نسل جدید بامو سری ۲ یکی از بدترین خودروها در زمینهٔ مخفیکاری بود زیرا پیشازاین چندین بار تصاویر بدون پوشش آن افشا شدند اما حالا سرانجام بامو رسماً آنرا معرفی کرده است. نسل قبلی سری ۲ بسیار محبوب علاقهمندان به رانندگی بود و این راه باید در نسل جدید ادامه پیدا کند. این نسل طراحی مدرنتری دارد که خوشبختانه از جلوپنجرهٔ بزرگ سری ۴ در آن خبری نیست و در عوض از جلوپنجرهٔ معمولتری در آن استفاده شده که با چراغها و ورودیهای هوای زاویهداری احاطه شده است.
در پروفیل جانبی خودرو شاهد بدنهای ساده با گلگیرهای برآمده و خط شانهٔ برجستهتر به چشم میخورد و در عقب هم صندوق بار کوتاه با اسپویلر یکپارچه جلبتوجه میکند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو میتوان به چراغهای عقب جدید و سپر شارپ و زاویهدار اشاره کرد. در همین حال، نسخهٔ قویتر M240i هم با سپر جلوی تهاجمی، قاب خاکستریرنگ جلوپنجره، قاب منحصربهفرد آینههای جانبی، تریم تیره بنام شادولاین، سر اگزوزهای اختصاصی و یک اسپویلر کوچک، از نسخههای معمولی متمایز شده است.
نسل جدید سری ۲ در بیرون ۴,۵۴۷ میلیمتر طول، ۱,۸۳۹ میلیمتر عرض و ۱,۳۹۲ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۴۱ میلیمتر است. این یعنی کوپهٔ جدید بامو ۱۰۹ میلیمتر کشیدهتر، ۶۶ میلیمتر عریضتر و ۲۵ میلیمتر کمارتفاعتر از قبل شده است. فاصلهٔ محوری خودرو هم ۵۱ میلیمتر افزایش یافته که موجب میشود صندلیهای عقب کمی راحتتر و جادارتر شوند.
یکی از نقاط ضعف سری ۲ قبلی، فضای داخل آن بود که حالا بامو با کابینی بهبودیافته که از متریال باکیفیتتر و طراحی مدرنتری بهره میبرد، این ضعف را برطرف کرده است. هرچند این خودرو بهصورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه میشود اما میتوان آنرا به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز کرد. متأسفانه اما هردو سری این نمایشگرها بجای سیستمعامل iDrive 8 که در کراساوور iX معرفی شد، از همان سیستم iDrive 7 استفاده میکنند.
البته همین سیستم هم از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم برخوردار است. علاوه بر این، برای راننده هم یک دستیار شخصی هوشمند در نظر گرفته شده که به درخواستهای صوتی پاسخ میدهد و میتواند برخی روالها مثل پایین آوردن خودکار پنجرهٔ راننده هنگام ورود به پارکینگ را یاد بگیرد. سری ۲ جدید در ایالاتمتحده با غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقهای و صندلیهای برقی جلو ارائه میشود درحالیکه مجموعهای از آپشنها مثل گرمکن غربیلک فرمان، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی رنگی، گرمکن صندلیهای جلو و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
در بخش سیستمهای ایمنی و کمکراننده هم بامو موارد زیادی مثل هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم فعال تشخیص نقاط کور را برای این کوپهٔ کوچک در نظر گرفته است. خریداران همچنین میتوانند کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت دوباره دستیار دندهعقب و سیستم ضبط کنندهٔ رانندگی را هم سفارش دهند که با استفاده از دوربینهای خودرو میتواند تا ۴۰ ثانیه ویدئو ضبط کند.
نسل جدید سری ۲ در ایالاتمتحده با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود. مدل پایهٔ 230i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. خریدارانی که خواهان پرفورمنس بالاتری هستند هم میتوانند مدل قویتر M240i XDrive را انتخاب کنند که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد.
این نسخه به لطف قدرت بیشتر و همینطور سامانهٔ چهارچرخ محرک با دیفرانسیل عقب M Sport برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. بااینحال، حداکثر سرعت هردو نسخه یکسان و برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین در هردو مدل انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و خبری از گیربکس دستی نیست.
در اروپا اما تنوع مدلهای سری ۲ بیشتر است. موتور پایه در این قاره یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که در مدل 220i ارائه میشود. این مدل ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. اروپاییهایی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند هم میتوانند مدل 220d را با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی انتخاب کنند که از تکنولوژی هیبریدی خفیف هم برخوردار است. این موتور با تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، خودرو را ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
در نسل جدید سری ۲ استحکام پیچشی ۱۲ درصد افزایش یافته و فاصلهٔ عرضی بین چرخها هم بیشتر شده که به کاهش بادیرول کمک میکند. در سیستم تعلیق هم اصلاحاتی صورت گرفته و در آن از برخی قطعات آلومینیومی استفاده شده تا وزن غیر فنر سوار خودرو کاهش پیدا کند. در همین حال، امکان سفارش تعلیق M Sport و سیستم شاسی تطبیقی M با کنترل الکترونیکی کمکفنرها هم وجود دارد.
نسل جدید سری ۲ در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده و از ماه نوامبر در ایالاتمتحده با قیمت پایهٔ ۳۶,۳۵۰ دلار برای 230i و ۴۸,۵۵۰ دلار برای M240i XDrive عرضه میشود. در آینده نیز مدلهای 230i XDrive و M240i محرک عقب هم به آنها اضافه خواهند شد.
akrh78
۱۷ تیر ۱۴۰۰پرفورمنسش بخوره تو سر طراحای بی ام و
کی این وزق رو میخره
حاصل جفتگیری بی ام و 1M و شابلونه
کیان
۱۷ تیر ۱۴۰۰عذر میخوام ک اینجا مینویسم، من چندین با به ایمیل توی سایت میل زدم، ولی ج ندادن، میشه بررسی کنن سردبیر و یا …
ممنون
محمد امین
۱۷ تیر ۱۴۰۰باید باهاش عادت کنی ، درسته اصلا در حد نسل های قبل نیست طراحی اش ، ولی پرفورمنس عالی در کنار کلی بهبود و اینکه طراحی اش هم قابل قبول هست ، خیلی هم مزخرف نیست ، مخصوصا سفیدش
akrh78
۱۷ تیر ۱۴۰۰هیچ اجباری نیست ولی اگه یه روزی خواستم بخرم نسل قبلیشو میخرم
برا پرفورمنسش هم تا دلت بخواد تیونر کار درست و حرفه ای هست
nikzad
۱۷ تیر ۱۴۰۰طبق معمول باید بهش عادت بکنیم. اگر وقت بیشتری صرف دیدنش بکنی کم کم بهش عادت میکنی. همین مسئله هم در مورد سری ۴-۳ هم بود.
نسل جدید سری ۲ تکنولوژی های زیادی داره که واقعا کاربردیه اما به نظرم دیگه از سواری راننده محورش فاصله گرفته مخصوصا اینکه دیگه گیربکس دستی هم براش ارائه نمیشه.
در کل منم همون اول با طراحیش کنار نیومدم ولی بعد یه مدت مجبوری کنار بیای. الام تنها چیزی که یکم آزار دهندس چراغ های عقبشه
حشمت۰۲۱
۱۷ تیر ۱۴۰۰عقبش رو از ساینا پلاس الهام گرفتن 🤦
از بقل خوبه، سادگی اش آدمو یاد مدل ۲۰۰۲ میندازه
SS
۱۷ تیر ۱۴۰۰دقیقا!! میخواستم بیام همینو بنویسم 😂😂
خوشنام
۱۷ تیر ۱۴۰۰بی ام و داره به فنا میره
خدا کنه بنز اینجوری نشه
datsun
۱۷ تیر ۱۴۰۰دلیل خاصی داره طراحی داخلی اکثر محصولات بیمر یکی هست؟
کیان
۱۷ تیر ۱۴۰۰بنظر من کاهش هزینه های ساخت شاید باشه، واقعا سخت هست ک تو بالاترین سطح ماشین بسازی و همرو هم متفاوت ترین طراحی و یا طراحی خاص خودش و داشته باشه
البته این مورد تو بی ام و بیشتر از بقیه پریمیوم سازها هست، ولی شما به بنز و لکسوس و آکورا و آئودی اینفینیتی و یا حتی کادیلاک هم نگاه کنی شباهت زیاد و توشون میبینی،
از همه مهمتر ماژولهای استفاده شده برای تهویه و سیستم صوتی و … عینا خیلی جاها یکسان هست، فقط تو داشبورد یکمی جای نصبشون ممکنه فرق کنه و …
R@m!n
۱۷ تیر ۱۴۰۰یه جورایی مثه ماجرای جلو پنجره دوقلو هست که نماد تمام بی ام و هاست.
بیشتر نماد گراییه
محمدرضا
۱۷ تیر ۱۴۰۰آدم حس میکنه یه گروه توی خودرو سازیه bmw و bens نفوذ کردن و به عمد برای تخریب شرکت زشت ترین طراحی ها رو انجام میدن تا خودرو سازیو نابود کنن.
وگرنه این حجم از زشتی قابل درک نیست.
bmw هم فقط جلو پنجره رو بزرگ کوچیک میکنه🤣
قابل توجه دوستانی که از اصالت طراحی حرف میزنند حرف میزنن.
GT
۱۷ تیر ۱۴۰۰صد رحمت به M3 و M4 این دیگه چه کوفتیه؟! 🤮
طراحی های بی ام و روز به روز اونقدر بدتر میشن که به همون هایی که قبلا گفتیم زشت باید بگیم بهبه!
بخش عقب از جلو هم بدتره! هیچ تناسبی دیده نمیشه
التماس شفا برای طراح این خودرو
Carbonado Aventador
۱۷ تیر ۱۴۰۰پدال یه پست از آئودی بزاره ،بشوره ببره پایین این طراحی افتضاحو!!!
Nima+RST
۱۷ تیر ۱۴۰۰سم خالص بود 🤦♂️
Elsan
۱۷ تیر ۱۴۰۰چه بد شده
و با قیمت گران به جای این کادیلاک یا بنز c class هست
کافر مقدس
۱۷ تیر ۱۴۰۰سری 2 همیشه مصیبت بوده
اسم بی ام و میاد یاد کلی خرج و مکانیک های شهر میفتم. همیشه جیبتو خالی میکنه . کارکرده هاشم کلی میخوره تو سرش به خاطر بدنام بودن در هزینه و استهلاک
Sina10
۱۷ تیر ۱۴۰۰سری ۲ از ۹۰ درصد رقباش بهتر بود
سال ها است این عقیده که بامو پر استهلاکه از بین رفته
آخرین ماشین پر استهلاک بامو M3 نسل قبل بود
سری ۲ شاهکار تمام عیار بود
ولی الان دیگه نیست..
J.L.A
۱۷ تیر ۱۴۰۰یا خدا
این چیه دیگه
طراحی BMW روز به روز داره بدتر میشه
اون از اون جلو پنجره های غول آسا
اینم که کلا ….. 🤦♂️
ماکان
۱۷ تیر ۱۴۰۰سلام . من جزء یکی از افرادی هستم که بیشتر از همه منتظر معرفی رسمی نسل جدید بی ام و سری ۷ هستند . البته بی ام و X8 را هم خیلی دوست دارم که تا جایی که امکان دارد زودتر معرفی رسمی شود ، مخصوصاً نسخه اصلی M از X8
Nima+RST
۱۷ تیر ۱۴۰۰سری هفت که نسل جدیدش تازست هنوز 🤔
X8 که خیلی مشتاقیم ببینیم
AMANTE
۱۷ تیر ۱۴۰۰سلام BMW داری گند میزنی تو طراحی ماشین هات، اینبار میخوای طراحی کدوم مدل رو خراب کنی؟
همممممم نمیدونم، آها سری 2 جذاب و دوست داشتنی رو میخوام خراب کنم.
اینقدر طراحی جلو و عقب ماشین بخصوص عقب قوس داره که با نگاه کردن بهش گیج میشی و نمیتونی درست روی یک نقطه متمرکز بشی.
akrh78
۱۷ تیر ۱۴۰۰الان فقط تپه سری 8 فتح نشده
اونم ایشالا یکی دو سال آینده با یه فیس لیفت سمی میشه مثل بقیه
Ninja
۱۷ تیر ۱۴۰۰ام 6 که نابود شد سری 7 که ام نداره ام 1 هم زشت شد
جلوپنجره و فرمبدنه بد ام 3 4
چراغ ها و فرم بدنه افتضاح ام 2
ام 2 رو خیلی دوست داشتم از ام 8 ام 5 بیشتر ولی الان ازش متنفرم فقط مونده ام 5 و ام 8 که دوسشون دارم
من عاشق ام دو بودم خدااااااااااااا
بی ام و چه کردی با خودت من قبلا بی ام و دوست بودم ولی دیگه نههههه
احمدرضا
۱۷ تیر ۱۴۰۰زحمت عقب ماشینم کشیدن
😕
یه موقع هایی میگم نکنه این طراح جدید نفوذیه و به قصد تخریب اومده
این چیه آخه
سهند
۱۷ تیر ۱۴۰۰واقعا خیلی زشته
مسعود
۱۷ تیر ۱۴۰۰عجب طراحی تو دل نرویی 😐
حالا جلوشو به زور و با ارفاق میشه تحمل کرد
ولی عقبش افتضاح در افتضاح…
حالا باز bmw میاد میگه دلیل شما برای تغییر نکردن چیست؟؟
مث این میمونه یکی با مشت بخوابونه تو صورتت بعد عصبانی شی بیاد بهت بگه دلیل شما برای تحمل نکردن درد چیست؟
دلیل خودت برای طراحی های داغونت چیست داداچ؟؟؟
امیر
۱۷ تیر ۱۴۰۰خیلی داغونه ، این چیه آخه انگار با مقوا ساخته شده.
من همیشه طرفدار ب ام و بودم. ولی الان دیگه نه. می رم سمت آئودی
همه اون سیستم xdrive و نمایشگر و پرفورمنس بخوره تو سرتون.
Swedish arrogant tiger
۱۷ تیر ۱۴۰۰خودزنی به سبک آلمانی ها…
MjM
۱۷ تیر ۱۴۰۰وقتی خبر نسل جدید خودرویی میاد لرزه به اندام ادم میفته!
بسه. نمیخواد دیگه نسل جدید ماشینی رو طراحی و تولید کنید. گند زدید به تمام ماشینها!
- A M I R -
۱۷ تیر ۱۴۰۰اگر به چشم یک عنوان جدید و مستقل از سری۲ بهش نگاه کنیم طراحی چندان بدی نداره؛ اما در مقایسه با نسل قبل، طراحی آوانگارد تر شده و دیگه اون سادگی و پختگی نسل قبل رو از دست داده.
حسین
۱۷ تیر ۱۴۰۰طراحیش خیلی بده! مسمومه!!
چراغای عقبش هم یکم شبیه نسل قبل gt86 شده
MAHDI
۱۷ تیر ۱۴۰۰فوق العاده است😍 اونقدر جذابه که میتونه با M2CS از نظر طراحی رقابت کنه. این سری 2 معمولی هستش دیگه M2 چه شود👍👍👍
J.L.A
۱۷ تیر ۱۴۰۰داری اینو با M2CS مقایسه میکنی؟؟؟😐😐
اصن قابل مقایسه نیستن از نظر طراحی …
اون یه BMW اصیل بود
ولی این …..
سورنا
۱۷ تیر ۱۴۰۰فک کنم داره کنایه میزنه …
سورنا
۱۷ تیر ۱۴۰۰😑😑😑😑😑
Amir Machine
۱۷ تیر ۱۴۰۰داداش شما کلا مرزهای تعصب رو جابجا کردی
تو این مطلب یه نفر کامنت مثبت نذاشته جز شما!!
MAHDI
۱۷ تیر ۱۴۰۰خداوکیلی طراحی به این جذابی. شما دارید سری 2 رو با M2 مقایسه میکنید که اشتباهه. این ماشین رو باید با سری2 نسل قبل مقایسه کنید.
از هر نظر جذاب تر شده مخصوصا نسخه M240
( Only she reminds me of love )
۱۷ تیر ۱۴۰۰متعصب تا چه حد خدای من!!!🤔
Ninja
۱۷ تیر ۱۴۰۰او مای تعصب
Philipp
۱۷ تیر ۱۴۰۰هرکسی تونست ده ثانیه به عقبش خیره بشه برندس
SS
۱۷ تیر ۱۴۰۰به قول جرمی تو تمسخر پیکان، مثله اینکه طراح، طرح رو داده سَگِش طراحی کرده
سورنا
۱۷ تیر ۱۴۰۰اون طراحی کنه فک کنم بهتر از این بشه 😑
Angus_812
۱۷ تیر ۱۴۰۰نظر شخصیمو میگم انتظار ندارم همه خوششون بیاد
ولی بشخصه عاشقش شدم
منو یاد ۲۰۰۲ افسانه ای انداخته
اگر پولش و موقعیتش بود حتما میخردیمش
واقعا برای من جذابه
من با طراحی های جدید بی ام و انس گرفتم و واقعا دوسشون دارم
با اینکه باب میل همه نیست ولی من دوسشون دارم
بالاخره باید تغییر ایجاد بشه چه مشتری بخواد چه نخواد
بی ام و ثابت کرده همیشه و در همه حال بهترینه
خلاصه من که عاشقش شدم
سورنا
۱۷ تیر ۱۴۰۰چقد زشته و داغون 😑
مطمعنید بی ام و هستش ؟
یه موقع اشتباه نشده باشه چون شبیه این چینیا بلریانس و جک مک و … هیتش
بهنام
۱۷ تیر ۱۴۰۰بی ام و اصن به نظرات مردم در مورد محصولاتش توجهه نمیکنه
این واقعا از نظر طراحی در مقابل سری دو قدیم هیچ بوی از اصالت نبرده
حسین دهمرد
۱۷ تیر ۱۴۰۰من واقعا درک نمیکنم چجوریه که هی داره فروش بیمر بیشتر میشه. دعانویس خوبی دارن. نمیگم بده انتقاد ندارم ولی قبلیای بیمر آدمو بدجور سر ذوق میاورد. اینا رو دادن کامپیوتر طراحی کرده انگار
ممد
۱۷ تیر ۱۴۰۰خیر دادن به یک طراحی کرده …
ممد
۱۷ تیر ۱۴۰۰پدال جان وقتی میخوای اون تک کلمرو سانسور کنی کلا حذفش کن کامنتو دیگه این جمله بی معنی چیه از خود به جا گذاشتی :|
با مهربونی جهان زیباتره
۱۷ تیر ۱۴۰۰طراحیش انقد بد نیست میشه بهش عادت کرد
کسی بی ام و میخره چشمشو به روی خیلی چیزا مینده مثل استهلاک طراحی استهلاک استهلاک و بازم استهلاک
Amirreza
۱۷ تیر ۱۴۰۰این چه سمیه لعنتیا ، چراغ عقباش این شکلیه
amir
۱۷ تیر ۱۴۰۰لطفا یدونه ازاین زشتا بدین به ما!
رامتین
۱۷ تیر ۱۴۰۰طراحی جلوش خوبه و اینقدر انتقادها بنظرم نابجاست. مشخصات m240 هم عالیه، m2 هنوز ارائه نشده.
R@m!n
۱۷ تیر ۱۴۰۰فکر کنم جزو معدود دفعاتی هست که همه رو موضوع طراحی فاجعه بار بی ام و اشتراک نظر داریم.
پرقدرت به سوی نابودی سری 5 و 8 !!!!
( Only she reminds me of love )
۱۷ تیر ۱۴۰۰عقبش من رو کاملا یاد ساینا S میندازه.
فکر کنم از روی ساینا S اسکی رفته!
درود بر سایپا ….. شما کاری کردین بی ام و هم از ما کپی بزنه….