مدلهای استاندارد بامو M5 و مرسدس بنز E63 هر دو بالانشین سگمنت سوپرسدانها هستند و برای تمامی اتومبیلهای دیگر در این کلاس بهعنوان معیار شناخته میشوند و ما قویترین نسخه از هرکدام را به رقابت فراخواندهایم. بامو M5 Jahre Edition قویترین نسخه M5 است و به مناسبت ۳۰ امین سالگرد تولید اولین نسخه M5 عرضه شده است و قدرت موتور آن ۵۹۲ اسب بخار میباشد که در حال حاضر قویترین سوپرسالن آلمانی بازار است. همچنین مرسدس بنز E63 AMG با پسوند S نسبت به مدل استاندارد E63 قدرتمندتر بوده و قوای آن به ۵۷۷ اسب بخار رسیده است. اما در رقابت مستقیم میان این دو کدام یک بهتر است؟
موتور و گیربکس:هر دو اتومبیل از موتورهای توربوچارجر دوقلوی V8 بهره میبرند که قدرت را به چرخهای عقب انتقال میدهد (در بازار انگلستان نمونه 4Matic مرسدس بنز عرضه نمیشود). بیشینه قدرت موتور بامو ۱۵ واحد از قدرت ۵۷۷ اسب بخاری مرسدس بنز بالاتر بوده و مقدار آن ۵۹۲ اسب بخار میباشد در حالی که موتور مرسدس بنز به لطف ۱۱۰۰ سانتیمتر مکعب حجم بیشتر، بیشینه گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری را تولید میکند که نسبت به گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری بامو بسیار بالاتر است. جعبهدنده بامو یک نسخه ۷ سرعته دو کلاچه با قابلیت تعویض دستی است. در حالی که مرسدس بنز از یک جعبه دنده ۷ سرعته با مبدل گشتاور اتوماتیک بهره میبرد. در دنیای واقعی تفاوت آنچنانی میان دو جعبهدنده وجود ندارد و عملکرد فنی آنها بسیار به هم شبیه بوده و هر دو به صورت ظالمانه ای سریع هستند. واکنش پدال گاز بامو در مقابل تغییرات یکباره و ناگهانی، از مرسدس بنز بهتر است. این در حالی است که مرسدس بنز سرزندهتر از بامو بوده و نسبت به بامو زودتر دور میگیرد.
عملکرد فنی و شتاب گیری:بامو M5 Jahre Edition در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای یک اتومبیل دیفرانسیل عقب با وزنی نزدیک به دو تن، عددی مثالزدنی است و عملکرد خوب لانچ کنترل و تعویض سریعتر دندهها توسط جعبهدنده دو کلاچه در این بین غیرقابلانکار است. در مقابل مرسدس بنز E63 AMG S با وزن ۱۸۷۰ کیلوگرم که ۷۵ کیلوگرم از بامو سبکتر است، توانست شتاب صفر تا صد را در ۴.۱ ثانیه عملی کند که هنوز هم عددی بسیار چشمگیر است. یکی از کارهای پسندیده که کمپانی بامو در مدل Jahre Edition انجام داده، برداشتن محدودکننده سرعت است که امکان دستیابی به حداکثر سرعتی برابر با ۳۲۰ کیلومتر را فراهم میآورد. در مقابل بیشینه سرعت مرسدس بنز به ۲۵۰ کیلومتر محدود شده و البته لازم به ذکر است که میتوان با پرداخت مبلغی محدودکننده سرعت را برداشت. در این صورت است که بیشینه سرعت مرسدس بنز E63 AMG S به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و البته چنین سرعتی تنها زمانی کاربرد دارد که واقعاً عجله داشته باشید.
رانندگی و هندلینگ:هر دو مدل E63 و M5 سواری اسپرت و برجسته ای داشته و درصورت استفاده از حالت فنربندی نرم تطابقپذیری خوبی با شرایط رانندگی روزمره و استفادههای کاملاً معمول پیدا میکنند. در حقیقت تنظیم سیستم تعلیق در هر دو اتومبیل بهگونهای انجام پذیرفته که حرکات بدنه در پیچ و خمهای جاده با طمأنینه تمام انجام بگیرد و رضایت خاطر تمام رانندگان جلب شود. محل قرارگیری راننده در M5 نسبت به E63 بهتر بوده و ارتفاع نشیمنگاه آن بلندتر از حد معمول است. همچنین فرمان پذیری بامو ظریفتر بوده و از این نظر نمره بالاتری نسبت به E63 میگیرد. البته نحوه هدایت مرسدس بنز برای چنین اتومبیل بزرگ جثه ای بسیار خوب انجام میپذیرد. هر دو مدل E63 و M5 اکسلهای جلو بسیار پویا داشته و به این بدان معنی است هر دو مدل قادر هستند با فراغ بال وارد پیچ شده و بهراحتی دچار کم فرمانی نمیشوند. طی کردن پیچها هم در هر دو اتومبیل با آرامش انجام گرفته و حسی که از آن منتقل میشود بهمانند اتومبیلهای بسیار سبکوزن تر از سدان های دو تنی است. در حالت معمول در طی مقایسهها، حس رانندگی منتقل شده از اتومبیل قویتر بهتر میباشد. اما E63 و M5 از این نظر بسیار شبیه هم هستند و با داشتن ذخیره ای غنی از قدرت و همچنین دیفرانسیل قفل شونده میتوان بر پدال گاز آنها بیرحمانه فشار آورد. در حالی که برخی از ساختههای جدید M Power مثل M4 و M3 برای داشتن کشش و کنترل بدنه بهتر در تلاش بودهاند ولی عملکرد M5 از این نظر بسیار قابلقبول است. اما نکته ای که M5 از آن جهت نسبت به مرسدس بنز E63 در مضیقه قرار دارد همانا کمبود میزان گشتاور تولیدی در دندههای سنگین است.
قیمت:بامو M5 نسخه Jahre Edition با قیمت ۹۱,۸۹۰ یورو عرضه میشود که در حدود ۷,۷۸۰ یورو از مرسدس بنز گرانتر است که البته منصفانه به نظر میرسد و کابین بامو گرانتر از کابین مرسدس بنز احساس میشود و همچنین تجربه رانندگی آن کمی نسبت به مرسدس بنز بهتر است تا در نهایت ارزش پرداخت مبلغ بیشتری را داشته باشد.
بامو M5 Jahre Edition که در واقع برای گرامیداشت ۳۰ امین سال تولید بامو M5 معرفی شده، به صورت تولید محدود و تنها به تعداد ۳۰۰ دستگاه عرضه شده است و به همین دلیل قیمت آن نسبت به نسخه استاندارد ۱۸,۰۰۰ یورو گرانتر استهر دو مدل E63 و M5 امروزه اتومبیلهای آشنایی هستند و در رقابت میان اتومبیلهای سوپرسالن بالاترین جایگاه را دارند. بامو M5 قوای محرکه سطح بالاتری نسبت به E63 داشته و پویایی دینامیکی و کابین آن در مقابل رقیب از جایگاه بالاتری برخوردار است و به همین دلیل مرسدس بنز E63 AMG را شکست میدهد.
نام | مرسدس بنز E63 AMG S | ب ام و M5 Jahre Edition |
نوع و آرایش موتور | V8 به همراه توربو دوقلو | V8 به همراه توربو دوقلو |
حجم موتور | ۵.۵ لیتر | ۴.۴ لیتر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دو کلاچه |
قدرت | ۵۷۷ اسب بخار | ۵۹۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا صد کیلومتر | ۴.۱ ثانیه (۳.۶ برای نمونه 4Matic) | ۳.۹ ثانیه |
میزان مصرف سوخت | ۹.۹ لیتر | ۹.۹ لیتر |
Lord Cezar
۱۰ فروردین ۱۳۹۴بنز . بنز . بنز ….
هم لوکس هم اسپرت …
هر دو خودرو عالی هستن و انتخاب میمونه به علاقه ی خریدار که بنز باز باشه یا بی ام و باز .
Mostafa&S
۱۰ فروردین ۱۳۹۴M5 لایک
E Class دیس لایک
Lord Cezar
۱۰ فروردین ۱۳۹۴کاش نسخه 4matic بنز رو بررسی میکردن تا معلوم بشه چند چند هست این بررسی .
جی تی ار
۱۰ فروردین ۱۳۹۴مهم اینه که دو ماشین شرایط مشابه داشته باشند. می بینیم که دیفرانسیل عقب بی ام و از بنز مشابه هم شتاب بیشتری داره وهم سرعتی بیشتر. M5 هم تو لوکسی ازبنز کم نمیاره که هیچ، به گفته خود آزمایشگر دارای کابینی گران تر است، وهم توی اسپرت بودن و هم هیجان ودینامیک رانندگی از بنز سرتره. طراحی پرابهت و با اصالتش هم که حرفی برای گفتن باقی نمی ذاره. توی یه مقایسه ی دیگه هم تو مجله ماشین که پانامرا و آئودیRS7 بودند به عنوان بهترین شناخته شد.
دم بی ام دبلیو گرم….
جی تی ار
۱۰ فروردین ۱۳۹۴البته این رو منصفانه باید بگم که حقیقتی بیش نیست اون هم اینکه این نسل از ایی کلاس دارای طراحی واقعا با اصالت و زیبا بود و شاد از آخرین بنزهایی باشد که از این دو ویژگی باهم بهره مندند….
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود .
جی تی آر عزیز نسخه محدود هیچ کجا با نسخه تولید انبوه مقایسه نمیشه .
اینو فقط در مورد لوکس بودن گفتم .
همون ساعت مرسدس بنز گویای همه چیزه . ساعت دست ساز IWC
شاهین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴اولا اینجا قدرتمندترین نسخه های M5 و E63 با هم مقایسه شدن و این ربطی به تولید محدود بودن یا نبودن نداره! در ثانی E63 هم نسخه ی استانداردش نیست و پسوند S داره و قدرت موتورش بهبود پیدا کرده.
پارامترهای لوکس بودن یه کابین هم تنها منحصر به یه ساعت نیست.هنوز گله و شکایت خریدارها از کیفیت و جنس آفتابگیرها و پوشش های ستون های CLS و E Class از یادمون نرفته ;)
Mostafa&S
۱۱ فروردین ۱۳۹۴داداش آخه کجای دنیا ماشینو با ساعت مقایسه می کنن من ماشینو می خرم برای هندلینگ و سرعت و کیفیت… نه برای ساعت دست ساز
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود .
مصطفی حرف منو نگرفتی .
من گفتم اون ساعت دست ساز خودش گویای لوکس بودنه .
نگفتم چون ساعت داره پس بهتره . در ضمن هندلینگ و قابلیت های دینامیکی همیشه همراه شما نیست ، در خیابان . کوچه اتوبان . شرایط خاص خودشو داره .
اما لوکس بودن همیشه همراه که این دو شاخه سلیقه ایی است .
در ضمن این ماشین نه بی کیفیته نه سرعت پایینی داره .
از نظر دینامیکی هم تفاوت انها بسیار کمه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود .
شاهین قدرتمند ترین ب ام و 575 اسب بخاره نه 592 .
592 اسب بخاری فقط تولید محدوده و ازش 300 دستگاه ساخته شده .
اگر ربط نداره پس ب ام و در مدلی که تولید محدود نیست چرا 592 اسب بخار خروجی نگرفته ؟؟؟
در ضمن نسخه amg s هم استاندارده چون در تیراژ بالا تولید میشه و محدودیتی برای تولید نداره . به اندازه تقاضا موجوده . نه فقط 300
دستگاه .
مرسدس بنز 3 رده اسپورتی داره :
1 – AMG .
2- AMG S .
3- BLACK SERIES
پس با این حساب باید ب ام و با قدرت 575 اسب بخاری رو به روی مرسدس بنز AMG S قرار بگیره . از هر لحاظ به هم نزدیک تر هستند .
همچین میگی کیفیت افتابگیر و …. که انگار ما یادمون طرف اومد ب ام و سری 5 رو جلوی نمایندگی خورد و خاک شیر کرد که به شکایتش رسیدگی نکردن .
انگار رتبه شما در JD.POWER یادمون رفته که 11 پله از ما پایین تر بودی . انگار یادمون رفته که لکسس و مرسدس بنز با کیفیت ترینها در چین هستند .
مثل اینکه یادمون رفته مدل i3 کولرش افتضاحه . مثل اینکه ….
همه چیزو به هم ربط نده . اینجا بحث کیفیت نیست . بحثه لوکس بودنه .
پایین تر هم یک لینک گذاشتم ، ببینم وقتی اونو دیدی انصافت چقدره شاهین .
جی تی ار
۱۱ فروردین ۱۳۹۴میلاد عزیز, اگهM5 با پکیج competition هم مقایسه می شد از لحاظ فنی و دینامیکی باز هم نتیجه مشابه می شد چراکه مدل دیف عقب بنز باید مقایسه می شد که باز هم کم می آورد. سند حرفم رو هم میشه تو دو شماره مختلف مجله ماشین هم پیدا کرد.
ضمنا بهتره از اشکالات دو برند نگوییم چون هردو برند سوتی هایی داشته اند; آتیش گرفتن s کلاس ها ویا نقص فنی cls ها رو هم در نظر بگیریم…
HAMID
۱۱ فروردین ۱۳۹۴در اینجا بحس این نیست که m5تولید محدوده چرا ؟چون این m5 به خاطر جشن 30سالگی m5 تولید شده و به همین دلیل خاصن به صورت یه خودروی خاص تولید محدود و البته با چند هزار یورو گرانتر به فروش برسه.وگرنه بی ام و میتونست همین موتورو رو m5 معمولی هم بزاره.این کجاش ناعادلانست…؟؟)))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
جی تی آر عزیز من بحث هندلینگ و دینامیک رو قبول دارم . چون واقعا مرسدس بنز در عین حالی که باید اسپورت باشه ، باید نرمی خودشم داشته باشه . اما اختلافشون خیلی ناچیزه و قطعا به جز پیست جای دیگری نمایان نخواهد شد . تفاوتشون فقط در عملکرد حداکثر مشخص میشه .
حالا یک سوال دارم ازت ؟
اگر مرسدس بنز یک نسخه خاص میزد و 610 اسب بخار قدرت داشت و برنده میشد ، بازم اینو میگفتی ؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود . خب حمید جون الان میبینی که اون موتور روی نسخه معمولیش نیست .
حسین
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود. داش میلاد اگر 610 اسب بود رو ولش کن. نسخه 575 اسبی ب ام و هم عملکرد بهتری از این بنز داشت. حتی اگر بنز چهار چرخ محرک هم بود بازم نتیجه همین میشد فقط توی شتاب عقب میفتاد.
ولی خوشم میاد یه تنه داری با انبوهی از افراد و اسناد مقابله میکنیا ;)
دوست داریم داش میلاد
جی تی ار
۱۲ فروردین ۱۳۹۴عزیز دل;منم می خواستم همون حرف حسین رو بزنم. ما می گیم اینجا بی ام و قدرت بیشتر داشت,قبول;اما توی همون لینکی هم که در پایین گذاشتی شتاب بی ام و از دیف عقب بنز خیلی بهتره.
در ضمن بی ام و هم دوحالت کامفورت و کامفورت پلاس برا نرمی بسیار زیاد داره,مهم اینه که اگه دو ماشین قراره چند حالت مختلف رانندگی ارایه بدن,هر کدوم رو به نحو احسن ارایه بدهند.
هیچ کجا نگفته حالت نرم بنز از حالت نرم بی ام و بیشتر و بهتره…
فواد
۱۳ فروردین ۱۳۹۴من خودم طرفدار مرسدس بنز ام ولی انصافا تو بین این دو مدل بی ام و بهتر عمل کرده هم از لحاظ فنی هم از لحاظ قیافه.
محسن
۱۱ فروردین ۱۳۹۴لایک اقا میلاد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود . چاکریم داداش .
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۰ فروردین ۱۳۹۴چقدر این دو تا رو با هممقایسه می کنن.
در هر حال بنز رو به داش بی لم و ترجیح میدم.
این انتخاب من هیچی از ارزش های بی ام و و دینامیک رانندگیش کم نمی کنه
فقط یه سلیقه شخصی
سجاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ظاهراً این دوتا ماشین بجز برندهاشون ، در همه چیزشون تقریباً مشابه هستن .
اما فکر میکنم جواب اینکه کدوم انتخاب بهتریه در حجم موتور هستش :
حجم موتور BMW تقریباً یک لیتر از بنز کمتره ، اما مشخصات و حتی مصرف سوختش تقریباً برابره .
و این یعنی یک موتور اسپرت . . . پرشتاب تر ، پرسروصداتر و احتمالاً خوش صداتر!
بطور خلاصه :
اگه من بخوام بخرم : BMW
اگه بابام بخواد بخره و منهم سوار بشم : Benz
احمدرضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۴آفرین آفرین حرف حساب
سینا
۱۰ فروردین ۱۳۹۴دوست دارم متعصبانه بگم فقط و فقط BMW !!!
mohammad_fm480
۱۹ تیر ۱۳۹۵اششتباهی لایک کردم.گفتنم در جریان باشین
mohsen
۱۰ فروردین ۱۳۹۴هر دوشون عالی ان
ولی من بنزو ترجیح میدم…
مهراب
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ایول به گشتاور بنز…..
ایول به دینامیک ب ام و
MOHAMAD TBAG
۱۰ فروردین ۱۳۹۴هه ….
only bmw for ever …….
اینو خوب به یاد داشته باش ……….
جی تی ار
۱۰ فروردین ۱۳۹۴Your comment needs a BIG LIKE
محمدرضا ♥BMW♥
۱۰ فروردین ۱۳۹۴BMW و دیگر هیچ…
SAEED
۱۰ فروردین ۱۳۹۴هردو عالین
و هر دو با توجه به سدان سوپر سالن بودن قابلیت های دینامیکی بالایی هم دارند
من هر دوشون رو به یک اندازه میپسندم
,ولی بی ام و با ذات اسپرتش از پس مرسدس براومد !!
Pooya
۱۰ فروردین ۱۳۹۴انتخاب بین دو ماشین فوق العاده اصلا برام سخت نیست. BMW M5 Jahre Edition
محمد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴بجز نمونه 4 چرخ متحرک بنز در مدلهای جدید باید فکری به حال رقبای جدید خصوصا دوجهای هلکت بکنند
یحیی
۱۰ فروردین ۱۳۹۴هر دو زیبان .اما کادیلاک cts_v شتاب 3.7و640اسب بخار امکانش هست از هر دو بهتر باشه .ولی باید منتظر تست انها با هم باشیم
Amin.
۱۰ فروردین ۱۳۹۴بهتر بود بجای Jahre نسخه استاندارد M5 با نمونه 4چرخ متحرک E مقایسه میشد تا همچی پایاپای باشه کاملاً.
در کل من E رو ترجیح میدم
به نظرم کابینش خیلی شیک تره و به روح و شخصیت خودرو خیلی بیشتر میاد.
فرید حنیفه زاده
۱۰ فروردین ۱۳۹۴با سلام
امین عزیز حرف شما متین
اما در اون صورت دیگه نمیشد از نمونه 4Matic بنز استفاده کرد چرا که ب ام و ام فایو F10 نمونه xDrive نداره و 4 چهارچرخ بودن نسل بعدی m5 هم هنوز دقیقا تائید نشده پس مقایسه عادلانه ای نمیشد ☺
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود فرید عزیز لیمیتد ادیشن هم عادلانه نیست .
خودروساز تمام سعی و تلاش خودشو میکنه تا اون مدل رو از نسخه معمولیش متمایز کنه. تا جاییکه خریدار رو قانع کنه 18000 هزار یورو یا حالا هر مقداری رو بیشتر پرداخت کنه.
من از شما یک سوال میپرسم ؟
ایا مرسدس بنز نمیتوانست همون دیفرانسیل عقب رو با تغییرات بنیادی و وحشی
خروجیه بیشتر بگیره ؟؟؟
قطعا میتوانست .
اما به نظر من وجود یک دیفرانسیل بیشتر عادلانه تر نسخه ی محدود است .
اما در هر حال عاشق جفتشونم . جای هیچ حرفی نذاشتن
ali mtr
۱۱ فروردین ۱۳۹۴مرسدس E63 AMG S STATE با شتاب 3.5 خیلی سریعه و BMW M5 با شتاب 4.4 کمی کنده اما در سرعت های بالا M5 برتری شو نشون میده یه کلیپ در این مورد هست که پدال ممنون میشم URL اش رو بذاره
ali mtr
۱۱ فروردین ۱۳۹۴http://www.aparat.com/v/pXEyj
HAMID
۱۰ فروردین ۱۳۹۴خدارو شکر یه مقایسه عادلانه بین این دو اتومبیل انجام شد .آخه هی میگفتن e63 بهتره .
شاهین
۱۰ فروردین ۱۳۹۴قبل از هر چیزی میخوام یه سوالی بپرسم و اونم اینه که این مقایسه رو و در واقع شکست مرسدس بنز رو قبول دارین یا نه؟!
پاسخ به این سوال،رازگشای مسائل بعدی خواهد بود…
ارادتمندم
جی تی ار
۱۰ فروردین ۱۳۹۴شاهین جان چون توی ایران طرفدارای بنز بیشتر از بی ام و بیشترن معمولا حق بی ام و خیلی ادا نمیشه ام اینجا احساس می کنم حق بی ام و در یک مقایسه منصفانه کاملا ادا شد….
حسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۴درود. شاهین جان این M5 به نظر من زیاد مناسب این مقایسه نبود، یکم ضعیف بود…. میدونی؟، باید قرمزشو میاوردن، نه؟ ;)
شاهین
۱۰ فروردین ۱۳۹۴عرض ارادت به دوستان عزیزم
BMW از نظر لوکس بودن چیزی از بنز کم نداره و حتی در اینجا بالاتر از خود بنز دونسته شده.توی مسائل فنی و بخش موتوری هم به استثنای گشتاور،BMW برتر ظاهر شده و واقعا باید گفت که مقایسه ی عادلانه ای بوده.البته به نظر من از نظر طراحی هم BMW بالاتر قرار میگیره.(هر چند طراحی و زیبایی مساله ای شخصیه ولی از نظر من بنز تو طراحی ای کلاس بین دو بخش اسپرت و لوکس بودن به نوعی سرگردان و مبهم عمل کرده.)
البته باید بگم انتخاب بین این دو خودرو کاملا “دلی” هستش و هر برندی طرفدارای خاص خودشو داره،کمااینکه اگه اینجا BMW بازنده بود بازم من اونو انتخاب میکردم.برعکسش هم صادق هستش.
در رابطه با رنگ هم باید بگم که دقیقا حسین جان زدی به هدف! BMW M5 و M6 فقط با رنگ قرمز آتشین!
ارادت
فرید حنیفه زاده
۱۰ فروردین ۱۳۹۴با سلام
داداش حسین احتمالا منظورتون یه همچین رنگی نیست ؟
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=777938
Amin.
۱۲ فروردین ۱۳۹۴وای وای وای وای این رنگ سری M واقعاً اعصابِ منو بهم میریزه انــــقد که عالیه لامصب!!
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴فرید جان آخه چرا با روح و روان ما این کارو میکنی داداش؟ نابودم کردی که .. .
شاهین جان همه حرفایی که زدی رو موافقم، فقط اون سردر گم بودن بنز یکم بوی خون میداد :) . یک نکته جالب هم اینکه شتابش با وجود گشتاور کمتر، بیشتر از بنزه!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴شتاب عوامل مختلفی میتونه داشته باشه .
مثل وزن . دیفرانسیل . گیربکس و ضرایب دنده ها .
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴نکتش همینجاس دیگه. وزن M5 بیشتره، پس گیربکس فوق العاده ای داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود .
ما این رو به علاوه کمی نامنصفانگی قبول داریم .
ایا شما این تست رو قبول داری ؟
http://dande6.com/6645/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%DB%8C-m5-2014-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-amg-e63-2014.html
میتونی نسخه اصلیش رو ببینی .
در اونجا مرسدس بنز برنده شده . اونجا از نظر من مقایسه عادلانه تر هست . نسخه محدودی در کار نیست .
تیم تست کننده هم اعتبار بالایی داره .
این هم میشه راز گشای اینکه شما منصفی یا نه .
HAMID
۱۱ فروردین ۱۳۹۴آقا میلاد شما به این میگین عادلانه؟…نسخه چهار چرخ با نسخه ی دیف عقب قابل مقایسه هستش ..معلومه که شتاب بنز بهتر از بی ام و میشه ..ضمنا به همینم گفته ی مجله نگاه کنی میبنی که گفته هندیلینگ و پویایی و..بی ام و که تو ذاتش هست بهتره.
صادق
۱۱ فروردین ۱۳۹۴میلاد جان چون اینجا BMW برنده شده از نظر هوادارای BMW این تست عادلانه اس
اونجا چون E63 برنده شده از نظر هوادارای بنز عادلانه اس
اینجا تعریف عادلانه یا منصفانه یکم عوض شده
داداش من شما داری از انصاف صحبت میکنی، آیا انصافه که یه خودروی 4چرخ متحرک با یه خودروی دیف عقب مقایسه بشه؟!؟!؟!؟؟
از طرفی کاملا مشخصه که BMW در شتاب ثانویه کاملا از بنز بهتر عمل میکنه که اینم میتونید از میانگین سرعت 1/4 مایل تشخیص بدید که نشون از گریبکس فوق العاده قوی و سریع BMW داره
از طرفی ترمز هر 2 خودرو یه مسافت رو ثبت کرده که طبق متن خودت 32.3 متر هستش، در چه حالتی؟؟؟ در حالتی که BMW نزدیک به 80 کیلو سنگین تره (این سنگینی وزن رو برای همه ی موارد مث سرعت و شتاب و هندلینگ و… هم حساب کن)
جی تی ار
۱۱ فروردین ۱۳۹۴آقا میلاد من باهم گفتم. اگه این مقایسه عادلانه نیست اونی که تومجله ماشینه و دیف عقب تولید نامحدود دوتاشون رو مقایسه کرده چی??? آیا اصلا منطقیه که یک خودروی چهار چزخ رو با یک دیف عقب توشتاب مقایسه کنی?’? بپذیر دیگه!!!!…
جی تی ار
۱۱ فروردین ۱۳۹۴منظورم این بودکه بالا هم گفتم…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
بله عدلانه است حمید و جی تی ار و صادق عزیز .
فول ترین مدلها رو به روی هم . نه نسخه خاص جلوی اخرین مدل .
هر خودروسازی فول ترین مدل خودشو معرفی میکنه . مثل کادیلاک که موتور 640 اسبی داره .
اونجا هم کادیلاک هم موتور قویتر داشت . هم سبک تر بود و … بازم قبول نکردن که شتاب کادیلاک کمتره نسبت به بنز . همتون میگین شتاب بنز به خاطر دو دیقرانسی بودنشه .
اصولا فولترین مدل هارو با هم مقایسه میکنند . هم تو تجهیزات . هم تو قوای فنی .
کاری ندارن کدوم مدل نسخه محدود داشته .
به نظر شما مقایسه ب ام و LI 760 با مرسدس میباخ کار درستیه ؟؟؟
مرسدس بنز نسخه میباخ یچیز دیگست . تازه موتورشم ضعیف تره .
فول ترین مدل در مقابل فول ترین مدل . هردو تولید انبوه .
peyman
۱۰ فروردین ۱۳۹۴چقدر خوبه که آدم بینه بهتر و بهترتر انتخاب کنه
کنه از اوله زندگیمون انقدر از بینه بدو بدتر انتخاب کردیم خسته شدیم
بی ام دبلیو بهترتره هستش
میلاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴تو اکثر مقایسه هایی که من خوندم بی ام و برتری جزیی نسبت به بنز داره اما به نظر بنده به دلیل اینکه بی ام و نسبت به بنز کمتر تو ایران شناخته شده نظر بازدید کننده ها بیشتر به بنز متمایله.
محمدرضا ♥BMW♥
۱۳ فروردین ۱۳۹۴آمار واردات بی ام و از بنز خیلی بیشتر بوده :)
حسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۴درود. هر دو عالی اما توی یه چیزی موندم: M5 در سال 2012 برای اولین بار با قیمت 100 هزار دلار وارد بازار شد ولی الان قوی ترین نسخه ش که تولید محدود هم است با قیمت کمتر وارد بازار شده. :)
یک نکته هم اینکه هر دو خودرو الان دیگه پیر شدن و بعد از چند سال رقابت نفس گیر، رقابتشون رو باید به نسل بعدشون منتقل کنند. طرفدار ب ام و هستم ولی ناگفته نماد که شتاب M5 از صفر تا صد 3.8 ثبت شده و این زمان برای مرسدس با سیستم 4-matic برابر 3.7 هستش.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود .
حسین جان منابع ارقام مختلفی میدن .
اما مرسدس بنز E63 AMG S 4MATICK سدان 3.4
و مرسدس بنز E63 AMG S 4MATICK استیشن 3.7
و این را هم بگم که به مصرف ب ام و توجه کنی .
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود. داش میلاد من طبق اون مقایسه ای که توی مجله ماشین چاپ شده بود گفتم. (همون که M5 بین سوپر سدانها اول شده بود ;) )
اینم بگم در ادامه جواب کامنت بعدیت: نسخه استاندارد ب ام و 575 اسبه که اونم همچین کم نیست
در نهایت اینجا ما خوشحال تریم، توی مقایسه لوکسها شما خوشحالتر. من که جفتشونو دوست دارم
Reza ///AMG
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود میلاد جان
طبق چیزی که دیدم استیشن هم همون شتاب ۳.۴ رو داره
رهگذر
۱۱ فروردین ۱۳۹۴هر دو عالی هستند بی ام و ولی نسخه مخصوص و تولید محدود هست ایکاش نسخه استانداردش استفاده میشد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود .
اول از همه لازم به ذکر است که بگم این مقایسه تا حدودی ناعادلانه است . هیچ وقت یک مدل لیمیتد ادیشن و نسخه محدود رو با یک نسخه تولید انبوه مقایسه نمیکنن .
این به ما ربطی نداره که ب ام و چهار چرخ متحرک نداره . میتونست داشته باشه و اونوقت با مدل E63 AMG 4MATICK مقایسه میشد .
در دنیا و عرف و رسمه که نسخه های تولید محدود متمایز تر از نسخه تولید انبوه ظاهر میشن .پس جای تعجب نداره که ب ام و کابین لوکس تر داشته باشه . البته از نظر من نیست . خیلی بیروحه . ب ام و میتونست از رنگبندی های خیلی بهتر استفاده کنه . همانند دیگر مدلهاش که از رنگ کرم و چوب خالص استفاده میشه .
جالب اینجاست که ب ام و با حجم کمتر مصرفش هم اندازه بنزه . !!!!!!!
قطعا مرسدس بنز هم میتوانست با دستکاری ECU به خروجی های بالاتر برسه . اما خب سیاست هر خودروسازی فرق میکنه .
در دینامیک و عملکرد هم اگر مرسدس بنز دست و بال زیر مجموعه معظم AMG را باز بگذارد ، شاهد دینامیک و فرمان پذیری و هندلینگ مثال زدنی در حد پورشه ، همچون
مرسدس بنز SLS AMG GT هستیم . اما همچنان که قبلا عرض کردم ، متأسفانه AMG در
اسپورت کردن های مدلهای سدان و … باید در چهار چوب و قالب مرسدس بنز عمل کند ، نه بیشتر .
این مقایسه مثل این میمونه که ((( Mercedes-Benz SL Mille Miglia 417 Edition )))
رو با ب ام و 630 یا 640 مقایسه کنی . ( از لحاظ لوکس بودن گفتم . )
در هر حال از فرید عزیز تشکر و قدردانی میکنم که برای ما وقت گذاشتند و این مطلب رو ترجمه کردند .
در اخر بگم اگرچه مقایسه تا حدودی میتونست منصفانه تر باشه اما در اخر انتخاب سلیقه ایی است . من که منتظر نسل جدید E کلاس میمانم . هرچند که اعصاب منو با اون شباهت های زیادش نسبت به C &S خورد کرده ، اما چه کنم که عاشقم .
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود. اتفاقا داش میلاد من خیلی دوست داشتم یه مقایسه بین این دوتا انجام بشه در شرایطی که بنز دیف عقب باشه.
در مورد مصرف هم درست میگی، اما اینو هم در نظر بگیر که ب ام و با این مصرف چه قدرتی از موتور گرفته!! در ضمن به نظر من بنز کار درستی کرده که قدرت زیادی از موتور نگرفته، چون این میزان قدرت برای یک سدان کافیه و قدرت بیشتر از 600 اسب برای یک سدان بیش از حده و باعث اتلاف نیرو و افزایش استهلاک میشه. بنز گشتاور بالایی گرفته که اونو هم مدیون حجم بالای موتورشه. در کل میخوام بگم زیاد بودن مصرف ب ام و به خاطر کمتر بودن حجم موتورش و استخراج قدرت و گشتاور بالا از این موتوره.
اگر M5 نسخه معمولی رو با 4-matic بنز مقایسه کنیم بازم ب ام و فقط توی شتاب عقب میفته و در هندلینگ و دینامیک شاسی و عملکرد بهتر عمل میکنه و مرسدس هم میخواست دست و بال زیر مجموعه معظم AMG را باز بذاره، به ما ربطی نداره ;)
در مورد اتاق هم به نظر من ب ام و (کاری به تکراری بودنش ندارم) طراحی فضایی تری داره و یه جورایی انگار از آینده میاد (البته نه به شدت i8) و بنز یک کابین لوکس با طراحی معمولی و پر از کلید و دکمه داره. در مورد رنگ بندیش هم بگم که ب ام و در مدلهای M معمولا و اغلب از رنگ مشکی استفاده میکنه تا فضا اسپرت تر و خشک تر بشه
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴راستی اینو یادم رفت بگم که بهتره عکسای رنگی کابین ب ام و رو ببینی چو عکسی که اینجاست سیاه و سفیده. کابینش هیچ تفاوتی با کابین M5 معمولی نداره و جایی ندیدم که بنویسن از مواد با کیفیت تری استفاده کرده. در ضمن من مقالات مقایسه M5 و E63 amg زیاد خوندم، توی اکثرشون M5 در دینامیک موفق تر بود و بنز در آرامش. مقاله مجله ماشینو هم که خودت حتما خوندی.
از طرفی هم بنز و هم ب ام و میتونستن خروجی بیشتری از موتوراشون بگیرن اما این کارو نکردن چون معقول نیست و نیازی هم بهش نیست. در عوض با قدرتهای تقریبا برابر تمرکزشون رو روی مسائل دیگه گذاشتن. که گویا ب ام و بهتر عمل کرده (حتی در نسخه معمولی)
و اینکه بخش M پاور ب ام و در برابر استفاده از سیستم x-drive خیلی مقاومت نشون میده وگرنه M5 هم الان چهار چرخ محرک بود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
اول از همه بگم هیچ ماشینی کامل نیست . همون پورشه هم در یکسری چیزها پایین ت و ناقص تر از بنز بود .
اختلافشون ناچیز بود . هر چی که بود توسط خود بنز بوده نا مثل ب ام و بیاد با تویوتا همکاری کنه برای نسل بعدیه Z4 .
دوم اینکه مرسدس بنز E63 AMG S نسخه معمولیش بوده . اما ب ام و نبوده .
شما باید فول ترین مدلهارو با هم مقایسه کنید . هر خودرزوسازی بر اساس سیاستش نسخه فول مدلشو معرفی میکنه . حالا ب ام و نخواسته دو دیفرانسیل بزنه . خودش خواسته .
هر خودروساز در مدل فولترین باید به فکر همه چیز باشه .
حسین
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود
داش میلاد پورشه رو نفهمیدم چرا وسط کشیدی!؟!
بله درسته، باید نسخه تولید انبوهشون مقایسه بشه و منم نمیگم که برای مقایسه با M5، بنز نباید 4ماتیک داشته باشه. فقط گفتم دوست داشتم یه نسخه دیف عقب بنز رو در مقابل M5 میدیدم. اما میدونم که بنز در نسخه استاندارد هم در مقابل M5 همچین برنده هم نیست. (نه با اختلاف زیاد، ولی در نهایت نویسنده M5 رو انتخاب کرده. و معمولا هم از چسبنگی زیاد بنز به جاده تعریف و تمجید کردن و البته گله هم کردن و گفتن اونقدر چسبندگیش زیاده که لذت رانندگی رو کم میکنه)
اما یه حرفی زدی که بوی خون میداد: ب ام و برای نسل بعدی Z4 رفته با تویوتا همکاری کرده؟ یعنی برای ساختن ماشینی که خودش تو ساختنش استاده، رفته دست به دامن تویوتا شده؟؟؟ نه داداش من. ب ام و در سیستمهای هیبریدی خیلی پیشرفت کرده اما تصمیم گرفته از تویوتا هم کمک بگیره و تویوتا برای ساخت یک ماشین اسپرت از ب ام و کمک میگیره، بعد به خاطر کم کردن هزینه ها، تصمیم گرفتن از شاسی نسل آینده Z4 استفاده کنند که احتمالا در نسل بعد سوپرا استفاده بشه. یعنی در اصل ب ام و هستش که داره Z4 خودش رو در اختیار تویوتا قرار میده.
بعدشم اینجا بحثمون ربطی ب Z4 نداشت اصلا… یعنی مثل اینه که من بگم بنز برای ساخت موتور از آستون کمک گرفته (خودت باشی چقد داغ میکنی؟)
صادق
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود میلاد عزیز
میلاد جان همون amg gt هم که با دسته باز ساخته شد باز هم نتونست در هندلینگ و پویایی کاملا حریف پورشه بشه
یکی از بزرگترین تفاوتای این نسخه ی m5 با نسخه ی معمولی توی برداشتن محدودیت سرعته که اینجا زیاد روش بحث نیست ( گرچه بدون محدودیت هم بی ام بهتره)
از طرفی توی کیفیت فرقی با نسخه ی معمولی نداره
درثانی گیریبکس این m5 هم با نسخه ی عادی تفاوت نداره، میبینیم که bmw در پویایی و تعویض دنده ها از بنز بهتر بود و همینطور با حجم کمتر شتاب بهتری از بنز داشت
یه نکته ی دیگه هم خب طبیعی هستش زمانی که حجم موتور کمتره و شتاب بهتره باید مصرفش بالا باشه دیگه
بعدشم میلاد نمیشه بگیم که m5 هم میخواست چهارچرخ متحرک داشته باشه :)
خب داداش e63 هم که نسخه ی عادیش نبوده
در آخر هم بگم میلاد جان هر جا که m5 بوده، چه معمولی چه ویژه، از بقیه ی سدانهای رقیبش بهتر بوده
ارادتمند
مجتبی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴سلام
موافقم صادق خان
بدون تعصب باید عرض کنم این دو خودرو هردو خوب و عالی هستن اما باید یکم واقع بینانه نگاه کرد و حق بی ام و رو ضایع نکرد.
متاسفانه به قول یکی از دوستان توی ایران در گوش بچه تازه متولد شده فقط بنز بنز میکنن و بچه فقط بنز و میشناسه غافل از اینکه بی ام و رقیب و هم سایه بنز هیچ وقت نه تنها کم نیاورده بلکه پابه پا و حتی جلوتر هم بوده.
واقع بین باشین نه متعصب .این برای دفعه بی نهایت…..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
مجتبی جان من با حرفت مخالفم . اون زمان مراجع و منابع خیلی کمتر بود . اما طرف با یک سرچ ساده میتونه پی ببره که کدام خودروساز در کدام شاخه بهتره . اون زمان گذشت داداش .
Mclaren
۲۵ فروردین ۱۳۹۴دقیقا مثل زمانی که مکلارن رو با فراری و پورشه مقایسه میکنن طرف اصلا اسم مکلارن نشنیده میاد اینجا پورشه پورشه یا فراری فرای میکنه منکر قدرت تموم نشدنی پورشه و فراری نیستم اما مکلارن هم گاری نمیسازه. این حرف دل بنده بود :D
جی تی ار
۱۱ فروردین ۱۳۹۴با تمام احترامی که برای میلاد عزیز قاىلم امابا همون منطقی که کامنت گذاشته باید بگم اینکه AMGقدرت بیشتری از موتور بیرون نکشیده و اینکه ساست بنز قابلیت دینامیکی بالا به سدان هاش بده واقعا به ما ربطی نداره!!!…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
چرا بیشتر از 600 اسب بخار زیاده واسه یک خودروی سدان ؟؟؟
اتوبان سرعت ازاد دارن ، سرعت و قدرت بالا هم میزنن .
اما شما در بحث دینامیک و هندلینگ ، زمانی میتونی به حداکثر قابلیت هاش برسی که توی پیست باشی . نه اینکه شما تو سرعت با ب ام و بپیچی و با بنز اگر بپیچی بری لای باقالیا .
تو بحث هندلینگ و دینامیک بله ب ام و با اختلاف ناچیزی بالاتره .
حالا هروقت شد برات عکس های لوکس تر و باکیفیت تر کابین ب ام و رو برات میفرستم تا ببینی . ترکیب چوب و رنگ کرم . چه چیزی میشه .
حسین
۱۲ فروردین ۱۳۹۴بازم درود (میگم داش میلاد من درود گفتنو از شما یاد گرفتم، اول همه کامنتهام باید بنویسم؟؟؟ )
عکسای زیادی دیدم، دستت درد نکنه داش. من نمیگم میری لای باقالیا، اتفاقا بنز چسبندگی بیشتری داره که اونم مربوط با سیاستهای کمپانی میشه. در واقع سیستم کنترل پایداری ب ام و در حالت تنظیم اسپرت، طوری عمل میکنه که عمدا به ماشین اجازه لغزش بده (به صورت کنترل شده) تا راننده های غیر حرفه ای هم بتونن از رانندگی لذت ببرن و حرکات نمایشی انجام بدن.
من به صورت غیر مستقیم از خود خود شخص جرمی کلارکسون شنیدم که برای یک سدان، قدرت بیشتر از 500 اسب زیاده و با دود کردن لاستیکها اتلاف میشه!! حالا اینا سوپر سدان هستن میگیم 600 اسب.
Ahmad..F12
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود به همه
فرید جان ممنون داداش
هردو خودرو عالی هستند، E63 و M5 هم مانند C63 و M3،
انتخاب یکی از بین این دو خودرو خیلی سخته و فقط سلیقه و کمی تعصب روی برند مورد علاقه هست که میتونه توی انتخاب تاثیر گذار باشه
صادق
۱۱ فروردین ۱۳۹۴درود
اگه کوچکترین شکی هم به m5 داشتم دیگه برطرف شد
فقط BMW
M5
۱۱ فروردین ۱۳۹۴خدایش هردو عالیییییی !
من خودم طرفدار BMW هستم اما اینجا بنز یه چیز دیگس !
افشین
۱۱ فروردین ۱۳۹۴من که هیچ حرفی ندارم
الان ده دقیقه است دهنم بازه ! ! ! ! !
قیافه ام هم اینطوری : O__o
Ehsan
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بازهم شاهکاری دیگر از BMW
;-)
میلاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴رنگ خاکستری رو خیــــــــــــــلی دوست دارم.اگه فقط اون رینگای ب ام و مشکی هم بود که دیگه …
علی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴هر دو انصافا عالی عالی بستگی به انتخاب هر شخص داره
محمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بین بنز وbmw در هر کلاسی فقط بنز . چه از نظر سواری وکیفت خودرو.
شما هم بااین حکم ها ونتیجه گیری هاتون.
ebi
۱۳ فروردین ۱۳۹۴توی طراحی کابین m5 سرتره نمای بیرونیش هم با ابهت تره
military
۱۳ فروردین ۱۳۹۴خب بی ام و بهتره ولی من با E63 بیشتر ارتباط برقرار کردم
در کل باید توجه داشت که بنز نسخه تولید انبوه است ولی بی ام و مدل خاصه
ebi
۱۳ فروردین ۱۳۹۴bmw در طراحی مدلای جدیدش اصالتش رو بهتر حفظ کرده
احسان
۱۷ فروردین ۱۳۹۴مرسدس
arya
۲۳ فروردین ۱۳۹۴M5 Jahre Edition رو تو سایت bama.ir برای فروش گذاشتن.
قیمت:2/800/000/000