بی ام وپورشهجگوارچشم اندازمرسدس بنز

مقایسه BMW M6 کانورتیبل با 3 رقیب دیگر

در این مقاله سعی داریم چهار اتومبیل کانورتیبل را با یکدیگر مقایسه کنیم. این خودروها در کلاس اتومبیل های لوکس محسوب می شوند و هیچ کدام از آنها قیمتی کمتر از ۱۳۰ هزار دلار ندارند.

jaguar xkr-s porsche 911 carrera s cabriolet bmw m6 convertible and mercedes-benz sl63 amg
jaguar xkr-s porsche 911 carrera s cabriolet bmw m6 convertible and mercedes-benz sl63 amg

BMW M6 تقریباً ارزانترین مدل در این بین محسوب می شود و حتی با سفارش رنگ ویژه نقره ای ۵۰۰۰ دلاری آن، باز هم ارزان تر از بقیه به نظر می رسد. البته اولین بودن این مدل تنها به قیمت آن مربوط نمی شود. این خودرو بلندترین، عریض ترین، مرتفع ترین و سنگین ترین مدل در بین این گروه نیز محسوب می شود. موتور twin-turbo 4.4 لیتری آن اگرچه کوچکترین نسخه در بین سه رقیب V-8 دیگر محسوب می شود، اما با ۵۶۰ اسب بخار بیشترین مقدار قدرت را نسبت به بقیه در تست ها تولید نمود.

BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible

Jaguar XKR-S کانورتیبل نیز با یک موتور V-8 با توان تولید ۵۵۰ اسب بخار، یک خودروی سریع و جذاب محسوب می شود. جگوار XKR-S با قیمت ۱۳۸,۸۷۵ دلار و بدون هیچ گونه آپشن اضافه ای به فروش می رسد که البته همانند بی ام دابلیو ام ۶، حق بیمه در کانورتیبل ها ۶,۳۰۰ دلار بیشتر از نسخه های کوپه می باشد.

jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible

اما خودروی مرسدس بنز چندان دست خالی نیست و آپشن های دیگری نیز به شما ارائه می کند. خودروی مرسدس بنز SL63 AMG دارای یک پکیج سفارشی ۹,۰۰۰ دلاری برای ارتقای قدرت خودرو می باشد که نتیجه آن افزایش ۲۷ اسب بخاری قدرت موتور و تجهیز خودرو به قطعات فیبر کربنی می باشد.

mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg

این مرسدس دو سرنشینه، از یک موتور V-8 با حجم ۵.۵ لیتر بهره می برد و با گشتاور ۶۶۴ پوند-فوت خود توانسته است بالاترین میزان گشتاور را در میان این گروه تولید نماید.
همچنین این مدل با داشتن یک سقف سخت و جمع شدنی، در یک چشم بهم زدن تبدیل به یک خودروی کوپه عالی نیز می شود.

porsche 911 carrera-s cabriolet
porsche 911 carrera-s cabriolet

اما آخرین خودرو چه از نظر الفبا و چه ابعاد، پورشه ۹۱۱ Carrera S می باشد که کوچک ترین و سبک ترین خودرو در این مجموعه است و همچنین کمترین میزان اسب بخار را نیز تولید می کند. البته باید گفت در این بین با قیمت ۱۳۶,۴۳۰ دلاری خود، ارزان ترین خودرو نیز به حساب می آید. شما حتی می توانید این خودرو را با ۱۰۸,۹۵۰ دلار نیز خریداری کنید، اما اگر پکیج حرفه ای آن که شامل صندلی های مجهز به گرمکن، چراغ های جلوی زنون، سیستم صوتی حرفه ای برمستر، سیستم کنترل پویای شاسی پورشه و بسیاری دیگر می شود را بخواهید، این خودرو می تواند خیلی بیشتر از این ها برایتان تمام شود.

BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible

بی ام دبلیو ام ۶ بزرگ و سنگین است، اگرچه یک خودروی سدان سری ۵ در کالبد آن جای داده شده اما حدوداً ۱۶۷ کیلوگرم سنگین تر از خودروی بنز است در حالی که امکانات رفاهی خودروی بنز کمی بیشتر است.

صندلی های عقب چندان راحت نیستند اما در قسمت جلویی همه چیز از کنسول و راهنمای ماهواره ای تا صندلی ها بسیار خوب طراحی شده اند. صفحه نمایش در وسط کنسول قرار گرفته و کار کردن با آن آسان می باشد. همچنین برای خریدارانی که به دنبال راحتی بیشتری هستند، آپشنی با قیمت ۳۵۰۰ دلار وجود دارد که تمام قسمت های داخلی از جمله داشبورد و درب ها را چرمی می کند. رینگ کربنی و بادگیر فلزی از دیگر گزینه های در اختیار شماست.
در این مدل از یک حالت کنترل شروع حرکت استفاده شده که در زمینه رسیدن ۰ تا ۱۰۰ آن را به دومین خودروی گروه تبدیل می کند.
2013 jaguar xkr s convertible interior
۲۰۱۳ jaguar xkr s convertible interior

با وجود تمام گزینه ها و تنظیماتی که برای رانندگی نظیر میزان فرمان دهی، میزان گاز خوردن و تنظیم سختی فنرها برای شما وجود دارد، اما باز هم کنترل کامل M6 در یک جاده با باد زیاد تقریباً غیرممکن است. فرمان این خودرو نسبت به بقیه کندتر است و بدنه خودرو نیز با افزایش فشار بر روی فنرها به اطراف منحرف می شود. رانندگان تست ما که این خودرو را مورد بررسی قرار داده اند اعلام کردند که در این مدل اعتماد به نفس کمتری داشتند و نمی توانستند با سرعت بالا پیچ ها را بگذرانند، چون خودرو چسبندگی قابل اطمینانی را نداشت.

jaguar xkr-s convertible ip stack
jaguar xkr-s convertible ip stack

تمام اتومبیل ها به جز جگوار از نوعی بادگیر استفاده میکنند. در M6 نیز پنجره مستطیلی عقب می تواند بطور جداگانه کنترل شود و چنین نقشی را بر عهده بگیرد و یک کابین کم سر و صدا را در سرعت های بالا در آزاد راه ها فراهم کند. اما از نظر ظاهری به هیچ وجه جذاب نیست، هیچ چیز در خودرویی به این گرانی نباید بد باشد!
در این خودرو برخی چیزها مصنوعی به نظر می رسند. از پدال های ترمز که در ابتدا نرم و سپس سفت می شوند تا صدای موتور خودرو که در عوض اینکه صدای یک احتراق درونی را تداعی کند، فوران گازی بین ستاره ای را به یاد می آورد! خودروی بی ام دابلیو تنها ماشینی است که با بسته شدن سقف آن صدای موتور کمتر می شود.

jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible

اما برخلاف BMW، جگوار یک وحشی به تمام معنا است! کافی است موتور آن را روشن کنید تا احساس کنید هر لحظه کاپوت خودرو تکه تکه می شود.
XKR-S صدای بلند و بسیار فوق العاده ای را تولید می کند و شاسی آن بسیار کامل طراحی شده است. اگر قابلیت stability control آن را خاموش می کنید، به یاد داشته باشید که باید عکس العمل های بسیار سریعی از خود نشان دهید، زیرا این خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از مسیر دارد!
این خودرو می تواند یک اتومبیل جاده بسیار خوب باشد و همین طور هم هست. سیستم فرمان آن اگرچه مشکلات کوچکی دارد اما چسبندگی و کنترل مسیر آن فوق العاده است و سیستم تعلیق آن نیز بسیار طبیعی و پویا می باشد.
زمانی که سقف اتومبیل بسته می شود و شیشه ها بالا کشیده شده اند، XKR-S تبدیل به یک خودروی بی سر و صدا می شود که با روکش تمام چرمی مشکی-کاراملی خود شما را به وجد می آورد.
صندلی های این مدل کمی بلند بوده و چندان سفت و محکم شما را در بر نمی گیرند.

2013 mercedes-benz sl63 amg wind deflector
۲۰۱۳ mercedes-benz sl63 amg wind deflector
2013porsche 911 carrera s cabriolet deflector
2013porsche 911 carrera s cabriolet deflector
2013bmw m6 convertible wind deflector
2013bmw m6 convertible wind deflector

عدم وجود قابلیت کنترل الکترونیکی شروع حرکت باعث می شود تا XKR-S نتواند به خوبی بی ام دابلیو، قدرت خود را منتقل کند و بدین ترتیب در زمینه شتاب گیری کمی ضعیف تر عمل می کند. اما این بدان معنی نیست که این خودرو کند است! همین که پدال گاز را فشار می دهید موتور ۵.۰ لیتری V-8 آن واکنش نشان می دهد و شما را به صندلی میخکوب می کند. اما چه چیزی باعث شده این خودرو مقام سوم را بدست آورد؟ خب XKR-S حالتی مانند یک اسباب بازی را به شما منتقل می کند، از صفحه نمایش لمسی نه چندان خوب تا عدم نمایش اطلاعات کافی از بخش های مختلف خودرو در صفحه نمایشگر همه و همه به شما این حس را انتقال می دهند که این خودرو چند سال عقب تر از رقبای خود می باشد!

mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg interior
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg interior
mercedes-benz sl63 amg

مرسدس بنز با تولید خودروی SL63 AMG به گونه ای بسیار عالی ترکیب یک خودروی لوکس و اسپرت را نشان داده است. از نظر طراحی در قسمت میانه نسبت به گذشته تغییری نکرده و تنها تغییراتی که در قسمت جلو و عقب صورت گرفته نیز ممکن است در نظر هر کسی جذاب به نظر نرسد، خصوصا زمانی که چنین هزینه ای را برای این کلاس از خودروها صرف می کنید.

mercedes-benz sl63 amg and bmw m6 convertible
mercedes-benz sl63 amg and bmw m6 convertible

در این خودرو به هیچ عنوان لازم نیست نگران برخورد باد با سر و صورت خود باشید، زیرا شما را به خوبی در برابر باد حتی در سرعت های بالا حفظ می کند، علاوه بر آن با تهیه پکیج حرفه ای ۴۳۰۰ دلاری آن می توانید از یک صندلی با سیستم گرمکن فوق العاده نیز بهره مند شوید. سقف اتوماتیک آن نیز فوق العاده بوده و پس از پورشه سریعترین سقف در باز و بسته شدن محسوب می شود. زمانی که این سقف باز می شود هر گونه سر و صدا را به حداقل می رساند و در این زمینه از رقبای خود بهتر است.
صندلی های چرمی قرمز رنگ به همراه تودوزی های فوق العاده در کنار فلز و فیبر کربن براق استفاده شده در خودرو نمایی لوکس و حرفه ای به آن می بخشد.
با در دست داشتن یک فرمان فوق العاده سریع، ترمزهای قدرتمند در زیر پا و یک موتور V-8 خشمگین، تنها چیزی که در هنگام رانندگی خواهید داشت یک لبخند ناشی از رضایت بر لبانتان خواهد بود.

شاسی این خودرو وزن ۱۸۷۲ کیلوگرمی آن را به خوبی کنترل می کند و اجازه می دهد در جاده بصورت قرص و محکم حرکت کند.
از نظر سیستم توربو و موتور مرسدس نسبت به BMW بهتر عمل کرده و قدرت بیشتری را برای خودرو فراهم کرده است. همچنین موتور استفاده شده در خودروی مرسدس در حدود ۱ لیتر گنجایش بیشتری دارد و از نظر شتاب هم ردهٔ مدل های جگوار و پورشه می باشد. میزان مصرف این خودرو نیز همانند BMW و جگوار ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.
مانند سایر خودروها، SL از یک مود راحت بهره می برد که در این حالت، در هنگام عبور از پیچ ها و زمانی که دنده را کاهش می دهید، پدال گاز حالتی شل و آزاد پیدا می کند. AMG قابلیت های اسپرت بسیاری را در این مدل جای داده و باعث می شود پس از هر بار روشن کردن اتومبیل یک خودروی اسپرت تحت کنترل شما باشد، بدون نیاز به فشردن دکمه ای برای فعال کردن مود اسپرت یا امثال آن.

mercedes-benz sl63 amg interior
mercedes-benz sl63 amg interior

حتی با این رنج قیمتی شما هنوز هم ۳۷,۳۸۰ دلار کمتر نسبت به SLS AMG GT می پردازید و تقریبا در اکثر موارد SL63 خودروی بهتری می باشد. این خودرو راحت تر بوده و قابلیت استفاده به صورت روزانه بالاتری را دارد. همچنین اگر بخواهید می توانید از خیر آپشن های این خودرو نظیر چرخ های مشکی، شیشه الکترونیکی سقف که بطور خودکار تیره می شود و به طور کلی از تمام آپشن های دیگر که مجموعه ۱۹,۸۲۰ دلار ارزش دارند، بگذرید تا این خودرو به مراتب ارزش بالاتری برای خرید پیدا کند.
911 Carrera S Cabriolet خودروی سریع، هیجان انگیز، خوش صدا و فوق العاده است که جریان آدرنالین را در خون شما به راه می اندازد.

2013 porsche 911 carrera s cabriolet
۲۰۱۳ porsche 911 carrera s cabriolet

اگر چه ۹۱۱ در طی سال های اخیر از نظر ابعاد کمی بزرگ تر شده اما فضای داخلی این خودروها هنوز هم کوچک تلقی می شود، خصوصاً در مقایسه با چهار خودروی هم رده خودش.
کنسول مرکزی این مدل یک نمونه جدید و شیب دار است که از مدل پانامرا به ارث رسیده است و داشبورد را به دو نیم قسمت می کند.

porsche 911 carrera s cabriolet
porsche 911 carrera s cabriolet interior

همه چیز در مورد کررا سریع و چابک است. حتی سقف آن نیز تنها به ۱۳ ثانیه زمان برای باز و بسته شدن نیاز دارد. سیستم فرمان اتومبیل کارآمد و محکم است و در جاده هایی که ناهمواری دارند سبب پایداری بیشتر اتومبیل می شود. شاسی خودرو بسیار عالی طراحی شده و به شما اجازه می دهد تا به سرعت های بالا دست پیدا کنید و کمی هم قهرمان بازی در بیاورید!

porsche 911 carrera s cabriolet
porsche 911 carrera s cabriolet

۴۰۰ اسب بخار که از موتور شش سیلندر تخت این خودرو تولید می شود باعث شده تا Carrera S تقریباً تیک آفی طولانی داشته باشد (کشیدگی لاستیک تا مدت نسبتاً طولانی پس از حرکت) اما ۹۱۱ با بهره گیری از سیستم کلاچ دوگانه و کنترل کننده شروع حرکت می تواند به مراتب سریع تر عمل کند و همچنین از نظر بهینگی مصرف سوخت نیز بهترین باشد.

2013 porsche 911 carrera s cabriolet wheel and brake caliper
۲۰۱۳ porsche 911 carrera s cabriolet wheel and brake caliper

تعداد کمی از اتومبیل های کانورتیبل، پس از باز شدن سقف دید خوبی نسبت به بیرون دارند، البته این مورد در مرسدس SL یک استثناء می باشد، اما در مورد پورشه خیر.
چه سقف بالا باشد چه جمع شده باشد، ۹۱۱ سر وصدای بیشتری را به درون کابین می آورد، صدای باد در برخورد با قسمت جلویی، زوزهٔ لاستیک های بزرگ آن و غرش موتور آن همه و همه حاکی از آن هستند که رانندگی طولانی مدت با این خودرو چندان راحت نخواهد بود!

porsche 911 carrera s cabriolet and jaguar xkr-s convertible
porsche 911 carrera s cabriolet and jaguar xkr-s convertible

اما با تمام این کاستی ها و نداشتن امکاناتی نظیر باله های کربنی و یا چرخ های ریخته گری شدهٔ مشکی که در سایر خودروها وجود دارد، هیچ خودرویی احساس لذتی که این پورشه به شما می دهد را ارائه نمی کند.

1

2

3

4

5

6

7

8

9
خوب همانطور که در جدول نیز مشاهده می کنید، پورشه با امتیاز ۱۹۶ توانست برنده این رقابت باشد. مرسدس بنز هم با ۱۹۰ امتیاز دوم شد. جایگاه سومی جگوار با ۱۸۴ امتیاز بدست آمد. اما آنچه که انتظار نداشتیم، شکست BMW و قرار گرفتن آن در انتهای جدول این رقابت بود. رقابتی که زمانی پیروز بی چون و چرای آن همان ب ام و بود. اما رقبای آن با سرعتی بیشتر رشد کرده و گوی سبقت را از آن ربوده اند.
منبع: کار اند درایور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مصطفی طبری

نویسنده و مترجم سایت پدال و علاقه‌مند به دنیای فناوری و خودرو و عاشق مستندهای ماشین

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. VAHID JINPACHI

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (845 ديدگاه)

    خیلی با حال بود من که از این مقایسه ی تنگاتنگ لذت بردم البته درسته که بی ام و اخر شد ولی این مقایسه این قدر نزدیک به هم بود که من موندم کدومش رو بردارم؟؟؟؟؟.
    از سایت پدال تقاضا داریم که از این مقایسه ها بیشتر بذاره. ممنون.

    1. slr722

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      مرسی پدال عالی بود…خسته نباشی…

      ولی بین اینا جگوار یه چیز دیگس…

      1. نیما

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        قبول دارم اما من باشم بنز sl رو انتخاب میکنم
        تو بازار ایران هم sl 500
        از 911 بیشتر بورس داره و گرونتره

    2. slr722

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      برای مقایسه باید حتما ماشین ها هم رده و هم همکلاس باشند…

      در صورتی که بین این 4 تا ماشین…

      جگوار و پورشه و بنز هر سه تاشون Roadster بودن…

      و

      بی ام و convertible بود…

      این اصلا مقایسه درستی نیست…

      در ضمن کاملا مشخص بود که داشت به بنز کیلویی نمره میداد…

      1. Hesam

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        اقاى slr722 من تو پست هاى قبلى هم بسیار دیدم که شما دارى مرسدس رو بد میکنى و هى از BMW میگى.
        اول باید به حضور شما برسونم که roadster به ماشین هاى پورشه ۹۱۱ بین سال هاى ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ گفته میشد که بعضى ها تا سال ۲۰۰۰ هم استفاده مى کردن ولى پورشه این اسم رو تو اون باجه زمانى استفاده میکرد.

      2. slr722

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1342 ديدگاه)

        داداش گلم حسام جان تعجب کردم این حرف زدی…
        اتفاقا من که همیشه از بنز تعریف کردم…
        درضمن این حرفی که زدی ما تا الان نشندیم…حالا دوستان بهتر میدونن…

        اما تا اونجا که من میدونم رودستار به ماشینی گفته میشه که: دو در باشه-سقف جم شوند داشته باشه و فضا بار برای عقب نداشته باشه…(منظورم دقیقا پشت صندلی هستش)
        یه مثال دیگه هم به جز این ماشین ها که در مقایسه بود میزنم…Z4 و SLK
        این ماشین ها رودستار هستن…

    3. احسان 16v

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (131 ديدگاه)

      هرکدوم مشخصات خاص خودشو داره ولی در کل عالین سخت ترین کار مقایسه ایناست

      1. sean

        ۳ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (87 ديدگاه)

        slr جان ، هیچ کدوم این ها رودستر نیستن

        همه ی این ها فضای سرنشین عقب دارند به عبارتی 4 نفره هستن.

        در پورشه فقط cayman و boxster و در بنز فقط slk و bmw هم z4 رودستر هستش و جگوار هم تا آنجایی که من اطلاع دارم توی این کلاس بدنه ماشینی تولید نمی کنه.

      2. sean

        ۳ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (87 ديدگاه)

        تصحیح کنم که SL چهار سر نشینه نیست ولی مثل R8 می مونه و توی کلاس رودستر نیست

    4. hesan

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (481 ديدگاه)

      سری 6 bmw عالیه , اونایی که متفاوتن و چیزای متفاوت رو دوست دارن مطمئنا دیوونه این ماشینن.

    5. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1470 ديدگاه)

      اس ال بهترینه

  2. Arash66

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    خب دیگه طرفداران متعصب بی ام و دست از سر ما بردارن !

  3. کمیل

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کسی که ۹۱۱ دوست داشته باشه، قطعا راضی به از دست دادن صدای اگزوز و موتورش نیست، چون یک بخشی از هیجان سواری ۹۱۱ دقیقا همین صداهاس! به نظر من اینکه صدا بیاد توی کابین اصلا عیب نیست!

    1. ali

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با تو موافقم

  4. Amin

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داداش اگه ایرانم مثل یکی از این کشور های دیگه بود الان به جای اینکه 140تومن بدی سوناتا بخری بهترین مدل پورشه میخریدی . نه عین ایران دوتا لگن سازی خودرو ساز شدن میخان انحصار تولید کنند. مگه ما چیمون از عربا کمتره؟؟؟

  5. Infinite

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    .: زنده باد مرسدس بنز :.
    باید بپذیریم حقیقتا مرسدس بنز برنده ی این رقابت بود.

  6. HASSANBMW

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فکر کنم اگه پرایدم جزء این ماشینا بود به نظر آقای مقایسه گر باز هم BMW آخر میشد!!!
    این چه مقایسه ایه بابا؟؟!!
    کدوم آدم عاقل BMW رو میذاره زیر جگوار؟؟؟

    1. feri

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      مگه پراید کروک هم اومده ؟ من فکر کردم وانتش بود از پدال می خواهیم مقایسه پراید کروک با بی ام و را بگذاره D

      1. محسن

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        پراید 200 به 0 بنز رو میبره فکر کردی ویران خودرو کم علکیه؟

  7. milad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به اینم دقت کنید که M6 یه کوپه چهار نفرست اما اون سه تای دیگه دونفره..
    به جرات میتونم بگم فقط B.M.W
    چون نباید فقط به یک مقایسه بسنده کرد…
    شاید مثل اون تسته X6 که تو تاپ گیر بود اینم جانب داری کرده باشند…
    به هر حال من که طرف دار با ارزش ترین برند خودرو دنیا یعنی بی ام دبلیو ام.

  8. فرزاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اصلا مقایسه خوبی نبود. در واقع این مقایسه در ابتداش معقول به نظر میرسه اما در تست آخرش نوشته شد: لذت رانندگی!
    قبول دارم در زمینه قدرت، ارگونومی و یا شاسی بشه منطقی نظر داد ولی در مورد لذت رانندگی اصلا نباید نظر داد. اصولا معیارهای کیفی نباید در یه تست مطرح باشه. شاید اون طرف که پشت ماشینه از نظرش BMW لذت نداره ولی برای کسی دیگه داشته باشه. مثلا شاید واسه من پراید لذت بیشتری از بنز داره، شاید همه بخندند ولی خب نظرمه. جای اعتراض نیست!
    پس این معیار آخری را باید حذف کرد. در اینصورت BMW جایگاه آخر نخواهد بود. البته ایراد کلی دیگه اینکه BMW 4 نفره هست و بقیه 2 نفره. خب در بحث شتاب ناعادلانه کم میاره. در نهایت اینکه پورشه باید جایگاه اول باشه با نظرتون موافقم. کلا برای اینکه چند اتومبیل را بخوایم مقایسه کنیم بسیار مطالعات لازمه. روشهای علمی در مهندسی مثه AHP یا ANP که نیاز به دانش زیادی میخواد (نه در 1 صفحه!) میتونه مفید باشه.

  9. mitra

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من این 4 ماشین کاملا سلیقه ای هستن

  10. Milad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من که واقعا بی ام و رو با هیچی عوض نمیکنم ولی توی این کلاس واقعا رقابت تنگاتنگی در جریانه!
    اگه به جداول دقت کنید بی ام و همیشه توی بعضی از بخشها از بقیه نمرات بهتری میگیره!
    مقایسه جالبی بود لطفا از این مقایسه ها بیشتر توی سایت بزارین.

  11. میلاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.یک دنیا و یک مرسدس بنز.تمام.امیدوارم که هرکی با بنز درمیفته وربیفته.
    V12

  12. سینا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    من فقط توی یه چیز موندم اونم اینکه چطور توی طراحی خارجی امتیاز m6 از carrera کمتر هست؟!؟!
    خداییش توی این یه مورد بی انصافی کردن :(

    1. saeid

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      موش کوچولومو مسخره نکنین :(

  13. فرزاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    gجالبترین قسمتش قسمته طراحی بیرونه که bmw کم ترین شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نصف دنیا عاشف طراحی خارجی bmw هستن اونوقت این…!! توی فیلم نگاه کنین وقتی از bmw فیلم میگیره انگار یه کوسه افتاده دنبالتون! در کل مقایسه غیر منطقی بود حتی از نظر قیمت هم بنز 40 هزار دلار گرون تر از bmw. در ضمن سایت پدال که همیشه ضد bmw بوده وگرنه کلی مقایسه دیگم هست که bmw اول شده در کل تشکر از سایت پدال

    1. رهگذر

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نصف دنیا منظورت ایرانی جماعته؟ دی:

  14. ali

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قبول کنین پورشه از همه جهات بهتر از بقیه است

  15. Just saipa

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اصلا مقایسه عادلانه نبود یکی از رقبای اصلی یعنی saipa 131 sx convertible نبود اگه بود از 235 امتیاز 250 میگرفت أون 15 امتیاز هم واسه اینکه مال سایپاست این امتیاز رو میگیره……..

    1. amin

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (228 ديدگاه)

      میگن سمند کانورتیبل هم قراره بیاد. مشخصا رقیب سرسختی در این رقابت خواهد بود.

  16. saeid

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بسم الله الرحمن الرحیم

    عکس 911 مو دیدم اومدم این پست و بخونم
    همه دیدین عشق من تو رانندگی اول شد !!!
    باز بگین 911 بده
    به قول …
    موش کوچولومو عشقه :)

  17. jaguar - ss

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به هیچ وجه این مقایسه جالب و منطقی نبود. 3 تا آلمانی افتادن سر یک اشرافی انگلیسی. آخه این چه رقابتیه. عوامو چه به اشرافیا.

  18. یاسین

    ۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط بی ام و , بعدشم بنز

  19. Pooya

    ۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    به نظر جای گرن توریسمو اینجا خالیه

  20. mohammad

    ۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشم اومد بی ام و با اون همه ادعا نتونست هیچ حرفی بزنه زنده باد مرسدس بنز

  21. علی

    ۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط bmw بقیه کشکههههههههه

  22. مائده

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا نامردی شد…گناه داره بچمون!خو چرا اجهاف میکنید؟؟؟××!!!
    به نظر بنده با توجه به چیز هایی که خوندم….این چندتا خودرو همه در یک سطح هستن و اینکه الان بی ام و آخر شده خدایی اشتباهه..!

  23. --AMG--

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آقای Jaguar-ss فعلا که جگوار دست هندیاست..

  24. كريم آق منگول

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چون من پیکان دارم میگم فقط فقط پیکان ماشینه تازه اونم ماله بابامه

    1. saeid

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      حالا که اینجوریه
      منم به طرفداری کریم میگم
      فقط پیکان کریم اینا رو عشقه :)

  25. علیرضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (125 ديدگاه)

    اصلا کریم رییس، هر چی کریم گفت، کریم جان کدام ماشینو دوس داری ، بگو تا الان زنگ میزنم بچه های بالا نتیجه را عوض کنند

  26. --AMG--

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    جگوارش رنگه مگسه…

  27. احسان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تو ایران و کشور های عربی همه دیفالت (!) عاشق بنز و بی ام و هستن …
    این به مزیت هست برای طرفدارهای برند های اصیل انگلیسی و ایتالیایی !

  28. احسان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تو ایران و کشور های حوزه خلیج فارس همه دیفالت علاقمند به مرسدس و بی ام و هستند ،
    این یک مزیت برای طرفداران برند های انگلیسی و ایتالیایی محسوب میشه !

  29. خارشناس

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آفرین اقا نادر(فقیه زاده طراح سری شش) سربلندمون کردی با این سری 6

  30. behdad

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درس نیست پورشه 400 اسبی رو با sl و m6 …. مقایسه کنیم
    باید مدل turbo یا turbo s رو باهاشون مقایسه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا