هر وقت بامو نسخهٔ جدیدی از مدل M3 را معرفی میکند بهتر است با رقبا مقایسه شود. این سدان اسپرت باواریایی غالباً با مرسدس C63 AMG مقایسه میشود اما آلفارومئو جولیا کوادریفولیو هم یکی از اصلیترین رقبای M3 است زیرا هردوی این سدانهای اسپرت دقیقاً ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارند. البته این مقایسهای واقعی نیست زیرا نسل جدید M3 تا تابستان آینده به بازار عرضه نمیشود ولی میتوانیم این ماشینها را روی کاغذ مقایسه کنیم. در این نبرد، بامو پرفورمنس خارقالعادهای دارد اما آلفای پیر هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
شباهتها و تفاوتها
هردوی این سدانهای اسپرت از پیشرانههای شش سیلندر توئین توربو استفاده میکنند و M3 در نسخهٔ کامپتیشن دقیقاً مثل جولیا کوادریفولیو ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، هردو سدانهای چهاردر افراطی هستند که پرفورمنس بالایی را ارائه میکنند. شباهت دیگر دو خودرو نیز ارائهٔ رنگ سبز تقریباً مشابهی برای آنها توسط بامو و آلفارومئو است؛ اما جایی که دو ماشین باهم تفاوت دارند طراحی است. بامو با جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بسیار بزرگ، نمایی تهاجمی را ایجاد کرده درحالیکه جولیا از جلوپنجرهٔ مثلثی شکل نمادین آلفارومئو استفاده میکند.
ابعاد و اندازه
سدان آلمانی از لحاظ ابعاد خودروی بزرگتری است و ۱۶ سانتیمتر طول و ۳ سانتیمتر عرض بیشتری نسبت به رقیب ایتالیایی دارد. بااینحال هرچند ابعاد بیرونی دو خودرو کمی متفاوت است اما هردو از صندوق بار ۴۸۰ لیتری برخوردارند. بین این دو سدان اسپرت اروپایی ۱۱۰ کیلوگرم اختلاف وزن وجود دارد و آلفا با ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن، از رقیب ۱۷۳۰ کیلوگرمی خود سبکتر است.
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن | |
طول | ۴.۶۳ متر | ۴.۷۹ متر |
عرض | ۱.۸۷ متر | ۱.۹۰ متر |
ارتفاع | ۱.۴۳ متر | ۱.۴۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۲ متر | ۲.۸۵ متر |
وزن | ۱۶۲۰ کیلوگرم | ۱۷۳۰ کیلوگرم |
صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
شش سیلندر، دو توربوشارژر
همانطور که در بالا گفته شد، وجه اشتراک اصلی این دو خودرو استفادهٔ هردو از پیشرانههای شش سیلندر توئین توربو است هرچند که این موتور در بامو از نوع خطی و در آلفا V شکل است. هردو موتور حدود ۳ لیتر حجم دارند و ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. از لحاظ گشتاور بامو برتری دارد اما موتور جولیا گشتاور خود را در دور کمی پایینتری ارائه میکند. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
انتقال قدرت، عقب در برابر چهارچرخ
تفاوت اساسی بین این دو سدان اسپرت در انتقال قدرت آنها است زیرا M3 کامپتیشن به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است درحالیکه جولیا کوادریفولیو صرفاً بهصورت محرک عقب عرضه میشود. البته در M3 امکان انتقال کل نیرو به چرخهای عقب هم وجود خواهد داشت. همچنین نسخهٔ معمولی این سدان آلمانی هم بهصورت محرک عقب عرضه میشود اما قدرت آن به ۴۸۰ اسب بخار کاهش پیدا میکند که قابلمقایسه با جولیا نیست.
پرفورمنس فوقالعاده
هردو خودرو پرفورمنس خارقالعادهای را ارائه میکنند و از این لحاظ هیچ تفاوتی باهم ندارند زیرا هردو ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند. در حداکثر سرعت اما برتری با آلفا است زیرا میتواند تا ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت پیش برود درحالیکه حداکثر سرعت M3 روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برای برداشتن این محدودیت میتوان پکیج M Drive را سفارش داد که سقف سرعت را به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت میرساند اما حتی در این صورت هم پایینتر از جولیا قرار میگیرد. در این خودروها شاید مصرف سوخت خیلی اهمیت نداشته باشد ولی بااینحال در این قسمت هم برتری با آلفارومئو است.
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن | |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت | ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۱ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۰۶ گرم در هر کیلومتر | ۲۳۴ گرم در هر کیلومتر |
قیمت
آخرین جنبهای که باید در نظر گرفت قیمت خودروها است که در اینجا هم آلفارومئو برتر میدان است زیرا قیمت پایهٔ آن از ۹۰,۵۰۰ یورو شروع میشود درحالیکه M3 کامپتیشن با قیمت ۱۰۰,۴۰۰ یورو، حدود ۱۰ هزار یورو گرانتر است.
♤Angus_812♤
۱۹ آبان ۱۳۹۹طراحی بی ام و دیگه حرفی نداره آنچنان
ولی تکنولوژی و پرستیژ عالیه
با این که از طراحیش خوشمنمیاد ولی انتخابم بی ام و
Moein
۱۹ آبان ۱۳۹۹آلفا
زیبای ایتالیایی
با احترام به بی ام و انتخاب من فقط آلفا ??
Reza.M
۱۹ آبان ۱۳۹۹مقایسشون مثل این میمونه که بگی مونیکا بلوچی بهتره یا هیتلر….
ADAK
۱۹ آبان ۱۳۹۹دیگه نه در این حد :-) :-)
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۹ آبان ۱۳۹۹اگه ام 3 قبلی بود نظرم اون بود ولی الان جولیا به نظرم طراحی بهتری داره پس انتخاب جولیا
فورد
۱۹ آبان ۱۳۹۹رنگشون چرا اینقدر بد هست یعنی رنگ دیگه نبود بیارن
R@min
۱۹ آبان ۱۳۹۹از سری 3 و 4 جدید خوشم نمیاد و انتخابم آلفاست
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹من اصلا با پلاک جلوی آلفا نمیتونم کنار بیام اگه این مشکل یجوری حل بشه صدردصد انتخابم آلفا و ایتالیاست????????
علیرضا
۱۹ آبان ۱۳۹۹از نظر من اتفاقا یه جوری خاصه بین ماشین ها
من پسندمه
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹پلاکش وسط نباشه خاصه ب نظر من خیلی زشت میشه
Hadi
۱۹ آبان ۱۳۹۹جولیا حرف نداره…
یک پکیج کامل از ظرافت،قدرت و زیباییه ?
انتخاب من جولیاست…
MAHDI
۱۹ آبان ۱۳۹۹از نظر پرفومنس آلفارومئو جولیا QV اگه در پیست مثال بزنیم آلفارومئو جولیا حتی از M3 معمولی (( نسل قبل)) هم کندتر بود حالا M3 کامپتیشن و M3CS بماند.
اگه در خط مستقیم مثال بزنیم آلفارومئو جولیا از M3 معمولی و M3 کامپتیشن نسل قبل سریع تر بود اما M3 CS در خط مستقیم سریع از آلفارومئو جولیاست.
*****************
حالا باید دید نسل جدید چه عملکردی قراره داشته باشه?
MAHDI
۱۹ آبان ۱۳۹۹شاید براتون جالب باشه که تایمی که آلفارومئو جولیا QV در پیست زاکسنرینگ و پیست مجله EVO ایتالیا ثبت کرده دقیقا مساوی با زمانی هستش که X3M کامپتیشن که SUV پرفومنس هستش یکی بوده که اونم 500 اسب بخار قدرت داره اما با وزن خیلی بیشتر، خوب یه SUV هستش دیگه.
امیر
۱۹ آبان ۱۳۹۹صدای جذاب الفا !!!!!
و البته طراحی بسیار معقول و زیباش نسبت به طراحی عجیب بیمر!!
علی-کیوج
۱۹ آبان ۱۳۹۹” بامو با جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بسیار بزرگ، نمایی تهاجمی را ایجاد کرده ”
آره جون عمت،حیف این ماشین به این زیبایی و پرفورمنس که همچین جلو پنجره ی زشتی داره
akrh78
۱۹ آبان ۱۳۹۹مرسی فراری که الفا رو دوباره به ما دادی
از زمان معرفیش تو قلبم جا گرفت و هنوز انتخاب اولم تو این کلاسه
Ahmadreza
۱۹ آبان ۱۳۹۹با اینکه طرفدار ب ام و هستم اما هیچ جوره نمیتونم این جلو پنجره ی عجیب درک کنم
بخاطر همین به آلفا رای میدم البته نه با این رنگ
Reza ar
۱۹ آبان ۱۳۹۹کلا توی اکثر موارد آلفا جلو افتاد !! زمان رونمایش واقعا محصول بی نظیری بود با موتور فراری!! جرمی کلارکسون هم خودشو کشت?!!طراحیش یکم قدیمی شده الان ولی واقعا زیباست !!! از اون طرف ب ام و توی زمینه طراحی سری ۴ به یکم خراب کرده !!یه زمان نچندان دور مثلا ۱۰ یا۱۵سال پیش ب ام و خیلی زیبا بود و سری ۳کوپه واقعا جذاب ترین ماشین اسپرت بود(سری۴ نبود اون موقع) ولی الان طراحیش فقط مدرن شده و درسته که باز هم جز بهترین هاست ولی از دوران اوجش فاصله گرفته!!در مجموع شاید ب ام و قابل اعتماد تر باشه ولی آلفا یه ماشین اسپرت ناب هست
Enzo
۱۹ آبان ۱۳۹۹انتخابم آلفاست.طراحیش هنوزم شیکو باکلاسه فنیشم که حرف نداره. در مقابل فنیه BMW که همیشه عالی بوده ولی قیافه جدیدش رو من نمیپسندم
Sina
۱۹ آبان ۱۳۹۹انتخابم بین این دو تا قطعا الفا هست. ظاهر M3 اصلا زیبا و جذاب نیست ، مصرف بنزین بالاتری داره ، وزن بسیار بیشتری داره ، انتهای سرعت کمتر، قیمت بیشتر ولی کابین بهتری از آلفا داره.
ولی در بین همه ی سدان های کامپکت فقط آلپینا B3 بهترینه
Ferrari Fxx K Evo
۱۹ آبان ۱۳۹۹الفارومئو دوست داشتنی رو انتخاب میکنم
Ferrari Fxx K Evo
۱۹ آبان ۱۳۹۹این رنگ سبز واقعا جذابه !
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۹ آبان ۱۳۹۹اون پرستیژ و شخصیت m3 آلفا هیچوقت نداره
صددرصد m3
mahdi-abdi
۱۹ آبان ۱۳۹۹مشخصاتشون بهم نزدیکه هر دو عالین ولی آلفارو طراحیه خیلی زیبایی داره
ارش
۱۹ آبان ۱۳۹۹قبلا بی ام و رو انتخاب میکردم ولی الان آلفارومئو به خاطر شکل مضحک بی ام و .
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹اتفاقابر خلاف نظر دوستان من عاشق جلو پنجره بی ام و شدم ولی با این وجود از آلفا و اینالیا نمیشه گذشت!!
Peyman56
۱۹ آبان ۱۳۹۹قطعا آلفا.مخصوصا که موتورش مهندسی فراری رو داره.یه جورایی میشه فراری فقرا،البته اونور آب.
مهدی
۱۹ آبان ۱۳۹۹من الفارو انتخاب میکنم
مسعود
۱۹ آبان ۱۳۹۹اگه سری قبل بی ام و بود حتی شاید نماینده المانو انتخاب میکردم ولی با این طراحی و جلو پنجره جدیدش انتخابم الفاس
محمدهادی
۱۹ آبان ۱۳۹۹بنظر منم M3 جدید چندان نوآوری شگرفی رو معرفی نکرده
از ظاهرشم که خیلی انتقاد میشه
آلفا هم همیشه بین مردم به ماشین اسپرت و پرهیجان شناخته شده،این مدلشم که دیگه بشدت مسلح شده
اما من بازهم انتخابم بی ام وست
چون باهیچ ماشینی اندازه بی ام و نمیتونم ارتباط برقرارکنم
بیزحمت یه دستگاه M3 جدید رد کنید بیاد
احمدرضا
۲۰ آبان ۱۳۹۹بی ام و حتی رنگ رو از آلفا کپی کرده ??
اما خب به نظر من آلفا بهترین انتخاب این کلاسه فقط و فقط و فقط شانس نداره باس مالکش عوض فیات کرایسلر آلمانی بود تا برا خریدنش صف ببندن ?
دیگه چی از یه ماشین میخان واقن ؟
یه ظاهر عالی و فوق العاده خاص در کنار موتور فوق العاده خوش صدا و پربازده و قیمت معقول تر نسبت به رقباش و همینطور کابین زیبا (جایزه طراحی برده کابینش ?)
قدیما میگفتن که سیستم اطلاعات سرگرمیش مشکل داره همینطور کابینش بی کیفیتع
اما الان چی ؟??
آلفا با یه به روز رسانی همچی رو حل کرد ☺️?
من با دیدن آلفارومئو جولیا کوادری فولیو عاشق ماشین شدم نه که عاشق ماشین شدم و آلفارومئو رو دیدم ?❤️
ولی حیف که از دیدنش محرومیم ??
مانی
۲۰ آبان ۱۳۹۹ب ام و بخاطر ۲ دف بودن و بزرگتر بودن کمی سنگیتر و پرمصرف تره
البته تو واقعیت احتمالا مصرفشون یکی باشه
هیچ دلیلی برای انتخاب آلفا نیست بام و با کیفیت تره،تو خط مستقیم و پیست سریع تره
مگر اینکه خیلی با قیافه بیمر مشکل داشته باشین
امیر محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۹جولیا تابلوی هنری بسیار زیبا!