شاید پس از رسوایی دیزل گیت فولکسواگن خودروهای دیزلی محبوبیت گذشته را نداشته باشند اما هنوز در اروپا بازار بزرگی برای آنها وجود دارد. بسته به بودجه خریدار، بامو پیشرانههای دیزلی متنوعی را برای سری ۵ تدارک دیده که نقطه آغاز آنها با مدل 520d با بهای ۴۶۱۰۰ یورویی در آلمان است. این خودرو اساساً بهترین مدل در میان مدلهای دیزلی دیگر بوده زیرا پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری آن با قدرت ۱۹۰ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری پرفورمنس قابل ملاحظهای دارد.
افرادی که خواهان قدرت بیشتری هستند مدل 530d را باید انتخاب کنند که قیمت پایه ۵۵۴۰۰ یورویی داشته و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری سود میبرد. شایان ذکر است در برخی بازارها همچون آلمان نسخه 525d نیز ارائه میشود که فاصله بین مدلهای 520d و 530d را پر میکند. این مدل قدرت ۲۳۱ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و بهایش از ۵۲۶۰۰ یورو آغاز میشود.
اما اعداد روی کاغذ ضرورتاً تمام داستان را بازگو نمیکنند بنابراین دیدن تستهای شتاب و حداکثر سرعت این چهار برادر دیزلی میتواند ایده بهتری از عملکرد واقعی آنها ایجاد کند. البته که مدل M550d سریعترین خودرو بوده و برای افرادی که خواهان یک سدان میدسایز لوکس و پرفورمنس بدون در نظر گرفتن محدودیتهای بودجهای هستند گزینهای قابل اعتنا محسوب میشود اما مدل انتخابی ما 530d خواهد بود. این خودرو تنها اندکی کندتر از مدل 540d بوده و ۲۹۶۰۰ یورو ارزانتر از M550d است. شما با این پول میتوانید یک سری ۲ کوپهی پایه بخرید.
نویدی
۶ دی ۱۳۹۶BMW همچنان پیشتاز.
ایرانی
۶ دی ۱۳۹۶جالب بود….
چه کم صدا …
امیر
۶ دی ۱۳۹۶فقط میتون بگم عالی بود
lawyer hamid
۷ دی ۱۳۹۶عجب قدرت و گشتاوری میگیره بی ام و از موتوراش
با اینکه طرفدار سفت و سخت مرسدس هستم، اما باید به احترام بی ام و کلاه رو از رو سرم بردارم
ینی رو این سری 5 جدیدش همینجوری داره پشت هم سورپریز میکنه!!!