مقایسهٔ طراحی ب‌ام‌و X7 و رنجروور

سه‌شنبه 22 آبان 1397 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Range-Rover-VS-BMW-X7
سرانجام ب‌ام‌و کراس‌اوور جدید X7 را رسماً معرفی کرد تا از این طریق به بخش جدیدی از بازار وارد گردد. پیش از معرفی X7، مدل X5 بزرگ‌ترین کراس‌اوور...
تبلیغات

سرانجام ب‌ام‌و کراس‌اوور جدید X7 را رسماً معرفی کرد تا از این طریق به بخش جدیدی از بازار وارد گردد. پیش از معرفی X7، مدل X5 بزرگ‌ترین کراس‌اوور باواریایی‌ها بود و به همین دلیل ب‌ام‌و هیچ‌گاه نماینده‌ای در سبد محصولات خود نداشت که توسط آن بتواند با پیشروی کلاس اس‌یووی‌های بزرگ لوکس یعنی رنجروور رقابت کند. رنجروور یک اس‌یووی بسیار لوکس با تکنولوژی‌های پیشرفته است که در بخش راحتی و عملکرد آفرود تقریباً شکست دادن آن غیرممکن است؛ بنابراین آیا X7 به‌عنوان اولین تلاش ب‌ام‌و در این کلاس می‌تواند تاج پادشاهی را از رنجروور بگیرد؟ تا زمانی که امکان رانندگی و آزمایش دو خودرو روی جاده فراهم نشود نمی‌توان پاسخ قاطع و درستی به این سؤال داد اما بااین‌حال فعلاً می‌توانیم طراحی داخلی و خارجی این دو اس‌یووی بزرگ لوکس را باهم مقایسه کنیم.

جلو

صادقانه باید گفت که این نبرد بسیار سختی برای X7 است. رنجروور اس‌یووی پرزرق‌وبرق و قابل‌توجهی است و هرچند X7 هم خودروی خوش استایلی به نظر می‌رسد اما در برابر رقیب بریتانیایی کار سختی پیش رو دارد. در نمایی جلویی، X7 بهتر از نسخهٔ کانسپت خود به نظر می‌رسد اما بااین‌حال هنوز هم رنجروور طراحی زیباتری دارد و بسیار ظریف‌تر از رقیب آلمانی است. البته X7 هم ظاهر بدی ندارد اما در برابر رنجروور نمی‌تواند عرض‌اندام کند.

پروفیل جانبی

در پروفیل جانبی، خودروها دو راه متفاوت را در پیش گرفته‌اند. هنگامی‌که به بخش جانبی X7 نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد صرفاً طراحی شده تا هفت سرنشین را حمل کرده و تا حد امکان فضای بار زیادی برای آن‌ها فراهم نماید؛ بنابراین هرچند X7 در این نما باوقار و خوش‌تیپ است اما به نظر می‌رسد بیشتر کارایی را در اولویت قرار داده تا طراحی و فرم را. از سوی دیگر، درحالی‌که رنجروور بیشتر اسپرت به نظر می‌رسد اما هنوز هم یک جعبهٔ بزرگ است و زوایای تیزتر آن موجب شده که خودروی تواناتری احساس شود. همچنین درعین‌حال، رنجروور با اینکه چند سال قدیمی‌تر است اما زیباتر، شیک‌تر و مدرن‌تر از X7 به نظر می‌رسد.

عقب

در نمای عقبی، رنجروور بلندتر، تنومندتر و چهارشانه به نظر می‌رسد. همچنین چراغ‌های عمودی نیز به بلندتر به نظر رسیدن رنجروور کمک کرده‌اند. از سوی دیگر، X7 هم در نمای عقبی نه‌تنها خودروی زشتی نیست بلکه حتی می‌توان اینجا را یکی از بهترین نماهای آن دانست ولی بااین‌حال چراغ‌های عریض و استایل افقی آن کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

داخل

برخلاف استایل بیرونی، X7 در داخل حریف قدرتمندی برای رنجروور محسوب می‌شود. کابین پرچم‌دار ب‌ام‌و درحالی‌که آشنا به نظر می‌رسد، نمای بسیار خوب، ویژگی‌های پریمیوم و تکنولوژی‌های جذابی دارد؛ اما بااین‌حال هنوز هم کابین رنجروور بهتر است زیرا شیک‌تر و گران‌تر به نظر می‌رسد ولی فناوری در آن کمرنگ بوده و نمای مدرنی ندارد؛ بنابراین در کابین، هریک از این دو خودرو برتری‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان قاطعانه یکی را برتر دانست.

نتیجه

در پایان سخت است که در این مقایسه، رنجروور را انتخاب نکنیم زیرا این ماشین را می‌توان شیک‌ترین و جذاب‌ترین اس‌یووی بازار دانست. البته X7 هم درمجموع اس‌یووی خوش استایلی است که در نوع خود عالی به نظر می‌رسد ولی بااین‌وجود در بین این دو اس‌یووی لوکس، رنجروور خودروی بهتری است و هنوز در این سگمنت، غیرقابل شکست باقیمانده است.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

رنجروور 5.0 Supercharged

ب‌ام‌و X7 XDrive40i

پیشرانه

5 لیتری V8

4.4 لیتری V8

تنفس

سوپرشارژ

توئین توربو

قدرت

525 اسب بخار

460 اسب بخار

گشتاور

625 نیوتن متر

650 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

5.5 ثانیه

5.2 ثانیه

طول

5.20 متر

5.15 متر

عرض

2.07 متر

2.00 متر

ارتفاع

1.87 متر

1.80 متر

فاصلهٔ محوری

3.12 متر

3.10 متر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

7 نفر

قیمت پایه

105,845 دلار

92,600 دلار

 

 

منبع: BMWBlog

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.