در یک نقطه از زندگی خود و زمانی که به مرتبهی قابل اتکایی از توانایی مالی رسیدید، ممکن است با تصمیم مهمی روبرو شوید: آیا باید خودم رانندگی کنم یا برای لذت بردن از یک خودروی لوکس سوار بر صندلی عقب شده و رانندهی شخصی داشته باشم.
حالا با کارتهای خود بازی کنید و جز این چارهای ندارید. سدان های لوکسی ساختهشدهاند که هم شما را وسوسه میکنند تا راننده باشید و هم به خاطر نهایت لوکس بودن، شما را ترغیب میکنند که در صندلی عقب لَم دهید. با سود بردن از آخرین تکنولوژیهای روز و ساختهشده توسط پرآوازهترین خودروسازهای دنیا، این خودروها بسیار احساسبرانگیز هستند و هیبت آنها تنها به خاطر بزرگ بودنشان نیست.اما کدامیک بهتر است؟ برای فهم این موضوع، ما دو نسخه از باکلاس ترین های بازار را رودررو قرار دادهایم. بامو اخیراً سری ۷ را معرفی کرده و مرسدس نیز با اس کلاس حضوری پررنگ دارد. این دو خودرو بهطور باورنکردنیای در بسیاری از روشها شبیه هم هستند اما تفاوتهای چشمگیری نیز وجود دارد.
S کلاس، کشتی زمینی لوکس
S کلاس حاضر در رقابت برای پیروزی دندان تیز کرده زیرا نشستن در یکی از این خودروها به این معنی است که احتمالاً در تجارت خود بسیار موفق هستید. مدل S550 بزرگ بوده و سدان باابهتی است که پرستیژ مخصوص به خود را دارد. نگاهی به قیمت پایهی ۹۶ هزار دلاری بیندازید، مناسب است اما با یکی دو تیکی که در برگهی آپشن ها میزنید، خیلی راحت قیمتی بالاتر را خواهید دید.
یکی از همکاران S کلاس را “باروک” (سبکی بیقاعده و ناموزون در موسیقی) مینامد و این مورد در مبحث قیمت صدق میکند، حداقل این لقب با خودروی ما که پوشیده از چرم و چوب و نماهای نقرهایرنگ در داخل است همخوانی دارد. شما میتوانید همهی این جزئیات را با سلیقهی خودتان سفارش دهید.
اشرافی بودن S کلاس تا صندلیهای عقب ادامه مییابد، که البته در این قسمت فضای زیاد برای پاها مشهود است. مرسدس بنز بسته به سلیقه و بودجهی شما، تجهیزات مختلفی را برای صندلیهای عقب پیشنهاد میکند که گل سرسبد این تجهیزات پکیج ۳۵۰۰ دلاری است که ماساژورهای کامل را بهعلاوهی توانایی صندلیها برای خم شدن ۴۳ درجهای در اختیارتان قرار میدهد.
در نمای بیرون، ظاهر سری ۷ بسیار منطقی و قابلفهم است و شما را وادار به تفکر میکند، خب شاید کمی طول بکشد تا با ظاهر خودرو احساس الفت پیدا کنید اما گذر زمان حلال همهچیز است. پیشرانه، سیستم تعلیق، شاسی و هر چیز دیگری تازه و جدید است و من نمیخواهم که وقت شما را تلف کنم اما باید بگویم که شاسی خودرو اینجا کاملاً مهم است. هستهی تشکیلدهندهی سری ۷ از آلومینیوم بوده و شاسی فولادی این خودرو با فیبر کربن احاطه شده است، مادهای که سبکتر و مقاومتر از فولاد است اما به خاطر وجود مشکلات زیاد لجستیکی، استفادهی وسیع از آن در خودروهای تولید انبوه ممکن نیست. بامو با تجربهای که از استفادهی این ماده در i3 و i8 به دست آورده، باعث سبکی ۹۰ کیلوگرمی این نسل سری ۷ نسبت به قبل شده است.
پیشرانه نیز جدید بوده و با ۸ سیلندر و ۴.۴ حجم ۴۴۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که با فشردن پدال گاز پاسخهای آن را مشاهده خواهید کرد. حجم خیلی زیادی از گشتاور وجود ندارد و موجی ساده از قدرت را مشاهده میکنیم که شما را برای حرکت نرم و راحت ترغیب میکند.
برخلاف مقایسههای قبلی که برنده بهطور دردناکی مشخص میشد، اینجا ما نمیتوانیم نظر مستقیمی را ارائه کنیم. برای شروع باید گفت که هر دو خودرو فوقالعاده هستند و تا جایی که میتوانند بهاندازهی قیمتشان خدمت میکنند. هر دو ایمن، قدرتمند و مدرن هستند.
یاسین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵تفسیرت منو کشته،فک میکنی کسی که اینقدر توانایی و هوش مالیه بالایی داره که اومده تو لوکسترین رده،بی ام دبلیو سری 7 رو انتخاب کرده،باید آدم احمقی باشه!!!!
خدا تو رو هم به آرزوهات برسونه.
faramarz
۱ خرداد ۱۳۹۵من نظر شخصی خودمو گفتم آقای هوش بالا.من به همه ی آرزوهام رسیدم شما زحمت نکش!!!
دکتر سعادت
۳ خرداد ۱۳۹۵سلام به همه
اول بگم من ی عشق ماشین و ماشین بلد حسابی م
من چون 27 سالمه و جوونم حتما BMW سری 7 رو میخرم و قویترینش! چون خودم میخوام پشت فرمونش بشیم! البته تو ایران BMW سواری کیفی اندازه خود آلمان نداره با اون همه سرعت گیر و ترافیک و جاده های داغون و راننده های خطرناک!
اما اگر 60 یا بیشتر سنم بود بنز کلاس S میخریدم و ردیف عقب میشستم و بین مسیرها میخوابیدم! میزاشتم راننده م برونه!
البته من هنوز درک خوبی از پیری ندارم – شاید وقتی پیر شدم هم از BMW دست برندارم یا برم طرف رولزرویس برادر عفاده ای BMW !!!
خوش
سهیل
۵ خرداد ۱۳۹۵دیگه خیلی وقته که بنز اشرافیت رو نسبت به بازار ازدست داده دیگه پیر شده و بهتره بره خودشو بازنشسته کنه و رویEکلاس کار کنه
دوره باواریایی هاس و نمیشه جلوی پیشرفت رو گرفت و من بادیدن اطلاعات فنی و بررسی ها به ب ام و رای میدم و توی دوره های بعدی هم بیشتر موفقیت کسب میکنه
mohammad-fm
۶ خرداد ۱۳۹۵sکلاس اصلا یه ماشین خاص . با ابهت. زیبا و لوکسه نمیشه گفت سری 7 از sکلاس بهتره. چه در طراحی بیرونی و داخلی بنز بهتر عمل کرده .بنز=سلطان خودرو سازی در هر کلاس
Bhp1400
۱ بهمن ۱۴۰۰سلطان در هر کلاس؟😂
سیامک
۷ خرداد ۱۳۹۵Sکلاس از هر نظراول هستش از نظر طراحی داخلی بی نظیر هستش واقعن مخصوصاباز از لحاظ سیستم تعلیق واقعن حرف اول رو میزنه دوستان
HOOMANM5
۶ فروردین ۱۴۰۲بنز بیشتر شبیه یه پیرمرد افسرده توی خانه سالمندان میمونه تا ماشین
amiramg
۱۱ خرداد ۱۳۹۵نمیشه به طور قطع گفت کدوم بهتره!به نظرم سلیقه ایه
ولی جفتشون هم برای جوونا هم برا پیرا عالین
واقعن انتخاب بین این دوتا سلظان سخته
تمدن عرب
۱۴ خرداد ۱۳۹۵جای امریکایی ها در کلاس لوکس خالیه
سعید سبحانی
۲۸ تیر ۱۳۹۵با سلام خدمت تمامی عزیزانی که مثل خودم عشق ماشین دارن.باید اول از همه بگم که بنز اس500 در مقابل بی ام دبلیو سری 7 خیلی بهتر عمل کرده ولی من شخصا طرفدار بی ام و هستم چون ماشین های اسپرت عالی جوون پسند طراحی میکنه که هم کیفیت هم قیمتش بهتز از بنز هس ولی باید بگم که سری اس واقعا خوب عمل کرده و اگه من بخوام بین بی ام دبلیو سری 7 و بنز اس کلاس یکیو انتخاب کنم بنز رو سوار میشم چون هم فوق لوکس هس هم اشرافی ولی نمونه های دیگه بی ام دبلیو رو بیشتر از بنز میپسندم
بابک
۲۹ خرداد ۱۳۹۶در ایران ب ام و سری هفت هفتصد و سی آی 2017 با قبمتی حدود هشتصد میلیون و بنز اس 500 با قبمتی حدود دو میلیارد و چهارصد ارائه میشه یعنی قیمت بنز اس 500 تقریبآ چها براب ب ام و در ایران اب میخوره
امین
۱۸ شهریور ۱۳۹۶دو میلیارد و چهارصدمیلیون دروغ محضه از بی ام بیشتره نه ایقد .
Mihammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۶سلام من عشق ماشینم و عاشق بی ام و هستم و امیدوارم که یک روزی طراح بدنه خودرو شرکت بی ام و بشم من در کل به بی ام و علاقه دارم ولی یک سری از مدل هایی از بنز هستن که اون هارو خیلی دوست دارم ولی به نظر من بی ام و جوون پسند تره و من چون که دوست دارم که خودم با ماشین برونم و از رانندگی لذت ببرم بی ام و سری هفت رو انتخاب میکنم چون که به نظرم بنز بیشتر به درد اون هایی میخوره که فقط میخوان سوار یک ماشین لوکس بشن و فقط و فقط راحت باشن و یکی دیگه ماشین رو براشون ببره
حمیدماشین باز
۵ خرداد ۱۳۹۷واقعابنزی چیزدیگست پیریو جوونی نداره
امیر
۱ آبان ۱۳۹۷با سلام خدمت همه ماشین بازا درسته که bmw از لحاظ تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده و این خوبه اما هنوزم که هنوزه نمیتونه به پای بنز برسه مرسدس کلن یه اصالت جداس اونایی هم که میگن بنز پیمردیه کاملا در اشتباهن با بنز اس کلاس هم میشه شیطنت های جونی کرد به جمله هست که میگه (بنز بنزه) یعنی این کهbmw هرچقدرم لوکس ماشین بسازه باز به اصالت بنزنمیرسه اینو بدونین اس کلاس طراحی شده که هرچیزی از یک ماشین انتظار دارینو بهتون بده از لحاظ موتور و تجربه هم بررسی کردم مرسدس باز هم جلو تره ختم کلام مرسدس= قصر متحرک و خدای سدان لوکس
وحید
۵ بهمن ۱۳۹۷بنز اصیل ترین ماشین دنیاس.اصالت و وقار مختص بنز ه و بس.شخصیت داره.اصلا نباید بنز رو تعریف کرد چون واژه برای اون کم میاره.عشق ابدی من بنز
erfan bmw
۵ بهمن ۱۳۹۷هرچقدرم که شماها از بنز تعریف کنی بازم بنز پیرمردیه بی ام و خدای ماشینه وبس رو دستش نمیاد عاشقتم بی ام و??
پویا
۲ اسفند ۱۴۰۰من همیشه بنز رو با اون اصالتش به بی ام دبلیو ترجیح میدم از نظر من بنز کلاس اس و مایباخ یکی از لوکس ترین خودرو های جهان اند