بامو برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ بود که X5 E53 را به عنوان خودروی فعال اسپورت یا SAV معرفی کرد. این برند آلمانی در آن زمان مالک لندروور بود و بنابراین X5 از برخی قطعات آفرود رنجروور همچون سیستم حرکت در سربالایی سود برده است.
حالا ۲۰ سال از زمان عرضه اولین نسل این خودرو گذشته و X5 در چهارمین نسل خود قرار داشته و البته از نظر تکنولوژی نیز فرسنگها با جدش فاصله دارد؛ اما اخیراً Redline Reviews مقایسهای جالب بین جدیدترین نسل X5 و X5 مدل ۳.0i 2001 انجام داده است.
اگر تنها بخواهیم درباره طراحی سخن بگوییم واضح است که بامو به آرامی اما بهصورت پایدار از شکلهای نرمتر استفاده کرده است. نسل جدید X5 G05 سطوح گردتر بیشتری داشته و در مقابل نسل اول این خودرو سن بالای خود را سریعا نشان میدهد.
مورد بعدی به تفاوت ابعاد دو خودرو مربوط میشود. نسل اول X5 در واقع کوچکتر از X3 امروزی محسوب میشود. البته X5 E53 بیشک ابهت خاص خودش را داشته و به لطف ارتفاع مناسب از سطح زمین خودرویی خشن و بسیار توانا به نظر میرسد.
البته در خاتمه این بررسی، فرد بررسی کننده از چندین نکته دربارهی X5 نسل اول لذت برده که از جمله آنها میتوان به سواری خودرو و حس فرمان آن اشاره کرد.
MAHDI
۱۸ آبان ۱۳۹۸X5 واقعا فوق العاده است. نظر مجلات مختلف هم به این موضوع اشاره میکنه
مهزیار
۱۸ آبان ۱۳۹۸قطغا طراحی داخلی نسل اول رو ترجیح میدم
بی نام
۱۸ آبان ۱۳۹۸در بهتر بودن نسل جدید شکی نیست اما حسی که نسل اول داره خیلی با احساس تره
Mohammad amin
۱۸ آبان ۱۳۹۸X5 خیلی ماشین باحالیه مخصوصا جدیدش
احمدرضا
۳ آذر ۱۳۹۸20 سال دیگه چی میشه ؟