در این مقاله سعی داریم چهار اتومبیل کانورتیبل را با یکدیگر مقایسه کنیم. این خودروها در کلاس اتومبیل های لوکس محسوب می شوند و هیچ کدام از آنها قیمتی کمتر از ۱۳۰ هزار دلار ندارند.
BMW M6 تقریباً ارزانترین مدل در این بین محسوب می شود و حتی با سفارش رنگ ویژه نقره ای ۵۰۰۰ دلاری آن، باز هم ارزان تر از بقیه به نظر می رسد. البته اولین بودن این مدل تنها به قیمت آن مربوط نمی شود. این خودرو بلندترین، عریض ترین، مرتفع ترین و سنگین ترین مدل در بین این گروه نیز محسوب می شود. موتور twin-turbo 4.4 لیتری آن اگرچه کوچکترین نسخه در بین سه رقیب V-8 دیگر محسوب می شود، اما با ۵۶۰ اسب بخار بیشترین مقدار قدرت را نسبت به بقیه در تست ها تولید نمود.
Jaguar XKR-S کانورتیبل نیز با یک موتور V-8 با توان تولید ۵۵۰ اسب بخار، یک خودروی سریع و جذاب محسوب می شود. جگوار XKR-S با قیمت ۱۳۸,۸۷۵ دلار و بدون هیچ گونه آپشن اضافه ای به فروش می رسد که البته همانند بی ام دابلیو ام ۶، حق بیمه در کانورتیبل ها ۶,۳۰۰ دلار بیشتر از نسخه های کوپه می باشد.
اما خودروی مرسدس بنز چندان دست خالی نیست و آپشن های دیگری نیز به شما ارائه می کند. خودروی مرسدس بنز SL63 AMG دارای یک پکیج سفارشی ۹,۰۰۰ دلاری برای ارتقای قدرت خودرو می باشد که نتیجه آن افزایش ۲۷ اسب بخاری قدرت موتور و تجهیز خودرو به قطعات فیبر کربنی می باشد.
این مرسدس دو سرنشینه، از یک موتور V-8 با حجم ۵.۵ لیتر بهره می برد و با گشتاور ۶۶۴ پوند-فوت خود توانسته است بالاترین میزان گشتاور را در میان این گروه تولید نماید.
همچنین این مدل با داشتن یک سقف سخت و جمع شدنی، در یک چشم بهم زدن تبدیل به یک خودروی کوپه عالی نیز می شود.
اما آخرین خودرو چه از نظر الفبا و چه ابعاد، پورشه ۹۱۱ Carrera S می باشد که کوچک ترین و سبک ترین خودرو در این مجموعه است و همچنین کمترین میزان اسب بخار را نیز تولید می کند. البته باید گفت در این بین با قیمت ۱۳۶,۴۳۰ دلاری خود، ارزان ترین خودرو نیز به حساب می آید. شما حتی می توانید این خودرو را با ۱۰۸,۹۵۰ دلار نیز خریداری کنید، اما اگر پکیج حرفه ای آن که شامل صندلی های مجهز به گرمکن، چراغ های جلوی زنون، سیستم صوتی حرفه ای برمستر، سیستم کنترل پویای شاسی پورشه و بسیاری دیگر می شود را بخواهید، این خودرو می تواند خیلی بیشتر از این ها برایتان تمام شود.
بی ام دبلیو ام ۶ بزرگ و سنگین است، اگرچه یک خودروی سدان سری ۵ در کالبد آن جای داده شده اما حدوداً ۱۶۷ کیلوگرم سنگین تر از خودروی بنز است در حالی که امکانات رفاهی خودروی بنز کمی بیشتر است.
در این مدل از یک حالت کنترل شروع حرکت استفاده شده که در زمینه رسیدن ۰ تا ۱۰۰ آن را به دومین خودروی گروه تبدیل می کند.
با وجود تمام گزینه ها و تنظیماتی که برای رانندگی نظیر میزان فرمان دهی، میزان گاز خوردن و تنظیم سختی فنرها برای شما وجود دارد، اما باز هم کنترل کامل M6 در یک جاده با باد زیاد تقریباً غیرممکن است. فرمان این خودرو نسبت به بقیه کندتر است و بدنه خودرو نیز با افزایش فشار بر روی فنرها به اطراف منحرف می شود. رانندگان تست ما که این خودرو را مورد بررسی قرار داده اند اعلام کردند که در این مدل اعتماد به نفس کمتری داشتند و نمی توانستند با سرعت بالا پیچ ها را بگذرانند، چون خودرو چسبندگی قابل اطمینانی را نداشت.
تمام اتومبیل ها به جز جگوار از نوعی بادگیر استفاده میکنند. در M6 نیز پنجره مستطیلی عقب می تواند بطور جداگانه کنترل شود و چنین نقشی را بر عهده بگیرد و یک کابین کم سر و صدا را در سرعت های بالا در آزاد راه ها فراهم کند. اما از نظر ظاهری به هیچ وجه جذاب نیست، هیچ چیز در خودرویی به این گرانی نباید بد باشد!
در این خودرو برخی چیزها مصنوعی به نظر می رسند. از پدال های ترمز که در ابتدا نرم و سپس سفت می شوند تا صدای موتور خودرو که در عوض اینکه صدای یک احتراق درونی را تداعی کند، فوران گازی بین ستاره ای را به یاد می آورد! خودروی بی ام دابلیو تنها ماشینی است که با بسته شدن سقف آن صدای موتور کمتر می شود.
اما برخلاف BMW، جگوار یک وحشی به تمام معنا است! کافی است موتور آن را روشن کنید تا احساس کنید هر لحظه کاپوت خودرو تکه تکه می شود.
XKR-S صدای بلند و بسیار فوق العاده ای را تولید می کند و شاسی آن بسیار کامل طراحی شده است. اگر قابلیت stability control آن را خاموش می کنید، به یاد داشته باشید که باید عکس العمل های بسیار سریعی از خود نشان دهید، زیرا این خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از مسیر دارد!
این خودرو می تواند یک اتومبیل جاده بسیار خوب باشد و همین طور هم هست. سیستم فرمان آن اگرچه مشکلات کوچکی دارد اما چسبندگی و کنترل مسیر آن فوق العاده است و سیستم تعلیق آن نیز بسیار طبیعی و پویا می باشد.
زمانی که سقف اتومبیل بسته می شود و شیشه ها بالا کشیده شده اند، XKR-S تبدیل به یک خودروی بی سر و صدا می شود که با روکش تمام چرمی مشکی-کاراملی خود شما را به وجد می آورد.
صندلی های این مدل کمی بلند بوده و چندان سفت و محکم شما را در بر نمی گیرند.
عدم وجود قابلیت کنترل الکترونیکی شروع حرکت باعث می شود تا XKR-S نتواند به خوبی بی ام دابلیو، قدرت خود را منتقل کند و بدین ترتیب در زمینه شتاب گیری کمی ضعیف تر عمل می کند. اما این بدان معنی نیست که این خودرو کند است! همین که پدال گاز را فشار می دهید موتور ۵.۰ لیتری V-8 آن واکنش نشان می دهد و شما را به صندلی میخکوب می کند. اما چه چیزی باعث شده این خودرو مقام سوم را بدست آورد؟ خب XKR-S حالتی مانند یک اسباب بازی را به شما منتقل می کند، از صفحه نمایش لمسی نه چندان خوب تا عدم نمایش اطلاعات کافی از بخش های مختلف خودرو در صفحه نمایشگر همه و همه به شما این حس را انتقال می دهند که این خودرو چند سال عقب تر از رقبای خود می باشد!
مرسدس بنز با تولید خودروی SL63 AMG به گونه ای بسیار عالی ترکیب یک خودروی لوکس و اسپرت را نشان داده است. از نظر طراحی در قسمت میانه نسبت به گذشته تغییری نکرده و تنها تغییراتی که در قسمت جلو و عقب صورت گرفته نیز ممکن است در نظر هر کسی جذاب به نظر نرسد، خصوصا زمانی که چنین هزینه ای را برای این کلاس از خودروها صرف می کنید.
در این خودرو به هیچ عنوان لازم نیست نگران برخورد باد با سر و صورت خود باشید، زیرا شما را به خوبی در برابر باد حتی در سرعت های بالا حفظ می کند، علاوه بر آن با تهیه پکیج حرفه ای ۴۳۰۰ دلاری آن می توانید از یک صندلی با سیستم گرمکن فوق العاده نیز بهره مند شوید. سقف اتوماتیک آن نیز فوق العاده بوده و پس از پورشه سریعترین سقف در باز و بسته شدن محسوب می شود. زمانی که این سقف باز می شود هر گونه سر و صدا را به حداقل می رساند و در این زمینه از رقبای خود بهتر است.
صندلی های چرمی قرمز رنگ به همراه تودوزی های فوق العاده در کنار فلز و فیبر کربن براق استفاده شده در خودرو نمایی لوکس و حرفه ای به آن می بخشد.
با در دست داشتن یک فرمان فوق العاده سریع، ترمزهای قدرتمند در زیر پا و یک موتور V-8 خشمگین، تنها چیزی که در هنگام رانندگی خواهید داشت یک لبخند ناشی از رضایت بر لبانتان خواهد بود.
شاسی این خودرو وزن ۱۸۷۲ کیلوگرمی آن را به خوبی کنترل می کند و اجازه می دهد در جاده بصورت قرص و محکم حرکت کند.
از نظر سیستم توربو و موتور مرسدس نسبت به BMW بهتر عمل کرده و قدرت بیشتری را برای خودرو فراهم کرده است. همچنین موتور استفاده شده در خودروی مرسدس در حدود ۱ لیتر گنجایش بیشتری دارد و از نظر شتاب هم ردهٔ مدل های جگوار و پورشه می باشد. میزان مصرف این خودرو نیز همانند BMW و جگوار ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.
مانند سایر خودروها، SL از یک مود راحت بهره می برد که در این حالت، در هنگام عبور از پیچ ها و زمانی که دنده را کاهش می دهید، پدال گاز حالتی شل و آزاد پیدا می کند. AMG قابلیت های اسپرت بسیاری را در این مدل جای داده و باعث می شود پس از هر بار روشن کردن اتومبیل یک خودروی اسپرت تحت کنترل شما باشد، بدون نیاز به فشردن دکمه ای برای فعال کردن مود اسپرت یا امثال آن.
حتی با این رنج قیمتی شما هنوز هم ۳۷,۳۸۰ دلار کمتر نسبت به SLS AMG GT می پردازید و تقریبا در اکثر موارد SL63 خودروی بهتری می باشد. این خودرو راحت تر بوده و قابلیت استفاده به صورت روزانه بالاتری را دارد. همچنین اگر بخواهید می توانید از خیر آپشن های این خودرو نظیر چرخ های مشکی، شیشه الکترونیکی سقف که بطور خودکار تیره می شود و به طور کلی از تمام آپشن های دیگر که مجموعه ۱۹,۸۲۰ دلار ارزش دارند، بگذرید تا این خودرو به مراتب ارزش بالاتری برای خرید پیدا کند.
911 Carrera S Cabriolet خودروی سریع، هیجان انگیز، خوش صدا و فوق العاده است که جریان آدرنالین را در خون شما به راه می اندازد.
اگر چه ۹۱۱ در طی سال های اخیر از نظر ابعاد کمی بزرگ تر شده اما فضای داخلی این خودروها هنوز هم کوچک تلقی می شود، خصوصاً در مقایسه با چهار خودروی هم رده خودش.
کنسول مرکزی این مدل یک نمونه جدید و شیب دار است که از مدل پانامرا به ارث رسیده است و داشبورد را به دو نیم قسمت می کند.
همه چیز در مورد کررا سریع و چابک است. حتی سقف آن نیز تنها به ۱۳ ثانیه زمان برای باز و بسته شدن نیاز دارد. سیستم فرمان اتومبیل کارآمد و محکم است و در جاده هایی که ناهمواری دارند سبب پایداری بیشتر اتومبیل می شود. شاسی خودرو بسیار عالی طراحی شده و به شما اجازه می دهد تا به سرعت های بالا دست پیدا کنید و کمی هم قهرمان بازی در بیاورید!
۴۰۰ اسب بخار که از موتور شش سیلندر تخت این خودرو تولید می شود باعث شده تا Carrera S تقریباً تیک آفی طولانی داشته باشد (کشیدگی لاستیک تا مدت نسبتاً طولانی پس از حرکت) اما ۹۱۱ با بهره گیری از سیستم کلاچ دوگانه و کنترل کننده شروع حرکت می تواند به مراتب سریع تر عمل کند و همچنین از نظر بهینگی مصرف سوخت نیز بهترین باشد.
تعداد کمی از اتومبیل های کانورتیبل، پس از باز شدن سقف دید خوبی نسبت به بیرون دارند، البته این مورد در مرسدس SL یک استثناء می باشد، اما در مورد پورشه خیر.
چه سقف بالا باشد چه جمع شده باشد، ۹۱۱ سر وصدای بیشتری را به درون کابین می آورد، صدای باد در برخورد با قسمت جلویی، زوزهٔ لاستیک های بزرگ آن و غرش موتور آن همه و همه حاکی از آن هستند که رانندگی طولانی مدت با این خودرو چندان راحت نخواهد بود!
اما با تمام این کاستی ها و نداشتن امکاناتی نظیر باله های کربنی و یا چرخ های ریخته گری شدهٔ مشکی که در سایر خودروها وجود دارد، هیچ خودرویی احساس لذتی که این پورشه به شما می دهد را ارائه نمی کند.
خوب همانطور که در جدول نیز مشاهده می کنید، پورشه با امتیاز ۱۹۶ توانست برنده این رقابت باشد. مرسدس بنز هم با ۱۹۰ امتیاز دوم شد. جایگاه سومی جگوار با ۱۸۴ امتیاز بدست آمد. اما آنچه که انتظار نداشتیم، شکست BMW و قرار گرفتن آن در انتهای جدول این رقابت بود. رقابتی که زمانی پیروز بی چون و چرای آن همان ب ام و بود. اما رقبای آن با سرعتی بیشتر رشد کرده و گوی سبقت را از آن ربوده اند.
منبع: کار اند درایور
VAHID JINPACHI
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲خیلی با حال بود من که از این مقایسه ی تنگاتنگ لذت بردم البته درسته که بی ام و اخر شد ولی این مقایسه این قدر نزدیک به هم بود که من موندم کدومش رو بردارم؟؟؟؟؟.
از سایت پدال تقاضا داریم که از این مقایسه ها بیشتر بذاره. ممنون.
slr722
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲مرسی پدال عالی بود…خسته نباشی…
ولی بین اینا جگوار یه چیز دیگس…
نیما
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲قبول دارم اما من باشم بنز sl رو انتخاب میکنم
تو بازار ایران هم sl 500
از 911 بیشتر بورس داره و گرونتره
slr722
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲برای مقایسه باید حتما ماشین ها هم رده و هم همکلاس باشند…
در صورتی که بین این 4 تا ماشین…
جگوار و پورشه و بنز هر سه تاشون Roadster بودن…
و
بی ام و convertible بود…
این اصلا مقایسه درستی نیست…
در ضمن کاملا مشخص بود که داشت به بنز کیلویی نمره میداد…
Hesam
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲اقاى slr722 من تو پست هاى قبلى هم بسیار دیدم که شما دارى مرسدس رو بد میکنى و هى از BMW میگى.
اول باید به حضور شما برسونم که roadster به ماشین هاى پورشه ۹۱۱ بین سال هاى ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ گفته میشد که بعضى ها تا سال ۲۰۰۰ هم استفاده مى کردن ولى پورشه این اسم رو تو اون باجه زمانى استفاده میکرد.
slr722
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲داداش گلم حسام جان تعجب کردم این حرف زدی…
اتفاقا من که همیشه از بنز تعریف کردم…
درضمن این حرفی که زدی ما تا الان نشندیم…حالا دوستان بهتر میدونن…
اما تا اونجا که من میدونم رودستار به ماشینی گفته میشه که: دو در باشه-سقف جم شوند داشته باشه و فضا بار برای عقب نداشته باشه…(منظورم دقیقا پشت صندلی هستش)
یه مثال دیگه هم به جز این ماشین ها که در مقایسه بود میزنم…Z4 و SLK
این ماشین ها رودستار هستن…
احسان 16v
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲هرکدوم مشخصات خاص خودشو داره ولی در کل عالین سخت ترین کار مقایسه ایناست
sean
۳ خرداد ۱۳۹۲slr جان ، هیچ کدوم این ها رودستر نیستن
همه ی این ها فضای سرنشین عقب دارند به عبارتی 4 نفره هستن.
در پورشه فقط cayman و boxster و در بنز فقط slk و bmw هم z4 رودستر هستش و جگوار هم تا آنجایی که من اطلاع دارم توی این کلاس بدنه ماشینی تولید نمی کنه.
sean
۳ خرداد ۱۳۹۲تصحیح کنم که SL چهار سر نشینه نیست ولی مثل R8 می مونه و توی کلاس رودستر نیست
hesan
۱۶ خرداد ۱۳۹۲سری 6 bmw عالیه , اونایی که متفاوتن و چیزای متفاوت رو دوست دارن مطمئنا دیوونه این ماشینن.
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴اس ال بهترینه
Arash66
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲خب دیگه طرفداران متعصب بی ام و دست از سر ما بردارن !
کمیل
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲کسی که ۹۱۱ دوست داشته باشه، قطعا راضی به از دست دادن صدای اگزوز و موتورش نیست، چون یک بخشی از هیجان سواری ۹۱۱ دقیقا همین صداهاس! به نظر من اینکه صدا بیاد توی کابین اصلا عیب نیست!
ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲با تو موافقم
Amin
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲داداش اگه ایرانم مثل یکی از این کشور های دیگه بود الان به جای اینکه 140تومن بدی سوناتا بخری بهترین مدل پورشه میخریدی . نه عین ایران دوتا لگن سازی خودرو ساز شدن میخان انحصار تولید کنند. مگه ما چیمون از عربا کمتره؟؟؟
Infinite
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲.: زنده باد مرسدس بنز :.
باید بپذیریم حقیقتا مرسدس بنز برنده ی این رقابت بود.
HASSANBMW
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲فکر کنم اگه پرایدم جزء این ماشینا بود به نظر آقای مقایسه گر باز هم BMW آخر میشد!!!
این چه مقایسه ایه بابا؟؟!!
کدوم آدم عاقل BMW رو میذاره زیر جگوار؟؟؟
feri
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲مگه پراید کروک هم اومده ؟ من فکر کردم وانتش بود از پدال می خواهیم مقایسه پراید کروک با بی ام و را بگذاره D
محسن
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲پراید 200 به 0 بنز رو میبره فکر کردی ویران خودرو کم علکیه؟
milad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲به اینم دقت کنید که M6 یه کوپه چهار نفرست اما اون سه تای دیگه دونفره..
به جرات میتونم بگم فقط B.M.W
چون نباید فقط به یک مقایسه بسنده کرد…
شاید مثل اون تسته X6 که تو تاپ گیر بود اینم جانب داری کرده باشند…
به هر حال من که طرف دار با ارزش ترین برند خودرو دنیا یعنی بی ام دبلیو ام.
فرزاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲اصلا مقایسه خوبی نبود. در واقع این مقایسه در ابتداش معقول به نظر میرسه اما در تست آخرش نوشته شد: لذت رانندگی!
قبول دارم در زمینه قدرت، ارگونومی و یا شاسی بشه منطقی نظر داد ولی در مورد لذت رانندگی اصلا نباید نظر داد. اصولا معیارهای کیفی نباید در یه تست مطرح باشه. شاید اون طرف که پشت ماشینه از نظرش BMW لذت نداره ولی برای کسی دیگه داشته باشه. مثلا شاید واسه من پراید لذت بیشتری از بنز داره، شاید همه بخندند ولی خب نظرمه. جای اعتراض نیست!
پس این معیار آخری را باید حذف کرد. در اینصورت BMW جایگاه آخر نخواهد بود. البته ایراد کلی دیگه اینکه BMW 4 نفره هست و بقیه 2 نفره. خب در بحث شتاب ناعادلانه کم میاره. در نهایت اینکه پورشه باید جایگاه اول باشه با نظرتون موافقم. کلا برای اینکه چند اتومبیل را بخوایم مقایسه کنیم بسیار مطالعات لازمه. روشهای علمی در مهندسی مثه AHP یا ANP که نیاز به دانش زیادی میخواد (نه در 1 صفحه!) میتونه مفید باشه.
mitra
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲به نظر من این 4 ماشین کاملا سلیقه ای هستن
Milad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲من که واقعا بی ام و رو با هیچی عوض نمیکنم ولی توی این کلاس واقعا رقابت تنگاتنگی در جریانه!
اگه به جداول دقت کنید بی ام و همیشه توی بعضی از بخشها از بقیه نمرات بهتری میگیره!
مقایسه جالبی بود لطفا از این مقایسه ها بیشتر توی سایت بزارین.
میلاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲درود.یک دنیا و یک مرسدس بنز.تمام.امیدوارم که هرکی با بنز درمیفته وربیفته.
V12
سینا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲من فقط توی یه چیز موندم اونم اینکه چطور توی طراحی خارجی امتیاز m6 از carrera کمتر هست؟!؟!
خداییش توی این یه مورد بی انصافی کردن :(
saeid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲موش کوچولومو مسخره نکنین :(
فرزاد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲gجالبترین قسمتش قسمته طراحی بیرونه که bmw کم ترین شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نصف دنیا عاشف طراحی خارجی bmw هستن اونوقت این…!! توی فیلم نگاه کنین وقتی از bmw فیلم میگیره انگار یه کوسه افتاده دنبالتون! در کل مقایسه غیر منطقی بود حتی از نظر قیمت هم بنز 40 هزار دلار گرون تر از bmw. در ضمن سایت پدال که همیشه ضد bmw بوده وگرنه کلی مقایسه دیگم هست که bmw اول شده در کل تشکر از سایت پدال
رهگذر
۱۶ خرداد ۱۳۹۲نصف دنیا منظورت ایرانی جماعته؟ دی:
ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲قبول کنین پورشه از همه جهات بهتر از بقیه است
Just saipa
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲اصلا مقایسه عادلانه نبود یکی از رقبای اصلی یعنی saipa 131 sx convertible نبود اگه بود از 235 امتیاز 250 میگرفت أون 15 امتیاز هم واسه اینکه مال سایپاست این امتیاز رو میگیره……..
amin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲میگن سمند کانورتیبل هم قراره بیاد. مشخصا رقیب سرسختی در این رقابت خواهد بود.
saeid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲بسم الله الرحمن الرحیم
عکس 911 مو دیدم اومدم این پست و بخونم
همه دیدین عشق من تو رانندگی اول شد !!!
باز بگین 911 بده
به قول …
موش کوچولومو عشقه :)
jaguar - ss
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲به هیچ وجه این مقایسه جالب و منطقی نبود. 3 تا آلمانی افتادن سر یک اشرافی انگلیسی. آخه این چه رقابتیه. عوامو چه به اشرافیا.
یاسین
۲ خرداد ۱۳۹۲فقط بی ام و , بعدشم بنز
Pooya
۴ خرداد ۱۳۹۲به نظر جای گرن توریسمو اینجا خالیه
mohammad
۶ خرداد ۱۳۹۲خوشم اومد بی ام و با اون همه ادعا نتونست هیچ حرفی بزنه زنده باد مرسدس بنز
علی
۶ خرداد ۱۳۹۲فقط bmw بقیه کشکههههههههه
مائده
۷ خرداد ۱۳۹۲آقا نامردی شد…گناه داره بچمون!خو چرا اجهاف میکنید؟؟؟××!!!
به نظر بنده با توجه به چیز هایی که خوندم….این چندتا خودرو همه در یک سطح هستن و اینکه الان بی ام و آخر شده خدایی اشتباهه..!
--AMG--
۸ خرداد ۱۳۹۲آقای Jaguar-ss فعلا که جگوار دست هندیاست..
كريم آق منگول
۹ خرداد ۱۳۹۲چون من پیکان دارم میگم فقط فقط پیکان ماشینه تازه اونم ماله بابامه
saeid
۱۰ خرداد ۱۳۹۲حالا که اینجوریه
منم به طرفداری کریم میگم
فقط پیکان کریم اینا رو عشقه :)
علیرضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۲اصلا کریم رییس، هر چی کریم گفت، کریم جان کدام ماشینو دوس داری ، بگو تا الان زنگ میزنم بچه های بالا نتیجه را عوض کنند
--AMG--
۱۲ خرداد ۱۳۹۲جگوارش رنگه مگسه…
احسان
۱۴ خرداد ۱۳۹۲تو ایران و کشور های عربی همه دیفالت (!) عاشق بنز و بی ام و هستن …
این به مزیت هست برای طرفدارهای برند های اصیل انگلیسی و ایتالیایی !
احسان
۱۴ خرداد ۱۳۹۲تو ایران و کشور های حوزه خلیج فارس همه دیفالت علاقمند به مرسدس و بی ام و هستند ،
این یک مزیت برای طرفداران برند های انگلیسی و ایتالیایی محسوب میشه !
خارشناس
۱۶ خرداد ۱۳۹۲آفرین اقا نادر(فقیه زاده طراح سری شش) سربلندمون کردی با این سری 6
behdad
۱۶ خرداد ۱۳۹۲درس نیست پورشه 400 اسبی رو با sl و m6 …. مقایسه کنیم
باید مدل turbo یا turbo s رو باهاشون مقایسه کنیم