بی ام ومرسدس بنز

چالش شکوه و نبوغ دو ابر خودروساز: مرسدس C63 AMG در برابر ب‌ام‌و M3

همان‌طور که می‌دانید خودروهای خانوادگی و در رأس آنها، خودروهای سدان، در اولویت اکثریت خریداران خودرو در تمامی ادوار دنیا بوده‌اند. اما همواره عده‌ای وجود دارند که به‌سادگی و اقتصادی بودن سدانشان قانع نبوده و همانند سایر کالاهای زندگی خود به دنبال لوکس‌های این محصول هستند. در این دسته کسانی هستند که به خودرویی لوکس با استهلاک کم و تجهیزات رفاهی مناسب قانع‌اند؛ اما بعضی‌ها علاوه بر این، از خودروی لوکس خود عملکردی نسبتاً بالا در رانندگی‌ هم انتظار دارند. اما در این گروه نیز افرادی هستند که به این هم بسنده نکرده و خواهان خرید ابرسدان لوکسی هستند که با آن دیوانه‌وار به دل پیست زده و بتوانند از لذت رانندگی در سطح بالا بهره‌مند شوند و گاهی هم در کل‌کل‌های خیابانی، از اسپرت‌ها و سوپراسپرت‌ها کم نیاورند؛ در عین حالی که خودرویشان یک سدان لوکس خانوادگی است که برای استفاده روزمره هم مناسب بوده و گاهی هم می‌توانند با آن به مسافرت بروند. در این مقاله قصد داریم دو تا از کله‌گنده‌های این رده خودرویی را باهم مقایسه کنیم: ب‌ام‌و M3 و مرسدس ۶۳ AMG

2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
از آنجایی که این دو خودرو هردو معیاری در سگمنت خود هستند، رقابت شاخ‌به‌شاخ آن دو اجتناب‌ناپذیر است. در آن سوی میدان رقیب بی‌ام‌و با دو مدل خودنمایی می‌کند: C63 AMG با موتور ۴ لیتری معروف AMG با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۶۵۰ نیوتن متری، همچنین مدل قوی‌تر آن یعنی C63 AMG S با همان موتور ولی با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری تا تیر خلاص را بر پیکره‌ی M3 رها کند. این موتور را قبل‌تر در مرسدس AMG GT با هر دو قدرت ذکر شده شاهد بودیم که هدف اصلی آن، رقابت با پورشه ۹۱۱ می‌باشد؛ اما به‌کاربردن این موتور توسط این خودروساز بر روی این مدل، حاکی از امپراتوری M3 در این سگمنت بوده و این نکته را به ما یادآوری می‌کند که رقابت با این اسطوره در این کلاس خودرویی، به‌سختی رقابت با ۹۱۱ کبیر می‌باشد.
2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
کمپانی بی ام و، M3 با کد F80 را تا سال ۲۰۱۵ بدون هیچ بسته‌ی افزایش قدرتی ارائه می‌دهد اما این خودروساز برای فیس لیفت این مدل قصد دارد که در صورت درخواست مشتریان، competition package معروف خود را روی این مدل نیز ارائه دهد؛ پس ما نیز تا قبل از ورود مدل ۲۰۱۶ این خودرو به بازار، مدل پایه‌ی مرسدس را انتخاب کردیم تا در حد ممکن، همه چیز برابر بوده و یک رقابت کاملاً منصفانه بین این غول و آن غول‌کش برگزار کنیم.
2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب AMG C63 انتقال می‌یابد تا مدل پایه را در ۴.۲ ثانیه و نسخه S آن را در ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۲ مایل یا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت هر دو نسخه به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (۱۵۵ مایل) محدود شده‌است.
2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
در آن سوی دیگر میدان بی‌ام‌و M3 با یک موتور شش سیلندر خطی دو توربوشارژ حضور دارد که ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰.۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا به ما بفهماند که لذت و داینامیک رانندگی صرفاً بیرون کشیدن یک قدرت خارق‌العاده از یک موتور V شکل نیست. بی‌ام‌و این قدرت و گشتاور را از طریق یک گیربکس پیشرفته‌ی ۷ سرعته DCT به چرخ‌های عقب می‌رساند تا شتاب صفر تا صد را همانند نسخه‌ی S مرسدس با ۵۰۳ اسب بخار در ۴.۱ ثانیه طی کند؛ البته اگر خواهان لذت بیشتر رانندگی از طریق تعویض دستی این گیربکس باشید، این رکورد را در ۴.۳ ثانیه می‌توانید ثبت کنید. حداکثر سرعت این مدل هم همانند رقیب روی ۲۵۰ محدود شده است.
2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
اما رقابت شاخ‌به‌شاخ…
هر دو خودرو به‌طور مشابه در ۴.۰ ثانیه ۰ تا ۶۰ مایل را طی می‌کنند، هردو دارای ترمزهای پیشرفته و قابل توجهی هستند، در هر دو مدل قابلیت تنظیم سیستم تعلیق وجود دارد و هردو احساس بسیار متفاوتی در رانندگی می‌دهند.
2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
بی ام و دارای یک هندلینگ بسیار قوی بوده، بسیار خوب به زمین چنگ می‌زند، در بدنه کمترین لغزش احساس می‌شود، بسیار سریع عمل کرده و دقیق به دستورات راننده واکنش می‌دهد؛ البته فرمان آن می‌توانست کمی حساس‌تر عمل کند.
2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
سراغ مرسدس می‌رویم. خودرویی راحت‌تر، با تکان‌هایی کمتر در جلو و همچنین با لغزش بیشتر و تعادل کمتر در پیچ‌های سخت. این خودرو پیچ‌ها را با سرعت بالایی می‌پیماید، اما به چالاکی بی‌ام‌و نبوده و چسبندگی آن را ندارد. البته که این هندلینگ فوق‌العاده M3 باعث شده که قبل از شروع به رانندگی هیجان‌انگیز، سواری سفت‌تری نسبت به مرسدس داشته باشد که البته خاصیت این رده خودرویی است. هنر موتور AMG وقتی مشخص می‌شود که موتور شش سیلندر خطی بی‌ام‌و صدای خشن و ترسناک لازم را ایجاد می‌کند، اما مرسدس حتی در سرعت‌های پایین، صدایی دل‌نشین‌تر با پرده‌ای بین بم و زیر ایجاد می‌کند. اینجاست که هنرنمایی واقعی این موتور شروع می‌شود، جایی که شما نیازی ندارید مرکبتان را شلاق بزنید تا از صدای آن لذت ببرید و احساس قدرت کنید!
2015 Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63 vs. 2015 BMW M3
شما نمی‌توانید هیچ‌گونه بحثی راجع به طبیعت بی‌امان انجین M3 بکنید. هرچند که قدرت ۴۲۵ اسب بخاری آن به اندازه مرسدس ۴۶۹ اسبی نیست، اما به احساس آتشین بی‌ام‌و اضافه می‌کند و M3 قلدر با آن بیشتر دور برمی‌دارد. همچنین بی‌ام‌و سبک‌تر از رقیب بوده و در شتاب و سرعت به‌آسانی با C63 AMG مطابقت داشته و رقابت می‌کند؛ هرچند که موتور خورجینی AMG در دورهای پایین‌تر سریع‌تر عمل می‌کند. هر دو گیربکس حالتی اسپورت برای تعویض سریع‌تر دنده دارند، اما تعویض‌های بی‌ام‌و سریع‌تر انجام می‌شود. این گیربکس در سریع‌ترین و تهاجمی‌ترین حالت می‌تواند وظیفه انتقال قدرت را بسیار سریع انجام دهد؛ که البته، این حالت برای رانندگی حرفه‌ای و سخت بهتر است. گیربکس هفت سرعته‌ی اتوماتیک مرسدس ساده و معمولی‌تر است، البته به‌کارگیری این گیربکس در این مدل با چند ارتقا همراه بوده که عملکردی تهاجمی‌تر را به آن می‌بخشد. تعویض‌های آن کمی آهسته‌تر است، مخصوصاً وقتی شما به آرامی در حال رانندگی هستید.
2015 BMW M3
۲۰۱۵ BMW M3
در رابطه با موتور نرم‌تر مرسدس باید بگوییم که این موتور به دلیل حجم بیشتر و فشار پرخوران کمتر، برای رانندگی روزانه نرم‌تر عمل می‌کند. هردو خودرو شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان دارند؛ که این عمل را می‌توان سریع‌تر و به‌سادگی از پشت فرمان انجام داد. سیستم لانچ کنترل مرسدس آسان‌تر عمل می‌کند و اجازه‌ی هرگونه هرزگردی را از چرخ‌ها سلب می‌کند و در صورت فعال بودن این سیستم، خودرو از حالت سکون به‌سرعت راه می‌افتد، درحالی‌که این سیستم در بی‌ام‌و در جلوگیری از هرزگردی چرخ‌ها کمتر مؤثر است.
2015 Mercedes-AMG C63
۲۰۱۵ Mercedes-AMG C63
همان‌طور که می‌دانید، هیچ یک از این خودروها، سواری آرام و نرمی ندارند، اما مرسدس تا حدودی نرم‌تر از بی‌ام‌و روی جاده نشان می‌دهد؛ البته که AMG C63 هم دارای سواری خشک است، اما با کمک‌فنرها و تعدیل‌کننده‌های به‌کاررفته در آن، در حالت رانندگی نرم (comfort mode) در انطباق‌پذیری با مسیر کمتر آزار می‌دهد. اما بی‌ام‌و روی سطوح غیر صاف سفت‌تر است و می‌تواند آزاردهنده باشد، بدون توجه به اینکه شما کدام حالت سیستم تعلیق را انتخاب کرده‌اید. پس به‌طور کلی در هریک از حالات رانندگی، مرسدس کمی نرم‌تر از رقیب عمل کرده و در عوض، بی‌ام‌و اسپورت‌تر رفتار می‌کند. البته به‌هیچ‌وجه نباید از هیچ یک از این دو خودرو، انتظار سواری نرم و راحت و با کمترین ضربات ناشی از ناهمواری‌های سطح مسیر داشته باشید. در هر دو ابرخودروی فوق، شاهد کم‌صدایی قابل‌توجهی در سرعت‌های بالا در بزرگراه هستیم؛ هرچند که از سطح مسیر صداهای زیادی به گوش می‌رسد و در مرسدس نیز صدای دریچه گاز موتور کاملاً برطرف نمی‌شود. نتیجه‌گیری نهایی:

BMW M3 DCT
نقاط مثبت:

  • عملکرد باورنکردنی
  • کابین هوشمند
  • میزان چسبندگی و هندلینگ

نقاط ضعف:

  • نفوذ صدا از سطح جاده
  • دل‌چسب نبودن صدای تولیدی

دریک جمله:
ویرانگری سریع و توانا، که البته سختی در ذات آن است!

Mercedes-Benz C63 AMG
نقاط مثبت:

  • دارای کیت‌های فراوان
  • موتور عضلانی
  • صدایی دل‌نشین
  • سواری نرم‌تر

نقاط ضعف:

  • هندلینگ و چسبندگی عادی
  • سیستم ناوبری و سرگرمی رنج‌آور

دریک جمله:
یک سالن هنرنمایی با عملکرد بالا که زندگی با آن راحت است!

[polldaddy poll=9025890]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی ستوده نیا

علاقمند به دنیای خودرو، در حال حاضر مفتخر به نویسندگی و ارائه مقاله در سایت پدال هستم

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر مرادی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    دوست دارم هردوتاشو داشته باشم…
    یه روز با این..یه روز با اون…دوباره یه روز با این…یه روز با اون برم تفریح
    کارم که نداریم بریم باش سرکار

    1. امین

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (384 ديدگاه)

      آرزو بر جوانان ایران عیب نیست…

      1. Alizeus

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (419 ديدگاه)

        عجیبه! چرا تمامی عکس ها طوری هستش که بنز بیشتر به چشم بیاد!!؟
        نگه مقاسیه نیست؟ :/

        1. Archi KHAN

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2202 ديدگاه)

          دقیقا !
          حتی عکاس هایی که بعضی وقت ها تو مقالات میزارن جانب مدارانه اس…

    2. E 36

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (917 ديدگاه)

      ب ام و استاد دینامیک هست ، بنز این همه دوپینگ کرده ولی نمیرسه بهش

    3. me84

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      1 مرسدس بنز
      2 بی ام و

    4. asa

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      از عقبه بنزه خوشم نیامد میتونست قشنگ تر باشه ، اما به هر حال اینم بنزه دیگه…….

      1. Km

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (543 ديدگاه)

        این دوستانی که در مورد هر قسمت از طراحی مرسدس نظر میدن این ماشینو از نزدیک دیدن هیچ؟ :/ چون تفاوتشون تو عکس و واقعیت زمین تا آسمونه.منم اول تو عکس میدیدمش خیلی چیز عجیبی نبود اما از نزدیک که دیدمش واقعا ماشین خوش تراش و شیکیه و خوشگلیه و کاملا متفاوت از عکس

        1. asa

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (55 ديدگاه)

          اگه قرار باشه تا چیزی رو ندیدیم یا تجربه نکردیم نظر ندیم یا انتقاد نکنیم تا 100 سال دیگه هم به هیچ جا نمی رسیم.

  2. شایان

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1352 ديدگاه)

    هر دو عالین

  3. شایان

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1352 ديدگاه)

    ب ام و اسپورت تره بنز راحت تر و لوکس تر ولی بازم بنز به فرمون بنز نگاه کنید تا کیف کنید

  4. AHMADREZA

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    سیستم سرگرمی بنز چه مشکلی داره ؟؟اتفقا خیلی هم پیشرفته تره

    1. شایان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1352 ديدگاه)

      خب انگلیسن دیگه از نظر اونا همیشه باید مشکل باشه ولی در ماشینای خودشون نه متاسفانه رسانه فعلا دستشونه ولی غمی نیست آلمانی ها با تکنولوژی خیلی برتر دارن پوزشونو میزنن

      1. جی تی ار

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (458 ديدگاه)

        دوست من هیچ ربطی به انگلیسنداره که اصلا طرف بنز بی ام و ی اصیل باواریاییه!!!!!!!
        خواهشا نظر غیر منطقی ندهید.
        سیستم i Drive بی ام و بهترین و پیشرو ترین ناوبری است این رو با کمی تحقیق می توان فهمید…

    2. امین

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (384 ديدگاه)

      متاسفم جوابتون غلطه
      iDrive یکی از بهترین هاست

    3. AHMADREZA

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      کاشکی برنده مقایسه هم مینوشت

  5. "Amir"

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواست بگم m3 ولی واقعا c63 رو نمیشه رد کرد !

  6. mahdi-GM

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سلام به پدالی های عزیز
    خوشحالم که پس از یه مدت غیبت دوباره میتونم در جمع شما دوستان باشم.
    در مورد این دو خودرو هم باید بگم که اگه به من باشه نمیتونم از هیچ کدومشون بگذرم ولی به نظرم BMW اسپرت تر و خشن تره چه از لحاظ ظاهری چه از لحاظ موتوری.درسته که بنز گشتاور و اسب بخار بیشتری داره ولی BMW با امکانات کمتر پا به پاش میاد. من که تو رای گیری BMW رو انتخاب کردم

  7. آرماااان

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    بنز خیلی لوکس تر و راحت تره،ولی بی ام دبلیو اسپورت تر،هندلینگ M3موضوعیه که ثابت شده و نمیشه راحت ازش گذشت

  8. علی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (198 ديدگاه)

    LIKE BMW

  9. AHMADREZA

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اگر منبع رو بزنین ممنون میشم

  10. AHMADREZA

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    رضا جواب من رو ندادین ها توی پست پژو 208 ممنون میشم جواب بدین

    1. Hamid...Audi

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (713 ديدگاه)

      واقعا تو اهواز آئودی زیاده؟!!!!!!
      یکی از بزرگترین آرزوهامه با آئودی اس8 عکس بگیرم(با اون دنده مثه هواپیماش :D )
      واجب شد یه بار بیام اهواز!!!!!
      .
      پ.ن:واقعا انتخاب بین این دو سخته ولی فکر کنم بی ام دبلیو انتخاب بهتری باشه.

      1. آرمااااان

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        اره من یه عکس دارم یه آِیودی A8کنار یه رولزرویس مشکیه تو نمایشگاه،اگه اشتباه نکنم نمایشگاهش توی ابادان یا خرمشهر کنار یه پل بزرگه،اخه یه بار رفته بودم ازونجا رد شدم یادم نیست دقیقا تو ابادان بود یا خرمشهر،توی نمایشگاهش سه تا ماستانگ یه بنز یه بی ام دبلیو و یه سنتنیال گذاشته بودن یه پژو ار سی زد هم بیرون پارک بود،بخدا انگاری نمایشگاه تو دبی یا لندن بود

        1. AHMADREZA

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          این رو لز رویس و آوودی و اس کلاس توی نمایشگاه اتونیکران اهواز هست
          یادمه اولین بار که برای خریدن ماشین رفتم اونجا وقتی این یه تا رو باهم دیدم داشتم سکته می کردم
          یه cla هم بود انقدر جذاب بود که اصلا به رو لز رویس نگاه نمی کردم

      2. AHMADREZA

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        اتفاقا من تو گوشیم یه عکس با رولز رویس ریث و a8 داشتم ولی الان ندارمش دفعه بعد که رفتم حتما میگرم میفرستم

        1. Hamid...Audi

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (713 ديدگاه)

          خیلی آقایی…منتظرما!

      3. AHMADREZA

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        سلا حمید چون من فعلا سرم شلوغه و نمیتونم برم اونجا و عکس های خودمم هم قبلا پاک کردم این عکسا رو (که خودم نگرفتم رو میزارم)البته این همون جایی که در اون عکس دارم
        http://www.asrkhabar.com/fa/news/65982/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%B2%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%B5%D9%81%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

        1. شایان

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1352 ديدگاه)

          پروفسور این که بنتلیه کنارشم آئودی

        2. Hamid...Audi

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (713 ديدگاه)

          آقا بنتلی کجا بود؟!!!!
          حداقل تیتر خبرو میخوندی رولز رویسه!
          احمدرضا جان دمت گرم

        3. آرمااااان

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          بنتلی و رولزرویس رو تشخیص نمیدی؟
          اگه دنبال خبرین واسه رولزرویس خوزستان توی سایت اروند پلاک هست

    2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2280 ديدگاه)

      درود
      بنز سه سدان و سه کوپه همتا داره
      سی و سی کوپه که رقباش میشن سری 3 و 4
      E و E Coupe که رقیببش میشن سوی5 و کوپه هاش
      و البته اس و اس کوپه که البته سری7 کوپه نداریم
      برای کانور ها سی کروک هنوز رونمایی نشده ولی میشه رقیب سری4 کانور
      ایی کروک داریم که بضا با سری 4 کانور مقایسه میشه که البته رقیب مستقیم نیستند و فقط نزدیکترین رقبا هستند (مثلا بعضا میان GL63 رو با X6M قیاس میکنن )
      E و S کانور رقیب مستقیم در بی ام و ندارند
      در مورد سری 6 بعضیا میان با SL قیاس میکنن که خب من خودم خیلی این کار رو درست نمیدونم و با توجه به اینکه سری6 کوپه سابقا رقیب CL محسوبش میکردند پس میشه الان با اس کوپه قیاسش کرد که البته بازم مناسب نیست ولی شاید بعضیا به مقایسه با اس ال ترجیحش بدن
      ممکنه سری 6 کانور با E کانور هم قیاس بشه
      در مورد تفاوت بین ری6 کوپه M6 خیلی متوجه نشدم منظورتو…خب M6 نسخه ام پاور سری6 هست در نسخه های کوپه و کانورتیبل

      1. AHMADREZA

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        رضا دمت گرم منظورم از اون حرف این بود که تفاوت سری 6 با m6 خیلی زیاده ولی تفاوت s cope و s63 انقدر نیست

      2. AHMADREZA

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        شایان جان یکم دقت کن برو بزن تو اینترنت رولز رویس ریث بعد نظر بده آخه این کجاش بنتلیه؟

  11. mohammad

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    با سلام انتخاب منم بی ام و هست.m3.
    درسته طرفدار بی ام و هستم، ولی هر دوتاشون عالی هستن نیمشه نقصی داخلشون دید.
    just germany

  12. احمد باقری

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    به نظرم بنز بهتره و سواری راحت تری داره.

  13. american and japan

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی خیلی تازگیا عاشق بنز شدم.اصلا ابوهتی داره لامصب که تایتانیک انگار میرونی.بی ام و هم دوست دارم ولی عاشقش نیستم.اینجا هم باز بنز چون کشیده تره یه مقدار یا لاقل اینطور نشون میده و همینطور کاملا مردونه هست البته نه اینکه بی ام و زنونه هستااااا…و این که خیلی لوکس تره و تعلیق نرم تری داره و اینکه شدیدا شبیه s class شده

  14. lmbx

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    به نظرم مطلقا نمیشه گفت کدوم بهتره باید ببینی به کدوم حس بهتری داری.
    اگه من پول هر کدوم را داشتم سعی میکردم چند ماه بنز سوار شم وچند ماه بی ام دبلیو چون هرکدام حس خاص خودشون رو دارن.
    با تشکر از اقای ستوده نیا بابت ترجمه زیباشون اون جاهایی که نوشته موتور قلدر وذات وحشی خیلی دوست دارم یه جورایی فقط ما عشق ماشین ها این کلمات رو با جون و دل درک میکنیم.
    خداییش قشر عشق ماشین تو ایران خیلی غریب مونده مثلا وقتی به بعضی دوستام میگم موتور فلان ماشین قلدر هست مسخره ام میکنند

    1. علی ستوده نیا

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (458 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب.
      نظر لطف شماست. انشاالله کامروا باشید…

  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6523 ديدگاه)

    درود .
    من انتخابم مشخصه . چون از صد درصد قابلیت های اسپورت ب ام و استفاده نمیکنم . درنتیجه بنز هم لوکسه و اسپورت . موتورشم که دیگه جای هیچ حرفی نذاشته . قابلیت هاش الگو هستند .
    پدال جان مرسدس بنز سی کلاس کوپه هم معرفی شد . عکساشو بذار .

  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6523 ديدگاه)

    درود . اینم لینک عکس های سی کلاس کوپه .

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2017-c-class_coupe/

    اما در کل نسل قبلی سی کلاس ، چه در کوپه و چه در سدان ، یچیز دیگه بود .

    1. lmbx

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (287 ديدگاه)

      اره داداش c63 نسل قدیم یه جورایی با ابهت تر و مردونه تر بود

    2. مجتبی(ساروی)

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      سلام برمیلاد عزیز چه خبرداداش .؟

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6523 ديدگاه)

        درود . هیچی داداش . سلامتی . خیلی چاکریم

  17. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اگه از این بنزه و بی ام دبلیو تو ایران با قیمتی که همه جا میدن میامد دیگه کسی سراغ چینی جماعتو کره ای ها نمیرفت ، البته باید دید ما فرهنگ استفاده این ماشینارو داریم یا به اولین خرجش رسید میفروشیمش بره.

  18. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    در کل از Bmw بیشتر حال کردم.دست نویسندشم درد نکنه.

  19. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    جاده هاشونو نگا چه تمیزه ، از اون طرف جاده و خیابونای خودمونم ببین که تا به اطرافت نگاه میکنی به‌جای این که زیبایی طبیعت رو ببینی ، محو در هنر و استعداد به گند کشی طبیعت ما میشی …………!!!!!!!!!!

  20. نوید جهرمی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    از دیدن کلیپش هم لذت بردم.
    انتخاب بین بنز و ب ام و ب اندازه انتخاب بین موستانگ و کامارو سخته.
    کاش این آزمایش با حضور آئودی S4 و کادیلاک ATS-V تکمیل میشد.

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      اتفاقاً Motortrend یه مقایسه بین این دو و ATS V انجام داده بود.
      فکر کنم بنز اول و کادیلاک دوم و ب ام و سوم شده بود.

      1. asa

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (55 ديدگاه)

        به هر حال من با کادیلاک بیشتر حال میکنم ، تو خیابون اگه ببینیش میتونی تشخیص بدی چه حیولایی.

      2. مجتبی(ساروی)

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        سلام باربد جان داداش گلم من جوابتو تو پست مقایسه گلف و مزدا و…دادم منت میزاری اگه بری بخونیش

        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          بله مجتبی جان کامنت شما بزرگوار رو خوندم.
          لازم میدونم بار دیگه هم تبریک بگم.واقعا خوشحال شدم.
          انشالله سایتون همیشه بالا سر فرزند گرامیتون باشه.

      3. فریا

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (683 ديدگاه)

        درسته باربد جان

        البته به لحاظ عملکرد یا پرفورمنس (شتاب گیری ، کشش ، ترمز

        گیری ، هندلینگ ، مصرف و …) برتری کاملا با کادیلاک بود ولی بخاطر

        سیستم سرگرمی CUE و تنگی صندلی های عقب دوم شد .

  21. فرهاد کرمستجی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    دوستی فرمودن که چرا بنز بیشتر به چشم میاد! تو عکسها منظورشون بودش فکر کنم. اعتقاد بنده این هست که کلا بنز بر لوکس بودن نسبت به بی ام بیشتر تکیه داره! البته این مطلب از طراحی اکستریور و اینتریور این دو برند مشخص هستش.البته نکه بی ام لاکچری نباشه خیر!منظور طیف مشتریان این دو برند هستش، جدای بازار های محدود مثل ایران که کمری هم توش لوکس محسوب می شه، به طور کلی برند بنز بر خودروی مدیریتی بودن تاکید بیشتر داره و البته نحوه برخوردشون در دبی نسبت به نمایندگی بی ام بسیار لوکس تر هستش. بهر نحو هر دو عالی هستن، اگه یدان راحت با چاشنی لاکچری بخواید سی 63 گزینه بهتر ولی اگه یک سدان با چاشنی اسپورت و هیجان انگیز مطمعنا ام 3 گزینه بهتری هستش.

  22. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (289 ديدگاه)

    خلاصه بگم دیگه بنز کفش مجلسی میپوشه بی ام دبلیو کتونی رانینگ…انتخابمم فک کنم مشخص باشه :)

  23. mahdi-ms

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دو ماشین فوق العاده از دو خودروساز فوق العاده. انتخاب بین این دوتا خیلی سخته. ولی m3 اسپرت‌تر و جوون پسند تره و c یه ماشین اسپرتیه که داره سعی میکنه بگه لوکس هم هست.
    مطلب زیبایی بود. ممنون اقای ستوده‌نیا

  24. HaMiDrEzA

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    هر دو خودرو عملکردشون عالیه و انتخاب بینشون بیشتر سلیقه ایه. سلیقه منم که میگه انتخابم بنز باشه

  25. رضا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    وقتی یه نفر به سراغ سری m یا amg میره هدفش مشخصه و اونم عملکرد بالاتر و اسپورت تره که قطعا در این زمینه ب ام و m3 یه الگو و معیار محسوب میشه

  26. حسین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    سلام به همه

    مقایسه های زیادی بین این دو و سایر رقباشون انجام شده و هر بار هم نتایج متفاوتی گرفته شده. این نشون دهنده اختلاف بسیار کم و تقریبا بی نقص بودن این دو ماشینه. داورهای مختلف نظرات مختلفی دارن.

    یه نکته که لازم میدونم بگم اینه که ب ام و در حال حاضر به دنبال افزایش اسب بخار نیست و بیشتر به لذت رانندگی و هوشمندی شاسی توجه میکنه به همین دلیله که قدرت موتورهاش در هیچ کلاسی بیشتر از 600 اسب نیست و این در حالیه که بنز و کادیلاک قدرتهای بالایی رو ارائه میدن.

    در جواب میلاد باید بگم میلاد جان شاید شما از همه توانایی های اسپرت ب ام و نتونی استفاده کنی اما از همه 470 اسب و 650 نیوتن متر بنز هم نمیتونی استفاده کنی. در عوض در ب ام و میتونی به 100 در 100 لذت برسی.. (بعله، ما اینیم) «… تا به ما بفهماند که لذت و داینامیک رانندگی صرفاً بیرون کشیدن یک قدرت خارق‌العاده از یک موتور V شکل نیست.»

    نمیدونم درسته یا نه، اما حدس میزنم که گشتاور زیاد بنز میتونه یکی از دلایل پایداری کمترش باشه.

    مخلص همه

  27. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    حیف شد ، جای کادیلاک خیلی خالیه ، اما یک سوال دارم ماشین ساز های ایرانی این همه پیشرفت در این صنعتو نظارگر هستن پس نباید سطح کیفی و تکنولوژی ماشین های ما هم حداقل یک ذره ارتقاع پیدا کنه ؟ مگه ما چیمون کمتر از بقیه مردم جهان هست ؟ اگه میگن فرهنگشو نداریم پس باید فرهنگ سازی بشه ، اگرم فرهنگ داریم که پس بسم الله .

  28. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    راستی من اگه بخوام از اینترنت یک عکس انتخاب و برای خودم یعنی asa بزارم باید چه کار کنم؟ لطفا اگه میشه حتما جوابمو بدین ،خیلی لنگشم.

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      asa جان برو سایت Gravatar.com عضو شو و عکست رو آپلود کن بعد یه سری اعمالی رو روش پیاده میکنی و درجه ی عکست رو مشخص میکنی.
      میتونی تو خود پدال هم اگر عضو هستی عکس برا خودت انتخاب کنی و هر موقع وارد سایت شدی(با پسورد) از همون عکس برا پروفایلت استفاده کنی.
      امیدوارم تونسته باشم کمکی بکنم.

      1. asa

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (55 ديدگاه)

        خیلی اقایی ، لطف کردی، تا اخر عمر مدیونتم ، بازم دستت درد نکنه

  29. وحید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بنز پر ابهت تره
    ولی انتخاب من ام 3

  30. mohsen

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    BMW هرجا با بنز در میوفته لهش میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا