نسل بعدی سوپرسدان بامو M5 نقطهی عطفی برای این مدل خواهد بود و ظاهراً نیروی تولیدی پیشرانه به جای اکسل عقب به هر چهارچرخ منتقل خواهد شد اگرچه نسخهی دیفرانسیل عقب نیز هنوز قابل سفارش خواهد بود.
پیشازاین نیز شایعاتی دربارهی دو دیفرانسیل شدن نسل بعدی بامو M5 به گوش خورده بود اما هماکنون اولین باری است که بهصورت رسمی این خبر را میشنویم.
رئیس بخش M بامو آقای فرانک ون میل که پیشازاین در آئودی مشغول بکار بوده به اتو اکسپرس گفته است:
M5 بعدی سواریای به خوبی نسل فعلی خواهد داشت اما کشش آن بهتر خواهد بود.
با توجه به اینکه نسل بعدی M5 احتمالاً دارای قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد بود استفاده از سیستم چهارچرخ محرک ضروری به نظر میرسد؛ اما معنی سخن این نیست که بامو M5 دو دیفرانسیل هیجان کمتری نسبت به مدل فعلی داشته باشد. ون میل میگوید:
ما نمیخواهیم که توازن را به هم بزنیم. یک خودروی دستپروردهی M باید دارای چسبندگی، دقت و دینامیک بالا باشد. این خودروها برای پیست طراحی شدهاند.
رئیس بخش M قبلاً گفته که علیرغم استفاده از سیستم چهارچرخ محرک، M5 جدید همیشه همانند یک خودروی دیفرانسیل عقب رفتار خواهد کرد به این معنی که احتمالاً مهندسان بامو از سیستمی بر پایهی دیفرانسیل عقب سود خواهند برد که میتواند در زمان ضرورت گشتاور را به چرخهای جلو نیز منتقل کند.
ون میل پیشازاین درباره سیستم چهارچرخ محرک M5 جدید گفته که:
این سیستم نام xDrive را نخواهد داشت. ما باید دربارهی کیفیت ساخت خودرو و سیستم فنی آن حساس باشیم.
فراموش نکنیم که یکی از بزرگترین رقبای این خودرو یعنی مرسدس-ایامجی E63 جدید نیز طبق آخرین اخبار دارای سیستم چهارچرخ محرک و حالت دریفت خواهد بود.
new great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۵شاهین جان نمیدونم چرا عکسه پروفایلتون رو میبینم یاده فیلمه سوار کار بی سر میوفتم.
فکر کنم 10 یا 11 سال پیش این فیلمو دیدم اگه اشتباه نکنم.البته اون ساعت مچی نداشت.
(:
شاهین
۱۸ مهر ۱۳۹۵این عکس متعلق به خواننده ای هست که به تازگی و پس از 8 سال ملت تصویرشو دیدن!
سیامک عباسی رو میگم :)
new great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۵من ایشون رو نمیشناسم.
ولی عکسه جالبی گذاشتین من همش میگشتم دنبال اینکه مثلا این عکس یه مفهومه فلسفی یا روانشناسانه داشته باشه.
نگو عکسه یه نفره!!!!!!
طفلک سیامک عباسی
بهش گفتم سوارکار بی سر!!!!!
((:
شاهین
۱۸ مهر ۱۳۹۵البته اینکه خود اون شخص چرا این عکس رو انتخاب کرده پشتش فلسفه هست اما خب با گذاشتن کنسرت این فلسفه پوچ شد!
شاید منم از صورتم رونمایی کردم! (شوخی)
مخلصم
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵درکل عکس قشنگی
سجاد
۱۹ مهر ۱۳۹۵چندین سال قبلش تو PMC تو برنامه از زیر زمین تا بام طهران باهاش مصاحبه کرده بودن که تو اصفهان بود و گفت اصفهانیم!
سينا
۱۸ مهر ۱۳۹۵درگ و دریفت این ماشین با e63 amg جالب و دیدنی میشه
هر دوشون جز بهترینا هستند
مجید
۱۸ مهر ۱۳۹۵بازگشت دوباره اسطوره و تعیین کردن استاندارد جدید تو کلاس خودش!!!!!این یه M5 یه کوه قدرت و گشتاور!!!!!!!!!فقط دلم میخواد زودتر بیاد بیرون تا دوباره لذت رانندگی یه ماشین چهاردر اسپرت معنب بشه!!!!!!!!!!!!!!آی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی نفس کشششششششششششششششششششششششش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵امیدوارم این حلقه های چراغ BMW هیچ وقت حذف نشن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵قدرت 600 اسب بخار عالیه
امین 77
۱۸ مهر ۱۳۹۵ژژوووون m5 با چاشنی ایکس درایو … الان دیگه شاهد یه رقابت برابر با E63 فورماتیک خواهیم بود !!
king 918
۱۸ مهر ۱۳۹۵بابا خب با این موتور یه سوپر اسپرت توپ میتونه بده بیرون بی ام و
چه گیری داده به ماشین های 4 در ………….
كوروش
۱۸ مهر ۱۳۹۵واقعا سوالی که منم دارم کلی سوپر اسپرت با موتور بیمر ساخته شده کلی ماشین شاهکار ساخته ولی ماشین رده بالای اسپرت نمی سازه اگه یک کمپانی بود که تجربه نداشت حق می دادیم ولی bmw که هم توان فنی و هم علمش رو داره معلوم نیست چرا یک سوپر اسپرت نمی سازه بنظر من اینقدر فروش خودرو های اسپرت کوچکش خوب و سود اور بوده نمی خواهد وارد بازار دیگه ای بشه
king 918
۱۸ مهر ۱۳۹۵دقیقا کوروش جان
بی ام و هم توان طراحی هم توان فنیش رو داره
از اینا مهم تر طرفدار ها ی خاص خودش هم داره
واقعا این انتظار از بی ام و میره ………..
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵سوالت خوب بود
GOD BLESS AMERICA
۱۸ مهر ۱۳۹۵سوپر سدان، اسمی که دوست دارم بیشتر بشنونم.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵سوپرسدان
لفظ خوبی اومدی
Omid622
۱۸ مهر ۱۳۹۵با سلام اگه امکانش هست یکی از دوستان تفاوت های بین m5 و m6 را به ما بگه خیلی ممنون میشم
بهنام
۱۸ مهر ۱۳۹۵سلام داداش
M5 تو کلاس سدان و M6 تو کلاس کوپه
هر دو خودروهای لوکس و اسپورتی هستن ! اما مدل m تمرکز روی عملکرد و قسمت فنی ماشین داره و بیشتر روی اسپورت بودن کار میکنه
M5 سدان 4 درب با ظرفیت 5 نفر موتور v8 4.4L توربو دوقلو با 592 اسب بخار قدرت ، 700 نیوتون متر گشتاور و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه دیفرانسیل عقب و صفر تا 100 – 3.9 ثانیه ای (نسل فعلی نه جدید )
M6 کوپه ی دو درب با ظرفیت 4 نفر موتور v8 4.4L توربو دوقلو با 560 اسب بخار ، 680 نیوتون متر گشتاور و صفر تا صد 4.2 ثانیه ای
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵مرسی بهنام جان
بهنام
۱۸ مهر ۱۳۹۵سلام داداش
M5 تو کلاس سدان و M6 تو کلاس کوپه
هر دو خودروهای لوکس و اسپورتی هستن ! اما مدل m تمرکز روی عملکرد و قسمت فنی ماشین داره و بیشتر روی اسپورت بودن کار میکنه
M5 سوپر سدان 4 درب با ظرفیت 5 نفر موتور v8 4.4L توربو دوقلو با 592 اسب بخار قدرت ، 700 نیوتون متر گشتاور و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه دیفرانسیل عقب و صفر تا 100 – 3.9 ثانیه ای (نسل فعلی نه جدید )
قیمت حدود 90 هزار یورو
مدل های غیر M با موتور های 2 و 3 و 4.4 لیتری هم عرضه میشه
M6 کوپه ی لوکس GT دو درب با ظرفیت 4 نفر موتور v8 4.4L توربو دوقلو با 560 اسب بخار ، 680 نیوتون متر گشتاور و صفر تا صد 4.2 ثانیه ای
قیمت حدود 100 هزار یورو
البته تو مدل های غیر M سری 6 مدل گرن کوپه هم داره که 4 دربه اما ظرفیت همون 4 نفره به دلیل این که بین صندلی های عقب کنسول داره و مدل کانروتیبل هم داره با موتور های 2 و 3 و 4.4 لیتری
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵.
عاشق M6 هستم.
ممنون از توضیحاتت.
بهنام
۱۹ مهر ۱۳۹۵منم همینطور M6 یه ابهت خاصی داره
فدات داداش??
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵واقعا توضیحات فنی بود
باتشکر
Hami
۱۸ مهر ۱۳۹۵باهوش تر مدل قبلی به نظر میرسه و فکر کنم یه رژیم لاغریم گرفته ظاهرش از سری هفت خط گرفته بی ام و خودرو بد نمیزنه
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۵خیلی بهتر شده.