سرانجام بامو کراساوور جدید X7 را رسماً معرفی کرد تا از این طریق به بخش جدیدی از بازار وارد گردد. پیش از معرفی X7، مدل X5 بزرگترین کراساوور باواریاییها بود و به همین دلیل بامو هیچگاه نمایندهای در سبد محصولات خود نداشت که توسط آن بتواند با پیشروی کلاس اسیوویهای بزرگ لوکس یعنی رنجروور رقابت کند. رنجروور یک اسیووی بسیار لوکس با تکنولوژیهای پیشرفته است که در بخش راحتی و عملکرد آفرود تقریباً شکست دادن آن غیرممکن است؛ بنابراین آیا X7 بهعنوان اولین تلاش بامو در این کلاس میتواند تاج پادشاهی را از رنجروور بگیرد؟ تا زمانی که امکان رانندگی و آزمایش دو خودرو روی جاده فراهم نشود نمیتوان پاسخ قاطع و درستی به این سؤال داد اما بااینحال فعلاً میتوانیم طراحی داخلی و خارجی این دو اسیووی بزرگ لوکس را باهم مقایسه کنیم.
جلو
صادقانه باید گفت که این نبرد بسیار سختی برای X7 است. رنجروور اسیووی پرزرقوبرق و قابلتوجهی است و هرچند X7 هم خودروی خوش استایلی به نظر میرسد اما در برابر رقیب بریتانیایی کار سختی پیش رو دارد. در نمایی جلویی، X7 بهتر از نسخهٔ کانسپت خود به نظر میرسد اما بااینحال هنوز هم رنجروور طراحی زیباتری دارد و بسیار ظریفتر از رقیب آلمانی است. البته X7 هم ظاهر بدی ندارد اما در برابر رنجروور نمیتواند عرضاندام کند.
پروفیل جانبی
در پروفیل جانبی، خودروها دو راه متفاوت را در پیش گرفتهاند. هنگامیکه به بخش جانبی X7 نگاه میکنیم، به نظر میرسد صرفاً طراحی شده تا هفت سرنشین را حمل کرده و تا حد امکان فضای بار زیادی برای آنها فراهم نماید؛ بنابراین هرچند X7 در این نما باوقار و خوشتیپ است اما به نظر میرسد بیشتر کارایی را در اولویت قرار داده تا طراحی و فرم را. از سوی دیگر، درحالیکه رنجروور بیشتر اسپرت به نظر میرسد اما هنوز هم یک جعبهٔ بزرگ است و زوایای تیزتر آن موجب شده که خودروی تواناتری احساس شود. همچنین درعینحال، رنجروور با اینکه چند سال قدیمیتر است اما زیباتر، شیکتر و مدرنتر از X7 به نظر میرسد.
عقب
در نمای عقبی، رنجروور بلندتر، تنومندتر و چهارشانه به نظر میرسد. همچنین چراغهای عمودی نیز به بلندتر به نظر رسیدن رنجروور کمک کردهاند. از سوی دیگر، X7 هم در نمای عقبی نهتنها خودروی زشتی نیست بلکه حتی میتوان اینجا را یکی از بهترین نماهای آن دانست ولی بااینحال چراغهای عریض و استایل افقی آن کمی خستهکننده به نظر میرسد.
داخل
برخلاف استایل بیرونی، X7 در داخل حریف قدرتمندی برای رنجروور محسوب میشود. کابین پرچمدار بامو درحالیکه آشنا به نظر میرسد، نمای بسیار خوب، ویژگیهای پریمیوم و تکنولوژیهای جذابی دارد؛ اما بااینحال هنوز هم کابین رنجروور بهتر است زیرا شیکتر و گرانتر به نظر میرسد ولی فناوری در آن کمرنگ بوده و نمای مدرنی ندارد؛ بنابراین در کابین، هریک از این دو خودرو برتریهای خاص خود را دارند و نمیتوان قاطعانه یکی را برتر دانست.
نتیجه
در پایان سخت است که در این مقایسه، رنجروور را انتخاب نکنیم زیرا این ماشین را میتوان شیکترین و جذابترین اسیووی بازار دانست. البته X7 هم درمجموع اسیووی خوش استایلی است که در نوع خود عالی به نظر میرسد ولی بااینوجود در بین این دو اسیووی لوکس، رنجروور خودروی بهتری است و هنوز در این سگمنت، غیرقابل شکست باقیمانده است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
رنجروور ۵.۰ Supercharged | بامو X7 XDrive40i | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۵۲۵ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
طول | ۵.۲۰ متر | ۵.۱۵ متر |
عرض | ۲.۰۷ متر | ۲.۰۰ متر |
ارتفاع | ۱.۸۷ متر | ۱.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۱۲ متر | ۳.۱۰ متر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه | ۱۰۵,۸۴۵ دلار | ۹۲,۶۰۰ دلار |
منبع: BMWBlog
علی
۲۲ آبان ۱۳۹۷ی جوراهی هر چی رنجوور میبینم انگاری (((بارداره))) یا مثل ی (((گربه خیلی چاق و تپل))) میمونه. خیلی قدیمی شده. اصلا چابک نیست.تویوتا لندکروزو با اون همه زشت بودنش به این مدل رنجروور ترجیح میدم.
البته تو رنجوورها(((ولار))) ی چیز دیگست.
با تچکر
ارش
۲۲ آبان ۱۳۹۷منم طراحی رنجرور رو بیشتر میپسندم خیلی شیک و زیبا طراحی شده چندان از طراحی بنز جی ال اس و بی ام و ایکس 7 خوشم نمیاد.
الهی
۲۲ آبان ۱۳۹۷لااقل از نظر طراحی داشبورد.. سلیقه من به رنجرور نزدیک تره… شیک و ساده…
از این بی ام و هم واقعا خوشم میاد .. معلومه عشقه…
چقدر سخته انتخاب تو رده های بالا…!!!
AMANTE
۲۲ آبان ۱۳۹۷تو این سگمنت کمتر ماشینی هست که بتونه به اندازه ی رنجروور لوکس باشه و هم قابلیت های آفرودی تقریبا بی نقصی داشته باشه.
RANGE ROVER SVAutobiography DYNAMIC
موتور: V8 سوپر شارژ
قدرت: 557 اسب بخار
قیمت: 177 هزار دلار
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۲ آبان ۱۳۹۷((بااینوجود در بین این دو اسیووی لوکس، رنجروور خودروی بهتری است و هنوز در این سگمنت، غیرقابل شکست باقیمانده است.))
منبع:BMWBlog
?
..
حتی تصورشم نمیشه کرد که نسل بعدی رنج روور چقدر رو به جلو خواهد بود.
Amir Machine
۲۲ آبان ۱۳۹۷من که میترسم خود لندروور هم دیگه نتونه چیزی بهتر از نسل فعلی رنجروور بسازه
Efk
۲۲ آبان ۱۳۹۷جلو bmw با اختلاف کم
بغل قطعا bmw
پشت رنجروور
داخلم bmw
استایل کلی رنجروور محشره ولی دوست داشتم فرم ستون و پنجره هاش ی مقدار سیقلی تر بود و انقدر تیز نبود
shirko
۲۲ آبان ۱۳۹۷انتخاب بنده بدون چون و چرا قطعا ایکس ۷ خواهد بود، واقعا ابهت وهیکلش کل رنجرور و برده زیر سوال ، و هنوزم مونده چن تا نسخه ی اسپورت و لوکس رو بده بیرون ، نویسنده فک کنم اهل بریتانیا بوده چون مثل تابگیر فقط از خودروی انگلیسی تعریف کرده !!!!!! ولی رنجرور هم نمادیه واسه خودش و تو بحث افرود جزء اولین هاست .
ایلیا
۲۲ آبان ۱۳۹۷چقدر شیکه رنجروور، چقد آخه، طراحیش با همه ی شاسی بلند های دیگه فرق داره نه از رو کسی میزنه و نه کسی میتونه از روش بزنه، ساده و جذاب.
بنظرم جی کلاس تنها خودروییه که میشه باهاش مقایسه کرد.
Adak
۲۲ آبان ۱۳۹۷چین از روش زده
سرچ کن ببین حال بیای …
ایلیا
۲۳ آبان ۱۳۹۷اونو که دیدم، از روش کپی کردن سخت نیست. منظورم اینه که کسی یه طرح جدید ولی به این سبک نزده تا حالا، این سبکش با بقیه فرق میکنه.
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷انتخاب من قطعاX7هستش.طراحی باشکوه تری داره وکیفیت کابین بالاتری داره وسیستم های خیلی مدرن تری داره. متاسفانه رنجروور توی خیلی از تست هاش ازسیستم هاش ایراد میگرفتند ومشکلات فنی درش کم نبود. ودرمورد قابل اعتماد بودن هم که در مقابلBMWحرفی واسه گفتن نداره.امادر زمینه آفرود کمتر خودرویی در دنیا توان رقابت با رنجروور رو داره
مهزیار
۲۲ آبان ۱۳۹۷حرفی نداره این غول بی شاخ و دم آلمانی مقابل جواهر بریتانیایی
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷X7 طراحی باشکوه تر.سنگین تره. طراحی رنجروور لوکس تر حس میشه.اما درمورد طراحی داخلی قطعاX7لوکس تر وباکیفیت تره.طراحی داخلی رنجروور قدیمی حس میشه.درضمن BMW جزو قابل اعتماد ترین خودروسازان هستش اما رنجروورگاهی جایگاه ضعیفی داشته.در تست هایبلند مدت رنجروور در مجله هفتگی آمریکا ازایرادات سیستم ها وبعضی قطعاتش گلایه داشتن.اما درمورد قابلیت آفرود رنجروور برتمامSUVها برتری داره
Amir
۲۲ آبان ۱۳۹۷مقایسه راحتی بود رنجروور حقیقتا زیباترین SUV دنیاست حالا از قابلیت های بی نظیر آفرودیش بگذریم در داخل شهر و جاده هم کمتر ماشینی پرستیژ اونو داره و سواری بسیار راحت و کم نظیرش هم زبانزد تمام دنیاست.
More
۲۲ آبان ۱۳۹۷لندروور عرصه طولانی ای در ساخت شاسی بلند داشته و فکر کنم تنها خودرو سازی باشه فقط SUV تولیدمیکنه
زبان طراحی ساده و بسیار شیکی داره و ماشیناش به نظرم یکم زیادی شبیه همن
و قابلیت آفرودشون خیلی عالیه
البته X7 هم با ابهت و زیباست ولی تو SUV ها من لندروور رو خیلی دوست دارم
Omid
۲۲ آبان ۱۳۹۷رنجرور یه چیز دیگست .
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷https://www.carmag.co.za/wp-content/uploads/2018/10/bm-1.jpg
https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2018%2F10%2Fbmw-2019-x7-suv-unveil-5.jpg?q=75&w=800&cbr=1&fit=max
https://img.newatlas.com/2019-bmw-x7-biggest-18.jpg?auto=format%2Ccompress&fit=max&q=60&w=1000&s=1c7cecb0f25078bc4c1dd8f801946645
https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/22110e79e606c9ce0ba7460e23e87f78/5C636C49/t51.2885-15/e35/43779628_2690836841141890_7993874677268762703_n.jpg
https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com/vp/366eb2f1821f2917cedd94e9d1aff2b0/5C69564A/t51.2885-15/sh0.08/e35/s750x750/43338694_339040930205512_6259207938137653248_n.jpg
دانیال
۲۲ آبان ۱۳۹۷نمای بیرونی مخصوصا پروفایل جانبی و عقب رنج روور واقعا برای من ماشین بی ریختیه. اما نمای جلوش دوست داشتنیه. داخل هم به شدت رنج روور رو می پسندم نمای کلاسیک و مدرن رو خیلی زیبا کنار هم قرار داده.
کلا تمام نظراتم کاملا برعکس این مقایسه است. فقط برام جالب بود این مقایسه رو bmwblog کرده. جالبه همیشه نظر من بر خلاف bmwblog ه چه وقتی از بی ام و طرفداری میکنه چه وقتی که نمی کنه مثل اینجا. کلا مشخصه مدل سلیقه شون ی جور دیگه است.
سام
۲۲ آبان ۱۳۹۷طراحی بدنه رنجروور و چیدمان و کیفیت کابین آن یک سر و گردن بالاتر از ب ام و X7 بوده و به نوعی تصویر یک خودروی کاملا لوکس و در عین حال،آفرودری اصیل و توانا را به بیننده القاء می کند.تصویری که از حقیقت چندان دور نیست.در عوض،ب ام و X7 در ظاهر و باطن فقط یک X5 بزرگ شده است که از بحران هویت شدیدی در ساختار طراحی بیرونی و داخلی خود رنج می برد و کلا یک ماشینی است با جایگاهی نامشخص که خرید آن چندان توجیه ای برای مشتری این کلاس خودویی ندارد.مشتریان این کلاس احتمالا رنجروور و بنز کلاس G و انواع آمریکایی را بیشتر از آن می پسندند.به هر حال،باید منتظر ماند و دید که آیا این ماشین در بازارهای جهانی موفق می شود و یا برعکس،شکست سنگینی خواهد خورد.
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷نظر شما ازاون جایی مشخصه که در موردش مطالعه نکردید که میگید کیفیت کابین رنجروور یک سروگردن از X7 بالاتره. اما حقیقت اینه که زمان رونمایی X7 نظر منتقدین خودرو این بود که کیفیت کابین ودقت مونتاژ درX7کاملا از این کلاس بالاتره طوریکه دست کمی از کابین بنتلی نداره وکاملا باکیفیت تر از رنجروور وبنزGLSهستش.اول تحقیق کن بعد نظر فضایی بده.کیفیت کابین رنجروور خیلی خوبه ولی سطح پایین ترازمتریال استفاده شده درX7و حتی آئودی Q8 هستش.BMW در جنس متریال اتاق نسل های جدیدش بینظیر کار کرده.در اینکه رنجروور ماشین فوق العاده ای هستش شکی نیست اما مشکلاتی هم داره.سیستم های قدیمی.مشکلات کیفیتی خودرو.مشکلات فنی (چندتا از مقایسه هاش رو مطالعه کنی متوجه میشی)
سام
۲۲ آبان ۱۳۹۷گیرم حرف شما در مورد کیفیت و دقت مونتاژ ب ام و x7 درست باشه که البته من در این باره در بازه زمانی درازمدت واقعا شک دارم.چون خودم کابین خیلی از ب ام و های جوان مدل بالا را دیدم که با کارکردی دو یا سه ساله به شدت فرسوده شده بودند.می شود این مسئله را تا حدی به گردن صاحب ماشین هم انداخت که آنچنان باید وشاید از چرم صندلی های ماشین اش خوب نگهداری نکرده ولی چرا باید یک ب ام و سری 5 پس از سه سال چرم صندلی اش ترک بخوره و حالت و طراوات اولیه خودش رو از دست بده؟آیا این به علت کیفیت پایین چرم مصرفی نیست؟آیا وضعیت در رنجروور هم در عرض دو یا سه سال به این صورت است؟
در مورد آفرود چی؟آیا مطمئنی که ب ام و x7 از رنجروور آفرود بهتری داره؟وقتی یک خودرو خودش را در این زمینه رقیب رنجروور معرفی می کنه باید کارکردی برابر یا حتی بهتر را از خودش در عمل نشان بده.آیا ب ام و x7 می تواند در داخل صحرا و سنگلاخ و شنزار و رودخانه های کم عمق مثل رنجروور عمل کند؟
در مورد موقعیت برندینگ چی؟شما میگی که ب ام و از رنجروور از کلاس کاری بالاتری برخورداره در حالی که دیده ها وشنیده ها خلاف این را نشان می دهند. اگر کمی تحقیق و مطالعه کنی می بینی که بیشتر مشاهیر،سلبریتی ها و هنرمندان دنیا بیشتر طالب و خریدار رنجروور هستند تا ب ام و.در آمریکا هم تا آنجایی که من می دانم رنجروور ماشین خاص تری از ب ام و هست.
پس می بینی که زیاد فضایی هم نظر ندادم بلکه این نظر با پشتوانه تجربه میدانی و مطالعه بوده است!
مانی
۲۲ آبان ۱۳۹۷درسته این رنجرور باید با مرسدس جی مقایسه بشه
هردو خاص با کیفیت و آفرودر توانایی هستن
ایلیا
۲۳ آبان ۱۳۹۷جناب مهدی اجازه بده دیگران نظرشون رو بگن، بی ام و به وکیل مدافع نیاز نداره، توی همه ی پستا میاید هزارتا عکس بی ام و میزارید و با همه دست به یقه میشید که چرا نگفتی بی ام و بهترینه!
من از عکس ها و مطالبت استفاده میکنم ولی این همه طرفداریه گاها بیجا حساسیت ایجاد میکنه، نظر خودت رو بگو و رد شو. بی ام و بدون تلاش های شما هم به اندازه ی کافی محبوب هست.
Khosrow
۲۲ آبان ۱۳۹۷رنجروور — ده / X7 — دو ..
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷در کابین رنجروور از پلاستیک های نرم زیاد استفاده شده اماX7بهترین نوع چرم وچوب وفلز درش بکار رفته
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷رنجروور چندین ساله در آخرای لیست قابل اعتماد ترین خودروسازان هستش اما bmw هرساله در بالاترین های این لیست هستش.جالب اینه در اکثررقابت ها همین رنجروور حتی ازx5نسل قبل هم شکست میخورد حالا اینکهx7هستش با دنیایی از کیفیت وتکنولوژی. رنجروور هرچقدر خوب باشه بازم سطح پایین تر از بی ام و وبنز وپورشه هستش. درمورد آفرود اما بحثش جداست
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۲ آبان ۱۳۹۷5 تا کامنت گذاشتی رفیق همش داری میگی ب ام و بهتر از رنج رووره.
خب با یدونه هم میشد اینا رو گفت.
پرچمدار رنج روور هنوز هم سنگ محک کلاس خودشه.
ب ام و x7 باید بتونه بالای 80 جایزه بین المللی خودروی لوکس سال مثل رنج روور بگیره تا اون موقع تازه در سطحش قرار بگیره.
هی شما میگی مجلات فلان و….همین فوربس و ادموندز((Edmunds.com)) و what car و…جایزه لوکس ترین suv سال و لوکس ترین خودروی جهان رو بهش دادن.
به اضافه ی بالاترین امتیاز کار اند درایور و جایزه editors choice این نشریه.
usnews هم راحتیش رو با نشستن رویه کاناپه یکی دونسته و آفرودش رو جادویی دونسته و…
مهمترین نقط ضعف هم سیستم اطلاعات سرگرمی پر دردسر عنوان کرده.
من نمیدونم کدوم مجله ای که شما هی میگی فلان گفته و..
یادتون هم باشه الان ب ام و داره با فیس لیفت رنج روور رقابت میکنه،نسل بعدش فکر کردن بهشم سخته.
.
((در کابین رنجروور از پلاستیک های نرم زیاد استفاده شده اماX7بهترین نوع چرم وچوب وفلز درش بکار رفته))?
راستی اگه ب ام و اینقدر بهتر از رنج رووره که شما میگی ،چرا به رولز رویس گفت برید رنج روور رو سنگ محک قرار بدید؟؟؟
خب ب ام و میگفت بیاید ما رو الگو بگیرید!!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۲ آبان ۱۳۹۷البته اینم بگم که این x7 قطعا یک شاهکاره ولی خب حریف رنج رووره و به همین راحتی که شما میگی نیست شکست دادنش.
.
من خودم با این که عاشق مک لارنم ولی هنوز هم بعد از فراری و پورشه جایگاهشو میدونم.
Elmiraj
۲۲ آبان ۱۳۹۷هیچ وقت نتونستم با نمای عقبی رنجرور ارتباط برقرار کنم جدای این که فاصله لاستیک تا سپر عقبش بیشتر از هر شاسی بلندیه ، نمای کلی عقبش هم از چهار طرف باریک شده …….!
.
اما در نمای جلویی ، بغل و داخل و همچنین قابلیت آفرود به طور قطع از X7 بهتره .
رامتین
۲۲ آبان ۱۳۹۷منم انتخابم قاطعانه x7 هست. طراحی رنجرور قدیمی و بدترکیبه. حال ممکنه دیگران نظرات متفاوتی داشته باشند
در کل رنجرور در برابر آئودی RSQ8 گرچه 7نفره نیست، بشدت ضعیفه
shirko
۲۲ آبان ۱۳۹۷رنجرور در افرود و با قدمت بودنش می تونه از ایکس ۷ برتر باشه ، ب ام و ایکس ۷ هم نمای بیرونی هم نمای داخلی دست برتر و داره ، طراحی رنجرور دیگه داره خیلی قدیمی می شه ، لطفا به قول دوستمون اقا مهدی نظر فضایی ندید !!
سام
۲۲ آبان ۱۳۹۷نظر خودت چی؟… فضایی نیست؟!
ایلیا
۲۳ آبان ۱۳۹۷شما و اون دوستت که نام بردی دارید همه رو از بی ام و زده میکنید از بس این چند وقت تملق کردید توی پست ها.
net
۲۳ آبان ۱۳۹۷مشکل ماشینای انگلیسی این هست که با علم روز پیش نمیرن و سنتی عمل میکنن مثلا همین رنجروور ۵۰ سال قیافه اش همینجوری جعبه ای هست و هیچ تغییری نکرده و از سیستمهای روز دنیا در طراحی داخلی و بیرونی استفاده نمیکنه
Adak
۲۳ آبان ۱۳۹۷به نظر من راه درست را سانتافه اسپرت 2018 داشت میرفت
که اونم زدن ناکارش کردن …
یوسف
۲۶ آبان ۱۳۹۷بی ام و خدایی خوبه ولی مثل انگار بزک شده
اما رنجرور رو نگو که یک جنتلمن واقعیه.
ببینید این رنجرور طراحیش مال 6 سال قبله ولی هنوز که هنوزه از همه لحاظ برتره
فقط یک چیز میشه گفت
میان ماه من تاه ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.