آلمان مهد تولید سوپرسدانهای قدرتمند است و همهٔ برندهای لوکس این کشور حداقل یک سدان پرفورمنس در سبد محصولات خود دارند؛ بنابراین میتوان گفت بازار این چهاردرهای فوقسریع تقریباً بهطور کامل در اختیار ژرمنها است اما در آن سوی آبها یعنی در ایالاتمتحده، یک مدعی قدرتمند وجود دارد که میتواند اصلیترین رقیب خارجی برای سوپرسدانهای آلمانی باشد. منظور ما دوج چارجر هلکت ردآی است که با ۷۹۷ اسب بخار قدرت، قویترین سدان حال حاضر دنیا محسوب میشد.
البته میدانیم که چارجر رقیب مستقیمی برای ژرمنها نیست زیرا از لحاظ قیمت بهمراتب ارزانتر است و از لحاظ تکنولوژی هم توانایی رقابت با سدانهای تادندانمسلح آلمانی را ندارد ولی بااینحال این ماسل کار چهاردر آمریکایی از لحاظ قدرت و پرفورمنس حرفهای زیادی برای گفتن دارد و حتی میتواند از این لحاظ ژرمنها را به چالش بکشد. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم بین چارجر هلکت ردآی و بامو M5 کامپتیشن مقایسهای اجمالی داشته باشیم.
بیرون
همه میدانیم که چارجر خودرویی بسیار سالخورده بوده و نزدیک به یک دهه است که روی خط تولید قرار دارد. نکتهٔ جالب اینکه نسل کنونی چارجر در سال ۲۰۱۱ معرفی شده یعنی دقیقاً همان سالی که نسل قبلی بامو M5 معرفی شد و درحالیکه نسل کنونی M5 بهتازگی فیسلیفت میاندورهای خود را هم تجربه کرده، چارجر همچنان در حال تولید است! البته طی این سالها دوج همواره چارجر را مورد بهروزرسانی قرار داده و این سدان دوستداشتنی علیرغم سن بالا هنوز هم ظاهر جذابی دارد خصوصاً در نسخهٔ هلکت ردآی که با گلگیرهای پهن و کاپوت مشکیرنگ با دریچههای هوایی روی آن، بسیار خوفناک به نظر میرسد. از سوی دیگر، M5 کامپتیشن پس از فیسلیفت، ظاهری اطوکشیده و موقر پیدا کرده که مثل یک جنتلمنِ شیک به نظر میرسد.
داخل
هرچند چارجر در بیرون هنوز هم جذابیتهای خود را حفظ کرده اما کابین آن کاملاً رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته و در برابر رقیب گرانقیمت آلمانی حرفی برای گفتن ندارد. البته طراحی داشبورد M5 هم تکراری و تا حدودی خستهکننده به نظر میرسد ولی بااینوجود بهمراتب از داشبورد قدیمی دوج بهتر است. در بخش تکنولوژی هم همین داستان جریان دارد و چارجر از ویژگیهایی مثل نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی بیبهره است.
زیر کاپوت
ویژگی اصلی چارجر هلکت ردآی در زیر کاپوت آن پنهان شده است یعنی نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ که ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته بامو هم در اینجا هرگز دستوپابسته نیست و به سلاح خطرناک ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است اما اعداد خروجی پیشرانهٔ دوج آنقدر چشمگیر هستند که موجب میشود اعداد M5 چندان به چشم نیاید. از سوی دیگر اما نیروی عظیم موتور چارجر صرفاً به چرخهای عقب منتقل میشود درحالیکه بامو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و به همین دلیل بهتر میتواند از نیروی موتور خود استفاده کند. انتقال نیرو در هردو ماشین هم از طریق گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
پرفورمنس
همانطور که گفته شد، هرچند چارجر قدرت بیشتری دارد اما به دلیل انتقال کل نیرو به چرخهای عقب، نمیتواند بهخوبی از همهٔ اسبهای بخار خود استفاده کند و به همین دلیل در شتاب اولیه مغلوب رقیب آلمانی میشود زیرا M5 کامپتیشن علیرغم قدرت کمتر، ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه چارجر هلکت ردآی برای انجام این کار به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. البته ۳.۵ ثانیه هم برای سدانی با بیش از ۲ تن وزن هرگز شتاب بدی نیست. در بخش مسافت ۴۰۰ متر اما اوضاع متفاوت است زیرا بامو این مسافت را در ۱۰.۹ ثانیه طی میکند درحالیکه دوج برای چارجر هلکت ردآی عدد ۱۰.۶ ثانیه را اعلام کرده است. البته همانطور که گفته شد این عدد توسط دوج اعلام شده و ممکن است در آزمایشهای واقعی تا نیم ثانیه بیشتر شود ولی درمجموع اگر بین این دو سوپرسدان مسابقهٔ درگی برگزار شود، بهاحتمالزیاد نتیجه بسیار به هم نزدیک خواهد بود.
قیمت
برتری اصلی چارجر هلکت ردآی در قیمت است زیرا قیمت این قوچ وحشی آمریکایی از ۸۰ هزار دلار آغاز میشود که بیش از ۳۰ هزار دلار از M5 کامپتیشن ۱۱۲ هزار دلاری کمتر است؛ بنابراین بهعنوان نتیجهگیری باید گفت هرچند شاید چارجر هلکت ردآی در تکنولوژی و کیفیت نتواند رقیب M5 شود اما قطعاً برای کسانی که خواهان پرفورمنسی فوقالعاده و هیجان دود کردن لاستیک به همراه قیمت مناسب در یک سدان خانوادگی هستند، گزینهٔ بسیار جذابی خواهد بود. از سوی دیگر، M5 کامپتیشن هم بهعنوان یک سوپرسدان تمام و کمال، قطعاً جایگاه خاص خود را در بین علاقهمندان و خریداران دارد؛ بنابراین انتخاب پیروز این مقایسه را به شما واگذار میکنیم.
مشخصات فنی
دوج چارجر هلکت ردآی | بامو M5 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۹۷ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۶ ثانیه | ۱۰.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت | ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر | ۴۷.۲ متر | ۴۶.۳ متر |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۵,۱۰۵ میلیمتر | ۴,۹۶۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۸۹ میلیمتر | ۱,۹۰۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۶۳ میلیمتر | ۱,۴۶۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۴۸ میلیمتر | ۲,۹۸۲ میلیمتر |
وزن | ۲۱۱۱ کیلوگرم | ۱۹۳۳ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۵۴۰ لیتر |
قیمت پایه | ۸۰ هزار دلار | ۱۱۲ هزار دلار |
Ho3eyn
۲۱ آذر ۱۳۹۹بی ام و میزنه دیگه تو درگ
معلومه قشنگ
Reza
۲۱ آذر ۱۳۹۹BMW وسلام
Ãbţìň
۲۱ آذر ۱۳۹۹آقا اصلا بیخیال این کامنتاتون،کسایی که میگن ب ام و بهتره پس چرا دوج چارجر توی این نظر سنجی آخر مطلب بیشتر آرا رو مال خودش کرده؟! دلیلش چیه؟! میشه یکی توضیح بده؟ شاید این پیرمرد به ناحق دست یکی افتاده که سعی داشته ماشین تنبل و بی قدرتی رو ازش درست کنه و شاید پلتفرمش ماله ۱۰ سال پیشه و از نظر امکانات و و کیفیت به پای ب ام و نرسه و طراحی داخلیش هم چنگی به دل نزنه اما نظر سنجی رو تا الان برده،این نشون میده با وجود کلی ضعف باز هم محبوب دل همه ست، به جای اینکه خودتونو خسته کنید و هی کامنت های بی مورد بنویسید و زمانگیری های الکی تحویل مردم بدید و یا دعوا توی سایت راه بندازید بجاش نظرتونو ثبت کنید تا مشخص بشه کدوم از نظر مردم ایران بهتر و محبوب تره و سلام
OMID
۲۱ آذر ۱۳۹۹حرف شما بی ربطه
سریعترین لزوما محبوب ترین نیست
Ãbțìň
۲۱ آذر ۱۳۹۹در جواب به آقا OMID: آقا امید یه لطف کن یه بار دیگه به کامنتم نگاه بنداز،من از همه نظر چارجر رو بررسی کردم نه از نظر سرعت،تو توی کامنت من کلمه سرعت رو میبینی؟ اگه دیدی بهم اطلاع بده،الان توی نظر سنجی ۶۷درصد آرا همه چارجره، این نشون میده که خیلی محبوبه،پس لطفا با کامنت بی ربط خودتونو زیر سوال نبرید.
Reza
۲۲ آذر ۱۳۹۹داداش تو چیکار محبوبیت تو ایران داری؟ مگه رأی گیری ملی کردن که مشخص شده باشه کدوم محبوب تره؟! فروش جهانی سری ۵ که بیشتره همین کافیه واس مشخص شدن محبوبیت
Ho3eyn
۲۵ آذر ۱۳۹۹من خودم از طرفدارای داجم ولی اینجا بی ام و بهتره خداییش
تو هم جا اینکه بیای شرو ور بنویسی برو ببین قدمت بی ام و می ارزه به کل چارجر وکرایسلر
وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته…
کفگیر
پدر خودروسازی جهان
۲۱ آذر ۱۳۹۹زیاد به قیمت توجه نکنید
کابین بی ام و بی نظیره
به شدت لوکس و زیباست
کیفیت سواری عالی داره
و ایمنی خیلی بیشتری داره
و از همه مهم تر اینکه آلمانیه و ساخت یه برند به شدت معتبره
انتخاب من قطعا بی ام و
Amir Machine
۲۱ آذر ۱۳۹۹جوری نوشته از همه مهمتر ساخت یه برند معتبره که انگار طرف مقابلش ماشین چینیه
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹زیاد ب قیمت توجه نکنید????
اینو نگی چی بگی مشتی
مهدی
۲۱ آذر ۱۳۹۹من خودم طرفدار سوپر سدان ب ام و هستم اما برگ برنده برند دوج امریکایی دوام بالای موتور و گیربکس و کلیه بخشهای فنی هست االخصوص که یاتاقان زدن براش تعریف نشده اینجاست که باید گفت امریکایی عالیه
باربد
۲۱ آذر ۱۳۹۹ینی چی زیاد ب قیمت تتوجه نکنبد
Mehdi mopar
۲۱ آذر ۱۳۹۹جوری میگی معتبر انگار داج از پشت کوه اومده یادت نره عمر شرکت داج از بی ام دبلیو بیشتره
M6
۲۱ آذر ۱۳۹۹مهم کیفیته… حالا میخواد ۲۰۰ سال خودروساز باشه
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۱ آذر ۱۳۹۹دوج چارجر جنتلمنه بی ام و یاقیه دوج زیبا لاکچری اگه اون دماغ جر خورده رو با دوج رقابت میدادن که هی می رفتم با اکانت های دیگه به دوج رای می دادم
پدر خودروسازی جهان
۲۱ آذر ۱۳۹۹لطفا به بقیه برند ها توهین نکن
جلو پنجره جر خورده چیه
واقعا این حرف خیلی زشت بود
من نگفتم دوج زشته گفتم بی ام و زیباست
من توهین نکردم که شما توهین میکنی
SFXSuperFast
۲۱ آذر ۱۳۹۹با اینکه هردو این ماشینا واقعا فوق العاده ن ولی شخصا سدان های اسپرت رو همیشه به سوپرسدان های پرفورمنس ترجیح میدم
اگر کسی چنین قدرت و پرفورمنسی رو نیاز داشته باشه میره کوپه میخره
شخصا بخوام یه سدان سریع بخرم انتخابم آلفارومئو جولیا کوادروفولیو عه
جولیا کوادروفولیو ۵۱۰ اسبی یه سدان سریع با هندلینگ و طراحی بینظیره
هرچند پادشاه خودروهای سریع ۴نفره فراری لوسو V12 عه بدون شک
ولی از نظر قیمتی تو لیگ سدان های سوپرلوکس رولز و بنتلیه
Sina
۲۱ آذر ۱۳۹۹خب خود چاجر هم سوپر سدانه
الان شاید بگین چون پروفایلت M5 هست الان بدون منطق طرفداری بامو رو بکنم ولی در واقعیت خودم از طرفدارای سرسخت چارجر و چلنجرم ولی اینجا اون ۳۰ هزار دلار اختلاف بی دلیل نیست.
از لحاظ کیفیت بامو برتری داره
ولی شاید بگین برای سوپر ماشین کیفیت زیاد مهم نیست یا بگین قیمتش جبران میکنه ولی
اگه قراره یه ماشین با ۷۰۰ یا ۸۰۰ اسب بخار برای درگ و دریفت بخری چرا چلنجر نخری؟؟
وقتی سدان بدرد میخوره که بتوتی یه زمانی هم توش راحت رانندگی کنی و یا از لوکس بودنش لذت ببری ، اگه قرار نیست ازین کارا بکنی چرا همون چلنجر رو نخری که خیلی جذاب تر و با ارزش تره؟؟
به نظرم اگه دنبال دود کردن لاستیک و حال کردن با یه ماشین باشید چلنجر خیلی انتخاب بهتری نسبت به چارجره
حالا برسیم به بامو M5
نمیخوام بدون دلیل طرفداری کنم ولی:
M5 سبک تره در حالی که هم چهارچرخ متحرک داره که سنگینش میکنه
M5 مصرف بهتری داره
شاید بگین این موضوع جه کاربردی داره ولی در واقعیت کسی سدان میخره که برای استفاه روزمره هم ماشین مناسبی باشه
M5 ترمز گیری بهتری داره
M5 برای پیست مناسب تره
M5 لوکس تره
خیلی ها نمیدونن که M5 هم قابلیت دیفرانسیل عقل شدن رو داره
اما عیب مهم بامو قیمتشه و چارجر مثل همه ی آمریکایی ها ماشیناشون رو با قیمت بسیار بسیار مناسب عرضه میکنه و این یه نکته مثبته
البته قدرت و گشتاور و مهم تر از همه موتور هلکت از نکات خوب چارجر هستن
کیفیت ماشینای آمریکایی هم دیگه مثل قدیم پایین نیست ولی الان از لحاظ کیفیتی خیلی بهتر شدن و حتی
محصولات دوج در رتبه بندی مشکلات فنی هم آمار بسیار عالی از خودش به جا گذاشته
البته این نکته رو فراموش نکنیم رقیب بامو پورشه پانامرا و GT63 هستن که خیلی خیلی گرون ترن
در کل اینجا انتخابم M5 هست
اما چارجر هم انتخاب خوب و جذابیه و قیمت بسیار مناسبی داره
SFXSuperFast
۲۱ آذر ۱۳۹۹همه همینایی ک تو گفتی
منم گفتم ولی تو یه خط
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹بین این دو انتخاب بشدت سخته
چارجر لذت رانندگی بیشتری داره صداشم که دیگه نگم
بی ام و بیشتر لوکسه
ولی کابین چارجر یکم تو ذوق آدم میزنه
بی ام و تا اسپیدش فاجعس
درکل با احترام شدیدی که برای هردو قائلم M5 رو انتخاب کردم
ولی…
نه نه اصلا نمیتونم با تاپ اسپید بی ام و کنار بیام همون چاجر رو بدین
Hosseinbimmer
۲۱ آذر ۱۳۹۹تاپ اسپید M5 با آپشن M driver’s package به 305-310 کیلومتر میرسه
alireza
۲۱ آذر ۱۳۹۹از شما بعیده. ب ام و ، 320 تا رو راحت پر میکنه! اینجا اشتباه زده . خواستی بگو لینکم بفرستم
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹آقای MC20 ازت انتظار نداشتم اینقدر غیر حرفه ای تحلیل کنی!!!
یعنی واقعا شما متوجه نشدی آئودی و مرسدس و ب ام و محدود هستن روی 260 کیلومتر!!!!!
که میتونید این محدودیت سرعت رو بردارید،حتی X3M که فقط 505 اسب بخار قدرت داره هم میتونه تا 295 کیلومتر سرعت بره که میتونید تست هاشو ببینید.
M5 هم تا 315 کیلومتر من ازش تست دیدم در کانال های خودرویی.
اما اگه تاپ اسپید براتون مهم هستش باید برادر M5 رو انتخاب کنی یعنی آلپینا B5 که 330 کیلومتر رو ثبت میکنه و البته نرم ترین و راحت ترین سواری رو بین تمام رقبا داره?
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹بله آقا میدونم محدودیت سرعت دارن دلیلش هم اینکه که برای اینکه قیمت رو بیارن پایین و تجهیزاتی مثل سیستم خنک کندگی رو مدل ارزون تر میزارن یا مثلا گیربکس نتونه تحمل کنه
.
منم میدونم مدل های بالاتر داره که محدودیت رو برمیدارن ولی اختلاف قیمتش با چارجر زیاد میشه
خواستم بین این دو مقایسه کنم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹بله آقا میدونم محدودیت سرعت دارن دلیلش هم اینکه که برای اینکه قیمت رو بیارن پایین و تجهیزاتی مثل سیستم خنک کندگی رو مدل ارزون تر میزارن یا مثلا گیربکس نتونه تحمل کنه و دلایل دیگه
.مدل های بالاتر داره که محدودیت رو برمیدارن ولی اختلاف قیمتش با چارجر زیاد میشه
خواستم بین این دو مقایسه کنم هرچند مقایسه این دو با توجه به قیمتشون درست نیست ولی اگه مدل های پایین تر رو مقایسه کنیم پرفورمنسش نمیخوره به چاجر
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹دوج چلنجر هلکت رد آی در درگ ((موتورترند 2019 )) با 800 اسب بخار و 960 نیوتن گشتاور میدونید چه زمانی رو در مسیر 400 متر ثبت کرد؟؟؟ زمان 11.77 ثانیه*
برای مثال بنتلی کنتیننتال GT نسخه 8 سیلندر که 550 اسب بخار قدرت داشت و 770 نیوتن گشتاور داشت زمان 11.67 رو ثبت کرد.
(( در مقابل M5 معمولی زمان 11.1 ثانیه رو در موتور ترند ثبت کرد. حالا اون دوج چلنجرهلکت رد آی بود و این نسخه سدانش هستش، دیگه قضاوت با شما!!!
البته درگ M5 در مقابل چلنجر هلکت و دیمن هم در پدال قبلا گذاشته شده))
R@min
۲۱ آذر ۱۳۹۹تایم زدن با چلنجر کار هر کسی نیست. کنترل 1000 نیوتون گشتاور اونم رو چرخ عقب به یه راننده حرفه ای نیازه داره
Reza
۲۲ آذر ۱۳۹۹همیشه سعی کنید کالایی رو بخرید که اصیل و کامل و باکیفیت باشه ولو اینکه ممکنه قیمتش بیشتر باشه .
Mohammad
۲۱ آذر ۱۳۹۹بدون شک یاغی??????
این حجم از قدرت و گشتاور با ۳۰۰۰۰۰دلار اختلاف واقعا عالیه???
RezaRs
۲۱ آذر ۱۳۹۹اون ۳۰۰۰۰ هم ادم برا پسرش یه کمری میخره ?
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۱ آذر ۱۳۹۹مرسی
Reza
۲۱ آذر ۱۳۹۹خیلی واضحه،وقتی میتونی لوکس بودن و یاغی بودن و کیفیت و هیجان و آرامش رو با هم داشته باشی چرا غیر سری ۵ انتخاب کنی اینجا!
Hadi
۲۱ آذر ۱۳۹۹چه جنتلمن آلمانی چه یاغی آمریکایی هر دو بشدت دوست داشتنی هستن…
موتور هلکت و سیستم دف عقب داج حرف نداره البته بیمر هم بشدت جذابه و به طور پیشفرض چهار چرخ محرکه ولی چیزی که تو مطلب گفته نشد اینه که میتونه به یک دف عقب هم تبدیل بشه و تموم قدرتشو به چرخای عقب انتقال بده…
اگه هم درگی بین این دوتا بخواد انجام بشه باید هر دو رو حالت RWD باشن…
انتخاب من M5 هستش چون یک پکیج کامل از قدرت،پرفورمنس و تکنولوژیه و لاکچری بودن ولی چیزی از داج کم نمیکنه…
Reza
۲۱ آذر ۱۳۹۹هر دو ماشین های خیلی خوبی هستن ولی بقول تو سری ۵ پکیج خیلی کامل تری رو آرائه میده که ارزش اون ۳۰ هزار دلار اختلاف قیمت رو داره
OMID
۲۱ آذر ۱۳۹۹با این حرف که جفتشون باید rwd بشن مخالفم
همه ماشینا باید با حداکثر توانشون به میدون بیان وگرنه با اون منطق چارجر هم باید قدرت اضافه ش رو بزاره کنار
از اون گذشته awd بودن وزن ماشین رو افزایش میده و استفاده نکردن ازش کاملا ناعادلانه هست
یوسف باقربیگلو
۲۱ آذر ۱۳۹۹آفرین حال کردم ازجوابت عالی بود
Hadi
۲۱ آذر ۱۳۹۹امید جان
منظور من این نبود که درگ بینشون فقط رو حالت rwd برگزار بشه…
البته که هر ماشینی باید با تمام قدرتش تو درگ حاضر بشه
ولی درگشون تو حالت rwd خیلی نزدیک و باحال میشه ??
ولی اگه بیمر رو awd باشه قطعاً درگ رو میبره…
ح ع
۲۱ آذر ۱۳۹۹انصافا این محصولات آمریکایی و چنتا از ژاپنی ها برای اقلیم ایران و جوانهای ایرانی خیلی خاصتر و هیجان انگیزتر دیگر محصولات خودروسازانه.فکرشو کنین کی میاد چارجر و دورانگو و رم تیرکس و فورد رپتور و شولت سیلورادو و کوروت و موستانگ شلبی و چچلنجر هلکت رو با محصولات کره ای یا حتی بعضا اروپایی عوض کنه؟
بامید روزی که جوونهای ماشین بازمون چلنجر و موستانگها و دیگر ماسکل کارهاشونو با تویوتا سوپرا و نیسان زد و gtr ها تو پیستهایی مخصوص باهم مقایسه کنن..بامید روزی که ما هم سینمای ماشینی داشته باشیم..
Reza
۲۱ آذر ۱۳۹۹بخاطر ندیدن هست،وقتی ورود خودروهای یک کشور یا برند به کشور دیگه ای ممنوع میشه خود به خود اون برند یا کشور محصولاتش خیلی جذاب میشه واس مردم اون کشور بخاطر عطش دیدن.تو منطقه ازاد هم اوایل خیلی عطش ماشین های ماسل یا سایر کلاس های امریکایی زیاد بود اما بعد تقاضا برای کره ای یا اروپایی به شدت زیاد شد
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹فقط دوج چارجر ردآی?????
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ آذر ۱۳۹۹کسی که بخواد از رانندگیش لذت ببره هیچ وقت
ماشین چهار چرخ محرک نمیخوره
چارجر هلکت رد ای اگه چهار چرخ بود هیچ سدانی به گرد خاکش هم نمیرسید
کسی هم که بخواد پز پولش بده بی ام و میخره
MR.JJ
۲۱ آذر ۱۳۹۹(کسی که بخواد پز بده بی ام و میخره) از همین حرفت معلومه که با یک بچه هفت ساله طرفیم !!!
حالا که اینطور شد منم بگم که کسی که به فیلم های سریع و خشن زیاد نگاه کنه و جوگیر بشه فکر میکنه دومینیک تورتو هست و بعد میاد به بی ام و میگه ماشین پز دادن
اصالت قدرت پرستیژ و شاهکار مهندسی یعنی M5
کدام چارجر در هر نسل توانسته همیشه بهترین باشه مثل F90 F10 E60 E39 E34 E28 (البته مفهوم نسل برای دوج ناشناخته است)
کدام چارجر با انواع موتور از قبیل V10 مثل E60 تولید شده
البته از چارجر اصلا نگم بهتره چون یک ماشین بی هویت است که اول کوپه بود بعد شده سدان و معلوم نیست تا چند سال آینده به کراس اوور تبدیل بشه یا نه
اگر تا اینجا طاقت آوردی و خواندی اینو هم بگم که بزرگترین مزیت بی ام و قیمت 112000$ دلاری اش است چون باعث میشه پدرا نتوانند به عنوان اسباب بازی برای پسرشان بخرند و شخصیت M5 را خراب کنند
(امیدوارم یاد گرفته باشی که به سلیقه همه احترام بزاری و بدانی که چون توی جوگیر عاشق چارجر هستی لازم نیست همه مثل تو چارجر را انتخاب کنند)
سینا
۲۱ آذر ۱۳۹۹احسنت
Mehdi mopar
۲۱ آذر ۱۳۹۹چیزی که مهمه عمر ماشین و فروش هست که چارجر برتری داره در رابطه با قدرت خرید هم باید بهت بگم هیچی رو به هیچی ربط دادی
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ آذر ۱۳۹۹اکثر ادم هایی که سنشون قد میده من اینجا میشناسن
اقای محترم با حساب فیک
کدوم بی ام و همیشه بهترین بوده ؟؟؟؟؟ E E E E E FFF ؟؟؟؟
چارجر در 5 نسل اول به صورت ماسل کار دو در
و در دو نسل اخر به صورت ماسل کار چهار در تولید شده
حق هم داری ندونی چون جدول مندلیف که نیست به صورت EEEE FFFF
اسم بزاره
زمانی که داج چارجر در سال 1968به تعداد 96 هزار تا با موتور های شش سیلندر خطی و 8 سیلندر 7 لیتری 380 اسبی تولید میشد
که قادر بودن تا 240 تا سرعت بگیرن
بی ام و مدل 1600 رو با موتور 1.5 لیتری میساخت
این از قضیه اصالت و هویت
مطلب متخلف ترین راننده ها رو یخون تا بدونی کدوم ماشین ها رو یرای بچه هاشون میخرن تا گاز بدن تو کوچه خیابون
مطلبش توی سایت موجوده ( شخصیت m ) جوک زیبایی بود
من جوگیر عاشق چارجر اگر هم توهینی کرده باشم به مالکان ماشین بوده نه توی …..
Ãbţìň
۲۱ آذر ۱۳۹۹درود??
Sina
۲۱ آذر ۱۳۹۹این دو شرکت بزرگ خودروسازی هستن و نباید به هیچ کدومشون بی احترامی کرد
و اینکه داشتم داشتم مهم نیست ، دارم دارم قبوله
شرکت بزرگ پونتیاک هم زمانی با نسخه GTO بی رقیب بود ولی الان هیچ اثری ازش نیست
همون زمان هم بامو 507 و سالها قبل تر از اون 328 رو ساخته بود ، هرچند تاریخ سازی نکردن ولی خیلی مشهور هستن ،
یه نکته هم برای حمایت از چارجر اینه که تاریخچه ی بسیار غنی و طولانی داره
البته تو دو نسل اخیر بیشتر داره کار نسخه ی دوج کورنت رو انجام میده ، سدانی که همون زمان از ظاهر شبیه چارجر اون زمان استفاده میکرد.
هر دو این خودروساز ها قابل احترام هستن و نباید کسی به اینا بی احترامی کنه
شاید میشه گفت دوج بعد از بحران های نفتی خیلی ضرر کرد وگرنه هنوز چارجر رو بصورت کوپه میدیدیم
درباره بامو M5 ، اگه فکر میکنی ماشین بزرگی نبود ، بنز و آئودی ، کادیلاک ، مازراتی، استون مارتین با مدل رپید، پورشه با مدل پانامرا و حتی لانچیا هم برای ساختن رقیبی برای M5 از فراری کمک خواست و نسخه لانچیا تیما ۸۳۲ رو ساخت که موتور فراری داشت( البته اسم دقیقش نمیدونم همینه یا نه) و همین دوج براش رقیب نمیساختن
بامو در تمام نسل های M5 معیاری برای تمام سوپر سدان ها بوده و خریدارای این ماشین اکثرا آدم های مسن تر هستن برای همین لوکس تره
همون قدر که چارجر ماشین بزرگیه M5 هم بزرگه و هردو از بهترین ماشین های تاریخ هستن
MohammadE9
۲۱ آذر ۱۳۹۹گفتم داری از علاقه ات دفاع میکنی چیزی نگم منتها چپ رفتی
کدوم بی ام و همیشه بهترین بوده؟؟؟ طرف داره خودرو توسعه میده M3 رو معیار خودش قرار میده(لکسوز IS)
همین کادیلاک برای توسعه ی ATS-V با چندین دستگاه E90 دیده شده
همین M5 که خونت رو به جوش آورده معیار کلاس خودشه , در سال 2004 در اواخر تامین انجین بی ام و برای ویلیامز بی ام و سوپر سدان M5 E60 با انجین مشتق شده از انجین ویلیامز FW27 رو معرفی کرد سوپر سدانی تولید انبوه با انجین 10 سیلندر الهام گرفته شده از فرمول یک!! همین خودرو اونقدر عملکرد فوق العاده ای داشت که حتی با نسل های جدیدتر رقبای خودش هم مقایسه میشد حالا اینکه رکورد نوربرگرینگ رو در زمان خودش شکستو انجینش سه سال پشت سر هم بهترین انجین عملکردی انتخاب شد بماند
همین جدول های مندلیوف(مرسدس و بی ام و) و در کنارش شماره تلفن ها(پورشه) یک عمر بهترین های زمان خودشون رو توسعه دادن
جالبه به زمانی اشاره کردی که بی ام و به تازگی بعد از خرابی های وحشتناک حاصل از جنگ و خارج شدن از محدودیت های بعد از اتمام جنگ جون تازه ای گرفته بود و سدان های نیو کلاس رو معرفی کرد
منتها به 30 سال قبل از سال 1968 یعنی سال 1938 اشاره ای نمیکنی که بی ام و با شاهکاری به نام 328 رکورد سرعت رو با میانگین سرعت 166 کیلومتر بر ساعت جابجا کرده بود(در نسخه ی کوپه 220 کیلومتر بر ساعت گفته شده)
. یعنی انقدر که از تاریخ بی ام و چیزی نمیدونی مجبور شدی به انجین به قول خودت 1.5 لیتری (M10) اشاره کنی در حالی که مدل 1600 انجین 1.6 لیتری داشته , بعد ها همین انجین تبدیل شد به انجین شاهکاری به نام M12 که بیشتر از 1400 اسب بخار تولید میکرد و به خودروی فرمول یک برابهام نیرو میبخشید و نسخه اصلی این انجین برابهام رو در سال 1983 با رانندگی نلسون پیکت قهرمان فرمول یک کرد از افتخارات همین انجین در فرمول 2 چیزی نمیگم شاید هوس کردی یه خورده مطالعه کنی
مرد حسابی داری حرف انجین میزنی در مقابل بی ام و ؟ کل جنرال موتورز , تویوتا و هوندا و … به اندازه ی یه بی ام و افتخار ندارن کیو داری گول میزنی؟
باور کن انقدر افتخارات بی ام و زیاده الان خودم هم موندم چطور بگم , این در حالیه که به موتورسیکلت سازیش و انجین های هواپیماش و رکورد ها و افتخاراتش هم اشاره نمیکنم
در مطلب GT3 RS هم که به پورشه پریدی فردا پس فردا هم احتمالا مرسدس و …
حرف از اصالتت در این سایت هم نزن به اندازه ی کافی میشناسمت
به علاقه ات برس و نیازی نیست به تاریخ بی ام و اشاره کنی بیشتر کار دست خودت نده
دیدگاهت رو در برابر خودروساز های آلمانی تغییر بدی شاهد کامنت های خوبی ازت خواهیم بود
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹“چارجر یک ماشین بی هویت بوده است”
خدایا چرا من باید این سمو میدیدم؟ ??
داج اینو ببینه تریاکی میشه
Cadillac
۲۱ آذر ۱۳۹۹فقط یاغی
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹دوج همیشه زمان 400 متر ((پیست درگ)) رو منتشرمیکنه در حالی که خودروهای دیگه زمان 400 متر در ((پیست عادی)) رو اعلام میکنن!!!
مثلا M5 که زمان 10.9 رو زده در پیست عادی ثبت میشه که حتی زمان های 10.7 هم ثبت کرده توسط چند مجله در(( پیست عادی))
اما دوج در پیست عادی شک ندارم که تایم 11 رو هم محاله بتونه ثبت کنه و تایم پیست درگ رو معیار قرار میدم که واقعا عجیبه در حالی که خودروسازان اروپایی فقط آمار های پیست های معمولی رو منتشر میکنن که همیشه هم اونو ثبت میکنن!!!!
(( درمورد پرفومنس در پیست که دیگه گفتن نداره))
Mehdi mopar
۲۱ آذر ۱۳۹۹داج چلنجر هلکت مدل 2015 رو آسافالت معمولی شتاب صفر تا صدش ۳.۲ هست و این رو هم باید بگم چارجر هلکت ۲۰۱۵ رو آسفالت درگ تایم ۱۰.۶ داره در مورد پرفورمنس تو پیست باید بری تایم هلکت چارجر رو تو پیست نوربر ببینی که یک ثانیه با M5 cop فاصله داره
M.A.S
۲۱ آذر ۱۳۹۹کاملا صحیح
هلکت ردای کاملا استوک هم تایم 10.2 تو یک چهارم مایل داره
و با لاستیک درگ هم تایم 9.7 رو ثبت کرده
اما کسی که دوست داره ماشینش امکانات بیشتر داشته باشه و لوکستر باشه
باید بره سراغ ام 5
یانکی
۲۱ آذر ۱۳۹۹کسی کارد زیر گلوی آلمانیها گذاشته که تو پیست درگ تایم نزنن.مطعن باش اگر توانش رو داشتن میومدن و به صورت رسمی رکورد دیمون رو میزدن.اگر داج میخواست مثل آلمانیه کار به یه آجر رو پدال گاز بسپاره سیستم چهار چرخ محرک ترک هاوک رو میزاشت رو ردای حالا فکر کن به چه تایمی میرسید.داج محصولاتی میسازه که راننده هر چی بیشتر تمرین کنه بتونه تایمهای بهتر بزنه.
MASIHA
۲۱ آذر ۱۳۹۹کسی هم کارد زیر امریکاییا نذاشته ماشینی بسازن که نیاز به پیست درگ و… نداشته باشه بشه تو هر شرایطی استفاده کرد از حداکثر پرفورمنسش.
اینقدر هیت میکنید ادم بدش میاد از ماشینا…
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹اقا مهدی معلومه ک از دوج خیلی زخم خوردیا. چارجر با تایر درگ شتاب زیر سه میزنه، در مورد چی داری حرف میزنی؟چارجر ار تی؟
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹زخم!!!!!!
پیشنهاد میکنم درگ M5 کامپتیشن و دوج چلنجر هلکت که پدال هم مطلبش رو گذاشت ببینید. جالب اینه یک بارهم M5 رو روی محور عقب گذاشتن که بازهم M5 پیروز شد.
رقابت M5 کامپتیشن و دوج دیمن که هم رقابت درگ و هم زمان گیری در پیست بود رو هم ببینید.
(( درگ موتورترند 2019 که یادتون هست که *دوج چلنجر هلکت رد آی *با حدود 800 اسب بخار و 960 نیوتن گشتاور زمان 11.77 رو ثبت کرد در حالی که M5 پایه در درگ همین مجله زمان 11.1 رو ثبت کرد، این که دیگه معتبر ترین مجله از دید شما هستش?))
فوقش میگیم نسخه سدان رد آی از نسخه کوپه اش هم سریع تر باشه. که بعید هم میدونم باشه???
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹ببین تایم رسمی چارجر هلکت ردای 10.6 ثانیه هست، تایم رسمی دیمن 9.6( فابریکش 9.5 هم زده خاستی بگو لینک بدم)
تو چجوری درگی ک دیمن توش تایم 11 و خورده ای ثبت میکنه رو ب عنوان مدرک برتری بی ام مثال میزنی اقای مهدی؟؟
MASIHA
۲۱ آذر ۱۳۹۹ماشین اگه ماشین باشه نه نیازه بره پیست درگ نه نیازه تایر گرم کنه.
چارجر رو واسه درگ نمیخوام واسه دود کردن لاستیک میخوامش
Ho3in
۲۱ آذر ۱۳۹۹هردوشون دوست داشتنی هستن ولی من میم پنج رو انتخاب میکنم نمیدونم چرا ولی دوستش دارم البخصوص رنگ نقره ای ماتش رو ?
صدا هردو ?
شتاب هردو?
خاص بودنشون هم که شکی نیست?
??Amin_sto??
۲۱ آذر ۱۳۹۹دو تاشون خوبن اما خوب m5 مدرن تر و هومندانه تره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹اره
M5 بیشتر برای لاکچری ها هست
ولی چاجر لذت رانندگی بیشتری داره
راستش من بین این دو نمیدونم کدوم رو بیشتر دوست دارم واقعا سخته
Shayan
۲۱ آذر ۱۳۹۹البته من توی برخی منابع شتاب رد ای رو دیدم 3.2 هم نوشتن
همینطور توی برخی کلیپ ها هلکت چارجر 707 اسبی توی اسفالت تونست شتاب 3.2 بزنه… پس لانچ خوب باشه شتاب بهتری هم میزنه
همینطور توی بحث 400 متر چارجر 707 اسبی 10.4 هم داشته که این اعداد توی رد ای ببین چقد کاهش خواهد داشت…
امسال هم داج از لحاض کیفیت بهبود داد سبد محصولاتش رو و چرم ناپا کشید روی چارجر و چلنجر
ولی خب در حد ام5 نمیشه کیفیتش…
ولی یه چیزی این وسط هست شما تا آخرین لحضه ای که سوار یه ماشینی از لذت رانندگیش بهره میبری نه از کیفیت بشدت بالای چرم و جیرش
من خودم بشخصه ترجیح میدم سوار یه چارجر 800 اسبی تک دیفرانسیل که با اون قدرت میتونم
شتاب 3 الی 3.5 بزنم و توی 400 متر از هر سدانی
سریعتر باشم
چارجر رو انتخاب میکنم
ولی بیمر هم بشدت قابل احترام و با پرفومنس بالایی هست
رقیب واقعی این ام5 رو وقتی میبینیم که کادیلاک مدل
Ct5 blackwing
رو رونمایی کنه…
Mehdi mopar
۲۱ آذر ۱۳۹۹دقیقا منم باهات موافقم
کافر مقدس
۲۱ آذر ۱۳۹۹تاپ اسپید هلکت برای یک سدان واقعا جالبه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹مازراتی کواتروپورته تروفئو تاپ اسپیدش 326 هست
:::فرشاد:::
۲۲ آذر ۱۳۹۹بالاترین تاپ اسپید سدانهای استاندارد، مربوط به بنتلی فلایینگاسپوره با عدد اعلامی کارخانهِ ۳۳۳ کیلومتر
قاسم
۲۱ آذر ۱۳۹۹چه فایده وقتی هیچ کدامشون در ایران نیست
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۹حداکثر سرعت چارجر فوقالعاده است البته فک کنم بی ام و محدودیت سرعت خورده
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹معلومه که M5 محدودیت سرعت داره مثل رقبای آلمانی خودش، و الا حتی X3M کامپتیشن که یه SUVهستش با 505 اسب بخار که در تست ها 290 کیلومتر رو هم رد میکرد توسط کانال های خودرویی یوتیوب.
برادر M5 یعنی آلپینا B5 هم 330 کیلومتر رو ثبت میکنه?
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹اون سرعت ک الپینا ثبت کرده رو هیچ وقت ی سدان فابریک بی ام نمیتونه بزنه
سینا
۲۱ آذر ۱۳۹۹چقدر چیپی شما!
Kf
۲۱ آذر ۱۳۹۹همچین میگی فابریک که انگار آلپینا واسه تاپ اسپید مثل ماشینهای آمریکایی هزار اسب از موتورش میکشه بیرون
آلپینا تمرکزش رو لوکس بودن راحتی و تاپ اسپیده و ام پاور تمرکزش کمی بیشتر رو پیسته که منطقیه لازم نیست سرعتش بره بالای ۳۰۰ تا
MASIHA
۲۱ آذر ۱۳۹۹#هیت_نکنیم
هردوتا عالین
M.A.S
۲۱ آذر ۱۳۹۹هلکت ردای هم محدود شده هستش
هلکت معمولی تا 204 تا رفت
ردای 203 با 80 اسب بخار اختلاف؟؟
منطق میگه محدود شده دیگه
Ali_x76
۲۱ آذر ۱۳۹۹اگه به من باشه، دوست دارم نسل جدید چارجر با اصلاح پلتفرم ۲۰۰-۳۰۰ کیلو سبک تر بشه، انجین ۸۰۸ اسبی چلنجر بیاد روش + سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی ( حدودا ۲۰ اسبی )
با توجه به سن و سال این انجین و پلتفرم، به نظرم تولیدش حاشیه سود بسیار زیادی برای کرایسلر داره.
مثلا اگه سود ب ام و از M5 ده درصد باشه، چارجر حداقل ۲۰ درصد سود داره.
AMG///
۲۱ آذر ۱۳۹۹خب بین این دو من صددرصد m5 رو بر میدارم اما…..
فقط بین این دو اگه من همینقدر پول داشتم صد درصد یه تسلا S و تایکان رو بر میداشتم که هر دوتا جنتلمن هستن. (یکی جنتلمن آلمانی و اون یکی جنتلمن آمریکایی)
تو درگ هم این دوتا رو باهم میزنن.
SF90 STRADALE
۲۱ آذر ۱۳۹۹چه انتخاب سختی ؛ پرفورمنس دوتاشون معرکه هست
تاپ اسپید M5 کامپتیشن ۳۰۵ کیلومتر هست که در اتوبان های آلمان ۳۱۰ کیلومتر رو ثبت کرده
سامورایی از قله فوجی
۲۱ آذر ۱۳۹۹M5 صد درصد
مهرداد كمال
۲۱ آذر ۱۳۹۹بی ام و رو بیشتر دوست دارم ولی قیمت داج انصافا عالیه
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۱ آذر ۱۳۹۹از هر دوشون بدم میاد
ولی خدا وکیلی بی ام و چی داره که اینقدر گرونه ???
دوج = ?
بی ام و = ?
پدال لطفاً مطالب دروغ هم نظار.
دوج چارجر 10.6. ??? دوج در بهترین شرایط حریف مدل 3 هم نیست.(منظورم دوج چارجر هست) بار ها از مدل 3 باخته. مدل 3 تایم 11.5 میزنه. این حرف کاملا دروغ بود که 10.6 میزنه.
بی ام و هم قدرتمند هست ولی بهترین تایمش 11.1 هست. نه 10.9.
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹فازت چیه رامین، اون تایم ک میگیو جیپ ترک هاوک میزنه نه چارجر
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۱ آذر ۱۳۹۹دوج چارجر 4 در. ?????
شما مطالبو از کجا میاری ؟؟ دوج چلنجر رو نمیگم. دوج چارجر رو میگم.
همونی که اینجا هم پدال گفته.
آقای اس آر تی
M.A.S
۲۱ آذر ۱۳۹۹رامین خیلی رو مخ میری
کلا یه درگ تروتل هوس بود که هلکت به مدل3 باخت
جوابشم خود اون پسره تو درگی که بین کوروت و دیمن گذاشتن داد
گفت که من نمیتونم درست داج رو لانچ کنم
داج هلکت معمولی تایم 10.6 داره تو میگی دروغ؟؟(با تایر درگ 10.2)
ام پنج هم تایم 10.6 (فک کنم) داره و با اینکه خودم طرفدار امریکاییم براش احترام قائلم
(فک کنم چارجر اسکات پک رو با این اشتباه گرفتی چون ردای هنوز درنیومده که حالا تایماشو بسنجن ولی چلنجر ردای که10.2 داره
پس خودت دروغ نگو)
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۱ آذر ۱۳۹۹ام ای اس. سوادت تو حلقم
دارم دوج چااااارجررررر رو میگم. سداااان 4 دددددرررررر.
دوج چارجر 4 در ( تنها 4 در تولید شده من 2 در ندیدم) در بهترین حالت تایم 11.7 میره.
بی ام و هم در بهترین حالت 11.1 یا 11.2 میره
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹اخه رو چ حسابی میگی بهترین تام اینه؟؟ چون ازش بدت میادو یجا دیدی ک دست ی ناشی بوده و باهاش این تایمو زده دلیل نمیشه که اون تایمو بهترین حالت ماشین بدونی
M.A.S
۲۱ آذر ۱۳۹۹سیستم هلکت تو چارجر و چلنجر تفاوت محسوسی نداره
شاید نهایتا یک دهم ثانیه به واسطه ایرودینامیک و وزن اونم شاید(چون برتری زیادی ندارن نسبت به هم)
وگرنه سیستم هلکت تو چارجر تفاوت انچنانی با چلنجر نداره
نه تو بخش بازده نه تو بخش گیربکس و انتقال قدرت
و از اونجایی که کل پیشرانه شون یکسانه و تغییر نکرده از لحاظ ضریب ها و بقیه چیز ها یکسانن و حتی پلتفرمشون و سیستم شاسی شونم مشترکه تو دورانگو و ترک هاوک تفاوت حس میشه چون چهارچرخ متحرکه و وزن خیلی بیشتری هم داره (دارن)
ویدیو های درگشونم که ماشاءا…زیاده میتونی ببینی10.6 تو چند تا ویدیو متفاوت با ماشینای متفاوت هم با چارجر هم با چلنجر موجوده
و خوبه اضافه کنم تسلا مدل 3 که میگی درگ تایمز یکی داره با یه کانال دیگه که اسکات پک 1320 داشت (ار تی لایف بود فک کنم) درگ انداختن تسلا بهترین تایمش 11.6 شد 1320
فک کنم 11.3 هم زد (دیگه هلکت از 1320 سریعتره دیگه)
خیلی زشته بیای بگی بی سواد حتی اگه خودتم خیلی باسوادی
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۹چارجر هم قدرتش بیشتره وهم قیمتش با اختلاف کمتره
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹عشقه چارجر و داج
M3csl
۲۱ آذر ۱۳۹۹تا وقتی جنتلمن جوونی مثل ام پنج هست،
چرا باید سراغ پیرمرد بزک کرده ای مثل هلکت رفت،،
ام پنج؛ جنتلمن جاده ها،،رقاصه ی پیست.
یک سدان پرفورمنس که از بسیاری از امکانات لوکس و رفاهی و کیفیت و تکنولوژی و فناوری روز بی بهره هست و سال ۲۰۱۱ ساخته شده باید پنجاه هزار دلار از ام پنج ارزونتر باشه ،، نه سی هزار.
هر کدوم به اندازه تکنولوژی،کیفیت و راندمانشون قیمت خوردن.
هیچ ارزونی بی دلیل و محض رضای خدا نیست.
سهند
۲۱ آذر ۱۳۹۹راست میگی هر ماشینی که از ماشین رقیبش که در یک کلاس هستند گرانتر باشد یعنی بهتره البته گاها استثنا هم وجود دارد ولی اینجا قطعا بی ام و بهتره
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹اره هیچ ارزونی بی دلیل نیست دلتو با همین حرفا خوش کن جوون ایرانی
Kf
۲۱ آذر ۱۳۹۹ماشین مال ده سال پیشه با امکاناتی f10 در مقابلش مثل بنتلی امکانات داشت حالا یه دستی به موتورش زدن و چند تا پلاستیک هم چسبوندن بعد با قیمت ۸۰ هزار تا دارن میندازن بعدش میگین که آره از F90 هم بهتره
امکاناتی که ماشین آلمانی میده آمریکایی ده سال بعد هم نمیده
Amir Machine
۲۱ آذر ۱۳۹۹آمریکایی اگه بخواد با قیمت بالای صد هزار دلار ماشین بفروشه امکاناتی روش میذاره که شاید حتی تو آلمانی همقیمتش هم پیدا نشه، نمونهش جیپ واگنییر از همین گروه کرایسلر با کابینی مملو از نمایشگر، تکنولوژی، سیستمهای ایمنی، چرم باکیفیت، سیستم هیبریدی خفیف، سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته، تهویه چهار منطقهای، سیستم صوتی فوقالعاده مکینتاش و…
JDM
۲۱ آذر ۱۳۹۹محض اطلاع دوج باکیفیت ترین برند سال از نگاه jd پاور انتخاب شده
Kf
۲۱ آذر ۱۳۹۹انتظار داری Jd که یه آمریکایی اصل هستش بیاد ماشین آلمانی رو انتخاب کنه حتی جنس صندلی هاش هم فرق داره
JDM
۲۱ آذر ۱۳۹۹اتفاقا بار ها گفتم
مجلات امریکایی بهترین و بی طرف ترین مجلات دنیا هستن
به مراتب بهتر از اروپایی
مجلاتی نظیر موتورترند کار اند درایور رود اند تراک و… معتبر ترین مجلات خودرویی دنیا هستن
مجلات اروپایی معمولا ماشین های اروپایی رو برنده اعلام میکنن
ولی امریکاییا بار ها شده هم ماشین های خودشون هم اروپایی ژاپنی و حتی کره ای هم برنده انتخاب کردن
همین جی دی پاور بار ها برند های ژاپنی رو در جایگاه اول اورده و پورشه رو جایگاه دوم
Amir Machine
۲۱ آذر ۱۳۹۹وقتی JD پاور پورشه و لکسس و جنسیس و تویوتا رو بعنوان باکیفیتترین برندها انتخاب میکرد بهترین و معتبرترین مرجع دنیا بود اما حالا که یه بار دوج رو انتخاب کرده، شده آمریکایی و متعصب!!! خیلی باحالید شماها بخدا، برای اثبات عقیدهتون حاضرید همه چیز رو زیر سوال ببرید
ارش
۲۱ آذر ۱۳۹۹بی ام و .
Saeed
۲۱ آذر ۱۳۹۹انتخابم چارجر
به خاطر اون نالهی سوپرشارژر و اون موتور تیون خور معرکه همی❤️
شاهین
۲۱ آذر ۱۳۹۹اگر فیس قبلی بی ام و بود انتخابش میکردم ولی با این فیس جدیدش حال نمیکنم به هیکل و کلاس ماشین نمیخوره. قبلیه چراغاش حجیم تر بود و ماسل جلوه میداد
AMG///
۲۱ آذر ۱۳۹۹درکل من بعد f10 دیگه با m5 حال نکردم
اون f10 ی چیز دیگه بود…..
JDM
۲۱ آذر ۱۳۹۹چارجر ادرنالین خالص
تو دور بالا هم کسی حریفش نمیشه
خداوندگار لذت
عشق کامارو
۲۱ آذر ۱۳۹۹درود بر شما ??
عشق کامارو
۲۱ آذر ۱۳۹۹هردو ماشین عالی و ایده آلن، ب ام و بیشتر مخصوص کساییه که تجمل و ظرافت طراحی رو به اضافه کیفیت مهندسی میخوان،اما چارجر خب مشخصه فقط روی سرعت و قدرت و خوی وحشی گری تمرکز داره و زیاد اهل امکانات و آپشن نیست، یه کسی ب ام و دوست داره یه کسیم دوج چارجر، من به نظر همه احترام میذارم اما انتخاب من قطعا چارجره، من هنوز ۱۷ سالمه و زوده که بشینم و مثل پیرمردا با ۱۰۰ تا برونم،من عاشق چارجرم چون واسه یه سدان همچنین مشخصاتی خیلی خوبه و همینطور عاشق سرعتا
ارشیاSVJ
۲۱ آذر ۱۳۹۹من به پیست اهمیت میدم و توپیست هم بیمر سریعتره.
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹البته در 2 پیست زمان مشترک داره!!!
?پیست زاکسنرینگ از auto bild sportscars
*ب ام وM5کامپتیشن زمان :: 1:33.40
* دوج چارجر هلکت زمان :: 1:51.44
?پیست ویرجینیا از car and driver
*ب ام وM5 کامپتیشن زمان:: 2:54.00
* دوج چارجر هلکت زمان :: 3:03.50
**********************************
در مسیر 400 از یک مجله هم درگ موتورترند هستش که دوج چلنجر هلکت رد آی (کوپه) زمان 11.77 ثانیه رو ثبت کرد و ب ام و M5 معمولی زمان 11.1 رو ثبت کرد در مسیر 400 متر.
Mehdi mopar
۲۱ آذر ۱۳۹۹چرا تایم چارجر رو تو پیست نوربر نگفتی که توسط یه راننده معمولی و تو ترافیک پیست زده شده و فقط یک ثانیه با M5 Comp که توسط شرکت و یه راننده حرفه ای زده شده مقایسه نمیکنی ؟
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹میدونی M2 توسط راننده عادی در ترافیک پیست نوربرینگ چه زمانی رو ثبت کرده؟؟؟ (( 7:12 ثانیه))
اما کسی نمیگه M2 چنین زمانی رو میتونه ثبت کنه.
اما اینا اعتباری نداره!!!!
شما زمان مجلات معتبر AUTO BILD و CAR AND DRIVER رو بیخیال شدی که در شرایط برابر و یک راننده زمان گیری کردن!!!!!
به نظرشما کار اند درایو با خودروی آمریکایی مشکل داشته یا عاشق آلمانی بوده!!!
خودت خوب میدونی که دوج در پیست حرفی واسه گفتن نداره نسبت به قدرتش البته جز ((دوج وایپر))
حتی مجله موتورترند بعد از درگ 2019 با تمام اون 12 خودرو در پیست خودشون توسط راننده حرفه ای خودشون زمان گیری کردن که پدال هم مطلبش رو گذاشت که دوج چلنجر هلکت رد آی در جایگاه 12 و آخر قرار گرفت اگه سرچ کنید در پدال.
*
*
*
* ب ام و M850کوپه زمان:: 1:39.40
* ب ام و M2 کامپتیشن :: 1:40.83
* لامبورگینی اوروس زمان :: 1:40.90
* بنتلی کنتیننتال GT زمان:: 1:41.21
* دوج چلنجر هلکت رد آی:: 1:42.70
(( این زمانی هستش که چلنجر هلکت رد آی در پیست موتورترند ثبت کرد که دیگه خودش نشون میده عملکرد نسخه کوپه رد آی رو))
MASIHA
۲۲ آذر ۱۳۹۹m5 comp???????
شرکت؟؟؟؟؟
واقعا بعضی از فن های امریکایی نظراتشون رو میخونی تشنج میکنی از این سطح تعصب و بی اطلاعی
فن های بیمر هم کم نذاشتن ماشالله آبروداری کردن?
ببین
برو لااقل یه چند تا مطلب بخون بعد بیا اینجا نظر بده
الله اکبر
SRT
۲۱ آذر ۱۳۹۹مهدی زمانی میتونی بگی راننده حرفه ای پشتش بوده ک حداقل تونسته باشه تایمی نزدیک تایم رسمی و اعلام شده براش ثبت کنه نه اینکه بیاد تایمی با فاصله یک ثانیه بیشتر بزنه
R@min
۲۱ آذر ۱۳۹۹یکی مثه من که عاشقه جفتشونه چیکار کنه ؟؟/
MAHDI
۲۱ آذر ۱۳۹۹هیچکدوم!!!
نظرت در مورد M5 CS چیه?
R@min
۲۱ آذر ۱۳۹۹آره راست میگی صبر کنم اونو بخرم ??
Mehdi mopar
۲۱ آذر ۱۳۹۹۰بدم میاد از این آدمایی که بزور میخوان عقیدشون رو تو مغز مردم فرو بکنن آقای محترم چارجر خوشت نمیاد بگو بدم میاد نیازی نی اینجور خودت و بُکشی انقد بد بکی دربارش درحالی که از نزدیک اگه ببینیش اور دوز میکنی از بس ذوق زده میشی من خودم از هیچ ماشینی بدم نمیاد ولی میام این کامنت ها رو میخونم میفهمم بعضیا فقط اسمشون عشق ماشین و ماشین بازه ولی در باطن هیچ بویی از این کلمه ماشین نبردن
Ãbţìň
۲۱ آذر ۱۳۹۹منم به شدت با نظر شما موافقم،یه مشت ابله میان و فقط با زور میخوان بگن نه این چرته اون بهتره! آقایونی که مثلا به خودتون میگید ماشین باز اصل یه ماشین باز اینه که بدون هیچ تعصباتی بیاد و مقایسه کنه، نه اینکه از روی معده جواب بده،جالبم اینجاست که خودشون تابحال تو عمرشون هیچ کدومو از نزدیک ندیدن،البته شاید چون m5 زیاد توی ایران هست شاید اینو دیده باشن،اما یه دوج چارجر توی ایران خیلی کمیابه و به تعداد انگشتان دست هم وارد ایران نشده، تازه اوناییم که اومدن مال سال ۲۰۰۶ به پایینن،حالا اگه فرض بگیریم یکی هر دوشو دیده باشه اونوقت چارجری که تازه اون زمان با کلی بدبختی به ایران اومده و هنوز در حد یه دنا بود امکاناتش و بعدش میان با m5 های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ توی ایران که دست کمی از یه سری ۷ جدیدا ندارن مقایسه ش میکنن، یه چیزی به اسم منطق هم داریم اگه به کار ببندینش خیلی خوبه.
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۹اگر مسافت 400 متر چارجر کمتره پس چطور شتاب ضعیف تری از m5 داره؟؟؟
SRT
۲۲ آذر ۱۳۹۹چارجر شتاب ثانویه ش خداست خدا!!! یچیزی در حد فراری 488 پیستا