همانگونه که انتظار میرفت بامو سری ۴ جدید کاملاً جنجالی ظاهر شد و بیشترین الهام را از کانسپت ۴ سال پیش گرفت. به این ترتیب شاهد جلوپنجرهای برجسته هستیم که شاید همهچیز را تحت تأثیر خود قرار داده باشد اما نباید از سایر عناصر طراحی این خودرو و همچنین کابین آن غافل شد. این خودرو در برخی بخشها همچون کابین کاملاً از سری ۳ سدان الهام گرفته است.
واضحترین تغییر سری ۴ جدید در جلو رخ داده است. جلوپنجره کانسپت ۴ تقریباً بدون تغییر روی این خودرو جا خوش کرده و البته پلاک نیز در میانه آن قرار میگیرد. همچنین دیگر خبری از جلوپنجره جداگانه بامو نیست و جلوپنجره کلیوی شکل دوبل این برند تبدیل به یک قطعه شده است.
بامو علاوه بر جلوپنجره بزرگ یاد شده ورودیهای هوای بزرگتری را در نظر گرفته و مه شکنها نیز با چراغهای LED نازکتر یکپارچه شده است.
وقتی از پروفایل جانبی به سری ۴ جدید نگاه کنیم آن را جذابتر از نسل پیشین خواهیم یافت اما برخی سورپرایزها نیز وجود دارد. ورودی هوای روی گلگیر هماکنون به عقب رفته و ما را به یاد اولین نسل Z4 میاندازد. خط شانه برجسته مدل F32 نیز جای خود را به خطوطی داده که بیشباهت به خطوط جانبی فورد موستانگ و اینفینیتی Q60 نیست. آنچه باعث ارتباط بصری سری ۴ جدید با نسل پیشین میشود شیشه سهچهارم عقب است که شبیه مدل قبلی میباشد. سری ۴ اولین محصول تولیدی بیمر از زمان Z3 کوپه است که فاقد عنصر طراحی Hofmeister kink برند است.
نمای عقب سری ۴ جدید بسیار خوب شکل گرفته و چراغهای عقب LED مشابه چراغهای جلوست. خودرویی که در تصاویر دیده میشود از سپر عقب عضلانی با عناصر ورودی هوای عمودی در کنارهها و دیفیوزری بزرگ سود میبرد.
اما کابین سری ۴ جدید نیز فضایی دوستداشتنی دارد. درحالیکه نسل پیشین این خودرو دارای طراحی کنسول مرکزی خاصی بود و از تریم افقی استفاده کرده بود، کابین نسل جدید طراحی جامعتری دارد. ما مخصوصاً طراحی کنسول مرکزی را دوست داریم که با شیب مناسبی به داشبورد رسیده است. ورودیهای هوا و صفحهنمایش نیز بسیار بهتر در این طراحی ادغام شدهاند.
در کل طراحی سری ۴ جدید نسبتاً منسجم بوده اما نظرات بسیار متفاوتی درباره طراحی آن وجود دارد. برخی افراد شجاعت بامو در طراحی سری ۴ جدید را تحسین کرده و برخی نیز جلوپنجره آن را دوست ندارند. اگرچه نظرات فضای مجازی درباره جلوپنجره اکثراً منفی بوده اما خریداران استقبال خوبی از این قطعه بزرگ در سری ۷، X7 و کانسپت های دیگر بامو داشتهاند
NAVID۰۰۹۸
۱۶ خرداد ۱۳۹۹همین رنگشو ، نسل قدیمی رو یکی از همسایهها داره که هر چند وقت یکبار گذری میاردش بیرون یه دوری میزنه ، از دلبریش هرچی بگم کم گفتم .
فکر کنم زمانی که اومد ایران حدود ۴۰۰ میلیون بود ، یادش بخیر و گرامی .
ارشیاsvj
۱۶ خرداد ۱۳۹۹اخیش چه قد خوشگل شده، به نظرتون gts و cs و m4 کی میان؟؟
♤Angus_812♤
۱۶ خرداد ۱۳۹۹الان که بیشتر دقت کردم خیلی بهتر شده
دلنشینتر شده و با روح اسپرتش بیشتر همخوانی داره
به حال که عاشقش شدم
제네시스
۱۶ خرداد ۱۳۹۹قبلی به نظرم نمای بیرونش زیباتر بود
قبلی لایک
جدید دیسلایک
(( نظرسنجی))
MASIHA
۱۶ خرداد ۱۳۹۹این نسل هم در واقع خیلی زیباست
فقط در مقایسه با نسل قبل به چشم نمیاد.
AMIR / ARMI
۱۶ خرداد ۱۳۹۹یکم با دقت که نگاه میکنم مخصوصا از بغل
به خاطر تیز تر شدن شیب سقف
بیشتر شدن اندازه کاپوت جلو و عقب
و همیطور پایین تر اومدن چراغ های جلو
انگار یه جورایی موستانگ شده
بد نیست کلا هرچند کابینش تو ذوق میزنه به خاطر اینکه از ایکس هفت تا سری هفت همین ترکیب و هیچ چیز اسپورت تری این کابین نسبت به ایکس هفت خانوادگی نداره
MAHDI
۱۶ خرداد ۱۳۹۹سری4 جدید انگار در کلاس بالاتری هستش، یه جورایی انگار کوپه سری6 هستش اما سبک تو و اسپرت از از سایز سری 6
من نسخه سفید رنگش رو بیشتر دوست دارم. چون سری4 در دو نسخه معرفی شده که پدال بیشتر تصاویر رو از این نسخه فقط گذاشته.
راستی مدیر طراحی ب ام و گفته که این سبک طراحی در سری4 به این خاطر بوده که شخصیت مستقل به این ماشین بده و این جلوپنجره قرار نیست در سایر محصولات استفاده بشه.
((چندتا از تصاویر جدیدش رو میفرستم اگه پدال زودتر تبت کنه ممنون میشم))
917
۱۶ خرداد ۱۳۹۹سفید منظورتون نسخه پایه هست(شامل sport line و luxury line و …) یا m package با خطوط سیاه؟
Farzad
۱۶ خرداد ۱۳۹۹مشکل بنز و بی ام و اینه که دارن ماشین هایی طراحی میکنن که دیگه بنز و بی ام و نیستن .
هنوز نسل سوم CLS رو نتونستم هضم کنم چه برسه به این .
علی مهری
۱۶ خرداد ۱۳۹۹توروخدا یجور کامنت بذارین ادم بدونه تکلیفش چیه لایک کنه نکنه. ولی CLSکه موافقم واقعا بد شده واقعا. ولی این نسل سری 4 رو من خیلی دوسش دارم. بجز کابینش که اگه صرفا برای همین ماشین نگاه کنیم بهش خوبه ولی وقتی توی همه مدلا کپی شده ارزش کار میاد پایین. مثلا یکی میره بالای 100 هزار دلار میده ایکس هفت میخره بعد همون کابینو سری 2 و 3 هم داره. انصاف نیست دیگه
MAHDI
۱۶ خرداد ۱۳۹۹https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2020/06/G22-2021-BMW-4-Series-M-Performance-Parts-11.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2020/06/G22-2021-BMW-4-Series-M-Performance-Parts-03.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2020/06/G22-2021-BMW-4-Series-M-Performance-Parts-04.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2020/06/G22-2021-BMW-4-Series-M-Performance-Parts-00.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2020/06/2020-BMW-4er-G22-M-Performance-Tuning-Zubehoer-M440i-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2020/06/abP90390043-highRes-scaled.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2020/06/aaP90390041-highRes-scaled.jpg
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/71634_BMW-4-Series_Coupe-2021-1024-04.jpg
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/52431_BMW-4-Series_Coupe-2021-1024-01.jpg
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/20203_BMW-4-Series_Coupe-2021-1024-0b.jpg
JDM
۱۶ خرداد ۱۳۹۹عقبش بد نی ولی جلوش مزخرفه
آریا ماشین
۱۶ خرداد ۱۳۹۹هر چی داخل و عقبش پیشرفت کرده ، جلوش بد شده
آخه این دیگه چه جلو پنجره و چراغیه؟
917
۱۶ خرداد ۱۳۹۹من همیشه عاشق Hofmeister kink بودم با اینکه نمیدونستم اسمش اینه ولی ظاهر اسپرت تری به ماشین میداد در حالی که حالت جدید ظاهر لوکس تری داره
کوشا
۱۶ خرداد ۱۳۹۹به نظرم بهترین کار رو کردن. مرسدس بنز که یه همچین ریسکی نکرده بازخورد هاش چطور بوده؟ همه میگن طراحیاش خلاقیت نداره و افول کرده و به بن بست رسیده. یا باید خدا را بخوایم یا خرما رو. مگه سر سری سه نمی گفتین دیگه تکراری شده و به تیم طراحی bmw انتقاد نمیکردین؟ حالا سعی کرده تغییر بده طراحیشو می گین باید همین طور می موند!!!
آریا ماشین
۱۷ خرداد ۱۳۹۹تغییر بده ولی اینجوری نکنه ? خدارو شکر باز سری ۵ رو خراب نکردن
امیررضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۹نسل جدید بنظرم هم جذاب تره هم کوپهتر!!! از نمای کناری اگه نگاه کنین اون طرح کوپه ۲ در رو خیلی بهتر طراح ها تونستن در بیارن. جلو پنجره هم زیبا و خاص کار شده. مثل نسل قبل شلوغ و درهم برهم هم نیست.
در کل جفتشون هم قشنگن هم جذاب. من جدیده رو بیشتر میپسندم
نوید جهرمی
۱۷ خرداد ۱۳۹۹حجم بدنه خوب کارشده، حیف که خط شانه سنتی رو از بین بردن. جلوپنجره به این بزرگی رو برای همون کراس اوورهاش بزاره بهتره. کوپه رو باید مثل آی ایت طراحی کنه. طراحی داخلیها هم که جذابه و همه کپی پیست هم دیگه.
من که همچنان در این رده، آئودی ای فایو رو ترجیح میدم. اما به صورت کلی، در این رده قیمتی اگر کسی کوپه خواست، عضلانی های امریکایی انتخاب بهتری هستن.