سری ۳ بامو همواره جزو بهترینها بوده است، بیشک یکی از عناوینی که باعث شد بامو پرطرفدارترین برند خودرویی لقب بگیرد سری ۳ و مدلهای متعدد و مختلف آن است،
با پایان تولید E46 در اواخر سال ۲۰۰۶ یک سال بعد در سال ۲۰۰۷ کمپانی BMW نسل پنجم معروفترین سری خود را معرفی کرد.
این نسل در چهار مدل سدان با کد E90, تورینگ با کد E91, کوپه با کد E92 و کانورتیبل با کد E93 عرضه شد.
در همین سال بود که کمپانی بامو برای تولید نمونههای M آن اعلام آمادگی کرد و مدل M3 رسماً رونمایی شد.
زیبا و عضلانی؛
این بار M3 ظاهر عضلانیتری داشت و بهخوبی قدرت و ابهت زیادش را به رخ میکشید، بدنه M3 دارای گلگیرهای پهن و بزرگتری بود و بدنه خودرو در عین سادگی زیبایی انکارناپذیری پیدا کرده بود،
مدل M3 در نمای جلو علاوه بر جلوپنجره بزرگتر از ورودیهای هوای بیشتر و بزرگتری بهره میبرد، ورودی هوای بسیار بزرگ زیر جلوپنجره و درست در مرکز سپر واقع شده بود و ورودیهای کوچکتر در سمت راست و چپ قرار داشتند که توسط تیغههای اختصاصی هوا را بهتر به داخل ورودی هدایت میکردند، روی کاپوت برآمدی نسبتاً کوچک به چشم میخورد و دو هود با زاویه مورب قرار دارند، اینها همه اشاره به موتور حجیم و پرقدرت دارند، در نمای عقب نیز همه چیز بهسادگی در جای خود قرار دارند و دیفیوز برآمده و اگزوزهای دوقلو در سمت چپ و راست چشمها را به خود خیره میکند.
ویژگیهای فنی؛
اصلیترین تفاوت این نسل زیر کاپوت کشیده خودش را پنهان کرده بود، با بالا دادن کاپوت یک موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴ لیتری با تنفس طبیعی را مشاهده میکنیم که توانایی تولید ۴۲۰ اسب بخار در ۸۳۰۰ دور در دقیقه و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور در ۳۹۰۰ دور در دقیقه را داراست، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت به چرخهای عقب را بر عهده دارد.
شتاب صفر تا صد این غول ۱۶۰۰ کیلوگرمی تنها در عرض ۴.۶ ثانیه است، نهایت سرعت M3 به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است که در صورت نبود این محدودکننده رسیدن به سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر هم دور از انتظار نیست.
مدل M3 E92 در سال ۲۰۱۳ برای همیشه از خط تولید کمپانی بامو کنار گذاشته شد تا این خودرو به تاریخ پیوسته و لقب آخرین هیولای اتمسفریک (تنفس طبیعی) بامو لقب بگیرد.
اکنون با گسترش پیشرانههای کمحجم و پرقدرت موسوم به توربوشارژر و معرفی نسل جدید M3 هستند کسانی که هنوز هم M3 E92 را بهعنوان گزینه اصلی انتخاب میکنند و معتقدند که عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسلهای جدید دارد،
اکنون با گذشت ۷ سال از توقف تولید M3 E92 این خودرو روزبهروز مورد توجه بیشتری نسبت به گذشته مواجه میشود و بعید نیست که تا چند سال آینده از این خودرو بهعنوان یک نمونه کلکسیونی یاد کنند.
نویسنده: مهدی محمدنژاد
♤Angus_812♤
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹بهترین نسل سری ۳ فقط همین
از نظر خیلی ماشین بازا این واقعی ترین شکل بی ام و بود
عاشق اون صدای موتورش بودم
اثن نیاز به تغییر نسل نداشت همینو بیست سال میتونست تولید کنه
ارسلان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظره منم عکس دوم بهترین شکل بی ام و بوده و چراغ گرد بیشتر به بی ام و میاد و با لوگو گردش همخوانی داره خطوط بدنه هم نرم باشه بیشتر بهش میاد از وقتی چراغاش رو مربعی کرد چلو پنجره رو گنده و گنده تر کرد و طرحیش رو زیادی تیز کرد دو ورودی هوای دوقولوی جلوش رو از حالت کج به سمت عقب افقی و ایستاده کرد کلا از ابهت قبلیش فاصله گرفت از نظره ظاهری !!
ferrari_lvr
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب جوری تیونش میکردن اینو…
بعضی از ماشینا تو یاد ادم میمونن یکیشم همینه
راستی انگار m5cs رو بردن نوربرگرینگ نوردشلیف…
Moein
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا رخ این ماشین فراتر از زمان خودش بود
حسم به این ماشین وصف ناشدنیه
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹M3 E46 CSL
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اسطوره ای بود
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹E46 زیباترین اتاق بی ام و است
sina
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹شاهکار کریس بنگل بود این نسل آیا؟
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دست رنج گریس بنگل فقید بود
یادش بخیر
رنگ قرمز صفر کیلومتر مدل ۳۲۰ و فیسلیفت شده سقف کروک (( اشتباه نکم مدل ۲۰۱۲ بود )) با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ، عروسک بود ، میگفتن ۸۷ میلیون تومن .
فکر میکنم زیباترین اتاق سری ۳ باشه این نسل .
Mohamad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بنده خدا زنده اس هنوز، چرا فقید؟!!
Mad.z.Max
۱ خرداد ۱۳۹۹ایشون گریس بنگل رو میگن فقید که مرده ?? و گرنه کریس بنگل زندس.
فقید رو همینجور استفاده کرد دیگه، فک کرد خوبه
Hamidreza
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا E92 خیلی خاطره انگیز بود …
من بی ام وه فن نیستم اما این ماشین چه از نظر طراحی چه از نظر پرفورمنس واقعا عالی بود …
حیف شد…
سینا BMW
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹این یکی از بهترین مطالب پدال بود،
بهترین نسل سری ۳ ،
البته این نسلش هم خوبه
Farzad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دو چیز داره از صنعت خودرو به مرور زمان پاک میشه ؛ یکی طراحی های جذاب قدیمی ، یکی هم تنفس طبیعی ها … و این خیییلی بده .
MAHDI
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فوق العاده جذابه
احمدرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عاشق E46 تا ابد
زیباترین ساخته بیمر به نظرم
پیر که نمیشه هیچ انگار هرسال بیشتر رو میاد
Saeed
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹یه E93 پلاک ملی تو اهواز هست که اتفاقا باهاش نسبت فامیلی داریم
پارسال ماشینش رو به مدت ۲ هفته بهمون داد رفت تهران و بعد برگشت
تو همون ۲ هفته باهاش صفااااااا کردم:)❤
Hamidreza
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فک کنم تو دو هفته ای که تو داشتیش ۱۰ هزار تا ازش کار کشیدی داداش
ارادتمندم…
Saeed
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نه زیاد باهاش نرفتم بیرون
مخصوصا منطقه کیانپارس
فقط یک بار باهاش رفتم بهشتآباد
همین!بقیه روزا تو پارکینگ بود
نامجو
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹زیباترین بی ام و سری 3 همین مدله
Amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دیدنش بوی جوونی کردن و هیجان و عشق ب ماشینو واس آدم تداعی میکنه…مث یه خاطره ی خیلی خوب و تکرار نشدنی گوشه ی ذهن همه ی بی ام و فنا
Arash Taammoli
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خودم شخصا طرفدار دو آتیشه bmw هستم که بین اینا e46 و e92 رو خیلی دوست دارم.
و اگه کلی به موضوع نگاه کنیم موتور های تنفس طبیعی عملکرد بهتری دارند.