لکسس با طراحی جسورانه مدلهای جدید خود، قصد دارد تا طیف جدید از خریداران جوان و امروزی را به سوی خود جذب کند. در سوی دیگر، ب ام و برای نمایش دینامیک ماشینهای خود، نیازی به طرحهای انتزاعی نمیبیند و هنوز روی استیل همیشگی و کلاسیک خود پایبند است.
ب ام و M4 کوپه، خودرویی است که به تازگی به خانواده باواریا اضافه شده، اما همچنان از طراحی آشنای سایر برادران خود بهره میبرد. در سوی دیگر، لکسس نیز با مدل RC F کوپه به میدان آمده که طرحی تهاجمی و چشمگیر دارد و سرهای بیشتری را در خیابان به سمت خود بر میگرداند. با این وجود طراحی ظاهری یک خودرو بدون در نظر گرفتن ویژگیهای آن و میزان کارایی خودرو، تا حد زیادی به سلیقه افراد مربوط میشود. برای طرفداران BMW، این خودرو متانت و اعتبار یک قهرمان پیروز را دارد و در عوض طراحی لکسس را مبتذل و سبک به نظر میرسد. طرفداران لکسس نیز ممکن است ب ام و را کهنه و تکراری بدانند و در عوض کوپه ژاپنی را خشن، وحشی و قابل اعتماد توصیف کنند.
پیش از این ما لکسس را بیشتر رقیبی برای مرسدس بنز میدانستیم و آن گونه که اینفینیتی، ادعا میکند، ب ام و را هدف این یکی میدانستیم. اما حالا همه شرکتها به سمت خودروهای اسپرت تر متمایل شدهاند و سازندگان خودروهای لوکس، مثل لکسس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
ب ام و M4 کوپه دارای یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر است که با کمک توربوشارژر دوقلو ۴۲۵ اسب بخار نیرو تولید میکند. گشتاور این موتور نیز ۵۵۰ نیوتن متر است. یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. این اتومبیل با گیربکس دستی در ۳.۹ ثانیه و با گیربکس DCT در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
لکسس RC F کوپه به لطف موتور هشت سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری خود و بدون استفاده از توربوشارژر، بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه همچنین ۵۱۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. لکسس، شتاب این خودرو را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ۴.۶ ثانیه اعلام کرده است. نهایت سرعت این مدل نیز ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. بر خلاف ب ام و در لکسس از گیربکس دستی خبری نیست و یک گیربکس هشت سرعته اسپرت با امکان تعویض دستی (SPDS) وظیفه انتقال نیرو را بر عهده میگیرد.
در هر صورت نگاه ما در این مقایسه، بیشتر معطوف به طراحی دو خودرو است. امتیاز شما به طراحی این کوپهها چیست و کدام را برمی گزینید؟
e36
۲۹ دی ۱۳۹۲معلومه که ب ام و بهتره مقایسه نمیخاد
pejman
۲۹ دی ۱۳۹۲قابله مقایسه نیستن B M W پادشاهه ساده ولی با اصالت
B
M
W
pejman
۲۹ دی ۱۳۹۲BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW’
Zonda R
۲۹ دی ۱۳۹۲F.A
این کلاسه ایده ال منه
جفتشون عالین
و یه سری مزایا دارن
و
به یه سری پارامتر توجه ویژه شده
تا این 2 تست نشن نتیجه مشخص نمیشه
Hot rod
۲۹ دی ۱۳۹۲اتفاقا مونده بودم کدوم رو بخرم :)))
Zonda R
۲۹ دی ۱۳۹۲F.A
انتخاب من lexus تو طراحی
ولی فنی bmw خب مسلما بهتره
طراحیه لکسس جدیده و جذابتر
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۹ دی ۱۳۹۲وقتی میگیم مهد خودروسازی دنیا آلمانه بیخود نیست . ب ام و موتور ضعیف تر با حجم و خروجی کمتر ولی وقتی لاستیکش میاد رو اسفالت میبینید که عملکردش از 5 لیتری v8 بهتره (حتی اگه قدرتش کمتر باشه) قابل توجه کسایی که توی کامنتهاشون با اسب بخار نتیجه میگیرن این بهتره اون بدتره …
داوود
۲۹ دی ۱۳۹۲عزیز دل، بی ام و توربو شارژر دوقلو داره، لکسوس نداره!
شاید یه دلیل دیگه ای داشته که لکسوس از توربوشارژر استفاده نکرده!
مثل بی ام و 523i که از موتور 3 لیتری استفاده میکنه، اما عملکردش مثل یک موتور 2.4 لیتری هست و واسه دلایل بسیاری بی ام و این موتورو واسه 523 انتخاب کرده
هر دو خودروهای کاملاً ارزنده این، با این تفاوت که روح طراحیشون فرق داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ دی ۱۳۹۲درود.
داوود جان چرا روح طراحیشون با هم فرق داره؟؟؟؟؟؟؟؟
لکسس اینو برای رقابت با S کلاس که طراحی و روانه ی بازار
نکرده!!!!!!
به نظرت پس چرا این مدل جدید رو داده بیرون؟؟؟
چون هر سال رقیب هاش قدرتمند تر و جدید تر میشن.نه لکسس ،
بلکه بنز هم همینطور.
بعدشم درسته که ب ام و توربوی دوقلو داره ، ولی لکسس هم 2000
سی سی حجم بیشتر و 2 سیلندر بیشتر دارد.اینهارو نادیده نگیر.
اگه اینجوره چرا لکسس این کارو نکرده؟؟؟
اشتباه برداشت نکنی ها.کسی از لکسس نه بد میگه ، نه منکرش
هست ، ولی باید قبول کنیم که ب ام و با موتور ضعیف تر ، هم
شتاب بیشتری داره هم گشتاور بیشتری.البته شایدم لکسس ایتم
هایی داشته باشه که ب ام و نداشته باشه.
((( ایران و المان )))
((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))
داوود
۲۹ دی ۱۳۹۲موافقم باهات، ما از پشت صحنه طراحی این خودروها اطلاعی نداریم!
منظورم از روح طراحیشون عملکرد و کلاس خودروییشون نبود، بی ام و تمام المان های طراحی اروپایی رو داره ولی لکسوس، یه ژاپنی تمام معنا با کمی چاشنی آمریکاییه
طراحی داخلی بی ام و خیلی خوبه، ولی بسیار تکراری…
من قبلاً هم توی تاپیک های دیگه سری 4 هم گفتم، که طراحی سری 4 واسه من جالب نبود، اما پهلوی این لکسوس که قرار گرفت نظرمو جلب کرد.
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳۰ دی ۱۳۹۲اصلا کاری با توربو و طبیعی ندارم . خروجی لکسس بیشتر از ب ام و هست یا نه داوود عزیز ؟؟؟ هست . حالا عملکرد کدوم بهتره ؟ ب ام و . اسب بخار کمتر ولی عملکرد بهتر.
طوفان
۳۰ دی ۱۳۹۲شما سوار شدید ؟
Amin
۱۸ تیر ۱۳۹۳حمید جان دقیقا درست کفتى قدرت زیاد مهم نیست کشتاور خیلى مهم تره ( صفحه کلید من عربیه فقط ک داره)
hrf
۲۹ دی ۱۳۹۲باریکلا لکسس. جسارت اینو داره ک یک خودرو کاملا جدید بده بیرون. ب ام و خیلی محطاطانه عمل کرده. هر دو عالی ولی انتخاب من لکسس هس
e.scamp
۲۹ دی ۱۳۹۲همین که مارک بی ام او رو داشته باشی خودش به تنهایی کافیه ولی توضیحی در موزد قیمت داده نشده در ضمن لکسوس با این طراحیش هرکجا بره نگاه هارو با خودش میکشونه در کل طراحی لکسوس یه ذره انقلابی و زیباست خصوصا طراحی اگزوز هاش
Zonda R
۲۹ دی ۱۳۹۲F.A
برند لکسوس هم بی ارزش نیست
دوست داشتنی و ثابت شدست
e.scamp
۲۹ دی ۱۳۹۲پدال دو روزه نمیتونم کامنت بزارم چرا؟
فرامرز
۲۹ دی ۱۳۹۲e.scamp جان. بعضی وقت ها پدال یه خطا میده که شما دارید خیلی زود به زود نظر میدید. اگه این خطا رو نگرفتی احتمالاْ مشکل از مرورگر اینترنتت باشه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ دی ۱۳۹۲درود.
اره منم به خطای پدال برخوردم.
به پدال گفتم کار خودته!!!!!
گفت نه به خاطر ساعت سروره.
((( ایران و المان )))
ali.z
۲۹ دی ۱۳۹۲مهم اینه وسط فرمونو که نگا میگنی یه ارم حسابی BMW
حالا این لکسس بره هی زور بزنه
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۲اون موقع که ب ام و زور میزد تا آرم روی فرمونشو یجور بچسوبونه که با ناخن کنده نشه،لکسوس بزرگترین برند لوکس ساز آمریکا بود…واسه یازده سال پیاپی
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۲۹ دی ۱۳۹۲به غیر از آمپر ب ام و که 10-15 ساله همین شکلی مونده،باهاش موافقم…
امین
۲۹ دی ۱۳۹۲این اصالت بی ام و رو میرسونه. کاملا حس یه ماشین اسپرت رو میده. دلیلی نداره دیجیتالی بشه.
sorena330
۲۹ دی ۱۳۹۲من با سوپرویژن خیلی خیلی مخالفم،منظور من فقط یه تنوع و دراومدن از رنگ نارنجی تکراری بود نه عوض کردن کیلومتر آنالوگ با نمایشگر بی روح
pejman
۲۹ دی ۱۳۹۲اره آمپراش خیلی تکراری و ساده ولی بازم b m w
(( امین ))
۲۹ دی ۱۳۹۲بدون هیچ شک و شبه و تردیدی صد در صد BMW بهتره
هم از نظر موتور که لکسوس با 2000سی سی بیشتر از M4 شتابش از اون کمتره
هم از نظر طراحی که نیازی به توضیح نیست
BMW FOREVER
mory
۲۹ دی ۱۳۹۲وقتی BMW رو میبینم ناخداگاه یه لبخند میشینه رو لبام
اصلا نمیشه بنز و BMW رو اصالت و طراحی ومهندسی مقایشه کرد
moein
۲۹ دی ۱۳۹۲فقطططططططططططططططططططططططططط B M W
فرهاد
۲۹ دی ۱۳۹۲انتخاب من لکسوس
در ضمن ماشین توربو نباید با تنفس طبیعی مقایسه بشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ دی ۱۳۹۲درود.
اگر قرار به این باشه پس نباید 6 سیلندر و با 8 سیلندر
مقایسه کرد.
باز هم اگر بنا به این چیز ها باشه پس بیشتر درگ ها و مسابقه
ها مشکل دارند.
چون توی همشون 6 سیلندر 400 اسب بخاری و 8 سیلندر 400 اسب
بخاری هست.نه نمیشه که!!!!!
ولی زمانی دوتا ماشین با هم مقایسه میشن که یا هم قیمت باشن
. یا هم قدرت باشن یا هم کلاس باشن.
این دوتا علاوه بر اینکه هم قدرت هستند ، هم کلاس هم هستند.
یک نگاهی به کلیپ ها و ویدئوها بنداز.
((( ایران و المان )))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ دی ۱۳۹۲درود.
بدون شک انتخاب من ، ب ام و است.با اینکه یذره لکسس با طراحیش ادم و
قلقلک میده ولی عیب هایی هم داره.
جلوپنجره ی لکسس خیلی بده. با یک تماس کوچیک و تقیریبا محکم ، میشکند.
کاش یک مثل ائودی سک نواری روی جلوپنجره تعبیه میکرد که هم جای پلاک
باشه و هم به نوعی ضربه گیر.
مثل این عکس:
http://www.netcarshow.com/audi/2014-s8/1024×768/wallpaper_05.htm
ولی سپر عقب لکسس به نظر من بد طراحی شده.مخصوصا پشت چرخ عقب که شبیه
یک دریچه در امده.ساده بود قشنگ تر بود.
کلا المانی ها کارشون درسته.فکر همه جارو میکنند.خیلی دقیق و حساب شده
کار میکنند.
((( ایران و المان )))
((( آلمان : مهد خودروسازی در دنیا ))).
salar
۲۹ دی ۱۳۹۲عزیزان از عشق bmw نمیرن .
یه آدم عاشق
۲۹ دی ۱۳۹۲عزیزان عاشق خوبین مثل شما پست نیستن
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۹ دی ۱۳۹۲انگار تو بغیر از این جمله، حرف دیگه ای بلد نیستی بزنی نه ؟؟!!!
طوفان
۳۰ دی ۱۳۹۲شما که از اواتارت معلومه داری تعصبی نظر میدی عشق المان شما عزیزان رو کشته
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳۰ دی ۱۳۹۲آره عشق خودروسازی آلمان ما رو کشته . چون اونقدر خوبه که لایق کمتر از عشق نیست . […]
Arash66
۲۹ دی ۱۳۹۲لکسس هم وارد کل کل آلمانیا شده
لکسس طراحی منحنی و خمیده کاپوت رو کاملا شبیه بی ام و درآورده …
طراحی عقب لکسس خیلی شلوغه ولی در کل ماشین اسپرت و لوکسی شده
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲از مقایسه ی فرمون و صفحه کیلومتر این 2 تا ماشین میشه فهمید که لوسوس بهتره….بی ام و طراحیاش خیلی تکراری شده
رهگذر
۲۹ دی ۱۳۹۲خیلی بد سلیقه ای محمد
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۲لکسوس*
علي
۲۹ دی ۱۳۹۲اگه یکم بخواییم نامردی بکنیم به نظرم لکسوس فعلا باید رو بوقش کار کنه !!!
امین
۲۹ دی ۱۳۹۲حالا که اینجوری گفتی منم بگم که بوق شرکت های تویوتا و لکسوس یکی از دل نشین ترین و زیباترین صدا هارو داره.
بعضی از شرکت های دنیا دارن از این صدای بوق تقلید میکنن مثل نیسان.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ دی ۱۳۹۲درود.
امین راست میگه.خداییش صدای بوقشون با کلاسه.
من که خیلی دوست دارم.
((( ایران و المان )))
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲دقیقا …مثل بوق پرادو
saied
۲۹ دی ۱۳۹۲کار هر دو شرکت خیلی عالیه ! اینجور کارا واسه مقایسه ی ۱۰۰٪ نیست . این کار واسه اینه که لکسس اینقد پیشرفت داشته که با قلدری مثل بی ام دبلیو مقایسه بشه :)
Hermidas
۲۹ دی ۱۳۹۲هر دوشون خیلی باحالن…
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۹ دی ۱۳۹۲من M4 رو انتخاب میکنم ولی به لکسوس هم باید آفرین گفت.(برترین برند ژاپنی از نظر من!)
Kurosh
۲۹ دی ۱۳۹۲لنگسوز…
فرهاد
۲۹ دی ۱۳۹۲چقدر تو بانمکی!!!
pouya
۲۹ دی ۱۳۹۲هنوز مونده اتومبیل سازی های جان به آلمانیا برسن هنوز مونده…..
طوفان
۳۰ دی ۱۳۹۲والا شما که تا 100 سال دیگه ام اگر فرقون بی ام و رو با لکسوس مدل 2100 مقایسه کنند میگید اصن بمو یه چیز دیگست !!! آخه این چه نظر دادنیه من نمی دونم
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳۰ دی ۱۳۹۲آقای طوفان اولین نسل این m4 که میبینی 2002 بوده که میرسه به سال 68 میلادی . خب ؟ اون سال 2002 از انژکتور مستقیم و مستقل واسه هر سیلندر استفاده میکرد. 2000 سی سی بود تنفس طبیعی 140 اسب بخار (توجه کنید موتور کرولا 2014 ، 45 سال بعد از ب ام و 132 اسبه و وقتی مثل اینجا خروجی ب ام و کمتر از رقیبشه بازم عملکردش بهتره وای به حال اینکه خروجی ب ام و بیشتر هم باشه) و از شاسی جذب شده در بدنه استفاده میکرد . فقط به من بگو اون موقع لکسس کجا بود ؟ اره عشق آلمان منو کشته .
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۲اون موقع لکسوس نبود ولی وقتی که اومد…دیگه کسی تو امریکا نبود که بره سراغ ب ام و
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳۰ دی ۱۳۹۲ا؟دیگه کسی سراغ ب ام و نرفت؟؟؟ آهان!!! پس ب ام و از سر قبرش پول اورد که فقط تو ده سال 3تا کمپانی خرید .
طوفان
۱ بهمن ۱۳۹۲شما داری تاریخچه دو کارخونه رو مقایسه میکنی اونهم با عدد و رقم که هیچ ربطی به کیفیت و ارزش کنونی محصولات نداره . مهم موفقیت شرکتها در حال حاضر هست که فکر نمی کنم تویوتا چیزی از بی ام و کم داشته باشه. مثل اینه که من بگم چون گوشی موبایل اپل یا سامسونگ چند سالی بیشتر نیست که وارد بازار موبایل شدند پس مفت نمی ارزن و قابل مقایسه با گوشی هایی مثل نوکیا و آلکاتل منقرض شده نیستند که چنین حرفی کاملا اشتباهه.
yedoost
۲۹ دی ۱۳۹۲واقعا لکسوس هم دست کمی از بی ام و نداره… اما شخصا المان رو پسند میکنم… المان یه چیز دیگس. :)
یه آدم عاشق
۲۹ دی ۱۳۹۲ماشین هیچ کشوری حق نداره با ماشینهایه آلمانی مقایسه بشه
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲خوشم میاد لکسوس از توربوشارژر استفاده نمی کنه و با قدرت واقعی موتورش کار میکنه….از لحاظ طراحی 100 در 100 لکسوس طراحی بهتری داره و گشتاور و اسب بخار بالاتری از بی ام و داره….بی ام و پر اسطحلاکه چیزی که لکسوس هیچوقت نداشته….در کل لکسوس تبدیل شده به کابوس برند های لوکس ساز…من که خیلی باهاش حال میکنم
hrf
۲۹ دی ۱۳۹۲با حرفی ک در مورد اسطحلاک زدی کاملا موافقم. باید قبول کرد ک لکسس پیشرفت خیلی سریعی داره و رقیب سر سختی واسه المانی ها هست
یه آدم عاشق
۲۹ دی ۱۳۹۲اصلا مهم نیست که توچی فکر میکنی یا چی دوست داری یا اصلا چی بخوای مهم اینکه هیچ برند خارجی حق نداره با بی ام دبلیو مقایسه بشه
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲ههههه منتقی باش یکم و تعصب رو بزار کنار برادر
Amin
۱۸ تیر ۱۳۹۳ببخش محمد جان کسى که توهین میکنه خودش از همه ضعیف تره بعدشم قدرت ملاک نیست نیسان GT R nismo با 596 اسب بخار و شتاب 2.5 ثانیه لامبورکینی 700 اسب بخارى رو له میکنه بعدشم استفاده نکردن از توربو هنر بود هیج شرکتى از توربو استفاده نمیکرد راستى بى ام و قدرتش غیر واقعى از باباش قدرت درمیاره
km
۲۹ دی ۱۳۹۲متشکرم. لطفا از این مقایسه ها بیشتر بگذارید.
استایل M4 رو خیلی دوست دارم و بنظرم از M3 موفق تره چون دو دره و بیشتر بهش میاد. مرسدس فعلا براش رقیبی در نظر نگرفته چون هنوز نسل سی کلاس کوپه رونمایی نشده
salar
۲۹ دی ۱۳۹۲چقدر افراط
افراط
افراط
mojtaba..designer
۲۹ دی ۱۳۹۲نظرهای جالبی و دیدم ممنون از نظرات همه ی دوستان مخصوصا..میلاد عزیز , سعید. و داوود.
منم اگه فقط به چشم مشتری نگاه کنم بی ام دابلیو رو بیشتر جذاب تر میبینم…سادگی و برازندگی.
اما بحث طراحی:
بی ام دابلیو همونجوری که پدال هم گفته و همتون میدونین طبق اصالت و زبان طراحی خودش ساخته شده و کاملا طراحی پخته و جذابی داره.
مخصوصا سری های جدید 4 که اینو نشون میدن.
اگه دقت کرده باشین غربیلک فرمون بی ام خیلی شکیل تر و خوش استایل تر طراحی شده..و در کل کابینش گیج کننده نیست.
طراحی اگزتریور یا بیرونی ماشین فلاپ های جلو عقب سپر ها که نشون از طراحی ایرودینامیکیشه…
ودر کل با زبان عامینه میشه از 20 نمره 19 رو تو طراحی بهش داد.
اما لکسوس..ژاپنی ها یه جورایی دوست دارن همه چیو به اژده ها و افسانه هاشون نزدیک کنن.از فیلم ها و حتی ماشنیای دیگه مثل نیسان یا هوندا میبینین که سبک تند وتیزی رو دوست دارن یابه اصطلاحی از زبان طراحی تاکاموا ژاپنی بهره میبره.
طراحی داخلی کابین جالبه و کمی نسبت به حریفش فضایی تر و جدید تر.
طراحی بیرونی ماشین هم صرف نمای رخ جلو رخ عقب نمای جانبی کوپه فرم سعی شده به بی ام دابلیو نزدیک تر بشه.
اگه طراحی رخ عقب ماشین کمی خشن تر میشد میتونست هماهنگی بیشتری با کل مجموعه داشته باشه..اگه جا پلاک ماشین تغییر میکرد یا بک لایت های عقب کمی خمیده میشد در کل عالی میشد..
به طراحی کل ماشین از 20 … 18.5 رو میشه بش داد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ دی ۱۳۹۲درود.
خوبی مجتبی جان؟؟؟؟
از دیدگاهت خیلی خوشم امد.در این که لکسس رقیب سر سختی برای بیشتر کلاس
های المانی هست شکی نیس.ولی حرفتو باید طلا گرفت بابت طراحی های ژاپنی
ها.من کلا نظرمو میگم و از طراحی های فضایی و شلوغ و اغراق امیز و تیز
، بیزارم.حالا میخواد المانی باشه.بنز باشه.کادیلاک باشه.ولی تودنیا ،
بیشتر برند های ژاپنی دست به این جور طراحی ها میزنند.
به نظر من طراحی باید نرم و منعطف و سیال باشه.یکی از علت هایی که طرح
های قدیمی هنوز محبوبیت خودشونو دارند ، از نظر من همینه.
((( خیلی کم پیش میاد که طراح هایی با این سبک ماندگار باشن و به دل
اکثریت نفوذ کنند. ))).فکر هم نکنم ایراد بیجایی از جلو پنجره ی لکسس
گرفته باشم.
((( ایران و المان )))
داوود
۲۹ دی ۱۳۹۲بی ام و M4، خودروی اسپرت لوکس
لکسوس RC/F، خودروی لوکس اسپرت
pentagon usa
۲۹ دی ۱۳۹۲من طراحی فضایی لکسس را بیشتر دوست دارم تا طراحی قدیمی و تکراری ب ام و..
رامتین
۲۹ دی ۱۳۹۲آخه اینم شد مقایسه!
مثل ایتکه مثلا یک تیم بارز فوتبال ژاپن (مثه توکیو) را با بایرن مقایسه کنیم. معلومه 10 بر 0 له میشه.
اصلا ژاپن در حد این نیست که با bmw مقایسه بشه.
فرهاد
۲۹ دی ۱۳۹۲تعصب چه کارایی که نمیکنه
زیگما
۲۹ دی ۱۳۹۲چه جالب ! پدال پیشنهاد میکنم از این نظرسنجی ها بیشتر بذار. ایول.
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲چند وقته نیستی زیگما….دلمون واست تنگ شده بود
علی
۲۹ دی ۱۳۹۲باید منتظر درگشون باشیم
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳۰ دی ۱۳۹۲برنده مشخصه شک داری ؟