بی ام و

مقایسه تصویری نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و سری 5

رونمایی از نسل جدید سری ۵ واقعه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز برای طرفداران این برند آلمانی است. این سدان اسپورت بازطراحی شده اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد و نه‌تنها از طراحی خارجی تازه‌ای سود می‌برد بلکه کابینی باکیفیت‌تر و تجهیزات استاندارد بیشتری به همراه آپشن های درخور توجه خواهد داشت.

g30-5-series-vs-f10-5-series-comparison-1
سری ۵ جدید خودرویی است که تجمل و اسپورت بودن را با هم درآمیخته و در نگاه اول به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و برگ برنده‌ای در دستان خود دارد. در مقایسه با نسل پیشین، طراحی سری ۵ (با کد داخلی G30) باشکوه‌تر، ممتازتر و البته اگر نگوییم اسپورت تر اما به همان اندازه اسپورت است.

BMW 5-series 2017
BMW 5-series 2017
2014_bmw_5-series
BMW 5-series 2014

چراغ‌های جلوی جدید این خودرو هم‌اکنون به جلوپنجره‌ی کلیوی عریض‌تری متصل شده است. این چراغ‌ها تمام LED بوده و نسبت به چراغ‌های سنتی با دو لنز تکامل‌یافته‌تر نشان می‌دهند. چراغ‌های LED تطبیق شونده نیز به همراه نور بالای انتخابی در دسترس هستند.

g30-5-series-vs-f10-5-series-comparison-3
ما فکر می‌کنیم که نمای جلو بسیار خوب از کار درآمده و بهبودی چشمگیر نسبت به نسل قبلی سری ۵ با کد F10 محسوب می‌شود. دماغه‌ی خودرو خطی‌تر و کم ارتفاع‌تر بوده و نمایی گیراتر ایجاد می‌کند. این نسل سری ۵ از زمان E39 تابه‌حال می‌تواند خوش‌تیپ‌ترین نسل از این سری محسوب گردد.

g30-5-series-vs-f10-5-series-comparison-6
جایی که سری ۵ جدید واقعاً می‌درخشد پروفایل جانبی است. در این نما شاهد خودرویی عضلانی‌تر نسبت به F10 هستیم و خطوط قوی‌تری در این بخش بکار رفته‌اند. قوس چرخ‌های جلویی بسیار فربه‌تر بوده و ظاهری ورزشکاری به سری ۵ جدید بخشیده است. البته معنی سخن این نیست که نسل قبل عضلانی نبوده اما خب نسل جدید این خصیصه را بیشتر نشان می‌دهد.

g30-5-series-vs-f10-5-series-comparison-5
در نمای عقب چراغ‌های پهن L شکلی را می‌بینیم که به هر دو طرف کشیده شده‌اند و از این نظر سری ۵ جدید را پهن‌تر نشان می‌دهند. همراه با این موضوع، لبه‌ی صندوق طویل‌تر نیز باعث شده خودرو کم ارتفاع‌تر و اسپورت تر به چشم بیاید.

g30-5-series-vs-f10-5-series-comparison-4
داخل کابین ب‌ام‌و خواسته تا سری ۵ جدید ترکیبی فوق‌العاده از تجمل، تکنولوژی و اسپورت بودن را ایجاد نماید. این شرکت همچنین تمایل داشته تا کابین را بسیار تجاری نشان دهد و در این امر موفق بوده است. به منظور بالاتر بردن حس تجمل از چندین ویژگی و انحناهای کابین سری ۷ در این خودرو استفاده شده است. هیچ شکی نیست که کابین این خودرو بسیار بهتر از نسل قبلی است این مسئله از کیفیت گرفته تا مواد بکار رفته و جزئیات و تکنولوژی خود را نشان می‌دهد.

g30-5-series-vs-f10-5-series-comparison-2
در مجموع، G30 هم در نمای بیرونی و هم در کابین بهتر از نسل قبلی خود است و غیر از این هم از ب‌ام‌و انتظار نداریم. این خودرو از هر جنبه‌ای بهتر شده است از طراحی بگیرید تا تجمل، تکنولوژی و کارایی…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. <<<<<

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    البته تا ماشین جدید را از نزدیک نبینی و سوارش نشی نمیتونی در مورد خیلی مواردش نظر بدی…
    اما
    با نسل قبلی خیلی بهتر ارتباط برقرار میکردم

    1. Armin

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (420 ديدگاه)

      دقیقا بنظرم نسل قبلیش پخته تر بود

      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        والا نسل قبل قشنگ تره این چراغ بزرگ اصلا به بی ام و نمیاد
        کابینش که قربونش برم کوچکترین تغییری درش نیست ……/…….

        1. حامد

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (188 ديدگاه)

          دقیقا.ترکیب جلو پنجره و چراغ جدید یه حالت بی تفا وت وکم روح بهش داده درمقابل خشونت نسل قبل. به نظرم بیشتر به سمت لوکس شدن رفته تا اسپرت. به قول دوستان با نسل قبل بهتر ارتباط میگرفتیم. باید تا M5 جدید صبرکنیم.

      2. Mahmood

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (197 ديدگاه)

        به نظر من نسل جدیدش خیلی شبیه به سری 7 شده در حالی که طراحیش به نظر میاد بهتر شده باشه (تا از نزدیک نبینم نمیشه نظر قطعی بدم) اما من با طراحی های سری 3 و سری 2 حال میکنم اصلا طراحی شون با آدم حرف میزنه.

  2. کاوه

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فوق العاده شده واقعا ،آدم حس خوبی بهش پیدا میکنه…

  3. Elemento

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    میشه Bmw ماشین بد بسازه ؟!
    میشه BMW بهترین نباشه ؟

  4. سينا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    هر دو عالین
    ولی من نسل قدیم به دلم میشینه

  5. shirko

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    از هر نظر عالی

    1. مهرزاد

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      باید صبر کرد ، از عکس اصلاً خودرو واقعیت خودشُ نشون نمیده ، بنظرم بسیار پیشرفت خوبی داشته
      همه دارن عکس ُ با نمونه های موجود سری ۵ در خیابانها مقایسه میکنند!

  6. MohammadreZa

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    این طراحی خیلی خوب شده… ولی طبیعی هستش که
    بعضی از ما ها با نسل قبل بیشتر ارتباط برقرار کنیم
    چون ما همه نسل قبل رو از نزدیک دیدیم. ولی طبق متن از خیلی لحاظ بهتر شده . یا به گفته خودشون طراحی تکاملی هستش

  7. منصور

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    هر دو اینقدر کامل هستن که اگه خودش نمیگفت من نمیدونستم کدوم جدیده

  8. Enzo

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    زیادی شبیه سری هفته.

  9. امیر

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اینکه قبلیه رو بهتر میدونی تو یه مشینی که خیلی ایرادی نمیشد روش گرفت طبیعیه ولی خب سلیقه هم هست من چراغای تیز تر رو ترجیح میدم مث سری 4 جز فرم چراغای جلو بقیش بهتر شده

  10. Efk

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    واقعا محشره استایلش عضلانی و اسپرته، بی نظیره جلو پنجره کشیدش میتروکونه چراغای کشیدش ابهت خاصی داره فقط ایرادایی که تو عکس میشه ازش گرفت حالت سپر جلو و چراغ جلوشه که بنظرم میشد باریک تر و جم و جور تر باشه

  11. امین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سلام
    نسل جدید با ابهت تر بزرگ تر خشن تر شده اما اطلاعی از موتورش نیست .

  12. Efk

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    غیر از جلوش که عوض شده بقیه جاها تشدید قشنگی های نسل قبله،مثل خطوط برجسته تر فرم چراغ عقب پخته تر

  13. احمدرضا خواجه زاده

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    بچه ها به نظر شما وارد کردن ماشین برای خودم فکر خوبیه یا نه آخه توی امارات یه 730li جدید و صفر هست که 275 میلیونه میخواستم بدونم کسی اطلاع داره اگر بخوام اینو بیارم چقدر تموم میشه برام؟

    1. كاپيتاليسم

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      اگر منطقه ازاد هستید که بله بصرفه هست و اگر منطقه ازاد نیستیدخودرو های بالای حجم ۲۵۰۰ کلا مجوز واردات ندارند ، و برای زیر ۲۵۰۰ به لیست خودروهای مجاز برای واردات نگاه کنید که بعید میدونم سری هفت جز مجازها باشه واصلا نمیشه واردش کرد

  14. sina

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    قدیمیش بهتره
    البت 320 بهتریم ب ام و است به نظر من

  15. سعيد رنجكش

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    نمای جلو و جانبی واقعا بهتر شده ولی نمای عقب تا از نزدیک نبینیم نمیشه قضاوت کرد

  16. فرشاد سجادیان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نسل قبلش ابهت و پرستیژ بیشتری داره‌، مخصوصا از نمای جلو

  17. علیرضا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    سری پنج باید اسپورت و لوکس باشه ، اما این فقط لوکسه ، در ضمن خیلی زیادی شبیه به سری ۷ شده که نباید بشه .
    به نظر من هم نسل قبل پخته تر و اسپرت تر بود ولی نمیشه گفت این زشته ، چون واقعا نیست!

  18. mohsen

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    وقتی مدل قبلی بود همه بنگل بنگل میکردن حالا که جدیدشو داده بیرون همه سری قبلی میگم
    خدایا فاز این ملت چیه؟

    1. Bavaria

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      دمت گرم حرف قشنگی زدی

  19. سعید

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بنظر یه مطلب تبلیغی از خود بی ام دبلیو میاد! اگه واقعا بهتر شده باشه که لازم نیست توی بوغ و کرنا بکنن، خب همه خودشون میفهمن دیگه! این نسل نه اینکه بهتر نشده باشه ولی هرچی هم بگن بنظرم یه آپدیت میاد تا تغییر نسل.

    1. Bavaria

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      پلتفرم دوباره طراحی شده و از مواد جدید با ساختار جدیدی شکل گرفته و تونستن وزن ماشینو صد کیلو کم کنن و موتورش هم که هیچکدوم از نسل قبل نیست کلی سیستم و رادار جدید روشه بعد این فقط ی آپدیت بنظرت میاد؟!!!!!!!!
      بنظرت ی ماشین جدید چ ویژگی هایی داره که توو این نیست؟!!!!!! فقط چون ظاهر انقلابی نداره جدید نیست؟!!!!!!

      1. سعید

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (496 ديدگاه)

        دوست عزیز Bavaria من خودم از علاقه مندان بی ام دبلیو هستم و خصومتی با این برند ندارم، ولی این دلیل نمیشه که واقعیت رو نادیده گرفت، نمیدونم شاید توقع من از این برند بیشتره، کافیه یه کم به عکس مقایسه نمای داخلی توجه کنی تا منظورم متوجه بشی.

  20. علیرضا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    مدل قبلی طراحی اسپرتی داره جدیده یه خورده زیادی لوکس شده یه کم پیر مردی شده:-D ولی در کل با e60 بیشتر از این دوتا حال میکنم با مانیتور اضافی رو داشبرد هم حال نمیکنم آخه این چه طرحیه انگار افتر مارکت خریدی

  21. فرشاد سجادیان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هم E کلاس و هم سری ۵، نسبت به نسل قبل از خشونتشون کم شده، به جاش چاشنی لاکچریشون بیشتر شده.

  22. Saied

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    با گذشت ۵ سال نسل فعلیش خیلی عالیه.
    ببین این چی در میاد از اب. تو دل بورو ترین برند دنیا. ❤️❤️❤️

  23. سهیل

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    نسل فعلی برام یکمی نچسب و ناقص بود
    اما عاشق این نسل جدید شدم مخصوصا با سیستم خودران جدیدش و اون چراغ های جذابش
    دمش گرم طراحش انصافا که هرکی پول سری7رو نداره بجاش میره سری5جدید رو میخره
    امیدوارم روز به روز به موفقیتش افزوده بشه

  24. Mori Ca.

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    مهرزاد راست می گه .. باید دید ، و اجازه داد خطوط طراحی با ذهن آشنا بشن.. معمولا کمی زمان میبره .. من ۱۰۰ ٪‏ با طراحی چراغ جدید موافق نیستم.. ولی به نسل ۴ که خوب نشسته.. نسل ۵ موجود که خیلی تو دل بروِ (اصطلاح شیرازیه) ..

  25. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو نسل، خوبن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا