باواریایی ها خوابهایی برای مرسدس دیدهاند!
با در نظر گرفتن موفقیت کلی هایپرکارهایی چون مک لارن P1، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری، ورود سایر خودروسازان به این بازی هیجانانگیز چندان دور از ذهن نیست. برای مثال مرسدس بنز قبلاً هایپرکار الهام گرفته از فرمول ۱ را با بهای نزدیک ۲.۴ میلیون دلار آماده ساخته و حالا خبرهایی مبنی بر تولید هایپرکار توسط بامو به گوش میرسد.
طبق خبری که از وبسایت استرالیایی Drive منتشر شده، بامو ایدهی ساخت هایپرکاری برای رقابت با برندهایی چون مک لارن و مرسدس بنز را سبکسنگین میکند. اگرچه ساخت هایپرکار از اولویت پایینتری در لیست محصولات آیندهی این برند برخوردار است اما معاون فروش و بازاریابی بامو M اعتراف کرده که اگر این خودرو تولید شود قطعاً نوع خاصی از تکنولوژی هیبریدی را خواهد داشت و البته باواریایی ها ایدههای آمادهای در این باره دارند.
دو فاکتور مهم که ورای بحثهای عادی وجود دارند عبارتاند از ظرفیت توسعه و سرمایهی موردنیاز. ما دوست داریم این کار را (ساخت هایپرکار) انجام دهیم. مهندسان ما نیز این کار را دوست دارند؛ اما باید پول انجام آن وجود داشته باشد. ما ایدهها و کانسپت هایی داریم. اگر شما بگویید فردا کار خود را شروع کنید، ما میدانیم که این هایپرکار چه شکلی خواهد بود.
این اولین باری نیست که بامو ایدهی ساخت هایپرکار را در ذهن میپروراند. علاوه بر کانسپت M1 هامیج که در تصاویر مشاهده میکنید، خبرهایی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد که پیشنهاد میکرد این برند آلمانی در حال همکاری با مک لارن برای توسعهی هایپرکاری با قدرت بالای ۷۵۰ اسب بخار و قوای محرکهی هیبریدی بوده است. نهایتاً مشخص شد این شایعات صحیح نبودهاند.
Daniel
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶چه خوابایی براتون دیدم … چه فکرایی براتون دارم(BMW داره به بقیه هایپرکار سازا میگه)
ولی در کل دوس ندارم ماشین های غیر بالانس بزنه.
BMW مثل یه سمفونیه با اجرای قطعه های ناب و دل نشین. هارمونیک و بالانس.
حسين
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶درود.
ب ام و مثل پورشه و آئودی و لکسس و کادیلاک و اینفینیتی و آکورا پشتش به یه شرکتِ مادر گرم نیست. مثل بنز هم توی همه زمینه ها فعالیت نمیکنه و درآمدش خیلی از بنز کمتره. با این حال همیشه پیشرفت کرده، هیچ وقت زیرمجموعه نشده، هیچ وقت هم عرصه رقابت رو خالی نذاشته و همیشه جزء بهترین ها بوده. به همین خاطر برای تصمیمهاش خیلی باید محتاط عمل کنه، چون جای خطا نداره.
یه شرکتی مثل تویوتا رو در نظر بگیرید. اونقدر پول داره که به راحتی میتونه یه پروژه رو شروع کنه، پیش ببره و بعد از چند سال متوقفش کنه و ازش منصرف بشه. اما ب ام و نمیتونه روی سرمایش ریسک کنه. به همین خاطر تا الان هر موقع حرف از ساخت سوپر اسپرت شده، گفته پولامون رو باید جاهای مهمتری سرمایه گذاری کنیم.
همین تصمیمات درسته که ب ام و رو تبدیل کرده به “پایدارترین شرکت خودروسازی جهان” در حال حاضر
حسين
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶تصحیح میکنم:
پایدارترین شرکت جهان. (نه فقط خودروسازی)
Daniel
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶درود بر شما حسین جان
تشکر بابت توضیحات خوبت.
علیرضا میرزایی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶یا ابرفرض
چ خبره باووووووووو؟؟؟؟؟؟
ونوم اف ۵
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از ۲۰۰۷ میلادی همینطور بی ام و داره خواب میبینه هیچ کدومش هم رنگ واقعیت به خودش ندیده
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نبینه هم مهم نیست.
Daniel
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶آخه ونوم عزیز اگه طرفدارای پورشه یا فراری یا مک لارن اینو میگفتن ی چیزی.
اون همه شرکت تو آمریکا تونسته ی هایپرکار رسمی معرفی کنه ؟
هر سخن جاییو هر نکته مکانی دارد.
ونوم اف ۵
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دانیال جان دیگه از ونوم جی تی هایپر کار بالاتر هم هست
Ace
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶پراید…
shirko.merceds benz
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ب ام و هم خیلی خوب می شه یه هایپر کار تولید کنه
Abbas us.c
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶فک نکنم بسازه چون قبلا هم این شایعات گریبان گیره بی ام و شده بودن ولی هیچکدومشون به واقعیت تبدیل نشدن
italia &german
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان دقت کنید که مرکز تحقیق و توسعه ی بی ام و هم در انگلستان واقع شده و کلا تکنولوژیه انگلیسی داخلش استفاده شده و بی ام و فقط ساپورت مالیشو به عهده داره ??
تا درودی دیگر بدرود ✋