بامو X7 اولین شاسیبلند تاریخ این شرکت در کلاس شاسی بلندهای لوکس فول سایز است. این کلاس سالهاست در تسلط خودروهایی همچون رنجروور و مرسدس بنز GLS کلاس میباشد. احتمالاً مرسدس بنز همچون همیشه رقیب اصلی بامو X7 خواهد بود. شاید حتی بتوان گفت بامو با تولید این شاسیبلند بزرگ تنها به جنگ GLS کلاس رفته است. خب ببینیم این دو خودروی آلمانی چگونه با یکدیگر دستبهیقه میشوند.
نسل جدید GLS کلاس در راه بوده و نسل فعلی این خودرو کاملاً قدیمی است. البته GLS جدید فعلاً رونمایی نشده بنابراین مجبوریم این دو را در همین حالتی که هستند مقایسه کنیم.
واضح است که در نمای جلو بامو X7 بسیار خشنتر میباشد. جلوپنجرهی کلیوی شکل بسیار بزرگ این خودرو سرراست بوده و کل نمای جلو را تحت تأثیر خود قرار داده است. در مقابل مرسدس GLS را داریم که نرم و روانتر و شاید کمی زیباتر باشد حتی با اینکه به روش خود مرسدس خودروی باابهت و خشنی میباشد. در این بخش مرسدس بنز برنده است. X7 واقعاً جذابتر از آن چیزی هست که تصور میکردیم اما نمای جلوی آن خیلی با انتظارات بالای ما همخوانی ندارد.
در پروفایل جانبی خصیصههای خاص بامو نمایان است. البته در این بخش هر دو خودرو تقریباً مشابه هم بوده و کاملاً شبیه هم میباشند؛ اما به نظر ما X7 تناسبات بهتری داشته و جذابتر است. در این بخش باید به ستون D مرسدس اشاره کنیم که خیلی جذاب به نظر نمیرسد. این حقیقت که شما همیشه فاصلهای کوچک بین تریم بخش بالایی و پایانی ستون D میبینید کمی ارزانقیمت نشان میدهد. همچنین شکل ستون D مرسدس GLS نیز کمی عجیب فرم گرفته است.
اگرچه بامو X7 زیباترین خودروی کلاس خود نیست اما جذاب و بالغ است. این خودرو از نمای جانبی قدبلند و قوی به نظر رسیده و درعینحال ظریف و باوقار است. X7 از خطوط کاراکتر مناسب و جذاب استفاده کرده و از شلوغکاری نیز دوری کرده است. در این بخش بامو برنده میشود.
در نمای عقب هم مرسدس کمی ناپخته دیده میشود. این بخش خودرو ظاهر بدی ندارد اما به نظر میرسد طراحان مرسدس نتوانستهاند تصمیمی کامل درباره آنچه از بخش عقب GLS میخواهند بگیرند. این در حالی است که نمای عقب X7 بسیار تر و تمیز و یکدست است. چراغهای عقب و تریم نواری این خودرو شبیه آن چیزی است که در نسل فعلی سری ۷ بکار رفته اما این تنظیمات در برادر قدبلند بهتر به نظر میرسد. بخش عقب GLS ظاهر بدی ندارد اما به اندازهی X7 جذاب نبوده بنابراین بیمر برنده است.
تصمیمگیری درباره داخل کابین این دو خودرو به سلیقه شخصی مربوط میشود. هر دو خودرو کابین بسیار زیبایی داشته و انتخاب برنده سخت است زیرا فاصله زمانی زیادی بین هر دو دیده میشود. بامو X7 بسیار جدیدتر بوده بنابراین انتخاب آن به عنوان خودروی برتر در بخش داخلی منصفانه نخواهد بود. با این وجود شاهد کابینی در مرسدس هستیم که از صفحات نمایش زیادی استفاده نمیکند. در طرف مقابل طراحی X7 یکدستتر بوده و نمای مدرن و دکمههای کمتری دارد.
خبر تازه کانال تلگرام مجله خودرو امروز اعلام کرد شرکت داىملر المان امسال 10 درصد سود دهىش کاهش خواهد ىافت که دومىن باره که خبر کاهش سود دهى رو اعلام کرده
فرض کن دایملر کلا نابود بشه فقط یک دسته از آدمها هستن که از شکست سایرین خوشحال میشن اون دسته رو هم همه میشناسن که چجور آدمهاای هستن اینجوری که خبر رو دادی امیدوارم جزو اونا نباشی
کاملا درسته ولی خب این مقاله مهر خاموشی رو بر دهان کسایی میکوبه که مدام میگفتن طراحی X7 افتضاحه به نظرم مرسدس از نمای بغل زیادی شبیه رقبای آمریکایی شده بی ام و خیلی آلمانی تره
طراحی GLS برای زمانیه که بنز زیباترین ماشینای دنیا رو می ساخت یعنی قبل از جلوس کردن آقای واگنر و این یعنی طراحیش از x7 خیلی بهتره.حقیقتا این جلو پنجره دو تکه بزرگ بی ام و با چراغ های باریک جلو اصلا همخوانی نداره نمیدونم چرا این کارو کردن حد اقل همان طور بخش عقبش شبیه سری ۷ هست جلوشم اینطوری بود خیلی بهتر می شد.البته نظرات درباره طراحی سلیقه ایه و قطعا x7 در بخش های دیگر خواهد درخشید.
طراحی X7واقعا باشکوه تره.یه حس خیلی تنومندی توطراحی جلوشه.طراحی عقبش هم کاملا سرتره.طراحی بنززیادی شبیه ون شده وعقبش باسراگزوزهای کوچیک همخوانی نداره بااین جسه.درداخل کابین هم که کاملاX7سرتره چه ازنطر طراحی وچه کیفیت کابین که حتی ازمرسدسSکلاس هم کیفیت این کابینX7بهتره
والا باید خدمت دوستان بگم که استفاده از جنس خوب برای ساختن یه کابین گرون تکنولوژی حساب نمیشه حتی تیونر های کوچیک هم همچین کارهایی میکنن استفاده از مترایل با کیفیت کار شاخی نیست از دست همه کمپانی ها برمیاد فقط استراتژی کمپانی ها با هم فرق میکنه گفتم بگم در جریان باشید
مثل همیشه آمریکا ایها میتونن بسازن اما دوست ندران لینکلن میتونه بازار مرسدس رو بگیره اما دوست نداره مثل من که میتونم ۱۰۰تا فراری بخرم هر روز با یکیشون حال کنم اما دوست ندارم
ببین به نظر شما آمریکایی دوستا آمریکا میتونه کل خودرو سازی دنیا رو رو انگشت کوچیکش بگردونه اما دلش نمیخواد تو استراتژی های اقتصادیش نیست که بخواد ما نمیفهمیم
هردو این ماشین ها چیزی فراتر ازظاهر هستن.لذت وشکوه رانندگی در این خودروها در کمترSUVپیدا میشه.اگه X7 بااین چنین کیفیت وپیشرفته ترین امکانات وبهترین مهندسی ساخت شاسی ولذت رانندگی شمارو ارضا نمیکنه دراین خاندان اشرافی ترینSUV دنیاهم وجود داره رولرزرویس کولیان که یه قصر متحرک(یه تکه الماس خیلی بزرگ)هستش میتونه انتخاب شما باشه
داشبورد و سقف بزرگ سانروفx7 و خیلی قشنگتره.عقب و چراغ عقب بنز زشت هست.جلوپنجره بنز قشنگتره.طول هر دو ماشین بخاطر صندلی ردیف سوم زیاد شده و برای اس یو وی و کراس اور صندلی ردیف سوم یه چیز الکی و بدرد نخور هست و فضا رو الکی اشغال کرده و باعث زشت شدن ماشین شده.هر دو داشبور بنز و بی ام و که چوب بکار رفته زشته و اطراف دندهx7هم که چوب هست زشته و بجای چوب باید از رنگ مشکی استفاده میشد.هر دو ماشین باید بجای رنگ کرم و سفید برای صندلی از صندلی چرم رنگ مشکی استفاده کنن و طراحی داخلی رو کلا مشکی کنند تا زیبا بشه
اختلاف زمانی زیادی هست بینشون،باید صبر کرد تا نسل جدید GLS بیاد،ولی همین که میگه ب ام و با تولید این شاسی بلند تنها به جنگ GLS کلاس رفته خیلی معنی داره
یکی ازچیزایی که درX7عالیه فضای ردیف سوم صندلی هاست طوریکه مجله اتوکار که تستش کرده طرف وقتی رفته ردیف سوم نشسته بیشتراز۳۰سانت جلوی پاهاش بازجاهست وکاملا احساس راحتی میکنه دراون ردیف صندلی ها
مهدی همین صندلی ردیف سوم باعث شده ماشین طولش یه کم زیاد بشه و بد شده.تا حالا دیدی کسی از صندلی ردیف سوم استفاده کنه و روی صندلی ردیف سوم بشینه؟یه چیز الکی هست صندلی ردیف سوم
مقایسه غیر منصفانه ای هست .gls به شدت قدیمی شده. مسلما باید منتظر نسل جدید gls باشیم . شکی ندادم که gls جدید کار سختی رو نداره برای برتری از x7 . چون واقعا طراحی ضعیفی داره
به جز از نمای جانبی که هردو زشت و بیقواره هستند و رنگ صندلی ها که ایکس ۷ بهتره در بقیه موارد مرسدس را ترجیح می دهم. نمای جلو و عقب بنز باشکوه و در عین حال صمیمی است و الکی مثل ایکس ۷ برای مردم دندون قروچه نمی کند.
سامان
۲۹ مهر ۱۳۹۷خدااییش بی ام و طراحی سرتری داره ولی هیچی از جایگاه بنز کم نمیشه ….بی ام و در طراحی های 2019 واقعا گل کاشته مخصوصا سری 3 که دیگه نگو….
Ali.usa
۲۹ مهر ۱۳۹۷این کلاس باید سپرد به لینکلن او کادیلاک
لینکلن که وااااقعا عالی
(Ali (Chevy nova
۲۹ مهر ۱۳۹۷خبر تازه
کانال تلگرام مجله خودرو امروز اعلام کرد شرکت داىملر المان امسال 10 درصد سود دهىش کاهش خواهد ىافت که دومىن باره که خبر کاهش سود دهى رو اعلام کرده
emad1990
۳۰ مهر ۱۳۹۷این کانال فقط برای اخبار دایملر درست شده دیگه!!؟؟
مانی
۳۰ مهر ۱۳۹۷فرض کن دایملر کلا نابود بشه
فقط یک دسته از آدمها هستن که از شکست سایرین خوشحال میشن
اون دسته رو هم همه میشناسن که چجور آدمهاای هستن
اینجوری که خبر رو دادی امیدوارم جزو اونا نباشی
mahdy
۳۰ مهر ۱۳۹۷کاملا درسته
ولی خب این مقاله مهر خاموشی رو بر دهان کسایی میکوبه که مدام میگفتن طراحی X7 افتضاحه
به نظرم مرسدس از نمای بغل زیادی شبیه رقبای آمریکایی شده بی ام و خیلی آلمانی تره
Amir
۲۹ مهر ۱۳۹۷طراحی GLS برای زمانیه که بنز زیباترین ماشینای دنیا رو می ساخت یعنی قبل از جلوس کردن آقای واگنر و این یعنی طراحیش از x7 خیلی بهتره.حقیقتا این جلو پنجره دو تکه بزرگ بی ام و با چراغ های باریک جلو اصلا همخوانی نداره نمیدونم چرا این کارو کردن حد اقل همان طور بخش عقبش شبیه سری ۷ هست جلوشم اینطوری بود خیلی بهتر می شد.البته نظرات درباره طراحی سلیقه ایه و قطعا x7 در بخش های دیگر خواهد درخشید.
F22RAPTOR
۲۹ مهر ۱۳۹۷نظر منم همینه اگه متناسب با جلو پنجره ش
چراغهاش ازین که هست عریض تر میشد عالی بود
Amir
۲۹ مهر ۱۳۹۷دقیقا همین طوره در اون صورت واقعا عالی میشد.
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۷طراحی X7واقعا باشکوه تره.یه حس خیلی تنومندی توطراحی جلوشه.طراحی عقبش هم کاملا سرتره.طراحی بنززیادی شبیه ون شده وعقبش باسراگزوزهای کوچیک همخوانی نداره بااین جسه.درداخل کابین هم که کاملاX7سرتره چه ازنطر طراحی وچه کیفیت کابین که حتی ازمرسدسSکلاس هم کیفیت این کابینX7بهتره
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/BMW-X7-interior-12.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/bmw-x7-inspire-bmw-individual-03.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/BMW-X7-photos-studio-27.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/BMW-X7-photos-studio-26.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/10/BMW-X7-interior-11.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-M50d-Quadturbo-Diesel-M-Performance-Mineralweiss-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-M50d-Quadturbo-Diesel-M-Performance-Mineralweiss-01.jpg
Mohammad
۲۹ مهر ۱۳۹۷والا باید خدمت دوستان بگم که استفاده از جنس خوب برای ساختن یه کابین گرون تکنولوژی حساب نمیشه حتی تیونر های کوچیک هم همچین کارهایی میکنن استفاده از مترایل با کیفیت کار شاخی نیست از دست همه کمپانی ها برمیاد فقط استراتژی کمپانی ها با هم فرق میکنه گفتم بگم در جریان باشید
آآآآرماااانننن
۲۹ مهر ۱۳۹۷از بس قبلا جملات فوق کارشناسانه گفتی الان نفس بکشی دیس میخوری اینطور!! :)
مانی
۳۰ مهر ۱۳۹۷مثل همیشه آمریکا ایها میتونن بسازن اما دوست ندران
لینکلن میتونه بازار مرسدس رو بگیره اما دوست نداره
مثل من که میتونم ۱۰۰تا فراری بخرم هر روز با یکیشون حال کنم اما دوست ندارم
mahdy
۳۰ مهر ۱۳۹۷ببین به نظر شما آمریکایی دوستا آمریکا میتونه کل خودرو سازی دنیا رو رو انگشت کوچیکش بگردونه اما دلش نمیخواد
تو استراتژی های اقتصادیش نیست که بخواد
ما نمیفهمیم
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۷https://www.bmw.ie/content/dam/bmw/common/all-models/x-series/x7/2018/Inspire/bmw-x7-inspire-strong-facts-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-G07-Design-Pure-Excellence-Arktikgrau-Live-Fotos-01.jpg
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۷هردو این ماشین ها چیزی فراتر ازظاهر هستن.لذت وشکوه رانندگی در این خودروها در کمترSUVپیدا میشه.اگه X7 بااین چنین کیفیت وپیشرفته ترین امکانات وبهترین مهندسی ساخت شاسی ولذت رانندگی شمارو ارضا نمیکنه دراین خاندان اشرافی ترینSUV دنیاهم وجود داره رولرزرویس کولیان که یه قصر متحرک(یه تکه الماس خیلی بزرگ)هستش میتونه انتخاب شما باشه
net
۲۹ مهر ۱۳۹۷داشبورد و سقف بزرگ سانروفx7 و خیلی قشنگتره.عقب و چراغ عقب بنز زشت هست.جلوپنجره بنز قشنگتره.طول هر دو ماشین بخاطر صندلی ردیف سوم زیاد شده و برای اس یو وی و کراس اور صندلی ردیف سوم یه چیز الکی و بدرد نخور هست و فضا رو الکی اشغال کرده و باعث زشت شدن ماشین شده.هر دو داشبور بنز و بی ام و که چوب بکار رفته زشته و اطراف دندهx7هم که چوب هست زشته و بجای چوب باید از رنگ مشکی استفاده میشد.هر دو ماشین باید بجای رنگ کرم و سفید برای صندلی از صندلی چرم رنگ مشکی استفاده کنن و طراحی داخلی رو کلا مشکی کنند تا زیبا بشه
Amin
۲۹ مهر ۱۳۹۷اختلاف زمانی زیادی هست بینشون،باید صبر کرد تا نسل جدید GLS بیاد،ولی همین که میگه ب ام و با تولید این شاسی بلند تنها به جنگ GLS کلاس رفته خیلی معنی داره
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۷https://eftm.com/wp-content/uploads/2018/07/Rolls-Royce-Cullinan-006.jpg
https://eftm.com/wp-content/uploads/2018/07/Rolls-Royce-Cullinan-008.jpg
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/07/13/Misc/Rolls-Royce-Cullinan-endless-bespoke-options-interior-door.jpg
http://www.sellanycar.com/cars-related/wp-content/uploads/2018/07/interior-of-the-2019-rolls-royce-cullinan-suv-1024×576.jpg
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۷یکی ازچیزایی که درX7عالیه فضای ردیف سوم صندلی هاست طوریکه مجله اتوکار که تستش کرده طرف وقتی رفته ردیف سوم نشسته بیشتراز۳۰سانت جلوی پاهاش بازجاهست وکاملا احساس راحتی میکنه دراون ردیف صندلی ها
net
۲۹ مهر ۱۳۹۷مهدی همین صندلی ردیف سوم باعث شده ماشین طولش یه کم زیاد بشه و بد شده.تا حالا دیدی کسی از صندلی ردیف سوم استفاده کنه و روی صندلی ردیف سوم بشینه؟یه چیز الکی هست صندلی ردیف سوم
حمید
۲۹ مهر ۱۳۹۷یکم نا منصفانه هست بی ام دبلیو خیلی جدیده ولی هر کدوم رو به ما بدهند نا شکری نمیکنیم
sina
۲۹ مهر ۱۳۹۷مدتی هست که نمیشه هیچ بنزی رو به بی ام و هم کلاسش ترجیح داد.
دانیال روشنی
۲۹ مهر ۱۳۹۷مقایسه غیر منصفانه ای هست .gls به شدت قدیمی شده.
مسلما باید منتظر نسل جدید gls باشیم .
شکی ندادم که gls جدید کار سختی رو نداره برای برتری از x7 . چون واقعا طراحی ضعیفی داره
shirko
۲۹ مهر ۱۳۹۷هر چند هنوزم بنز زیباست ولی ب ام و خیلی تازه تر و جدید تره ، باید منتظر بود نسل جدیدش بیاد تا با ب ام و مقایسه بشه
Muty
۳۰ مهر ۱۳۹۷جفت شون عالی
اما فول سایز فقط امریکایی …
:::فرشاد:::
۳۰ مهر ۱۳۹۷ادمین جان جسارتا با عکسهای نسخههای AMG بنز خصومت شخصی داری که تحت هیچ شرایطی تو مقایسههای این چنینی ازشون استفاده نمیکنی؟!
کاوه
۳۰ مهر ۱۳۹۷به جز از نمای جانبی که هردو زشت و بیقواره هستند و رنگ صندلی ها که ایکس ۷ بهتره در بقیه موارد مرسدس را ترجیح می دهم. نمای جلو و عقب بنز باشکوه و در عین حال صمیمی است و الکی مثل ایکس ۷ برای مردم دندون قروچه نمی کند.