در چند روز اخیر بامو از موتورسیکلت جدید و سنتشکنی رونمایی کرده است. خوشبختانه برای دوستداران سرسخت موتورسیکلتهای بامو، این وسیله هم نوآورانه است و هم گیرا و البته به اصول این برند نیز وفادار مانده است. تکنولوژی بکار رفته در موتورسیکلت جدید بامو پرشی رو به جلو برای کل صنعت محسوب میشود.
البته موتورسیکلت R 1200 GS تاج پادشاهی فروش موتورسیکلتهای بامو را بر سر دارد. صادقانه باید گفت هیچ موتور بامو حتی به قلمروی آن نزدیک نمیشود. جدای از پادشاه بودن در سبد محصولات بامو، این موتورسیکلت خالق سگمنت خود بوده که همین موضوع باعث تسلط بی چون و چرایش شده است. هر موتور وارد شده به این کلاس با موتورسیکلت بامو سنجیده خواهد شد. این یک سنگ محک است. پس از این موتورسیکلت، R 1200 GS ادونچر قرار دارد. به لطف تکنولوژیهای توسعه یافته توسط بخش خودروی بامو به همراه زیربرند بامو i، تکنولوژیهای جدیدتری میتواند در این محصولات بکار رود.
برای شروع باید گفت شاید برخی از شما قابلیتها و انعطافپذیری سیستم xDrive بامو را در خودروها یا شاسی بلندهای خود تجربه کرده باشید. برای افرادی که به دنبال رانندگی درگیر کننده هستند، کشش اضافی یک موضوع خوب است. هماکنون برای اولین بار سیستم xDrive را میتوان در بایک ادونچر بامو دید و بهتر از همه اینکه این سیستم را میتوان خاموش هم کرد. انجام این کار ساده است و یک دکمه روی فرمان موتورسیکلت وجود دارد بنابراین نیازی به منوی پیچیده برای روشن و خاموش کردن سیستم نیست.
پیشرانهی توئین باکسر موتورسیکلت یاد شده قدرت ۱۲۵ اسبی تولید میکرده که برای سفرهای طولانی مناسب است. به عنوان نتیجهی چگونگی به دست آوردن هدف دو چرخ محرک توسط بامو، موتورسیکلت جدید شرکت در واقع یک هیبرید است که بهطور قابلتوجهی قدرت بیشتری دارد. اگر بخواهیم دقیق باشیم باید گفت میزان قدرت اضافه شده برابر با ۴۵ اسب بخار بوده که خروجی موتور را به ۱۷۰ اسب بخار رسانده است. اینجاست که تکنولوژی باتری بامو وارد بازی میشود.
البته قابلیت احیا نیز بکار گرفته شده که میتواند شتاب گیری سریعی را فراهم نماید. هرچند به علت ادغام با سیستم ترمز ضد قفل، عملکرد این سیستم نیز بهبود یافته است. به خاطر این ادغام، موتورسیکلت بامو اضافهوزنی نسبت به مدل مرسوم یک چرخ محرک ندارد.
این بایک با نام R 1200 GS xDrive هیبرید به احتمال زیاد در نیمهی دوم سال جاری وارد بازار خواهد شد. معرفی عمومی این موتورسیکلت در آیندهی نزدیک صورت خواهد گرفت. هنوز حرفی دربارهی قیمت این وسیله زده نشده است.
حميد
۱۹ فروردین ۱۳۹۶از فریم لوله إِیش خوشم اومد
موتور هیبرید و برقی و دوچرخه برقی برا شهر ها عالی
محمد
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ادم غصش میگیره اینجا هنوز سی جی ۱۲۵ مونتاژ میکنن بخوای یه موتور معمولی مثل پالس یا اپاچی بگیری راحت باید حقوق ۷،۸ ماهتو بدی بازم اون چیزی نیستن که انتظارش رو داری پس این اوضاع کی میخواد درست بشه خودمون پیر شدیم بچه هامون هم بزرگ فرقی نکرده که هیچ هرسال هم بدتر میشه
KING 918 (محمدرضا)
۱۹ فروردین ۱۳۹۶یادمه مقاله های مربوط به موتور سیکلت رو یه نویسنده دیگه میذاشت که اینقدر الان نذاشته اسمش هم از یادم رفته به هر حال دمت گرم داش شاهین واقعا زحمت میکشی همه جوره ……
شاهین
۱۹ فروردین ۱۳۹۶سلام محمدرضا جان
برادر بیژن دولت سرایی بود که زحمتشو می کشید ولی الان خبری ازشون ندارم.
هر جا هست ان شالله سالم و سلامت باشه.
مخلصم
GHOST
۱۹ فروردین ۱۳۹۶170 اسب واسه موتور ! واسه من 14 اسبه کلی باهاش حال میکنم !
عطا
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ماشین من این همه اسب بخار نداره !
ب ام و سلطان
۲۰ فروردین ۱۳۹۶وقت سلطان صاحب نشان باشی همه کار از دستت برمیاد
Mori Ca.
۲۰ فروردین ۱۳۹۶شاهین جان درباره کلاس این موتور اطلاع بیشتری داری، ادونچر!! واسه من یادآور توریست های موتور سواره.. بنظر میات کمی قابلیت آفرود داشته باشه.. ولی از طرفی ارتفاع بلندش باعث نمیشه برای مسافرت طولانی گزینه ی خوبی نباشه در مقایسه با کروزر ها
پرسپولیس
۲۰ فروردین ۱۳۹۶درودشاهین احمدزاده مقاله خوبی بودخیلی وقته درموردموتورچیزی نداشته پدال آقای دولت سرایی هم که اگه بشوددوباره بیادقسمت موتورعالی میشه بازهم این مطلب حس وحالی خوب به قسمت موتور دادسپاس فقط اگه میشود حمله ای مطلبی برای 125های پرمصرف ودرب داغون خودمان هم بنویس