بیش از یک دهه از پدیدار شدن شاسی بلندهایی با سقفهای خمیده میگذرد و ما باید از بامو X6برای تولید خودرویی که قبلاً هیچکسی نمیدانست در صورت تولید میتواند این همه محبوب باشد تشکر کنیم.
البته خرید یک X6 هرگز انتخابی کاملاً معقولانه نخواهد بود. این خودرو بههیچوجه کاربردیتر از X5 نبوده و از طرف دیگر قیمت بالاتری دارد؛ اما خب این خودرو ظاهر متمایزتری داشته و شاید دلیل اصلی برخی افراد برای خرید X6 همین موضوع باشد.
حالا که نسل جدید بامو X6 رونمایی شده فرصت خوبی برای مقایسهی این خودرو با دومین نسل آن میباشد. نسل دوم این شاسیبلند کوپه تنها حدود ۴ سال در بازار حضور داشت که طول عمر کاملاً کوتاهتری نسبت به اولین نسل را نشان میدهد.
هوشمندتر، کم ارتفاعتر، بهتر؟
نسل جدید X6 قطعاً تیزتر و مدرنتر بوده و دلیل آن جزئیاتی همچون چراغهای جلوی جدید، دو اسپویلر و چراغهای عقب مشابه سری ۸ میباشد. نمای جلو نیز ابهت بیشتری داشته اما مطمئن نیستیم که همهی افراد از جلوپنجرهی بزرگ این خودرو خوششان بیاید اما خب این قطعه به بزرگی نمونهی بکار رفته در سری ۷ فیس لیفت نیست.
از نظر ابعاد بدنه، نسل جدید این خودرو ۲۶ میلیمتر طویلتر، ۱۵ میلیمتر پهنتر و ۶ میلیمتر کم ارتفاعتر از نسل پیشین است. فاصلهی بین محوری نیز ۴۲ میلیمتر رشد کرده هرچند فعلاً نمیتوان گفت که کابین این خودرو بسیار جادارتر از مدل قبلی است یا خیر.
اما آنچه که در نسل جدید این خودرو همچون قبل به چشم میخورد سطح بالای تجهیزات ایمنی و رفاهی است. دومین نسل X6 یکی از پیشرفتهترین خودروهای بامو بوده است. طبیعتاً همین موضوع درباره نسل جدید هم صدق میکند مخصوصاً وقتی چشممان به تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک با بیش از ۱۵ هزار نقطهی نورانی، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز با ۲۰ بلندگو و… میافتد.
بامو X6 2020 در آمریکا با پکیج دستیار رانندهی حرفهای هم عرضه میشود که شامل مواردی همچون کروز کنترل فعال، دستیار حفظ خودرو بین خطوط با پیشگیری از برخورد جانبی فعال، دستیار ترافیک و… میباشد. این خودرو همچنین به هشدار ترافیک عقب، اطلاعات محدودیت سرعت و هشدار برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده مجهز است. مواردی همچون تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از مسیر و هشدار برخورد عقب نیز بهصورت استاندارد وجود دارند.
ما همچنین میتوانیم بگوییم X6 جدید به اندازهی مدل قبلی کاربردی و جادار بوده و محفظه بار ۵۸۰ لیتری دارد. البته محفظه بار نسل جدید ۵ لیتر افزایش پیدا کرده که این مورد را خیلی نمیتوان مهم دانست.
از نظر پرفورمنس هم فاصلهی قابلتوجهی بین دو نسل این خودرو وجود ندارد. قطعاً مدل M50i جدید ویژگیهای متمایزی دارد چراکه جایگزین مدل قدیمی xDrive50i با قدرت ۴۵۰ اسبی شده است. مدل جدید M50i از پیشرانهی ۵۳۰ اسبی استفاده میکند؛ اما مدلهای دیزلی تفاوت چندانی با مدلهای قبلی ندارند.
هنوز نمیتوانیم سیستم تعلیق بادی و سفارشی نسل جدید X6 2020 را با سیستم تعلیق تطبیقی نسل قبلی مقایسه کنیم اما طبیعی است که مدل جدید سواری بهتری داشته باشد مخصوصاً اگر پکیج هندلینگ دینامیکی را سفارش دهید. این پکیج از میلههای پایدارکنندهی فعال، فرمان فعال و ترمزهای M اسپورت برخوردار میباشد. پکیج آفرود نیز شامل سیستم تعلیق بادی، دیفرانسیل عقب M اسپورت و حالتهای آفرود است.
خب با این تفاسیر نظر شما چیست؟ اگر مالک نسل قبلی این خودرو باشید خرید نسل جدید را ترجیح خواهید داد یا اینکه به سمت خودروهایی همچون آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه خواهید رفت؟
بابا کوه جذابیت.نسل قبل X6 واقعا زیبا بوداما در مدلX6M طراحیش اسپرت وتهاجمی میشد. اما نسل جدید همین الانشم خیلی اسپرت و طراحی هیجان انگیزی دار. دیشب رندر جدیدX6M اومد که خیلی زیبا بود. دیروز داشتم فیلم تستX5M جدیدبا پوشش استتاری رو در نوربرینگ میدیدم.به شکل دیوانه واری به پیچ ها حمله میکرد.با اینکه یرعت وحشتناکی داشت اما کاملا به پیست چسبیده بود.اونقدر جذاب بود دانلودش کردم.احتمالا توهمین چندروزه X5MوX6M معرفی میشن…
اینا که عکساشو میبینی درسته ایکس شش ام نیستن ولی اکس شش ام چهل آی هست ینی ظاهرش مث ام خالی هست و میتونی عبارت ام چهلو پشتش بخونی ام داره پشتش ینی ظاهرش عین ام هست ولی باطنش مثه ام خالی با یدونه تک عدد یا ترکیب X با یک تک عدد نیست مثال ایکس تری تو نسخه m40i خیلی شبیه ام هست ولی قدرت کمتری داره این با نسخه X6m تفاوتی نباید داشته باشه مگر تو طرح سپر یذره و شاید رینگ ی کوچولو تفاوت قائل میشن تا قابل تشخیص باشه و گرنه همین ظاهر تهاجمی رو توی xDrive30i نخواهیم دید اینم که میگم سپرش شاید متفاوت باشه قاعدتا طبق رویه فعلی ب ام و باید کپی هم باشن و من جای مانور گذشتم ک اگه سنت شکنی کرد غلط نگفته باشم
با مهزیار موافقم جدی بعضی از خودروها فقط از روی تَلیف تولید میشوند ، بدونه اینکه اِرثی از نسل اول خودشون برده باشند ، چرا انتظارها از خودروسازانی مثل آلمانها بالاست . مثل cl500 بنز که دیگه تولید نشد اما جایگزینش S کوپه شد و نام cl رفت در بایگانی تا زمانی که دوباره با قدرت برگرده . cls هم نیازی به تنفس داشت
اما خودرویی مثل x6 تا حالا خوب کار کرده و با اصولی از گذشته نسل عوض میکنه که سخت میشه کفت بد شده یا خوب شده و همیشه خودروهای آلمانی با گذر زمانی کوتاه بیشتر و بیشتر به چشم میایند .
نه من کاملا موافق نیستم البته که نمای عقب نسل قبلی بهتره (بجز چراغهای عقب نسل جدید که جذابتره) نسل حدید نمای عقبش پیچیده تر شده اما هماهنگی خودش رو کمتر از نسل قبلی حفظ کرده . نمای جلوش کمی بهتره جلو پنجره به اندازه x7 بزرگ نیست بالای جلو پنجره که به بیرون کشیده شده چهره تهاجمی بیشتری به نمای جلو میده . نمای بغل هم که تغییرات اندک اما در جهت بهبود داشته . داخل هم در عین سادگی، وقتر بیشتری داره و هماهنگتره . . در انتها هم در کل بجز قسمت عقب، کل طراحی قدمی اندک رو به جلو هست و چون هم شاسی بلنده هم کوپه هم لوکس پس در بازار شاسی بلند پسند خوب خواهد فروخت . یه تشکر کلی هم از بیمر بکنیم که با اون تک چراغهای گرد زیر سپر جلو خداحافظی کرد چون هیچ تناسبی با کل طراحی دماغه جلو شاسی بلندهای بیمر نداشتن
یه مقوله ایی هست به نام عادت شما تو یک شهری ( یا حداقل محله )زندگی میکنی چون بهش عادت داری نمیتوی بری یه جایه جدید اما وقتی که بری میگی هیچوقت نمیخوام برگردم اونجا این قضیه هم همینه ما چون تو ایران نسل اولش رو دیدیم ( که واقعا هم با ابهت بود ) میگیم نه دیگه اون بهترین بود ولی اگه این مدل بیاد مطمئا باش نهایاتا بعد از چند ماه دیگه نسل قدیمش برات اون جذابیت سابق رو نخواهد داشت
بحث عادت منافاتی با زیبایی نداره حسین جان شما میتونی به یه چیز زشت هم عادت کنی قطعا من هم نگفتم عقبش زشته (کما اینکه ممکنه باشه) من گفتم عقبیش پسرفت کرده
شاید برای برخی دوستان زیبایی تعریفی دیگر داشته باشه ولی محصولات جدید ب ام و بخاطر ارتقاء کیفیت ساخت که در چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده باعث شده مدلهای جدید اون جذاب بنظر برسن ولی به هیچ وجه زیباتر از نسل های قبل نیستن. همچنان معتقدم نسل اول ایکس سیکس زیباترین کراس اوور تولید شده تا به حاله.
شما تحت تاثیراین عکس ها قرار گرفتی.اگه چندبارکلیپ های تست X6 جدید رو ببینی خواهی دید که خیلی عقبش جذاب تر شده نسبت به قبل. درضمن BMW طراحی عقب X6 رو حالتی طراحی کرده که مانند یه اسپویلر چسبندگی این ماشین روبیشتر از نسل قبل کنه.چون خیلی بی انصافیه فکرکنیم BMW که خالق این کلاس هستش در نسل اول تونسته طراحی عقب رو خوب در بیاره اما در نسل سوم نه!!! قطعا تجربه طراحی عقب این کلاس برای BMW بیشتر شده.اما BMW خیلی دقیق تر از رقبا طراحی میکنه. یعنی فقط به فکر زیبایی نیست. وهمه چیز رو در نظرمیگیره.برای مثال مرسدسAMG GT4 63 در اولین تست هاش که بصورت فیلم هستش از صندلی های عقب احساس نارضایتی میکنن که صقف کوتاهه وطرف سرش رو کج میگفرت ومیگفت قابل قبول نیست. ویا داشبورد مرسدس GLE جدید که در اولین تست مجله اتواکسپرس که پدال هم مطلبش رو گذاشت اولین ایرادی که به کابین گرفت این بود:که خط بالای داشبورد کاملا جلوی دید راننده رو گرفته. شاید بعضی از طراحی ها در عکس زیبا به چشم بیاد اما این خودروها برای عکس ساخته نشدن. وبرای رانندگی ودر این کلاس برای پرفومنس وعملکرد ساخته شدن. وBMW ثابت کرده که همیشه ارگونومیک ترین طراحی هارو داره.لطفا تا زمان معرفی X6M صبر کن تا عکس های بهتری ازش بیاد بعد یکبار دیگه قضاوت کنیم.اما توفیلم ها خیلی دوست داشتنیه طراحی عقب
حتما مثل GT4 با تست سری ۸ گرن کوپه هم به این مشکل برمیخورن … بی ام و دقیق تر از مرسدس نیست بلکه بستگی داره چه محصولی تولید میکنه ، مثلا سری ۸ کوپه با این نوع فرم سقف وضعیت خیلی نامناسبی برای سرنشین های عقب ایجاد میکنه برخلاف سقف S کلاس کوپه که حالت تخم مرغی داره … چون سری ۸ یک محصول کاملا اسپرت و جوان پسند اما سری ۵ گرن کوپه که یک محصول کاملا کاربردی و خانوادگیه تو تست Carwow وضعیت خیلی بهتری نسبت به رقبا داشت در عوض طراحی ماشین فدا شد
سری8 کوپه صندلی های عقب راحت نیست.اما مهم نیست چون یک ماشین کوپه هستش سید جان.اما ماشین چهار در باید راحت باشه صندلی های عقب.فعلا پورشه پانامرا راحت ترینه.حالا باید دید مدل گرن کوپه سری8 چطور خواهد بود
نمای جلو و کاکپیت بغل خیلی زیباست . اما از عقب شبیه به طراحی های آسیایی و علی الخصوص کره ای ها شده . نسل قبل در نگاه اول زیبا بود و هر چی میگذشت زیبا تر میشد . اما این رخ فقط توی چشم عادی تر میشه اما زیباتر …
نسل قبل که عالی بود ولی این یکی دیگه خیلی خوبه نمای عقب واقعاً تحسین برانگیزه به نظرم جلو هم عالیه ولی جلوپنجرش ی نمه زیادی بزرگ شده شاید بزرگ بودنش هم قشنگ باشه ولی اگر زاویه دارش نمیکردن بهتر بود نمیدونم یه نمه به نظرم جلو پنجره جدید یجوریه ولی خدایش نمیشه از این سطخ طراحی ماشین ساز ها واقعاً ایرادی گرفت نهایتا باید بگیم سلیقه با سلیقه فرق میکنه اگر نه ایراد وجود نداره.
MAHDI
۱۹ تیر ۱۳۹۸بابا کوه جذابیت.نسل قبل X6 واقعا زیبا بوداما در مدلX6M طراحیش اسپرت وتهاجمی میشد. اما نسل جدید همین الانشم خیلی اسپرت و طراحی هیجان انگیزی دار. دیشب رندر جدیدX6M اومد که خیلی زیبا بود.
دیروز داشتم فیلم تستX5M جدیدبا پوشش استتاری رو در نوربرینگ میدیدم.به شکل دیوانه واری به پیچ ها حمله میکرد.با اینکه یرعت وحشتناکی داشت اما کاملا به پیست چسبیده بود.اونقدر جذاب بود دانلودش کردم.احتمالا توهمین چندروزه X5MوX6M معرفی میشن…
car lover
۱۹ تیر ۱۳۹۸اینا که عکساشو میبینی درسته ایکس شش ام نیستن
ولی اکس شش ام چهل آی هست ینی ظاهرش مث ام خالی هست و میتونی عبارت ام چهلو پشتش بخونی
ام داره پشتش ینی ظاهرش عین ام هست ولی باطنش مثه ام خالی با یدونه تک عدد یا ترکیب X با یک تک عدد نیست
مثال ایکس تری تو نسخه m40i خیلی شبیه ام هست ولی قدرت کمتری داره
این با نسخه X6m تفاوتی نباید داشته باشه مگر تو طرح سپر یذره و شاید رینگ ی کوچولو تفاوت قائل میشن تا قابل تشخیص باشه و گرنه همین ظاهر تهاجمی رو توی xDrive30i نخواهیم دید
اینم که میگم سپرش شاید متفاوت باشه قاعدتا طبق رویه فعلی ب ام و باید کپی هم باشن و من جای مانور گذشتم ک اگه سنت شکنی کرد غلط نگفته باشم
car lover
۱۹ تیر ۱۳۹۸ببخشید X6 m50i نه m40i
مهزیار
۱۹ تیر ۱۳۹۸قدم به قدم بدتر و بدتر شد
بعضی ماشینا اصلا نباید نسل 2 داشته باشن… باید همون یه نسل باشن و تمام بشن
مثل Cls که هرچی جلوتر رفت بدتر شد
NAVID۰۰۹۸
۱۹ تیر ۱۳۹۸با مهزیار موافقم
جدی بعضی از خودروها فقط از روی تَلیف تولید میشوند ، بدونه اینکه اِرثی از نسل اول خودشون برده باشند ، چرا انتظارها از خودروسازانی مثل آلمانها بالاست .
مثل cl500 بنز که دیگه تولید نشد اما جایگزینش S کوپه شد و نام cl رفت در بایگانی تا زمانی که دوباره با قدرت برگرده .
cls هم نیازی به تنفس داشت
اما خودرویی مثل x6 تا حالا خوب کار کرده و با اصولی از گذشته نسل عوض میکنه که سخت میشه کفت بد شده یا خوب شده و همیشه خودروهای آلمانی با گذر زمانی کوتاه بیشتر و بیشتر به چشم میایند .
محمد
۲۰ تیر ۱۳۹۸نه من کاملا موافق نیستم
البته که نمای عقب نسل قبلی بهتره
(بجز چراغهای عقب نسل جدید که جذابتره)
نسل حدید نمای عقبش پیچیده تر شده اما هماهنگی خودش رو کمتر از نسل قبلی حفظ کرده
.
نمای جلوش کمی بهتره
جلو پنجره به اندازه x7 بزرگ نیست
بالای جلو پنجره که به بیرون کشیده شده چهره تهاجمی بیشتری به نمای جلو میده
.
نمای بغل هم که تغییرات اندک اما در جهت بهبود داشته
.
داخل هم در عین سادگی، وقتر بیشتری داره و هماهنگتره
.
.
در انتها هم در کل بجز قسمت عقب، کل طراحی قدمی اندک رو به جلو هست
و چون هم شاسی بلنده هم کوپه هم لوکس پس در بازار شاسی بلند پسند خوب خواهد فروخت
.
یه تشکر کلی هم از بیمر بکنیم که با اون تک چراغهای گرد زیر سپر جلو خداحافظی کرد
چون هیچ تناسبی با کل طراحی دماغه جلو شاسی بلندهای بیمر نداشتن
sina
۱۹ تیر ۱۳۹۸دقیقا مثل x3 و x5 جلو ماشین بهتر شده و عقبش پسرفت کرده
حسین وی
۱۹ تیر ۱۳۹۸یه مقوله ایی هست به نام عادت
شما تو یک شهری ( یا حداقل محله )زندگی میکنی چون بهش عادت داری نمیتوی بری یه جایه جدید اما وقتی که بری میگی هیچوقت نمیخوام برگردم اونجا
این قضیه هم همینه ما چون تو ایران نسل اولش رو دیدیم ( که واقعا هم با ابهت بود ) میگیم نه دیگه اون بهترین بود ولی اگه این مدل بیاد مطمئا باش نهایاتا بعد از چند ماه دیگه نسل قدیمش برات اون جذابیت سابق رو نخواهد داشت
sina
۲۰ تیر ۱۳۹۸بحث عادت منافاتی با زیبایی نداره حسین جان
شما میتونی به یه چیز زشت هم عادت کنی قطعا
من هم نگفتم عقبش زشته (کما اینکه ممکنه باشه) من گفتم عقبیش پسرفت کرده
کریم
۱۹ آبان ۱۳۹۸زیبایی یک مقوله نسبیه . شاید یه چیزی از نظر من زیبا باشه ولی از نظر یکی دیگه زشت!!! پس بهتره هر چیزی را با قابلیتهاش تعریف کرد نه با زیبایی
shirko
۱۹ تیر ۱۳۹۸بسیار با هیبتر و به روز تر شده
بهنام
۱۹ تیر ۱۳۹۸شاید برای برخی دوستان زیبایی تعریفی دیگر داشته باشه ولی محصولات جدید ب ام و بخاطر ارتقاء کیفیت ساخت که در چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده باعث شده مدلهای جدید اون جذاب بنظر برسن ولی به هیچ وجه زیباتر از نسل های قبل نیستن. همچنان معتقدم نسل اول ایکس سیکس زیباترین کراس اوور تولید شده تا به حاله.
Bilbo
۱۹ تیر ۱۳۹۸رخ جلوی این نسل جدید رو باید ساعتها و ساعتها دید و از ابهتش لذت برد…از زیباییش…
نمای عقب رو خراب کردن، بدم خراب کردن.
MAHDI
۱۹ تیر ۱۳۹۸شما تحت تاثیراین عکس ها قرار گرفتی.اگه چندبارکلیپ های تست X6 جدید رو ببینی خواهی دید که خیلی عقبش جذاب تر شده نسبت به قبل. درضمن BMW طراحی عقب X6 رو حالتی طراحی کرده که مانند یه اسپویلر چسبندگی این ماشین روبیشتر از نسل قبل کنه.چون خیلی بی انصافیه فکرکنیم BMW که خالق این کلاس هستش در نسل اول تونسته طراحی عقب رو خوب در بیاره اما در نسل سوم نه!!! قطعا تجربه طراحی عقب این کلاس برای BMW بیشتر شده.اما BMW خیلی دقیق تر از رقبا طراحی میکنه. یعنی فقط به فکر زیبایی نیست. وهمه چیز رو در نظرمیگیره.برای مثال مرسدسAMG GT4 63 در اولین تست هاش که بصورت فیلم هستش از صندلی های عقب احساس نارضایتی میکنن که صقف کوتاهه وطرف سرش رو کج میگفرت ومیگفت قابل قبول نیست. ویا داشبورد مرسدس GLE جدید که در اولین تست مجله اتواکسپرس که پدال هم مطلبش رو گذاشت اولین ایرادی که به کابین گرفت این بود:که خط بالای داشبورد کاملا جلوی دید راننده رو گرفته. شاید بعضی از طراحی ها در عکس زیبا به چشم بیاد اما این خودروها برای عکس ساخته نشدن. وبرای رانندگی ودر این کلاس برای پرفومنس وعملکرد ساخته شدن. وBMW ثابت کرده که همیشه ارگونومیک ترین طراحی هارو داره.لطفا تا زمان معرفی X6M صبر کن تا عکس های بهتری ازش بیاد بعد یکبار دیگه قضاوت کنیم.اما توفیلم ها خیلی دوست داشتنیه طراحی عقب
Seyed AMG
۱۹ تیر ۱۳۹۸حتما مثل GT4 با تست سری ۸ گرن کوپه هم به این مشکل برمیخورن … بی ام و دقیق تر از مرسدس نیست بلکه بستگی داره چه محصولی تولید میکنه ، مثلا سری ۸ کوپه با این نوع فرم سقف وضعیت خیلی نامناسبی برای سرنشین های عقب ایجاد میکنه برخلاف سقف S کلاس کوپه که حالت تخم مرغی داره … چون سری ۸ یک محصول کاملا اسپرت و جوان پسند اما سری ۵ گرن کوپه که یک محصول کاملا کاربردی و خانوادگیه تو تست Carwow وضعیت خیلی بهتری نسبت به رقبا داشت در عوض طراحی ماشین فدا شد
MAHDI
۲۰ تیر ۱۳۹۸سری8 کوپه صندلی های عقب راحت نیست.اما مهم نیست چون یک ماشین کوپه هستش سید جان.اما ماشین چهار در باید راحت باشه صندلی های عقب.فعلا پورشه پانامرا راحت ترینه.حالا باید دید مدل گرن کوپه سری8 چطور خواهد بود
Just bentley continental
۱۹ تیر ۱۳۹۸ببخشید جدا از این خبر
پدال بنتلی از خودرو فوقالعاده خودش رونمایی کرد به مناسبت صد سالگی
خبرشو زود بزارین این ماشین اغوا کنندست
Just bentley continental
۱۹ تیر ۱۳۹۸نسل جدیدش از هر لحاظ بهتر شده و من خوشم می یاد ازش.
طراحیشم خوبه.
دانیال روشنی
۱۹ تیر ۱۳۹۸نمای جلو و کاکپیت بغل خیلی زیباست . اما از عقب شبیه به طراحی های آسیایی و علی الخصوص کره ای ها شده . نسل قبل در نگاه اول زیبا بود و هر چی میگذشت زیبا تر میشد . اما این رخ فقط توی چشم عادی تر میشه اما زیباتر …
Seyed AMG
۱۹ تیر ۱۳۹۸اتفاقا این نسل x6 حتی از نسخه M x6 قبلی هم جذاب تره در ضمن نسل دوم CLS هم واقعا خیلی زیبا تر از اولین نسلش بود
مهران
۲۰ تیر ۱۳۹۸به نظرم خیلی با ابهت شده و احساس قدرت خاصی رو به راننده میده
Danial
۲۰ تیر ۱۳۹۸نسل قبل که عالی بود ولی این یکی دیگه خیلی خوبه نمای عقب واقعاً تحسین برانگیزه به نظرم جلو هم عالیه ولی جلوپنجرش ی نمه زیادی بزرگ شده شاید بزرگ بودنش هم قشنگ باشه ولی اگر زاویه دارش نمیکردن بهتر بود نمیدونم یه نمه به نظرم جلو پنجره جدید یجوریه ولی خدایش نمیشه از این سطخ طراحی ماشین ساز ها واقعاً ایرادی گرفت نهایتا باید بگیم سلیقه با سلیقه فرق میکنه اگر نه ایراد وجود نداره.