بامو X4 2019 بهصورت رسمی معرفی شده اما برای اینکه تفاوتهای این خودرو با نسل قبلی را متوجه شوید حتماً باید مقایسه شانهبهشانهای داشته باشید. کراس اوور جدید باواریا تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی ندارد اما وقتی این دو را در کنار یکدیگر قرار دهید تغییرات اعمال شده برجسته خواهند شد.
نمای جلوی نسل جدید X4 کمترین تغییرات نسبت به نسل قبل را نشان میدهد. طراحان شرکت از جلوپنجره بزرگتر و چراغهای جلوی قوسدار استفاده کردهاند. در بخش پایینی شاهد مه شکنهای گوشهداری هستیم که با نمونههای کروی نسل قبلی تفاوت دارند. جدیدترین نسل X4 همچنین دارای نمای جلوی سادهتری بوده و سه ورودی هوا دارد که با بخش پایینی جلوپنجره نسل قبلی متفاوت است.
طراحی بهروز شده X4 در زمان نگاه کردن به پروفایل جانبی بارزتر خواهد بود. مدل جدید در کل ۷۶.۲ میلیمتر طویلتر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۵۳.۳ میلیمتر بیشتر است. نتیجه این رشد ابعاد ایجاد ظاهری روانتر بوده و البته نسبت به نسل قبلی پفکردگی کمتری دارد. خمیدگی مناسب بخش عقبی سقف باعث شده X4 جدید آئرودینامیک تر به چشم آید.
همانند پروفایل جانبی، بخش عقب X4 جدید نیز تفاوت زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته و این بخش بیشک بهترین بخش از خودرو است زیرا ظاهر نرمتر و راضیکنندهتری را به خود گرفته است. شیشه عقب نیز هماکنون تختتر بوده و از نظر بصری نیز یک اسپویلر جالب بر بخش بالایی آن نصب شده است. چراغهای عقب بهروز شده پیچیدگی کمتری نسبت به چراغهای L شکل نسل قبلی دارند.
بد نیست نگاهی هم به کابین دو نسل جدید و قدیم بامو X4 بیندازیم. BMW تصمیم جالبتوجهی برای کابین نسل جدید گرفته است. اصلیترین رقیب این شرکت یعنی مرسدس بنز هماکنون از دو صفحهنمایش برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده میکند. نسل قبلی X4 روش متفاوتی داشت و صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی آن با بخش مرکزی داشبورد یکپارچه شده بود اما جدای از پشت آمپرها نشان میداد.
اما X4 2019 دارای صفحهنمایشی در بالای داشبورد است. این تغییر باعث شده صفحهنمایش بیشتر در دید راننده باشد اما همخوانی مناسبی با طراحی کابین مخصوصاً در مقایسه با رقبا ندارد. شاید بهتر بود BMW در این بخش جسارت بیشتری به خرج میداد تا شاهد طراحی متفاوتتری میبودیم.
بامو X4 جدید از ماه جولای در آمریکا به فروش خواهد رسید و بهای آن برای مدل پایه xDrive30i از ۵۰۴۵۰ دلار آغاز خواهد شد. مدل پرفورمنس M40i قیمت آغازین ۶۰۴۵۰ دلاری خواهد داشت.
پدال چرا درباره ممنوعیت واردات ماشین های برند مثل بوگاتی و مازراتی و … به صورت گذر موقت مطلب نمیزاری؟
بابا شما که ساکت باشین همه بی خبر میمونن از وضع صنعت خودرو آخرش میشه تعرفه اونجور بنزین اینجور گذر موقت هم که چی بگم؟
کلا هر ماشینی خوب بود یه بلایی سرش آوردن ،بجز پژو و پراید آلمانی گرونه آمریکایی نمیشه ژاپنی و کره ای هم به قیمت آلمانی میدن هیبریدی واقعی نیست(هیبریدی میخوای دنا قدر مطلق هیبرید و ساینا برقی) مناطق آزاد هم نمیشه از شهر بیرون بری چه کسی قوانین منطقی تنظیم کرده که بقیه قوانین هم درست باشن، حالا حجم موتور و کالای لوکس ۴۰ هزار دلاریو وللش لیاقت ما همون پراید و پژو خواهد بود
هیچوقت گذر موقت رو درک نکردم / بادردسر های زیاد یه ماشین رو میارن و با کلی افت قیمت میفروشن اونم برای 6 ماه / ودیگه چه ماشینی ارضا کننده خواهد بود؟ / کسانی که این کارو میکنن ماشین باز نیستن بلکه نمایش دادن رو ترجیح میدن ..
گذر موقت بخاطر ما نیست،بخاطر یه خارجیه که میخواد مثلا یه ماه اقامت کنه ،شهر های ایرانو با ماشین خودش بگرده تفریح کنه،گردشگر با همین قیمت دلار میتونه خیلی به اقتصادمون کمک کنه. اما اینکه ایرانی های دو تابعیتی بخوان از این امکان استفاده کنن قضیه فرق می کنه دلیلش هم ۱.گرونی بی حساب کتاب تعرفه هاست ۲.ممنوعیت واردات بعضی ماشین ها به عنوان میوه ی ممنوعه ۳.پز دادن با ماشین و فخر فروشی هست اما اگر هیچ تعرفه ی درصد بالایی نبود مثل ژاپن الان هم رقابت سرجاش بود که کیفیت و قیمت و خدمات هم روز به روز رشد میکرد وهم می رفتیم بیرون بجز پراید و پژو خیلی ماشین های رنگارنگ و مدل های متفاوت میدیدیم مثل زمان قدیم فقط پیکان نبود.اما اینکه انحصار ورداشته نمیشه باید دید چه کسانی چه سودی از این ماجرا میبرن که دودستی ازش حمایت می کنن،حمایت از خودروی مونتاژ داخل یک حماقت محض و خالص هست.
با وجود تمام شایستگی های ب ام و دیگه طراحی هاش هیجان انگیز و نو آورانه نیستند منظورم اینه که وقتی رونمایی میشن چیز فوق العاده جدیدی توشون جلوه گری نمیکنه
قبول کنید دست و بالشون بستهست. بنظرتون مثلا بامو باید چیکار کنه؟ بیاد قید جلو پنجره اینطوری رو بزنه یا چراغ های دوتاییش رو؟ مسلما خیلی شجاعت میخواد که یه شرکت بخواد اصول طراحی خودش رو زیر پا بگذاره که بنظرم بیشتر تنه به حماقت میزنه تا شجاعت. البته یه کریس بنگلی هم میتونه بیاد که با وجود همون اصول یه تکون اساسی بده به طراحی شرکت که فقط یه نابغه مثل خودش نیازه. بنظرم چینش عمودی چراغهای جلو، مثل کانسپت z4، میتونه آغاز یه مسیر جدید تو طراحی این شرکت باشه.
پاش برسه ایران همین ملت که میگن نداریم نداریم همچین صف بکشن که ی نوبت جلو عقب بشه چشای طرفو از حدقه بکشن بیرون . در کل باید تبریک گفت که به طراحان خودروسازی آلمانی که با امدن مدل جدید مدل قبلی به فنا نمیره طوری که طرف احساس کنه پولشو دور ریخته و ماشینش دموده شده .
به نظر من همه چیزش مدرن تر و زیباتر شده ،بجز جای پلاک عقب که اومده روی سپر و یه حالت بلند و بی ریختی مثل دیوار ایجاد کرده ،چیزی که توی مدل هایی از مرسدس هم که همین حالت را دارن اصلا نمی پسندم.
یک طراحی برای اینکه زیبا جلوه کنه باید متقارن باشه،این کلاس خودرو واقعا بی معنی ترین کلاسه از نظر من،این خودرو باید اولا قسمت جعبه شیب بیشتر و فرم دایره ای تری بگیره از طرفی طول پشت خودرو هر چه کمتر بشه زیباتر میشه،متاسفانه این اتفاقات نمیتونه بیفته چون این طراحی از اساس مشکل داره و اونم بحث ایرودینامیکه که اگر این اتفاقات بیفته جریان اشفته ی هوای خروجیه پشت باعث کم تعادلیه خودرو میشه
F۲۲RAPTOR
۲۸ بهمن ۱۳۹۶مهم ترین نکته ای که به ذهنم میرسه
طراحی بهتر شیب سقف تو نسل جدیدِ،
بی نام
۲۹ بهمن ۱۳۹۶چراغ عقب نسل قدیم زیباتر و وحشی تره.
بهراد
۲۸ بهمن ۱۳۹۶پدال چرا درباره ممنوعیت واردات ماشین های برند مثل بوگاتی و مازراتی و … به صورت گذر موقت مطلب نمیزاری؟
بابا شما که ساکت باشین همه بی خبر میمونن از وضع صنعت خودرو آخرش میشه تعرفه اونجور بنزین اینجور گذر موقت هم که چی بگم؟
کلا هر ماشینی خوب بود یه بلایی سرش آوردن ،بجز پژو و پراید
آلمانی گرونه
آمریکایی نمیشه
ژاپنی و کره ای هم به قیمت آلمانی میدن
هیبریدی واقعی نیست(هیبریدی میخوای دنا قدر مطلق هیبرید و ساینا برقی)
مناطق آزاد هم نمیشه از شهر بیرون بری
چه کسی قوانین منطقی تنظیم کرده که بقیه قوانین هم درست باشن، حالا حجم موتور و کالای لوکس ۴۰ هزار دلاریو وللش لیاقت ما همون پراید و پژو خواهد بود
Khosrow
۲۸ بهمن ۱۳۹۶هیچوقت گذر موقت رو درک نکردم / بادردسر های زیاد یه ماشین رو میارن و با کلی افت قیمت میفروشن اونم برای 6 ماه / ودیگه چه ماشینی ارضا کننده خواهد بود؟ / کسانی که این کارو میکنن ماشین باز نیستن بلکه نمایش دادن رو ترجیح میدن ..
بهراد
۲۹ بهمن ۱۳۹۶گذر موقت بخاطر ما نیست،بخاطر یه خارجیه که میخواد مثلا یه ماه اقامت کنه ،شهر های ایرانو با ماشین خودش بگرده تفریح کنه،گردشگر با همین قیمت دلار میتونه خیلی به اقتصادمون کمک کنه.
اما اینکه ایرانی های دو تابعیتی بخوان از این امکان استفاده کنن قضیه فرق می کنه دلیلش هم
۱.گرونی بی حساب کتاب تعرفه هاست
۲.ممنوعیت واردات بعضی ماشین ها به عنوان میوه ی ممنوعه
۳.پز دادن با ماشین و فخر فروشی هست
اما اگر هیچ تعرفه ی درصد بالایی نبود مثل ژاپن
الان هم رقابت سرجاش بود که کیفیت و قیمت و خدمات هم روز به روز رشد میکرد
وهم می رفتیم بیرون بجز پراید و پژو خیلی ماشین های رنگارنگ و مدل های متفاوت میدیدیم مثل زمان قدیم فقط پیکان نبود.اما اینکه انحصار ورداشته نمیشه باید دید چه کسانی چه سودی از این ماجرا میبرن که دودستی ازش حمایت می کنن،حمایت از خودروی مونتاژ داخل یک حماقت محض و خالص هست.
Khosrow
۲۸ بهمن ۱۳۹۶چه پیشرفتی داشته / هر چقدر چراغ های به جلو پنجره چسبیده زشتن تو ب ام و این نسل عالی شده / داخلش هم خیلی زیبا شده ..
ژان وال ژان
۲۸ بهمن ۱۳۹۶محصولات ب ام و به یک بلوغ طراحی رسیدن
امین
۲۸ بهمن ۱۳۹۶با وجود تمام شایستگی های ب ام و دیگه طراحی هاش هیجان انگیز و نو آورانه نیستند
منظورم اینه که وقتی رونمایی میشن چیز فوق العاده جدیدی توشون جلوه گری نمیکنه
Bilbo
۲۸ بهمن ۱۳۹۶قبول کنید دست و بالشون بستهست. بنظرتون مثلا بامو باید چیکار کنه؟
بیاد قید جلو پنجره اینطوری رو بزنه یا چراغ های دوتاییش رو؟ مسلما خیلی شجاعت میخواد که یه شرکت بخواد اصول طراحی خودش رو زیر پا بگذاره که بنظرم بیشتر تنه به حماقت میزنه تا شجاعت.
البته یه کریس بنگلی هم میتونه بیاد که با وجود همون اصول یه تکون اساسی بده به طراحی شرکت که فقط یه نابغه مثل خودش نیازه.
بنظرم چینش عمودی چراغهای جلو، مثل کانسپت z4، میتونه آغاز یه مسیر جدید تو طراحی این شرکت باشه.
علی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶پاش برسه ایران همین ملت که میگن نداریم نداریم همچین صف بکشن که ی نوبت جلو عقب بشه چشای طرفو از حدقه بکشن بیرون . در کل باید تبریک گفت که به طراحان خودروسازی آلمانی که با امدن مدل جدید مدل قبلی به فنا نمیره طوری که طرف احساس کنه پولشو دور ریخته و ماشینش دموده شده .
با تچک
حسین وی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶سلیقه ای طراحی قدیمی رو بیشتر میپسندم
به نظرم مانیتوره قدیمیم جای بهتری قرار گرفته
نسل جدید از مخصوصا جلوش اون اخم BMW رو نداره
Wrx
۲۸ بهمن ۱۳۹۶نمای جلو
نمای جانبی
بخصوص نمای عقبی
عالی شدن
فضای داخل هم خوبه
?
احسان
۲۸ بهمن ۱۳۹۶به نظر من همه چیزش مدرن تر و زیباتر شده ،بجز جای پلاک عقب که اومده روی سپر و یه حالت بلند و بی ریختی مثل دیوار ایجاد کرده ،چیزی که توی مدل هایی از مرسدس هم که همین حالت را دارن اصلا نمی پسندم.
محسن
۲۸ بهمن ۱۳۹۶یک طراحی برای اینکه زیبا جلوه کنه باید متقارن باشه،این کلاس خودرو واقعا بی معنی ترین کلاسه از نظر من،این خودرو باید اولا قسمت جعبه شیب بیشتر و فرم دایره ای تری بگیره از طرفی طول پشت خودرو هر چه کمتر بشه زیباتر میشه،متاسفانه این اتفاقات نمیتونه بیفته چون این طراحی از اساس مشکل داره و اونم بحث ایرودینامیکه که اگر این اتفاقات بیفته جریان اشفته ی هوای خروجیه پشت باعث کم تعادلیه خودرو میشه