بامو بهتازگی نسل جدید هاچبک سری ۱ را معرفی کرده که قویترین نسخهٔ آن بنام M135i، به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ اما بعید به نظر میرسد که بامو نسخهٔ قویتری از این هاچبک را برای رقابت با مرسدس A45 AMG و آئودی RS3 تولید کند زیرا مدیر تولید بامو M آقای «کارستن پرایس» در گفتگو با اتو اکسپرس گفته است که برند M باید ساخت خودروهای عملکردی با بازار جهانی و همینطور مدلهای محبوب را هدف قرار دهد.
وی در این رابطه توضیح داده است:
اگر به بازار هاچبکهای عملکردی نگاه کنید میبینید که آنها خودروهای جهانی نیستند
در گذشته نسخههای داغ سری ۱ خودروهای منحصربهفردی در بین هاچبکهای داغ بودند زیرا برخلاف رقبا از پیشرانهٔ شش سیلندر و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب استفاده میکردند که عملکرد خالص و لذت دوچندانی را برای علاقهمندان به همراه داشت؛ اما در نسل سوم سری ۱ بامو از پلتفرم دیفرانسیل جلو استفاده کرده که با خودروهایی مثل مینی کوپر و کراساوورهای X1 و X2 مشترک است. هنگامیکه از آقای پرایس پرسیده شد آیا بامو با نسل جدید سری ۱ به رقابت با مگا هاچبکهای دیگر برندهای آلمانی وارد میشود، وی پاسخ داده است:
اگر قصد ساخت خودرویی با نام M1 را داشته باشیم مجبور خواهیم بود قیمت را دوباره افزایش دهیم زیرا ویژگیهای بیشتری به خودرو اضافه میشود اما اینکه آیا این کار هوشمندانهای است یا نه چیزی نیست که من بتوانم بلافاصله به آن پاسخ دهم
با توجه به اظهارات آقای پرایس به نظر میرسد در نسل جدید سری ۱، خبری از رقیبی برای نسل آیندهٔ مرسدس A45 AMG که ۴۲۰ اسب بخار خواهد داشت و نسل کنونی آئودی RS3 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت نخواهد بود. این یعنی حالا قویترین نسخهٔ نسل جدید سری ۱ یعنی M135i بهطور مستقیم با آئودی S3، مرسدس A35 AMG و فولکسواگن گلف R به رقابت خواهد پرداخت.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۰ تیر ۱۳۹۸این حرف بستگی به نیاز بازار داره اگه درخواست باشه مطمئنم دست به تولید m1 میزنن
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸از یه نظر خوبه وازیه نظر نه!!!اینکه دوست داشتم نسخه قدرتمندتری ازاین ماشین تولید بشه. وخوبیش اینه که M ها خاص تر باقی میمونن.یک M باید بهترین بهترین ها باشه.ومنم دوست ندارم از هرخودروی BMW مدل Mتولید بشه.برای مثال X7 یا سری 7 نیازی به تولید نسخه Mندارن.هرچندسری 7 مدل های M760 و آلپیناB7 رو داره که از رقبا سریع ترم هستن.حتی مدل 750 سری 7 درنسخه فیس لیفت قدرتی بالای 500اسب رو داره که شتاب زیر4ثانیه ای رو داره وخودشو خیلی به آلپیناB7 وM760 نزدیک کرده.وهمینطور X7 که قرار شد موتور قدرتمندتری هم براش انتخاب بشه.Z4 هم نسخه M نخواهد داشت!!!
فعلا که من منتظرX5MوX6M و M8 گرن کوپه وM2CS هستم وامیدوارم نسخه M5CS هم تولید بشه.
Seyed AMG
۱۰ تیر ۱۳۹۸طراحی زیاد جذابی نداره ، هم سپر جلو و هم سپر عقب تو این نسخه خیلی بد فرم هستن ، از روی عکس از بعضی جهات شبیه به استیشن . با این که طراحی هجومی داره اما اصلا اسپرت و جوان پسند بنظر نمیرسه . ازAMG A35 هم زیاد خوشم نمیاد ولی از سری ۱ جذاب تره
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸سید جان این نظر شماست. اتفاقا به نظرM135 طراحی جذاب تری داره نسبت به A35. چون A35 طراحی چراغ هاش واقعا زیبا نیست
Seyed AMG
۱۰ تیر ۱۳۹۸این نظر من نیست نظر اکثریت ، تو نظرسنجی های اینستاگرام کاملا مشهود ، حتی یکی از فن پیج های بزرگ بی ام و نظرسنجی گذاشته بود بیشتر طرفدارای بی ام و به برتری ظاهری A35 اعتراف کردن .
در ضمن همه چیز به چراغ ختم نمیشه البته که چراغ های جلوی A35 فوق العاده خشن و جذاب ولی کلا تناسبات سری ۱ جذاب بنظر نمیرسه .
ایمان
۱۰ تیر ۱۳۹۸همون بهتر که تولید نمیشه
بخش M باید تمرکز خودشو بزاره روی ماشین هایی که طرفدار بیشتری داره و کلاسی که رقابتی تر باشه
مثل M۵ و M۸ و X۵M و X۶M
حامد
۱۰ تیر ۱۳۹۸ایکاش تولید میشد. رقابت شون جالب میشد. نیمه پر لیوان احتمالا تیونرها کارهای جالبی قراره انجام بدن. البته امیدوارم.
Bilbo
۱۰ تیر ۱۳۹۸خیلی بعید هست بامو خودرویی به نام ام۱ رو بعنوان نسخه ام سری یک معرفی کنه، اونقدر تمجید پشت اون ام۱ افسانهای هست که بعید میدونم به این راحتی ها دوباره خودرویی از بامو به نام ام۱ ببینیم. باگ بزرگ سیستم نام گذاری بامو دقیقا همینجاست
حالا در نهایت اگر بخوان نسخه ام بزنم، دوباره میان نسخه ام رو با نام ۱ام معرفی میکنند، که سابقه هم داشته
نوید جهرمی
۱۰ تیر ۱۳۹۸نیازی به این کار نیست. تا M2 هس یکی مثل من که سراغ یه هاچ بک دف جلو نمیره(حتی اگه 4 چرخ محرک بشه)