بامو برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ از کراساوور کوپهٔ X6 پردهبرداری کرد و حالا پس از یازده سال رسماً سومین نسل آنرا معرفی کرده است. نسل جدید X6 در ظاهر با جلوپنجرهٔ جدید و برجستهای که حتی از قبل هم بزرگتر است، نمایی تهاجمی به خود گرفته است. همچنین امکان سفارش جلوپنجرهٔ چراغدار هم برای X6 جدید وجود دارد که هنگام رانندگی یا در هنگام باز و بسته کردن درها روشن میشود. در زیر این جلوپنجرهٔ جدید هم ورودیهای هوای بزرگی درون سپر جای گرفتهاند که این ویژگیها، برخلاف نسل کنونی، دماغهٔ X6 را نسبت به X5 متمایز و تهاجمیتر کردهاند.
در پروفیل جانبی خودرو دریچهٔ هوای روی گلگیر جلو، خط سقف شیبدار، بدنهٔ سیال و گلگیرهای برجسته به چشم میخورد اما تغییرات بزرگتر در بخش عقبی خودرو انجام گرفته است زیرا X6 در این قسمت به خروجیهای هوا و چراغهای باریکی مجهز شده است که به سری ۸ شباهت دارند. در اینجا همچنین دیفیوزر اسپرت و اسپویلری یکپارچه با درب صندوق بار هم جلبتوجه میکنند. در اروپا رینگهای استاندارد خودرو ۱۹ اینچی و در آمریکا ۲۰ هستند اما امکان سفارش نمونههای ۲۱ و ۲۲ اینچی هم وجود دارد.
از لحاظ ابعاد، نسل جدید X6 با ۴,۹۳۵ میلیمتر طول، ۲,۰۰۴ میلیمتر عرض و ۱,۶۹۶ میلیمتر ارتفاع، بزرگتر از قبل شده است بهگونهای که ۲۶ میلیمتر کشیدهتر و ۱۵ میلیمتر عریضتر است اما ارتفاع آن ۶ میلیمتر کمتر شده است. در همین حال، فاصلهٔ محوری خودرو نیز با ۴۲ میلیمتر افزایش نسبت به نسل قبلی، به ۲,۹۷۵ میلیمتر رسیده است.
همانطور که انتظار میرفت، کابین نسل جدید X6 بازتاب کاملی از برادرش X5 است بهگونهای که در اینجا هم یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود. در اینجا همچنین با روکش چرمی Vernasca برای صندلیهای اسپرت و پوشش Sensatec داشبورد، فضای لوکسی فراهم شده است. در همین حال بامو وعده داده است که X6 جدید خودرویی کاربردی خواهد بود بهگونهای که با خواباندن صندلیهای عقب با نسبت ۴۰:۲۰:۴۰ ظرفیت صندوق بار خودرو از ۵۸۰ لیتر به ۱۵۳۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
برای X6 جدید مجموعهای از آپشنها هم قابل سفارش خواهد بود که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم تهویهٔ چهار منطقهای، نگهدارندههای لیوان با گرمکن و سردکن، سقف پانورامای شیشهای، سیستم صوتی Bowers & Wilkins با ۲۰ بلندگو، تریم شیشهای، چرم مرینو و نمایشگر سربالا اشاره کرد. از لحاظ ایمنی هم کراساوور کوپهٔ بامو بهصورت استاندارد به سیستمهای کمکرانندهای مثل تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد عقب، هشدار برخورد جلو با هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک عقب و اطلاعات محدودیت سرعت مجهز شده است درحالیکه پکیج کمکرانندهٔ حرفهای هم برای آن قابل سفارش است.
نسل جدید X6 در ایالاتمتحده با دو موتور مختلف عرضه خواهد شد. پیشرانهٔ اول که در مدلهای SDrive40i و XDrive40i ارائه میشود از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتن متر گشتاور است. این مدل ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند و حداکثر سرعت آن هنگام استفاده از لاستیکهای چهارفصل روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود میشود اما در صورت سفارش لاستیکهای عملکردی این عدد به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند.
مدل بعدی که X6 M50i نام دارد از قدرت بسیار بیشتری برخوردار است زیرا در سینهٔ آن یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور جای گرفته است. به لطف نیروی بیشتر، این مدل برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۴.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند اما درحالیکه مدل M50i بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز است، برای مدل 40i این سیستم قابل سفارش خواهد بود.
اروپاییها اما غیر از این دو مدل بنزینی امکان انتخاب از بین دو مدل دیزلی را هم خواهند داشت. مدل اول که XDrive30d نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل دیزلی بعدی با نام X6 M50d از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ولی با چهار توربوشارژر استفاده میکند که خروجی آنرا به ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این پیشرانهٔ قدرتمند دیزلی، خودرو را ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
بهمنظور ارائهٔ عملکرد بهتر، امکان سفارش تعلیق بادی و پکیج هندلینگ پویا برای X6 وجود دارد که دومی شامل تثبیتکنندهٔ فعال، سیستم فرمان فعال و ترمزهای M Sport میشود. علاوه بر این، حتی یک پکیج آفرود هم برای این ماشین در نظر گرفته شده که همان سیستم تعلیق بادی مذکور را به همراه دیفرانسیل M Sport عقب با کنترل الکترونیکی و چهار حالت رانندگی آفرود برای حرکت در برف، شن، ماسه و سنگ را برای X6 به ارمغان میآورد. تولید نسل جدید بامو X6 از ماه آگوست آغاز شده و از نوامبر فروش آن در ایالاتمتحده شروع خواهد شد. قیمت پایهٔ این ماشین از ۶۴,۳۰۰ دلار آغاز میشود و به ۸۵,۶۵۰ دلار برای مدل M50i میرسد.
Khosrow
۱۲ تیر ۱۳۹۸جلوپنجرهٔ چراغدار !! / توعکس دوم جوری خوب نشون میده که نگو شبه جاییش معلوم نیست / فقط نسل اول ..
ایلیا
۱۲ تیر ۱۳۹۸فقط نسل اول چون فقط نسل اولش رو دیدی.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ تیر ۱۳۹۸نمیدونم میشه گفت نسل اول زیباتر بود یا نه .، اما قطعاً میشه گفت نسل اول شوری به پا کرد بیهَمتا .
ما که هیچکدام را سوار نشدیم ، اما میشه نظری در مورد هردو نسل داد .
در مورد نسل جدید میشه گفت در جلو مثل همه x ها زیبا و باوقار اما نمای جانبی معمولی و نمای پشتی با گذر زمان عادت میشه چون هنوز برای ما جا نیوفتاده ، در مورد فضای داخلی هم میشه گفت مثل همیشه عالی پِرفِکت در مورد مسائل فنی هم که دیگه جایی برای گِله باقی نمیگذاره چرا که اصلاً محصولات bww را به خاطر هندلینگ و اِنجینهای پُربازده میشناسند .
نوید جهرمی
۱۶ تیر ۱۳۹۸خیلی طرفدار داره. اما هیچ وقت از این کلاس خودرویی خوشم نیومد.حتی همون نسل اول
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸شما که دشمن خونیBMW هستید. حتی دشمن مینی ورلزرویس چونکه مال BMW هستن و حرفاتون خنده داره.
اما ببخشید جلوپنجره چراغ دار!!!!! ای خدااااا
دوست عزیز بخاطر طراحی جدید شبکه های جلوپنجره کرومی تواون زاویه نور بهش خورده که اتفاقا خیلی جذاب شده عکسش
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸خداوکیلی تواین جلوپنجره شما زشتی میبینی؟؟؟این فکر کنم اولین جلوپنجره ای هستش که شبکه هایی به این زیبایی داره.واگه اشتباه نکنم شبکه هاش کپی سری8 کانسپت هستش.حتی بعضی سایت های خودرویی قبل معرفی X6 همون جلوپنجره X5 رو برای این مدل گذاشتن که اونها هم خیلی شیک هستش. اما این مدل اسپرت ترازجلوپنجرهX5 شده.
Amir Machine
۱۲ تیر ۱۳۹۸من بحثی در مورد زشت یا زیبا بودن طراحی X6 ندارم چون بنظرم طراحی جذاب و گیرایی داره ولی اگه متن رو خونده باشی نوشته جلوپنجره X6 جدید چراغدار هست و در مواقع مختلفی مثل زمان باز و بسته کردن درها روشن میشه
بنظر من برای ماشین لوکس و باابهتی مثل X6 این ویژگی خیلی جالب نیست
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸امیر جان منکه نگفتم چراغ نداره.اما آقا خسرو این آپشن رو ملاک قرار داده که کل طراحی جلدپنجره رو رد کنه.بعدشم میشه اونو سفارش نداد یا خاموش کرد.هرچندتویکی از عکس ها خیلی هم جذاب شده.اما طراحی شبکه ها طوری هستش که بخاطر کروم بودن نور رو جذب میکنه که خیلی خیلی زیباست.به نظر من تنها ضعف این ماشین(البته ضعف این مدل که رونمایی شده) رنگ بندی نه چندان جالب کابین هستش وعکس های خوبی هم از کابین گرفته نشده.و الا در فیلم های اولین بررسیش طراحی عقب ماشین خیلی گیرا واسپرت هم هست.حتی در نسخه عادی هم خیلی تنومند و اسپرت نشون میده چه برسه به مدل X6M که شاهکار میشه. صبر میکنیم چون بزودی X5MوX6M معرفی میشن
علیx76
۱۲ تیر ۱۳۹۸ب ام و نیاز شدید به یکی مثل کریس بنگل داره
واقعا طراحی نسل جدید مدل های مختلف ب ام و اصلا به دلم نمیشینه
بر خلاف نسل های قبلی که یکی از دیگری زیباتر بودن
Car lover
۱۲ تیر ۱۳۹۸گرافیک چراغ پشتش زشته
کلن چراغ پشتش زشته
ahmadsmit
۱۲ تیر ۱۳۹۸فکر کنم برای بازار چین زده باشه، حتما بیشتر فروشش تو چینه چون کاملا پشتش با سلیقه چینی ها جور در میاد و زیبا نیست، شلوغ و پر از حجم. مخصوص چینی هاس
نوید جهرمی
۱۶ تیر ۱۳۹۸پشتش زشت و نچسب شده.
Seyed AMG
۱۲ تیر ۱۳۹۸با اینکه زیاد از نمای عقبش خوشم نمیاد اما نسبت به نسل قبلی خیلی خیلی بهتر و جذاب تر ، X6 اینجوریه دیگه قرار نسخه M چه هیولایی بشه ؟؟ از نظر ابهت و مخوف بودن چیزی از اوروس کم نداره اما همونطور که گفتم فرم صندوق عقبش مثل X4 نامتناسب و یغور
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸سید جان متوجه تفاوت طراحی جلوییX6 نسبت به X5 شدی؟؟؟
نسل قبلX6 وX5 طراحی جلوشون سره سوزنی تفاوت نداشت اما نسل جدید X6 جلوپنجره کاملا متفاوت وسپری با تفاوت جزعی داره
Seyed AMG
۱۲ تیر ۱۳۹۸اره چون قبلا تو کامنتات بهش اشاره کرده بودی متوجه تغییرات شدم ، همونطور که گفته بودم زیاد با شیب منفی جلوپنجره حال نمیکنم اما خدایی جلوپنجره X6 فوق العاده جذاب و خشن
Mehdi TuRbO
۱۲ تیر ۱۳۹۸هر چقدر جلو و داخلش محشره پشتش به همون نسبت گند زده،خیلی کشیده و باریکه،پشتش اصلن خوب نیست حیف طراحی جلوش که اینقدر عالیه اول گفتم عجب چیزیه عقبو که دیدم نظرم عوض شد.
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸مهدی جان اتفاقا طراحی عقبش هم عالیه.چون تصویری مستقیم از عقبش اینجا نیست وازیه زاویه هستش کهکامل مشخص نیست اینطور فکرمیکنی. اتفاقا چراغ هاش به شدت خشن ومدرن هستش. پیشنهاد میکنم فیلم معرفی X6 رو در آپارات یا یوتیوب ببین بعد قضاوت کن.جالب اینه در مدل معمولی هم یه اسپویلر کوچیک به سبکCS براش گذاشتن که با چراغ های عقب باریک وگرافیکی که داره خیلی اسپرت شده عقبش.حیف که اینجا عکس مستقیمی از عقبش وجود نداره
M
۱۲ تیر ۱۳۹۸بنظرم طراحی q8 چه داخلی چه خارجی جذاب تر و هماهنگ تره اگه یه غربی بودم و ۸۰ ۹۰ هزارتا پول داشتم واسه ی ماشین حتما q8 انتخابم بود !
Seyed AMG
۱۲ تیر ۱۳۹۸طراحی Q8 خیلی زیباست و انتخابم منم Q8 اما یک صدم از ابهت و جذبه این رو نداره ، البته رنگ مناسبی براش در نظر نگرفتن ، تو رنگی مشکی مات یا رنگ ابی مات M8 جذاب تر بنظر میرسه .
تو این بازه قیمتی شاهکار بتونی یه همچین غولی رو به چنگ بیاری چون هرکی ظاهرش رو ببینه فکر میکنه زیر کاپوتش یه پیشرانه ۸ لیتری با ۶۰۰ اسب خوابیده !!! واقعا این نسل X6 فوق العاده ست ،چه شود X6 M
Seyed AMG
۱۲ تیر ۱۳۹۸ببخشید پیشرانه ۸ سیلندر ?♂️
M
۱۲ تیر ۱۳۹۸کسی که این کلاس خودرو رو انتخاب میکنه فقط دنبال ظاهر هست بس ! وقتی از نظر عملکرد پایین تر از یه هاچبک پرفرمنس با قیمت زیر ۴۰ هزارتا باشه چه توخط مستقیم چه تو پیست چه از لحاظ پایداری ، این کلاس فقط واسه ظاهر خفنه ! که این محصول جدید ب ام و فوق العاده بد ترکیب هستش از نظر من ، ضمنا من نظرم رو گفتم
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸بی نهایت جذاب شده نسبت به نسل قبل. BMW بزودی X6M وX5M رو معرفی میکنه.این ماشین درمدلM خیره کننده خواهد بود.
اما رنگ بندی خوبی واسه کابین انتخاب نشده.
دوستان نکته جالب اینه که اولین رقابتی که بین ب ام وX6 نسل قبل و آئودی Q8 جدید ومرسدسGLE و رنجروور اسپرت انجام شده ب ام وX6 جایگاه اول رو بدست آورده وآیودیQ8 جایگاه سوم رو بدست آورده. یعنی Q8 حتی از مدل قدیم X6 شکست خورد.هرچند در رقابت دیگه Q8 اول شد وX6 دوم.یعنی اینکه نه تنها نسخه قدیمیX6 ازQ8 ضعیف تر نبود بلکه در دو رقابتی که داشتن یک بارش رو X6 اول شده.که براتون سعی میکنم بفرستمش
charger
۱۲ تیر ۱۳۹۸X6 فقط نسل اول
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/2020-BMW-X6-exterior-design-16.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/2020-BMW-X6-interior-design-01.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-X5-26.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/2019-BMW-X5-30d-80.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2020-BMW-X5-M50i-G05-M50d-M-Performance-SUV-10.jpg
porschesport
۱۲ تیر ۱۳۹۸زیباست , امیدوارم بعدها bmw یک تغییر اساسی در فرمون ماشین هاش بوجود بیاره
مانی
۱۳ تیر ۱۳۹۸دقیقا
زیبایی فرمون S65 رو ببین بعد بیا فرمون بی ام و رو ببین
ذوق آدم کور میشه
Km
۱۲ تیر ۱۳۹۸فوق العاده زیباست و با ابهت ، البته طراحی داخلی و فرم عقب ماشین میتونست بهتر باشه ولی در کل عالیه ?
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸طراحی داخلی X6 هیچ فرقی با کابینX5 نداره که خیلی خیلی جذابه.اما متاسفانه بخاطر رنگ بندی نه چندان خوب وعکس های غیر حرفه ای که ازکابین گرفته شده از جذابیت کابین کم شده.من چندتاعکس از کابین X5 در رنگ های جذاب والبته تصاویرحرفه ای فرستادم ببینید که چقدر نوع عکس گرفتن میتونه تاثیر داشته باشه در زیبایی کابین یک خودرو.
Km
۱۲ تیر ۱۳۹۸میدونم طراحی داخلیش نمیگم بده ، مثلا طراحی داخلی سری یک جدید رو با رنگ بندی خوب دیدم عکساشو خیلی عالی بود منتها من در مقایسه با بنز گفتم میتونه واقعا بهتر کار کنه جا داره هنوز ، البته حرف شما درسته رنگ بندی خیلی تاثیر داره ، نورپردازی داخلش هم واقعا میتونه بهتر باشه به نظرم بنز تو این زمینه خیلی عالیه
رضا
۱۳ تیر ۱۳۹۸مهدی جان البته یه تفاوتای جزئی دارن تو طراحی داخلی اگه یکم دقت کنی
Just bentley continental
۱۲ تیر ۱۳۹۸خدایی قشنگه چرا اینقدر ایراد میگیرین
خیلی جذاب شده.
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/11/23/Misc/2019-bmw-x5-interior-dash.jpg
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/11/23/Misc/2019-bmw-x5-interior-frontseats.jpg
https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2019-bmw-x5-carbuzz-466160-840×560.jpg
https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2019-bmw-x5-carbuzz-466159-840×560.jpg
https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2019-bmw-x5-carbuzz-466144-840×560.jpg
https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2019-bmw-x5-carbuzz-466161-840×560.jpg
https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2019-bmw-x5-carbuzz-466163-840×560.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/2018-BMW-G05-X5-interior-01.jpg
(((کابین X6 هیچ تفاوتی با کابینX5 نداره. چون اینجاعکسهای کم کیفیتی از کابینX6 هستش من چندتا عکس باکیفیت در رنگ بندی مختلف از کابین X5وX6 فرستادم واینجا زیباییش مشخص میشه)))
بهراد
۱۲ تیر ۱۳۹۸ممنون بابت عکس های خوب
احمدرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۸من حال کردم ولی سایتای خارجی خیلی نظرات مثل همین جا منفیه
Think different
۱۲ تیر ۱۳۹۸ی اصول کلی هست این رویه که هر خودروسازی یه خودرو جدید تولید میکنه ی چیزایی رو ب عنوان امضا توی باقی محصولاتش استفاده میکنه مث همین بی ام دبلیو که جلو پنجره بزرگ و چراغ های عقب خطی شده امضا برا باقی محصولاتش از سری ۸به بعد
sina
۱۲ تیر ۱۳۹۸من دوست ندارم.
ایکس 5 رو خعلی بیشتر ترجیح میدم.
shirko
۱۲ تیر ۱۳۹۸خیلی با ابهت و خشن شده ، ولی یه خورده طول می کشه با نمای عقبش عادت کرد .
Km
۱۲ تیر ۱۳۹۸نمای عقب ماشین تو ویدیو ها خیلی بهتره اینجا تو این عکسا زیاد جالب نیوفتاده ، بنظرم خیلی عالی شده تو ویدیو خیلی جذاب تره
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸احسنت.منم بالاهمینو گفتم.اینجا عکس های خوبی از جلوی ماشین افتاده. اما تصاویر کاملی از طراحی عقب ماشین نیست.عکس های کابین هم خیلی غیر حرفه ای گرفته شده.بااین حال. هنوزم خیلی جذابه.اما وقتی فیلم هاش رو نگاه میکنی مشخص میشه که چقدر جذاب تر ازاونی هستش که تواین عکس ها میبینیم.
مانی
۱۳ تیر ۱۳۹۸نمای جلوی ماشین عالی شده
هرچند سپر ها میتونست خیلی بهتر باشه
همینطور که فروش بی ام و تو چین داره رشد میکنه
طراحی هاش هم داره چینی پسند تر میشه
نمیگم خوب هست یا بد اما من یکی طراحی اروپایی رو
بیشتر دوست دارم
Mohsen
۱۳ تیر ۱۳۹۸خدای اصالت، طراحی ،زیبایی،شکوه،جلال،جبروت،مهندسی
بی ام و تو با قلب ما چه کررردی چه کرررردددی??
بهنام
۱۳ تیر ۱۳۹۸باید گوش طراحان ب ام و رو کشید اونا رو برد جلوی یه ایکس سیکس نسل اول بعد همینجور که گوششونو بیشتر میکشی بهشون بگی نگاه کنین به این میگن طراحی
آریا ماشین
۱۳ تیر ۱۳۹۸جذاب شده همینطور طراحی داخل و مخصوصا جلو
باید ببینیم واکنش آئودی و بنز چیه