بامو سری ۸ پس از تقریباً ۲۰ سال بازگشته است و بهطور کاملاً برجستهای جلبتوجه میکند. نمای جلوی تیز این خودرو با جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ، چراغهای LED نرم و صیقلی و ورودی هوای چشمگیر برجسته شده است. در بخش عقب همان استایل عضلانی قبلی، از چراغها گرفته تا دو خروجی اگزوز را شاهد هستیم.
اما درحالیکه نسخه تولیدی سری ۸ از هر جنبهای زیباست اما پایه و اساس این زیبایی کانسپت سری ۸ است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود. نسخه تولیدی سری ۸ موارد مشترک زیادی با نسخه مفهومی معرفی شده در رویداد پبل بیچ دارد. در ادامه مقایسهای شانهبهشانه بین این دو خودرو داریم. با ما همراه باشید.
نمای جلو
در نگاه اول میتوان گفت همان عناصر طراحی نسخه کانسپت سری ۸ به نسخه تولیدی راه یافتهاند. جلوپنجره کلیوی شکل این خودرو در مرکز به یکدیگر مرتبط شده و دارای جزئیات نقرهای رنگ با میلههای عمودی در نسخه M850i xDrive است. پکیج کربنی هم که مدل نارنجیرنگ مشاهده میکند با عناصر مشکی فوقالعادهای همراه شده است.
چراغهای جلو صیقلیتر و زاویهدارتر هستند و از همان طرح گرافیکی LED نمونه مفهومی سود میبرند. یک نوار LED گیرا نیز در هر دو خودرو قابل مشاهده است. تنها ویژگی چشمگیری که در نسخه مفهومی بوده اما به نسخه تولیدی راه نیافته دیفیوزر گیرایی است که زیر سپر قرار دارد.
پروفایل جانبی
پروفایل جانبی یکی از زیباترین زوایای سری ۸ بوده و البته در نسخه تولیدی شاهد تعدیل برخی از شاخصههای طراحی مدل مفهومی هستیم؛ اما خط سقف شیبدار همچنان در نسخه تولیدی نیز وجود دارد. مدل تولیدی این کوپه برجسته و لوکس دارای ویژگیهای تولیدیتر همچون ورودی هوای جانبی جدید، رینگهای تیزتر و چراغهای عقبی است که روی سپر و نمای سهچهارم عقب جا خوش کرده است.
نمای عقب
با طراحی مینیمالیستی چراغهای عقب و ورودیهای هوای عضلانی چشمگیر، بخش پشتی کانسپت سری ۸ خیلی آماده تولید نبود. خوشبختانه طراحان بامو به خوبی توانستهاند این ویژگیهای مفهومی را به چیزی جادهایتر نزدیک کنند و البته که حاصل کار جذابتر شده است.
چراغهای عقب مدل تولیدی سری ۸ استایل مشابهی با مدل کانسپت دارند اما هماکنون هماهنگی بیشتری با بدنه داشته و دندهعقب نیز چراغ سفیدرنگ را دریافت کرده است. دو خروجی اگزوز همچنان باقی ماندهاند اما فرم بهتری داشته و ورودی هوای عقب نیز برخی گوشههای دراماتیک را کنار گذاشتهاند.
کابین
کابین سری ۸ کانسپت در ابتدا برخی شاخصههای تولیدی را داشت اما در نهایت شاهد تعدیل بعضی بخشها هستیم. برای نمونه طراحی کنسول مرکزی در نسخه تولیدی هم وجود داشته و صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی تقریباً با نمونه کانسپت یکسان است. همچنین تریم فیبر کربن و اهرم تعویض دنده در هر دو نسخه تولیدی و مفهومی دیده میشود.
غربیلک فرمان مدل تولیدی با مدل کانسپت فرسنگها فاصله دارد و عناصر نقرهای رنگ مدل مفهومی جای خود را به چرم دادهاند. صندلیها نیز شبیه مدل مفهومی نبوده اما هنوز هم اسپورت و زیبا نشان میدهند. امیدواریم حداقل مدل M8 از صندلیهای نسخه مفهومی سود ببرد.
در کل باید گفت بامو سری ۸ جدید یکی از برجستهترین طراحیهای چند سال اخیر این برند را نشان میدهد و امیدواریم بازار نیز روی خوشی به آن نشان دهد.
از اینکه bmw ماشینی ساخت که خیلی نزدیک به مدل کانسپتشه قابل تحسینه و باید تبریک گفت که این مدل بسیار زیبا و کشیدست ولی از طرفی تجربه ثابت کرده ماشینهای دو در بازار خوبی ندارن . پس به امید تولید همین سری بصورت چهار در و همچنین متمرکز شدن روی خودروهای suv درشت هیکل که بازار بسیار خوبی دارن . من از صمیم قلبم به هواداران این شرکت تبریک میگم و آینده خیلی خوبی برای این برند باواریایی متصورم .
فرم بدنه در نسخه تولیدی سری 8 خیلی نزدیک به نسخه کانسپت آن شده است البته گویا سعی بر آن بوده که نمای متعارف تری برای آن طراحی و از خشونت ظاهری آن قدری کاسته گردد.در هر حال،ب ام و سری 8 جدید را می توان یک شاهکار در دنیای طراحی خودرو و یکی از زیباترین خودروهای قرن بیست و یکم برشمرد.این کوپه ژرمنی احتملاا قابلیت کلکسیونی بالایی هم دارد،یعنی خودرویی که می توان آن را عمری نگه داشت و ازش لذت برد.
استون مارتین db11 ونکوییش که یه کلاس بالاتره و بنتلی کانتیننتال و فراری پورتوفینو دیگه پورشه 911 و پانامرا مازراتی گرن توریسمو و جانشینش مازراتی الفیری
علی
۲۷ خرداد ۱۳۹۷از اینکه bmw ماشینی ساخت که خیلی نزدیک به مدل کانسپتشه قابل تحسینه و باید تبریک گفت که این مدل بسیار زیبا و کشیدست ولی از طرفی تجربه ثابت کرده ماشینهای دو در بازار خوبی ندارن . پس به امید تولید همین سری بصورت چهار در و همچنین متمرکز شدن روی خودروهای suv درشت هیکل که بازار بسیار خوبی دارن . من از صمیم قلبم به هواداران این شرکت تبریک میگم و آینده خیلی خوبی برای این برند باواریایی متصورم .
با تچکر
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ولی خدا وکیلی ریزه کاری های کانسپتش عجیب و غریب جذاب بود
ولی خب از جلو تولیدیش خیلی بی ام و تره از کانسپتش
علی
۲۷ خرداد ۱۳۹۷?BMW?
ولی ایکاش داشبوردش و تغییر نمیداد
سام
۲۷ خرداد ۱۳۹۷فرم بدنه در نسخه تولیدی سری 8 خیلی نزدیک به نسخه کانسپت آن شده است البته گویا سعی بر آن بوده که نمای متعارف تری برای آن طراحی و از خشونت ظاهری آن قدری کاسته گردد.در هر حال،ب ام و سری 8 جدید را می توان یک شاهکار در دنیای طراحی خودرو و یکی از زیباترین خودروهای قرن بیست و یکم برشمرد.این کوپه ژرمنی احتملاا قابلیت کلکسیونی بالایی هم دارد،یعنی خودرویی که می توان آن را عمری نگه داشت و ازش لذت برد.
shirko
۲۷ خرداد ۱۳۹۷جذابترین دیزاین و فک کنم داشته باشه ، مطمئنا رکورد فروش هم ، جابجا می کنه . ب ام و تو بهترینی ??
Bilbo
۲۷ خرداد ۱۳۹۷عشقه عشق…عطشم رو برای ام۸ شدیداً بیشتر کرد
moein
۲۷ خرداد ۱۳۹۷رقیبهای m8 به جز s65 دیگه چه ماشینهایی میشن؟؟
Amir Amini
۲۷ خرداد ۱۳۹۷استون مارتین db11 ونکوییش که یه کلاس بالاتره و بنتلی کانتیننتال و فراری پورتوفینو دیگه پورشه 911 و پانامرا مازراتی گرن توریسمو و جانشینش مازراتی الفیری
Just bentley continental
۲۷ خرداد ۱۳۹۷بنتلی کانتیننتال
S65
فراری gtc4
استون مارتین dp11 و ونکوئیش
پورشه ۹۱۱ یه سوپر اسپرته با اینا مقایسه نمیشه.
Sajjad
۲۷ خرداد ۱۳۹۷اگه دقیقا شبیه بود عالی میشد
البته الانم عالیه
امیر
۲۷ خرداد ۱۳۹۷جذاب ترین BMW تاریخ با اختلاف زیاد
سعید
۲۷ خرداد ۱۳۹۷کاشکی دیفیوزرا رو تغییر نمیدادند
sina
۲۸ خرداد ۱۳۹۷از کانسپتش قشنگ تره