آیا لکسوس GS F توانایی رقابت با بامو M5 را دارد؟!
۲۲ تیر ۱۳۹۵
۴۷ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
برای چندین دهه اگر شما میخواستید که یک سوپرسدان کارا را خریداری نمایید، یک خودروی لوکسی که قدرت کافی برای جنگیدن با اکثر خودروهای اسپورت را داشته باشد، با بامو M5 روبرو میشدید. از زمان اولین نسل این خودرو یعنی E28 M5، این مدل از بامو خودرویی عالی برای کسانی بوده که هم راحتی و هم پرفورمنس را میخواستهاند. هرچند،M5 در این چند سال اخیر رقبای قدرتمندی را در برابر خود دیده است. جدیدترین این رقبا لکسوس GS F مدل ۲۰۱۶ است.
معمولاً لکسوس خودروهایی را میسازد که پدربزرگهای شما در هنگام بازنشستگی اقدام به خرید آنها میکنند زیرا این مدلها نرم، لوکس و آرام هستند. خودروهای ساخت لکسوس معمولاً از آن دسته مدلها نیستند که با مدلهای M بامو رقابت کنند. لکسوس GS F جدیدترین تلاش این برند ژاپنی برای شکستن این دیدگاه است.
لکسوس از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۶۷ اسب بخار و گشتاور ۵۲۷ نیوتون متری بهره میگیرد بنابراین کند و دستوپابسته نیست. قدرت این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخهای عقب راه مییابد. به این اسلوب توجه کنید: پیشرانهی ۸ سیلندر بزرگ در جلو، چهار درب و دیفرانسیل عقب. این دستورالعمل دقیقاً مناسب یک سوپرسدان است.
این تلاشی بزرگ از سوی لکسوس است اما متأسفانه بسیار دیر انجام شده است. درحالیکه پیشرانهی ۸ سیلندر بزرگ آن صدای خوبی داشته و روی کاغذ ظاهری عالی دارد، اما بهطورجدی در قدرت و کارایی لنگ میزند. در مقایسه با بامو M5 560 اسب بخاری (۶۰۰ اسب بخار در پکیج مسابقهای)، قدرت ۴۶۷ اسبی لکسوس بهطور سادهای کم است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت GS F در ۴.۵ ثانیه ثبت میشود که کندتر است. کندترین مدل M5 شتاب ۴.۱ ثانیهای دارد و نسخهی استاندارد آن از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره گرفته است. با تجهیز این خودرو به گیربکس ۷ سرعته DCT شتاب خودرو به ۳.۹ ثانیه کاهش مییابد و حتی با پکیج مسابقهای این خودرو سریعتر نیز میگردد.
اما قدرت و پرفورمنس تنها موضوعی نیست که دربارهی یک سوپرسدان مطرح میشود. راحتی، لوکس بودن و تکنولوژی نیز مهم هستند. دوباره با اظهار تأسف،GS F در این زمینهها نیز در برابر بامو کم میآورد. علیرغم سن بالای نسل F10 کنونی، کابین و تکنولوژی M5 هنوز هم نسبت به لکسوس جدید عالی هستند. سیستم iDrive بامو خیلی بهتر از نمونهی موجود در لکسوس است. لکسوس GS F کابین بسیار جذابی دارد اما در بحث ارگونومیک خوب عمل نکرده و به اندازهی کابین M5 با کیفیت احساس نمیشود. البته باید گفت لکسوس صندلیهای خیالانگیزی دارد.
اگر شما قدرت، کارایی و اشرافیت و تکنولوژی اضافیتر نسبت به M5 میخواهید، باید حداقل ۱۰ هزار دلار بیشتر از لکسوس GS F بپردازید. هرچند، اگر میخواهید در این محدودهی قیمتی خرید بکنید، ۱۰ هزار دلار اضافی چندان مهم نیست. درحالیکه لکسوس در خلق خودروهای اسپورت واقعی بهتر عمل کرده اما هنوز هم نمیتواند با بهترینهای باواریا شاخبهشاخ شود.
لکسوس GS F تلاشی خوب و درخور تقدیر است اما زمانی که با مدل ارائه شده توسط بامو در این کلاس مقایسه میشود، به نظر میرسد که کمی عقبتر میافتد.
در اینکه در مجموع بی ام و برتری محسوسی داره شکی نیست ولی نویسنده اصلی با تعصب بسیار بالایی متن رو به نگارش در اورده البته از یک مجله اینترنتی که فقط اخبار مختص بی ام و رو به نگارش در میاره این حد از تعصب در نگارش قابل درکه نگارشی که در مجلات معتبرتر درباره همین موضوع اومده بسیار منطقی تره
درود. دوست عزیز BMWBLOG مجله اینترنتی نیست. سایتیه که اخبار مربوط به ب ام و رو منتشر میکنه و خودش تست انجام نمیده. این مطلب هم در اصل توسط سایت تاپ گیر منتشر شده و در BMWBLOG یه گزارش ازش اومده.
دوست عزیز این توضیح خود سایت درباره خودشه توی قسمت about us میتونید مطالعه کنید : BMWBLOG is an online magazine delivering BMW news and media content to millions of fans from around the world. BMWBLOG also has a strong presence on social media with millions of followers who are interested in the latest and greatest BMW news, photos and videos.
احمد آقا من قصدم بازی با کلمات نبود. من حدود یک ساله که BMWBLOG رو دنبال میکنم. منظورم این بود: «اون تعریفی که خیلیامون از مجله داریم در مورد این سایت صدق نمیکنه چون معمولا خودش هیچ ماشینی رو تست نمیکنه یا خیییییلی کم پیش میاد که با کسی مصاحبه کنه و … بیشتر مطالبش اخبار مربوط به ب ام و هستن که گاها توی سایتهای دیگه منتشر شدن. البته گاهی هم خودش مقاله میذاره، اما نه مقایسه هایی که توشون ماشینای مختلف تست شدن و اینجور چیزا و اینکه این مطلبو این سایت یا این مجله از روی تعصب ننوشته، این مطلب در اصل مربوط به تاپ گیره که گزارشش با کمی چاشنی تبلیغ توی BMWBLOG منتشر شده. اگر تعصبی توی این مقایسه میبینید تقصیر تاپ گیر بوده، نه سایتی که گزارش داده.»
پدال عزیز من به عنوان یک کاربر که شما رو حقیقتا برترین سایت خودرویی ایران میدونم انتظار دارم که مترجم ها رو جوری جهت بدین که بیستر سمت منابع معتبر که بسبار هم زیاد هستند برن استفاده از منابع کم ارزش و جهت دار اصلا برازنده شما نیست
حسین عزیز اولا خسته نباشی دوما من همیشه به دوستان تو سایت هشدار داده بودم این منابعی که ازش استفاده میشه جز انگلیسی بازی و شیطنت و منافع شخصی چیز دیگه ایی نیست. ی روز میخوان دل طرفدارا تویوتا رو بدست بیارن ی روز طرفداران آلمانی ، ماشینای خودشون هم که خدان و بدی توش وجود نداره. آخر هم به ریش همه میخندن. شرکت بی ام وه بخاطر اینکه فروش بالای که در انگلیس داره و ی جورایی سهام دارش هستن و باز ی جورایی مینی و رولز رولز رو خرید ، تافته جدا بافته آلمانیه. من الان کاری به نتیجه تست ندارم ولی خواهشا از منابع و نشریات معتبر آلمانی هم استفاده کنیم تا ببینید چقدر داورهای مناسبی هستن و به دل میشینن حتی به قیمت ضرر خودروهای خودشون. اون حرکات زشت انگلیسی بازی توشون نیست که با زبون بازی کنن و جنگ روانی به پا کنن. ممنون
معلوم نیست نظرمون چی شد فقط یک نکته کوچک بگم که از قدیم bmw توی اکثر مدلای M POWER استراحت گاه دست رو از جیر می زد که الان دیدم لکسوس بطور بسیار جالبی (اصلا نمی گم کپی!) این کار رو تکرار کرده در کل هرچه قدر هم بزرگ باشید گاهی وسوسه می شید راهی که رقیبتان رفته را شما هم بروید با این مقاله نه چیزی از لکسوس کم میشه نه به شکوه بی پایان bmw اضافه بلکه مطلبی کاملا صحیح هستش بلاخره ناسلامتی ۱۰۰ سالگی برند یک جاهایی بدرد خواهد خورد دیگه
همین BMW بلاگ کادیلاک رو مقایسه کرد. و کادیلاک برنده شد. نشون میده تعصبى در کار نیس. واقعا قدرت 467 اسبى لکسوس کنار BMW با 560 اسب یا نسخه مسابقه 600 اسبى یا کلا کنار کادیلاک 640 اسبى چیزى نیس. خداییش کم اختلاف ندارن! 467 کنار 560 یا 640!!! احتمالا لکسوس به 300 کیلومتر برساعت نمیرسه ولى طوى مطلب قبلى اشاره کرد BMW به 300 میرسه.
موتور و لوکس بودن و شتاب و … همه اینا بکنار،آخه این طراحی لکسوس چیه آخه؟؟؟درسته طراحی سلیقه ای هست ولی آخه اینقدر فانتزی؟!؟!؟!اونم تو این کلاس!!!!طراحی چراغ عقب و جلو مخصوصا اون رعد که زیر چراغ جلو هست بیشتر میاد ماشین بچه ها باشه.
من موندم این ماشین ها و سرعت شون به چه کار میاد؟؟؟اگه در المان باشی میندازی تو یکی از این اتوبان های بدون محدودیت سرعت تا 250 کیلومتر میری ولی تو باقی نقاط چطور؟؟؟ ولی در کل لکسوس ماشینی نیست که بشه نادیده گرفت
یک مطلب سراسر تعصب و این دوستمون هم که ترجمه کرده بدون شک یکی از همون متعصبین هستن که گشتن توی اینترنت ببینن کجا گفته ب ام و بهتره تا برن همون رو ترجمه کنن ! دیگه بهتره که بیش از حد هم آلمانی ها رو گنده نکنیم و ازشون الکی بت نسازیم ! چی به شما ها میرسه با این همه تعصب کورکورانه ؟!
آقا دیوید برو ببین همین شاهین احمد زاده چندتا پست گذاشته که توشون بی ام و شکست خورده. اینجوری رو هوا و بی پایه اساس نه کسی رو قضاوت کنید نه در موردش حرف بزنید. در حال حاضر میشه گفت هیچ کدوم از نویسنده های پدال (برای حفظ ارزش اعتبار خودشونم که شده) متعصب نیستن. تعصب در شان یک نویسنده واقعی نیست.
یه چند تا مدل های بی ام وه و لکسوس موجود ایرانو هم برونین واقعا همچین حرفی نمیزنین لکسوس NX در مقابل X3 واقعا اش دهن سوزی نیس شاید مثلا از سپورتیج یا توسان سوار NX شید و با دیدن مارک لکسوس احساس تغییر محسوس کنید ولی این چیزا در مقابل ژرمن ها تاثیری نداره الان الانشم حاضرم یه بی ام وه مدل 2004 2003 سری 3 یا 5 تمیز و با موتور های قدرت بالاشو پیدا کنم برونم ولی به ماشین های جدید هم قیمت و بالاتر از قیمت خودش پول ندم ادم یه بی ام وه مدل 2004 2003 یا حتی یه E30 کبیر میبینه بیشتر حال میکنه تا ماشین اسیایی هم سن اونا میبینه
درود . با توجه به شناخت هر دو کمپانی ، اگر مقایسه ایی هم صورت نگیره ، جواب کاملا مشخص است . چون ذات هر دو خودروساز کاملا با هم متفاوته . ب ام و خودروهای لوکس با لذت ناب و هیجان انگیز تولید میکنه . در مقابل لکسوس عمدتا خودروهای آرام . نرم بدور از هرگونه هیجان . در این بین تبحر ، تخصص ، سابقه و … ب ام و هم باید لحاظ شود . اما در کل نمره ی پایین گرفتن لکسس ، مساله بدی نیست . چون دوست داره در همون حد ماشیناشو اسپرت کنه . به نوعی میشه گفت دوست داره لکسس باشه . اما قطعا هر برند نامداری اگر بخواد ، به ویژگی های رقیبش نزدیک بشه ، آنچنان براش سخت نیست .
این سایت bmw blog هدفش سرکار گذاشتن ملته همین سایت گفته بود bmw m4 شتابش روی کاغذ از لکسوس RC بالاتره در عمل هم bmw شکستش داده ولی برنامه دنده 5 نشون داد این حرفا دروغی بیش نیست .لکسوس در عرض دو ثانیه 20 متر از bmw جلو افتاد فیلمش در آپارات موجوده .کسی هم انتظار نداشته باشه bmwblog بیاد از رقبا تعریف کنه . میگم پدال جان تو که از هر سایتی مطلب میزاری از سایت pride blogfa هم مطلب بذاری بد نیستا !! حتما پراید هم طرفدارانی داره!!
درود. شما چندتا تست دیگه غیر از دنده هم ببین. همون تستی که دنده انجام داده رو هم کامل ببین. اولش کا لانچ کنترل ب ام و رو روشن نکردن ب ام و عقب افتاد. بعدش که تونستن لانچ کنترل رو روشن کنن هم توی پیچ مسابقه درگ گذاشتن و ب ام و رو در قسمت بیرون پیچ گذاشته بودن. یعنی ب ام و باید مسافت بیشتری رو طی میکرد. گرچه تونست اول بشه اما اختلافش در حد چند متر بود. تستی که تاپ گیر بین M4 و RC f انجام داده رو ببینید تا متوجه اختلافشون بشین.
یه نکته هم در مورد این پست: این مقاله در اصل توسط تاپ گیر منتشر شده و چند ماه پیش خودم قصد ترجمشو داشتم اما منصرف شدم. BMWBlOG فقط گزارش کرده و خودش هیچ تستی انجام نمیده. توی متن اصلی هم نوشته شده بود که M5 هم از نظر راحتی و هم از نظر اسپرت بودن و کیفیت کابین بهتر از GS F عمل کرده.
سلام حسین جان این دوستان آتیششون خیلی تنده :) مطلب رو پیگیری نکرده عکس العمل نشون میدن و… افرادی که به دیدن عکس و تیتر مطلب بسنده میکنن و … خودت بهتر در جریانی دیگه ؛)
درگ bmw528 با لکسوس gs 350 و لکسوس RC با bmw m5 رو که توسط برنامه دنده 5 انجام گرفته در سایت آپارات ببینید خالی از لطف نیست در هردو لکسوس برنده شده و نشون میده اعداد وارقام اعلامی کارخونه ها در عمل فرق میکنه . از سایت پدال هم بعلت انتشار مطالب انتقادی از سایت خودش تشکر میکنم
ارقامی که توسط کارخونه منتشر میشن بعضیاشون با اون چیزی که در واقعیت اتفاق میفته متفاوت هستن (نمیگم بهترن یا بدتر، متفاوتن) اما شما هم گویا فقط دنده 5 رو به عنوان منبع استفاده میکنی. آمارش خیلی مطابق میلته؟ BMW 528 از موتور 2لیتری 245 اسبی استفاده میکنه، لکسس GS 350 از موتور 3.5 لیتری 311 اسبی. انتظار داری کدوم سریعتر باشه؟ اصن قابل مقایسه نیستن. در مورد رقابت RC با M5 هم من چیزی پیدا نکردم. اصن هم کلاس نیستن! لینک بذاری بهتره
لطفا در پاسخ کامنتی که گذاشتم جواب بدین. چون ممکنه متوجه نشم که جواب دادین.
با عرض پوزش اما یک متن ترجمه شده سراسر تعصب از یک مجاله اینترنتی جالبه که فقط هم اخبار بی ام و منتشر میکنه اخه اینم شد منبع تو پیامبرا گشتند و جرجیسو انتخاب کردند امیدوارم مقایسه بی ام و با جنسیس جدیدو از یک سایت معتبر بزارید
خدایا به این ملت کمک کن یاد بگیرن تعداد سیلندر و حجم موتور در مقایسه ملاک نیست . ملاک کلاس خودرو ومیزان قدرت خروجیه .دوست عزیز شما مثل اینکه توین توربوی bmw رو نادیده گرفتی پس اون دوتا توربو کارش چیه حتما میخوای بگی چون موتور بی ام و 2000 سی سیه باید با کرولا 2015 و سراتو2000و النترا 2000 مقایسه بشه . تمام سایتهای معتبر لکسوس rxو nx رو با bmw x3 28i و ائودی q5وix55و غیره مقایسه میکنند حتما چون حجم موتورشون باهم فرق داره از نظر شما مردوده.
شما اون لینکی که گفتم رو بی زحمت بذار. مرد حسابی سایت مورد علاقه شما اومده بین یه ماشین 311 اسبی و یه ماشین 250 اسبی مسابقه درگ گذاشته!! لکسس GS350 باید با ب ام و 535i مقایسه بشه نه با 528i. اگه میخوای برای 528i رقیب بیاری باید با GS Turbo یا GS Turbo F Sport مقایسش کنی نه با GS350. همینطور که GS350 رو نمیشه با 550i مقایسه کرد. درضمن درستش اینه که اگه لکسس از پکیج F Sport استفاده میکنه باید ب ام و هم دارای پکیج M Sport باشه (و بالعکس). طبق منطق شما باشه، GS350 رو میشه با 520i هم مقایسه کرد و به عنوان برنده اعلامش کرد! (خلاصه کلام: 520 و 528 و 530 و 535 و 550 و M5 همشون سری 5 هستن و همکلاس GS. اما نمیشه که همشونو با GS350 مقایسه کرد)
خدایا به ملت یاد بده از گزینه “پاسخ” زیر کامنت استفاده کنن و با دعوا و تمسخر صحبت نکنن.
دلیل اینکه این ماشینایی که شما گفتی با هم مقایسه میشن اینه که قیمتشون تقریبا برابره. یعنی لکسس ها با موتور بزرگتر هم قیمت آلمانیها با موتور کوچیکتر هستن (البته من حجم موتور nx و rx رو نمیدونم). به همین دلیل با هم مقایسه میشن اما بهتر بودن شتاب GS350 نسبت به 528i یه امر طبیعیه. قدرت و گشتاور بیشتر باعث شتاب بیشتر میشه. اشکالی به ب ام و وارد نیست! بستگی داره شما ملاک مقایسه رو قیمت در نظر بگیرید یا عملکرد. اگه بخواین ملاک رو عملکرد در نظر بگیرین، بهتره که ماشینها از نظر فنی به هم نزدیک باشن
لکسوس شاهکاری به نام lfa داره که همه تحسینش میکنند ولی خب تو سدان ها مثل این که زیاد خوب عمل نمیکنه نمیدونم چرا ولی خب با توجه به قدمتش نبایدم بتونه از بی ام و بهتر باشه ولی خب از نظر قیافه خوب عمل میکنه (نظر شخصی)
حالا جدا از بحث مقایسه لکسوس واقعا خودروهای خوب و باکیفیتی میسازه و توی دنیا هرکی خاص پسنده میره سراغ لکسوس حتای توی این سایت هم توی یکی از مقاله ها اشاره شده بود به این موضوع به درد خانواده میخوره یه حس لوکس بودن خاصی توی جلو پنجره محصولات لکسوس هست که باعث میشه من همیشه این برند رو جدا از بقیه برند ها همیشه بررسی کنم
لکسوس همیشه مورد اعتماد ترین برند سال رو از آن خودش میکنه و نسبت bmw بسیار کم خرج و بدون دردسره!!!! تو سایت باما ببینید دست دوم های لکسوس بیشتر خواهان داره یا bmw هیچکس سراغ دست دوم های bmw نمیره چون کمتر کسی هست که ندونه bmw دست دوم یعنی سرطان محض!!!!!!!!!! این جمله در مورد ماشین های صفرش هم صدق میکنه!!!!!! اما دست دوم های لکسوس همه خواهانش هستند تو این مقایسه هم که bmw تویین توربو هست و لکسوس تنفس طبیعی که بازم توربو یعنی استهلاک و سرطان ن ن ن ن ن ن !!!!!!!!! من خودم ترجیه میدم با 260 میلیون یه IS250 2015 بردارم تا یه 320 مدل 2013
The Stig
۲۲ تیر ۱۳۹۵لکسس حالا حالا ها کار داره تا به BMW نزدیک بشه.
Parvaz
۲۲ تیر ۱۳۹۵من هنوز منتظر سری ۵ جدید هستم، با شناختی که از بی ام دارم سال بعد با سری ۵ جذابی رو به رو خواهیم شد
كوروش
۲۲ تیر ۱۳۹۵بله بله این است کمی از Bmw سلطان باواریا
شاهین جان این مقاله من را به وجد اورد ممنون
احمد
۲۲ تیر ۱۳۹۵ممنون از آقای احمد زاده بابت ترجمه متن
در اینکه در مجموع بی ام و برتری محسوسی داره شکی نیست ولی نویسنده اصلی با تعصب بسیار بالایی متن رو به نگارش در اورده
البته از یک مجله اینترنتی که فقط اخبار مختص بی ام و رو به نگارش در میاره این حد از تعصب در نگارش قابل درکه
نگارشی که در مجلات معتبرتر درباره همین موضوع اومده بسیار منطقی تره
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵درود. دوست عزیز BMWBLOG مجله اینترنتی نیست. سایتیه که اخبار مربوط به ب ام و رو منتشر میکنه و خودش تست انجام نمیده. این مطلب هم در اصل توسط سایت تاپ گیر منتشر شده و در BMWBLOG یه گزارش ازش اومده.
احمد
۲۲ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز این توضیح خود سایت درباره خودشه توی قسمت about us میتونید مطالعه کنید :
BMWBLOG is an online magazine delivering BMW news and media content to millions of fans from around the world. BMWBLOG also has a strong presence on social media with millions of followers who are interested in the latest and greatest BMW news, photos and videos.
خلاصش میشه ابنکه یک مجله اینترنتی است
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵احمد آقا من قصدم بازی با کلمات نبود. من حدود یک ساله که BMWBLOG رو دنبال میکنم. منظورم این بود:
«اون تعریفی که خیلیامون از مجله داریم در مورد این سایت صدق نمیکنه چون معمولا خودش هیچ ماشینی رو تست نمیکنه یا خیییییلی کم پیش میاد که با کسی مصاحبه کنه و … بیشتر مطالبش اخبار مربوط به ب ام و هستن که گاها توی سایتهای دیگه منتشر شدن. البته گاهی هم خودش مقاله میذاره، اما نه مقایسه هایی که توشون ماشینای مختلف تست شدن و اینجور چیزا
و اینکه این مطلبو این سایت یا این مجله از روی تعصب ننوشته، این مطلب در اصل مربوط به تاپ گیره که گزارشش با کمی چاشنی تبلیغ توی BMWBLOG منتشر شده. اگر تعصبی توی این مقایسه میبینید تقصیر تاپ گیر بوده، نه سایتی که گزارش داده.»
Zippo
۲۲ تیر ۱۳۹۵پدال عزیز
من به عنوان یک کاربر که شما رو حقیقتا برترین سایت خودرویی ایران میدونم انتظار دارم که مترجم ها رو جوری جهت بدین که بیستر سمت منابع معتبر که بسبار هم زیاد هستند برن
استفاده از منابع کم ارزش و جهت دار اصلا برازنده شما نیست
علي
۲۲ تیر ۱۳۹۵حسین عزیز اولا خسته نباشی دوما من همیشه به دوستان تو سایت هشدار داده بودم این منابعی که ازش استفاده میشه جز انگلیسی بازی و شیطنت و منافع شخصی چیز دیگه ایی نیست. ی روز میخوان دل طرفدارا تویوتا رو بدست بیارن ی روز طرفداران آلمانی ، ماشینای خودشون هم که خدان و بدی توش وجود نداره. آخر هم به ریش همه میخندن. شرکت بی ام وه بخاطر اینکه فروش بالای که در انگلیس داره و ی جورایی سهام دارش هستن و باز ی جورایی مینی و رولز رولز رو خرید ، تافته جدا بافته آلمانیه. من الان کاری به نتیجه تست ندارم ولی خواهشا از منابع و نشریات معتبر آلمانی هم استفاده کنیم تا ببینید چقدر داورهای مناسبی هستن و به دل میشینن حتی به قیمت ضرر خودروهای خودشون. اون حرکات زشت انگلیسی بازی توشون نیست که با زبون بازی کنن و جنگ روانی به پا کنن. ممنون
مهراب
۲۲ تیر ۱۳۹۵هرکی از راه رسید شاخ شد واسهM5 پیر
كوروش
۲۲ تیر ۱۳۹۵معلوم نیست نظرمون چی شد فقط یک نکته کوچک بگم که از قدیم bmw توی اکثر مدلای M POWER استراحت گاه دست رو از جیر می زد که الان دیدم لکسوس بطور بسیار جالبی (اصلا نمی گم کپی!) این کار رو تکرار کرده در کل هرچه قدر هم بزرگ باشید گاهی وسوسه می شید راهی که رقیبتان رفته را شما هم بروید با این مقاله نه چیزی از لکسوس کم میشه نه به شکوه بی پایان bmw اضافه بلکه مطلبی کاملا صحیح هستش بلاخره ناسلامتی ۱۰۰ سالگی برند یک جاهایی بدرد خواهد خورد دیگه
Sina
۲۲ تیر ۱۳۹۵کاملا مشخصه که مطلب کاملا متعصبانه و بی ارزش است
خوب معلومه bmwblog طرفدار بی ام و هست و زیادی شلوغش کرده بود
Nima
۲۲ تیر ۱۳۹۵همین BMW بلاگ کادیلاک رو مقایسه کرد. و کادیلاک برنده شد.
نشون میده تعصبى در کار نیس.
واقعا قدرت 467 اسبى لکسوس کنار BMW با 560 اسب یا نسخه مسابقه 600 اسبى یا کلا کنار کادیلاک 640 اسبى چیزى نیس. خداییش کم اختلاف ندارن!
467 کنار 560 یا 640!!!
احتمالا لکسوس به 300 کیلومتر برساعت نمیرسه ولى طوى مطلب قبلى اشاره کرد BMW به 300 میرسه.
احمد باقری
۲۲ تیر ۱۳۹۵به هر حال، کمی در مورد بی ام دبلیو، اغراق شده بود.
رادین
۲۲ تیر ۱۳۹۵موتور و لوکس بودن و شتاب و … همه اینا بکنار،آخه این طراحی لکسوس چیه آخه؟؟؟درسته طراحی سلیقه ای هست ولی آخه اینقدر فانتزی؟!؟!؟!اونم تو این کلاس!!!!طراحی چراغ عقب و جلو مخصوصا اون رعد که زیر چراغ جلو هست بیشتر میاد ماشین بچه ها باشه.
علیرضا
۲۲ تیر ۱۳۹۵من موندم این ماشین ها و سرعت شون به چه کار میاد؟؟؟اگه در المان باشی میندازی تو یکی از این اتوبان های بدون محدودیت سرعت تا 250 کیلومتر میری ولی تو باقی نقاط چطور؟؟؟
ولی در کل لکسوس ماشینی نیست که بشه نادیده گرفت
آرمان
۲۲ تیر ۱۳۹۵یک موجود 100 ساله، طبق قانون طبیعت کم کم از رده خارجه … شاید 100 سال دیگه…
David
۲۲ تیر ۱۳۹۵یک مطلب سراسر تعصب و این دوستمون هم که ترجمه کرده بدون شک یکی از همون متعصبین هستن که گشتن توی اینترنت ببینن کجا گفته ب ام و بهتره تا برن همون رو ترجمه کنن ! دیگه بهتره که بیش از حد هم آلمانی ها رو گنده نکنیم و ازشون الکی بت نسازیم ! چی به شما ها میرسه با این همه تعصب کورکورانه ؟!
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۵خدایا به همه ی ما فرهنگ استفاده از هر چیزی رو عطا فرما.
آمین
…
ماسل
۲۲ تیر ۱۳۹۵بین این دوتا رو نمیدونم ولی داش شاهین و عشقه
فقط انگلستان
۲۲ تیر ۱۳۹۵شاهین جان ببین چقدر لایک هم گرفته این داوید با این نظرش
حبیب
۲۳ تیر ۱۳۹۵امیییییین خدا به منو شما هم صبر بده اقا شاهین
شاهین
۲۳ تیر ۱۳۹۵ارادتمند همه ی دوستان عزیز
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵آقا دیوید برو ببین همین شاهین احمد زاده چندتا پست گذاشته که توشون بی ام و شکست خورده. اینجوری رو هوا و بی پایه اساس نه کسی رو قضاوت کنید نه در موردش حرف بزنید. در حال حاضر میشه گفت هیچ کدوم از نویسنده های پدال (برای حفظ ارزش اعتبار خودشونم که شده) متعصب نیستن. تعصب در شان یک نویسنده واقعی نیست.
mohsen
۲۳ تیر ۱۳۹۵یه چند تا مدل های بی ام وه و لکسوس موجود ایرانو هم برونین واقعا همچین حرفی نمیزنین لکسوس NX در مقابل X3 واقعا اش دهن سوزی نیس شاید مثلا از سپورتیج یا توسان سوار NX شید و با دیدن مارک لکسوس احساس تغییر محسوس کنید ولی این چیزا در مقابل ژرمن ها تاثیری نداره الان الانشم حاضرم یه بی ام وه مدل 2004 2003 سری 3 یا 5 تمیز و با موتور های قدرت بالاشو پیدا کنم برونم ولی به ماشین های جدید هم قیمت و بالاتر از قیمت خودش پول ندم ادم یه بی ام وه مدل 2004 2003 یا حتی یه E30 کبیر میبینه بیشتر حال میکنه تا ماشین اسیایی هم سن اونا میبینه
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ تیر ۱۳۹۵درود .
با توجه به شناخت هر دو کمپانی ، اگر مقایسه ایی هم صورت نگیره ، جواب کاملا مشخص است .
چون ذات هر دو خودروساز کاملا با هم متفاوته . ب ام و خودروهای لوکس با لذت ناب و هیجان انگیز تولید میکنه .
در مقابل لکسوس عمدتا خودروهای آرام . نرم بدور از هرگونه هیجان .
در این بین تبحر ، تخصص ، سابقه و … ب ام و هم باید لحاظ شود .
اما در کل نمره ی پایین گرفتن لکسس ، مساله بدی نیست . چون دوست داره در همون حد ماشیناشو اسپرت کنه . به نوعی میشه گفت دوست داره لکسس باشه .
اما قطعا هر برند نامداری اگر بخواد ، به ویژگی های رقیبش نزدیک بشه ، آنچنان براش سخت نیست .
Archi KHAN
۲۲ تیر ۱۳۹۵میلاد جان خوبی
خیلی وقته نیستی دوست عزیز
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ تیر ۱۳۹۵درود . هستیم برادر . ما سعادت نداریم . سرم شلوغه دوست عزیز .
Archi KHAN
۲۳ تیر ۱۳۹۵ارادت ،
انشالله مشغول انجام هر کاری هستی خیر باشه و موفق باشی …
Daniel
۲۲ تیر ۱۳۹۵درسته لکسوس بعضی کار هارو درست انجام میده
ولی BMW همه ی کار هارو درست انجام میده
Hamid
۲۲ تیر ۱۳۹۵این سایت bmw blog هدفش سرکار گذاشتن ملته
همین سایت گفته بود bmw m4 شتابش روی کاغذ از لکسوس RC بالاتره در عمل هم bmw شکستش داده ولی برنامه دنده 5 نشون داد این حرفا دروغی بیش نیست .لکسوس در عرض دو ثانیه 20 متر از bmw جلو افتاد فیلمش در آپارات موجوده .کسی هم انتظار نداشته باشه bmwblog بیاد از رقبا تعریف کنه .
میگم پدال جان تو که از هر سایتی مطلب میزاری از سایت pride blogfa هم مطلب بذاری بد نیستا !! حتما پراید هم طرفدارانی داره!!
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵درود. شما چندتا تست دیگه غیر از دنده هم ببین. همون تستی که دنده انجام داده رو هم کامل ببین. اولش کا لانچ کنترل ب ام و رو روشن نکردن ب ام و عقب افتاد. بعدش که تونستن لانچ کنترل رو روشن کنن هم توی پیچ مسابقه درگ گذاشتن و ب ام و رو در قسمت بیرون پیچ گذاشته بودن. یعنی ب ام و باید مسافت بیشتری رو طی میکرد. گرچه تونست اول بشه اما اختلافش در حد چند متر بود.
تستی که تاپ گیر بین M4 و RC f انجام داده رو ببینید تا متوجه اختلافشون بشین.
___________________________________________________________
یه نکته هم در مورد این پست:
این مقاله در اصل توسط تاپ گیر منتشر شده و چند ماه پیش خودم قصد ترجمشو داشتم اما منصرف شدم. BMWBlOG فقط گزارش کرده و خودش هیچ تستی انجام نمیده. توی متن اصلی هم نوشته شده بود که M5 هم از نظر راحتی و هم از نظر اسپرت بودن و کیفیت کابین بهتر از GS F عمل کرده.
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۵سلام حسین جان
این دوستان آتیششون خیلی تنده :)
مطلب رو پیگیری نکرده عکس العمل نشون میدن و…
افرادی که به دیدن عکس و تیتر مطلب بسنده میکنن و …
خودت بهتر در جریانی دیگه ؛)
Hamid
۲۲ تیر ۱۳۹۵درگ bmw528 با لکسوس gs 350 و لکسوس RC با bmw m5 رو که توسط برنامه دنده 5 انجام گرفته در سایت آپارات ببینید خالی از لطف نیست در هردو لکسوس برنده شده و نشون میده اعداد وارقام اعلامی کارخونه ها در عمل فرق میکنه .
از سایت پدال هم بعلت انتشار مطالب انتقادی از سایت خودش تشکر میکنم
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵ارقامی که توسط کارخونه منتشر میشن بعضیاشون با اون چیزی که در واقعیت اتفاق میفته متفاوت هستن (نمیگم بهترن یا بدتر، متفاوتن) اما شما هم گویا فقط دنده 5 رو به عنوان منبع استفاده میکنی. آمارش خیلی مطابق میلته؟ BMW 528 از موتور 2لیتری 245 اسبی استفاده میکنه، لکسس GS 350 از موتور 3.5 لیتری 311 اسبی. انتظار داری کدوم سریعتر باشه؟ اصن قابل مقایسه نیستن. در مورد رقابت RC با M5 هم من چیزی پیدا نکردم. اصن هم کلاس نیستن! لینک بذاری بهتره
لطفا در پاسخ کامنتی که گذاشتم جواب بدین. چون ممکنه متوجه نشم که جواب دادین.
Zippo
۲۲ تیر ۱۳۹۵با عرض پوزش اما یک متن ترجمه شده سراسر تعصب از یک مجاله اینترنتی
جالبه که فقط هم اخبار بی ام و منتشر میکنه
اخه اینم شد منبع
تو پیامبرا گشتند و جرجیسو انتخاب کردند
امیدوارم مقایسه بی ام و با جنسیس جدیدو از یک سایت معتبر بزارید
Hamid
۲۲ تیر ۱۳۹۵خدایا به این ملت کمک کن یاد بگیرن تعداد سیلندر و حجم موتور در مقایسه ملاک نیست . ملاک کلاس خودرو ومیزان قدرت خروجیه .دوست عزیز شما مثل اینکه توین توربوی bmw رو نادیده گرفتی پس اون دوتا توربو کارش چیه حتما میخوای بگی چون موتور بی ام و 2000 سی سیه باید با کرولا 2015 و سراتو2000و النترا 2000 مقایسه بشه . تمام سایتهای معتبر لکسوس rxو nx رو با bmw x3 28i و ائودی q5وix55و غیره مقایسه میکنند حتما چون حجم موتورشون باهم فرق داره از نظر شما مردوده.
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵شما اون لینکی که گفتم رو بی زحمت بذار. مرد حسابی سایت مورد علاقه شما اومده بین یه ماشین 311 اسبی و یه ماشین 250 اسبی مسابقه درگ گذاشته!! لکسس GS350 باید با ب ام و 535i مقایسه بشه نه با 528i. اگه میخوای برای 528i رقیب بیاری باید با GS Turbo یا GS Turbo F Sport مقایسش کنی نه با GS350. همینطور که GS350 رو نمیشه با 550i مقایسه کرد. درضمن درستش اینه که اگه لکسس از پکیج F Sport استفاده میکنه باید ب ام و هم دارای پکیج M Sport باشه (و بالعکس). طبق منطق شما باشه، GS350 رو میشه با 520i هم مقایسه کرد و به عنوان برنده اعلامش کرد!
(خلاصه کلام: 520 و 528 و 530 و 535 و 550 و M5 همشون سری 5 هستن و همکلاس GS. اما نمیشه که همشونو با GS350 مقایسه کرد)
خدایا به ملت یاد بده از گزینه “پاسخ” زیر کامنت استفاده کنن و با دعوا و تمسخر صحبت نکنن.
حسین
۲۲ تیر ۱۳۹۵دلیل اینکه این ماشینایی که شما گفتی با هم مقایسه میشن اینه که قیمتشون تقریبا برابره. یعنی لکسس ها با موتور بزرگتر هم قیمت آلمانیها با موتور کوچیکتر هستن (البته من حجم موتور nx و rx رو نمیدونم). به همین دلیل با هم مقایسه میشن اما بهتر بودن شتاب GS350 نسبت به 528i یه امر طبیعیه. قدرت و گشتاور بیشتر باعث شتاب بیشتر میشه. اشکالی به ب ام و وارد نیست! بستگی داره شما ملاک مقایسه رو قیمت در نظر بگیرید یا عملکرد. اگه بخواین ملاک رو عملکرد در نظر بگیرین، بهتره که ماشینها از نظر فنی به هم نزدیک باشن
LFA
۲۳ تیر ۱۳۹۵لکسوس شاهکاری به نام lfa داره که همه تحسینش میکنند ولی خب تو سدان ها مثل این که زیاد خوب عمل نمیکنه نمیدونم چرا ولی خب با توجه به قدمتش نبایدم بتونه از بی ام و بهتر باشه ولی خب از نظر قیافه خوب عمل میکنه (نظر شخصی)
حسین
۲۳ تیر ۱۳۹۵درود. کی گفته لکسس توی سدانها خوب عمل نمیکنه؟ اتفاقا توی سدانها خیلی خوب کار میکنه اما سدانهای اسپرتش خیلی اسپرت نیستن
سهیل
۲۳ تیر ۱۳۹۵حالا جدا از بحث مقایسه لکسوس واقعا خودروهای خوب و باکیفیتی میسازه و توی دنیا هرکی خاص پسنده میره سراغ لکسوس حتای توی این سایت هم توی یکی از مقاله ها اشاره شده بود به این موضوع
به درد خانواده میخوره یه حس لوکس بودن خاصی توی جلو پنجره محصولات لکسوس هست که باعث میشه من همیشه این برند رو جدا از بقیه برند ها همیشه بررسی کنم
BMW
۲۹ تیر ۱۳۹۵این خانواده تویوتا بهتر هست رو همون داستان خودروهای اقتصادی و کم هزینه فوکس کنند و خودشون قاطی هر اشی نکنن، هر کسی را بهر کاری ساختن…….
پوریا
۵ شهریور ۱۳۹۵باشه اقا اصن لکسوس اخرشه.
د اخه عزیز من وقتی m powerپشت amg peroformance رو میزنه زمین دیگه 15fsport ساله جای خودش
سروش درگاهي
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام
داداشم موتور لکسوس تنفس طبیعیه ولی بی ام و توئین توربو است .اگر لکسوس روی جی اس اف توربو بزاره بی ام و بازنده میشه
سروش درگاهي
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام
داداشم موتور لکسوس تنفس طبیعیه ولی بی ام و توئین توربو است .اگر لکسوس روی جی اس اف توربو بزاره بی ام و بازنده میشه …
مهدی
۱۰ مهر ۱۳۹۶لکسوس همیشه مورد اعتماد ترین برند سال رو از آن خودش میکنه
و نسبت bmw بسیار کم خرج و بدون دردسره!!!!
تو سایت باما ببینید دست دوم های لکسوس بیشتر خواهان داره یا bmw
هیچکس سراغ دست دوم های bmw نمیره چون کمتر کسی هست که ندونه bmw دست دوم یعنی سرطان محض!!!!!!!!!! این جمله در مورد ماشین های صفرش هم صدق میکنه!!!!!!
اما دست دوم های لکسوس همه خواهانش هستند
تو این مقایسه هم که bmw تویین توربو هست و لکسوس تنفس طبیعی که بازم توربو یعنی استهلاک و سرطان ن ن ن ن ن ن !!!!!!!!!
من خودم ترجیه میدم با 260 میلیون یه IS250 2015 بردارم تا یه 320 مدل 2013