بی ام و

مقایسه ب‌ام‌و سری 5، قبل و بعد از عمل!

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و لو رفته فراوان، معرفی رسمی و انتشار گالری رسمی، هم‌اکنون زمان آن رسیده تا ببینیم ب‌ام‌و سری ۵ فیس لیفت ۲۰۲۱ از نظر بصری چه تفاوت‌هایی با نسخه قبل از فیس لیفت پیدا کرده است.

سری ۵ کد G30 در سال ۲۰۱۶ و به عنوان مدل سال ۲۰۱۷ عرضه شد و فورا مشخص گردید که باواریایی ها به دنبال یک سری ۵ تیزتر و مدرن‌تر بوده‌اند چیزی که تا حدی خلاف جهت یک نسل قبل از آن یعنی F10 بوده است.

از آن زمان تاکنون آئودی اقدام به معرفی نسل جدید A6 با ظاهر و کابینی مدرن کرده و مرسدس نیز به تازگی نسخه فیس لیفت E کلاس را روانه میدان نموده است. مرسدس E کلاس فیس لیفت به نوعی همان حس ناب مشهود در نسخه‌های جدیدتر CLS، CLA و A کلاس را به نمایش می‌گذارد.

به‌هرحال باید گفت بخش اعظم تغییرات طراحی سری ۵ باعث شده‌اند این خودرو تیزتر، تنگ‌تر یا نازک‌تر باشد. در گیف های منتشر شده به خوبی می‌توانیم ببینیم که سری ۵ چه تغییراتی را تجربه کرده است.

چراغ‌های جلوی LED هم‌اکنون پف‌کردگی کمتری داشته و از دو دیلایت L شکل سود می‌برند. همچنین واضح است که نمای جلوی خودرو کمی زاویه‌دارتر شده است.

سپرها نیز در جلو و عقب جدید بوده و گرافیک چراغ‌های عقب نیز کمی تغییر کرده و شکل متفاوتی به خود گرفته است.

اما در کابین تغییرات را به راحتی نمی‌توان تشخیص داد. تمامی مدل‌های سری ۵ مدل ۲۰۲۱ از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive سود می‌برند. این سیستم شامل صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی بوده و البته پشت آمپرهای دیجیتالی با همین ابعاد نیز در دسترس هستند. همچنین برخی تفاوت‌ها در تریم ها و متریال بکار رفته وجود دارد اما این تغییرات بسیار ملایم هستند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    از لحاظ تکنولوژی آپدیت شده ولی به شخصه گرافیک چراغ های قبل فیس لیفت رو بیشتر دوست داشتم
    اون طراحی دو تیکه اخمو بیشتر به دلم مینشست و همینطور طراحی چراغ های عقبش…

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. وحید

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقیقا گرافیک چراغ قبلی عالی بود
      اینم عالیه ولی اون یه چیز دیگه بود
      به قول دوستمون بی ام و تر بود
      بقیه جاها بسیار زیبا و فوق العاده شده

  2. Khosrow

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    سرحال تر شده / حد نهایی فیس لیفت همینقدره / اتاق رو عوض میکنه میگه فیس لیفت شد ..

    1. محمد

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      هیوندا سانتفه پلتفرمو عوض میکنه میگه فیس لیفت
      انگار تغییر نسل براش تعریف نشدس

  3. Farzad

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کابین سری ۵ فوق العاده زیباست ، کلیپ هاشو حتما ببینید ،
    خیلی خوبه که به اصل طراحی کابین دست نزدن .

    1. MASIHA

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      تنها ماشین رویاییم که دست یافتنی ((((تر)))) از بقیه هست??

      1. Farzad

        ۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        نسخه ی M فوق العاده تره

        1. MASIHA

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          و دست نیافتنی تر?
          ?❤

  4. رامین

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به نظرم بی ام و یه تغییری تو داخل ماشین بده. یه ذره خسته کننده و قدیمی شده

  5. ALIREZA

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    نسل قبلش خیلی بهتر بود

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    به نظر من مدل قبلی بی ام و تر بود تا این مدل جدید.

    1. MAHDI

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اینو فقط توی تصاویر اینطور حس میکنید. و الا اگه توی کلیپ های بررسی ببینید یکی از نقاط قوت این ماشین کابین هستش. چه از نظر کیفیت کابین که کیفیت خیلی بالایی داره و چه از نظر طراحی که راننده محور هستش با بهترین ارگونومی ممکن.

  7. Dante

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    شبیه نسل جدید سری سه شده ، مخصوصا چراغ های جلو .
    دوست داشتنی و متاسفانه دست نیافتنی برای خیلی ها …

  8. MAHDI

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری5 پادشاه کلاس خودشه. اونقدر خوبه بود این نسل که گفتن نداره. امیدوارم زودتر M5 فیس لیفت هم معرفی بشه

  9. ATa

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این سطح از تغییرات را اگر بتوان تغییر نامید پس از سه سال چیزی در حد افزودن زه قرمز رنگ کوییک هست. (برای هر برندی در حد خودش) علت اصلی این موضوع جلوگیری از افزایش قیمت، چرا که با حضور برندهایی نظیر کیا و فولکس توجیح افزایش قیمت در هر سگمنتی در بازار جهانی بدون مفهوم مشخص به کاهش فروش منجر خواهد شد. (نمونه ملموس تر این موضوع لندکروز 2020 که پس از 10 سال تغییرات در حدی است که نمونه های داخلی را نیز بلحاظ ظاهری از 2010 به 2020 فیس لیففففت میتوان کرد) علت اصلی و ایده ال این سطح از یک نواختی انتقال سود حاصل از فروش به توسعه موتورهای الکتریکی و بهینه تر بجای تعریف سگمنت های جدید می تواند باشد.

  10. سینا BMW

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    قبل فیس لیفت بهتر بود،
    ولی در کل بهترین سدان سایز متوسطه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. Hadi

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    طراحی جلو مدل قبل فیس چراغاش با ادم حرف میزنه…
    ولی تو مدل جدید انگار زده جفتشون رو کور کرده…

  12. مهدی

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بسیار عالی و رو به رشد خصوصا نمای بیرونی
    فقط داشبورد زیاد تکراری شده و کاملا یکنواخته توی مدلهای مختلفش … در کل،رسما بنز رو له کرده
    امیدوارم پیرپاتالای سه شاخ به خودشون بیان و از وسط باقالیا بیان بیرون تا دیر نشده

    1. مانی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مرسدس‌ای کلاس پر فروش تره
      چجوری له شده؟

  13. محمدهادی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    وااااااای
    نکن این کارو با دلم بیمر?
    چقققد این ماشین درنهایت اصالت و تکامل یافتگی قرار داره
    به تمام زوایای ماشین نگاه کنید،انگار برای هر خطی از بدنه یه دلیلی بوده که اونجوری طراحی شده
    تو نابودگر بیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا