این طور به نظر میرسد که هدف لکسس از به بازار فرستادن RC-F، مقابله و رقابت در آن بخش از بازار که تحت سیطرهی بامو M4 و کادیلاک ATS-V قرار دارد، نبوده است. این خودرو علاوه بر اینکه از لحاظ قدرت در پشت سر بامو و کادیلاک قرار میگیرد از نظر وزنی نیز از آنها سنگینتر است و همانطور که شما تصور میکنید این مسائل در پیست مسابقه تأثیر خود را بر رفتار خودرو نشان خواهد داد.
اگرچه به هیچوجه نمیتوان لکسس را خودروی بدی نامید ولی این ویدئو که توسط سایت cars.com تهیه شده این مسئله را برای ما روشن میسازد که هنگامی که صحبت از عملکرد به میان میآید لکسس نمیتواند با دو خودروی فوق در یک لیگ به رقابت بپردازد.
ولی هنگامی که قصد مقایسهی کلی این خودرو با M4 و ATS-V را داشته باشیم کار بسیار مشکلتری در پیش خواهیم داشت، خصوصاً اینکه خودروی آلمانی مورد آزمایش به اندازهی پیشینیان خود محبوبیت و طرفدار ندارد. درنتیجه با توجه به اینکه هر دو خودرو دارای نقاط و جوانب مثبت و منفی هستند، به نظر میرسد شما باید بر اساس اولویتهای شخصی از میان این دو خودرو یکی را انتخاب کنید. پیشرانه تنفس طبیعی V8 لکسس لقب زیباترین صدا را در جمع سه خودرو از آن خود میکند بهطوریکه در دورهای بالا واقعاً غرش میکند. با وجود این که جعبهدنده این خودرو در پیست مسابقه عملکرد مطلوبی دارد ولی در رانندگی شهری تعویض دندهها را با تعلل و دودلی انجام میدهد.
در مورد بامو باید گفت که سیستم تعلیق، فرمان و ترمزها همگی به خوبی تیون شدهاند و در پیست عملکردی عالی از خود نشان میدهند. مهم نیست که در کجای یک پیچ قرار دارید پیشرانه آن قدرت و گشتاور زیادی فراهم میکند و شما را از میان پیچ مانند یک موشک به جلو هل میدهد. اما صدای تولید شده از این پیشرانه اصلاً راضیکننده نیست و با وجود این که در داخل خودرو به دلیل تولید صدای مجازی توسط سیستم صوتی خودرو صدای جذابی را میشنوید ولی بهمحض باز کردن پنجرهها صدای واقعی آن که کاملاً شبیه صدای خودروهای چهار سیلندر اقتصادی است به گوش میرسد. عملکرد گیربکس این خودرو هنگامیکه در حالت تعویض اتوماتیک قرار گرفته ناامیدکننده است زیرا تقریباً هیچ موقع دنده مناسب را انتخاب نمیکند بنابراین شما ترجیح میدهید که دندهها را بهصورت دستی تعویض کنید.
احساس فرمان کادیلاک عالی است و شاسی آن نیز به خوبی با راننده ارتباط برقرار میکند بهطوری که شما همیشه بر تواناییها و محدودیتهای خودرو اشراف دارید. این خودرو از جعبهدنده ۶ سرعته دستی بهره میبرد که به دلیل ضرایب دنده عالی آن این طور به نظر میرسد که همیشه در زمان مناسب در دنده مناسب قرار گرفتهاید.
کادیلاک در همه حال از تنظیمات نرمتری نسبت به بامو برخوردار است همچنین در نمای خارجی نیز به نوعی متمایزتر به نظر میرسد. اگر شما در این سگمنت از بازار خودرو به دنبال عملکردی کامل و بینقص هستید پس باید قبل از خرید حتماً با این دو خودرو (M4 و ATS) رانندگی کنید.
ماشالله نظرات دوستان زیاد و غالبا در حد یه مقاله هستن ، حالا بار علمی و منطقی شون چقده ، بِماند ! اما انتخاب مورد علاقه من : M4 ATS-V RC-F و من الله توفیق…
نظرم به نظر شما نزیکتره ، انتخاب بنده به ترتیب ذیل میباشد : ۱- ام۴ ۲-بی ام دبلیو ۳-بی ام دبلیو ام۴ درود بر روح پر فتوح آریاییت ای زیبا روی دلربای وحشی..
درسته که rcf آخر شد ولی اینم باید در نظر گرفت که لکسس در این کلاس یجورای بی تجربس و تازه جدی شده و خیلی حرف برا گفتن خواهد داشت ولی بهتره یه طرفه پیش قاضی نریم…البته خودم بیمر رو دوس دارم
اصن تو عکس اول نگاش کنید توروخدا،.. ناموسن خوب نگاش کنید،، ): مثه فرشته میمونه از بالا … مثه گله ،، ماسه عروسک ، مثه عروس ، مثه برد پیته اصن .. با چشات بازی میکنه لامصب لا کردار بی دین،، انگار تو طراحیش از تکنیک هیپنوتیزم استفاده کردن،، {{{{منظورم با شخص شخیصه شاخصه متشخصه جناب سالار ، قیصر آلمان ، پادشه خوبان ، زیبا روی آریایی بی ام دبلیوست ! }}}}} ، البته ارادت خاصی هم نسبت به سلطان سلاطین ، جناب بنز دارم و با اجازه ایشون میخام یه خاطره کوتاه راجبه این جگرگوشه ی آریایی بگم،، دیروز یکیشو تو خیابون دیدم… اصن کنترلم دس خودم نبود دیگه،، انگار داشت منو به سمت خودش میکشد،، تا چشام به چشاش افتاد از خود بی خود شدم و پلک هم نتونسم بزنم که یهو با صدای بوق و فحش راننده های دیگه از طلسمش خارج شدم و خودم رو وسط خیابون دیدم،،،فقط ۱ متر باهاش فاصله داشتم و میتونسم گرمای قلبشو از زیر کاپوتش حس کنم ،، نا خودآگاه دلم میخواس بپرم جلوش بزنه لهم کنه ، زیرم کنه و همه ی اون وزن هیکل نازش رو بندازه روم تا با تمام وجودم حسش کنم،، اما ترسیدم زبونم لال بخورم به چشای خمارش و بشکنه،،.:{ امیدوارم اگه روزی قرار بود با ماشین تصادف کنم ، فقط با این دلربا تصادف کنم ،، بزنه لهم کنه و من با همون حال رنجور در حالی که نفسی آخرم رو میکشم ببوسمشو بگم طوریم نشده عزیزم، برو دست خدا به همرات، مواظب خودت باش…. تف به این روزگار…
enzo
۴ مرداد ۱۳۹۴نسبت به برند کادیلاک حس بهتری دارم تا بی ام و!
Xman
۱۷ مرداد ۱۳۹۴حسه تورو نمی دونم اما زشت ترین ماشین جمع قطعا کادیلاک بود! کاد هیچ وقت به پای bmwنمی رسه!
Archi KHAN
۵ مرداد ۱۳۹۴ماشالله نظرات دوستان زیاد و غالبا در حد یه مقاله هستن ، حالا بار علمی و منطقی شون چقده ، بِماند !
اما انتخاب مورد علاقه من :
M4
ATS-V
RC-F
و من الله توفیق…
جوشکار خسته
۳۰ مهر ۱۳۹۴نظرم به نظر شما نزیکتره ، انتخاب بنده به ترتیب ذیل میباشد :
۱- ام۴
۲-بی ام دبلیو
۳-بی ام دبلیو ام۴
درود بر روح پر فتوح آریاییت ای زیبا روی دلربای وحشی..
و من الله توقیف.
mohsen
۹ مرداد ۱۳۹۴هیچی حس یه BMW نمیشه
Xman
۱۷ مرداد ۱۳۹۴تقریبا!
Xman
۱۷ مرداد ۱۳۹۴از لحاظ ظاهری bmw iهمه رو قل و قم کرد! چراقهاش خیلی خوشگل بودن و صندلی های قرمزش دیگه حرف نداشتن!
علی بی غم
۱۸ مرداد ۱۳۹۴درسته که rcf آخر شد ولی اینم باید در نظر گرفت که لکسس در این کلاس یجورای بی تجربس و تازه جدی شده و خیلی حرف برا گفتن خواهد داشت ولی بهتره یه طرفه پیش قاضی نریم…البته خودم بیمر رو دوس دارم
خسه...
۳۰ مهر ۱۳۹۴اصن تو عکس اول نگاش کنید توروخدا،.. ناموسن خوب نگاش کنید،، ):
مثه فرشته میمونه از بالا … مثه گله ،، ماسه عروسک ، مثه عروس ، مثه برد پیته اصن ..
با چشات بازی میکنه لامصب لا کردار بی دین،،
انگار تو طراحیش از تکنیک هیپنوتیزم استفاده کردن،،
{{{{منظورم با شخص شخیصه شاخصه متشخصه جناب سالار ، قیصر آلمان ، پادشه خوبان ، زیبا روی آریایی بی ام دبلیوست ! }}}}} ،
البته ارادت خاصی هم نسبت به سلطان سلاطین ، جناب بنز دارم و با اجازه ایشون میخام یه خاطره کوتاه راجبه این جگرگوشه ی آریایی بگم،،
دیروز یکیشو تو خیابون دیدم… اصن کنترلم دس خودم نبود دیگه،، انگار داشت منو به سمت خودش میکشد،، تا چشام به چشاش افتاد از خود بی خود شدم و پلک هم نتونسم بزنم که یهو با صدای بوق و فحش راننده های دیگه از طلسمش خارج شدم و خودم رو وسط خیابون دیدم،،،فقط ۱ متر باهاش فاصله داشتم و میتونسم گرمای قلبشو از زیر کاپوتش حس کنم ،، نا خودآگاه دلم میخواس بپرم جلوش بزنه لهم کنه ، زیرم کنه و همه ی اون وزن هیکل نازش رو بندازه روم تا با تمام وجودم حسش کنم،، اما ترسیدم زبونم لال بخورم به چشای خمارش و بشکنه،،.:{
امیدوارم اگه روزی قرار بود با ماشین تصادف کنم ، فقط با این دلربا تصادف کنم ،، بزنه لهم کنه و من با همون حال رنجور در حالی که نفسی آخرم رو میکشم ببوسمشو بگم طوریم نشده عزیزم، برو دست خدا به همرات، مواظب خودت باش….
تف به این روزگار…
فقط انگلستان
۱۸ اسفند ۱۳۹۴مقایسه خودرو المانی با امریکایی وژاپنی مسخرست ماشین المانی خیلی کامل تره
Nismo
۱۵ مهر ۱۴۰۳لکسوس رو انتخاب میکنم
یه چیزی بین بی ام و و کادیلاک و پکیجی از جفتشونه