تسلای الکتریکی در برابر یکی از بهترین سدانهای عملکرد بالای دنیا چه عملکردی خواهد داشت؟
هر خودرویی که میخواهد خود را عملکرد بالا بنامد، همیشه با حد نهایی سدانهای عملکردی یعنی بامو M3 مقایسه میشود زیرا این سدان اسپرت آلمانی یک از بهترین خودروهای عملکرد بالای دنیا و بهنوعی معیاری در کلاس خود محسوب میشود. M3 طی دههها موفق به کسب این شهرت و اعتبار شده است تا جایی که هرکسی که قصد خرید یک سدان عملکرد بالا را دارد، در وهلهٔ اول به این افسانهٔ باواریایی فکر میکند؛ اما با معرفی تسلا مدل سه پرفورمنس، M3 دیگر نمیتواند تنها گزینه برای کسانی باشد که خواهان یک سدان عملکرد بالا برای استفادههای روزانهٔ خود هستند.
به همین دلیل در این مطلب این دو سدان عملکرد بالا را باهم مقایسه کردهایم. البته این مقایسه برای M3 چندان عادلانه نیست زیرا این نسل از آن تقریباً در دوران پایانی عمر خود قرار دارد. نسل کنونی M3 حدود پنج سال پیش معرفی شده که در دنیای خودروی امروزی ماشینی با این سن و سال، کاملاً سالخورده و قدیمی بهحساب میآید. بااینحال این مقایسه میتواند تصویر بسیار خوبی از عملکرد یک سدان کامپکت الکتریکی در برابر نمونهای درونسوز را نشان دهد. در انتهای این مطلب نیز جدولی تهیه شده که نمایی جزئی از عملکرد این دو خودرو در برابر یکدیگر را نشان میدهد.
نسل کنونی M3 مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئینپاور توربو است که در نسخهٔ کامپتیشن ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که با تعویض دندههای سریع، قدرت را به شکل چشمگیر و بیکموکاست به چرخهای عقب تحویل میدهد. M3 کامپتیشن ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. بهطورکلی M3 با هندلینگی فوقالعاده، در رنج قیمتی خود یک معیار محسوب میشود.
تسلا مدل سه پرفورمنس را نیز اکثراً یک خودروی الکتریکی عملکردی واقعی میدانند. این ماشین به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. مدل سه پرفورمنس با استفاده از این موتورها ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند که این زمان حتی از M3 کامپتیشن هم کمتر است. پکیج باطریهای این خودرو نیز با یکبار شارژ کامل، انرژی موردنیاز برای پیمودن ۵۰۰ کیلومتر را فراهم میکنند.
واضح است که تسلا مدل سه پرفورمنس خودروی جدیدتری است و با توجه به مشخصات روی کاغذ و همینطور کاهش قیمت ناشی از مشوقهای مالیاتی، انتخاب جذابتری به نظر میرسد. البته مقایسهٔ این دو خودرو زمانی کاملاً درست خواهد بود که بامو نسل جدید M3 G80 را معرفی کند. بااینحال تسلا را میتوان یکی از بهترین خودروهای الکتریکی عملکرد بالای حال حاضر دنیا دانست که حتی برای نسل آیندهٔ M3 هم میتواند رقیب ارزشمند و شایستهای باشد.
تسلا مدل ۳ پرفورمنس | بامو M3 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۲ عدد الکتریکی | ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۳ ثانیه | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲.۰ لیتر (معادل) | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
بُرد | ۵۰۰ کیلومتر | ۵۱۰ کیلومتر |
گارانتی | ۴ سال/۸۰ هزار کیلومتر | ۴ سال/۸۰ هزار کیلومتر |
رتبهٔ ایمنی NHTSA | پنج ستاره | پنج ستاره |
قیمت پایه | ۶۴,۰۰۰ دلار | ۶۶,۵۰۰ دلار |
قیمت با کسر مشوق | ۵۶,۵۰۰ دلار | ۶۶,۵۰۰ دلار |
Solid Snake
۱۲ دی ۱۳۹۷کلا تسلا رو دوست دارم
اما تسلا 3 واقعا فاجعس
خدایش این چه کابینیه که براش طراحی کردن
رسما جمله زیبایی در سادگیست رو زیر سوال میبره
Mohammad
۱۲ دی ۱۳۹۷از نظر کابین بلی خیلی با ماشین های روز فاصله داره
ولی چرا فاجعه این ماشین اگه بخوایم صادقانه حرف بزنیم
این ماشین داره با قیمت یه سدان مثل m3 عملکرد فنی بهتری میده حتی هزینه های نگهداری کم تری داره
و هزینه سوخت کمتر
از لحاظ ظاهر بیرونی هم قابل قبول
ولی بعد از معرفی تسلا رودستر جدید
فکر کنم یه انقلاب هم ظاهر خودرو های تسلا شاهد خواهیم بود و حتی کابین
Reza
۱۲ دی ۱۳۹۷محمد اینارو که گفتی قبول دارم ولی کابینش خیلی خیلی خیلی ساده هستش به طوری که هیچی نداره جز یه مانیتور .
کاش کابینش شبیه نسخه S بود .
Reza
۱۲ دی ۱۳۹۷این دوتا چه ربطی به هم دارن؟
اصلا وجه تشابهی بینشون وجود داره ؟
:::فرشاد:::
۱۲ دی ۱۳۹۷قطعا M3 ماشین عامهپسندتریه اما به شخصه واسم جذابتر و متفاوتتره که عملکرد فوقالعاده یه سدان بنزینی رو با تسلای برقی تجربه کنم؛ در واقع من تنها مشکلی که با خودروهای برقی دارم، صداشونه، وگرنه چی بهتر از یه خودرو خیلی سریع، مدرن، خاص و البته بسیار پاک؟
مهدی
۱۲ دی ۱۳۹۷طراحی داخل تسلا۳ جزو زشت ترین داشبوردهای هستش که در صنعت خودرو دیدم تاحالا.حتی یه آریو زوتی که بعضی ها مانیتورهای خیلی بزرگ میچسبونن به داشبوردش باز از طراحی داشبورد تسلا۳ زیباتره.حداقل یک سایزش مانیتورش اینقدر مزحک نیست.دوم اینکه حداقل پشت آمپر داره به همراه تنظیمات سیستم تهویه.اما داشبورد تسلا۳ لخت وپتی هستش که یه نیمچه ال سی دی انگارخیلی ناشیانه بهش چسبوندن.بعیدهم نیست سره دست اندازها این مانیتوربخاطر تکون های ماشین بالاپایین نشه(حداقل میشد مثل باقی تسلاها باشه خیلی خیلی بهترن)خیلی دوست دارم بدونم کی این داشبورد رو طراحی کرده
Elmiraj
۱۲ دی ۱۳۹۷این کابین ساده پایه گذارکابین اکثر خودروهای الکتریکی آینده هست و خواهد بود چون چه بخواهیم و چه نخواهیم دکمه های فیزیکی نهایتاً تا بیست سال آینده جای خود را به همین نمایشگر های لمسی می دن ، این کابین های ساده با موتور بی صدا و آرامش کابین این خودروها کاملاً همخوانی داره …
.
.
کابین BMW vision iNext که آینده راه بی ام و هست تنها به دو نمایشر در پشت فرمان و وسط داشبرد مجهز شده …
حسن
۱۲ دی ۱۳۹۷البته برخلاف صحبتهای امثال مهدی که از طراحی تسلا مدل 3 میکنن در سال 2018 تسلا بیش از 45 هزار تسلا مدل 3 تولید کرد و پرفروش ترین مدل این شرکت هست و اون 45 هزار نفری که این ماشین رو خریدن نظرشون با افرادی که فقط از پشت مانیتور عکسهای این ماشین رو میبینن کاملا فرق داره
مهدی
۱۲ دی ۱۳۹۷فقط شتاب!!!!یعنی پرفومنس وهندلینگ خودرو.لذت رانندگی.راحتی خودرو و…!!!پس این چیزا چی؟؟؟
علی
۱۲ دی ۱۳۹۷پرفومنس و هندلینگ تسلا خیلی بالاتره چون باتری ها و موتور در کف و … نصب شدن واسه همین نقطه ثقل پایینی داره و خیلی عالیه.
لذت رانندگی تسلا به نظرم بالاتره چون وقتی پدال گازشو فشار میدی در همون لحظه میتونه تمام قدرتشو بهتون بده. البته فک کنم یه نوع محدود کننده آمپر داشته باشن که گشتاور بالای موتورهای الکتریکی آسیبی به شفت و … نزنه.
راحتی خودرو رو نمیدونم
حسن
۱۲ دی ۱۳۹۷اره
همه چیز تو کلاس سدان های پرفورمنس شتابه که تسلا نشون داده از بی ام و بهتره
در ضمن الاوه بر شتاب قیمت و گشتاور تسلا خیلی بهتره از بی ام و
کوروش
۱۲ دی ۱۳۹۷سواد شما از خودرو از همین یک خط معلوم شد اول برید مطالعه کنید سدان پرفورمنس یعنی چی بعد یک حلب را با شاهکاری مثل سری ۳ مقایسه کنید شتاب در سیستم خودرو های برقی کار مهمی نیست حتی چینی ها خودرو هاشون با تسلا برابرند تسلا مدل ۳ با بیش فرمانی مشکلات پایه شارژ در کشور های دیگر حتی خود امریکا ضعف جدی کیفیت بیشتر رقیب byd تانگ هست تا سری ۳
Elmiraj
۱۲ دی ۱۳۹۷Model 3 یکی از بی نقص ترین سدان های کامپکت حال حاضر دنیاست …
برد بیشتر از تمامی رقبا ، شتاب عالی ، هندلینگ خوب ، سیستم نیمه خودران بی رقیب ، امنیت بسیار زیاد ، طراحی آیرودینامیک و ساده ، آپشن های جذاب ، کابین بسیار زیبا, ساکت و آرامبخش و ….
.
.
M3 در بین درون سوز ها هیچ رقیبی نداره ولی برای من Model 3 همانند یک کامپیوتر متحرک می مونه و بین این دو قطعاً model 3 را انتخاب می کنم .
AMANTE
۱۲ دی ۱۳۹۷عاشق BMW M3 ام یکی از بهترین ماشین های اسپرت خانوادگی با پرفورمنس فوق العاده.
TESLA MODEL 3 نمیدونم چی داره ولی یک چیزی داره که برام از BMW M3 بهترش میکنه.
انتخاب من TESLA MODEL 3 است.
کوروش
۱۲ دی ۱۳۹۷قطعا انتخاب هر دوست دار واقعی خودرو و علاقه مندان به سدان پرفورمنس سری ۳ خواهد بود بخصوص اگر کسی علاقه داشته باشد که حداقل کیفیت را لاقل در چسب بکار رفته در اتاق خودرو (کلیپ های فراوان یوتوب) داشته باشد البته تسلا انتخاب قابل قبولی هست ولی بیشتر بدرد کسانی می خورد که از خودرو صرفا بخواهند به عنوان یک وسیله از نقطه ا به ب برود با کمترین الایندگی و مصرف سوخت در کل انتخاب عاقلانه بین این دو کاملا روشنه
OMID
۱۳ دی ۱۳۹۷اینطوری نیست ، مثلا هر عشق خودرویی از سرعت و شتاب و مسابقه و کل انداختن با دوستاش خوشش میاد که تو این موارد تسلا برتره ،پس یه عشق خودرو هم میتونه تسلا رو ترجیح بده
گرچند من خودم m3 رو ترجیح میدم اخه موتورای برقی یه صدای ویز ویز مسخره ای دارن
Amir
۱۳ دی ۱۳۹۷هیچ عشق خودرویی با ماشین کنترلی کل کل نمیکنه…بحث منطق و آلایندگی هم بخوایم در نظر بگیریم هزینه و آلایندگی که صرف تولید برق میشه آنچنان تفاوتی با بنزین نداره…
محمد
۱۲ دی ۱۳۹۷تسلا به عنوان یک خودرو بازیافتی با شتاب خوب قابل قبوله اگر فقط موقع شتاب گیری داشبوردش توی دست آدم نیایید :)
Car Lover
۱۲ دی ۱۳۹۷قیمت کمتر هزینه های جانبی بسیار کمتر مالیات کمتر شتاب کمتر دو دف بودن پایین تر بودن نقطه ثقل و…
در مقابل ظاهر بهتر ب ام و و کیفیت بالاتر ماشین ام 3
تازه اگر نگیم ظاهر تسلا بهتره بدترم نیس ازنظر من
واقعا تنها دلیل برای خرید ام 3 صدای لذت بخش 6 سیلندر ساخت ام هست و واقعا هم کم چیزی نیس
امیر
۱۲ دی ۱۳۹۷قطعا انتخاب معقولتریه تسلا ولی اصلا نمیشه از اسطوره بیمر به سادگی گذشت
جدای ازین مسائل هیچ وقت لذتی ک صدای نعره موتور بنزینی داره ،ماشین الکتریکی نداره
net
۱۳ دی ۱۳۹۷واقعا جالبه ماشین جدید رودستر تسلا که میخواد سال ۲۰۲۰ تولید بشه برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر که راننندگی کردی شارژ تمام میشه واقعا جالبه،الان جدیدترین مدل تسلا مدل s هست که رکورد دار بیشترین مصافت نگهداری شارژ خودروی الیکتریکی در جهان هست برای هر بار شارژ ۵۴۰ کیلومتر که رانندگی کردی شارژ تمام میشه ولی رودستر جدید تسلا که میخواد برای سال ۲۰۲۰ تولید کنه ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی شارژ تمام میشه یعنی دوبرابر مدل تسلا s =امریکا بهشت هست و الکی نیست بهش میگن ابرقدرت دنیا
net
۱۳ دی ۱۳۹۷اگر ماشینای تسلا عقبش کشیده تر بود و جلوپنجره اش رو زیباتر میکرد و طراحی داخلی رو قشنگتر میکرد عالی میشد
Joseph
۱۳ دی ۱۳۹۷بنظرم کلیپ درگ تایمز در مورد این دوتا رو نگاه کنید اول بعدا نظر بدید
با تشکر از همگی
Sina
۱۳ دی ۱۳۹۷دوستان من بعنوان کسی که کمترین اطلاعات رو در زمینه خودرو داره و بیشتر از روی آمار و ارقام نظر میده ، BMW m3 رو ترجیح میدم به تسلا! چرا؟
شما ببینید اکثر دوستان فرمودن آرامش و سکوت کابین تسلا عالیه.ولی همین کابین تو مسیر شب یا مسیر مستقیم باعث خواب راننده نمیشه؟ آرامش تا یک حد نیازه بله ولی نه در این حد. در مورد طراحی دو خودرو در هردو مورد بدنه و کابین قضاوت کنید ! کدوم برتره؟
از نظر من تنها نقطه قوت تسلا در برابر نه تنهاBMW بلکه در برابر اکثر خودرو ساز ها فقط موتور الکتریکی هست که دارای شتاب واقعا دوست داشتنی هست و آلایندگی نداره…
بهنام
۱۳ دی ۱۳۹۷هر کس ذره ای از ماشین سر در بیاره میدونه که آینده ی ماشین دست خودروهای برقیه و تسلا هم آینده رو با تصویری روشن جلوی چشم بشر گذاشته. خودم هم قطعا اگه بخوام تنها از بین این دوتا یکی رو انتخاب کنم، M3 انتخاب من خواهد بود ولی دلیل نمیشه بخاطر علاقه ای که ما ماشین بازها به خودروهای نمادین داریم تسلا رو در حد خودروهای بی رگ و ریشه ی چینی تنزل بدیم. اتفاقا طبق گفته ی یکی از دوستان در همون چین تسلا از نظر پرستیژ بین اکثر عموم بالاتر از مرسدس و ب ام و هست و کاملا خودش رو بعنوان یک کالای لوکس، تکنولوژیک و باز کلاس آمریکایی در بین چینی ها جا انداخته.