این طور به نظر میرسد که هدف لکسس از به بازار فرستادن RC-F، مقابله و رقابت در آن بخش از بازار که تحت سیطرهی بامو M4 و کادیلاک ATS-V قرار دارد، نبوده است. این خودرو علاوه بر اینکه از لحاظ قدرت در پشت سر بامو و کادیلاک قرار میگیرد از نظر وزنی نیز از آنها سنگینتر است و همانطور که شما تصور میکنید این مسائل در پیست مسابقه تأثیر خود را بر رفتار خودرو نشان خواهد داد.
اگرچه به هیچوجه نمیتوان لکسس را خودروی بدی نامید ولی این ویدئو که توسط سایت cars.com تهیه شده این مسئله را برای ما روشن میسازد که هنگامی که صحبت از عملکرد به میان میآید لکسس نمیتواند با دو خودروی فوق در یک لیگ به رقابت بپردازد.
ولی هنگامی که قصد مقایسهی کلی این خودرو با M4 و ATS-V را داشته باشیم کار بسیار مشکلتری در پیش خواهیم داشت، خصوصاً اینکه خودروی آلمانی مورد آزمایش به اندازهی پیشینیان خود محبوبیت و طرفدار ندارد. درنتیجه با توجه به اینکه هر دو خودرو دارای نقاط و جوانب مثبت و منفی هستند، به نظر میرسد شما باید بر اساس اولویتهای شخصی از میان این دو خودرو یکی را انتخاب کنید. پیشرانه تنفس طبیعی V8 لکسس لقب زیباترین صدا را در جمع سه خودرو از آن خود میکند بهطوریکه در دورهای بالا واقعاً غرش میکند. با وجود این که جعبهدنده این خودرو در پیست مسابقه عملکرد مطلوبی دارد ولی در رانندگی شهری تعویض دندهها را با تعلل و دودلی انجام میدهد.
در مورد بامو باید گفت که سیستم تعلیق، فرمان و ترمزها همگی به خوبی تیون شدهاند و در پیست عملکردی عالی از خود نشان میدهند. مهم نیست که در کجای یک پیچ قرار دارید پیشرانه آن قدرت و گشتاور زیادی فراهم میکند و شما را از میان پیچ مانند یک موشک به جلو هل میدهد. اما صدای تولید شده از این پیشرانه اصلاً راضیکننده نیست و با وجود این که در داخل خودرو به دلیل تولید صدای مجازی توسط سیستم صوتی خودرو صدای جذابی را میشنوید ولی بهمحض باز کردن پنجرهها صدای واقعی آن که کاملاً شبیه صدای خودروهای چهار سیلندر اقتصادی است به گوش میرسد. عملکرد گیربکس این خودرو هنگامیکه در حالت تعویض اتوماتیک قرار گرفته ناامیدکننده است زیرا تقریباً هیچ موقع دنده مناسب را انتخاب نمیکند بنابراین شما ترجیح میدهید که دندهها را بهصورت دستی تعویض کنید.
احساس فرمان کادیلاک عالی است و شاسی آن نیز به خوبی با راننده ارتباط برقرار میکند بهطوری که شما همیشه بر تواناییها و محدودیتهای خودرو اشراف دارید. این خودرو از جعبهدنده ۶ سرعته دستی بهره میبرد که به دلیل ضرایب دنده عالی آن این طور به نظر میرسد که همیشه در زمان مناسب در دنده مناسب قرار گرفتهاید.
کادیلاک در همه حال از تنظیمات نرمتری نسبت به بامو برخوردار است همچنین در نمای خارجی نیز به نوعی متمایزتر به نظر میرسد. اگر شما در این سگمنت از بازار خودرو به دنبال عملکردی کامل و بینقص هستید پس باید قبل از خرید حتماً با این دو خودرو (M4 و ATS) رانندگی کنید.
به نظر من وقتی پیش خودم فکر میکنم کادیلاک که دنده دستیه و ما اینقدر دنده دستی سوار شدیم که پوکیدیم البته اونطرف طرفدارای خودشو داره این از کادیلاک .در مورد بی ام مدل ام4هم یارو میگه اینقدر بد دنده عوض میکنه که ترجیح میدی خودت دنده رو عوض کنی واقعا اینطوریه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه خورده واسه من هضمش سنگینه ولی اگه واقعا اینطوری باشه بنا براین منطقیه که لگسوس رو برداری ولی بازم هر کس نظر خودش رو داره و هر سه عالین
اتفاقا کادیلاک و bmw خیلی طراحی زیباتره!!!!! این زیبایی لکسوز الان فقط به خاطر رنگ آبی ش هست که اگه bmw و کادیلاک هم رنگ های شاد بخورن خیلی خوشگل تر به نظر میان!!!!! از لحاظ تکنولوژی هم کاملا کادیلاک و bmw سرتر هستن!!!!!! من خودم کادیلاکو دوست دارم و میبینیم که در همه ی آپشن ها سرتره!!!!
درسته شاید رو کاغذ لکسوس یکم عقب تر باشه ولی به نظر من کلا جواب این مقایسه ها برای هر کسی فرق میکنه یعنی آدم باید ببینم عشقش کدومه و با کدوم بیشتر حال میکنه آدم باید ببینه تو کدوم احساس راحتی و از خود بودن میکنه به قول دوست عزیزم (وحشی بافقی) تو مو میبینی و مجنون پیچش مو تو ابرو او اشارت های ابرو
نوشته اصلا قابل رقابت با اون دو تا نیست یعنی از اول میگه لکسوس بدترین گروهه دفعه قبل هم از کیفیت پایین لکسوس صحبت شده اون وقت تو از کجا به این نتیجه رسیدی که بهترین و زیباترین گروه هست کابینش رو نگاه کن چند سال از اون دو تا عقب تره!
اگر من میخواستم یکیو انتخاب کنم. کادیلاک رو که عمراً در مقابل اون دو تا انتخاب میکردم ، بین ام ۴ و لکسوس هم خیلی سخته چون یکی ۸ سیلندر با صدای عالی و اون یکی ۶ سیلندر با قدرت عالی ولی اگه رنگ لکسوس نارنجی بود شک نمیکردم تو انتخابش.
انتخاب من کادیلاک هستش حسی که به ادم میده موقع نشستش خیلی حس خوبیه داخلش هم حس لوکس بودن بهت میده هم ادرنالینتو میبره بالا عکس پروفایلمم ببینید cts از ارس تا تبریز سوارش شده بودم خیلی عالیه نرم لوکس با اصالت و با پرستیژ
تو تمامی تستا از کم فرمونی لکسوس و بی روح بودنش صحبت شده ! یکیش جرمی کلارکسون و کارلوس لاگو تو برنامه ه ایگنیشن ! ولی ام4 خیلی خیلی بهتر از لکسوسه ولی بهتر از کادیلاک ؟ نمیدونم ! شاید باشه ! لکسوس خواسته یه جورایی روح lfa رو تو rcf بزاره ولی نتونسته ! بقول کلارکسون lfa اونقدر خوب بوده که نتونستن دوباره ازش بسازن ! ولی ام4 همون هیجان ام پاور و سری 3 رو داره ماشینای امریکایی ام تکلیفشون معلومه قدرت بیشتر ولی هندلینگشون به پای آلمانی ها نمیرسه
کمپانی که ال اف ای را ساخته و تا 2017 ال اف ال سی رو میده تو بازار هیچ حرفی از مهندسی برای منتقدانش نمیزاره جز کسایی که به هرررررر ریسمانی دست میندازن تا لکسوسو تخریب کنن این مقایسته به شکل خای مختلف در این سایت انجام شده یک بار آیودی لکسوس کادیلاک یک بار بی ام لکسوس کادیلاک بار بعدی هم فک کنم بنز لکسوس کادیلاک . مهم اینه که این ماشین در نسل اول خودش تونسته به این حد از تجربه و پیشرفت برسه اگرچه من مثل دوستان دشمن هیچ کمپانی نیستم و به جرات میگم که در این کلاس خیلی از رقیباش الالخصوص از بی ام و عقب تره لینک زیر رو میفرستم تا ببینم چطور این ماشین تو رنکینگ کار اند درایور بالاتر از ائودی المانی بنازم مهندسی جرمن ها روووووو قرار گرفته اقای احمد خان؟؟؟؟؟؟؟؟
http://m.caranddriver.com/lexus/rc-f اگه خودتو ماشبن باز میدونی خواهشا در حظور همه جواب منو بده که چرا این اسباب بازی ژاپنی از ائودی المانی بنازم مهندسی المانهای المانننننننننن بالاتره میدونم و واضحه که از بی ام و سلطان بنز پایین تره ولی اگه اشغاله اگه مهندسی نداره چطور از ائووووووووووووووووووووووودی بالاتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
luis جان اونجا لکسوس چندمه ؟؟؟ بی ام چندمه ؟؟؟؟ همین برای اینکه ثابت کنه لکسوس هیچ حرفی واسه زدن نداره کافیه حالا هی اسمون ریسمون بباف ولی تو تمام رنکینگای کار اند درایور بی ام و از لکسوس بالاتره تمام
کشته مرده ی این حرف شما هستم! “تکلیف ماشین آمریکایی معلومه؛قدرت بیشتر هندلینگ کمتر از آلمانی ها” رو چه حسابی شما این حرف رو میزنی خدا عالمه! آخه برادر من آیه که نازل نشده یا مثلاً این یه قانون ثابت که نیست. ATS V رو قبل از رونمایی بسیار روی عملکردش در پیست کار کردن هم چنین هندلینگ. همین آمریکایی ها که جنابعالی میفرمایید، در زمینه هندلینگ بهتر از آلمانی ها هم بودن مثل کامارو ZL1 و کامارو Z28 و کوروت Z06 و… به نظر بنده جای فکر کردن داره و نمیشه به صراحت ب ام و رو برنده انتخاب کرد. کادیلاک نقاط قوت فوق العاده ای داره و به نظرم این تصاویر که از آمار رای گیری اعضای آزمایش حکایت میکنن نمیتونن زیاد معتبر باشن. ضمن اینکه در هر بحث آزمایشی نظرات متفاوت بوده مثلاً یکی به کادیلاک 9 داده و نفر دیگه 6!! خب این یعنی چی الان من خواننده واقعاً میتونم به نتیجه بسنده کنم؟
به نظر من این ماشین ها خیلی گرون هستند و تکراری من اگه پول داشتم اکووس رو میخریدن به نظر من به عنوان یک سدان مجلل و لوکس و با توجه به قیمتی که داره بسیار کاربردی و زیباست بین این سه تا اول کادیلاک بعد بی ام و اخر هم لکسوس
دوستان توجه کنند این فقط نظر منه اگه دوس نداریر نخونید من فقط نظر خودمو میگم
خداروشکر کره تو این کلاس ماشین نداره وگرنه صد در صد این سه تا به گرد پا اون کره هم نمیریسیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که هیچ کدوم از این سه تارو سوار نشدم ولی قائدتا با توجه به پیشینه تو زمینه اسپرت بی ام خیلی ید طولایی داره و عالیه.
جناب simorq در خصوص انتقال قدرت M4 ضعفی هم داشت که تو متن بهش اشاره شد گیربکس اتوماتیک اون عملکرد مناسبی نداره ضمن اینکه مقوله ی شتاب به چیز های دیگری هم مربوطه. باید گفت متاسفانه کادیلاک ATS v اتوماتیک رو نیاوردن و اون مدل شتاب بهتری هم از این نسخه ی دستی داشت و حتی بهتر از ب ام و ی حاضر در مطلب.
درود 1 بی ام 2 کادیلاک دنده دستی بودن کادیلاک خیلی جذابه توی این پیست که نشون دادن با دنده 3 خیلی کارها میشه کرد هم برای معکوس راه میده هم برای ترتیبی سپاسگزارم مهدی (فرزند کوروش)
از اونجایی که من طرفدار لکسس هستم انتخابم معلومه دیگه ولی جای تعجب نداره که ب ام و از لکسس و کادیلاک سرتره با وجود تجربه و ید طولای ب ام و در ماشین های اسپرت. دیگه همه میدونن ام 4 (ام 3 سابق) سنگ محک این کلاس خودرو هست چه ما خوشمون بیاد یا نیاد. لکسس با رنگ نارنجی انتخاب من :D
بسیار هم تست خوبی بود. اولا لکسس اولین تجربه اشه توی این کلاسه و تا اینجاش هم با توجه به قدمت برند لکسس و با توجه به قدمت برند F در لکسس که از سال ۲۰۰۶ تاسیس شد در لکسس تا همینقدر هم کافیه. تو بحث سنگینیش هم پک فیبر کربن داره که قابل ارایه شدن هست. به نظر من لکسس خیلی لوکس تر نسبت به بقیه…لکسس ول لوکسه بعد اسپرت در اف ولی بقیه کلا اسپرتن. بعد شما تو نتایج پیست نوربرگرینگ برین لکسس ال اف ای مقام ۸ داره….اس ال اس بنز هم با اون همه ادعا ۲۳ هستش. پس با ۹ سال سابقه در اف خیلی خوب عمل کرده لکسس.
با این که اسمی از آئودی نیاورده اما تو این دسته انتخاب اول از نظر من S5 هس بعد M4 و بعد هم کادیلاک. آئودی قدیمی شده و باید فکر معرفی نسل جدید باشه اما هنوزم تو گروه بهترینه. لکسس هم شخصاً نظری روش ندارم اما برای اولین بارش ماشین خیلی مناسبی از نطر من داده. نسلای بعدش ک بیاد بهتر هم میشه. بیشتر از همه کادیلاک ماشین بداقبالیه .با این همه توانایی و پرفورمنس فروش بالایی نداشته. چن وقت دیگه هم سی کلاس کوپه و بعد از اون آ ام گ رونمایی و راهی بازار میشه.
هر سه عالی هستند به نظر من اول بی ام دبلیو دوم لکسوس و آخر کادیلاک در ضمن به نظر دوستان چرخهای این مدل کادیلاک و همچنینCTS نسبت به ابعاد بدنه یه مقدار کوچیک نیست ؟
منم بدتر از تو اما با همین وضعیت مالی نه بیشتر اگر جای دیگه بودیم حداقل میشد یه ماشین دسه دوم خرید. یا این که ماشین صفر میخری ماهی چنصد دلار میدی . یکی از آشناهامون یه ماشین 36000 دلاری رفته گرفته ماهی 600 دلار قسطی تازه وقتی از نمایندگی تحویل گرفته اونجا بهش 700 دلار دادن ک بره بنزین بزنه و شیرینی خریدش باشه.
والا ماها که نه پیست میریم ماشینو ببریم اونجا نه چند صدم ثانیه اینور و اونور مهمه شما رخ لکسوس رو میبینی از خود بیخود میشی طراحیه تهاجمی و زیبا با کابین لوکسو عالی کسی تو این سه تا لکسوسو انتخاب نکنه حتما تعصب جلو چشاشو گرفته
تو یکی از فصل های آخر تخت گاز جرمی این ماشین RC-Fلکسوس رو روند و ریشه زد به تیشه این ماشین و گفت که در مقایسه با LFAکه مثل تمشک تازه می مونه مثل یه همبرگر گندیده ایه که واسه خوشمزه نشون دادنش یه عالمه کچاپ روش ریختن، درباره عملکردش تو پیچ ها لفظ تلوتلو خوردن رو بکار برد ، واقعا خیلی عجیبه که بعضی از دوستان لکسوس RC-F رو بالاتر از M4وATSمیدونن، در ضمن بد نیس تست های مجلات معروف رو که از کادیلاک انجام دادن ببینید و بعد نظر بدید، این ماشین پا به پای M4اومده وقطعاًاگه بالاتر نباشه پایین تر نیست!
بی ام و فوق العادس هم ظاهرش هم موتورش, کادیلاک هم خیلی خوبه ولی لکسس چون تجربه اولشه بیشتر جا داره بهتر شه ولی بازم به نظر من ظاهرش نسبت به کادیلاک بهتره
درود . مثل همیشه ب ام و برنده شد . طرف نتونسته ایراد بگیره ، میگه موتورش صدای 4 سیلندر اقتصادی میده . خوبه حالا ب ام و M4 GTS نبود . لکسس با دو سیلندر بیشتر و 2000 سی سی حجم بیشتر کل قدرت موتور رو در دور 7100 در اختیار راننده میذاره !!!!!!!!!!!!!!!!! خدا میدونه همین دور بالا چقدر به ماشین فشار میاره . در مقابل ب ام و در دور 5500 حداکثر قدرت رو در اختیار راننده میذاره . 1600 دور اختلاف !! طرف اومده میگه : با توجه به برند لکسس و تجربش همین قدر هم عالیه . یعنی لکسس نمیدونسته برای رقابت با الگو (( ب ام و )) چه کاری باید انجام بده ؟؟؟حتی خودشو نزدیک هم نکرده . بعد کم آورده ، رفته سراغ بنز اس ال اس و لکسس LFA . اخه تویی که ادعا داری ، لکسس همون موتور LFA رو هم با همکاری یاماها ساخته . اون موقع مرسدس بنز قویترین موتور تنفس طبیعی دنیارو از آن خود کرد که فراری 458 بعدا این لقب رو از مرسدس بنز گرفت . معایب مرسدس بنز اس ال اس همش به خطر دخالت مرسدس بنز در کار AMG بود . همین الان شاهکار مرسدس AMG GT رو میبینید . فقط کافیه در مورد موتورش و ویژگاهش تحقیق کنید . اومده میگه در بحث سنگینی هم پکیج کربن داره ، قیمتش چنده ؟؟؟ قطعا باز هم عملکردش پایین تر از ب ام و هست . باز اومده ادعای مرسدس بنز اس ال اس رو کشیده وسط . فروش همون اس ال اس ، گواهی بر محبوبیت و عملکرد مرسدس بنز در مقابل لکسس داره . شما همکاریتو با یاماها ادامه بده . موتورهای ب ام و را در محصولات تویوتا استفاده کن . همون موتورهای پراستهلاک . کسی که هنوز از موفقیت های تویوتا سلیکا و سوپرا در دهه های گذشته خبر نداره و ادعای تو خالی هست . بیشتر از این ازش انتظار نمیره که بیاد بگه لکسس در همین حد هم خوبه . اخه از سلیکا و سوپرا چی میدونی ؟؟؟ گل به خودت میزنی ؟؟؟ اصلا نمیدونه لکسس چرا این مدل رو با این وضع تولید کرد . فقط ادعااااااااااا . بعد به این و اون گیر میده که تو طرفدار لکسسی و خبر نداری ……. یک سوزن به خودت بزن . یک جوالدوز به دیگری .
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lexus_LFA البته یاماها در تولید باک خودرو ال اف ای به لکسوس کمک رسونده نه در تولید موتور عکس معروفی هم که باک ال اف ای در کنار گیتار یاماها قرار گرفته در وکیپیدیا موجوده که لینکشو فرستادم از طرفی هم کاری بی ام و تویوتا دو طرفه بوده و بی ام اطلاعات زیادی در زمینه سلول های سوختی باید از تویوتا بگیره و در ظمن تویوتا های موتور بی ام مخصوص بازار اروپاست و این سیاست کلان تویوتا برای بالا بردن فروش خودرو هاش در اروپا رو نتیجه میده چون همانطور که میدونی تویوتا در بازار امریکا و اسیا فروش بسیار خوبی داره و با توجه به اینکه 17 سال پیاپی پرفروش ترین برند غیر اروپایی در اروپا بود)در بین خودرو های غیر اروپایی) ولی باز هم فروشش در اروپا نسبت به بازار امریکا و اسیا شرقی کم میباشد که مسلما با این همکاری دوجانبه این مشکلو حل میکنه. شما اگه پاسخی به اقای اف اسپرت داری در زیر کامنتش بدی بهتره تا دلایل منطقی شما رو بهتر متوجه بشه.
درود . لوییس عزیز این متن رو بخون . مابقی حرف های شماراهم تا شب جواب میدهم . شاید به زبانی ساده L-Finesse را بتوان متفاوت بودن معنی کرد چون Lexus معتقد است که شما باید قادر باشید خودرو ها را در جاده از هم تشخیص دهید، هر چند که واژه Finesse بمعنای ظرافت است. مدیر تویوتا این استراتژی را سادگی و ظرافت تعبیر میکند و بیان میکند که این همان چیزی است که یک اسپرت باید باشد. به دلیل اینکه تویوتا از فروش Lexus در اروپا و بخصوص انگلستان خیلی راضی بوده است، این خودرو در مرکز طراحی تویوتا در اروپا طراحی شده. پس از چند سال امروز و فردا کردن بالاخره لکسوس اولین سوپر اسپرت خود را با نام LFA معرفی کرد. این حرکت دومین گام لکسوس پس از عرضه مدل IS-F در سال ۲۰۰۸ در راستای تسخیر سهمی از بازار پر سود خودروهای خاص و گران قیمت به شمار می آید.
۱۰ سال پیش ایده ساخت خودرویی سبک وزن ، با کاربرد وسیع آلومینیوم ، موتور قدرتمند V10 و کلاچ دو گانه در تویوتا شکل گرفت. بعد ها که این پروژه به لکسوس انتقال یافت وزن سبک مهمترین اولویت آن در نظر گرفته شد . همچنین سعی شد علاوه بر ویژگی های هر سوپر اسپرتی نظیر عملکرد بالا هندلینگ خوب و چسبندگی زیاد ، احساس راحتی و رفاهی را که مشتریان از لکسوس انتظار دارند به این خودرو اضافه شود. همین امر باعث شد که با وجود کاربرد گسترده فیبر کربن در شاسی و کابین ، وزن LFA از رقابایی مثل فراری F430 و پورشه GT2 911 سنگین تر شود و به ۱۵۸۰ کیلوگرم برسد.
موتور ۱۰ سیلندر LFA با همکاری شرکت یاماها طراحی شده است. پیستون ها در این موتور سبک وزن از جنس آلومینیوم و شاتون ها و سوپاپ ها نیز تیتانیومی هستند. مهندسان تویوتا این موتور را طوری طراحی کرده اند که با رسیدن سریع به دور موتور بالا ، صدایی شبیه موتورهای فرمول یک تولید کنند. البته ظعف اصلی آن را می توان دستیابی به قدرت و گشتاور حداکثری در دورهای بالا دانست، این موضوع سبب می شود شتاب گیری در پیست با کمی تأخیر رخ دهد.
وقتی درباره طراحی کابین و امکانات رفاهی آن صحبت می کنیم لکسوس مثل همیشه پیشتاز است. صندلی های LFA راحت و زیبا هستند و مواد اصلی به کار رفته در آن ها عبارت از چرم ، آلکانترا ، آلومینیوم و فیبر کربن درجه یک است. طراحی فرمان این خود رو الهام گرفته از فرمان ماشینهای فرمول یک می باشد و قسمت پایین آن کاملاً تخت شده است . دکمه استارت هم روی فرمان تعبیه شده است. کنسول بزرگ و پر از دکمه آن هم فضای لوکس داخلی را بی مانند کرده است. همچنین یک کیلومتر شمار بزرگ کلاسیک به همراه کیلومتر شماری دیجیتال و کوچک سرعت را به راننده نشان می دهد. رنگ این کیلومتر شمار با تغییرات سرعت عوض می شود. در شاسی و بدنه LFA به صورت گسترده از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است به گونه ای که ۶۵ درصد وزن بدنه را فیبر کربن و ۳۵ درصد دیگرش را آلومینیوم تشکیل می دهد. حتی رنگ سفید بدنه LFA نیز از ترکیب فیبر کربن و پلاستیک به وجود آمده و این خودرو به طور جداگانه رنگ نشده است. طراحی LFA کاملا یادآور یک خودروی اصیل چشم بادامی است. اسپویلر های خشن ، چراغ های جلو باریک و اگزوز سه لوله ای از ویژگی های طراحی این سامورایی هستند.
قیمت این خودرو بین ۳۵۰ تا ۳۷۵ هزار دلار است البته به نظر می رسد با توجه به رقبایی چون فراری F430 ، آئودی R8 )V10) ، پورشه GT2 911 و مرسدس بنز SLS AMG اولین سامورایی لکسوس کمی گران قیمت است، البته دلیل این بهای گزاف هم کاربرد زیاد فیبر کربن ، آلومینیوم ، تیتانیوم و امکانات فوق العاده LFA است. در مقام مقایسه طول آن ۵۰ میلیمتر کوتاهتر از پورشه ۹۱۱ بوده اما فاصله بین محورها حدود ۲۲۸ میلیمتر بیشتر است و با داشتن ارتفاعی معادل ۱۲۲۰ میلیمتر تقریبا هم ارتفاع فراری F430 بوده و همچنین با پهنای ۱۸۹۵ میلیمتر، تقریبا مابین مرسدس SL55 و آستون مارتین DB9 قرار دارد. در کابین این خودرو شما تعداد بسیار کمی کلید کنترل و دکمه مشاهده خواهید کرد که تمامی کارهای خودرو را انجام خواهند داد، بدون اینکه از اختراع ب ام و یعنی iDrive و یا سیستم MMI آئودی استفاده شده باشد
اگه دوست عزیز این منبع کاملا معتبره پس چرا در ویکیپیدا ال اف ای که توضیحات کاملی در این زمینه ارائه کرده صحبتی از کمک یاماها در طراحی و تولید موتور ال اف ای نیست؟؟؟؟ شما به لینکی که دادم رجوع کن در قسمت award یه عکس میبینی که زیر اون نوشته مخزن موجدار ال اف ای توسط یاماها طراحی و تولید شده حرفی از تولید موتور نیست!!!!!! در این لینکی هم که شما دوست عزیز فرستادی به همکاری این دوشرکت در موتور اشاره کرده که میتونه تولید قطعات پلاستیکی محافظ موتور یا خیلی جزئیات دیگه باشه اگه لینکی دارید که در اون به صراحت نوشته باشه که طراحی موتور و ساخت سیستم احتراق با کمک یاماها بوده برای من بفرستید لازم به فرستادن ترجمه متن ها نیست من زبانم در حد مطلوب هست خواهشا از گذاشتن کامنت های طولانی اجتناب کنید.
من به هیچ عنوان ترجمه های مقاله های ایرانی رو قبول ندارم خودتون مشاهده کنید در تر جمه به صراحت گفته موتور ده سیلندر خودروی ال اف ای به کمک کمپانی یاماها طراحی شده است !!!!!!!!!!!! واقعا خنده داره ترجمه متن میگه موتور توسعه پیدا کرده توسط همکاری دوشرکت تویوتا و یاماها کجای این متن از طراحی یا همونdesigne سخن به میان اورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
http://www.lexus.com/models/LFA/ دوست عزیز این کامل ترین و بهترین مرجعی هست که میشه بش رجوع کرد سایت رسمی خود لکسوس اگه در این سایت لکسوس بخواد حرف بی راه بزنه یاماها بنز بی ام و و تمامی شرکتا میتونن جوری ازش شکایت کنن که تولیداتشو جمع کنه بره خونش در قسمت high power symphony به صراحت اشاره شده به کمک یاماها در تولید سیستم صوتی تصویری لکسوس و قدرت اعجاب انگیز باندهای ماشین به هیچ وجه من الوجوح حرفی از موتور ماشین در میان نیست . دوباره تکرار میکنم و مطمعنم که خودت بهتر از من از قوانین قضایی امریکا و اروپا مطلعی اگه لکسوس بخوا د در موتور از یاماها کمک بگیره و در سایت رسمیش اشهره به این موضوع نکنه اگه ویکیپیدا بخواد همچین تصمیمیو بگیره به راحتی از شرکتهای اونها میشه شکایت کرد م قرامت گرفت.
درود . The engine was developed in conjunction with Yamaha through the established collaborative partnership between Toyota Motor Corporation and the Japanese specialist engineering company.
موتور توسط همکاری دو شرکت تویوتا و شرکت ژاپنی مهندسی یاماها توسعه پیدا کرده است. حالا ترجمه متن مقاله ایران به روش ایرانی ها موتور توسط شرکت یاماها طراحی تولید ساخت و بهره برداری شده و تویوتا فقط نظاره گر بوده اگه همچین چیزی مبنی بر طراحی و تولید موتور ال اف ای توسط کمک یاماها باشه باید صد در صد در ویکیپیدیا به اون اشاره بشه چون در غیر این صورت کمپانی یاماها میتونه ویکیپیدیا رو سو کنه(شکایت قضایی) و میلیون ها دلار از این سایت جامع قرامت بگیره .
همین جمله واسه این دوستمون کافیه Lexus معتقد است که شما باید قادر باشید خودرو ها را در جاده از هم تشخیص دهید، چیزی که برند مورد علاقه ایشون باید تا نیم متری ماشین بیای تا تشخیص بدی…همه ماشیناشون شکل همه. بعد جالبه این آقا فقط کامنت مارو میخونه…داداش از ما بکش بیرون.
مجتبی(ساروی)
۲ مرداد ۱۳۹۴به نظر من وقتی پیش خودم فکر میکنم کادیلاک که دنده دستیه و ما اینقدر دنده دستی سوار شدیم که پوکیدیم البته اونطرف طرفدارای خودشو داره این از کادیلاک .در مورد بی ام مدل ام4هم یارو میگه اینقدر بد دنده عوض میکنه که ترجیح میدی خودت دنده رو عوض کنی واقعا اینطوریه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه خورده واسه من هضمش سنگینه ولی اگه واقعا اینطوری باشه بنا براین منطقیه که لگسوس رو برداری ولی بازم هر کس نظر خودش رو داره و هر سه عالین
امیر مرادی
۲ مرداد ۱۳۹۴ممکنه یارو برای بی ام دبلیو داره میزنه.
آدم تا خودش نشینه نمیفهمه چی به چیه
به نظرم لکسوس و بی ام دبلیو خیلیییی بهتر از کادیلاکن
maus
۲ مرداد ۱۳۹۴لکسوس تو این گروه زیباترین و بهترین هم از لحاظ ظاهری و همم فنی
Carbonado Aventador
۲ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا کادیلاک و bmw خیلی طراحی زیباتره!!!!!
این زیبایی لکسوز الان فقط به خاطر رنگ آبی ش هست که اگه bmw و کادیلاک هم رنگ های شاد بخورن خیلی خوشگل تر به نظر میان!!!!!
از لحاظ تکنولوژی هم کاملا کادیلاک و bmw سرتر هستن!!!!!!
من خودم کادیلاکو دوست دارم و میبینیم که در همه ی آپشن ها سرتره!!!!
نوید
۲ مرداد ۱۳۹۴درسته شاید رو کاغذ لکسوس یکم عقب تر باشه ولی به نظر من کلا جواب این مقایسه ها برای هر کسی فرق میکنه
یعنی آدم باید ببینم عشقش کدومه و با کدوم بیشتر حال میکنه
آدم باید ببینه تو کدوم احساس راحتی و از خود بودن میکنه
به قول دوست عزیزم (وحشی بافقی)
تو مو میبینی و مجنون پیچش مو
تو ابرو او اشارت های ابرو
رهگذر
۳ مرداد ۱۳۹۴نوشته اصلا قابل رقابت با اون دو تا نیست یعنی از اول میگه لکسوس بدترین گروهه دفعه قبل هم از کیفیت پایین لکسوس صحبت شده اون وقت تو از کجا به این نتیجه رسیدی که بهترین و زیباترین گروه هست کابینش رو نگاه کن چند سال از اون دو تا عقب تره!
Ahmad..F12
۴ مرداد ۱۳۹۴در این نوع سگمنت خودرویی هدف فقط پرفورمنس بالاست و بیشتر تمرکز خودرو
ویژگیهای اسپرتی خودرو هستش که واقعاً لکسس در این زمینه با وجود اختلاف زیاد
حجمش نسبت به بقیه و موتور بسیار بزرگترش واقعاً هیچ حرفی واسه گفتن نداره
بارها هم در برابر M4 شکست خورده، ینی همیشه!!
این در حالیه که این مدل لکسس مستقیماً برای رقابت با M4 ساخته شده ولی با وجود
جیب پُرش خیلی خیلی دستش خالیه جلوی M4
کدیلاک و بی ام و اسطوره اند
سجاد
۲ مرداد ۱۳۹۴اگر من میخواستم یکیو انتخاب کنم.
کادیلاک رو که عمراً در مقابل اون دو تا انتخاب میکردم ، بین ام ۴ و لکسوس هم خیلی سخته چون یکی ۸ سیلندر با صدای عالی و اون یکی ۶ سیلندر با قدرت عالی ولی اگه رنگ لکسوس نارنجی بود شک نمیکردم تو انتخابش.
احمد باقری
۲ مرداد ۱۳۹۴اینطور که به نظر میاد، لکسوس بهتر است، 8 سرعته اتوماتیک، موتور تنفس طبیعی و … ولی به قطعیت نمیشه چیزی گفت.
سامان از تبریز
۲ مرداد ۱۳۹۴انتخاب من کادیلاک هستش
حسی که به ادم میده موقع نشستش خیلی حس خوبیه داخلش هم حس لوکس بودن بهت میده هم ادرنالینتو میبره بالا
عکس پروفایلمم ببینید cts از ارس تا تبریز سوارش شده بودم خیلی عالیه
نرم لوکس با اصالت و با پرستیژ
فریا
۳ مرداد ۱۳۹۴جسارتاً عکس پروفایلتون ATS هست . نه CTS ! ؛)
ALiHidden
۲ مرداد ۱۳۹۴من بین اینا M4 رو دوست دارم.
armin
۲ مرداد ۱۳۹۴بنظرم وجه تمایز چهره ماشین یه چیز سلیقه ایه و نویسنده نباید بر اساس سلیقش حکم صادر کنه… ضمنا داخل لکسوس اصلا حس اسپرتی نداره،
رهگذر
۳ مرداد ۱۳۹۴و نه حتی حس لوکس بودن!
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴شما درست میگی نه اسپرته نه لوکس اصلا پیکانه پیکان شما راحت باش.
امید
۲ مرداد ۱۳۹۴تو تمامی تستا از کم فرمونی لکسوس و بی روح بودنش صحبت شده !
یکیش جرمی کلارکسون و کارلوس لاگو تو برنامه ه ایگنیشن !
ولی ام4 خیلی خیلی بهتر از لکسوسه ولی بهتر از کادیلاک ؟ نمیدونم ! شاید باشه !
لکسوس خواسته یه جورایی روح lfa رو تو rcf بزاره ولی نتونسته !
بقول کلارکسون lfa اونقدر خوب بوده که نتونستن دوباره ازش بسازن !
ولی ام4 همون هیجان ام پاور و سری 3 رو داره
ماشینای امریکایی ام تکلیفشون معلومه
قدرت بیشتر ولی هندلینگشون به پای آلمانی ها نمیرسه
Ahmad..F12
۴ مرداد ۱۳۹۴دقیقاً امید جان من هم این چیزا رو دیدم در این تست ها
لکسس در اینجا:
به نسبت حجمش نه قدرت خوبی داره!
نه گشتاورش خوبه!
نه وزنش خوبه!
نه شتابش خوبه!
نه مسافت ترمزش خوبه!
نه مصرف سوختش خوبه!
واقعاً با این ویژگیهای فنی و موتوری بالایی که داره بازم هیچ حرفی در برابر مهندسی آلمان و آمریکا نداره
رقبای لکسس با کمترین چیزها بهترین نتیجه ها رو بدست آوردن
و این یعنی مهندسی و تکنولوژی درست و حسابی
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴بازم خداروشکر متن درست ترجمه شده .
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴کمپانی که ال اف ای را ساخته و تا 2017 ال اف ال سی رو میده تو بازار هیچ حرفی از مهندسی برای منتقدانش نمیزاره جز کسایی که به هرررررر ریسمانی دست میندازن تا لکسوسو تخریب کنن
این مقایسته به شکل خای مختلف در این سایت انجام شده یک بار آیودی لکسوس کادیلاک یک بار بی ام لکسوس کادیلاک بار بعدی هم فک کنم بنز لکسوس کادیلاک . مهم اینه که این ماشین در نسل اول خودش تونسته به این حد از تجربه و پیشرفت برسه اگرچه من مثل دوستان دشمن هیچ کمپانی نیستم و به جرات میگم که در این کلاس خیلی از رقیباش الالخصوص از بی ام و عقب تره لینک زیر رو میفرستم تا ببینم چطور این ماشین تو رنکینگ کار اند درایور بالاتر از ائودی المانی بنازم مهندسی جرمن ها روووووو قرار گرفته اقای احمد خان؟؟؟؟؟؟؟؟
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴http://m.caranddriver.com/lexus/rc-f
اگه خودتو ماشبن باز میدونی خواهشا در حظور همه جواب منو بده که چرا این اسباب بازی ژاپنی از ائودی المانی بنازم مهندسی المانهای المانننننننننن بالاتره
میدونم و واضحه که از بی ام و سلطان بنز پایین تره ولی اگه اشغاله اگه مهندسی نداره چطور از ائووووووووووووووووووووووودی بالاتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کیارش
۴ مرداد ۱۳۹۴luis جان اونجا لکسوس چندمه ؟؟؟ بی ام چندمه ؟؟؟؟
همین برای اینکه ثابت کنه لکسوس هیچ حرفی واسه زدن نداره کافیه
حالا هی اسمون ریسمون بباف
ولی تو تمام رنکینگای کار اند درایور بی ام و از لکسوس بالاتره
تمام
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ مرداد ۱۳۹۴کشته مرده ی این حرف شما هستم!
“تکلیف ماشین آمریکایی معلومه؛قدرت بیشتر هندلینگ کمتر از آلمانی ها”
رو چه حسابی شما این حرف رو میزنی خدا عالمه!
آخه برادر من آیه که نازل نشده یا مثلاً این یه قانون ثابت که نیست.
ATS V رو قبل از رونمایی بسیار روی عملکردش در پیست کار کردن هم چنین هندلینگ.
همین آمریکایی ها که جنابعالی میفرمایید، در زمینه هندلینگ بهتر از آلمانی ها هم بودن مثل کامارو ZL1 و کامارو Z28 و کوروت Z06 و…
به نظر بنده جای فکر کردن داره و نمیشه به صراحت ب ام و رو برنده انتخاب کرد.
کادیلاک نقاط قوت فوق العاده ای داره و به نظرم این تصاویر که از آمار رای گیری اعضای آزمایش حکایت میکنن نمیتونن زیاد معتبر باشن.
ضمن اینکه در هر بحث آزمایشی نظرات متفاوت بوده مثلاً یکی به کادیلاک 9 داده و نفر دیگه 6!!
خب این یعنی چی الان من خواننده واقعاً میتونم به نتیجه بسنده کنم؟
amin
۲ مرداد ۱۳۹۴یعنی شما حاضرین از مهندسی آلمان دست بکشین و ب سمت خودروهای کشورهای دیگه برین؟؟؟؟؟
BMW M4 برا خودش ی عالمیه تو مهندسی خودرو
Zippo
۲ مرداد ۱۳۹۴به نظر من این ماشین ها خیلی گرون هستند و تکراری
من اگه پول داشتم اکووس رو میخریدن به نظر من به عنوان یک سدان مجلل و لوکس و با توجه به قیمتی که داره بسیار کاربردی و زیباست
بین این سه تا اول کادیلاک
بعد بی ام و
اخر هم لکسوس
دوستان توجه کنند این فقط نظر منه اگه دوس نداریر نخونید من فقط نظر خودمو میگم
تا حالا شده من به نظرات شما بی احترامی کنم ؟
AHMADREZA
۲ مرداد ۱۳۹۴تکراری هستن ؟؟؟به من بگو اینا رو قبلا کجا دیدی؟
amin
۲ مرداد ۱۳۹۴نگران چی هستی؟
اینجا همه نظر خودشون میگن ن بیشتر
luis
۲ مرداد ۱۳۹۴خداروشکر کره تو این کلاس ماشین نداره وگرنه صد در صد این سه تا به گرد پا اون کره هم نمیریسیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که هیچ کدوم از این سه تارو سوار نشدم ولی قائدتا با توجه به پیشینه تو زمینه اسپرت بی ام خیلی ید طولایی داره و عالیه.
AHMADREZA
۲ مرداد ۱۳۹۴از ب ام و و کادیلاک خیلی خوشم اومد
جای سی کوپه خالیه
amin
۲ مرداد ۱۳۹۴با اومدن سی کوپه نتیجه فرقی نمیکرد و BMW بازم اول بود
Carbonado Aventador
۲ مرداد ۱۳۹۴والا تا اونجایی که من و بقیه کاربرا دیدن تنها برتری bmw صفر تا صدش بود!!!!
Simorq
۳ مرداد ۱۳۹۴با قدرت کمتر شتاب بهتر چیز کمی نیست و این یعنی بی ام و از نظر انتقال قدرت از دو خودرویی دیگه برتره
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ مرداد ۱۳۹۴جناب simorq در خصوص انتقال قدرت M4 ضعفی هم داشت که تو متن بهش اشاره شد گیربکس اتوماتیک اون عملکرد مناسبی نداره ضمن اینکه مقوله ی شتاب به چیز های دیگری هم مربوطه.
باید گفت متاسفانه کادیلاک ATS v اتوماتیک رو نیاوردن و اون مدل شتاب بهتری هم از این نسخه ی دستی داشت و حتی بهتر از ب ام و ی حاضر در مطلب.
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۴لکسس اولین خودروی توربو شا رونمایی کرد ls 300 t .
فرض کن این ماشین 467 اسب بخاری توربو شه.
چی میشه……………
hamid reza
۲ مرداد ۱۳۹۴اولین خودروی توربو لکسس خیلی وقته معرفی شده هااااا :)
لکسس NX200t
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۴اووووف آره…دیگه بقیه به گرد پاش نمیرسن،اونموقع فراری باید بیاد جمش کنه.
Jon Snow
۲ مرداد ۱۳۹۴جایی که bmw باشه ♥
دیگه انتخابه دیگه ای نمیشه کرد ♥
mahdi
۲ مرداد ۱۳۹۴درود
1 بی ام
2 کادیلاک
دنده دستی بودن کادیلاک خیلی جذابه توی این پیست که نشون دادن با دنده 3 خیلی کارها میشه کرد
هم برای معکوس راه میده هم برای ترتیبی
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
hamid reza
۲ مرداد ۱۳۹۴از اونجایی که من طرفدار لکسس هستم انتخابم معلومه دیگه
ولی جای تعجب نداره که ب ام و از لکسس و کادیلاک سرتره با وجود تجربه و ید طولای ب ام و در ماشین های اسپرت. دیگه همه میدونن ام 4 (ام 3 سابق) سنگ محک این کلاس خودرو هست چه ما خوشمون بیاد یا نیاد.
لکسس با رنگ نارنجی انتخاب من :D
Fsport
۲ مرداد ۱۳۹۴بسیار هم تست خوبی بود.
اولا لکسس اولین تجربه اشه توی این کلاسه و تا اینجاش هم با توجه به قدمت برند لکسس و با توجه به قدمت برند F در لکسس که از سال ۲۰۰۶ تاسیس شد در لکسس تا همینقدر هم کافیه.
تو بحث سنگینیش هم پک فیبر کربن داره که قابل ارایه شدن هست.
به نظر من لکسس خیلی لوکس تر نسبت به بقیه…لکسس ول لوکسه بعد اسپرت در اف ولی بقیه کلا اسپرتن.
بعد شما تو نتایج پیست نوربرگرینگ برین لکسس ال اف ای مقام ۸ داره….اس ال اس بنز هم با اون همه ادعا ۲۳ هستش.
پس با ۹ سال سابقه در اف خیلی خوب عمل کرده لکسس.
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۴برای اولین بار باهات موافقم :)
ali
۲ مرداد ۱۳۹۴با اینکه طرفدار لکسوس هستم ولی انتخاب اولم کادیلاک بعد از اون.bmw
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۴با این که اسمی از آئودی نیاورده اما تو این دسته انتخاب اول از نظر من S5 هس بعد M4 و بعد هم کادیلاک.
آئودی قدیمی شده و باید فکر معرفی نسل جدید باشه اما هنوزم تو گروه بهترینه.
لکسس هم شخصاً نظری روش ندارم اما برای اولین بارش ماشین خیلی مناسبی از نطر من داده. نسلای بعدش ک بیاد بهتر هم میشه.
بیشتر از همه کادیلاک ماشین بداقبالیه .با این همه توانایی و پرفورمنس فروش بالایی نداشته.
چن وقت دیگه هم سی کلاس کوپه و بعد از اون آ ام گ رونمایی و راهی بازار میشه.
احسان
۲ مرداد ۱۳۹۴هر سه عالی هستند
به نظر من
اول بی ام دبلیو
دوم لکسوس
و آخر کادیلاک
در ضمن به نظر دوستان چرخهای این مدل کادیلاک و همچنینCTS نسبت به ابعاد بدنه یه مقدار کوچیک نیست ؟
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۴ن اتفاقا همیشه کادیلاک از رینگای سایز بزرگ استفاده میکنه.
از نزدیک که میبینی میفهمی ابهت یعنی چی .با تو عکس فرق میکنه . و خیلی قشنگ تره
mds
۲ مرداد ۱۳۹۴انتخاب من بى ام و هست اما قدرت خرید ژیان رو هم ندارم
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۴منم بدتر از تو
اما با همین وضعیت مالی نه بیشتر اگر جای دیگه بودیم حداقل میشد یه ماشین دسه دوم خرید.
یا این که ماشین صفر میخری ماهی چنصد دلار میدی .
یکی از آشناهامون یه ماشین 36000 دلاری رفته گرفته ماهی 600 دلار قسطی تازه وقتی از نمایندگی تحویل گرفته اونجا بهش 700 دلار دادن ک بره بنزین بزنه و شیرینی خریدش باشه.
samurai
۲ مرداد ۱۳۹۴والا ماها که نه پیست میریم ماشینو ببریم اونجا نه چند صدم ثانیه اینور و اونور مهمه شما رخ لکسوس رو میبینی از خود بیخود میشی طراحیه تهاجمی و زیبا با کابین لوکسو عالی کسی تو این سه تا لکسوسو انتخاب نکنه حتما تعصب جلو چشاشو گرفته
رهگذر
۳ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا تو فقط رو لکسوس تعصب داری
شایان
۳ مرداد ۱۳۹۴آره تعصب چشماشو بسته ولی اصلا شما تعصب نداری نه؟ خیلی جالبه شما فعلا در امتیاز دهی متعصبین با اختلاف فاحشی با زیپو در صدر جدول قرار دارین
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴شایان زدی تو خااال
sevlan
۲ مرداد ۱۳۹۴تو یکی از فصل های آخر تخت گاز جرمی این ماشین RC-Fلکسوس رو روند و ریشه زد به تیشه این ماشین و گفت که در مقایسه با LFAکه مثل تمشک تازه می مونه مثل یه همبرگر گندیده ایه که واسه خوشمزه نشون دادنش یه عالمه کچاپ روش ریختن، درباره عملکردش تو پیچ ها لفظ تلوتلو خوردن رو بکار برد ، واقعا خیلی عجیبه که بعضی از دوستان لکسوس RC-F رو بالاتر از M4وATSمیدونن، در ضمن بد نیس تست های مجلات معروف رو که از کادیلاک انجام دادن ببینید و بعد نظر بدید، این ماشین پا به پای M4اومده وقطعاًاگه بالاتر نباشه پایین تر نیست!
Behnam
۲ مرداد ۱۳۹۴چشم بسته هم میشه برنده این مقایسه رو تشخیص داد … :)
kasra fj cruiser
۲ مرداد ۱۳۹۴واقعامقایسه این سه تادیگه منوعذاب نمیده چون ژاپن المان وامریکاست وخبری ازماشینای کره ای نیس….
mehrdad
۳ مرداد ۱۳۹۴بی ام و فوق العادس هم ظاهرش هم موتورش, کادیلاک هم خیلی خوبه ولی لکسس چون تجربه اولشه بیشتر جا داره بهتر شه ولی بازم به نظر من ظاهرش نسبت به کادیلاک بهتره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۴درود .
مثل همیشه ب ام و برنده شد . طرف نتونسته ایراد بگیره ، میگه موتورش صدای 4 سیلندر اقتصادی میده .
خوبه حالا ب ام و M4 GTS نبود .
لکسس با دو سیلندر بیشتر و 2000 سی سی حجم بیشتر کل قدرت موتور رو در دور 7100 در اختیار راننده میذاره !!!!!!!!!!!!!!!!! خدا میدونه همین دور بالا چقدر به ماشین فشار میاره .
در مقابل ب ام و در دور 5500 حداکثر قدرت رو در اختیار راننده میذاره . 1600 دور اختلاف !!
طرف اومده میگه : با توجه به برند لکسس و تجربش همین قدر هم عالیه . یعنی لکسس نمیدونسته برای رقابت با الگو (( ب ام و )) چه کاری باید انجام بده ؟؟؟حتی خودشو نزدیک هم نکرده .
بعد کم آورده ، رفته سراغ بنز اس ال اس و لکسس LFA . اخه تویی که ادعا داری ، لکسس همون موتور LFA رو هم با همکاری یاماها ساخته .
اون موقع مرسدس بنز قویترین موتور تنفس طبیعی دنیارو از آن خود کرد که فراری 458 بعدا این لقب رو از مرسدس بنز گرفت . معایب مرسدس بنز اس ال اس همش به خطر دخالت مرسدس بنز در کار AMG بود . همین الان شاهکار مرسدس AMG GT رو میبینید . فقط کافیه در مورد موتورش و ویژگاهش تحقیق کنید .
اومده میگه در بحث سنگینی هم پکیج کربن داره ، قیمتش چنده ؟؟؟ قطعا باز هم عملکردش پایین تر از ب ام و هست .
باز اومده ادعای مرسدس بنز اس ال اس رو کشیده وسط . فروش همون اس ال اس ، گواهی بر محبوبیت و عملکرد مرسدس بنز در مقابل لکسس داره .
شما همکاریتو با یاماها ادامه بده . موتورهای ب ام و را در محصولات تویوتا استفاده کن . همون موتورهای پراستهلاک .
کسی که هنوز از موفقیت های تویوتا سلیکا و سوپرا در دهه های گذشته خبر نداره و ادعای تو خالی هست . بیشتر از این ازش انتظار نمیره که بیاد بگه لکسس در همین حد هم خوبه .
اخه از سلیکا و سوپرا چی میدونی ؟؟؟ گل به خودت میزنی ؟؟؟ اصلا نمیدونه لکسس چرا این مدل رو با این وضع تولید کرد . فقط ادعااااااااااا . بعد به این و اون گیر میده که تو طرفدار لکسسی و خبر نداری …….
یک سوزن به خودت بزن . یک جوالدوز به دیگری .
luis
۳ مرداد ۱۳۹۴https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lexus_LFA البته یاماها در تولید باک خودرو ال اف ای به لکسوس کمک رسونده نه در تولید موتور عکس معروفی هم که باک ال اف ای در کنار گیتار یاماها قرار گرفته در وکیپیدیا موجوده که لینکشو فرستادم از طرفی هم کاری بی ام و تویوتا دو طرفه بوده و بی ام اطلاعات زیادی در زمینه سلول های سوختی باید از تویوتا بگیره و در ظمن تویوتا های موتور بی ام مخصوص بازار اروپاست و این سیاست کلان تویوتا برای بالا بردن فروش خودرو هاش در اروپا رو نتیجه میده چون همانطور که میدونی تویوتا در بازار امریکا و اسیا فروش بسیار خوبی داره و با توجه به اینکه 17 سال پیاپی پرفروش ترین برند غیر اروپایی در اروپا بود)در بین خودرو های غیر اروپایی) ولی باز هم فروشش در اروپا نسبت به بازار امریکا و اسیا شرقی کم میباشد که مسلما با این همکاری دوجانبه این مشکلو حل میکنه. شما اگه پاسخی به اقای اف اسپرت داری در زیر کامنتش بدی بهتره تا دلایل منطقی شما رو بهتر متوجه بشه.
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۴درود .
لوییس عزیز این متن رو بخون . مابقی حرف های شماراهم تا شب جواب میدهم . شاید به زبانی ساده L-Finesse را بتوان متفاوت بودن معنی کرد چون Lexus معتقد است که شما باید قادر باشید خودرو ها را در جاده از هم تشخیص دهید، هر چند که واژه Finesse بمعنای ظرافت است. مدیر تویوتا این استراتژی را سادگی و ظرافت تعبیر میکند و بیان میکند که این همان چیزی است که یک اسپرت باید باشد. به دلیل اینکه تویوتا از فروش Lexus در اروپا و بخصوص انگلستان خیلی راضی بوده است، این خودرو در مرکز طراحی تویوتا در اروپا طراحی شده.
پس از چند سال امروز و فردا کردن بالاخره لکسوس اولین سوپر اسپرت خود را با نام LFA معرفی کرد. این حرکت دومین گام لکسوس پس از عرضه مدل IS-F در سال ۲۰۰۸ در راستای تسخیر سهمی از بازار پر سود خودروهای خاص و گران قیمت به شمار می آید.
۱۰ سال پیش ایده ساخت خودرویی سبک وزن ، با کاربرد وسیع آلومینیوم ، موتور قدرتمند V10 و کلاچ دو گانه در تویوتا شکل گرفت. بعد ها که این پروژه به لکسوس انتقال یافت وزن سبک مهمترین اولویت آن در نظر گرفته شد . همچنین سعی شد علاوه بر ویژگی های هر سوپر اسپرتی نظیر عملکرد بالا هندلینگ خوب و چسبندگی زیاد ، احساس راحتی و رفاهی را که مشتریان از لکسوس انتظار دارند به این خودرو اضافه شود. همین امر باعث شد که با وجود کاربرد گسترده فیبر کربن در شاسی و کابین ، وزن LFA از رقابایی مثل فراری F430 و پورشه GT2 911 سنگین تر شود و به ۱۵۸۰ کیلوگرم برسد.
موتور ۱۰ سیلندر LFA با همکاری شرکت یاماها طراحی شده است. پیستون ها در این موتور سبک وزن از جنس آلومینیوم و شاتون ها و سوپاپ ها نیز تیتانیومی هستند. مهندسان تویوتا این موتور را طوری طراحی کرده اند که با رسیدن سریع به دور موتور بالا ، صدایی شبیه موتورهای فرمول یک تولید کنند. البته ظعف اصلی آن را می توان دستیابی به قدرت و گشتاور حداکثری در دورهای بالا دانست، این موضوع سبب می شود شتاب گیری در پیست با کمی تأخیر رخ دهد.
وقتی درباره طراحی کابین و امکانات رفاهی آن صحبت می کنیم لکسوس مثل همیشه پیشتاز است.
صندلی های LFA راحت و زیبا هستند و مواد اصلی به کار رفته در آن ها عبارت از
چرم ، آلکانترا ، آلومینیوم و فیبر کربن درجه یک است. طراحی فرمان این خود رو الهام گرفته از فرمان ماشینهای فرمول یک می باشد و قسمت پایین آن کاملاً تخت شده است . دکمه استارت هم روی فرمان تعبیه شده است. کنسول بزرگ و پر از دکمه آن هم فضای لوکس داخلی را بی مانند کرده است. همچنین یک کیلومتر شمار بزرگ کلاسیک به همراه کیلومتر شماری دیجیتال و کوچک سرعت را به راننده نشان می دهد. رنگ این کیلومتر شمار با تغییرات سرعت عوض می شود.
در شاسی و بدنه LFA به صورت گسترده از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است به گونه ای که
۶۵ درصد وزن بدنه را فیبر کربن و ۳۵ درصد دیگرش را آلومینیوم تشکیل می دهد. حتی رنگ سفید بدنه LFA نیز از ترکیب فیبر کربن و پلاستیک به وجود آمده و این خودرو به طور جداگانه رنگ نشده است. طراحی LFA کاملا یادآور یک خودروی اصیل چشم بادامی است. اسپویلر های خشن ، چراغ های جلو باریک و اگزوز سه لوله ای از ویژگی های طراحی این سامورایی هستند.
قیمت این خودرو بین ۳۵۰ تا ۳۷۵ هزار دلار است البته به نظر می رسد با توجه به رقبایی چون فراری F430 ، آئودی R8 )V10) ، پورشه GT2 911 و مرسدس بنز SLS AMG اولین سامورایی لکسوس کمی گران قیمت است، البته دلیل این بهای گزاف هم کاربرد زیاد فیبر کربن ، آلومینیوم ، تیتانیوم و امکانات فوق العاده LFA است.
در مقام مقایسه طول آن ۵۰ میلیمتر کوتاهتر از پورشه ۹۱۱ بوده اما فاصله بین محورها حدود ۲۲۸ میلیمتر بیشتر است و با داشتن ارتفاعی معادل ۱۲۲۰ میلیمتر تقریبا هم ارتفاع فراری F430 بوده و همچنین با پهنای ۱۸۹۵ میلیمتر، تقریبا مابین مرسدس SL55 و آستون مارتین DB9 قرار دارد. در کابین این خودرو شما تعداد بسیار کمی کلید کنترل و دکمه مشاهده خواهید کرد که تمامی کارهای خودرو را انجام خواهند داد، بدون اینکه از اختراع ب ام و یعنی iDrive و یا سیستم MMI آئودی استفاده شده باشد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ مرداد ۱۳۹۴اینم لینکش :
http://www.netcarshow.com/lexus/2011-lfa/
قسمت انجین .
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴اگه دوست عزیز این منبع کاملا معتبره پس چرا در ویکیپیدا ال اف ای که توضیحات کاملی در این زمینه ارائه کرده صحبتی از کمک یاماها در طراحی و تولید موتور ال اف ای نیست؟؟؟؟ شما به لینکی که دادم رجوع کن در قسمت award یه عکس میبینی که زیر اون نوشته مخزن موجدار ال اف ای توسط یاماها طراحی و تولید شده حرفی از تولید موتور نیست!!!!!!
در این لینکی هم که شما دوست عزیز فرستادی به همکاری این دوشرکت در موتور اشاره کرده که میتونه تولید قطعات پلاستیکی محافظ موتور یا خیلی جزئیات دیگه باشه اگه لینکی دارید که در اون به صراحت نوشته باشه که طراحی موتور و ساخت سیستم احتراق با کمک یاماها بوده برای من بفرستید لازم به فرستادن ترجمه متن ها نیست من زبانم در حد مطلوب هست خواهشا از گذاشتن کامنت های طولانی اجتناب کنید.
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴من به هیچ عنوان ترجمه های مقاله های ایرانی رو قبول ندارم خودتون مشاهده کنید در تر جمه به صراحت گفته موتور ده سیلندر خودروی ال اف ای به کمک کمپانی یاماها طراحی شده است !!!!!!!!!!!! واقعا خنده داره ترجمه متن میگه موتور توسعه پیدا کرده توسط همکاری دوشرکت تویوتا و یاماها
کجای این متن از طراحی یا همونdesigne سخن به میان اورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴http://www.lexus.com/models/LFA/
دوست عزیز این کامل ترین و بهترین مرجعی هست که میشه بش رجوع کرد سایت رسمی خود لکسوس
اگه در این سایت لکسوس بخواد حرف بی راه بزنه یاماها بنز بی ام و و تمامی شرکتا میتونن جوری ازش شکایت کنن که تولیداتشو جمع کنه بره خونش
در قسمت high power symphony
به صراحت اشاره شده به کمک یاماها در تولید سیستم صوتی تصویری لکسوس و قدرت اعجاب انگیز باندهای ماشین به هیچ وجه من الوجوح حرفی از موتور ماشین در میان نیست . دوباره تکرار میکنم و مطمعنم که خودت بهتر از من از قوانین قضایی امریکا و اروپا مطلعی اگه لکسوس بخوا د در موتور از یاماها کمک بگیره و در سایت رسمیش اشهره به این موضوع نکنه اگه ویکیپیدا بخواد همچین تصمیمیو بگیره به راحتی از شرکتهای اونها میشه شکایت کرد م قرامت گرفت.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ مرداد ۱۳۹۴درود .
The engine was developed in conjunction with Yamaha through the established collaborative partnership between Toyota Motor Corporation and the Japanese specialist engineering company.
luis
۴ مرداد ۱۳۹۴موتور توسط همکاری دو شرکت تویوتا و شرکت ژاپنی مهندسی یاماها توسعه پیدا کرده است.
حالا ترجمه متن مقاله ایران به روش ایرانی ها
موتور توسط شرکت یاماها طراحی تولید ساخت و بهره برداری شده و تویوتا فقط نظاره گر بوده
اگه همچین چیزی مبنی بر طراحی و تولید موتور ال اف ای توسط کمک یاماها باشه باید صد در صد در ویکیپیدیا به اون اشاره بشه چون در غیر این صورت کمپانی یاماها میتونه ویکیپیدیا رو سو کنه(شکایت قضایی) و میلیون ها دلار از این سایت جامع قرامت بگیره .
Fsport
۴ مرداد ۱۳۹۴همین جمله واسه این دوستمون کافیه
Lexus معتقد است که شما باید قادر باشید خودرو ها را در جاده از هم تشخیص دهید،
چیزی که برند مورد علاقه ایشون باید تا نیم متری ماشین بیای تا تشخیص بدی…همه ماشیناشون شکل همه.
بعد جالبه این آقا فقط کامنت مارو میخونه…داداش از ما بکش بیرون.
کیارش
۴ مرداد ۱۳۹۴باز هم ژاپنی بازا تو بحث منطقی شکست خوردن شروع کردن به مغلطه کردن
اره تو موتور که لکسوس حرفی نداره حداقل سعی کنید ظاهر ماشیناتون رو درست کنید :))))
Simorq
۳ مرداد ۱۳۹۴خوب من چون طرفدار بی ام و هستم بی ام و رو انتخاب میکنم و این ک تو اون سه عکسی که امتیاز هر خودرو رو جداگونه زده
1.بی ام و844
2.کادیلاک803
3.لکسوس692
ا
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۴سه تاغول بی نظیر دنیا…
ashkan
۳ مرداد ۱۳۹۴به عنوان فنه دو آتیشه کادیلاک
bmw m4 انتخابمه
sjs
۳ مرداد ۱۳۹۴کادیلاک…
فریا
۳ مرداد ۱۳۹۴کاش ATS-V اتومات 8 دنده رو تست میکردن . در تست موتور ترند 0-60 رو توی 3.7 ثانیه
رفت ! دستیش شتاب چندان خوبی نداره .