هماکنون که نسل جدید بامو X5 با کد G05 رونمایی شده طبیعی است که آن را با رقبای اصلی مقایسه کنیم. فعلاً نمیتوانیم این خودرو را در جاده تست کنیم تا ببینیم که دینامیک سواری آن چگونه است اما میتوانیم از نظر طراحی ظاهری و کابین آن را با اصلیترین حریفان سرشاخ نماییم. یکی از محبوبترین شاسی بلندهای این کلاس که رقیب قدرتمندی برای X5 محسوب میشود آئودی Q7 است. این دو خودرو چگونه با یکدیگر سرشاخ میشوند؟
امتیاز به زیبایی امری کاملاً سلیقهای است. نسل فعلی Q7 هنوز هم خودروی بسیار شیکی بوده اما خب با گذشت چند سال از عمر آن نمیتوان لقب جذابترین خودروی کلاس را به ارباب حلقهها داد. از نظر جذابیت نسل جدید بامو X5 خودروی بهتری است. نمای جلوی این خودرو اسپورت تر و گیراتر بوده و این به لطف جلوپنجره با ابهت و چراغهای عصبی ایجاد شده است. این خودرو همچنین دارای دو خیز قوی در کاپوت است که باعث شده با خودرویی عضلانی طرف باشیم. اگرچه نمای جلوی Q7 هم خوب است اما در این بخش خونسرد بوده و میانهروتر عمل کرده است. اگرچه آئودی خودروی خوشتیپی است اما X5 جذابتر نشان میدهد.
همین داستان در پروفایل جانبی نیز صادق است. درحالیکه Q7 در نمای جانبی کمی ساده است اما X5 جدید خط شانه گیراتری دارد. این خط به سمت بالای قوس چرخ عقب حرکت کرده و ماهیت دیفرانسیل عقب و عضلانی خودرو را نشان میدهد. همین ایده در نمای عقب هم بکار گرفته شده و جایی که چراغهای چند گوشه Q7 ظاهر خوبی ایجاد کردهاند اما کمی پیش پا افتاده بوده ولی چراغهای X5 نازک و نرم هستند.
اما برتری نسل جدید X5 در بخش کابین کمی رنگ میبازد. آئودی هماکنون خودرویی چندساله است اما کابین فوقالعاده خوبی دارد. ورودیهای هوای افقی، کاکپیت مجازی و نورپردازی LED باعث ایجاد فضایی لذتبخش و مدرن شدهاند. X5 فضای داخلی بسیار خوبی داشته و پر از متریال درجهیک است اما کمتر از حد انتظار دوستداشتنی میباشد. کابین این خودرو هنوز هم عالی است اما شاید کابین Q7 کمی جالبتوجهتر باشد. تنها چیزی که در آئودی سالخورده نشان میدهد صفحهنمایش MMI است که از داشبورد بالا میآید. البته نیمه پر لیوان اینکه صفحه نمایش یاد شده به جای خود بازمیگردد و نمای سنتی و خوبی ایجاد میکند.
در کل به نظر میرسد بامو X5 جدید خودروی خوشتیپتری است. البته منظور ما این نیست که آئودی Q7 ظاهر خوبی ندارد اما در مقایسه با BMW کمی عقب میافتد؛ اما آئودی برای برخی افراد فوقالعاده است ولی از نظر بصری باواریایی تازهنفس خودروی زیباتری به نظر میرسد.
منبع: bmwblog
امیرمحمد
۲۰ خرداد ۱۳۹۷به نظر من که توارگ از هردوتاشون طراحی جذاب تری داره?
مهدی
۲۰ خرداد ۱۳۹۷با تمام احترامی که برای ارباب حلقه ها قائلم ولی خب چیکار کنم طراحی Q7 جلوی این غول باواریا مثل یه اسباب بازی میمونه
به خصوص این که کیو هفت رو وسط دار و درخت ازش عکیس گرفتن ایکس فایو تو جهنم دره
Emperor Lamborghini
۲۰ خرداد ۱۳۹۷فقط نظر شخصی خودتون رو گفتید
به نظر خیلی ها هم X5 جلوی Q7 مثل اسباب بازی بچه هاست !
البته من که اینطور فکر نمیکنم و طراحی هر دو رو دوست دارم ، اما اگه 1000 بار فرصت انتخاب داشته باشم جائی که Q7 هست به X5 فکر هم نمیکنم !!!
امیرحسین
۲۰ خرداد ۱۳۹۷این روزا اینقد رقابت شدید شده که برندهای اقتصادی هم به برندهای لاکچری نزدیک شدن… بی ام و و بنز و آِئودی و پورشه به قدری رقابت دارن که هر کدوم جدیتر باشن قطعاً برتر هستند هر چند با اختلاف ناچیز…اینجا هم ایکس 5 از کیو 7 جدیدتر و با اختلاف کمی برتره.
امیر
۲۰ خرداد ۱۳۹۷در طراحی خارجی به نظرم آئودی یه ذره جذابتره و ابهت و اصالت داره اما در طراحی داخلی قطعا بی ام و بهتره.کابین آئودی دیگه سالخورده شده
در کل انتخاب من آئودیه چون کاملا ثابت شده اس و car and driver هم اون رو بهترین SUV لوکس دنیا معرفی کرد :)
Emperor Lamborghini
۲۰ خرداد ۱۳۹۷آئودی حس یه مرد 40 ساله رو داره که در اوج بلوغ و پختگی و در بهترین حالت خودش قرار داره !
اما BMW مثل پسر 25 ساله ای هست که میخواد به همه ثابت کنه خیلی باحاله !
نیما
۲۱ خرداد ۱۳۹۷شخصا طراحی داخلی آئودی برام خیلی جذاب
جدای از سلیقه کلا برای آئودی احترام خیلی خاصی قائلم
me84
۲۰ خرداد ۱۳۹۷.
چه داخل و چه بیرون BMW رو میپسندم
Sina
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ظاهر بیرونی کیو ۷ جذابیتی نداره یعنی از همون اولشم نداشت خیلی سادست شاید با خرج 90هزارتا و خرید مدل اس لاین یکم بحث قیافش عوض شه
بیشتر فولکس واگن وار عمل کرده تا آئودی وار
منظورم از ساده بودنش اینه که شرکتی که ماشینای وحشتناک زیبایی مثل RS7 با اون جلو پنجره و چراغهای زیباش میسازه یا اونs7 وS8 و…همچین ماشین سرو ساده ای مثل کیو ۷ ازش انتظار نمیرفت
انتظار بیشتر از اینها بود
در صورتی که میبینم ب ام و همون جذابیت و خشنی و عضلانی بودن ام ۳ و ام ۵ رو توی ایکس۳ و ایکس۵ هم پیاده کرده
محمد
۲۰ خرداد ۱۳۹۷q7 تو بعضی از عکساش از نمای نیم رخ بیشتر شبیه یه استیشن بزرگه تا یه شاسی بلند
این ایده در دوم پایین صندوق عقب x5 هم خیلی جالبه لازم نیست دیگه همیشه کل در صندوقو باز کنی
علیx76
۲۰ خرداد ۱۳۹۷جلوپنجره ب ام و یکم زیاد بزرگ نیس؟
Kian70
۲۰ خرداد ۱۳۹۷بی ام و ظاهر جا افتاده تری داره
رامتین
۲۰ خرداد ۱۳۹۷کاملا مشخوده از نظر طراحی داخلی و خارجی، bmw بهتره و از نظر پرفورمنس هم باز bmw.
فتنه گوساله سامری
۲۰ خرداد ۱۳۹۷قطعاx5.بی نهایت جذاب وخشن طراحی شده.یکsuvهمه کاره مردونه
فتنه گوساله سامری
۲۰ خرداد ۱۳۹۷http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-21.jpg
فتنه گوساله سامری
۲۰ خرداد ۱۳۹۷http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-18.jpg
فتنه گوساله سامری
۲۰ خرداد ۱۳۹۷http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-03.jpg
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-07.jpg
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-24.jpg
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-06.jpg
فتنه گوساله سامری
۲۰ خرداد ۱۳۹۷اینم چندتا عکس خیلی قشنگ ازX5
پژمان
۲۰ خرداد ۱۳۹۷کمی عقب تر !!!؟؟؟ طراحی Audi خیلی قدیمی و خسته کننده است همشون هم یک شکلن
shirko
۲۰ خرداد ۱۳۹۷صدرصد وبدون شک ب ام و ایکس ۵ ، ائودی حرفی واسه گفتن در برابر این نسل ب ام و نداره .
Hamid...Audi
۲۱ خرداد ۱۳۹۷به نظر من آئودی واقعا پخته تره و در کنار اسپرت بودن طراحی سنگینیش رو هم حفظ کرده.در کل آئودی رو به بامو ترجیح میدم مخصوصا توی نمای پشت…
سودازده
۳۰ خرداد ۱۳۹۷اتفاقا نمای پشت ب ام و خیلی زیباتر و گیراتر شده به نظرم…قبلا دوسش نداشتم ولی حالا عاشقشم
سودازده
۳۰ خرداد ۱۳۹۷نسل قبلی ام5 رو زیاد دوس نداشتم(بیشتر به خاطر چراغ عقبش) ولی الان عاشق اینم(مخصوصا چراغ عقبش)