از میان خریداران خودرو، عدهای به دنبال خودرویی هستند که ظاهری جوانپسند داشته باشد و برای گشتوگذار و تفریح، مناسبتر از سدانها بوده و همچنین دارای عملکردی متمایز بر روی جاده باشد. البته که این دسته ملتفت هستند که چنین خودرویی قاعدتاً مناسب یک خانوادهٔ پرجمعیت نبوده و همچنین انتظار ندارند که در سفرهای طولانی پاسخگوی نیاز آنها باشد. بر اساس این نیاز بود که خودروهای دو درب، در ردههای مختلفی همچون کوپه و کانورتیبل و رودستر متولد شدند و طبق معمول، برخی از خودروسازان اقدام به ساختن لوکسهای این رده کردند تا مشتریان شیکپوش این خودروها را به سمت خود جذب کنند. این خودروها در بین قشرهای مختلف آنچنان محبوبیتی پیدا کردند که خودروسازهای فوق لوکس و اشرافی همچون بنتلی و رولزرویس کبیر، برای عقب نماندن از قافله وارد این بخش از بازار شدند و با ساختن مدلهایی همچون فانتوم کوپه و ریث و بنتلی کانتیننتال جیتی و کانورتیبل، تلاش کردند که مشتریان خود را همچنان از خود راضی نگهدارند.
در این مقاله قصد داریم آئودی مدل TT را که شاهد حضور سومین نسل آن در بازار برای ایفای نقش در این کلاس بهخصوص هستیم، با بیامو سری ۲ کوپهای مقایسه کنیم که جدش مدل ۲۰۰۲، اسطورهای برای خود به حساب میآید و نهتنها در قلب هواداران بیامو، بلکه در دل تمامی ماشیندوستان جای دارد. نسل سوم TT یقیناً دارای استایل مخصوصی است. نمای بیرونی آن شبیه به پدرش، نسل دوم TT است البته با خطوطی واضح در بدنه همانند پیراهن نوی اتوکشیدهای که بهتازگی از بسته خارج شده است؛ و همانند شخصی که چنین پیراهنی را بر تن کرده، مردم را به سمت خود متوجه میکند. در فلسفهٔ طراحی تکاملی آئودی، قدرتی وجود دارد که انگشت روی نبض خریدار گذاشته و همسو با تمایلات او پیش میرود؛ درحالیکه دارای اصالتی چندین ساله است. الگوی بهکاررفته در ساخت کابین دیجیتالی TT، کابین مجازی خلبان بوده است. به کار بردن یک LCD بزرگ با وضوح بالا در پشت فرمان که تنها یک سرعتسنج و نشانگر دور موتور معمولی نیست، بلکه جایگزینی هم برای مانیتور سیستم ناوبری بوده و هرگونه نیازی به آن را برآورده میکند. بدین ترتیب این صفحه کانونی از تمامی اجزای درون کابین میباشد؛ از رادیو و تنظیمات سیستم صوتی گرفته تا سیستم ناوبری؛ بعضی مواقع برای چک کردن این موارد از طریق مانیتور وسط داشبورد، یک دفعه متوجه میشوید که با سرعت بالا در حال رفتن به درون باقالیها هستید!!!! اما این عمل در کاهش این حواسپرتی بسیار مؤثر بوده و برای اطمینان بیشتر در رانندگی میباشد. اما یک خبر بد برای سرنشینان آئودی این است که در این کابین هیچچیزی برای تماشای آن توسط شما وجود ندارد جز یک داشبورد پهن تمیز! و این موضوع نقشی اساسی در تحریک شما برای اطلاع یافتن از عملکرد سیستم پیشرفتهای که وظیفهٔ همکاری با دریچههای کلاسیک سیستم تهویهٔ آئودی دارند، ایفا میکند. بهطور کلی در مورد این کابین باید گفت که آن طرح مفهومی به نمایش درآمده برای نسل جدید این مدل بهخوبی تحقق یافته و در مجموع این کابین با ترکیبی خاص از یک فضای مدرنیته و یک فضای کلاسیک، بهسادگی توجه کسی را به خود جلب نمیکند بلکه همانند یک سیلی محکم عمل می کند! صحبت کردن راجع به هر چیزی که در کابین بیامو وجود دارد سخت است. در اینجا هیچ مشکل خاصی در مورد موارد اعمال شده وجود ندارد، البته اگر تابهحال تجربهٔ نشستن در کابین یک بیامو را داشتهاید، هیچچیز بخصوصی را در کابین این مدل نخواهید یافت که قبلاً آن را ندیده باشید: نورپردازی نارنجی رنگ، نحوهٔ منطقی کار با تنظیمات داخل کابین و سیستم ناوبری پیشرفتهٔ بیامو موسوم به iDrive. هنوز هم از غرق بودن در این کابین احساس آرامش میکنید؛ همهٔ موارد به نحو احسن عمل میکنند، کیفیت کلی آن دستکم بهخوبی آئودی است و در مورد کار کردن با ادوات و تکنولوژیهای این کابین موارد کمی برای آموختن وجود دارند. کیفیت رانندگی…در درون بیامو یک جوهرهٔ خاصی وجود دارد. در هنگام راندنش این موضوع بیش از پیش جلبتوجه میکند. البته آئودی نیز در این مورد دست و پا بسته نیست، اما به دلیل ساخته شدن مدل TT روی پلتفرم MQB گروه خودروسازی فولکسواگن، ممکن است این احساس در شما به وجود آید که “ای بابا! قبلاً هم که اینو تجربه کرده بودم!” البته این احساس وقتی به وجود میآید که شما تجربهٔ رانندگی با خودروهایی همچون فولکسواگن گلف یا آئودی A3 را داشته باشید. هرچند که این نهایت بیانصافی است که TT را چیزی بیش از یک فولکس گلف سقف خرد شده یا متفاوت با A3 ندانیم؛ چراکه این یک کوپهٔ دیفرانسیل جلوی دیزلی است که مانند بسیار از کوپههای دیفرانسیل جلوی دیزلی دیگر، بر اساس شالودهٔ یک هاچبک ساخته شده است، اما شاید بیش از هر خودروی دیگری در این کلاس، برای مشتریان دلبری میکند. بله TT دیفرانسیل جلو زیرک است و فرمان آن بیروح نیست، اما نسبت به 225d دیفرانسیل عقب، تقریباً بهطور کامل فاقد واکنش به فرمانهای سریع از سوی راننده میباشد؛ و ماجرا فقط به این ختم نمیشود؛ چراکه اگر عادلانه به اعداد و ارقام بنگریم، در این نبرد سخت، بیامو با قدرت ۲۱۵ اسببخار و گشتاور خارقالعادهٔ ۴۵۰ نیوتنمتری، ضربهٔ سنگینی بر پیکرهٔ TT با ۱۸۱ اسببخار و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور وارد میکند. هر دو خودرو درحالیکه علاقهای به از دست دادن وقار و آرامش خود ندارند، در بلعیدن فاصلههای خالی که در جلویشان وجود دارد، حریصانه رفتار میکنند، و با یک مرتبه آزمایش، متوجه میشویم که اختلاف زمان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر دو خودرو برخلاف اعداد و ارقام ذکر شده تفاوت چندانی ندارند که این البته به لطف به کار بردن آلومینیوم در TT و اختلاف وزن ۱۵۵ کیلوگرمی آن با رقیب بزرگتر خود است؛ پس رقابت جذابتر بین A3 و سری ۲ خواهد بود که نه چنین اختلاف قدرتی دارند و نه این اختلاف وزن را. البته نکتهای را باید ذکر کنم؛ من در هفتههای اخیر مدل 218d با قدرت ۱۴۱ اسببخار را نیز تست کردهام، حتی این مدل با قدرت کمتر نیز، جذابتر است. برخی از کسانی که از نسل اول سری ۱ یک تصویر بدنام ساخته بودند و یا برخی از مشتریان این خودروها، برایشان مهم نبود که محور محرک خودرو کدام است؛ اما در اینجا باید خیلی خیلی پرت باشیم تا تفاوت رانندگی بین TT دیفرانسیل جلو را با 225d قلچماق نفهمیم. کدام خودرو لذتبخشتر است؟
وجود سیستمهای الکترونیکی و گشتاور زیادی که به چرخهای عقب منتقل میشود، وجه تمایز خودرویی است که میتوان با مهارتی ستودنی، با آن نهایت لذت را برد. کار کردن با سیستم کروز بیامو نیز بسیار ساده است و این لذت رانندگی وقتی بیشتر میشود که شما با پرداخت ۵۵۰ یورو بیشتر، بستهٔ اختیاری M را روی این ماشین داشته باشید. هر چند که با این بسته کمی ماشین اسپورتتر میشود، اما باز هم شما یک خودرویی خواهید داشت که ترکیبی متعادل از آرامش را با تواناییهای دینامیکی ارائه میدهد و شما میتوانید با استفاده از استعدادتان، با آن به رقص بپردازید. پس شک نکنید در این مورد این خودرو تحسینبرانگیزتر از آئودی است. شاخبهشاخ…
بیامو این سری را تنها با یک گیربکس هشت سرعته عرضه میکند. گیربکسی که در هر حالتی بینقص کار میکند؛ تعویضهای بهموقع و بدون هرگونه تردید و دوگانگی رفتار در حالت تمام اتوماتیک، تعویضهای سریع از طریق پدالهای پشت فرمان که در سرعت گرفتن، به خودرو شتابهای ناگهانی میدهد، و در مجموع عملکرد بهتر با خطای کمتر نسبت به گیربکس دستی مدلهای پایینتر سری ۲. TT نیز با گیربکس شش سرعتهٔ دو کلاچهٔ S-tronic آئودی در دسترس است و این گیربکس با وجود شش دنده، هرگز برای پرتاب کردن TT و یک عملکرد دقیق و مثبت شرمنده نمیشود. آئودی با دو پکیج اسپرت و تنظیمات موسوم به S-line ارائه میشود و رینگهای استاندارد ۱۸ اینچی آن در خودرویی با این ابعاد کوچک جلب توجه میکند. از طرفی در آن سوی دیگر میدان حریف در صورت درخواست مشتری لباس کاملی موسوم به M Package مخصوص 225d بر تن میکند. اما با این پکیج شما در کابین این خودرو ضربات بیشتری دریافت میکنید هر چند که رینگها تنها ۱۷ اینچ اندازه دارند که طراحی چشمنواز آنها با کالیپرهای آبی رنگ ترمزهای سفارشی M Power، کامل میشود.
اگر قد بلند هستید، بیامو با فضایی بیشتر خودروی دلپذیرتری برای شما خواهد بود؛ با فضاسازیهایی در عقب؛ که البته اگر افراد بالغ در عقب آن بنشینند، احساس میکنند که نیرویی در حال فشار دادن پاهای آنها است. باید بگوییم که هر دو خودرو در امتحان سازگاری با محیطزیست، عملکردی عالی داشته و با سربلندی از آن بیرون آمدهاند؛ که از اصلیترین دلایل آن، دیزلی بودن دو خودرو است. آئودی با موتور دیزلی TDI خود، طبق ادعای سازنده، در هر کیلومتر ۱۱۰ گرم CO2 تولید میکند درحالیکه این عدد برای بیامو، ۱۲۴ گرم است. حکم…
TT جدید خودروی خوبی است و با کابینی فانتزی و با زیبایی خاص و شیطنتهای رانندگی، بهطور کلی شما را از خود راضی نگه میدارد؛ اما متأسفانه در تجربههای رانندگی طولانی، سرد و خستهکننده است. و اگر شما واقعاً یک کوپهٔ سرگرمکنندهٔ همهچیزتمام میخواهید، بیامو 225d نهتنها بهترین کوپهٔ دیزلی است، بلکه بهترین مدل سری ۲ است. [polldaddy poll=9049426]
منبع: carmagazine
AliZeus
۸ شهریور ۱۳۹۴ممنون از مقاله بسیار جالبتون…
با کمی اختلاق بی ام و…همیشه مهندسی بی ام و چربش داشته
علی ستوده نیا
۸ شهریور ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
خوهش می کنم. منون از توجهتان…
ASTON MARTin
۱۱ شهریور ۱۳۹۴بی تردید بی ام و
asa
۱۲ شهریور ۱۳۹۴طراحی AUDI رو بیشتر دوست دارم.
پویا
۱۴ شهریور ۱۳۹۴سلام دوستان ببخشین که اینو این جا مطرح میکنم
BMW M5 دیفرانسیل عقبه یا مدل چهارچرخ هم داره؟؟
Ahmad..F12
۲۵ شهریور ۱۳۹۴درود پویا جان
M5 در حال حاظر محرکه عقبه ولی در نسخه بعدی ظاهرا سیستم XDrive رو
بر روی این مدل خواهیم داشت تمام چرخ متحرک هستش و در سال 2017
روانه بازار میشه
ارادت
جواد
۸ شهریور ۱۳۹۴دریچه های تهویه ائودی خیلی باحاله
ALL CARS
۸ شهریور ۱۳۹۴سپاس از علی ستوده نیا
علی ستوده نیا
۹ شهریور ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
ممنون از لطفتان…
علي
۸ شهریور ۱۳۹۴بنده با توجه به اینکه جفتشون رو میپسندم و برام قابل احترام هستند ولی به گفته خود نویسنده برای مسیرهای طولانی بی ام وه بهتره و با توجه به اینکه من بیشتر مسیر کوتاه رانندگی میکنم ، هیجان( به قول خودم) و فانتزی ( به قول نویسنده ) آئودی TT رو به انضمام زیبا و خاص بودنش ترجیح میدم .
Ariaz
۸ شهریور ۱۳۹۴انتخاب من آئودیه
وقتی تو مقایسه دو خودرو کیفیت به حد اعلا میرسه تو هر بخش
بقیش میمونه سلیقه.
البته تی تی خیلی ساله تو این کلاس پیشتازه.
خیلی خاص تر هم هست.
وحید
۸ شهریور ۱۳۹۴حقیقتا از ایودی tt نمیشه گذشت
هرچند سری 2 بی ام و بی نقصه
امید
۸ شهریور ۱۳۹۴کلا چه در کلاس ماشینای اسپورت مثل آر8 یا فوق لوکس مثل آ8 یا مدلای دیگه آئودی ماشیناش متوسطه
پایین تر از بی ام دبلیو و بنزعه
سری 2 عالیه !!
یه جایگزینه موفق برای سری 1 و ام 1 عه
Hamid...Audi
۸ شهریور ۱۳۹۴میشه بگید پایین تر بودن از نظر شما یعنی چی؟!!!
امید
۹ شهریور ۱۳۹۴با توجه به عکس پروفایلت بگم پایین تر بودن یعنی چی قبول نمیکنی
پس نگم بهتره
یکی بود اینجا دیگه کم مونده بود لکسس ال اف ای رو با لافراری مقایسه کنه
تو هم شاید اونطوری باشی
Hamid...Audi
۹ شهریور ۱۳۹۴دوست داشتم منطقتو بشنوم دوس نداری نگو…
اگه میزان فروش،سواری،توان،راحتی و …. که اگه اجازه بدی قانع نمیشم چون اگه آئودی بهتر نباشه بدتر نیست.
اگه چیز جدیدی میخوای بگی سر تا پا گوشم
M3 RS 4D
۸ شهریور ۱۳۹۴bmw هم از نظر اسب بخار و هم گشتاور از audi بهتر عمل کرده
bmw رو بیشتر ترجیح میدم.
Hamid...Audi
۸ شهریور ۱۳۹۴به نظرم من متن بالا یه خورده طرفدارانه برای بی ام دبلیو نوشته شده بود.
چون که توان موتور و گشتاور فقط یک عدد هستند و معیار خوبی برای پرفورمنس ماشین نیستن.بی ام دبلیو با ضربه ی سنگینی که بر پیکره آئودی وارد کرده متاسفانه نتونسته 0 تا 100 بهتری ایجاد کنه.
طراحی خارجی و داخلی ماشین هم که سلیقه ایه.
با احترام به سلیقه ی دوستان انتخاب من آئودی هستش.
بابک
۸ شهریور ۱۳۹۴به انتخابت احترام میذارم
طراحی داخلی آئودی هم خیلی خیلی جذابه
ولی به هیچ عنوان نمیتونم یه ماشین محور جلو رو انتخاب کنم چون لذت رانندگی حرف اول رو میزنه
منظورت از ضربه سنگین BMW بر پیکره آئودی چیه
Hamid...Audi
۸ شهریور ۱۳۹۴شما میتونید مدل TTS کواترو دو دیفرانسیل با 292 اسب بخار رو امتحان کنید…
متن رو بخونید متوجه میشد قسمت توان موتور و گشتاور این جمله رو میگه!
Farzam
۸ شهریور ۱۳۹۴شما هم میتونید M235i رو امتحان کنید با موتور 6 سیلندر 3 لیتری و 326 اسب.
و تا چند وقت دیگه M2 احتمالا روی M2 همون موتور M3 و M4 قرار میگره یعنی 3 لیتر 6 سیلندر تویین توربو 426 اسب بخار.
ولی رقابت آلمانی ها خیلی سخت و نزدیکه احتمالا با اومدن M2 آئودی TT RS+ کواترو میاد که اون هم 5 سیلندره و سرسام آور
Hamid...Audi
۱۶ شهریور ۱۳۹۴داریم درباره کلاسی متفاوت از اون چیزایی که شما نام بردید بحث میکنیم…
دوستمون گفتن با دیفرانسیل جولو بودن حال نمیکنن منم در پاسخ گفتم مدل tts کواترو رو میتونن امتحان کنن
علی ستوده نیا
۸ شهریور ۱۳۹۴عرض سلام و ادب.
با احترام به انتخاب و سلیقه ی شما باید بگویم که بنده در سبک و سیاق متن اصلی دخالتی نکرده ام. ضمنا باید بدانید که 0تا100 بی ام و سریع تر ز آئودی بوده منتهی نویسنده گفته که این اختلاف به اندازه ی اختلاف گشتاور دو خودرو نیست آن هم بدلیل وزن کمتر آئودی که آن هم بدلیل اینه که درواقع سری 2 هم کلاس آئودی A3 بوده و مشخصه که این دو با ابعادی بزرگتر سنگین تر از TT هستند. با این حال در بالاتر از این هم آزمایشگر گفته بود که واکنش ها و شتاب گیری های TT نسبت به سری 2 واقعا کند تر است.
امیدوارم که قانع شده باشید. بازهم ممنون از توجهتان…
Hamid...Audi
۸ شهریور ۱۳۹۴سلام علیکم :D
ببخشید یادم رفت برای ترجمه خوبتون تشکر کنم!
منظور من این بود که با افزایش توان (معمولا) مصرف سوخت و میزان آلایندگی افزایش پیدا میکنه…
درسته منم متوجهم که 0 تا 100 بی ام دبلیو بیشتره ولی اختلاف چندانی ندارن یعنی 0.1 یا 0.2 ثانیه! و تقریبا این توان و گشتاور بیشتر بیهوده اس.
یعنی اگه از این دید نگاه کنیم TT کمتر که نداره هیچ بیشتر هم داره!
حالا از طراحی اسپرت و خشن جذابش که اصلا نمیشه گذشت…
بنتلی
۸ شهریور ۱۳۹۴هر دو عالی هستن،ولی من بیشتر از طراحی جدید آئودی خوشم میاد،از طرفی کابین بی ام دبلیو جذاب تره و فک میکنم ک سواری لذت بخش تری داشته باشه البته دوس دارم هر دوشونو حس کنم…حیییف
HELL CAT
۸ شهریور ۱۳۹۴بی ام و سری دو به عنوان ten best 2015انتخاب شد که واقعا تحسین بر انگیزه ولی آئودی تی تی هم خودروی قابل ستایشی هست مخصوصا کیفیت و نمای داخل و مهندسی چراغ هاش محشره ولی باید قبول کنیم که بی ام و قوی تر کار کرده
احسان آرسنالی
۸ شهریور ۱۳۹۴bmw forever
american and japan
۸ شهریور ۱۳۹۴نخرید تا برشکسته شوند و این خودرو های 30 سال پیش با بد ترین کیفیت و بالاترین قیمت از بین برن.اگر ارزون کنند و کیفیت روهم خوب کنند و ما باز هم بخریم هیچ فایده ای نداره چرا که در اثر گذشت زمان دوباره قیمت ها رو میارن بالا و کیفیت رو کم میکنند وقتی که ببینند مردم دوباره دارن میخرن.و ما نه تنها ماشین ایرانی نمیخریم بلکه هیچ ماشینی نمیخریم مگر دسته دوم.
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و این خودرویی که به ظاهر تولید ملی هست ولی چینی رو ریشه کن کنیم.
نمیخریم تا برشکسته شوند و تعرفه واردات گمرکی که به خاطر این دو خودرو ساز گذاشتند تا رقیبی نداشته باشند و خودرو های خودشون رو به فروش برسونند برداشته بشه تا قیمت خودرو های وارداتی هم کاهش پیدا کنه و به نرخ آزاد فروش برن
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد بشه چرا که حق ماست که سوار بشیم چون که همه ی دنیا سوار میشن
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و این آلودگی هوا و مصرف بنزین که نتیجه ی آلایندگی و مصرف بالای خودرو های این دو خودرو ساز هست ریشه کن بشه
ما نمیخریم تا برشکسته شوند چرا که اعرابی که ما هیچی از اونا کمتر نداریم باید مرکب هایی ملیاردی سوار شن و ما گاری
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم انتقاممون رو برای اقوام و خویشان و اشنایان و اطرافیان و هموطنان و… که در اثر نداشتن ایمنی این ماشین ها جون خودشون رو در اثر تصادفات از دست دادن رو بگیریم.
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و آینده ی خانواده و فرزندانمون رو از این ذلت و خفقان نجات بدیم تا اونا هم گیر این دو خودرو ساز نیوفتند
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم وقت و هزینه ای که بابت تعمیر ماشین صفرمون که هنوز چیزی کار نکرده خراب شده رو جبران کنیم
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و ماشین های 30 سال پیش تولیدشون متوقف بشه و یه توریست میاد ایران خنده اش نگیره بابت این ماشین ها و آبروی کشورمون نره
ما نمیخریم تا برشکسته بشن تا به ملت وطن آینده ی فرزندان و خودمون خیانت نکرده باشیم
ما نمیخریم تا برشکسته شوند و نمیخریم و نمیخریم و نمیخریم به هزاران دلیل دیگر
ملت کپی کنید تا همه بدونند هیچکس نمیخره و کلاهی سرشون نرفته.توی تمام شبکه های اجتماعی خواهشا پخش کنید.این کمپین خاصی نیست.این ملت 70 میلیونی هست که از دستشون به تنگ اومده.
پدال میدونم ربطی نداره ولی خواهشا پیامم رو منتشر کن
ALL CARS
۸ شهریور ۱۳۹۴باریک
مرد باشینو جلوی این خودروسازان داخلی بخاطر قیمت بالا ، کیفیت پایین قطعات، ایمنی پایین، و وخودروهای وارداتی بخاطرقیمت های نجومیشون که سودش فقط به جیب عده ای صاحب قدرت داره میره بایستید
خودروی کارکرده از همه مدل تو بازار موجوده ، برای اینکه کارتون راه بیفته تهیه کنین اماخودروی صفری از هیچ کمپانی ونمایندگی ای نخرین تا قیمت ها واقعی بشه.
کسی به جز خود ما مردم نمیتونه حقمونو از این سود جوها بگیره. جلوی همهء گرونی هارو باید خودمون بگیریم.با نخریدن
تحمل داشته باشین مردم
فقط منو شما هستیم که میتونیم جلوی گرونی هاروبگیریم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ شهریور ۱۳۹۴درود .
من انتخابم آئودی است . طراحیه داخلش هم بهتره .
دوستان سرانجام بعد از چندین سال ، هفته نامه دنیای خودرو تبدیل به روزنامه شد . امروز دومین روز است که چاپمیشود . دوستداران و علاقه مندان میتوانند این روزنامه را هر روز از کیوسک های مطبوعاتی تهیه کنند .
AHMADREZA
۸ شهریور ۱۳۹۴به جون خودم هر دوشون رو به یک اندازه دوست دارم هیچ وقت اینطوری نشده بودم
Archi KHAN
۸ شهریور ۱۳۹۴حالا واقعا لقب کبیر برای رولزرویس در اصل مقاله هم بوده ؟!!!
همچنین علیرغم عالی بودن آئودی ، یکی از سه پسر خوب آلمان ها ، اما آئودی نسبت به بی ام و در رده ی پایین تری قرار میگیره.
نه تو این مدل ، کل کلاس برند را عرض میکنم.
شایان
۸ شهریور ۱۳۹۴خب معلومه نه اینا فقط جو تبلیغاتی نویسندست والا هیچ برندی کبیر نیست مگر اینکه خلافش ثابت بشه
محسن
۸ شهریور ۱۳۹۴من انتخابم audi هست .اما نه این بلکه نسخه quatro به صورت کلی audi در رده بالا تری قرار داره
Archi KHAN
۹ شهریور ۱۳۹۴آئودی بالاتر از بی ام و قرار داره ؟؟!!!!!!!!
جواد
۸ شهریور ۱۳۹۴آئودی خوشگل بی همتا
luis
۸ شهریور ۱۳۹۴انتخاب من جفتشون
حالا که در عالم خیال هستم چرا که نه هر دوشونو انتخاب میکنم یه روز این یه روز اون
اون رفیق ضد امپریالیسم زد نظام سلطه گری اقای رهگذر کجاست ؟؟؟
بیا نظر بده برادر رزمنده بیا خجالت نکش…
ما که همه وطن فروشیم از دید شما چون عاشق تکنولوژی غرب هستیم ولی خب تو که وطن پرستی بیا یکم مغلطه کن و نظر بده .
mohsen
۸ شهریور ۱۳۹۴هر جا نشان بهترین هاس حتما BMW هست اصلا لنگه نداره شاید خیلیا رئ کاغذ مقایسش کنن ولی وقتی پشت فرمونش باشی از E30 و ۲۰۰۲ گرفته تا M4 و… الان حریف نداره چابکی هندلینگ و … خدایی یه ۲۰۰۲ برونین دندشو عوض کنین هر بار که دنده عوض میکنین ماشین تازه تر میشه
SINA NASERI
۹ شهریور ۱۳۹۴چسبندگی bmw را نمیشه هیچ حرفی روش زد
Abbas
۹ شهریور ۱۳۹۴فقط آلمان
حميد
۹ شهریور ۱۳۹۴سلام واقعا جالب بود منم به شخصه بی ام دبلیو رو ترجیح میدم چون لذت رانندگی با هاش رو چشیدم
ارمان
۱۰ شهریور ۱۳۹۴من همیشه سعی میکنم منطقی نظر بدم و در اینجا اگه هدف خرید یکی از این دو خودرو بود بی شک audi من رو بیشتر جذب کرده
به عنوان یه کلاس جدید تر اتاق 4 bmw بیسار زیبا تر از اتاق 3 هست . اما اتاق 2 نمیدونم چرا اونقدر ادم رو احساساتی نمیکنه
بنده بی شک نگاهم به audi جلب میشه که اتاق جدیدش واقعا قشنگه (سلیقست دیگه)
تریم داخلیش هم واقعا جوون پسندو خاصه از کارهای خاص خوشم میاد
امیرحسین
۱۲ شهریور ۱۳۹۴من آئودی رو ترجیح میدم
حامد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴کدومشون از نظر ظاهر جذابتره؟
آئودی TT +++
بامو سری ۲ —
مهیار(فقط آلمان)
۲۴ شهریور ۱۳۹۴سلام
خسته نباشید
واقعا هردوشون عاااالین
تنها حرفی که دارم اینه که، بنظرم آسیبی که به بی ام و میرسه موقع تصادف ی مقدار کمتر نسبت آئودی…
mosi
۲۵ شهریور ۱۳۹۴کاملا جانبدارانه به نفع bmw نوشته شده
AMIR
۲۸ شهریور ۱۳۹۴آئودی خیلی سرتره
Xman
۱۶ مهر ۱۳۹۴فقط BMW!