بی ام ومرسدس بنز

نسل جدید ب‌ام‌و M5، رخ‌به‌رخ با مرسدس‌بنز E63 AMG

مدت زیادی بود که منتظر ورود نسل جدید ب‌ام‌و M5 بودیم. این انتظار بعد از رونمایی از مرسدس E63 جدی شد اما دیدن مشخصات M550 جدید، صبرمان را طاق کرد. منتظر بودیم ببینیم گردباد تشکیل شده از اشتوتگارت سهمگین‌تر است، یا آنچه در باواریا شکل می‌گیرد؟ اکنون با معرفی نسل جدید M5، ما محو زیبایی، ابهت و عملکرد این ابرسدان مونیخی هستیم. ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و سریع‌ترین ب‌ام‌و تاریخ از نظر شتاب؛ این خودرو شانس بالایی برای به‌سر گذاشتن تاج پادشاهی سوپر سدان‌های عالم را دارد؛ اما تنها یک مشکل جدی سر راهش هست؛ یک رقیب قدر و پرآوازه، مرسدس E63.

تا قبل از راندن این دو خودرو در کنار هم، نمی‌توانیم عملکرد برتر را تشخیص دهیم؛ اما در اینجا می‌خواهیم کمی در مورد جذابیت این دو صحبت کنیم. می‌خواهیم ببینیم کدام‌یک مارا بیشتر محو خود می‌کند؟ کدام‌یک چهره دل‌پذیرتری دارد؟ و درنهایت در کابین کدام‌یک بیشتر لذت خواهیم برد؟ از جلو، طراحی ب‌ام‌و M5 گیراتر به‌نظر می‌رسد؛ اخموتر، خیره‌کننده‌تر و خشن‌تر. البته کسی نیست که مرسدس E63 را ببیند و به آن خیره نشود؛ بله، مرسدس هم بسیار جذاب است، اما باید کمی بیشتر از خطوط تیز و شکسته برای خشن‌تر و جذاب‌تر شدن طراحی استفاده می‌کرد. همچنین ارتفاع انتهای کاپوت جلوی آن نیز بلندتر است. M5 بیشتر از رقیب به یک گرگ خیز کرده و یک سدان عملکرد بالا شبیه است. هنوز هم ظاهر هر دو خودرو حقیقت آن اسب‌بخارهایی که در زیر کاپوتشان است را اظهار نمی‌کنند؛ اما اگر من می‌خواستم انتخاب کنم، شاید M5 را ترجیح می‌دادم. اما در نمای عقب بیرون ماشین، من قطعاً M5 را انتخاب می‌کنم. شاید فقط من این‌طوری باشم؛ اما پشت مرسدس E63 و محدوده درب صندوق آن اصلاً با باطن خشن و قدرتمند آن هماهنگ نیست. گویا ضعفی پنهان را به مخاطب از خودش القا می‌کند؛ اما ترکیب چراغ‌ها و سپر و اسپویلر ب‌ام‌و پرفورمنس‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌کند. البته در بخش دیفیوز و اگزوزها، من عاشق اگزوزهای مستطیلی شکل مرسدس هستم. دیفیوز و اگزوزهای مرسدس بسیار زیبا بوده و جذاب‌تر از ب‌ام‌و با بدنه هماهنگ هستند؛ این در نسل قبلی E63 AMG هم مشاهده می‌شد. از نمای کناری هر دو خودرو جذاب و هیجان‌انگیز هستند اما باز هم گویای توانایی خود نبوده و افراد آنها را از روی ظاهر دست‌کم می‌گیرند. آن‌ها نه خیلی کوتاه هستند و نه به‌طرز بدقواره‌ای کشیده. شاید ترکیب چرخ‌های مرسدس روی ب‌ام‌و ترکیب جالبی باشد؛ اما خطوط عضلانی M5 با این رده خودرویی متناسب‌تر است. به نظر می‌رسد ظاهر مرسدس گویای قدرت خارق‌العاده‌اش نیست؛ اما شما می‌توانید بگویید که این بر اساس تفکری ساخته شده که بنا داشت E کلاس را یک بچه S کلاس معرفی کند که میراث شکوه و جذابیت برادر بزرگترش باشد. اما قسمت کابین، جایی که قضاوت را تقریباً غیرممکن می‌کند. هر دو خودرو کابین بی‌نظیری ارائه می‌کنند. ما واقعاً قادر نیستیم کیفیت متریال داخل این دو کابین را توصیف کنیم. شاید برای قضاوت، این‌چنین بتوان گفت که کابین شاهزادهٔ اشتوتگارت بیشتر به سمت یک طراحی لوکس و کلاسیک متمایل شده، درحالی‌که کابین پهلوان باواریا بیشتر به سمت تکنولوژی و اسپرت بودن متمایل است. بدانید که هر دو کابین هر دو کفهٔ ویژگی‌ها را در سطح بسیار بالایی خصوصاً نسبت به دیگر رقبای خود ارائه می‌کنند. من حقیقتاً عاشق فرمان AMG هستم. به نظرم جذاب‌تر است؛ اما معتقدم طراحی و رنگ‌پردازی بیمر، در عین لوکس بودن، تفاوت فاحش‌تری در اسپرت و خشن بودن نسبت به مدل معمولی‌اش ارائه می‌کند؛ اما انتخاب نهایی با شماست که کاراکترهای قرمز رنگ با امضای M Power ب‌ام‌و را بیشتر می‌پسندید، یا قطعات زردرنگ با نشان AMG مرسدس را. درنهایت به نظر می‌رسد که با توجه به کاربری این رده از سدان‌های چهاردرب، در مجموع ب‌ام‌و کمی نسبت به رقیب قلدر اشتوتگارتی‌اش برتری دارد. مرسدس E63 AMG یک اثر هنری تو دل بروی بسیار حرفه‌ای است که با معرفی‌اش مرزها را جابجا کرده؛ اما کار دست هنرمندان خبرهٔ مونیخی اثری خشمگین‌تر، جذاب‌تر، گیراتر و پویاتر خلق کرده که می‌تواند یک برگ برنده برای کمپانی ب‌ام‌و در رقابت‌ها باشد. این مقایسه بر اساس ظاهر این دو خودرو تعریف شده که امری تقریباً سلیقه‌ای است. نظر شما دربارهٔ این دو خودرو چیست؟ شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی ستوده نیا

علاقمند به دنیای خودرو، در حال حاضر مفتخر به نویسندگی و ارائه مقاله در سایت پدال هستم

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    نظر من رو بنزه بدلیل ابهت و پرستیژش

  2. فرشاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    E63 s AMG: لایک
    M5: دیس‌لایک

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. aston martin

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      قطعا بی ام و رو انتخاب میکنم. تو نمای جلو انصافا بنز به نظرم گیرا تر اومد و بیشتر دوس داشتم به اون خیره شم تا ام فایو. ولی داخل خودرو بی برو برگرد بی ام و رو نگاه میکنم. صد هزار کیلومترم باش رانندگی کنم بازم داخلش برام تازگی داره
      کاش راجب پرفرمنس هم مینوشتن که قطعی انتخاب میکردیم

    2. مهدی 911

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (459 ديدگاه)

      هر دو = لایک

      1. TOYOTA

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (195 ديدگاه)

        درود

        دوستان من تو یه بررسی دیدم که میگفتن صندلی های ردیف دوم BMW راحتتره .
        من هنوز نمی دونم اون دایره های دور آمپر کیلومترشمار BMW هدفشون چیه . اگه همون کامل دیجیتالی بود قشنگتر نبود؟

        و یه نکته ی دیگه
        کابین بنز تو شب قشنگتره و بی ام دبلیو نمای جلوش تو شب و تاریکی خیلی قشنگتره

        این یک مقایسه نیست
        یک قدرنمایی صنعت خودروی آلمانه

        هر دو عالی
        اگه به درصد نظرمو بگم
        53 درصد BMW
        47 درصد BENZ

        با تشکر

    3. reza

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (224 ديدگاه)

      هردوشون خوبن.
      اما متن به طور واضح از بی ام دبلیو تعریف میکنه و از بنز هم ایراد میگیره.
      به کابین هم که میرسه با وجود این که واقعا بنز کابین عالی داره و بی ام دبلیو بهتره باز می میگه نه هر جفتشون خوبن. :|
      انتخاب من هم بنزه.علتشم اینه که هم با پرستیژ تره و با کلاسه و به موقعش هم اون روی مسابقه ایش رو نشون میده.ولی بی ام دبلیو به نظر من کلا دنبال مسابقه هستش

      1. فرشاد

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3016 ديدگاه)

        منبع رو نگاه کن داداش، گویای همه چی هست.

  3. فرشاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    تو نمایشگاه خودرو شیراز سوار E کلاس جدید شدم، کابینش از اون چیزی که فکرشو می‌کردم و تو عکسا دیده بودم، شیک‌تر و با کیفیت‌تر بود ? کابین M5 جدید هم به خاطر جزئیاتی که به کابین عادی سری پنج اضافه کردن، خیلی جذاب‌تر از سری پنج غیر Mه.

  4. فرشاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    نمای جلو: E63
    نمای کنار: هر دو
    نمای پشت: هیچکدوم
    کابین: هر دو (E لوکس‌تر، M اسپورت‌تر)
    مجموعه فنی: E63 S به دلیل ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر با وجود موتور کم حجم‌تر

    1. Amir_R18

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      .
      نمای جلو : M5
      نمای جانبی : M5
      نمای عقب : هر دو ، البته M5 رو بیشتر دوست دارم ، به خاطر اگزوز 4 لولش ???
      کابین : در سری M و AMG اسپرت بودن از لوکس بودن مهم تره ، پس M5
      فنی : شتاب و سقف سرعت تفاوت مهمی ندارن.
      لذت رانندگی : M5
      شخصیت مستقل از سایر محصولات هم رده و هم‌خانواده : M5

      M5 دقیقا یک گرگ عصبانیه و همون چیزیه که من میخوام.

      در محصولات BMW دو ماشین هستند که عاشقشون هستم و سلطان کلاس خودشون حساب میشن ، هیچ کس جرات عرض اندام در مقابلشون رو نداره. یکی M3 ( و M4 ) و دیگری M6

      فقط BMW ، سلطان رانندگی .

      1. فرشاد

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3016 ديدگاه)

        ظاهر سلیقه‌ایه اما بذار تست بشن، بعد میشه فهمید کدومشون تو لذت رانندگی، شتاب ثانویه و. . . بهتر هستن، فعلا رو کاغذ E63 s برتره اما باید ببینیم تو عمل کدوم یکی از این دو غول چهار در، زورش به اون یکی می‌چربه.

        1. Amir_R18

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          .
          مشخصات فنی مثلا اگر 400 مترشون کمتر از 1/5 ثانیه با هم فرق کنه برای من برتری آن چنانی حساب نمیشه.

          شخصیت سری M منو کاملا مسحور خودش کرده.

          از قدیم الایام ! همه میدونن اتومبیل های BMW به دلیل لذتی که به راننده تزریق میکنن مجبورت میکنن بیشتر و بیشتر به پدال گاز فشار بیاری و فرمون رو بیشتر بچرخونی.
          اما محصولات بنز به دلیل خوی اشـرافی و وقاری که دارن همیشه راننده رو به آرامش و احترام دعوت میکنن.

          این خصوصیات جزو DNA این 2 غول آلمانی هست و نمیتونن ازش فاصله بگیرن.
          شما نگاه کن C63 الان بیشتر یک ماسل کاره و اکثر ویدئوهای مقایسه ی ماشینی که من نگاه کردم به C63 میگن ” ماسل‌کار آلمانی”.
          چون محصولات بنز معمولا گشتاور و شتاب بسیار خوبی دارن. الان هم اکثر ماشین های بنز نسبت به رقبا برتری گشتاور دارن.

          از اون طرف M3 شخصیتیش زمین تا آسمون فرق میکنه و بهترین عملکرد رو در پیست داره. به دلیل تجربه ی بی نظیر BMW در شاسی و فرمان پذیری. M3 غرش های ترسناک ، گشتاور مهارنشدنی و شتاب C63 رو ممکنه نداشته باشه ، مثل C63 لاستیک دود نمیکنه ، اما انگار با چسپ به زمین چسپیده و حس تسلط رو منتقل می‌کنه.

          اصلا تو ذهن من حک شده ، خط راست بنز ، پیچ ها BMW ???

          یاد نوجوانی و بازی ها و بیخیالی هاش بخیر …. نمیدونم بازی های ماشینی چند درصد با واقعیت منطبقن اما چند سال پیش شبیه ساز رانندگی و NFS زیاد بازی میکردم ، یه M3 GTR نارنجی واسه خودم ساخته بودم. تو مسیر های مستقیم از خیلی ها عقب می‌افتادم اما تو پیچ همشون رو میگرفتم !! هندلینگش حتی بهتر از گالاردو بود. خیلی حال میداد با M3 از بنز SLR سبقت بگیری !!!

          یه SL65 سری Black هم داشتم که خودمم تیونش کرده بودم ! تو مسیر مستقیم حتیCarrera GT و CCX رو هم نقطه میکرد اما به پیچ که می‌رسیدم همش تو دیوار بود !!!

          911جی تی 2 نقاط قوت هر دو رو داشت ، هم در پیچ بی نظیر بود و هم در مسیر مستقیم اما حتی 911 هم لذت هندلینگ و چسپندگی M3 GTR رو نداشت.

          واقعا یادش بخیر ?

        2. الف.ی

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1784 ديدگاه)

          آقا چرا بحث؟؟؟؟؟!!!!
          واقعا به نظرم صبر کردن بهتره
          راستی دوستان نکنه انتظار داشتید bmwblog صراحتا اعلام کنه مرسدس برندس؟
          در ضمن آخر متن گفته شده یه مقایسه سلیقه ای از روی ظاهر بود
          گرچه حتی اگه به من که طرفدار بنز هستم هم بود فقط از روی ظاهر
          دوباره میگم فقط از روی ظاهر بیمر رو انتخاب میکردم.

        3. فرشاد

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3016 ديدگاه)

          هیچ بحثی در کار نیست رفیق، همه با هم دوستیم، صرفا نظراتمون رو می‌گیم و کل کل دوستانه می‌کنیم ❤ منم میخوام اعتراف کنم با وجود اینکه طرفدار بنز هستم، اصلا از نمای عقب E کلاس جدید خوشم نمیاد (نمای عقب سری پنج هم میتونست بهتر باشه) و با وجود لوکس بودن کابینش، ترکیب رنگ کابین M5 خیلی برام جذاب‌تره (صرفا رنگ و جزئیات قرمز رنگ M، نه کل کابین)

        4. Amir_R18

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          الف ی
          اینا بحثای دوستانست و‌ منم از صحبت کردن با فرشاد و‌ سایر دوستان پدالی مثل شما ، لذا میبرم.

        5. الف.ی

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1784 ديدگاه)

          میدونم دوستان
          منظورم بحث دوستانه بود دیگه

      2. Amir_R18

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        .
        پی نوشت : برای دوستانی که ممکنه ندونن ، M4 همون M3 کوپه هستش.

      3. mohammad_FM 480

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1892 ديدگاه)

        شخصیت مستقل از خودرو های خانواده ؟؟
        منکه هرچی میبینمش ترکیبی از سری 7 و سری 4 هست …

        1. Amir_R18

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          .
          تفاوت های زیادی بین سری 7 و سری 4 و سایر محصولات BMW از نظر ظاهر هست

          در سری M که بیشتر هم می‌شه

        2. #ali.m#

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1826 ديدگاه)

          منم تفاوت زیادی نمیبینم .
          کاملا یکسان هستن.

        3. Amir_R18

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          .
          سال هاست در مورد پورشه ، بنز و مخصوصا Audi هم همین رو می‌گن که تمام محصولاتش یکی هستن.
          اما اصلا این طور نیست. شباهت ها زیاده ، شاکله ی طراحی مشابهه ، اما به هیچ عنوان ” کاملا یکسان !!!” نیستند.

          میگن این شباهت در آئودی از همه بیشتره ، من به عنوان یک آئودی‌باز ! میگم کسی که یک بار عکس هر مدل آئودی رو از عقب ، جلو و بغل ببینه و به خاطر بسپره هرگز ، تاکید میکنم هرگز ، A1 تا A8 رو در هیچ مدلی اشتباه نمیکنه ، همانطور که R8 رو از A7 تشخیص میده ، قادر به شناخت A4 از A6 هم خواهد بود.
          این تازه عکس بود که 2 بعدیه. در دنیای 3 بعدی که اجسام حجم پیدا میکنن خود ماشین اسمش رو داد میزنه !

          ________________________________________________

          زبان طراحی مفهومیه که خودروسازان آلمانی بالغ بر 25 ساله دارن به عنوان استاد به دنیا تدریسش می‌کنن و لکسوس ، رنو ، جگوار و … تازه دو سه سالی هست به وجود همچین مفهومی پی بردن ????

          _______________________________________________

          بازم میگم سری 5 ، 3 و 7 به هیچ عنوان با هم اشتباه نمیشن. البته اگر به BMW علاقمند باشی و اخبارش رو دنبال کنی.
          مثلا من الان همه ی ماشین های چینی رو فقط با دیدن آرم و خوندن اسم مدل از روی بدنه تشخیص میدم. البته به جز جیلی که یکم بهش علاقمندم.

        4. mohammad_FM480

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1892 ديدگاه)

          شوماخر عزیز من میگم شبیه سری 7 و 4 هست .وگرنه کیه که سری 7 و 4 و یا بقیه محصولات بی ام و رو تشخیص نده .و ای کلاس هم دقیقا همینطوره و کاملا قابل تشخیص از اس کلاسه .
          اگه کسی بی ام و رو تشخیص میده قطعا بنز هم میتونه تشخیص بده

  5. DEADPOOL

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    بی ام و رو بیشتر میپسندم

  6. king lambo

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    خستمون کردی بی ام و بلاگ…
    اخه کدوم ماست بندی میگه ماست من ترشه؟

  7. mohammad_FM 480

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    بی ام و خوبه ولی کنار مرسدس تمام رشته های بی ام و پنبه میشه .
    قطعا شخصیت ای کلاس با یک خودروی به اصطلاح خشن! قابل مقایسه نیست.
    نمیدونم رو چه حسابی میگن ام 5 بهتره؟؟ آخه کی گفته چند تا خط و فرورفتگی تیز رو بدنه بندازی باعث جذابیت ماشین میشه. طراحی خودرو هست که مهمه نه …
    بی ام و هم دیگه … اسپرت بودن رو در اورد.
    عشقه من e63
    MERCEDES BENZ for ever

  8. mohammad_FM 480

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    m5 خوبه ولی نه در مقابل بزرگی مثل مرسدس .
    قطعا شخصیت ای کلاس با یک خودروی به اصطلاح خشن! قابل مقایسه نیست.
    نمیدونم رو چه حسابی میگن ام 5 بهتره؟؟ آخه کی گفته چند تا خط و فرورفتگی تیز رو بدنه بندازی باعث جذابیت ماشین میشه. طراحی خودرو هست که مهمه نه …
    داخلش هم که دیگه گفتن نداره بنز بهتره.
    بی ام و هم دیگه … اسپرت بودن رو در اورد.
    و در اخر هم که بی ام و بلاگ رو دیدم و دیگه حرفی ندارم…
    عشقه من e63

    MERCEDES BENZ for ever

    1. کوروش

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ما بزرگی خاصی هنوز ندیدیم عجب اعتماد به نفسی داری شما …

      1. mohammad_FM 480

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1892 ديدگاه)

        از مرسدس بزرگی ندیدی؟؟
        پس شما بزرگی نمیدونی چیه

        1. کوروش

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          اول هر موقع بنز تونست فرق sport و comfort رو بفهمه خواهشا نظریه ارائه بفرمایید sl که اسپرت ترین ماشین بنزه کلا فرق مود هاش یکم فرمان و دامپر سفت میشه بعد همین m5 نسل قبل sl رو بسادگی می گیرد ما که تجربه سواری داشتیم به اعتماد به نفسی جنابعالی درباره هیچ کدوم نظر نمی دهیم …
          ((((بزرگی )))) شاید واسه بقیه باشه اما نه واسه بیمر بنز شاهکاره درست منتها تو پرفورمنس ابتدا باید به بی ام و نگاه کنه بعد شما بفرمایید بزرگی !!!

        2. ارمان

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1289 ديدگاه)

          کوروش جان من حرفت رو تا حدی قبول دارم اما یه اما بزرگ اینجاست
          من فکر میکنم مرسدس بنز خیلی در گیر پرفورمنس خودرو نیست و بیشتر روی دود کردن لاستیک و یه عشقو حال گرون قیمت داره سرمایه گذاری میکنه برای حرفم دلیل دارم .
          چون اونجایی که باید به فکر پرفورمنس باشه بهترینه! کیه که ندونه مرسدس و AMG تو فرمول 1 داره سلطنت میکنه جایی که خیلی از غول های دنیا جرات نمیکنن واردش بشن .
          بنز داره یه ماشین با کیفیت شهری و خیابانی تولید میکنه و تو پیست همه حرفاش رو میزنه جوری که کمتر کسی بتونه بهش ایراد بگیره .
          با اینکه بی ام و یه شاهکار مهندسی حساب میشه اما فکر میکنم برنامه ای برای ساخت هایپر کار نداره شاید دلش نمیخواد زیر سایه فراری مرسدس اعودی مکلارن یا … قرار بگیره
          من فکر میکنم حالا که بی ام و در گیر کلاس جدیدی از خودرو نیست اگر بنز یا هر خودرو ساز دیگه حتی بهش نزدیک بشه بازیو باخته چون این تمام دارایی بی ام و هست که داره با نیمی از بنز یا اعودی مسابقه میده :)

    2. #ali.m#

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1826 ديدگاه)

      “”آخه کی گفته چند تا خط و فرورفتگی تیز رو بدنه بندازی باعث جذابیت ماشین میشه””
      دوست عزیز فکر میکنم طراحان این ماشین چیزی بیشتر از چند تا خط تیز ازشون بر میاد که همچین ماشین خوشگلی ساختن .

      هر کسی یه سلیقه ای داره یکی مثل من از ماشین خشن و اخمالو خوشش میاد یکی از ماشین ساده تر .نمیشه سلیقه خودتو به کسی تحمیل کنی .
      من m5رو بیشتر دوست دارم .و در کنار سری3و x6 ماشین هایی هستن که عاشقشونم .
      نمیدونم چرا شما میگی با بنز قابل مقایسه نیست.و زشته!!!?

      1. mohammad_FM480

        ۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1892 ديدگاه)

        دوست عزیم من نگفتم زشته .بی ام و هم ماشین خوبیه و من هم خیلی دوستش دارم و از زیبا ترین طراحی هارو داره .من فقط گفتم ای کلاس گیراتر و با شخصیت تره.
        والبته که این نظر شخصی منه و قصد تحمیل به کسی رو ندارم!!

  9. ManiRecord

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هر دوشون عالین مهمترین دلیل انتخابشون سلیقه هست…

  10. رامتین

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    منم انتخابم m5 هست. Eکلاس نمای عقبش واقعا ضعیفه. حتی Sکلاس هم نمای عقب جذابی نداره اما Sکوپه بشدت بهتره. چراغهای عقب باید کشیده باشن تا عرض خودرو را بهتر نشان بدهند نه اینکه کم عرض باشه یا مثه آشغالهایی مثه تندر، عمودی باشه. اون که فاجعه هست.

    1. Amir_R18

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      اسم تندر و بنز نباید در یک صفحه بیاد !
      عقب E63 ممکنه به زیبایی M5 نباشه ولی اصلا زشت نیست
      اتفاقا چراغ هاش به سایر قسمت های بدنه میاد و ترکیب نامتناسبی درست نکرده.

    2. mohammad_FM 480

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1892 ديدگاه)

      تو الان اس کلاس رو با تندر مقایسه کردی؟؟!!

      1. رامتین

        ۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3251 ديدگاه)

        شما قشنگ مطلب را بخونید بعد نظر بدید. میگم طراحی عمودی چراغ عقب کاری اشتباهی برای یه سدانه. تندر برای بیان یک مثال بود صرفا. به عبارتی اگه چراغهای عقب بنز را عمودی درست میکردن، فاجعه میشد. باز طراحی چراغ عقب بنزS بهتر از E هست، گرچه شبیه همند.

  11. حامد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    با احترام به نظر شخصی همه دوستان،
    به نظرم ام فایو توی این سگمنت یه مرجعه. مشخصا ام فایو انتخاب منه و برتری هاش رو زمان ثابت می کنه. در مورد برتری قدرت مرسدس نسبت به بی ام و هم به نظرم تجربه AMG های سری بلک که لاستیک دود میکنن ثابت میکنه که قدرت زیاد،تعیین کننده نیست.درضمن آئودی S6 رو هم نباید از قلم انداخت.

  12. Omar.M

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    BMW M5 طراحی گیراتر و خشن تری نسبت به مرسدس داره و شاید مرسدس از لحاظ گشتاور کمی قوی تر باشه اما داستان اینجا تموم نمیشه و از لحاظ هندلینگ BMW توانایی بیشتری رو نه تنها نسبت مرسدس بلکه از هر رقیبی سرتر هستش.
    فقط و فقط M Power???

  13. datsun

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    ینی m5 جدید سریع ترین خودرو تاریخ بی ام و س ?

    1. Amir_R18

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      .
      داتسون جان الان خواستی BMW رو مسخره کنی ؟؟؟???؟ (شوخی)

      BMW هدفمند گام برمیداره ، به نیاز واقعی بازار توجه میکنه و دنبال قِرتی بازی نیست !
      M3 درست میکنه تا هزاران نفر در دنیا ازش لذت ببرن. نه یه هایپرکار چند میلیون دلاری که توسط مشتری های حاشیه خلیج فارس پیش خرید بشه ، سالها در پارکینگ بخوابه و بعد از چند سال که از مُد افتاد گوشه ی پارکینگ به خواب ابدی فرو بره.

      قدرت BMW اونجاست که M4 DTM در نوربرگ رینگ 6:14 رکورد میزنه و بعد از 34 سال !! رکورد پورشه 956 رو تهدید میکنه.

      در تکمیل حرف شما ، اصلا اینطور نیست که M5 سریع ترین محصول تاریخ BMW باشه ، دهه ی 90 میلادی BMW V12 LMR در مسابقات لمانز یک دور زودتر از ماشین تویوتا به خط پایان رسید ! ? و از 350 تا عبور کرد.

      مکلارن اف وان هم که موتورش واس ماس ! پس در افتخاراتش شریکیم !

      1. #ali.m#

        ۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1826 ديدگاه)

        لمانز چی کارش به ماشین های سواری???

        1. Amir_R18

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          .??????
          خودروی لمانز ماشین سواری نیست؟!؟!? تا جایی که من میدونم ماشین لمانز رو هم سوار میشن ! ?
          خودروسازی یک صنعت به‌هم‌پیوسته است و مهندسی یکسانی در رگ هاش جریان داره.

      2. datsun

        ۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3953 ديدگاه)

        نه داداش بی احترامی به کمپانی مثل بی ام و منطقی نیست
        فقط من از این موضوع اطلاع نداشتم و برام یکم جالب و تعجب آور بود که بی ام و تا به حال ماشینی با این شتاب نداشته که شما لطف کردید توضیح دادید

        1. Amir_R18

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          .
          عزیزی رفیق
          گفتم که شوخی کردم.

  14. sevlan

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    E63 غوله ،نویسنده این مطلب با گستاخی تمام نظرات شخصی خودش رو داره بزور بخورد خواننده میده و سلیقه جانبدارانه ی خوش رو به همه تعمیم میده ، با رندی خاصی داره سوپر سدان مرسدس رو میکوبه ، انصافم خوب چیزیه ،از ارزشهای e63 کم نمیشه ،همتون میدونین!!!

    1. mohammad_FM 480

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1892 ديدگاه)

      درود sevlan .واقعا درسته

  15. نویدی

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (402 ديدگاه)

    از نظر قیافه و اسپورت بودن ،بنز خیلی عقبه.
    ولی از نظر فنی تقریبا برابرن.

  16. حمید ع

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (240 ديدگاه)

    اون دوستی که میگه e class شخصیت لوکس داره و نمیتونه خشن باشه پس چرا مدل AMG زده؟لابد s class هم شخصیتش با موتور 600اسبی و شتاب 3.5ثانیه نمیخونه!!!
    نه عزیزم..ب ام و سری 5 هم لوکسه..ولی وقتی پای سوپر سدان بودن میاد وسط شخصیت عوض میکنه..بنز هم باید بتونه اینکارو به تمیزی M5 نشون بده و اگه نتونه که فعلا نتونسته باید بره پشت شماره یک سوپر سدانها…ضمنا با همه این حرفا خودم بنز رو بیشتر دوس دارم خصوصا e class رو..ولی اینم قبول دارم E63 s بخوبی m5 نیست.

  17. #ali.m#

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    m5رو بیشتر دوست دارم و به نظرم زیبا تره .البته به جز قسمت عقبش.
    کابین بی ام و هم با اینکه تکراری شده ولی الان ک نگاش کردم یه حسی بهم گفت دیگه بهتر از این نمیشه .این هنر این برند رو نشون میده که حتی تکرار طراحیش هم به دل میشینه وقتی مقایسه کردم یه جورایی کابین بنز تو نظرم خسته کننده اومد .شایدم به خاطر رنگ یکنواختش باشه .

  18. Saied

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    قطعا بی ام دبلیو.
    چون خواهید دید که از لحاظ هندلینگ و شتاب بنز رو سوسک خواهد کرد.

  19. Kamy R

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    حالم از آینه های جانبی بی ام و به هم خورد
    آخه این چیه ؟ (خودم عاشق بیمر هستم ولی ….)

  20. مانی

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خخخخ
    طراحی داخلیه بنز اینقدر باحاله که بی‌ ام و بلاگ با اون همه پرروئی روش نشد
    بنظر من طراحی بنز دوستداشتنی‌ تره که کاملا سلیقه ایه
    فراموش نکنین‌ای کلاس خیلی‌ پر فروشتر از سری۵ هست

  21. مانی

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    من فکر می‌کنم یه رندیه خاصی‌ تو کار هست
    تو اکثر عکس‌ها زاویه دوربین جوری هست که
    به نفع بی‌ ام و باشه یا من خیالاتی شدم؟

    1. Alireza.GT86

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (236 ديدگاه)

      منبع رو توجه کن دوست عزیز!

  22. Alireza.GT86

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (236 ديدگاه)

    پدال جان.. آخه گل من ? برداشتی یه مطلب از بلاگ بی ام و اوردی مقایسه ظاهری مرسدس و بیمر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بعد دوستان شما واقعا واستون سوال شده که چرا از بی ام و تعریف میکنه؟؟؟! ای خدا…

  23. mahdi.mp

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با اینکه بنز واقعا شاهکار کرده تو این ماشینش ولی واقعا من ام 5 و ترجیح میدم خیلی جزابه….ولی جوریه مثال ادم یکیشو داشته باشه همیشه حسرت داشتن اون یکی ام میخوره خیلی شونه ب شونه کار کردن

  24. Omid622

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    نمای بیرونی بی او و
    نمای داخلی اگه ملاکت لوکس بودن باشه که بنز
    اما اگه ملاک اسپرت بودن باشه بی او و
    من که به شدت بنزیم اما کلا ادارت خاصی به کل محصولات M بی ام و دارم و همشونو قبول دارم اون از m2 اون از m3 وm4 و حالا غول سدان ها m5

  25. حمیدرضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم بی م و از بغل و جلو خوبه. ولی بقیه اش مرسدس .با کلاس و شیک با ابهت

  26. Ali

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگه بحث در مورد ظاهر سری ۵ و e کلاس باشه e کلاس سرو گردنی بالاتر از سری ۵ هستوهست چون بنز از‌ سال ۲۰۰۵ به بعدو نگاه کنیم ۴ تا نسل عوض کرد هر نسل هم حس و حال خاصی رو داشته و این نسلش هم حالو هوای خاصی رو داره هم داخل‌ هم خارج ولی در مورد سری ۵ از سال ۲۰۰۵ تا همین حالا اگه این نسلو نسل جدید بگید ۳ تا نسل عوض شده ولی از نظر من همون حس ۲۰۱۵ رو داره هم داخلش هم خارجش.
    اگه بگم سری ۵ جدید نیو فیس نشده فقط طراحی خارجیه بدنش فیس لیف شده شاید به‌دوستان‌ بر بخوره ولی با کمی نگاه به دوتاشون به طراحان مرسدس کم لطفی میشه اگه‌ بگید سری ۵ بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا