در یک نقطه از زندگی خود و زمانی که به مرتبهی قابل اتکایی از توانایی مالی رسیدید، ممکن است با تصمیم مهمی روبرو شوید: آیا باید خودم رانندگی کنم یا برای لذت بردن از یک خودروی لوکس سوار بر صندلی عقب شده و رانندهی شخصی داشته باشم.
حالا با کارتهای خود بازی کنید و جز این چارهای ندارید. سدان های لوکسی ساختهشدهاند که هم شما را وسوسه میکنند تا راننده باشید و هم به خاطر نهایت لوکس بودن، شما را ترغیب میکنند که در صندلی عقب لَم دهید. با سود بردن از آخرین تکنولوژیهای روز و ساختهشده توسط پرآوازهترین خودروسازهای دنیا، این خودروها بسیار احساسبرانگیز هستند و هیبت آنها تنها به خاطر بزرگ بودنشان نیست.اما کدامیک بهتر است؟ برای فهم این موضوع، ما دو نسخه از باکلاس ترین های بازار را رودررو قرار دادهایم. بامو اخیراً سری ۷ را معرفی کرده و مرسدس نیز با اس کلاس حضوری پررنگ دارد. این دو خودرو بهطور باورنکردنیای در بسیاری از روشها شبیه هم هستند اما تفاوتهای چشمگیری نیز وجود دارد.
S کلاس، کشتی زمینی لوکس
S کلاس حاضر در رقابت برای پیروزی دندان تیز کرده زیرا نشستن در یکی از این خودروها به این معنی است که احتمالاً در تجارت خود بسیار موفق هستید. مدل S550 بزرگ بوده و سدان باابهتی است که پرستیژ مخصوص به خود را دارد. نگاهی به قیمت پایهی ۹۶ هزار دلاری بیندازید، مناسب است اما با یکی دو تیکی که در برگهی آپشن ها میزنید، خیلی راحت قیمتی بالاتر را خواهید دید.
یکی از همکاران S کلاس را “باروک” (سبکی بیقاعده و ناموزون در موسیقی) مینامد و این مورد در مبحث قیمت صدق میکند، حداقل این لقب با خودروی ما که پوشیده از چرم و چوب و نماهای نقرهایرنگ در داخل است همخوانی دارد. شما میتوانید همهی این جزئیات را با سلیقهی خودتان سفارش دهید.
اشرافی بودن S کلاس تا صندلیهای عقب ادامه مییابد، که البته در این قسمت فضای زیاد برای پاها مشهود است. مرسدس بنز بسته به سلیقه و بودجهی شما، تجهیزات مختلفی را برای صندلیهای عقب پیشنهاد میکند که گل سرسبد این تجهیزات پکیج ۳۵۰۰ دلاری است که ماساژورهای کامل را بهعلاوهی توانایی صندلیها برای خم شدن ۴۳ درجهای در اختیارتان قرار میدهد.
در نمای بیرون، ظاهر سری ۷ بسیار منطقی و قابلفهم است و شما را وادار به تفکر میکند، خب شاید کمی طول بکشد تا با ظاهر خودرو احساس الفت پیدا کنید اما گذر زمان حلال همهچیز است. پیشرانه، سیستم تعلیق، شاسی و هر چیز دیگری تازه و جدید است و من نمیخواهم که وقت شما را تلف کنم اما باید بگویم که شاسی خودرو اینجا کاملاً مهم است. هستهی تشکیلدهندهی سری ۷ از آلومینیوم بوده و شاسی فولادی این خودرو با فیبر کربن احاطه شده است، مادهای که سبکتر و مقاومتر از فولاد است اما به خاطر وجود مشکلات زیاد لجستیکی، استفادهی وسیع از آن در خودروهای تولید انبوه ممکن نیست. بامو با تجربهای که از استفادهی این ماده در i3 و i8 به دست آورده، باعث سبکی ۹۰ کیلوگرمی این نسل سری ۷ نسبت به قبل شده است.
پیشرانه نیز جدید بوده و با ۸ سیلندر و ۴.۴ حجم ۴۴۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که با فشردن پدال گاز پاسخهای آن را مشاهده خواهید کرد. حجم خیلی زیادی از گشتاور وجود ندارد و موجی ساده از قدرت را مشاهده میکنیم که شما را برای حرکت نرم و راحت ترغیب میکند.
برخلاف مقایسههای قبلی که برنده بهطور دردناکی مشخص میشد، اینجا ما نمیتوانیم نظر مستقیمی را ارائه کنیم. برای شروع باید گفت که هر دو خودرو فوقالعاده هستند و تا جایی که میتوانند بهاندازهی قیمتشان خدمت میکنند. هر دو ایمن، قدرتمند و مدرن هستند.
amin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خداییش از جفتش نمیشه گذشت
البته چون خودم عشق بنزم اس کلاس برمیدارم
یه دونه اس 500 مشکی لطفا
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵مقایسه خیلی سختی خداییش
Mohammadreza4060
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم طرف دار بی ام دبلیو ام
ولی برنده واقعی اس کلاسه چون بنر مدل 2014 است ولی بی ام دبلیو مدا 2016
Nima
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ایشالا رقیب آیندشون هم از آمریکا برسه. منظورم کادیلاک CT8 هست.
کارال
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵وای خدا عجب طراحی . اون دوتا عکس ک از بالا موتور دوتاشون گرفته شده ک دیگه منو دیونه کرد❤
پارسا فرهيخته
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هر دو عالین اما من اس کلاسو بیش تر دوس دارم۰طراحی داخلی بنز بهتره در کل ولی فرمونش یه جوری نیست ؟
حمیدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵با توجه به قیمت و امکانات بی ام دبلیو منطقی تر هست
امیر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ماکه هیچ کدوم نمی تونیم بخریم
علي
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اینا بی نظیرن با روح و روان آدم بازی میکنن. من با اجازتون هر جفتشونو میخوام . یدونه S و یدونه سری ۷ لطفا?
احمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هر دو عالی هستند
ولی حقیقتا سری 7 یک چیز دیگست ترکیبی چشم نواز از زیبایی و خاص و لوکس بودو و 1000 تا شاخصه بسیار خوب دیگه
واقعا 1 رویاست
از نظر امار فروش هم بی ام و خیلی بهتر عملکرده و سالهلست در رده اوله
Hamid...Audi
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵تو فروش سدان های لوکس فول سایز هیچ ماشینی به گرد فروش اس کلاس نزدیک هم نشده …
ب ام و به خاطر سری سه پرفروش ترین خودروی لوکسه نه سری 7
cadillac
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵صندلی های عقب سری7 بهتر است.و همچنین صندلی هاشان کاپیتان است . که مرسدس بنز این امکانات را ندارد
Parvaz
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵تو ۲۴ سالگی بشینم صندلی عقب؟؟؟ یه ۷۵۰i سفید لطفا !!!! یه نگاه کوچیک به این عکس بندازین تا ببینین چرا میگم سفید !!!!
http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2015/08/2016-BMW-750i-xDrive-1131-876×535.jpg
Lord Cezar
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵البته این مدل که شما عکسشو گذاشتین پکیج ام روش هست واسه همین رینگ های اسپرت و سیستم تعلیق سفت تر و کمی تغییر تو طراحی سپر هاش وجود داره و کلاً کمی قیافه بهتری نسبت به سری 7 معمولی داره و جذاب تره . ولی با این حال من انتخابم اس کلاس هست و البته اونم اس 63 .
reza zabihollah zadeh
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بهت حق میدم..گرچه خودم نظرصد در هزار روی اس500 دارم
Modern
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵تا قبل از معرفی سری 7 جدید مرسدس کلاس S رقیب جدی نداشت ولی الان BMW با معرفی این سری رقیب خیلی سختی برای کلاس S شده، اما نباید این نکته رو فراموش کنیم که 2 سال بعد اومده تو بازار. با تمام این تفاسیر منم کلاس S
عیسی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من کیلومتر شمار دیجیتالی اصلا به شمایل لوکس و کلاسیک اس کلاس نمیاد..فکر میکنم همون صفحه کیلومتر عقربه ای کلاسیک همخونی بهتری با تریم چرم و چوب لوکس و دریچههای هوای داخل کابین داشته باشه…
حسين
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. من توی سایت اصلی این مقایسه، فیلمشو دیدم. آخر فیلم سری 7 رو بیشتر پسندیدن. اما در کل میشه گفت برای کسی که این ماشین رو به خاطر صندلی عقب میخره بنز بهتره و کسی که دوس داره خودش رانندگی کنه یا خونوادشو سوارش کنه و بره مسافرت، سری 7 میتونه بهتر باشه.
کسی که راننده شخصی داره و روی صندلی عقب میشینه براش مهم نیست که ماشینش چه مصرف سوختی داره یه چقد تکنولوژیش بالاس. فقط یه جای گرم و نرم میخواد. در ضمن کسی که توی این سطح ماشین میخره 10هزار دلار بالا و پایین بودن قیمت اصصصلا براش مهم نیست و خود ماشین براش مهمه.
در مورد کم فرمانی هم باید بگم با وجود سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب در ب ام و این مشکل خییییلی کمه ولی به هرحال در ماشینای لوکس سنگین کم فرمانی خواه ناخواه وجود داره. با این حال فرمانپذیری سری 7 از sکلاس بیشتره. یه نکته جالب هم اینکه ب ام و حتی در بزرگترین و لوکسترین مدلش (سری 7) هم تقسیم وزن 50/50 رو رعایت کرده!!!!! (یا 50/50 بود یا خیلی نزدیک به 50/50)
جی تی ار
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام
به عقیده ی بنده بی ام و با ترکیب بی نظیری که از تکنولوژی و راحتی ارائه داده، حتی برای کسی که خواهان نشستن دروی صندلی های عقب است، سری 7 انتخاب بهتری است. فضای بسیار پویاتر و پیشرفته تری در اختیار می گذارد به همراه راحتی که اگر بهتر نباشد بدتر نیست.
hesam
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵کلاس اس محشره لعنتی،سدان فول سایز و کلاسیک یعنی بنز کلاس اس،،پرستیژ خاصی داره در کنار کیفیت عالی
shahin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه راجبه سری 3 و سی کلاس بود میگفتم بی ام و….اگه ای کلاس و سری 5 بود میگفتم بی ام و اما لامصب اس کلاس خیلی شاخه.واسه همین به اس رای دادم
MohammadreZa
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بین سری 3 و c کلاس سری 3 رو انتخاب میکنم .
بین سری 5 و E کلاس سری 5 رو انتخاب میکنم .
و حتی بین S کلاس و سری7 بازهم BMW رو انتخاب میکنم.
درکل BMW جاشو تو قلبم باز کرده
a.h.z
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵درسته که آدم علاقه ی زیادی به یه ماشین داره . مثلا من خودم توی سوپر اسپرت ها از فراری خیلی خوشم میاد اما این دلیل نمیشه آدم بخواد مغرضانه انتخاب کنه!
نت
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵دریچه کولر و جلو پنجره بزرگ استیل و چراغ عقب بنز خیلی زشته.
امير علي
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵در این که طراحی بنز بهتره شکی نیست اما سرس هفت هم تکنولوژی بالایی داره تازه موتور دولیتری هم زده الان تو مناطق ازاد هست چه خوب میشه تهرانم بیاد
حبیب
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم عاشق bmw هستم ولی sکلاسو خیلی قبول دارم خیلی خاصه
شایان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سری هفت با اینکه برای لوکس بودن و راحتی کامل ساخته شده اما همچنان روحیه اسپرت بودن ماشینای بی ام و رو داره،به شخصه اینو میپسندم ،البته اگه کسی اس کلاس رو تو این سگمنت نادیده بگیره قطعا از صنعت خودرو بی اطلاعه
احمد باقری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هر دو عالی هستند، ولی به نظرم مرسدس بهتره، مخصوصا نمای داخل کابین.
رامتین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بدیهیست سری 7 گزینه بهتریه.
احسان(احسان سابق)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اینجا میتونیم نظر بدیم و دعوا کنیم و از بین یکیشون بهتری رو انتخاب کنیم اما همینکه هردوشون توی یک خیابون و کنار هم از کنارمون بگذرن فقط نگاه می کنیم و مات و مبهوت میمونیم و تنها چیزی که یادمون میمونه این هست که دو اثر از بهترین ساخته های دست بشر از کنار من گذشتن!
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵نظر خاصی ندارم!!
دیگه چیکار کنم ادم نمیتونه از قید یه چیزیا یکی بگذره واسه خاطر چیزای دیگه ی اون یکی
یاسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام.والله چی بگم.من رو که به چالش کشیده.سخته انتخاب بین این دو سخته!میدونی سخته سخت!خخخخ قاطی کردم رفت!فقط می تونم یه تشکر خشک وخالی از گرد آورنده ی مطلب داشته باشم.خدا عمرت بده جوون!
ارش
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان گلم یک سوال دلشتم به نظر شما اساتید فیلتر هوا K&N برای ۵۲۸ خوب بذارم و روغن موتور لیکو مولی ممنون میشم از راهنمایی روغن موتور 5- w40
ارش
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان راهنمایی میکنین برای سرویس ۶۰ چه کار باید بکنم
محمد حسین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵فلسفه ی «اصلی» طراحی و تولید این دوتا , کاملا باهم فرق میکنه. اس کلاس اساسا طراحی شده برای لوکس بودن ولذت بردن از زندگی(نه صرفا از رانندگی!) , و درکنارش از قابلیت های فنی مناسب هم بهره می بره؛ ازطرف دیگه ب ام و تولید شده برای اسپورت بودن ولذت بردن از رانندگی , و درکنارش از امکانات کافی لوکس بودن استفاده میکنه؛ بنابر این , انتخاب یکی از اینا کاملا سلیقه ای و کاربردیه و(به نظر من)هیچ ربطی به قدرت فناوری نداره چون هر دو کاربلد هستن.راستی! اگه اس کلاس اسپورت هم خواستید میتونید یه سری به S63 AMG بزنید نه S550 !
MjM
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵رقیبان دیرینه . . .هردو بی نظیر
طراحی سلیقه ایه ولی خدایی فرمون دو تیکه بنز زیاد زیبا نیست !!
پوریا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵کلمه باروک به سبک موسیقی گفته میشود که در قرن 18 رواج داشت. از آهنگسازان مطرح سبک باروک میتوان از یوهان سباستیان باخ نام برد. این نوع موسیقی یادآور جلال، شکوه، سنت و اشرافیت میباشد. لذا منظور نویسنده از کلمه باروک در اینجا کلاسیک و اشرافی بودن خودرو میباشد و جمله “سبکی بیقاعده و ناموزون در موسیقی” در مورد کلمه باروک کاملا نادرست میباشد. با تشکر از مقاله خوبتون لطفا تصحیح بفرمایید.
ارمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم یه ماشین جالب هست که دقیقا بین این دوتا ماشین قرار میگیره
نه مثل بنز لوکس
نه مثل بی ام و اسپورتی
یه قالبی از هر دوتا کاش audi a8 هم تو مقایسه بود میدونم شانس سوم شدنش زیاد بود اما من تعادلش در طراحی رو دوست دارم
a.h.z
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه سر فصل رو بخونی ( جدال اشرافیت ) متوجه می شی که بنز بهتره
چراکه اینجا انتخاب سر اسپورت بودن و عملکرد توی پیست نیست بلکه بحث سر اینه که کدوم یک اشرافی تر بوده و چشم ها را بیشتر خیره ی خود می کند .
من نظرم اس 550 هست .
چون اگه می خواستم یه ماشین اسپورت توی بی ام و انتخاب کنم که چشمها رو خیره کنه مطمئنا بی ام و M3 یا M4 رو انتخاب می کردم .