بامو نسل جدید مدلهای X5 M و X6 M خود را معرفی کرده است. بررسی این خودروها را با مهمترین قسمت آنها یعنی زیر کاپوت آغاز میکنیم. در سینهٔ هردوی این شاسیبلندهای اسپرت همانطور که انتظار میرفت همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی سدان M5 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ استپترونیک M متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive با تنظیم خاص و دیفرانسیل فعال M میفرستد.
به لطف این قوای محرکه، X5 M و X6 M ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند و هرچند حداکثر سرعت آنها بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ M این عدد به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند؛ اما کسانی که حتی از این هم قدرت و شتاب بیشتری میخواهند میتوانند نسخهٔ کامپتیشن این خودروها را انتخاب کنند که ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارند. این قدرت بیشتر، شتاب را به ۳.۸ ثانیه میرساند اما حداکثر سرعت آنها تغییری ندارد.
اما ویژگیهای پرفورمنس X5 M و X6 M فرارتر از محفظهٔ موتور آنها است زیرا این کراساوورهای قدرتمند به سیستم تعلیق تطبیقی و سیستم فرمان منحصربهفرد مجهز شده و شاسی نیز ارتقاء یافته است. علاوه بر این، ازآنجاییکه این ماشینها در عرض چند ثانیه به سرعتهای بالایی میرسند، برای آنها سیستم ترمز عملکرد بالایی هم در نظر گرفته شده که شامل دیسکهای ۱۵.۵ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۵ اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب میشود.
این دو شاسیبلند عملکرد بالا در ظاهر نیز با تغییراتی از نسخههای معمولی متمایز شدهاند. در بخش جلویی آنها دماغهای تهاجمی به همراه جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده و آینههای جانبی آئرودینامیکی بهینه به چشم میخورد درحالیکه از زیر سپر عقب هم چهار سر اگزوز بیرون آمده است. صدای این سیستم اگزوز با حالت رانندگی انتخابشده مطابقت دارد. علاوه بر این، نسخههای کامپتیشن به سیستم اگزوز M با صدای بلندتر مجهز هستند که این ویژگی برای نسخههای معمولی بهعنوان یک آپشن ارائه شده است.
نسخهٔ معمولی X5 M و X6 M بهصورت استاندارد به رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی سبکوزن مجهز هستند اما برای نسخهٔ کامپتیشن رینگهای ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، نسخهٔ کامپتیشن این خودروها با قاب آینههای جانبی، قاب جلوپنجره و نشانهای مشکیرنگ از نسخهٔ معمولی قابلتشخیص است.
کابین X5 M و X6 M تا حد زیادی با نسخههای معمولی یکسان است اما بااینحال ویژگیهای منحصربهفردی هم در آن دیده میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به غربیلک فرمان چرمی M، پارکابیهای چراغدار، صندلیهای اسپرت چندمنظوره با نشان چراغدار مدل و تریم فیبر کربنی اشاره کرد. علاوه بر این، این مدلها از انتخابگر دندهٔ منحصربهفردی با لوگوی M و دوخت خاص هم برخوردار هستند.
این شاسیبلندهای اسپرت و جدید بامو بهار آینده در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهند شد. قیمت X5 M از ۱۰۵,۱۰۰ دلار و X6 M از ۱۰۸,۶۰۰ دلار آغاز میشود اما کسانی که خواهان نسخههای کامپتیشن هستند به ترتیب باید ۱۱۴,۱۰۰ دلار و ۱۱۷,۶۰۰ دلار پرداخت کنند. اولین نمایش عمومی این دو خودرو همین آخر هفته در مسابقات DTM در پیست هوکنهایم آلمان صورت خواهد گرفت.
MAHDI
۱۱ مهر ۱۳۹۸پتک آهنین!!!!
مثل فرود پتک آهنین هستش روی احساس آدم!!!!
دیوانه کننده جذاب هستن!!!
رنگ X6M خیره کننده است و X5M در رنگ نقره ای معروف خودش خیلی مخوف میشه.
MAHDI
۱۱ مهر ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/10/BMW-X6-M-Competition-exterior-design-23.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/10/2020-BMW-X5-M-Competition-F95-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/10/2020-BMW-X5-M-Competition-F95-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/10/2020-BMW-X6-M-F96-Urban-Green-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/10/2020-BMW-X6-M-F96-Urban-Green-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/10/2020-BMW-X6-M-F96-Urban-Green-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/10/2020-BMW-X6-M-F96-Urban-Green-05.jpg
ایمان
۱۱ مهر ۱۳۹۸فقط و فقط جذابیت X۶M Competition ??
M3csl
۱۱ مهر ۱۳۹۸تمام خونه پر میشه از این تصویر رویایی
تماشا کن تماشا کن چه بی رحمانه زیبایی
???????
MAHDI
۱۱ مهر ۱۳۹۸(((((از زمان معرفی ب ام و X5 جدید و مرسدس GLEجدید و پورشه کاین جدید و آئودی Q7 و فولکس واگن توارگ و… نتیجه رقابت هایی که تاحالا بینشون انجام گرفته توسط مجلات مختلف به این شکل بودن تا امروز!!!)))))
مجله car and driver !!!
جایگاه اول: ب ام و X5
جایگاه دوم: مرسدس GLE
مجله car and driver!!!
جایگاه اول: پورشه کاین
جایگاه دوم: ب ام و X5
جایگاه سوم: آئودی Q7
جایگاه چهارم: مرسدس GLE
مجله CARWOW!!!
جایگاه اول: ب ام و X5
جایگاه دوم: آئودی Q7
جایگاه سوم: مرسدس GLE
جایگاه چهارم: فولکس واگن توارگ
مجله auto motor sport!!!
جایگاه اول:: مرسدس GLE
جایگاه دوم: ب ام و X5
جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
جایگاه چهارم: پورشه کاین
مجله AUTO EXPRESS!!!
جایگاه اول: ولوو X90
جایگاه دوم: مرسدس GLE
مجله AUTO BILD!!!
جایگاه اول: ب ام وX5
جایگاه دوم: مرسدس GLE
جایگاه سوم: فولکس توارگ
مجله WHAT CAR
جایگاه اول: آئودی Q7
جایگاه دوم: رنجروور دیسکاوری
جایگاه سوم: مرسدس GLE
مجله AUTO GUIDE
جایگاه اول: ب ام و X5
جایگاه دوم: پورشه کاین
مجله auto motor sport
جایگاه اول: ب ام و X5
جایگاه دوم: آئودی Q7
جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
جایگاه چهارم: ولوو XC90
مجله whichcar
جایگاه اول: ب ام و X5
جایگاه دوم: ولووXC90
مجله AUTO BILD
جایگاه اول: مرسدس GLE
جایگاه دوم: فولکس واگن توارگ
مجله AUTOMOBILEMAG
جایگاه اول: ب ام و X5
جایگاه دوم: مرسدس GLE
جایگاه سوم: پورشه کاین
مجله AUTO CAR
جایگاه اول: ب ام وX5
جایگاه دوم: آئودی Q7
مجله AUTO ZEITUNG
جایگاه اول: آئودی Q7
جایگاه دوم: ب ام وX5
جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
جایگاه چهارم: ولووXC90
جایگاه پنجم: رنجروور دیسکاوری
مجله AUTO EXPRESS
جایگاه اول: پورشه کاین
جایگاه دوم: ب ام وX5
جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
مجله AUTO BILD
جایگاه اول: ب ام و X5
جایگاه دوم: آئودی Q7
جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
((( البته پورشه کاین چون زودتر معرفی شده رقابت های بیشتری داره اما اون رقبا X5 یا GLE نیستن ومعمولا رنجروور یا لامبورگینی اوروس هستن که البته نسخه توربو کاین هم هستش. وهمینطور هم چند رقابت بین پورشه کاین و آئودی Q8 و ب ام وX6 نسل قبل و مرسدس GLE کوپه نسل قبل هم وجود داره که نتایج اونا هم تفاوت دارن)))
رامتین
۱۱ مهر ۱۳۹۸دوستان یه نکته ریز: بهتر نبود گرافیک چراغهای عقب X6 مانند سری 8 باشه؟ حس میکنم اینطوری بهتر میشد. در کل من ترجیحم X5 هست، چرا که از یک شاسی بلند در این رده، کمی فضای بیشتر ارزش داره…
MAHDI
۱۱ مهر ۱۳۹۸نسل قبل X6M در رقابت درگ از رقبای خودش سریع تر بود و در پیست هم از تمامی رقبای خودش سریع تر بود که همین چندوقت پیش زمان گیری
ب ام و X6M و مرسدس GLE63 کوپه و پورشه کاین توربو و رنجروور SVR در پیست رو گذاشتم که موتور ترند در یک رقابت انجام داده بود و البته رقابت X6M و GLE63 و X6M و جیپ ترک هاوک در مجلات وپیست های متفاوت.
باید دید این نسل قراره چطور باشه!!!
احسان
۱۱ مهر ۱۳۹۸حکم لازم…
Farzad
۱۱ مهر ۱۳۹۸نمای کابین محشره…
۱۲ مهر ۱۳۹۸همون اوروس ، با قیمت بسیار ارزان تر