وقتی بحث خرید سدان های پرفورمنس پیش میآید، انتخابهای زیادی پیش روی افراد قرار میگیرد.
اکثر این انتخابها نسخهی کوپه نیز دارند که اگرچه دو درب و پیچیدگی کمتری دارند اما بهایشان بیشتر است. خب، اگر شما ۱۵۰ هزار دلار استرالیا داشته باشید و بخواهید سدان ۴ درب پرفورمنسی را بخرید، کدام خودرو را انتخاب میکنید؟
البته در بازار استرالیا قهرمانان وطنی نظیر هولدن نیز حضور دارند اما این بار تمرکز اصلی ما روی برندهای ممتازتری از آلمان و ژاپن است.
دو انتخاب پیشفرض در این بازار مرسدس-ایامجی C 63 S سدان (بهای ۱۵۵۹۰۰ دلار استرالیا به همراه هزینهها) و بامو M3 (بهای ۱۴۴۶۱۵ دلار استرالیا) هستند.
ما میخواستیم که آئودی RS4 واگن را نیز در این مقایسه شرکت دهیم اما از آنجایی این خودرو دیگر تولید نمیشود دنبال گزینهای دیگر رفتیم.
در خلال جستوجوها به لکسوس GS F (بهای ۱۴۸۸۰۰ دلاری) برخوردیم. لکسوس از نظر اندازه بزرگتر بوده و از نظر قیمت نیز قابل مقایسه با دو رقیب آلمانی است. میشد از لکسوس IS F نیز در این مقایسه استفاده کرد اما خب این مقایسه سدانی بزرگتر با بهایی مشابه با دیگر رقبا میطلبد.
برای این مقایسه ما جدیدترین نسخهی بامو M3 یعنی M3 Competition Pack را به همراه رنگ زیبای آبی یاس مارینا انتخاب کردیم.
دو رقیب آلمانی پیشرانههای تنفس طبیعی را کنار گذاشته و به استفاده از توربو روی آوردهاند؛ اما لکسوس از پیشرانهی تنفسی طبیعی ۸ سیلندر ۵ لیتری با ریشههای شرکت یاماها سود میبرد و البته از نظر گشتاور در پس دو حریف خود قرار دارد.
قلب آهنین M3 از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو بوده که قدرت پیشرانهی آن نسبت به M3 معمولی افزایش یافته و از ۴۲۵ اسب بخار به ۴۴۴ اسب بخار رسیده است و گشتاور تولیدی آن نیز ۵۵۰ نیوتون متر است.
در مرسدس C63 S شاهد پیشرانهی قدرتمندتر ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو هستیم که قدرت و گشتاور عظیم ۵۰۳ اسب بخاری و ۷۰۰ نیوتون متری را تولید میکند.
پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری و تنفس طبیعی لکسوس GS F نیز توان تولید قدرت ۴۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری را دارد. به نظر میرسد که مرسدس از نظر تولید قدرت خالص دست برتر را داشته باشد اما در مبحث وزن این خودرو به همراه لکسوس سنگینتر نشان میدهند. لکسوس با وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم از همه سنگینتر است و پس از آن C63 S 1730 کیلویی و M3 با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم قرار دارند.
لکسوس میگوید که GS F ظرف مدت ۴.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما دو حریف آلمانی دیگر ادعای شتاب ۴ ثانیهای دارند و اینجاست که شما قیاس گشتاور ۷۰۰ و ۵۵۰ نیوتون متری را با اضافهوزن ۱۷۰ کیلویی درک میکنید.
ما مقایسهی خود را با گشتی در شهر و محاسبه مصرف سوخت خودروها آغاز کردیم. باک همهی خودروها پر شد و تنظیمات هر سه خودرو روی حالت اکو قرار داده شد.
نتایج مصرف سوخت خودروها ما را شگفتزده کرد. C63 کممصرفترین خودروی گروه است و پس از آن M3 قرار دارد که نسبت به مرسدس ۲۳ درصد سوخت بیشتری را سوزانده و در رتبهی آخر نیز لکسوس قرار دارد که نسبت به مرسدس ۸۴ درصد بیشتر سوخت مصرف کرده است.
مصرف سوخت رسمی C63 S،M3 و لکسوس GS F به ترتیب برابر با ۸.۶،۸.۸ و ۱۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر هستند. البته اگر بخواهید مطابق با ذات این خودروها رانندگی کنید از اعداد اعلام شده دور خواهید شد.
از نظر ظاهری هر سه خودرو طراحی گیرایی دارند و متمایز از یکدیگر و بقیه رقبا هستند. لکسوس جسورترین طراحی گروه را دارد و نمای جلوی آن برجسته و زاویهدار است و البته از داشتن یکی از گرانترین قطعات بدنه یعنی لبهی فیبر کربنی در عذاب است.
این قطعه در هنگام تست آسیب دید و برای جایگزینی آن باید بیش از ۲۰ هزار دلار خرج کرد!
پسندیدن ظاهر لکسوس به ذائقهی طراحی شما بستگی دارد. ما احساس کردیم که رینگهای ۱۹ اینچی این خودرو برای پروفایل کلی آن کوچک هستند و همین امر باعث شده تا کالیپرهای نارنجی ترمز کمی عجیب به نظر برسند.
کابین لکسوس زیباست. صندلیهایی با چرم قرمزرنگ حس لمس فوقالعادهای دارند و صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی خودرو به خوبی با ماهیت کابین همخوانی داشته و ارگونومی مناسبی نیز دارد.
صندلیهای عقب جادار هستند و به آسانی دو سرنشین بالغ میتوانند در آنها جای بگیرند. البته ما به خاطر نصب صندلی کودک ISOFIX در حال کشمکش با صندلیها بودیم.
اما دربارهی مرسدس-ایامجی C63 S باید گفت که این خودرو در بحث طراحی فاقد کاریزمای نسل پیشین خود است. نسل جدید شاید از نظر ظاهری خودرویی تجاری به نظر بیاید اما محافظهکارتر بوده و گیراتر نیست. شاید این موضوع خوب باشد و البته به سلیقهی شما بستگی دارد اگرچه که ما معتقدیم این خودرو میتوانست جسارت و افسون بیشتری داشته باشد.
کابین C کلاس مورد علاقه ماست و ترکیب مناسبی از سادگی و زیبایی را ارائه میدهد. از مواد خوب در جاهای خوب استفاده شده و درحالیکه در برخی نقاط شاهد زوایای خشن هستیم اما در کل از اینکه در کابین مرسدس قرار بگیرید حس خوبی خواهید داشت.
گیراترین خودرو از نظر ظاهری بامو M3 است. رینگهای ۲۰ اینچی پکیج مسابقهای در نگاه اول مهیب و ترسناک به نظر میآیند اما پس از اندکی آنها را زیبا خواهید نامید. این رینگها از نظر اندازه یک اینچ از دو رقیب دیگر بزرگتر بوده و لاستیکها بهطور قابلتوجهی پهنتر هستند.
چیزی که ما دربارهی M3 دوست داریم این است که بامو استایل گیرای این خودرو را نسبت به M4 کم نکرده است. به لطف ۴ خروجی اگزوز و ظاهر منحصربهفرد اشتباهی در تشخیص خودروهای بخش M رخ نخواهد داد.
داخل کابین صندلیها چرمی و نشانهای M کمک شایانی به بهبود حس گرانبها بودن خودرو کردهاند اما باید گفت که نشاندهندهها و برخی سوئیچهای خودرو از مد افتاده به نظر میرسند. بامو مدت زیادی است که طراحی کابین خودروهایش را تغییر چندانی نداده و امروزه بازی در حال تغییر است.
اما تصمیم گرفتیم تا یکی از مهمترین جنبههای این خودروها یعنی تواناییهای دینامیکی را مقایسه کنیم. در رانندگی شهری گفتیم که C63 S با فاصلهی زیاد از نظر راحتی و رانندگی روزمره بهتر از دو خودروی دیگر است. در حالت راحت، پیشرانهی ۸ سیلندر که تکنولوژی بالایی هم دارد نرم و روان بوده و سیستم تعلیق مناسب خودرو نیز به همراه کاربردی بودن آن باعث افزایش رضایت خاطر میشوند.
لکسوس نیز بدون شک خودروی راحتی است هرچند پس از گذشت مدتی زیاد از رانندگی با این سه خودرو صندلیها را کمی ناراحت خواهید یافت.
بامو M3 با پکیج مسابقهای خود حتی در سرعتهای پایین نیز چابکتر احساس میشود. بیهیچ شکی این خودرو اسپورت ترین عضو گروه بوده اما درحالیکه این موضوع را دوست داریم اما باید گفت که در رانندگیهای روزمره شاید کمی خستهکننده باشد.
البته میتوان در این خودرو از سیستم تعلیق نرمتر M3 معمولی استفاده کرد که تفاوت قیمت ۵ هزار دلاری دارد و کارایی بیشتر و رینگ و لاستیکهای بهتری را ارائه میدهد اما صرفنظر کردن از آن میتواند فرصتی ازدسترفته تلقی شود.
اگر استفادهی روزانه اولویت اصلی شماست پس باید گفت که در مجموع C63 S برنده است. البته اگر این خواسته شما اصلیترین چیز باشد پس مرسدس بنز C250 نیز میتواند به آسانی کار خود را انجام دهد. این خودروها چیزی بیش از آن هستند.
در راههای پرپیچوخم لکسوس فوراً ضعف و کاستیهای خود را نشان میدهد. به خاطر وزن زیاد و ابعاد بزرگتر،GS F نمیتواند به خوبی از پس پیچهای تندتر بربیاید. این خودرو فاقد توازن خالص دو رقیب آلمانی است. لکسوس همچنین در بحث گشتاور تولیدی نیز کم میآورد و در هنگام خروج از پیچها واقعاً به زمان زیادتری نیاز خواهید داشت.
یکی از دوستان میگوید که لکسوس احساس سنگینی دارد و کمی تنبل است و البته بازخورد کمی از طریق فرمان آن به دست میآید. او همچنین خاطرنشان میکند که اگرچه GS F سفتترین خودروی این مقایسه است اما این مطلب کمکی به کارایی خودرو نمیکند. از نگاه او به نظر میرسد که سیستم تعلیق سفتتر بیش از آنکه به سواری خودرو کمک کند به ناراحتی آن منجر میشود.
موضوع دیگری که ما دربارهی این خودرو نمیپسندیم صدای پیشرانه است. لکسوس دکمهای روی فرمان دارد که به شما اجازه میدهد تا صدای زیادی به کابین وارد شود. متأسفیم، اما اگر شما نمیتوانید صدای زیبایی را از دل پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی بیرون بکشید پس دارید اشتباه میکنید.
لکسوس همچنین از ماهیت محافظهکارانهی ژاپنی رنج میبرد و سیستم اگزوز آن در مقایسه با رقبا گنگ است.
C63 S بهترین پیشرانه را در اینجا دارد. در حقیقت این پیشرانه به حدی خوب است که دیگر برندها از آن به عنوان رفرنس در بحث صدا، قدرت و انتقال آن بهره میگیرند. کارکنان AMG واقعاً کار بینظیری را ارائه دادهاند.
پیشرانهی ۸ سیلندر این خودرو یک جادو و افسون است. تأمین گشتاور خودرو در پیچهای تند بهطور عالی صورت میگیرد و استفاده از دو توربو به این معنی است که تقریباً تأخیری وجود ندارد. حتی زمانی که جزئیات فنی خودرو را اعلام نکردیم دوستمان فکر میکرد که به خاطر نداشتن تأخیر مرسدس از سوپرشارژر استفاده کرده است. دوست ما اعلام کرد که مرسدس از نظر احساس فرمان بهترین خودرو است و بهترین بازخورد را ایجاد میکند.
چیزی که بیش از همه دوستداشتنی است تمایل c63 S به بیش فرمانی قابل پیشبینی زیبا در هر مکانی مربوط میشود. عقب خودرو در حالتهای اسپورت پلاس و مسابقهای میخواهد بازی کند.
البته مرسدس نسبت به بامو سنگینتر است و احساس چابک و فرز بودن آن را ندارد. البته هنوز هم ماهیت و شخصیت آن به چند کیلو وزن اضافی میچربد.
در راههای باریکتر مرسدس هنوز هم سریع است اما قطعاً به پای برند باواریایی نمیرسد. گیربکس ۷ سرعته ی MCT آن نیز در حد گیربکس M3 نیست.
زمانی که جاده باز میشود گشتاور اضافی تفاوتی واقعی را ایجاد میکند و اگر مرسدس لاستیکهای پهنتری داشت واقعاً این تفاوت قابل توجه تر بود.
خودرویی که از نظر دینامیکی برنده میشود بامو M3 است. با توجه به ماهیت سبکوزن آن و گیربکس عالی،M خودرویی است که نمیخواهید با آن در ترافیک بمانید. بامو در جادههای وسیع، تنگ و پرپیچوخم از همه نظر میدرخشد. صدای پیشرانه نیز خوب است اما نسبت به دو رقیب دیگر کمتر احساسبرانگیز است. ترکیب پیشرانه و گیربکس دوکلاچه واقعاً خوب کار میکند و بامو را به سدانی فوقالعاده تبدیل میسازد.
کارشناس ما میگوید که سیستم فرمان بامو پایدار نیست و یک قدم فراتر از دستورات عمل میکند. با این وجود، سیستم تعلیق آن خوب بوده و برای راههای باز و مارپیچ نمونهای عالی به شمار میرود. البته دوست ما میگوید که به خاطر راحتی در شهر مرسدس را برمیگزیند.
به همین خاطر است که انتخاب بین این خودروها بسیار سخت است. لکسوس خودرویی بزرگتر با قیمت مشابه را پیشنهاد میکند و اگر سدانی سوپرلوکس با پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی میخواهید این خودرو یک انتخاب بالقوه است. هرچند ذات محافظهکارانه و سنگینی آن در بحث پرفورمنس میتواند نقطهضعف بزرگی به شمار آید.
در واقعیت این نبرد بین دو رقیب آلمانی است. C63 S کوپه نسبت به برادر سدان خود بسیار متفاوت است و اگر بجای رویارویی نسخهی سدان مرسدس و M3، مدل کوپهی C63 S و M4 در برابر همدیگر قرار میگرفتند انتظار داشتیم که مرسدس در هر بخش پرفورمنس و راحتی پیروز باشد.
هنوز هم این نسخهی سدان هیولایی متفاوت است اما در بحث سرعت در برابر بامو M3 شکست میخورد.
با در نظر گرفتن اینکه خودروهای حاضر در تست برای چه هدفی ساخته شدهاند باید گفت که بامو M3 به خاطر تواناییهای پرفورمنس و ارزش بهتر برندهی این مقایسه است اما سلیقهها و نیازهای شخصی را نیز باید در انتخاب هر فرد دخیل دانست.
اگر خواهان خودرویی هستید که چه در پیست و چه در راههای پرپیچوخم کم نیاورد و البته بتوان خانواده را نیز سوارش کرد پس M3 را انتخاب نمایید. اگر خودرویی میخواهید که روی راحتی، تکنولوژی بیشتر و صدای پیشرانه تمرکز کرده باشد، نمیتوانید AMG را انتخاب نکنید.
در نهایت باید گفت که فارغ از نوع برند، داشتن چنین خودروهای پرفورمنس آلمانی در گاراژ خانه لبخند را روی لبان هرکسی مینشاند.
- BMW M3 – قیمت بدون آپشن های اضافی ۱۴۴۶۱۵ دلار استرالیا
آپشن های موجود در خودروی تست شده:
آفتابگیر الکتریکی شیشههای عقب – ۶۰۰ دلار
رنگ متالیک – ۱۸۴۰ دلار
کمک پارک – ۶۷۵ دلار
- لکسوس GS F – قیمت بدون آپشن های اضافی ۱۴۸۸۰۰ دلار استرالیا
آپشن های موجود در خودروی تست شده:
تزئینات فیبر کربنی کابین: ۲۵۰۰ دلار
- مرسدس-ایامجی C63 S – قیمت بدون آپشن های اضافی ۱۵۵۹۹۰ دلار استرالیا
آپشن های موجود در خودروی تست شده:
رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی AMG – ۹۹۰ دلار
- امتیازات بامو M3
پرفورمنس و راندمان: ۹
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۹.۵
قیمت و تجهیزات: ۹
سواری و هندلینگ: ۹
امتیاز کلی: ۹
- امتیازات مرسدس-ایامجی C63 S
پرفورمنس و راندمان: ۹
فضای کابین و راحتی: ۹
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۸.۵
سواری و هندلینگ: ۹
امتیاز کلی: ۹
- امتیازات لکسوس GS F
پرفورمنس و راندمان: ۷
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۶
قیمت و تجهیزات: ۸
سواری و هندلینگ: ۷
امتیاز کلی: ۷.۵
[polldaddy poll=9674698]منبع: caradvice
الف.ی
۹ اسفند ۱۳۹۵آفرین به همشون.مرسدس که عشق اول و آخر منه.از حق نگذریم بیمر هم فوق العاده است و لکسس هم لاکچری رو به سبک شرقی تعریف میکند
ولی حق لکسس به نظر م واقعا ۷.۵ نیست.
كوروش
۹ اسفند ۱۳۹۵M3 به طور مشخص سر تر از دو رقیب هستش بنز c هم قابل قبوله ولی m3 یه چیز دیگس
Mehran
۹ اسفند ۱۳۹۵جدال بین بین m3 و c63 برنده نداره
ولی لکسس باید با یه ماشین دیگه مقایسه بشه در حد اینا نیس اقا نیییسسس، غیر ازینکه از مهندسی محافظه کارانه تویوتا رنج میبره کلا رنجوره در کل فقط رنج میبره
اگه با رقبای هم کلاس الفا رومو و کادیلاک مقایسه میشد شاید میتونست یکم شاخ شونه بکشه
sina
۹ اسفند ۱۳۹۵برای من لکسوس بهترین خودروساز دنیاست.
sadegh
۹ اسفند ۱۳۹۵فقط بنزززززز
Afg
۲۸ بهمن ۱۴۰۰میگه در اصل رقابت بین دو المانی است پس چرا لکسس رو اوردین
خودم عاشق بنز و بی ام هستم اما لکسس رو واقعا خودروی عالی میدونم کارش حرف نداره
Kamran
۹ اسفند ۱۳۹۵انتخاب من بدون شک و تردید مرسدس هستش
Kamran
۹ اسفند ۱۳۹۵M3 هم عالیه ولی یه حسی بهم میگه با پکیج competition pack زیادی از یه ماشین پرفورمنس استاندارد دور شده
Kamran
۹ اسفند ۱۳۹۵بیشتر خواستن تقویتش کنن تا یه فیس لیفت ساده
mohammadrr
۹ اسفند ۱۳۹۵این مقاله و مقایسه یکی از بهترین مقاله هایی بود که توی سایت پدال خوندم واقعا ممنون از شاهین جان ، واقعا خسته نباشی…
در مورد انتخاب هم باید بگم اگه بخوام توی یک مسابقه ی واقعی توی پیست شرکت داشته باشم!!!!!!!! قطعا ب ام و … بدونه تردید….
ولی در بقیه موارد مرسدس عشقه❤
شاهین
۹ اسفند ۱۳۹۵ارادتمندم دوست عزیز :)
shirko
۹ اسفند ۱۳۹۵سلطان بی چون وچرای این سگمنت در دستان گهر بار ب ا م وست
علي
۹ اسفند ۱۳۹۵به نظر من با این که حق با ( bmw m3)هست ولی مرسدس بنز( C amg) ی چیز دیگست .
در مورد لکسوس هم چیزی نگم بهتره چون طراحیش چه داخل چه خارج (((نهایت بهم ریختگی و بی سلیقگیست )))ولی مطمئنا برند (((قابل احترام و مطمئنی))) میتونه باشه .
فکر میکنم بهترین قضاوتو انجام دادم .
با تچکر
محمد رضا
۹ اسفند ۱۳۹۵از بنز خوشم اومد فکر نمیکردم توپرفورمنس پا به پای بی ام و بره
ولی کماکان توی کابین وراحتی مرسدس توی تمام کلاس ها ی تولیدیش حرف اولو میزنه
ولی هرکاری میکنم توی زیبایی که البته نظر شخصی هر فرد میتونه متفاوت باشه به نظرم زیباترین زبان طراحی امروز جهان مربوت به لکسس هست
TRX
۹ اسفند ۱۳۹۵اگر صرفا به عشق رانندگی میخواهید انتخاب کنید به عشق کل کل های خیابونی به عشق احساس اشتیاق به فشار دادن پدال گاز میخواهید بین این سه اینتخاب کنید M3
اگر در برای راحتی و ذات مرسدس حاضرید کمی از کیفیت رانندگیتون صرف نظر کنید فقط کمی c63
اگه میخواید بچه های قد و نیم قدتونو هم به مدرسه برسونید GS F
MPH
۹ اسفند ۱۳۹۵.
عشقم میگه m3 ، حقیقت هم میگه m3 , تعصبم هم مهم نیست چی میگه!!!
M3,The best
مرتضی مقدم
۱۰ اسفند ۱۳۹۵به نظر من در کاربری یک خودرو راحتی ،زیبایی،مصرف سوخت مناسب،جادار بودن ،قابلیت اطمینان و توانایی ها و آپشن های بواقع قابل استفاده مهمترین مواردن.در کنار این موارد خیلی خوبه که خودرو این توانایی را در اختیار راننده بذاره که گاهی پرفشار و هیجان انگیز برونه و نا امیدش نکنه.اگر به لحاظ مالی میتونستم بدون شک مرسدس را انتخاب می کردم که با ویژگی های گفته شده همخوانی بیشتری داره.طراحی های اغراق شده و حجم پردازی های نرم افزاری مانند چیزی که لکسوس میسازه یا مث هیوندایی سوناتا یا مزدا 3 مطبوع و ماندگار نیستن.آلمانها بویژه مرسدس طراحی های ساده و نرم و چشم نوازی دارن که تا سال ها موندگاره زیباییشون.بی ام و طرح های زیباتری داره اما در سادگی و ظرافت و اصالت و شخصیت پایین تر از مرسدس حس میشه.البته نظرات هر کسی بسته به سلیقه شخص متفاوته قطعا.این ها نظر شخصی خودم بود و به نظرات تمام دوستان احترام میذارم
ارش
۱۰ اسفند ۱۳۹۵مرسدس بهترین ماشین دنیاست اما تو این کلاس بی ام و حرف اول رو میزنه.
Saied
۱۰ اسفند ۱۳۹۵مرسی بی ام دبلیو . فرزنده نا خلف که میگن خودشه. صاحبش عاشقش میشه ولی همیشه هزینه هاش به خصوص تو ایران جالبه.
حمیدرضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ماشین هشت سیلندر همیشه جذابه ولی هیچ کس نمیتونه مثل یه امریکایی هشت خوش صدا بسازه من مرسدس رو انتخاب میکنم چون از لحاظ وزنی سبکتر از لکسوس هست و مصرف سوختشم کمتره که این خیلی مهمه
Bavaria
۱۰ اسفند ۱۳۹۵فقط و فقط M3 اونم فقط و فقط رنگ یاس مارینا?
reza ///AMG
۱۰ اسفند ۱۳۹۵بی ام و درست میگه ولی حق با بنزه
میلاد
۱۰ اسفند ۱۳۹۵تو این مقایسه که طبق گفته شما بنز بهترین پیشرانه و احساس فرمان رو داشته وبهترین رانندگی شهری و مصرف سوخت کمتر واسب بخار بیشتر صفر تا صد هم که جفتشون 3.9 هستن طبق چیزی که تو سایت بنز و bmw زده بعد چطوری یه دفه bmwبرنده شده ؟
همه مقایسه هاتون همینه تو همه چی مرسدس برتره بعد اخر bmw برنده میشه
بس کنید توروخدا bmw همه ماشیناش مثل همه گند اسپورت بودن رو دراورده ماشین لوکسش هم اسپورته اصلا نمیشه تشخیص داد هر چیزی جایی داره بنز هر مدلش برای یه کاری ساخته شده و حس همون کارو میده نه مثل bmw که ماشین لوکسش از اسپورتش قابل تشخیص نیست اگه به اسپورت بودنه بنز سری gt و sl رو داره که bmw رو قورت میده در ضمن طبق برسی با کیفیت ترین برند ها در امریکا مرسدس رتبه بهتری از bmw اورده در بحث هزیه نگهداری کیفیت و عمر قطعات.
. به نظر من برنده این مقایسه بنز هست.
میلاد
۱۰ اسفند ۱۳۹۵تو این مقایسه که طبق گفته شما بنز بهترین پیشرانه و احساس فرمان رو داشته وبهترین رانندگی شهری و مصرف سوخت کمتر واسب بخار بیشتر صفر تا صد هم که جفتشون 3.9 هستن طبق چیزی که تو سایت بنز و bmw زده عقب مرسدس هم که جادار تره بعد چطوری یه دفه bmwبرنده شده؟
bmw همه ماشیناش مثل همه گند اسپورت بودن رو دراورده ماشین لوکسش هم اسپورته اصلا نمیشه تشخیص داد هر چیزی جایی داره بنز هر مدلش برای یه کاری ساخته شده و حس همون کارو میده نه مثل bmw که ماشین لوکسش از اسپورتش قابل تشخیص نیست اگه به اسپورت بودنه بنز سری gt و sl رو داره که bmw رو قورت میده در ضمن طبق برسی با کیفیت ترین برند ها در امریکا مرسدس رتبه بهتری از bmw اورده در بحث هزیه نگخداری کیفیت و عمر قطعات برنده این مقایسه از نظر من بنز هست
فیصل
۱۰ اسفند ۱۳۹۵GSF تو کلاس M5 ,و E63 هست که برتری فنی نداره نسبت به اونا اما قیمتش خیلی کمتر ازوناست. تنها ایراد سیستم سرگرمیش هم کلارکسون تو گرندتور قسمت 12 مسخره میکرد این بود که لیوان رو که میخواست برداره از جا لیوانی دستش میخورد به موس و صدای نویگیشن در میومد. در ضمن مقایسه اش رو با این جمله شروع کرد که خیلیا ,وقتی میخوان ماشین بزرگ و سریع بخرند میرن سراغ ماشینای آلمانی چون فکر میکنند الترناتیو دیگه ای وجود نداره اما اشتباه میکنند، یه ماشین ژاپنی هست…
میلاد
۱۰ اسفند ۱۳۹۵تو این مقایسه که شما گفتی بنز بهترین پیشرانه رو داره احساس فرمان بهترین داره مصرف سوخت کمتر رانندگی شهری بهتری داره اسب بخار بیشتری داره صفر تا صد هم که با bmw برابره جفتشون 3.9 چیزی که تو سایتشون زده بنز راحتی بیشتری داره بعد چطوری یه دفه bmw برنده میشه؟
bmw همه ماشیناس مثل همه شور اسپورت بودن رو دراورده ماشین لوکسشم اسپورته اصلا نمیشه تشخیص داد این خیلی بده ولی مرسدس هر مدل برای یه کاری ساخته شده حس همون کارو میده در ضمن طبق برسی با کیفیت ترین برندهای خودرو سازی در امریکا بنز رتبه بهتری از bmw اورده در بحث طول عمر بیشتر قطعات و هزینه کمتر و کیفت بیشتر
تو این مقایسه به نظرم بنز برنده است
TRX
۱۱ اسفند ۱۳۹۵شما یه بار یه c200 بردار بیا تا با ۳۲۸ یه کل کل ریز کنیم اون وقت متوجه میشی
در ضمن آقایی SL و amg gt رو کسی کتمان نکرده که شما دنبال قاتل بروسلی میگردی
Mehran
۱۴ اسفند ۱۳۹۵دوست من c200 رو باید با ۳۲۰ چلنج کنی
328 رو هم با c300
من بین اعراب از نزدیک به دفعات دیدم اینکارو برنده خاصی هم نداره خودتو خسته میکنی.مگر اینکه واقعا به دست راننده های حرفه ای اینکار انجام بشه
TRX
۱۶ اسفند ۱۳۹۵مهران جان بله حق با شماست از لحاظ موتوری c300 توانش با 328 در یک حد قرار میگیره( البته با ۷ اسب بیشتر از بنز) اما از لحاظ قیمت در ایران که ۳۲۸ مدل ۲۰۱۵ در ایده آل ترین حالت قیمتیبین ۳۴۰-۳۶۰ ملیون داره در صورتی که c200 ۲۰۱۵ قیمتی بین۴۶۰-۵۱۰ دارند
قیمتی جهانی بین 328 مرسوم یا ۳۳۰ حال ۵۰۰۰ دلار و c300 اختلاف وجود دارد علاوه بر این ۰.۸ ثانیه شتاب بی ام و بیشتر هست ۰.۸ ثانیه اختلاف زیادی محصوب میشه البته تو دنیای واقعی اختلافی که من تجربه کردم بیشتر از این هست که البته میشه روی ناشی بودن راننده های بنز گذاشت!
cfz
۱۰ اسفند ۱۳۹۵هیچ جوره نمیتونم غیر از بنز انتخاب دیگه ای بکنم
ارسلان
۱۰ اسفند ۱۳۹۵سلطان بی چون و چرا این سگمنت بی ام و m3 هست بوده و خواهد بود. عشق و تعصب.
leo
۱۱ اسفند ۱۳۹۵اگه به انتخاب من باشه میگم تو سواری بنز انتخاب خوبیه تو شاسی لکسس البته این نظر منه
آرمین
۱۱ اسفند ۱۳۹۵بدون تردید مرسدس بنز بهترین انتخاب در تمامی خودروهای دنیاست چه اسپرت چه کلاسیک چه فوق لوکس چه هایپرکار
swedish arrogant tiger
۱۲ اسفند ۱۳۹۵فقط بنز
c63 هم قشنگتره هم قویتره مصرفش کمتره راحت تره ولی نمیدونم بی ام و رو چه حسابی اول شد!!!
sobhan
۱۳ اسفند ۱۳۹۵بی ام و وزن کمتری داره نسبت به بنز و یکی از دلیل های برنده شدنش همینه.
بنز اگه مطالعه داشته باشید از سال ۲۰۰۸ببعد افت طراحی داشته و ارزش سهام و برندش چند پله عقب نشینی کرده.بنز خودش زیر مجموعه گروه دایملر هستش و از ۲۰۰۸ببعد تنها مدل موفق این برند طراحی دوباره سریs بود.سایر اتاقاش مثل e وcافت چشم گیری داشته.درمورد slsخب میشه گفت فقط جلو پنجره رو طراحی کرده و عقب خودرو از پورشه ۹۱۱الهام گرفته و این شاهکار نیست
اما bmw که خودرو ملی آلمان هستش و شعار این شرکت لذت بردن از رانندگی هست.واگه نشسته باشین تواتاق بی ام و شما احساس میکنی که طراح خودرو بیشتر از همه بفکر راحتی راننده بوده و از دنده خوش دست و اسپرتش گرفته تا فرمات سه پره اسپرتش.شتاب بالا.قدرت فرمان پذیری بالا. و…
درکل من bmw رو به سلیقه خودم می پسندم.چون اصالت داره.بنز طراحی خودشو گم کرد.دیگه اوباهتی نداره.اتاق e,مدل۲۰۱۵رو طوری کوچیک زده که آزرا گرنجور از اون پر اوباهت تره.بی ام و هم تقریبا همین اندازست ولی bmwبا خط و خال قشنگش درندگی خودشو به رخ میکشه و اصالت خودش رو حفظ کرده.مثل جلو پنجره مثل ابروی خوشگلش که به چشم فرشته معرف.مثل دووج چلنجر که اصالت حفظ کرده.مثل شلبی…
لازم بدونید بی ام و سر مجموعه شرکت رولز رویی و مینی هستش.رولز رویس همون شرکتی هستش که موتور هواپیماهای بوئینگ رو میسازه.علاوه بر ماشنای لوکسش.
Bmw با مک لارن همکاری میکنه به تازگی درباره پیشرانه های خیلی پیشرفته.
اما بنز خودش زیر مجموعه دایملر هستش و به چند شاخ میباخ و jeepتقسیم میشن.
و ۹۰٪ اروپا bmw سوارمیشن.آسیا مرکزی تویوتا.خود ژاپن هوندا و سوبارو.آمریکا تویوتا و هوندا.کانادا شورولت و بی ام وست.روسیه هیوندا.عربستان بنز و تویوتا….