بی ام و

معرفی نسخهٔ چهارچرخ محرک ب‌ام‌و M3 و M4 جدید

ب‌ام‌و در زمان معرفی نسل جدید مدل‌های M3 و M4 وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک آن‌ها را داد و حالا سرانجام این اتفاق روی داده است زیرا نسخهٔ چهارچرخ محرک این دو مدل با سامانهٔ M XDrive معرفی شده‌اند. البته این سیستم فقط برای نسخه‌های کامپتیشن ارائه می‌شود. در سینهٔ M3 و M4 کامپتیشن XDrive همان پیشرانهٔ آشنای ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته اما حالا گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک این نیرو را به سیستم چهارچرخ محرک خاص M تحویل می‌دهد.

این سیستم به‌منظور توزیع روان و کاملاً متغیر نیرو بین محورهای جلو و عقب، از یک کلاچ چندصفحه‌ای با کنترل الکترونیکی برخوردار است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این خودروها نیز می‌توان به یک دیفرانسیل فعال M، مهندسی خاص میل‌گاردان و همین‌طور یک گیربکس کمکی با واحد کنترل اختصاصی اشاره کرد. سامانهٔ چهارچرخ محرک خودروها هم به سه حالت مختلف مجهز بوده و تنظیمات پیش‌فرض آن روی محور عقب متمرکز است. در حالت 4WD Sport گشتاور حتی بیشتری به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود درحالی‌که حالت 2WD کل نیرو را به سمت عقب هدایت می‌کند.

البته ب‌ام‌و صرفاً M3 و M4 را به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز نکرده بلکه سیستم تعلیق دو جناقی محور جلو را بازطراحی کرده و ضریب فرمان را هم باز تنظیم کرده است. به گفتهٔ این شرکت، با این تغییرات، هم نسخه‌های محرک عقب و هم برادران جدید XDrive آن‌ها با مهندسی خاص خود، شخصیت فرمان‌پذیری سنتی M را ارائه می‌کنند.

M3 و M4 کامپتیشن XDrive به سیستم کنترل کشش خاص M مجهز است که در کنار سیستم کنترل پایداری پویا کار می‌کند تا با ترکیب احساس معمول M با بهبود قابل‌توجه کشش و ثبات، تجربهٔ رانندگی کاملاً پویایی را ایجاد کند. در این خودروها سیستم تأمین روغن پیشرانه هم ارتقاء پیدا کرده است. M3 و M4 چهارچرخ محرک روی رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ ۱۹ و ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ قرار می‌گیرند.

به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، هردو مدل ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند که ۰.۴ ثانیه از همتایان محرک عقب سریع‌تر است. حداکثر سرعت این خودروها نیز به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. M3 و M4 کامپتیشن XDrive در ماه جولای در آلمان عرضه می‌شوند اما آمریکایی‌ها برای خرید آن‌ها باید تا آگوست صبر کنند. قیمت این دو مدل در ایالات‌متحده از ۷۶,۹۰۰ دلار برای سدان و ۷۸,۸۰۰ دلار برای کوپه آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کی میخواد جلوی اینارو بگیره?
    وقتی M3 کامپتیشن محرک عقب زمان 11.49 رو ثبت کرد در مسیر 400 متر حالا نسخه چهار چرخ محرک دیگه جای خود داره.
    این نسخه M4 و M3 میتونن با M5 و E63 هم رقابت کنن

    موافقم 40
    مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        MAHDI جان
        همه رنگش را گذاشتی جز رنگ معرکه‌ی زردش را که اینقدر جذابش کرده که مضخرفی این جلوپنجره‌ی بزرگ را بشوره ببره !

        موافقم 3
        مخالفم 15
    1. R

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      کپی همن که اینا تفاوتشون کجاست؟

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. MAHDI

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        ب ام و برای M3 و M4 دو نوع گرافیک چراغ جلو طراحی کرده. یکی تصاویر مطلب بالاست که گرافیک چراغ ها نوار های چنگ ماننده اما نوع دیگه این تصاویر آخر هستش که من پست کردم که گرافیک چراغ ها فقط نوار خطی قسمت پایین چراغ هاست.
        طراحی چراغ ها یکی هستش اما گرافیک چراغ ها متفاوته اگه دقت کنید.
        باقی تصاویر هم نسخه های عادی و هم
        نسخه performance parts هستش برای M3 و M4

        موافقم 20
        مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      باریکللا
      هیولا بود پرفورمنسش
      هیولا تر هم شد
      بی ام و واقعا با این ارتقاهاش قلب و روح طرفدارنش رو در مشت خودش نگه داشته
      دمتگرم
      چه رننننگایی
      اوف اوف

      موافقم 12
      1. REZA

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (134 ديدگاه)

        جلو پنجره جدید به مرور که داره چشم بهش عادت میکنه داره بهتر توی نظر میاد وجالبتر داره میشه البته به نظر بنده با احترام به نظرات دوستان

  2. مازیار

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    شما رو سر جدتون دیگه بحث جلو پنجره رو وسط نکشین??

    موافقم 25
    مخالفم 10
  3. محمد مختاری آذر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    من ازبین m3 m4 قطعا ام4 رو انتخاب میکنم اون ساید ویو و چراغ های عقبش هم خیلی زیبا هستش
    به نظر من بحث جنجالی جلوپنجره به عمودی بودن شامل نمیشه مشکل اینجاست که یه مقدار حالت بیضوی نداره وگرنه در مدل های قدیمی جلو پنجره عمودی هم داشته ابم و خیلی هم خوب بودن

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. porsche

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      من که m3 رو بیشتر دوست دارم

      موافقم 15
      مخالفم 2
  4. porsche

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    من یک سوال از دوستان داشتم

    چرا آدم باید بوگاتی بخره ؟؟

    اگه برای صداست که……??? صدایی نداره

    اگه برای نهایت سرعته چرا آدم کویئنگ زگ وssc نخره که بهترن؟؟

    اگه برای پیسته که????

    اگه برای درگه که فراری و پورشه با یک هزارم قیمت میخورنش

    اگه برای کلکسیونی بودنشه که با این قیمت۹۱۸ و لافراری و p1 وکررا جی تی و … هستن که ارزششون بیشتره

    موافقم 22
    مخالفم 17
    1. RezaRs

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      پورشه برو تو اتاق بشین به کارای بدت فکر کن ??‍♂️ حالا من کانیگ زگ فنم دلیل نمیشه بذارم هرکی هرچی می خواد راجع بوگاتی بگه برادر کمی سنجیده تر نظر بده

      موافقم 10
      مخالفم 13
    2. مازیار

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      چون بوگاتی در دنیای اتومبیل مثل اورسن ولز در دنیای سینماست
      همون طور که ولز یگانه فیلمسازی هست که در کارنامه فیلم بد و یا حتی متوسط هم نداره و همه شاهکار هستن بوگاتی هم همینطوره (و میشه گفت کوئنیگ زگ هم تا حدودی)
      پورشه و فراری و بقیه ماشینهای خوب داشتن متوسط هم داشتن اما بوگاتی نه
      البته این یکی از ده ها دلیلش بود

      موافقم 18
      مخالفم 10
      1. R@m!n

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        البته اورسن ولز فیلم متوسطم داره مازیار جان ?? فکر کنم شما همون همشهری کین رو دیدی. البته خود اورسن ولز هم نقل قولی داره که جان فوردو استاد و پیشکسوت خودش می دونه، حالا جان فورد خودروسازی کیه این وسط خدا می دونه ??

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. مازیار

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          نه عزیزم من شش تا فیلم از ولز دیدم
          محاکمه
          نشانی از شر
          اتلو
          مکبث
          هملت
          و همشهری کین
          و راجع به فورد هم شاید تمام فیلمسازان داعیه شاگردی اون رو دارن ولی ولز فیلم متوسط نداره همگی شاهکار هستن
          من صد برابر دنیای اتومبیل خوره دنیای سینما هستم اما بحث بی بحث?

          موافقم 14
          مخالفم 3
        2. R@m!n

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من هزار برابر خوره فیلمم. بانویی از شانگهای رو ببین. البته حرفم شوخی بود اورسن ولز خیلی بزرگه ولی همه بزرگان هم یه فیلم متوسط یا ضعیف داشتن.

          موافقم 6
          مخالفم 3
      2. Mopar

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (30 ديدگاه)

        اورسن ولز کیه؟

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. REZA

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (134 ديدگاه)

          هنرپیشه فقید سینمای هالیوود

      3. taha malek

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (916 ديدگاه)

        دقیقا چیه بوگاتی شیرون شاهکاره یا ویرون بوگاتی تنها چیزی که داره از خیابون رد شدنی همه نگات میکنن و میتونی بگی میلیون دلار پول اضافه دارم

    3. علی turbos

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      بوگاتی یک نماده .
      درضمن میلیاردرها فقط میخرن ٬خب اگه نخرن اون همه پول میخاد چی بشه؟!
      بمونه گوشه خونه !!!!!!

      موافقم 10
      مخالفم 7
    4. مازیار

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      ضمنا یه اسب اصیل حتما سریعترین یا قویترین اسب نیست بلکه خون اصالته که در رگهاش جریان داره

      موافقم 18
      مخالفم 9
    5. HamiD

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      دلایل خیلی زیاد …
      ارزش کلکسیونیش قطعا از فراری و پورشه و مک لارنی که نام بردی بیشتره … همین دیوو ببین 5 سال بعد چقدر میشه! (البته لافراری هم خیلی با ارزشه و خب ارزون نیست اصلا!)
      توی درگ هم والا شیرون توی نسخه های بالا قطعا اون لافراری و پورشه و … رو میخوره … حتی صفر تا 200 اس اف نود استراداله هم به پای بوگاتی نمیرسه …
      اینم چنتا 0-200 که یکی از دوستان تو کامنت ها لینک داده بود منم به اون استناد میکنم :
      شیرون پور اسپورت = 5.5s
      شیرون = 6.1s
      زگ وان:1 = 6.6s
      اس اف نود استراداله = 6.7s
      ویرون سوپر اسپورت = 6.7s
      مک لارن سنا و پی وان = 6.8s
      لافراری = 6.9s
      765 ال تی و پورشه 918 = 7.0s
      برای یک چهارم مایل هم ، شیرون پور اسپورت 9.3 میزنه ولی لافراری 9.7
      توی پیست والا نظری ندارم
      نهایت سرعت هم بوگاتی یه پکیج کامل از راحتی ، تکنولوژی ، زیبایی و امنیت رو بهت میده که به جرئت میگم اس اس سی که هیچی کونیگ زگ هم همچین پکیج کاملی رو بهت نمیده …
      گارانتی عالی هم داره …

      موافقم 15
      مخالفم 10
    6. porsche

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      میشه جواب بدید؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. BMW

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        منم واقعا نمیدونم پورشه جان انتخاب های خیلی بهتری هستن از هر جهتی نسبت به بوگاتی ولی یه عده میخرن چرا رو نمیدونم?‍♂️

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. RezaRs

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          بیمر جان کدومشون من کانیگ زگ فنم کودومشون با لوکسی و راحتی و پرفورمنسو باهم داره ؟

          موافقم 1
          مخالفم 8
        2. RezaRs

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          بیمر جان کدومشون من کانیگ زگ فنم کودومشون با لوکسی و راحتی و پرفورمنسو باهم داره ؟

          موافقم 3
          مخالفم 6
        3. mahdi_Abdi

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (53 ديدگاه)

          چرا بوگاتی میخرن؟ماشسن به این جذابی حرفا میزنی

          موافقم 3
          مخالفم 1
    7. BenzSLR

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      داداش اولا بوگاتی به این بحث چه ربطی داشت؟ دوما شما چون بدت میاد همه نباید بدشون بیاد که .الان من از تسلا خوشم نمیاد دلیل نداره همه بدشون بیاد . برعکس جنابعالی بنده از بوگاتی خیلی خوشم میاد.

      موافقم 12
      مخالفم 6
    8. mahan

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      بوگاتی میخره چون بوگاتی هستش!قطعا منکرش نمیشه شد.
      در ضمن فکر کنم از مانی بپرسی بهتره چون ما نداشتیم نمی تونیم دلیل بیاریم اون داره حتما میدونه.

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. porsche

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        دوستان من سوال کردم هیت که نکردم اینجوری حمله میکنید!!!

        میخواستم نظر شخصی دوستان رو بدونم همین!!!

        بعد آقایslr منم از خود شرکت بوگاتی بدم نمیاد کارشون رو بلدن و پول پارو میکنند… اما چون اونا دارن پول پارو میکنند منم باید پولمو بهشون بدم؟؟؟(البته اگه داشتم😂😂😂)

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. BenzSLR

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          پورشه از اون لحاظه باید به شما بگم برا ما زیاده این مبلغ ولی اونی که این خودرو را میگیره این پولا براش پول خورده و اصلا به قیمت خودروها توجه نمیکنن از هرچی خوششون بیاد میخرن حالا هر قیمتی باشه

    9. R

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      تو کدوم درگ خوردن دقیقا؟ ۴۰۰ متر شیرون معمولی ۹.۴ عه مجله کاراند درایور تست کرده بزن گوگل برات میاره. پور اسپورت ۹.۳ و چنتودیجی رو هم نوشته
      نهایت سرعتم که هروقت ۴۹۰ رو اونا رد کردن بعد بیا ادعا کن بهترن
      از شتابشم که کدومشو برات مثال بزنم به جز صفر تا سیصد و چهارصد که کونیگزک سریعتره عوضش تو صفر تا صد و دویست کند تره
      صدارو ویرون نداشت ولی شیرون داره یکم بلندی نداره فقط توربوهاش خفش کردن
      نکته اخرم اینکه علاوه بر مثالایی که زدی بطور متوسط خریدار بوگاتی ۴۲ تا ماشین تو گاراژش داره به اضافه هلیکوپتر شخصی و قایق تفریحی بوگاتی رو برای خاص بودن میخرن برای رکورد دار بودن تو نهایت سرعت خودروهای تولیدی جهان برای اولین بودن تو خیلی چیزا سال ۲۰۰۵ هیچ خودرویی نبود زمان صد تا صفرش ۲.۵ ثانیه باشه پیشنهاد میکنم مستندشو ببینی

      موافقم 5
      مخالفم 4
        1. R

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          لینک درگ خودروهای تقویت شده رو به من میدی؟ اونم درگی که حتی نه از حالت سکون که هیچ اونیکی دومتر جلوتر درحال حرکت شروع میکنه؟???خودت خجالت نکشیدی از این حرکتت؟??
          از اینکه موجبات خنده مارو ایجاد میکنید خوشحالیم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. R

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          اما درمورد مک لارن که اس اف ۹۰ ازش سریعتره نکنه پیست مخصوص درگ با لاستیکای چسبنده رو میگی؟? اونموقع جناب srt هم میتونه ادعا کنه دیمون با ۹.۶۵ ثانیه یه زمانی رکورد دار بود درحالیکه اصلا با عوض کردن نصف ماشین تو شرایط مخصوص و سوخت جت اصلا اون تایم درمورد خودروهای جاده ای(نه پیست) مورد قبول نیست. از اون گذشته تو داری یه هایپر اسپورتو با یه سوپر اسپرت که دوبرابر قدرت بیشتر ازش داره مقایسه میکنی و انتظار داری ازش سریعتر نباشه؟??

        3. porsche

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          آقایR حواسم نبود ندیدم9ff تیونش کرده??

          اما بحث اصلی اینه که بوگاتی۹.۴ نمیره??

    10. SRT

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (623 ديدگاه)

      داری کررا جی تی و ۹۱۸ رو با شیرون مقایسه میکنی؟
      اصن اینو ولش کدوم پورشه اینو تو درگ میخوره؟؟
      یچیزی در مورد بوگاتی شنیدی فقط

      موافقم 8
      مخالفم 3
    11. محمدهادی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      فقط و فقط برای مصرف یوختش داداش??
      اونایی میخرن که دوسدارن خرکت عقربه ی بنزین رو باچشمان غیرمسلح تماشا کنن
      یااااخدااااا ۱۶ سیلندر پر اشتها??

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. مهردادکمال

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    یه شرکت تیونینگ پیدا نشد دماغ اینو عمل کنه به ولله با هر متر و معیاری جلوپنجره نامتقارن و زشتی داره

    موافقم 10
    مخالفم 19
    1. RezaRs

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      زدن همین پدالم پوشش داد

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. MAHDI

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      برعکس نظر شما به نظر من جذاب ترین نسل های M3 و M4 هستن. فقط M3 CS نسل قبل میتونه با جذابیت این نسل رقابت کنه.

      موافقم 11
      مخالفم 7
  6. mahan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    قطعا m4 رو ترجیح میدم.خیلی خواستم بخاطر پرفورمنسش و اینکه بی ام و هست ازش خوشم بیاد.پشتش خوبه ولی جلوشو دوست ندارم.خواستم نشد.درنهایت انتخاب کردنش مثل این میمونه ادم صرفا بخاطر زیبایی باطنی با یکی ازدواج کنه و بگه قیافه برام مهم نیست

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. R@m!n

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      که صد البته اون زیبایی ظاهری هم با خرد کردن جلوپنجره با پتک و جایگزینی با قطعات افتر مارکتی برطرف میشه.

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. mahan

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا اتفاقا یکی از تیونر ها کوچیکش کرده بود.رامین جان دیگه خودت میدونی دور دوره نیوفیسه دیگه!!!

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. R@m!n

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بله آقا شما یه دهه شصتی بده تیونر یه دونه ده هشتادی بازسازی شده اتاق جدید تحویل بگیر ?? یه سپر زپرتی که چیزی نیست ??

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. mahan

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خیلی تیزی????میدونی چیو کجا بزنی??

  7. R@m!n

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    نمیشه بی ام و رو دوست نداشت ولی حالم از این جلوپنجرش بهم می خوره

    موافقم 8
    مخالفم 9
  8. behnam1012

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    خودمم خسته شدم هر سری که M3 و M4 میبینم میگم کاش این جلو پنجره رو نداشتن ای کاش با فیس M340 معرفی میشدن

    موافقم 6
    مخالفم 4
  9. امیررضا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آقایون سر جدتون دیگه از جلوپنجره حرف نزنید دیگه زخم شدیم ??. ماشین کلی پرفورمنس و قدرت داره باز همه به جلو پنجره گیر میدن.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. Sina10

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      آقا این حرف غیر منطقی رو همه دارن میزنن
      ظاهر از مهم ترین نکات یه ماشینه شاید مهم ترین ویژگیش باشه
      پرفورمنس و قدرت چه ربطی به قیافه داره؟
      مثل اینه که بری نمره کارنامه همه درسات بشه صفر ، تا اول راهنمایی درس خونده باشی
      بعدش بگی چون بچه خوب و با ادبی هستم باید برم بهترین دانشگاه های دنیا?
      هر چیزیو که نمیشه به چیز دیگه ای ربط داد
      مثلا یه ماشین بساز که شاهکار قرنه و با قیمت ارزون و مفت ، هم مدل کراس اوور داره و هم مدل سدان ، پر از تکنولوژی قیمت ، بسیار زیبا ، همه میگن عالیه ، موتور ۶۰۰ اسب بخاری و هم برقی داره هم هیبرید ، قیمت زیر ۴۰ هزار دلار
      بعدش میگن نه در داره ، نه سقف ، کلا بدنه نداره
      بعدش با این منطق ، باید بگی این ماشین عالیه برو بخرش?

      بله ب‌ام‌و اگه این ماشینو تازه با پرفورمنس ضعیف تر میساخت ناراحتیش کمتر از الان بود که رفته یکی از بهترین ماشین های سدان تاریخو با این قیافه فاجعه تزئین کرد

      یعنی هر چی از پرفورمنسش بگم کمه ، کابینش هم عالیه ، قیافه عقبش هم عالیه
      ولی جلوش…
      یعنی حتی قیافه جلوی سری ۴ رو قبول کردم بزور هم که شده ازش خوشم اومد ولی این M3 و M4 رو نه

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. سهند

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (670 ديدگاه)

        با حرف هایت نسبتا موافقم ولی جلوپنجره را میتوان به راحتی توسط شرکت های افترمارکت عوض کرد آن وقت به اندازه ی m8 زیبا می شود. ولی بازم بی ام و نباید این کارو با m4و m3 می کرد.

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. امیررضا

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (102 ديدگاه)

        شما داری میگی فقط و فقط و فقط بخاطر جلو پنجره یه ماشین، قیدشو باید زد؟ فقط بخاطر جلوپنجره؟ ?
        داداش بعد به ما میگی حرف غیر منطقی. زیر هر پستی که پدال در مورد بی‌ام‌و گذاشته بدون استثنا در باره‌ی هر مدلی که باشه، فقط تو کامنتا دارن در مورد جلوپنجره صحبت میکنن. من نمیگم طراحی مهم نیست از قضا خعلی هم اهمیت داره ولی تنها یکی از ارکان یه اتومبیل قیافشه. کابین و موتور و لذت رانندگی و غیره و غیره هست تو ماشین. فقط بخاطر جلو پنجره بگی یه ماشین رو باید کلا ازش چشم پوشی کرد خیلی غیر قابل هضمه. خودت که صددرصد هم خبر هارو دنبال میکنی هم یوتیوب میبینی هم علاقه‌مند به دنیای خودرو هستی و خوب می‌دونی که تمامی کار ژورنالیست های دنیا دارن میگن اگه با جلوپنجره ماشین مشکلی ندارین، ام۳ و ام۴ و سری۴ جدید از بهترین اتومبیل های دنیا هستن و میتونن لذت یه رانندگی ناب رو به انسان بدن. اما اگه از جلوپنجره خوشتون نمیاد دلیلی نداره فقط بکوبید چون بخش قابل توجهی از فروش محصولات بی‌ام‌و در سال جدید رو ام۴ و ام۳ و مخصوصاً سری۴ تشکیل دادن که یعنی مردم عقلشون به چشمشون نیست که از جلوپنجره یه ماشین متنفرم پس نمیخرمش درحالی که می‌دونم موتور و گیربکس و شاسی و شتاب و کابین و موارد دیگه ای داره که از رقبای خودش جلوتره. با این نسخه دو دیفرانسیل هم که دیگه بی‌رقیب میشه. دیگه چی میخوای داداش من؟ من با جلو پنجره مشکلی ندارم، نمیگم خوشگله ولی مشکل خاصی هم نداره بالاخره بی‌ام‌و یه دلیلی دیده که اینطوری طراحیش کرده. یه حرکت بولد و جهشی انجام داده که بخاطر این جسارت باید تشویقش کرد نه که کوبید.

        1. سهند

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (670 ديدگاه)

          با حرف های امیررضا موافقم ولی برای مثال مرسدس c63 در نسل فعلی هم هیچ کمبودی نسبت به بی ام و ندارد ولی در عوض طراحیش بهتره نسل جدیدش هم به صورت پلاگین هیبرید با قدرت و گشتاور خیلی بالا معرفی خواهد شد(طراحی نسل جدید c کلاس به نظرم به اندازه ی کافی زیباست) آن وقت قطعا خریداران های بی ام و کمتر خواهد شد.

        2. Sina10

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          ما که نگفتیم بقیه چیزای ماشین بده!!
          این ماشین از بهترین های تاریخه توی عملکرد فنی
          منم همیشه گفتم توی عملکرد فنی هیچ رقیبی نزدیک M3 و M4 جدید نمیشه

          نکته بعدی اینه که هر حرکت جسورانه و شجاعانه ای مفید نیست که
          اگه سر این باشه نیسان هم نسل بعد GT-R رو کراس اوور کنه بگه این جسارته ، یا مثلا همین ب‌ام‌و بیاد نسل بعد سری ۵ رو با سه تا چرخ بفروشه بگه حرکت جسورانه?
          یا مثلا سری ۳ نسل بعد با ۶ تا چرخ ساخته بشه بگه جسورانه?
          حرکت جسورانه وقتی خوبه که مفید باشه

          نکته اینه که باز هم بگم این ماشین توی تمامی موارد دیگش بجز جلوش ، یکی بهترین ساخته های ب‌ام‌و هست

          اگه طرفدار اخبار فوتبال باشی ، چند تا از تیم بزرگ اروپا اومدن برای هم دیگه یه لیگ به نام سوپرلیگ اروپا زدن و از لیگ قهرمانان رفتن ،که یه حرکت جسورانه بود ولی پر از اشتباه ، کلی نقطه ضعف و ایراد داشت
          همه اومدن اعتراض کردن به نحو برگزاریش که فوتبالو انحصاری میکنه ، حداقل ۶۴ درصد معترض بودن ، حتی جرمی کلارکسون هم از طرفدارای تیم فوتبال چلسی که رفتن اعتراض کردن حمایت کرد
          این لیگه هم داره جمع میشه .
          شجاعت همیشه خوب نیست
          تغییر همیشه لازمه ولی به درستی انجام بشه
          نمیگم کسی نره M3 و M4 نخره
          نمیگم فقط بخاطر جلوپنجره این ماشین بده

          نه ، منظورم اینه که وقتی تیم طراحی ب‌ام‌و اینقدر زور داشتن که M3 که از بهترین ساخته های تاریخ ب‌ام‌و هست رو اینجوری کنن واحتمال اینکه چیزای زشت تری بسازن خیلی زیاده

          باز هم تکرار میکنم پرفورمنس و عملکرد فنی M3 و M4 حرف نداره و توی این زمینه شاهکاره
          توی طراحی داخلی و راحتیش هم عالیه

  10. سرزمین آفتاب

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظر آدم اگه میخواد کلکسیونی هزینه کنه که بعدن سود کنه بوگاتی واقعا اشتباه اگه الان میبینی بوگاتی گرونه به خاطر اینه که قیمت اولیش بالا بوده و هنوز از قیمتش زیاد افت نکرده شما نگاه به لافراری و 918 کن قیمتش رشد قیمت بیشتری داره من حاضرم یه استون مارتین وان ۷۷ بگیرم که کلان ۷۷ دستگاه تولید شده تا یه بوگاتی و کلان فراری ها ارزش خرید خیلی بیشتری دارن و کلکسیونی ترن چون فراریه و کلان گزینه های کلکسیونی خیلی زیادی هست که بشه بجای بوگاتی خرید و ارزش کلکسیونی بالاتری داشته باشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. Mad.z.Max

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    جلوپنجره واقعا واقعا نچسب و دوست نداشتنیه، مثه اینه که مثلا تابلوی مونالیزا رو بگیری و بجای دماغش مثلا یه منقار بذاری!! همونقدر نامتقارن و بده!!
    البته هرچند که اگه روزی همچون تابلویی هم از یه هنرمند معروف نقاشی میشد، یه عده میومدن به به چه چه میکردن که وای، چه هنر جدید و زیبایی، چه سبک پُست مدرنیزم دلنشینی..!

    موافقم 9
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا