آئودی بهتازگی از نسخهٔ کابریولت نسل جدید مدل A5 رونمایی کرده است. نسل قبلی A5 کابریولت یکی از محبوبترین خودروها در کلاس خود بود. این ماشین عملکرد مناسبی را در قالب یک کوپهٔ بدون سقف ارائه میکرد بنابراین خودرویی کاملاً مردمی بود. بااینحال A5 خودروی کاملی نبود چراکه همچنان از زبان طراحی قدیمی آئودی استفاده میکرد و شاسی آنهم برای خودرویی بدون سقف ضعیف بود؛ اما آئودی سعی کرده هردوی این ایرادات را در نسل جدید برطرف کند. آئودی A5 کابریولت در زبان طراحی جدید خود بهخوبی سقفش را از دست داده درحالیکه خط شانهٔ آنهم جدید بوده و بهآرامی از روی گلگیرها گذشته است. همچنین قسمت عقب آن نیز زمانی که سقف باز است طراحی عضلانیتری دارد. به همین دلیل مقایسهٔ این خودرو با بامو سری ۴ و انتخاب یکی از آنها سخت است چراکه هردو طراحی بسیار خوبی را ارائه میکنند.
بزرگترین تفاوت میان این دو کابریولت آلمانی، سقف آنها است بهگونهای که سقف آئودی از نوع سافت تاپ یا پارچهای و از بامو از نوع هارد تاپ یا فلزی است. طراحی نسل قبلی سری ۴ کابریولت (سری ۳ کابریولت) کمی کلاسیکتر و زیباتر بود چراکه در نسل جدید این خودرو هنگام بسته بودن سقف کاملاً با نسخهٔ کوپه اشتباه گرفته میشود؛ اما آئودی A5 همچنان یک کابریولت کلاسیک به نظر میرسد که در حالت بسته بودن سقف هم زیبایی خود را حفظ میکند. البته خوشبختانه بامو نیز در آینده سقف سری ۴ کابریولت را با نمونهٔ سافت تاپ تعویض میکند. درهرحال در ادامه مقایسهای تصویری میان آئودی A5 کابریولت و بامو سری ۴ کابریولت خواهیم داشت.
در قسمت جلو، آئودی A5 کمی بهتر از بامو سری ۴ به نظر میرسد که البته شاید به خاطر طراحی جدیدتر آن باشد که برای چشم تازگی دارد؛ اما چهرهٔ سری ۴ هنوز بسیار خوب بوده و دو خودرو در زیبایی کلی طراحی جلو کاملاً نزدیک به هم عمل کردهاند.
در قسمت عقب اما انتخاب طراحی بهتر ساده است زیرا سری ۴ خودروی زیباتری است درحالیکه A5 در قسمت عقب دارای یک طراحی سنتی است که هرچند مطلوب است اما خستهکننده به نظر میرسد. در کل هیچ چیزِ جالب یا خاصی در قسمت عقبی A5 دیده نمیشود.
فضای داخلی هر دو خودرو تقریباً با انواع کوپهٔ خود یکسان است ولی داخل آئودی بهتر به نظر میرسد. البته این بدان معنا نیست که بامو بد است، بلکه کاملاً برعکس ما از طرفداران کابین راننده محور بامو هستیم اما طراحی داخلی جدید آئودی کاملاً زیبا، دارای تکنولوژیهای باورنکردنی و ساختهشده از مواد درجهیک است. سری ۴ دارای کابین جالبی در این کلاس است اما طراحی کابین آئودی در این کلاس بهترین است.
بهطورکلی هر دو خودرو واقعاً خوب هستند و برای انتخاب منصفانه باید دینامیک رانندگی آنها را سنجید؛ بنابراین در بخش طراحی داخلی و خارجی هیچکدام برتری فاحشی بر دیگری ندارند. بااینحال اگر ما مجبور به انتخاب یکی از آنها باشیم احتمالاً آئودی را برمیگزینیم چراکه سقف سافت تاپ برای یک ماشین کانورتیبل بهتر از سقف فلزی سنگین بامو است. ولی در کل هردو ماشین بسیار نزدیک به هم عمل کردهاند و درنهایت انتخاب خودروی برتر به سلیقهٔ شما بازمیگردد.
منبع: BMWBlog
shirko
۱۶ آبان ۱۳۹۵باید کم کم ب ام و به فکر فیس لیفت سری ۴ باشه .
Mori Ca.
۱۶ آبان ۱۳۹۵من همچنان بی ام و … مخصوصا کوپش.. فرم سقفش عالیه…
Daniel
۱۶ آبان ۱۳۹۵هردو فوق العاده و کارآمد… .
Efk
۱۶ آبان ۱۳۹۵بنز و بی ام و رو بیشتر از آئودی دوست دارم آئودی انگار ی خودروی اداری به نظر میاد تا لوکس
بین این دوتام آئودی خوشگلتر میزنه ولی من بی ام ورو ترجیح میدم
شاید بخاطر اینکه تو ایرانم اینطوری فک کنم و مثل خیلیا عشق بنز و بی ام و هستم و البته اول بنز
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵چون تو ایرانی.
وگرنه ماشین گرون و لوکسی مثل آئودی رو چه به ماشین اداری !!
رضا
۱۷ آبان ۱۳۹۵اتفاقا اگه منظورت یه ماشین دیپلماتی هست که بنز بیشتر این شخصیت رو داره و بعلاوه این شخصیت لیمزین سرویس و تاکسی رو هم باید اضافه کنی.اما آیودی هرگز تاکسی نشده.و یه وجه فوق العاده ای داره.
فرشاد سجادیان
۱۶ آبان ۱۳۹۵هر دو مدل شیک و دوست داشتنی هستن. به نظرم این سبک طراحی کابین آئودی از نمونه هایی که خروجی سیستم تهویه گرد هستن، زیباتره. تو این مقایسه طراحی کابین آئودی رو بهتر میدونم ولی در عوض سری 4 ظاهر خارجی بهتری داره. سقف فلزی هم حس اعتماد بیشتری بهم میده.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۶ آبان ۱۳۹۵هردو خوبن
ولی ائودی روانی کننده س به نظر خیلی به روز تر و شیک تر میاد
بنزما
۱۶ آبان ۱۳۹۵دوستان من طرفدار بنزم ولی خدایی ایودی نسل جدید خیلی خوشگه
یه چیز دیگه خدایی تو اعکسای بی ام و سری 4 این جز بدترین عکساشه
که نه کیت ام روشه نه عکس جالبیه که باعث میشه ایودی خیلی زیباتر
به نظر میرسه
Bavaria
۱۶ آبان ۱۳۹۵بنظر من مقایسه جالبی نبود ،انتظار داشتم چیزی که با عکس قابل دیدن نیست(ارگونومی راحتی کیفیت دید اطراف صدای کابین مقایسه هاردتاپ با سافت تاپ و چیزای دگ) رو مقایسه کنه
سینا
۱۶ آبان ۱۳۹۵به منبع نگاه کنید
sunmartin
۱۶ آبان ۱۳۹۵آئودی شاهکار مهندسی و طراحیه واقعا تنها خودرویی که از پس بی ام دبلیو برمیاد همین برادر آلمانیش است آئودی یعنی خاص بودن و این فریاد میزنه
نویدی
۱۷ آبان ۱۳۹۵فقط bmw میتونه با bmw مقایسه بشه!!!
محمد رضا
۱۷ آبان ۱۳۹۵من مقایسه بین این دو خودر رو نخوندم چون بی ام دبلیو سری4 کابریولت درکلاس خود هیچ رقیبی در دنیا ندارت وقططا بهترین است
بریم نظر دوستان همیشه در صحنه رو بخونیم
mojtaba
۱۷ آبان ۱۳۹۵چرا تو ایران من هرچی سری ۴ دیدم داخلش قرمزه.واقعا دلیلش چی میتونه باشه!!!
احمد باقری
۱۷ آبان ۱۳۹۵هر دو خوبن.
ارمان
۱۷ آبان ۱۳۹۵اعودی داره به کمال میرسا واقعا حس میکنم نورمن فاستر داره براش طرح میزنه زیبا ساده و خلاقانست اینقدر که اخیرا عودی رو شخص من تاثیر میذاره بنز و بی ام و نمیذارن