به تازگی نسل دوم جنسیس G80 معرفی شده است. نسل اول این خودرو نقطه شروع جنسیس تازهنفس بود اما زندگی خود را به عنوان هیوندای شروع کرده بود. نسل دوم از استایل جدید جنسیس سود برده و طراحی آن واقعاً برای یک سدان لوکس و میان سایز متمایز و جذاب است. البته چیزی که تغییر نکرده قیمتگذاری رقابتی G80 در مقایسه با رقباست. قیمت این خودرو از زیر ۵۰ هزار دلار شروع میشود و البته در نسخههای فول تر گرانتر هم میشود.
بامو سری ۵ اما نیازی به معرفی ندارد. این خودرو چندین دهه است سنگ محک کلاس خود بوده و نسل G30 آن به تازگی ارتقا یافته است. ظاهر یک دستتر و تکنولوژی مدرن نه تنها باعث شده سری ۵ در برابر G80 بلکه در برابر مرسدس E کلاس و سایر رقبا نیز حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشد. نسخه تست شده از نوع 540i xDrive با آپشن های کم بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو مدتهای زیادی است که جزو محبوبترین انتخابها در خانواده سری ۵ میباشد.
شاید شاسی بلندها بازار امروزی را در دست داشته باشند اما لوکس سازها همچنان به خاطر تولید سدان هایی با لذت رانندگی زیاد شناخته میشوند. هر دو خودرو از این نظر کاملاً خوب جلوه میکنند اما آیا جنسیس میتواند سری ۵ پیشکسوت را شکست دهد؟
- استایل و طراحی
جنسیس G80: دوست داشته باشید یا نه اما واقعیت این است که همهچیز درباره G80 دوقطبی است. رنگ آبی طاسمانی بهترین رنگ موجود بوده و باعث شدهاند G80 خودرویی حقیقتاً برجسته باشد. اورهنگ کوتاه جلو و خط سقف کوپه مانند باعث شدهاند این سدان کرهای پروفایل واضح و قدرتمندی داشته باشد. ما میدانیم که واژه “قایق لوکس زمینی” این روزها مکرراً به کار برده میشود اما چیزی دوستداشتنی درباره G80 وجود دارد. یکی از نویسندههای اتوگاید میگوید این خودرو شبیه آن دست از محصولاتی است که با آن به دنبال جمع کردن سرمایه هستید.
جنسیس تلاش زیادی برای ایجاد هویت خاص خود کرده و این کار جواب داده است. طراحی چهارتایی چراغهای جلو و عقب باعث شدهاند G80 از فرسنگها قابلشناسایی باشد. به سختی میتوان زاویهای بد از این خودرو را پیدا کرد.
بامو 540i: سری ۵ بسیار شبیه آن چیزی است که قبلاً بود. رنگ آبی تانزانیت مدل تست شده بسیار جذاب بوده و با تغییر میزان نور نیز تغییراتی در طرح آن به وجود میآید. ما طرفدار ماهیت سهبعدی چراغهای عقب بهروز نیز هستیم. این خودرو ظاهر متمایزی داشته و باید هم از سایر محصولات بامو متمایز گردد.
بامو در بحث طراحی کاملاً خبرساز شده است. از یک طرف سری ۴ جدید را داریم که ظاهر آن بسیار جنجالی جلوه میکند اما طراحی مرسومتر سری ۵ باب میل افراد بیشتری است. هیچکس در زمان تست دو بار به 540i نگاه نکرد اما بسیاری از عابران پیاده در خیابان به جنسیس G80 نگاه میکردند.
نتیجهگیری: اگر شما در بازاری پر از شاسی بلندها به دنبال یک سدان هستید تا جلبتوجه کنید. G80 این کار را انجام میدهد.
- کابین و فضای بار
جنسیس G80: در دنیای خودرو محصولاتی معدود میتوانند اولین حس کابین G80 را ایجاد کنند. بهطور ساده این خودرو یکی از احساسبرانگیزترین کابینها را بین خودروهایی با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار دارد.
طرح دو رنگ کابین گرم و جذاب است. هر بخشی که لمس کنید کیفیت بالایی داشته و به خوبی باهم جفت شده است. G80 خودرویی کاملاً نرم و بدون لرزش میباشد. طراحی مینیمالیستی داشبورد و تریم چوب جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. ما بهطور خاص طراحی پانل دربها و رسیدن آنها به داشبورد را دوست داریم. دوخت روی صندلیها نیز جزو دیگر موارد شاخص میباشد.
افرادی که کنترلهای فیزیکی سیستم تهویه مطبوع را دوست دارند علاقه زیادی به کار کردن با نمایشگر لمسی نخواهند داشت اما خب این بخش هم بهتر از سیستمهایی است که فقط بهصورت لمسی عمل میکنند.
البته نکتهای وجود دارد. یکی از نویسندگان میگوید: “کابین G80 ارگونومیک بوده اما با توجه به ابعاد خودرو شما خواهان حس فضای بیشتری هستید.” او تنظیمات زیاد صندلیهای جلو را میستاید اما تنظیمات گودی کمر صندلی را خیلی نمیپسندد. او میگوید صندلیهای عقب کاملاً مناسب افراد بزرگسال هستند و راحتی زیادی هم دارند. صندلیهای جلو و عقب از نوع گرم شونده هستند و البته در جلو عملکرد سرد شوندگی هم دارند. سانروف پانورامیک بزرگ نیز نور زیادی را روانه کابین میکند.
فضای بار ۳۷۱ لیتری G80 اندکی کمتر از بامو سری ۵ میباشد.
بامو 540i: اگر کابین G80 را جسورانه بدانید کابین 540i را همواره به عنوان محلی مناسب کسبوکار و اصطلاحاً بیزینسی خواهید یافت. کابین بیمر به رنگ مشکی وفادار بوده و نورپردازی داخلی و عناصر نقرهای روی داشبورد بر جذابیت آن افزودهاند. مشکلی در طراحی کابین سری ۵ وجود ندارد و کیفیت ساخت آن بسیار خوب است اما آن فاکتور هیجانزدگی G80 را ندارد. همهچیز از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترلهای سیستم تهویه مطبوع طراحی یک دستی دارند و هر دو بخش به سمت راننده متمایل شدهاند. شیفتر بامو نیز همچون همیشه به خوبی در دست قرار میگیرد.
صندلیها شاید جذابیت بصری G80 را نداشته باشند اما فوقالعاده راحت هستند. نویسنده اتوگاید صندلی راننده را بهترین صندلی این کلاس میداند. بامو توازن بسیار خوبی بین طراحی سفرهای طولانی و حمایت کافی از بدن ایجاد کرده است. ما حدود ۱۰ ساعت پشت فرمان 540i بودیم و حتی پس از پیاده شدن نیز احساس خستگی نکردیم. بیمر همانند جنسیس از صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده برخوردار است که زودتر گرم میشوند.
موضوع عجیب اینکه بامو حداقل در بخش جلو جادارتر حس میشود. البته اعداد چیز دیگری میگویند. با فضای سر جلوی ۹۸۶ میلیمتری، جنسیس ۱۵ میلیمتر جادارتر است. فضای سر عقب نیز ۹۵۳ میلیمتر است. بیمر در بخش عقب هم جادار بوده و فقط افراد قدبلند آن را کمی تنگ خواهند دانست.
فضای بار 540i برابر با ۳۹۶ لیتر است که از این نظر بهتر از جنسیس میباشد.
نتیجهگیری: کار کمی سخت شده است. G80 با کابین جدید که حس گرانقیمتی دارد قلبها را میرباید. با این وجود کابین 540i فضای بیشتری دارد. هر دو خودرو بدون هیچگونه مشکلی میتوانند سرنشینان را حمل کنند اما سرنشینان بامو راحتی بیشتری خواهند داشت. در این بخش 540i برتر ظاهر شده است.
- تکنولوژی و تجهیزات
جنسیس G80: جنسیس در سدان G80 و شاسیبلند GV80 سیستم اطلاعات سرگرمی جدیدی را معرفی کرده است. این سیستم عملکرد خوبی داشته و ابعاد ۱۴.۵ اینچی آن کاملاً گیراست. پاسخهای روی صفحه سرعت بالایی دارد و گرافیک آن نیز بسیار پذیرفتنی میباشد.
هدآپ دیسپلی نیز همینطور بوده هرچند نویسنده اتوکار میگوید کاش تنظیمات بیشتری برای این سیستم از روی فرمان وجود داشت. پانل پشت آمپر سهبعدی جنسیس در تریم فول این خودرو بهصورت استاندارد وجود دارد. شارژر بیسیم نیز به خوبی کار میکند هرچند G80 فاقد اپل کارپلی و اندروید اتوی بیسیم مشابه بامو میباشد. برای استفاده از این سیستمها باید از کابل استفاده کنید و برای این کار فقط یک درگاه USB-A وجود دارد که برای خودروی جدید ۲۰۲۱ کمی عجیب است.
دوستداران موزیک از وجود سیستم صوتی Lexicon با ۲۱ بلندگو لذت خواهند برد. این سیستم بهصورت استاندارد در G80 بازار کانادا وجود دارد اما مدلهای آمریکایی از این ویژگی برخوردار نیستند.
در تریم فول این سدان همچنین کلید دیجیتال نیز وجود دارد که به مالکان اجازه میدهد دسترسی به خودرو را بدون نیاز به کلید فیزیکی صادر کنند.
بامو 540i: سیستم iDrive بامو طی دو دهه گذشته راه زیادی را طی کرده است. جدیدترین نسخه این سیستم عملکرد نرمتری داشته و ناوبری آن شامل جزئیات زیادی میباشد. البته احتمال دارد هنوز هم در برخی زیر منوها گم شوید. به عنوان یک کارشناس باید گفت بزرگترین مشکل یافتن اطلاعات صفر است. کاربران همانند G80 میتوانند بهصورت مستقیم از نمایشگر لمسی استفاده کنند.
بامو همچنین شایسته تحسین به خاطر جفت شدن آنی گوشی و سیستم اطلاعات سرگرمی است. البته باید گفت کیفیت صدای سیستم صوتی جنسیس بهتر است. اگرچه سیستم صوتی هارمن کاردون سری ۵ بد نیست اما شفافیت صدا و قدرت سیستم صوتی جنسیس را ندارد.
پشت آمپرهای دیجیتالی سری ۵ نیز قابل شخصیسازی بوده و کیفیت بالایی دارند. نشانگر فاصله که بهصورت دقیق خودروهای اطراف و نوع آنها را نشان میدهد هم جزو موارد جذاب 540i هستند.
نتیجهگیری: همانند طراحی ظاهری، تکنولوژیهای G80 بیشتر از بامو باعث ایجاد هیجان در افراد میشوند. سیستم اطلاعات سرگرمی هر دو خودرو بسیار خوب بوده اما کار کردن با G80 راحتتر است. بامو ارتباط گوشی هوشمند بهتری دارد. البته با توجه به پشت آمپرهای سهبعدی و سیستم صوتی بهتر، جنسیس این بخش را برنده میشود.
- قوای محرکه، حس رانندگی و مصرف سوخت
جنسیس G80: این خودرو در جاده باوقارتر از بامو به نظر میرسد و همین موضوع از پشت فرمان نیز تجربه میشود. این خودرو چه در شهر و چه در بزرگراه دستاندازها را بدون ناراحتی جذب میکند و حس خوب کابین را حفظ میکند.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳۷۵ اسب بخاری G80 قدرت زیادی دارد. گیربکس اما کار خوب پیشرانه را خراب میکند و گاها در یافتن دنده مناسب به تقلا میافتد. انتخاب حالت اسپورت نیز کمکی به بهبود وضعیت نخواهد کرد. صدای پیشرانه ۶ سیلندر هم بد نیست اما در مقایسه با صدای پیشرانه ۶ سیلندر خطی بامو چندان به چشم نمیآید.
فرمان G80 نیز سبک بوده و حس پدال ترمز نیز خوب است. G80 خودروی روان و نرمی بوده هرچند در جادههای مستقیم حالت خوشایندتری خواهد داشت.
مصرف شوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی جنسیس G80 مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتری چهار چرخ محرک به ترتیب برابر با ۱۲.۹/۹/۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
بامو 540i: طبق گفته بامو این خودرو چند میلیمتری کوتاهتر از جنسیس است؛ اما بامو در جاده بیش از اینها کوتاه حس میشود. این خودرو لایهای از چابکی را دارد که G80 فاقد آن بوده و این موضوع در حالت اسپورت رانندگی بیشتر به چشم میآید. سواری خودرو در این حالت سفت تر شده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز دور پیشرانه را در حالت ایده آل نگه میدارد.
با برگرداندن همهچیز به حالت قبلی شاهد سواری خوب خودرو در بزرگراهها خواهید بود. سواری 540i اندکی سفت تر از جنسیس حس میشود اما هرگز سواری ناراحتی ندارد. نویسنده اتوگاید این حالت دوست داشته و میگوید تغییر وضعیت گیربکس از تعویضهای نسبتاً تنبل به بسیار سریع با فشار یک دکمه را میستاید. فرمان خودرو توازن وزنی خوبی داشته و پدال ترمز نیز سفتی خوبی دارد که بر اعتمادبهنفس راننده میافزاید.
540i در روی کاغذ کمرمقتر است اما هرگز چنین حسی را ندارد. در واقع بیمر در هر شرایطی سریعتر از جنسیس حس میشود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیهای ادعایی بامو کاملاً درست حس میشود. همچنین شما یک صدای جذاب را تجربه میکنید.
مصرف سوخت 540i چهار چرخ محرک نیز به ترتیب برابر با ۱۰.۳/۷.۶/۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
نتیجهگیری: بامو اینجا برتری قاطعی دارد. اگر از رانندگی لذت میبرید 540i انتخاب اول است. جنسیس کروزر بهتری بوده اما فاصله دو خودرو خیلی زیاد نیست؛ و در مورد مصرف سوخت هم بامو برتر است.
- ایمنی
جنسیس G80: تمامی نسخههای این سدان کرهای با طیف وسیعی از سیستمهای کمکراننده عرضه میشوند که از جمله آنها میتوان به پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار نقاط کور، دستیار خروج ایمن، هشدار ترافیک پشتی و دستیار رانندگی در بزرگراه اشاره کرد.
کروز کنترل دینامیکی جنسیس ویژگی مفیدی است. این خودروساز میگوید کروز کنترل یاد شده عادات راننده را یاد میگیرد تا عادات رانندگیاش را تکرار کند. یک هفته زمان مناسبی برای تست این ویژگی نبود اما شاید اینگونه باشد.
ما دو ویژگی ایمنی سفارشی G80 را تحسین میکنیم: پارک هوشمند و پایش نقاط کور. سیستم اول برای ورود و خروج به فضاهای تنگ کلیدی است درصورتیکه دومی نیز بهمنزله چشمهای بیشتر برای پایش اطراف خودروست. در خیابانهای پر از دوچرخهسوار و موتورسوار این ویژگی کاملاً به درد میخورد.
بامو 540i: به عنوان بخشی از فیس لیفت اخیر، 540i دارای دستیار رانندگی فعال بیشتری میباشد. این موارد شامل چراغهای جلوی LED تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر و اطلاعات محدودیت سرعت میباشند. پکیج دستیار راننده ۱۷۰۰ دلاری نیز شامل دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک جلو، دستیار رانندگی فعال و… میباشد. سیستم رانندگی فعال بسیار خوب عمل میکند و نمایشگر نیز به دقت اطلاعات را نشان میدهد.
نتیجهگیری: اینجا برتری بدون هیچگونه سوالی با G80 است. اگرچه سیستمهای بامو به خوبی کار میکنند اما خریداران همچنان باید برخی موارد را بهصورت سفارشی انتخاب کنند. 540i همچنین فاقد سیستم پایش نقاط کور ساده اما هوشمند G80 است.
- قیمتگذاری
جنسیس G80: این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت G80 بسته به مدل انتخابی متفاوت است.
قیمت این سدان لوکس در آمریکا برای مدل ۴ سیلندر دیفرانسیل عقب از ۴۸۷۴۵ دلار شروع میشود. از جمله تجهیزات این مدل میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی، چراغهای تمام LED، حسگرهای پارک، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، صندلیهای جلوی گرم شونده و تجهیزات ایمنی گستره اشاره کرد. انتخاب سیستم چهار چرخ محرک ۳۱۵۰ دلار به قیمت خودرو میافزاید.
پکیج پیشرفته سفارشی نیز شامل رینگهای ۱۹ اینچی، سانروف پانورامیک، صندوقعقب برقی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، صندلیهای جلوی سرد شونده و سیستم صوتی Lexicon است. مدل فول پرستیژ ۵۷۶۴۵ دلار قیمت داشته و از جمله تجهیزات آن میتوان به صندلیهای تمام چرمی، صندلی برقی با تنظیم در ۱۶ جهت، شارژ بیسیم، دستیار پارک از راه دور، دوربین ۳۶۰ درجه، پایش نقاط کور و کلید دیجیتال اشاره کرد.
برای نشستن پشت فرمان G80 شش سیلندر باید حداقل ۶۰۱۴۵ دلار پرداخت کنید که تقریباً معادل قیمت فول نسخه ۲.۵ لیتری است. گرانترین نسخه این خودرو دارای پیشرانه ۳.۵ لیتری توربو در تریم پرستیژ بوده و ۶۶۱۴۵ دلار قیمت دارد. از جمله تجهیزات این مدل میتوان به پشت آمپرهای سهبعدی، پوشش سقف جیر و هدآپ دیسپلی اشاره کرد.
بامو 540i: خانواده سری ۵ فیس لیفت با مدل 530i که ۵۵۱۹۵ دلار قیمت دارد شروع میشود و سیستم چهار چرخ محرک نیز ۲۳۰۰ دلار قیمت میخورد. با این پول مواردی همچون رینگهای ۱۸ اینچی، آینههای برقی و گرم شونده، تریم چرم، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و… را به دست میآورید. بامو آپشن های زیادی دارد و خریداران میتوانند آنها را انتخاب کنند. خواهان هدآپ دیسپلی در 530i هستید؟ میتوانید پکیج پریمیوم ۲۷۰۰ دلاری را انتخاب کنید.
قیمت مدل 540i xDrive از ۶۲۷۴۵ دلار شروع میشود اما اگر همه آپشن ها را سفارش دهید باید قیمتی حدود ۷۵ هزار دلار را بپردازید.
نتیجهگیری: سورپرایزی وجود ندارد. G80 با فاصله زیادی ارزانتر از سری ۵ است.
- نتیجهگیری نهایی
این دو خودرو شاید در یک کلاس قرار داشته باشند اما خریداران متفاوتی را هدف میگیرند. G80 محصولی جوان پسندتر است. این خودرو اهمیتی به استانداردهای بازار سدان های میان سایز نمیدهد و در کل محصولی ماجراجویانهتر است. سری ۵ اما چند ده سال میراث پشت سر خود دارد. این خودرو از طراحی یک دست، کابین ارگونومیک، پیشرانه ۶ سیلندر خوشصدا، هندلینگ گیرا و… سود میبرد اما جرات جسور بودن بیشتر را ندارد.
نویسنده اتوگاید نظر نهایی خود را اینگونه بیان میدارد:
خواهان سواری نرم با کابینی لوکس و مجهز هستید که با کت آرمانی شما همخوانی داشته باشد؟ جنسیس را انتخاب کنید. خواهان سواری لذتبخش و درعینحال مناسب برای قرارهای تجاری هستید؟ بیمر را برگزینید.
بامو خودروی بسیار خوبی است اما ما G80 را انتخاب میکنیم.
Ali_b
۱۳ فروردین ۱۴۰۰مقایسه ی خوب و کاملی بود
Reza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰هر دو عالین ولی انتخاب من BMW
محمدهادی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰جنسیس اگه مرده مثل بیمر ۴۰ سال ماشین با این سطح کیفیت و امکانات تولیدکنه
صرف یه نسل،به زور آتیش زدن به مالش که نمیشه نتیجه گرفت یه ماشین بهتر از سری ۵ محشر پیدا شده
بی ام و این محبوبیت و موفقیت رو با صرف انرژی بسیار پایین تر داره بدست میاره
به این میگن کارایی و اثربخشی
فقط جاااانم دست فرمون و لذت رانندگی بی ام و
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰در عصر تکنولوژی و منطق جایی برای تعصب و حسودی نیست . این حرفای بچگانه واقعا چیه که یه عده به هیوندای و کیا و جنسیس میزنن؟؟
ما ایرانیا واقعا چشم پیشرفت برادرمونم نداریم وگرنه حال و روزمون خیلی بهتر از این بود
خدایی حرف آخر را یارویی که تست کرده قشنگ زده و اختلاف را اینقدری این خودرو ساز با رقبای قدیمی بازار کم کرده که در بعضی موارد ازشون جلو هم زده
من به عنوان یه جوان جنسیس انتخابمه و کمی که سنم رفت بالا قطعا بی ام دابلیو و بنز انتخاب میکنم
امیررضا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰بیامو ?
PHILIPP
۱۳ فروردین ۱۴۰۰زبان طراحی جنسیس ?
کابین جنسیس ??
محمدهادی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰اما من احساس میکنم جنسیس اصلا خوش استایل نیست
یجورایی بی قوارست
زیادی حجم دادن به بخش های مختلف بدنش
Hadi
۱۴ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من با اختلاف بیمر ?
REZA
۱۴ فروردین ۱۴۰۰کاری از روی تعصب به مارک ندارم با اینکه جنسیس دوست داشتنی وشیک و مدرنه اگر حق انتخاب یکی از این دو زیبا رو را داشته باشم انتخابم BMW هست خیلی بیزنسی تر هست جنسیس هم یه جور خاص دیگه خوبه و با حال
امیرعلی
۱۳ فروردین ۱۴۰۰افرین به جنسیس که اولین محصولش در کلاس سری پنج که غول کلاس خودش به حساب میاد رو به چالش کشیده.امیدوارم اینده ی بهتری داشته باشه
سورنا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ببین به کجا رسیدن که داره با بی ام و مقایسه میشه
اونوخ ما درگیر اینیم با افتخار 1400 ساله خودمون با پای چپ بریم دسـتـشویی یا راست … : )
ههعی خـــدا : )
Sina10
۱۳ فروردین ۱۴۰۰هر چند کار جنسیس عالی بوده
مخصوصا کابین و طراحی بیرونی
ولی کیه که بیاد جای بامو سری ۵ که سلطان این کلاسه بره
جنسیس تازه وارد رو بخره
هر چند جنسیس ماشین خیلی با ارزشیه و خرید کار به خیچ وجه اشتباهی نیست اما اگه قصدتون برا خرید جنسیس به عنوان جانشین برای سری ۵ هست ، کاملا در اشتباهید
بامو توی این کلاس و سدان کامپکت لوکس بهترین بود ،بهترین هست و بهترین خواهد بود!!
فقط این طراحی فاجعه سری ۴ و M3 و M4 رو ادامه نده ، بی رقیبه!!!
موتور های فوق العاده عالی بامو ، اونو بی رقیب کرده!!!
و علاوه بر اون رانندگی و پرفورمنس جذاب!!
محمدهادی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰به به
به این میگن داشتن دلیل برای عاشقی❤️
R@m!n
۱۳ فروردین ۱۴۰۰گرون ترین مدل جنسیس رو با مدل 540i x-drive کم آپشن (البته بازم چیزی کم نداشت) مقایسه کرده. یه ذره اغراق آمیز بود بررسی جنسیس با اینکه ماشین خیلی خوبیه و ظاهر جذابی داره.
بنظرم سطح تفاوت زیاد برند جنسیس همین جا مشخصه. گرون ترین مدلش با متوسط ترین مدل رقابت می کنه و اگر بخوایم به همین مدل بی ام و آپشن اضافه کنیم بی ام و تو تمام بخش ها برتر عمل می کنه مدلای M به کنار. مشکل جنسیس هم همینجاست میاد با رقبای لوکس ژاپنی و آلمانی و آمریکایی رقابت کنه اما مثه یه دونده تا نصف مسیر با بقیه میدوعه و بقیشو بی خیال میشه. بنظرم اگر قیمت جنسیس بالاتر بره ولی بتونه از لحاظ پرفورمنس و لوکس بودن با تمام مدلای سری 5 یا هر ماشین رقیب لوکسش رقابت کنه خیلی بهتره. این قناعت، عدم توانایی تو رقابت یا هر چیز دیگه ای بزرگترین ضربه رو به این برند زده یا باید با توپ پر بیای یا اصن نیای شل کن سفت کن کردن فایده ای نداره.
Dayan5775
۱۴ فروردین ۱۴۰۰جوابت همون ۱ خط آخره ?
R@m!n
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ای کاش لااقل یه ماشین کره ای داشته باشی و اصن سوار شده باشی خخخخخخخیلللی بیکاری میگردی یکی راجب هیوندای چی میگه میپری بهش بسه دیگه یه ذره مثه آدمای بالغ رفتار کنین با حرفی مخالفی یه دیسلایک بزن برو.
جوابت همون حرف آخره ?? که چی مثلا؟؟
Dayan5775
۱۴ فروردین ۱۴۰۰اوکی من ماشین کره ای ندارم
سی خط نوشتی پرکار،جوابت همون ۱ جمله آخره مقالس?
00BEHZAD00
۱۳ فروردین ۱۴۰۰برتری جنسیس کاملا مشخصه با چون با قیمت کمتر آپشن و لذت رانندگی چند برابر میده همچنین طراحی بهتری داره
علی turbos
۱۴ فروردین ۱۴۰۰یاخدا .
میگه جنسیس لذت رانندگی بیشتری از BMW.
عزیزجون کلمه لذت رانندگی رو از BMW کشیدن بیرون .
Amir
۱۳ فروردین ۱۴۰۰هنوز خیلی زوده جنسیس بی هویتو با ب ام و بزرگ مقایسه کنید
خنده دار ترین مقایسه ای که به عمرم دیدم ?
Abbas.Lambo
۱۳ فروردین ۱۴۰۰طرف کارشناسه و کلی تجربه داره جنسیس رو با بی ام و مقایسه کرده و حتی تو بعضی موارد اونو برتر دونسته،بعد یه هم وطن که نهایت تجربش دیدنه یه ماشین مدل ۲۰۱۸ هس اونم بدون سوار شدن داره میگه نباید مقایسه بشن!!!
نا شناس.
۱۳ فروردین ۱۴۰۰15 هزار دلار اختلاف قیمت دارن در نسخه فول آپشن.
و جالب اینجاس با اینکه جنسیس ارزونتر هست ولی تکنولوژی و آپشن های بیشتری نسبت به بی ام و داره.
همونطور که تو متن هم اشاره کرد جنسیس داخلش به خودرو زیر 100 هزار دلاری نمیخوره. حتی تو عکس هم وقتی نگاه میکنی میبینی کیفیت بسیار بالایی داره.
ولی من خودم جنسیس G90 و G70 نسل دوم رو خیلی دوست دارم.واقعا لوکس هست.
و تو قسمت اس یو وی هم خودم از GV70 خیلی خوشم میاد. اسپرت و لوکسه.
.
من موندم چرا دوستان به خودرو های کره ای میگن آشغال ؟ درسته کیا و هیوندای زیاد خوب نیست. اما دیگه جنسیس کارش درسته… جنسیس زیر مجموعه هیوندای هست
و کارش درسته. ولی باز دوستان میگن خودرو های کره ای بد هستن.
.
واقعا آدم میمونه چی تو ذهن بعضی ها میگذره که به خودرو مثل جنسیس میگن آشغال.
محمدهادی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰داداش این سیاست که چیز تازه یی نیست
این اتفاقو ما که زیاد دیدیم تو بازار داخلی
آپشن های وحشتناک چینیها برای رقابت با بزرگان
و صدالبته قیمت نصف نسبت به برندهای شماره یک
***
با دوتا قاقالی لی بیشتر میخوای ملتو گول بزنی بجای بیمر هیوندا بخرن؟
منکه یه رینگ و لاستیک مارک بی ام و رو به هزارتا نوظهپر تازه به دوران رسیده ی بی هویت نمیدم
البته که دستم به جفتشونم نمیرسه
علی آقا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰آقا بیمر یعنی چه؟ و چرا به ب ام و میگید بیمر؟؟؟
شاهین
۱۴ فروردین ۱۴۰۰سلام ظاهرا اصطلاحی هستش که طرفداران ب ام و برای تلفظ جذاب تر و کوتاه تر انتخاب کردن. شاسد هم دلیل دیگه ای داشته باشه نمیدونم.
Kf
۱۳ فروردین ۱۴۰۰امیر جان با این دید نباید مقایسه کرد
اگه اینطوری ک شما میگی بود پیشرفتی در کار نبود
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰اگر برای استفاده شخصی باشه و زیاد به فکر تشریفاتی بودن نباشم بیمر ، ولی اگر یه مدیر عامل یه شرکت باشم و از رانندم بخوام که برسونتم شرکت اینجا انتخاب من جنسیسه
کوشا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰هر دو تاشون رو خیلی دوست دارم و تلاش هر دو کمپانی قابل ستایش هست. چندین سال کار و تلاش و تحقیق و توسعه و شایسته سالاری میشه این دو تا شاهکار که اینقدر هم مقایسه بینشون سخته! خدارو شکر تعصبی روی برند مورد علاقم که BMW هست ندارم و اصلا هم نه قصد کوچک کردن و دست کم گرفتن جنسیس رو دارم ولی اگه انتخاب با من باشه من BMW رو انتخاب می کنم به دلیل اینکه سال هاست تو خیال خودم با سری پنج عشق بازی می کنم! اگه می خواین یه مقایسه ی منطقی تر از من بشنوین ده سال دیگه بیاین سراغ من!!! اون موقع من سنم بیشتره جنسیس هم دیگه برند نوپا محسوب نمیشه!!!
حسن
۱۳ فروردین ۱۴۰۰جنسیس واقعا ازب ا م و سرتره فقط طراحییش ب ا م و رو قورت میده
حسین
۱۴ فروردین ۱۴۰۰دمت گرم.آدمو یاد فرمون ماشینای آمریکایی دههی۹۰میلادی میاندازه.
مهدی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰اگر بگو هر دو خودرو رو حذف کنن انتخاب اکثریت جنسیس هست حقیقتا هم به نظر من در مجموع ماشین بهتریه
Aran Milan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰بی ام و یه عمر افتخار رو با خودش حمله میکنه ولی اینجا باخت هیچ ایرادی هم نداره تعصب آدمو دیوونه میکنه
R
۱۴ فروردین ۱۴۰۰جنسیس داخلش نه ولی بیرونش خیلی زشته طراحیشو بابد عوض کنه
مهدی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰هر دو خیلی خوبن و خوبی ها و بدی های خودشون رو دارن
اما من BMW رو انتخاب میکنم
m6
۱۴ فروردین ۱۴۰۰بنظرم حالاحالاها زوده بخوایم ماشین های کره ای رو با خودروهای غول های خودروسازی دنیا مثل بی ام و و بنز و… مقایسه کنیم… منکر پیشرفت کره در خودرو سازی نیستم اما با ساخت یک ماشین مثل جنسیس نباید یهو وارد عرصه غول ها بشه… صرفا برای سرگرمی این مقایسه رو خوندم…. به قول دوستمون فقط آرم بی ام و می ارزه به کل خودروسازی کره.
محمد
۱۴ فروردین ۱۴۰۰هیچ ارزونی بی علت نیست
یه سری به تعمیرگاه های هیوندای بزنید ببینید چقد ماشیم شاتون زده و یاتاقان زده تو تعمیرگاه هستن
جنسیس هم بخواد کیفیت ب ام و رو داشته باشه همون قیمت تموم میشه
کسایی هم که پرستیژ و کیفیت ب ام و رو در نظر نمی گیرن فقط به خاطر قیمت ه
mahan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰انتخاب منو که میدونید و اصلا نتیجه معلومه
ولی ازین بگذریم جنسیس واقعا دل منو برده و باابهت و همه چی تمومه ولی ایکاش هیوندای و کیا بیاند روی پیشرانه و گیربکس هاشون کار کنند بنظرم پتانسیل پیشرفت دارند.من همین که مقاله رو دیدم میدونستم مشکل سر کجا پیش میاد و دقیقا سر گیربکس حالمو گرفت