پس از ۷ سال بامو نسل جدید x3 را معرفی کرد. این خودرو باید به مصاف رقبایی چون مرسدس GLC، ولوو XC60 جدید، آئودی Q5 و لندروور دیسکاوری اسپورت برود.
خب همهچیز درباره گذر زمان است. مخصوصاً وقتی که رقبای بهروز زیادی در کلاس شاسی بلندهای کامپکت حضور دارند.
زمانی که بامو از دومین نسل X3 در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۰ رونمایی کرد میدانست که این خودرو به لطف جلوپنجره بهروز شده، کابین بازطراحی شده و پیشرانههای قدرتمند اما اقتصادی موفق خواهد شد.
نسل سوم x3 دقیقاً یک انقلاب از نظر طراحی نداشته است. البته که طراحی خودرو در مقایسه با X3 قبلی کاملاً جدید است اما خطوط آن برای هرکسی که X1 را دیده باشد آشنا به نظر خواهد رسید.
با این وجود شما نمیتوانید چشم خود را روی جلوپنجره کلیوی شکل، خیزهای کناری تیزتر و ظاهر کلی عضلانیتر ببندید. اگر پکیج اسپورت M را سفارش دهید ظاهر خودرو گیراتر خواهد بود. البته کیت M برای نسل قبلی X3 نیز در دسترس بود اما طراحی گوشه دارتر و سادهتری داشت.
تفاوتهای بین این دو خودرو زمانی که وارد کابین شوید بیشتر مشاهده میشود. بامو درباره فرمهای ششضلعی و گوشههای خمیده کابین صحبت کرده و ما نیز کم و بیش با کار باواریایی ها موافق هستیم. طراحی جدید کابین بسیار مدرنتر بوده و همسو با محصولات مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این شرکت است. نگاهی دقیقتر به کنسول مرکزی مخصوصاً نگاه به سیستم صوتی و کنترلهای سیستم تهویه نشان میدهد که جای این دو بخش عوض شده است.
موضوع دیگر وجود پکیج نورپردازی تطبیقپذیر در نسل جدید X3 است، چیزی که نبود آن در نسل قبلی مشهود بود. صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی با کنترلهای حرکتی و طیف کامل سیستمهای ارتباطی و ایمنی در نسل جدید به چشم میخورند.
از نظر پرفورمنس، پرچمدار جدید X3 M40i در ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه پرچمدار قبلی X3 xDrive35i شتاب ۵ ثانیهای داشته است.
خلاصه کلام اینکه بیشک تمامی کارهای لازم برای ارتقای نسل جدید X3 را انجام داده بنابراین این خودرو میتواند بار دیگر با بهترینهای کلاس خود رقابت کند. این خودرو یک انقلاب نیست اما بدون تلاش زیاد میتوان آن را از نسل قبلی تشخیص داد.
نمای روبرویی ایکس ۳ جدید به شدت هماهنگ تر از نسل قبلی هست…فرم چراغها بهتر شدن و جلو پنجره ابهت خوبی به ماشین داده. در قسمت پشتی هم چراغها زیباتر شدن. بطور کلی این ماشین یه پیشرفت واضح تو طراحی هست اما سوال مهمی که پیش میاد اینه که: آیا قابلیت رقابت ۷ ساله تو این نسل جدید وجود داره؟ شخصا معتقدم اگر کمپانی های رقیب تو بحث طراحی حرکت خاص و عجیبی نزنن، این نسل میتونه همپای رقیباش بره جلو. طراحی الان بامو دل خیلیا رو ربوده حتی اگه به ورطه تکرار هم کشیده شده باشه.اما خب بامو کاری نکرده که دیگه حرکات کمپانی های حریفش براش مهم نباشه…بنظر میاد قدرت تعیین کنندگی بامو داره کمتر و کمتر میشه خصوصا تو کلاس هایی که روزی بی رقیب بود.
بی ام و سری پنج قبلی چراغ های جلوش به جلو پنجره وصل نمیشد و طراحیش جدابود تو نسل جدد سری پنج وصلش کرد به جلو پنجره توی ایکس3 .برعکسش اتفاق افتاد وصل بود تو نسل قبل به جلو پنجره تو نسل جدید جداش کرده بی ام و جان چیکار میکنی بیشتر از اینا ازت انتظار میره که طراحی به سمت جلو حرکت بدی نه با عوض کردن خطوط و چراغ ها با نسل ها بازی کنی به نظر یرسه بی ام و احتیاج به سر طراح جدید داره جایگاه برند اول لوکس رو که بعد از هفت سال از دست داد مشکل اینه که مردم دنبال تنوع طلبی و طراحی جدیدن هر چند که ضعیف تر از قبل باشه که بی ام و این نو اوری تو چند سال اخیر نتونسته توی طراحی محصولاتش منتقل کنه و این میتونه یه پاشنه اشیل برای فروش بیشتر باشه کاری که لکسس با معرفی nx انجام داد کاری به خوشکلی زشتیش ندارم ولی وحشتناک فروش لکسس بیشتر کرد
پسر خوب هر چند فروش بالا مهمه اما صرفا نشان برتری نیست . برو مقایسه ی سایت های مختلف رو بخون معمولا شاسی بلند های کامپکت بخاطر محبوبیتشون زیاد با هم مقایسه میشن ببین از نظر فنی برتری با کدومشون هست خوشبختانه تا کوچکترین جزئیات این دو ماشین رو میشه با هم مقایسه کرد . آخرش هم یک نگاه به رده بندی کارانددرایور بنداز . وقتی شما میگی nx که حتی طبق کلاس بندی رقیب X3 نیست و بیشتر در کلاس X1 قرار میگیره خیلی خیلی بهتره خب انتظار داری من چی بگم
دوست عزیز شما میگی rxحریف x3نمیشه .خب وقتی فروش لکسس بیشتره یعنی چی؟ قبول دارم فروش بیشتر نشانه بهتر بودن نیست . ولی توی ماشین های لوکس تقریبا گرون قیمت دقیقا نشونه برتر بودنه پس شما میگی چون این سایت x3رو برتر دونسته پس rxشکست خورده؟ معیار بازاره .و بازار میگه فعلا rxتمام رقبای المانیش رو شکست داده . و هیچ رده بندی هم نمیتونه اینو انکار کنه. در ضمن nx تو نبود rxدر ایران رقیب x3حساب میشه به خاطر همینم توی دوئل های پدال روبروی هم قرار گرفتن .من رو این حساب گفتم .
بدون تعصب nx طراحی به شدت شلوغی داره که دل آدم رو بعد یه مدت می زنه. درست مثل اون سوناتا موشکی ها که اولش عالی بودن و الآن خسته کننده, البته این در سطحی بالاتر و در رده ی لوکس ها. ضمن اینکه طراحی عقب و طراحی داخل nx انصافا چنگی به دل نمی زنه. صرفا جلوی nx هست که الآن کمترو در بدو ورود بیشتر توجه ها رو به خودش جلب می کنه…
از روز اول معرفیش همه همینو میگن و منتظر هستن که یه روزی طراحیش تکراری بشه? ولی هر طراحی نو اورانه ای قرار نیست اینجوری بشه .سونوتا یی که شما میگ از روز اول ازش بدم میومد جالبه کسایی که دارن سوار میشن و لذتشو میبرن و ما نشستیم بحث میکنیم که دو سال دیگه یا همین الان ممکنه طراحی لکسس قدیمی بشه.
قطعا bmw بهترین کارو میکنه قطعا بنزما عزیز طراحی چراغ های به هم پیوسته به دلیل ایجاد خطوط موازی بیشتر در قسمت جلوی خودرو از آشفتگی و شلوغی کم میکنه و نظم و هماهنگی خاصی ایجاد میکنه که از مهمترین نکات در طراحی سدان های لوکس مثل سری ۷ و سدان نیمه لوکس سری ۵ هستش قرار نیست طراحی یک سدان لوکس شبیه به خودروی اسپرت مثل سری ۳ باشه . اینجا هم X3 یک شاسی بلند کامپکت با خصوصیات اسپرته . این تفکیک بین طراحی ها کار فوق العاده ای هستش
بی ام و خوب بوده وهست و خواهد بود ولی این بی ام و اونی نیست که دهه اول قرن اخیر سراغ داشتیم بی ام و قبل به شدت در طراحی از رقبا برتر و با پرستیژ تر بود بخصوص همون زمان بنز تو طراحی گم بود و راه مشخصی نداشت یک روز چراغش گرد بود یه روز کلیوی و یروز ۴ گوش ولی الان در حالی که بی ام و زیباست ولی رقبا تلاش بیشتری کردن و دارن از بی ام و جلو میزنن طراحی های امروز آئودی و بنز و حتی فولکس و اونطرف در سوئد ولوو و رنجرور در انگلیس به شدت زیبا هستن
پدال جان لطفا سوال منو جواب بده ب ام و x4 _x3 فقط در اسپارتانبرگ تولید میشه!!!؟؟؟؟ یا در بقیه خطوط دیگه ب ام و هم تولید میشه؟؟ ب ام و x1 کجا تولید میشه؟؟؟ چرا x1 راحت داره وارد میشه ولی اون دوتا عشق وارد نمیشه؟؟ جواب بده لدفن
قطعا من حاضر نیستم پول بابت همچین ماشینی بابت چراغ های زشت جلوش بدم. تقریبا مطمئنم x3 جدید تا زمانی که فیس لیفت نشده از رقباش توی فروش عقب میافته. حالا باید دید. لکسوس و مرسدس خیلی قوی کار کردن. مرسدس که دوباره رکورد فروش زده.
Bilbo
۱۹ تیر ۱۳۹۶نمای روبرویی ایکس ۳ جدید به شدت هماهنگ تر از نسل قبلی هست…فرم چراغها بهتر شدن و جلو پنجره ابهت خوبی به ماشین داده.
در قسمت پشتی هم چراغها زیباتر شدن.
بطور کلی این ماشین یه پیشرفت واضح تو طراحی هست اما سوال مهمی که پیش میاد اینه که:
آیا قابلیت رقابت ۷ ساله تو این نسل جدید وجود داره؟
شخصا معتقدم اگر کمپانی های رقیب تو بحث طراحی حرکت خاص و عجیبی نزنن، این نسل میتونه همپای رقیباش بره جلو. طراحی الان بامو دل خیلیا رو ربوده حتی اگه به ورطه تکرار هم کشیده شده باشه.اما خب بامو کاری نکرده که دیگه حرکات کمپانی های حریفش براش مهم نباشه…بنظر میاد قدرت تعیین کنندگی بامو داره کمتر و کمتر میشه خصوصا تو کلاس هایی که روزی بی رقیب بود.
فعلا که داره با سری پنج جدیدش پول پارو میکنه.
Sina Naseri
۱۹ تیر ۱۳۹۶همچی x3 جدید بهتر شده ولی ای کاش ب ام و طراحی چراغ های چسبیده به جلوپنحره رو رعایت میکرد
فيصل
۱۹ تیر ۱۳۹۶این همه اعتراض کردیم که نچسبونه به جلو پنجره و حرف ما رو گوش کرد ?
فرشاد سجادیان
۱۹ تیر ۱۳۹۶از همه نظر طراحی نسل قبل بهتر و هماهنگتره
جی تی ار
۱۹ تیر ۱۳۹۶شما که گفته بودی این طراحی بازهم تکراریه که؟؟؟!!!….
فرشاد سجادیان
۱۹ تیر ۱۳۹۶نظرم رو باز بخون داداش، دارم میگم قبلیه بهتره
بنزما
۱۹ تیر ۱۳۹۶بی ام و سری پنج قبلی چراغ های جلوش به جلو پنجره وصل نمیشد و طراحیش جدابود
تو نسل جدد سری پنج وصلش کرد به جلو پنجره
توی ایکس3 .برعکسش اتفاق افتاد وصل بود تو نسل قبل به جلو پنجره تو نسل جدید جداش کرده
بی ام و جان چیکار میکنی بیشتر از اینا ازت انتظار
میره که طراحی به سمت جلو حرکت بدی نه با
عوض کردن خطوط و چراغ ها با نسل ها بازی کنی
به نظر یرسه بی ام و احتیاج به سر طراح جدید داره
جایگاه برند اول لوکس رو که بعد از هفت سال
از دست داد مشکل اینه که مردم دنبال تنوع طلبی
و طراحی جدیدن هر چند که ضعیف تر از قبل باشه
که بی ام و این نو اوری تو چند سال اخیر نتونسته
توی طراحی محصولاتش منتقل کنه و این میتونه
یه پاشنه اشیل برای فروش بیشتر باشه
کاری که لکسس با معرفی nx انجام داد
کاری به خوشکلی زشتیش ندارم ولی وحشتناک فروش لکسس بیشتر کرد
#ali.m#
۱۹ تیر ۱۳۹۶بدون تعصب nxخیلی خیلی بهتره .
این نسل x3اصلا گیرا نیست
mehran911
۱۹ تیر ۱۳۹۶بدون تعصب همونطور که rx حریف X3 نیست nx سال ۲۰۱۷ هم حریف X1 نیست
#ali.m#
۲۰ تیر ۱۳۹۶بدون تعصب همونrx پر فروش ترین ماشین لوکس امریکاست .
از ادمی با سابقه شما انتظار میره بدون تعصب نظر بده .
اتفاقا این x3 هست که نمیتونه حریف rx بشه .
mehran911
۲۰ تیر ۱۳۹۶پسر خوب
هر چند فروش بالا مهمه اما صرفا نشان برتری نیست
.
برو مقایسه ی سایت های مختلف رو بخون
معمولا شاسی بلند های کامپکت بخاطر محبوبیتشون زیاد با هم مقایسه میشن
ببین از نظر فنی برتری با کدومشون هست
خوشبختانه تا کوچکترین جزئیات این دو ماشین رو میشه با هم مقایسه کرد
.
آخرش هم یک نگاه به رده بندی کارانددرایور بنداز
.
وقتی شما میگی nx که حتی طبق کلاس بندی رقیب X3 نیست و بیشتر در کلاس X1 قرار میگیره خیلی خیلی بهتره
خب انتظار داری من چی بگم
#ali.m#
۲۰ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز شما میگی rxحریف x3نمیشه .خب وقتی فروش لکسس بیشتره یعنی چی؟
قبول دارم فروش بیشتر نشانه بهتر بودن نیست .
ولی توی ماشین های لوکس تقریبا گرون قیمت دقیقا نشونه برتر بودنه
پس شما میگی چون این سایت x3رو برتر دونسته پس rxشکست خورده؟
معیار بازاره .و بازار میگه فعلا rxتمام رقبای المانیش رو شکست داده . و هیچ رده بندی هم نمیتونه اینو انکار کنه.
در ضمن nx تو نبود rxدر ایران رقیب x3حساب میشه به خاطر همینم توی دوئل های پدال روبروی هم قرار گرفتن .من رو این حساب گفتم .
mohsen
۲۰ تیر ۱۳۹۶لکسس از این پیر مردان که با پوشیدن لباس سالومون فکر میکنن CR7 شدن
جی تی ار
۲۰ تیر ۱۳۹۶بدون تعصب nx طراحی به شدت شلوغی داره که دل آدم رو بعد یه مدت می زنه. درست مثل اون سوناتا موشکی ها که اولش عالی بودن و الآن خسته کننده, البته این در سطحی بالاتر و در رده ی لوکس ها. ضمن اینکه طراحی عقب و طراحی داخل nx انصافا چنگی به دل نمی زنه. صرفا جلوی nx هست که الآن کمترو در بدو ورود بیشتر توجه ها رو به خودش جلب می کنه…
#ali.m#
۲۰ تیر ۱۳۹۶از روز اول معرفیش همه همینو میگن و منتظر هستن که یه روزی طراحیش تکراری بشه?
ولی هر طراحی نو اورانه ای قرار نیست اینجوری بشه .سونوتا یی که شما میگ از روز اول ازش بدم میومد
جالبه کسایی که دارن سوار میشن و لذتشو میبرن و ما نشستیم بحث میکنیم که دو سال دیگه یا همین الان ممکنه طراحی لکسس قدیمی بشه.
mehran911
۱۹ تیر ۱۳۹۶قطعا bmw بهترین کارو میکنه قطعا
بنزما عزیز
طراحی چراغ های به هم پیوسته به دلیل ایجاد خطوط موازی بیشتر در قسمت جلوی خودرو از آشفتگی و شلوغی کم میکنه و نظم و هماهنگی خاصی ایجاد میکنه که از مهمترین نکات در طراحی سدان های لوکس مثل سری ۷ و سدان نیمه لوکس سری ۵ هستش
قرار نیست طراحی یک سدان لوکس شبیه به خودروی اسپرت مثل سری ۳ باشه
.
اینجا هم X3 یک شاسی بلند کامپکت با خصوصیات اسپرته
.
این تفکیک بین طراحی ها کار فوق العاده ای هستش
Roham
۱۹ تیر ۱۳۹۶مه شکن جلو های گرد نسل اول و دوم رو اصلا درک نمی کردم
به نظرم اصلا با چهره ماشین هماهنگ نبودن
mohammad
۱۹ تیر ۱۳۹۶جای نگرانی نیست بی ام و کارش رو بلده.
احسان
۱۹ تیر ۱۳۹۶به نظر من کاملا طرح معقول و زیبایی داره و نسبت به نسل قبل شاداب تر و با طراوت تر شده
کاملا مشخصه که مدرن تر شده
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۶بی ام و خوب بوده وهست و خواهد بود ولی این بی ام و اونی نیست که دهه اول قرن اخیر سراغ داشتیم بی ام و قبل به شدت در طراحی از رقبا برتر و با پرستیژ تر بود بخصوص همون زمان بنز تو طراحی گم بود و راه مشخصی نداشت یک روز چراغش گرد بود یه روز کلیوی و یروز ۴ گوش ولی الان در حالی که بی ام و زیباست ولی رقبا تلاش بیشتری کردن و دارن از بی ام و جلو میزنن طراحی های امروز آئودی و بنز و حتی فولکس و اونطرف در سوئد ولوو و رنجرور در انگلیس به شدت زیبا هستن
Pooriya_German&Japan
۲۰ تیر ۱۳۹۶پدال جان لطفا سوال منو جواب بده
ب ام و x4 _x3 فقط در اسپارتانبرگ تولید میشه!!!؟؟؟؟ یا در بقیه خطوط دیگه ب ام و هم تولید میشه؟؟
ب ام و x1 کجا تولید میشه؟؟؟
چرا x1 راحت داره وارد میشه ولی اون دوتا عشق وارد نمیشه؟؟
جواب بده لدفن
دانیال
۲۰ تیر ۱۳۹۶قطعا من حاضر نیستم پول بابت همچین ماشینی بابت چراغ های زشت جلوش بدم. تقریبا مطمئنم x3 جدید تا زمانی که فیس لیفت نشده از رقباش توی فروش عقب میافته. حالا باید دید. لکسوس و مرسدس خیلی قوی کار کردن. مرسدس که دوباره رکورد فروش زده.