آیا فرزند جدید آلفارومئو میتواند در برابر ستارههایی چون جگوار و بامو پیروز باشد؟
آلفارومئو راه خود را در دنیای سدان های اسپورت جذاب گم کرده بود. استفاده از طراحی دیفرانسیل جلو در دههی ۹۰ میلادی تعداد زیادی از طرفداران این برند را پراکنده کرد و از سوی دیگر کیفیت مورد سؤال و عدم اطمینان زیاد باعث شد این برند ایتالیایی در برابر رقبای گرانبهای آلمانی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.
آخرین تلاش این برند در بخش سدان های اجرایی کامپکت نیز مدل ۱۵۹ بی زرقوبرق بود که در سال ۲۰۱۱ تولیدش خاتمه یافت؛ اما حالا آلفا با دستپر بازگشته و جیولیای جدید قول داده که در صدر این کلاس قرار بگیرد. ظاهر صاف و صیقلی، کابین شیک و بازگشت به طراحی جذاب دیفرانسیل عقب به همراه آلایندگی کم و قیمت جذاب از ویژگیهای شاخص سدان آلفاست.
هرچند پیش از باز کردن درب بطری نوشیدنی آلفا باید با یک جفت رقیب سرسخت روبرو شود. جگوار XE در حال حاضر مدل موردعلاقهای است که ترکیبی از دینامیک رانندگی درگیر کننده، ظاهری زیبا و کابینی هوشمند را با هزینههای کم سواری ترکیب کرده است. بامو سری ۳ نیز با هیجان رانندگی، کیفیت ساخت بالا و استفادهی روزمره همچنان به عنوان استاندارد این کلاس ایفای نقش میکند. آیا آلفارومئو جذابیتهای زیادی برای غلبه بر رقبا دارد؟
شاخبهشاخ
آلفارومئو جیولیا
- مدل: آلفارومئو جیولیا ۲.2D 180 Speciale
- قیمت: 34150 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی، ۱۷۸ اسب بخار
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۱ ثانیه
- مصرف سوخت: 8 لیتر در هر صد کیلومتر
آلفارومئو جیولیا اولین سدان جمعوجور برند پس از خاتمهی تولید مدل ۱۵۹ در سال ۲۰۱۱ است.
این خودرو از زمان عرضه تنها با فرم بدنهی سدان چهار درب در دسترس بوده و سه تریم استاندارد، سوپر و اسپچیاله برای آن قابل انتخاب هستند. پیشرانهها نیز به نسخههای دیزلی ۲.۲ لیتری با قدرتهای متفاوت ۱۴۸ و ۱۷۸ اسب بخاری و نسخهی بنزینی توربوی ۲ لیتری با قدرت ۱۹۷ اسب بخاری محدود شده است. در بالاترین مدل شاهد نسخهی کوادروفولیو با پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری ۵۰۳ اسب بخاری هستیم. هرچند مدل حاضر در تست از نوع دیزلی ۲.۲ لیتری اسپچیاله با بهای ۳۴۱۵۰ پوند بود.
نظر آزمایشکننده: برخی جزئیات دوستداشتنی در جیولیا وجود دارد. برای مثال فرمان سه پرهی نازک خودرو به خوبی با دستان راننده هماهنگ شده و چرم نرم آن احساس خوبی دارد.
جگوار XE
- مدل: جگوار XE 2.0d R-Sport auto
- قیمت: 34775 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی، ۱۷۸ اسب بخار
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 8.۲ ثانیه
- مصرف سوخت: 6.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
جگوار یک نقشآفرین نسبتاً قدیمی در این کلاس است اما مدل XE این شرکت برای دومین سال پیاپی در میان برندههای خودروهای جدید ۲۰۱۶ بوده است.
سطح وسیعی از تریم ها و پیشرانهها وجود داشته و مدل حاضر در تست از نوع R-Sport با پیشرانه دیزلی ۲ لیتری و بهای ۳۴۷۷۵ پوندی است. البته خودرویی که تصاویرش را ملاحظه میکنید نسخه فول Portfolio AWD است.
نظر آزمایشکننده: اگر دنبال خرج کمترین پول هستید میتوانید نسخهی ۲ لیتری دیزلی ۱۶۱ اسب بخاری را نیز در نظر بگیرید. با آلایندگی ۹۹ گرم در هر کیلومتر این خودرو مالیات کمتری را در پی خواهد داشت.
- بامو سری ۳
- مدل: بامو 320d M Sport auto
- قیمت: 34660 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی، ۱۸۷ اسب بخار
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۱ ثانیه
- مصرف سوخت: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
این خودرو به مدت بیش از ۴۰ سال نقش پررنگی در موفقیت کمپانی داشته و بازنگری سال پیش سری ۳ آن را برای شاخبهشاخ با رقبا آمادهتر کرده است. ما در اینجا مدل محبوب 320d با بهای ۳۴۶۶۰ پوند را تست کردیم.
نظر آزمایشکننده: مدل EfficientDynamics به همراه گیربکس اتوماتیک بهای ۳۲۲۲۰ پوندی دارد و آلایندگی آن در هر کیلومتر ۹۹ گرم است. بدین ترتیب بخش عمدهای از هزینههای مالیاتی مالک کاهش مییابد.
قضاوت نهایی
جگوار XE 2.0d R-Sport auto | بامو سری ۳ M Sport auto | آلفارومئو جیولیا ۲.2D 180 Speciale | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۳۴۷۷۵ | ۳۷۶۸۵ | ۳۵۹۹۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۶۷۲/۱۹۶۷/۱۴۱۶ | ۴۶۳۳/۱۸۱۱/۱۴۲۹ | ۴۶۴۳/۲۰۴۶/۱۴۳۶ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۹ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۵ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۲۱۴۳ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۷۸ | ۱۸۷ | ۱۷۸ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۳۰ | ۴۰۰ | ۴۵۰ |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب | ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب | ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۵۶ | ۵۷ | ۵۲ |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۴۵۵ | ۴۸۰ | ۴۸۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۵۶۵ | ۱۵۰۵ | ۱۴۴۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۸.۲ | ۷.۱ | ۷.۱ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۳۰ | ۲۳۷ | ۲۳۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۱/۳.۷/۴.۲ | ۵.۳/۳.۹/۴.۴ | ۵.۳/۳.۵/۴.۲ |
كوروش
۹ اسفند ۱۳۹۵به عنوان طرفدار بیمر
هر سه عالی هستند واقعا عالی هستند جای c کلاس و s4 و کادیلاک ATS خالیه فقط
Kamran
۹ اسفند ۱۳۹۵انتخاب من اول جولیا بعد بی ام و
sadegh
۹ اسفند ۱۳۹۵موافقم…………..
pooriya
۹ اسفند ۱۳۹۵فقط BMW
shahin
۹ اسفند ۱۳۹۵هیچکس بدش نمیاد ب ام و داشته باشه.اما واقعیت خیلی نمای بیرونی و طراحی داخلیش تکراری شده تو همه سری های ب ام و همین داره کپی میشه.تفاوت فقط در ابعاد شده.من اینو نمیپسندم.جگوار جدیدا واقعا عالی کار میکنه.آلفا هم که همیشه خاص بوده و هست.
mohsen
۱۰ اسفند ۱۳۹۵تکراری؟
محمد رضا
۹ اسفند ۱۳۹۵چطور بی ام و با مصرف حدود 18%سوخت کمتر در هر 100کیلومتر نسبت به جگوار آلایندگی بیشتری تولید میکنه
وعلاوه بر هندلینگ بهتر وکیفیت ساخت بهتر وجادار تر بودن مقام دوم رو کسب میکنه
آیا هزینه نگهداری جگوار بیشتر از بی ام وست؟
Armin
۹ اسفند ۱۳۹۵چه پیشرانه های مسخره ای رو واسه تست انتخاب کردن ،،، حیف بنزینیاشون
علي
۹ اسفند ۱۳۹۵بازهم ی شیطنت دیگه از ((( autoexpress))) .
من هیچی نگم و خودتون کلاتونو قاضی کنینن.
با تچکر
MPH
۹ اسفند ۱۳۹۵.
تو این سگمنت چشم بسته انتخابم “بیمر”
ارمان
۱۰ اسفند ۱۳۹۵,وقتی موتورها دیزل میشه دیگه هیچی از مقایسه نمیفهمم :دی
ابولفضل نصیری
۱۰ اسفند ۱۳۹۵و همچنان جولیا جذاب ترین و بهترین سدان سال به نظر بنده البته
ارش
۱۰ اسفند ۱۳۹۵انتخاب جاگوار قطعا شوخی بود بی ام و رو بهترین میدونم اما انتخابم آلفارومئو جولیاست که واقعا زیباست اما بهترین ماشین تو این گروه بی امو و بعد هم الفا می باشد.
حمیدرضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۵منم از جگوار خوشم اومد به نظرم خیلی جذاب هست البته لذت رانندگی اون دوتا رو نداره ولی خوب به نوع استفاده من از خودرو خیلی نزدیکه
ارش
۱۰ اسفند ۱۳۹۵انتخاب جاگوار به عنوان بهترین شوخی بامزه ای بود اما بدون شک بی ام و بهترینه و آلفا زیبا ترینه انتخاب منم آلفا هست. چون روح ایتالیایی در اون دمیده شده.شاید یه فراری چهار درب.
حسین وی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵صفحه کیلومتره بی ام و واقعا زشته در حده 206
شهروز
۲۸ مرداد ۱۳۹۶من که دیوونه ی آلفا شده ام بخصوص این رنگش”خدایا این الان دقیقن کجاس؟از دوستان کسی خبر داره؟