خرید یک خودروی گرانقیمت به بهایی نازل به این معنی نیست که شما هزینههای نگهداری زیادی نخواهید داشت و این موضوع به ویژه درباره خودروهای قدیمی بامو همچون این آلپینا B7 2007 صدق میکند.
تایلر هوور مجری گاراژ هوویز این موضوع را میداند اما از آنجایی که تنها ۳۵۰۰ دلار برای این خودروی مشکیرنگ پرداخت کرده بنابراین به نظر میرسد پیش از هر چیزی خرج کردن مبالغ بیشتر از قیمت خودرو را برای سر پا کردن آلپینا B7 در نظر داشته است.
همهی ما داستانهای وحشتناکی درباره قابلیت اطمینان محصولات گوناگون بامو از جمله حساسیت شدید آنها و کم کردن روغنموتور شنیدهایم؛ اما مشکلی که اینجا وجود دارد به کاسهنمدهای سوپاپ مربوط میشود که معمولاً خراب شده و باعث میشوند روغن به داخل محفظه احتراق وارد شود.
این امر منجر به مصرف اضافی روغن شده و بامو جذاب شما همانند یک دودکش بزرگ به نظر میرسد. حداقل در زمان استارت پیشرانه و گاز دادن بیش از حد، مشکل دود کردن خودرو کاملاً به چشم خواهد آمد.
کار تعویض کاسهنمدهای سوپاپ در این بامو ۸ سیلندر نیازمند باز کردن اکثر بخشهای پیشرانه خواهد بود و حتی پیشرانه این آلپینا به خاطر وجود دیگر نشتیها از زیر خودرو بهطور کامل باز شده است.
دلیل این کار جنس کاسهنمدهای سوپاپ بوده که باعث شده روغنسوزی اتفاق بیفتد. این مشکل در خودروهای سال ۲۰۰۲ به بعد بوده و حتی باعث شکایت برخی مالکان خودروهای مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی N63 شده است.
به همین خاطر است که خودروهای لوکس قدیمی با قیمت بسیار نازلی در بازار دیده میشوند بنابراین باید درصورتی که دنبال چنین خودروهایی هستید، خودتان را برای دردسر آماده کنید مخصوصاً اگر خودروی موردنظر یک بامو سری ۷ قدیمی باشد!
[دانلود ویدئو]
حسین
۱۳ فروردین ۱۳۹۹البته یک خودرو لوکس دست دوم اگر مجهز به یک موتورتنفس طبیعی معمولی و با دوام باشد ، گزینه خوبی هست!
مخصوصا برند هایی که به موتور فشار نمی اوردند!
حسین وی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹این موضوع راجع به لکسس صدق میکنه یکی از دوستانم ES350 2007 خریده خرجش تفاوتی با یه کره ایی 2017 نداره
Zonda R
۱۳ فروردین ۱۳۹۹حسین عزیز
یکی از دوستانم es 350 مدل 2008 گرفت 1 ماه بعد موتور سوزوند
من واقعا تعجب کردم گفتم لکسوس مگه موتور میسورونه ولی حتی لکسوسم 10 سال کارکنه دیگه قابل اعتماد نیست
نوید بی مخ
۱۳ فروردین ۱۳۹۹یکی از دوستام که کارش تعمیرات موتور گیربکس هست هم میگفت نیسان ماکسیما هم پیش میاد موتور میسوزونه کلا هر محصول دست بشر خرابی براش پیش میاد
علیx76
۱۳ فروردین ۱۳۹۹از اقوام ما چند سال پیش یه is350 با حدود ۱۰۰ تا کار خرید
بعد ۱ ماه یاتاقان زد و بعدش هم گیربکس و دیفرانسیل مرخص شد
تو تعمیر گاه مشخص شد صاحب قبلی که از قضا خانم دکتر هم بوده ، به روغن گیربکس و دیفرانسیل دست نزده و روغن موتور هم مدت خیلی زیادی بوده که تعویض نشده
تا وقتی به ماشین نرسی ، فرق نمیکنه چقدر کیفیتش بالا باشه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۹حسین و zonda R عزیز
حالا اینها که شما گفتید خوبه ، ما چه ضرری کردیم .
ساختمان ما ۱۲ واحده ، که همسایه ها با هم هفته قبل رفتیم نمایندگی ایرتویا تو خیابون دماوند و ۱۲ تا لکسوس سفارش دادیم با رنگهای متفاوت ، همین که همه با هم رسیدیم تو پارکینگ قبل از اینکه خاموش کنیم ، هر ۱۲ تا لکسوسهای مدل ۲۰۲۰ تمام موتور سوزوندن و یه حالهای از مِه و دود داخل کابین را فرا گرفت .
فکرشو بکن ، من Lx570 گرفتم ، بقیه همسایگان هم es 350 و Ls 400h و Is300 .
آخه فکر میکردم فقط لکسوس ماها اینجوری شده اما حالا فهمیدم با دو لکسوس معرفی شده شما ، جمع موتور سوزهها به ۱۴ عدد رسیده .
بیایید بعد بحران کرونا یه تجمع اعتراضی ترتیب بدیم دم در صنعت معدن تا هر چه زودتر جلوی واردات این خودرو خانهمان سوز گرفته بشه .
الان باید چیکار کنیم ، هیچ کسی هم جوابگو نیست ، از همه بدتر اون آقایی بوده تو صداسیما که جَهاز دخترش که آتیش گرفته بودا ، اومد لکسوس ۲۰۲۰ مدل Es350خریده تا دل پسر مردم را به دست بیاره اما حالا باید چه گِلی به سرش بریزه ، آخه با لکسوس موتور سوخته که دیگه دخترش رو دستش میمونه?♂️?♂️?♂️ .
خداوکیلی بعضی دوستان آخره فرهیختگیاَند .
ایلیا
۱۳ فروردین ۱۳۹۹حداقل 20 دقیقه برای نوشتن این کامنت و قت گذاشتی…
و ده ها نفر حداقل یک دقیقه برای خوندن کامنتت وقت میذارن…
برای وقت خود و دیگران ارزش قایل باشیم!
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۹باریکلا
از ایلیا خوشم میاد
تو قرنتینه هم برای وقتش ارزش قائله و وقت را گرانبها میدونه .
چی میگی رفیق ، مگه مجبوری کامنت من رو بخونی ، مگه تفنگ بالا سرت گذاشتن .
خوشت نمیاد یه دیس بده خلاص
خداروشکر با بعضی کاربران پدال رو در رو نیستیم و اگر نه باید منشی میگرفتیم تا برای هرکسی ناراحته ، نازشو بکشه .
Zonda R
۱۳ فروردین ۱۳۹۹Navid0098 عزیز
من اصلا متعصب نیستم امریکایی ژاپنی المانی کره ای چینی کلا از ذات خودرو خوشم میاد و عاشقانه دنبالش میکنم
اتفاقا برند مورد علاقم نو ایران تویوتا و لکسوس هستن میدونید چرا اینو نوشتم بخاطر اینکه لکسوس یه دنیا اعتماد پشتشه و موتورش سوخته اینو باب تمثیل گفتم چون در مورد هزینه و دست دوم هاس مطلب و این مهمه که دوستان بدونن حتی اگر لکسوس هم بد نگهداری بشه موتورش میسوزه
این لکسوس چند برگ سند بود و اصطلاحا نمایشگاهی بود
morteza
۱۴ فروردین ۱۳۹۹نوید قسمت دومش بنویس خیلی حال داد.یججوری باشه دختره جهاز سوخته موتور سوزونده برسه به پسره دل سوخته.لایک و ی❤️خوشکل
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۹به عنوان یه عشق خودروی ژاپنی و آلمانی نقد میکنم که چرا نباید کمی فکر کنیم قبل از هر سخنی .
آشنایی داشتیم چند سال پیش با تویوتا آریون ۲۰۱۱ تو برف گازو گرفته بود بِره زنجان و میگفت اولش فکر میکردم تویوتا عجب ماشینیه که همه ماشینها برفگیر شدن اما من دارم تو برف حرکت میکنم مثل آب خوردن و… ، میگفت رسیدیم زنجان اما گیربکس قفل کرد و سوخت که هزینه ای حدود ۱۹ میلیون بابت گیربکس اِستوک داده بود و این در حالی بود که قیمت گیربکس نو تو دلار ۳۷۰۰ تومنی حدود ۲۵میلیون میشد و امروز با دلار ۱۶۰۰۰هزاری حتماً نزدیک ۱۰۰میلیونه یا بیشتر .
وقتی میگن خودرویی کم استهلاک و با کیفیته ، معنیش این نیست که بزنید دهنشو سرویس بکنید ، خدماتش را به موقع انجام ندهید و هزاران کار نامتعارف دیگر و هیچ هزینه ای نداشته باشه بلکه معنیش اینه که اگر مثلاً ، تکرار میکنم مثلاً اگر یه خودرو در شرایط ایدهآل تو ۱۰۰هزار km به مشکل میخوره و نیازمند تعمیره در عوض خودرویی همچون تویوتا یا لکسوس در ۳۰۰ هزار Km نیازمند تعویض قطعات مصرفیه و نه تعمیرات و این در صورتیه که از خودرو درست استفاده کرده باشید .
خودرو وسیله ساخت انسانه با آلیاژهای متفاوت و مهندسی ساخت متفاوت ، یکی کم استهلاکه و یکی پر استهلاک اما هردو نیازمند شرایط مناسب نگهداریه .
حالا شما فکر کن لکسوس میخرید مدل ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ با هزارجور قِروفِری که خدا میدونه راننده چِهها سرش آورده و اون را میاره یه پولیش میکنه و یه صفرشویی میکنه و کیلومتر را پائین میاره و میندازه به یه بنده خدایی که فقط عشق لکسوسه ، اما همین که میخره و بعد مدتی میبینه قیمت قطعات و هزینه ها بالاست ، میگه نگاه کن اینم شد لکسوس که اینقدر تعریفشو میکردن .
لکسوس یه خودرو لوکسه که باید خدماتش درست به موقع و بجا انجام بگیره در غیر اینصورت هزینه هاش بالاست و قیمت قطعات گرونی داره ، نه فقط لکسوس ، بلکه تمام خودروهای وارداتی و لوکس گران هستند با این تفاوت که به ترتیب گرانی اول آلمانیها گران هستند و بعد ژاپنی اما حساسیت ژاپنی کمتر از آلمانیه با اِرورهای کمتر .
GERMANY
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ینی مثلا الان یه x4 2014 هم همینطوریه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۹GERMANY عزیز
BMW به دلیل پرفورمنس بالایی که داره و مهندسی دقیق در ساخت موتور با بازدهی بالا ، نیازمند سوخت مناسب و شرایط و خدمات مناسبه که هنگام تعویض روغن در کیلومترهای مختلف ، گرانروی روغنهاشون فرق میکنه و این را افراد متخصص و نمایندگیها بهتر متوجه میشوند تا تعویض روغنی های معمولی در کف شهر .
نه BMW X4 ، بلکه تمام BMW های کارکرده خریداری شده در دنیا به خصوص در ایران با این شرایط ، باید بدونی خودرو وقتی صفر بوده دست کی بوده و چطور خدماتش را انجام داده در غیر اینصورت اِرورها و چراغهای پشت سر هم در صفحه کیلومتر کلافتون میکنه و مُدام باید دیاگ بزنید و هزینه های جاری دیگر .
بنزین و روغن دو تا مسئله مهم در ماندگاری موتورهای آلمانیهاست ، فرقی هم نداره بنز باشه آئوی باشه یا BMW و پورشه ، فقط حساسیتهاشون بالا پائین داره اما در کل حساسند .
کلا اگر ثروتمند و درآمد بالایی دارید ، bmw بخرید حالشو ببیرید با هر باک بنزین هم مکمل اصلی بالای ۲۰۰هزار تومنی باید مصرف بکنید و در غیر این صورت یه ژاپنی بخر خودتو راحت کن ، البته ژاپنی توربو هم نگیر و یه تنفس طبیعی درجه یک بخر .
GERMANY
۱۳ فروردین ۱۳۹۹دمت گرم داداش ممنون. زنده باشی.~♥~
نمیگم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بی ام و از تعویض قطعه پول درمیاره
همه جای دنیا همینه ، زود خراب میشه حتی تو دوره گارانتیش موتورشو پایین میارن
وگرنه حساسیت به بنزین چیز دیگریست
بنزین ایرانم اگه آشغال نداشته باشه حله
این یورو و 4و اینا هم برای آلایندگیه چون ترکیبات گوگردی دارن . وگرنه برای موتور بی ام و شما بنزین ایران بدون آشغال و آب با بنزین یورو 4 فرقی نداره
یانکی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹این نقص بیمر نیست به هیچ عنوان.کلا bmw موتورهای دور بالا میسازه مثل m3و m5 دو نسل قبل که اولی وی8 به حجم 4لیتر بود که تا نزدیک 8500 دور در دقیقه دوران میکرد.m5 هم وی10 بود با5 لیتر حجم که اونم نزدیک 8500 دور میزد موتورش.این وضع استهلاک برای همه موتورهای دور بالا هست معمولا.فقط موتورهای پوشراد نسکار هستند که تا 10000 دور دوران میکنن ولی بسیار مقاوم هستند که مسابقاتی تا حدود 600 مایل رو در حالت تخته گاز میتازن اونم به خاطر خلوت بودن سر سیلندر نسبت به چهار سوپاپهاست.مثال تو سر سیلندر خبری از میل سوپاپ نیست در حالی که یه وی8 dohc تو هر سر سیلندر دوتا میل سوپاپ داره و دو برابر سوپاپ و متعلقات.پس از استهلاک بیمر نباید گله کرد.
مانی
۱۴ فروردین ۱۳۹۹دقیقا
خوب نرو موتور دور بالا و توربو نخر موتور دیزل ۲ لیتری بیام و رو بخر
دوست داره خر بخره مثل اسب سواری بگیره ازش
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۹دیزوز در مورد موتور هیدروژنی تویوتا در خودروهای bmw توضیح دادم که دو شرکت تویوتا و bmw ، ضعفهای همدیگر را پوشش خواهند داد .
ای کاش هزینه مخارج این bmw را شرح میداد ، فکر کنم از قیمت خریدش بیشتر خرجش بشه .
با شرایط خرید لیز کردن خودرو ، بنظرم دیگه نمیخواد نگران مخارج تعمییرات و اُفت قیمت باشند .
اما در ایران بحث فرق میکنه ، فکر کنید این خودرو را با همین شرایط خراب چه قیمت گزافی باید بخرید و چه مقدار باید خرجش کنید تا شاید مثل اولش بشه که نمیشه .
اینجاست که میگم تو ایران فقط تویوتا عشقست و در خارج از ایران تمام آلمانیها عشقند .
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۹به عنوان یه عشق خودروی ژاپنی و آلمانی نقد میکنم که چرا نباید کمی فکر کنیم قبل از هر سخنی .
آشنایی داشتیم چند سال پیش با تویوتا آریون ۲۰۱۱ تو برف گازو گرفته بود بِره زنجان و میگفت اولش فکر میکردم تویوتا عجب ماشینیه که همه ماشینها برفگیر شدن اما من دارم تو برف حرکت میکنم مثل آب خوردن و… ، میگفت رسیدیم زنجان اما گیربکس قفل کرد و سوخت که هزینه ای حدود ۱۹ میلیون بابت گیربکس اِستوک داده بود و این در حالی بود که قیمت گیربکس نو تو دلار ۳۷۰۰ تومنی حدود ۲۵میلیون میشد و امروز با دلار ۱۶۰۰۰هزاری حتماً نزدیک ۱۰۰میلیونه یا بیشتر .
وقتی میگن خودرویی کم استهلاک و با کیفیته ، معنیش این نیست که بزنید دهنشو سرویس بکنید ، خدماتش را به موقع انجام ندهید و هزاران کار نامتعارف دیگر و هیچ هزینه ای نداشته باشه بلکه معنیش اینه که اگر مثلاً ، تکرار میکنم مثلاً اگر یه خودرو در شرایط ایدهآل تو ۱۰۰هزار km به مشکل میخوره و نیازمند تعمیره در عوض خودرویی همچون تویوتا یا لکسوس در ۳۰۰ هزار Km نیازمند تعویض قطعات مصرفیه و نه تعمیرات و این در صورتیه که از خودرو درست استفاده کرده باشید .
خودرو وسیله ساخت انسانه با آلیاژهای متفاوت و مهندسی ساخت متفاوت ، یکی کم استهلاکه و یکی پر استهلاک اما هردو نیازمند شرایط مناسب نگهداریه .
حالا شما فکر کن لکسوس میخرید مدل ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ با هزارجور قِروفِری که خدا میدونه راننده چِهها سرش آورده و اون را میاره یه پولیش میکنه و یه صفرشویی میکنه و کیلومتر را پائین میاره و میندازه به یه بنده خدایی که فقط عشق لکسوسه ، اما همین که میخره و بعد مدتی میبینه قیمت قطعات و هزینه ها بالاست ، میگه نگاه کن اینم شد لکسوس که اینقدر تعریفشو میکردن .
لکسوس یه خودرو لوکسه که باید خدماتش درست به موقع و بجا انجام بگیره در غیر اینصورت هزینه هاش بالاست و قیمت قطعات گرونی داره ، نه فقط لکسوس ، بلکه تمام خودروهای وارداتی و لوکس گران هستند با این تفاوت که به ترتیب گرانی اول آلمانیها گران هستند و بعد ژاپنی اما حساسیت ژاپنی کمتر از آلمانیه با اِرورهای کمتر .
مرتضی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹اره حرفتون درسته نسبت به موتور های تحت فشار کمتر خراب میشن اما باز هم هزینه های نگهداری بیشتری نسبت به خودرو های جدید دارن. خرج نگهداری یک E کلاس 2005 از یک سراتو 2018 خیلی بیشتره ، چون تقریبا به یک اندازه نیاز به سرویس دارن( مثلا هر 6 ماه یک بار) اما قطعات بنز بخاطر کمیاب بودن و قیمت بالاتر محصولات مرسدس بنز ، تا 5 برابر قیمت میگیرن.
datsun
۱۳ فروردین ۱۳۹۹جدیدا چقدر تو سایت کاربر های پیدا میشه که یه رفیق مکانیک دارن موتور سوخته ژاپنی تعمیر کردن.
Enzo
۱۳ فروردین ۱۳۹۹همینجام داریم .مثال سادش زانتیا سواری نرم .موتور قوی .ماشین خوبیه .ولی هزینه و خرجش نمی ارزه به داشتنش .یا بهترش که کاملا ماشین لوکس حساب میشه بنز های مزایده آیه نیروی انتظامی
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۹Enzo عزیز
بنزهای پلیس را اگر توجه کرده باشید ، بخاطر پیمایش بالا ، هر چی هم که بازسازیش کنند از دور داد میزنه بنزها انگار از جنگ برگشته اند با رنگ آمیزیهای بسیار ارزان و بدفرم ، چون بیشتر افرادی که این بنزها را میخرند توان خرید خودرو وارداتی را ندارند و این بنزها را میخرند و سپس هنگام بازسازی با هزینه و دشواریهایی روبرو میشوند که فقط ماشین را جمع میکنند و دلشان خوش هست که بنز سوارند ، خدا میدونه که اون سرباز و کادری چه کارها که با این ماشینها نکرده .
اما در مورد زانیا بحث فرق میکنه ، دو دسته خریدار داریم ، یکی اون دسته که از بچگی عاشق داشتن زانتیا بوده و یکی دیگه که به استهلاک بالا و ایمنی پائین خودرو واقفه اما به سبب شغل شوتی بودن ، هزینه اهمیت نداره و از خودرو کار میکشند و پول در میآورند بخصوص در شیراز ، بوشهر ، زاهدان ، بندر عباس که بخاطر هندلینگ خوب زانیا در پیچها با سرعت بالا در حرکت هستند نسبت به پژو .
در قشم و بوشهر ،(( تخصصی برای زانتیا )) کسانی هستند که خودرو پکیده و داغون را تحویل میگیرند و همه اجزاء خودرو را جدا و دوباره مونتاژ میکنند و عروسک تحویل میدن ، اینقدر کارشون تمیزه که باورتون نمیشه فکر میکنید ماشین تازه از کارخونه اومده و مشتری از تمام ایران دارند و باید وقت بگیرید ، البته که خودروهای دیگر هم قبول میکنند بخصوص وارداتیهای ۱۰ سال گذشته را .
JDM
۱۳ فروردین ۱۳۹۹چون کلا پر استهلاکه
datsun
۱۳ فروردین ۱۳۹۹حالا لازم بود به خاطر نمد سوپاپ کل انجین پیاده و باز کنه
سینا BMW
۱۳ فروردین ۱۳۹۹در این چند سال اخیر از نظر استهلاک پیشرفت کرده و بهتر شده ولی مدل های ۲۰۱۰ قبل تر و مخصوصا مدل های گرون قیمت از نظر استهلاک زیاد خوب نبودن!
علیرضا
۱۳ فروردین ۱۳۹۹غیر از استهلاک چیزی که آدمو اذیت میکنه غیر قابل پیش بینی بودن این خودروهاست . وسط جاده یهو اسیرت میکنه . ماشین اگه بالاتر از شش هفت سال کارکرد داشته باشه واقعا خریدش ریسکه .
ak_007
۱۳ فروردین ۱۳۹۹موتور ماشین من N63 هستش، و ی مقدار روغن کم کردن طبیعیه واسش. ولی حقیقتش همیشه میترسم نشتی به تو موتور داشته باشه?
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۹والا بی ام و صفرش هم خرابه چه برسه به کارکرده جدا از این مگه فقط موتوره؟! برق به شدت حساس و افتضاح که هر لحظه باید منتظر یه اخطار تو صفحه کیلومتر باشی که بعضاً با هزینه گزاف هم درست بشو نیستن. به همینجا هم ختم نمیشه سیستم تعلیق به شدت خشن و پر استهلاک
Zonda R
۱۳ فروردین ۱۳۹۹مهدی عزیز
با این وضعیت بنزین و نبود قطعات اصل من سری 4 گرن کوپ دیدم واشر زده و چنتا قطعه تعویضی حدود 50 تومن هزینش شده
این خودروها تو ایران 2 سال عالین برای همین قیمتشون انقدر تو نمونه دست دوم افت داره نسبت به نمونه صفر
JavaDehqaN
۱۳ فروردین ۱۳۹۹بعضی مدل های خاص یا تیونینگ شده رو اگر خواستی بخری باید با کارکرد کم خریداری کنی . خب یارو سری ۷ داره فقط جمعه ها ی دور تفریحی میره شمال یکی هم هست بخاطر کارش هر روز و ساعت تهران میاد فلان جا و بهمان جا . خب مسلما بین این دو ماشین فرقی هم هستش از همه نظر . درباره مطلب و ماشین B7 به نظر من خود قیمت ماشین گواه حال و احوال و اوضاع ماشین رو داره . هر چی هم که ماشین قوی تر و پیشرفته تر باشه هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری داره .
بهنام
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ب ام و 528 کارکرد بالای شصت هزارتا یعنی این که نصف عمرتو بلید تو تعمیرگاه سپری کنی، بقیه ی آلمانی هایی که سر از این مملکت درآوردن هم همچین بهتر از ب ام و نیست. بعنوان کسی که اغلب اوغات به دوستم تو تعمیرگاه خودروهای خارجی هست سر میزنم، کلا ژاپنی ها بسیار بسیار کمتر دچار خرابی های سنگین مثل موتور و گیربکس میشن تازه اگه هم بشن با تعمیر خوب و اصولی میرن واسه ده سال دیگه. حرف دوست تعمیرکارم.
امیر
۱۴ فروردین ۱۳۹۹تو بی ام و ها سری ۵ اتاق e60 به ویژه موتورای m54 اصلا خرج ندارن. من خودم یک ۵۲۵ داشتم مشکلی اصلا نداشت البته قبلش کمری داشتم چندسال اون واقعا موتور گیربکس معرکه بود البته اتاق ۲۰۰۷ جلوبندیش از ۱۰۰ به بالا اذیت میکنه. بی ام و ها اما ذاتا سه تا مشکل دارند یکی قطعات فنی زیاده که باعث میشه موضوعات ریز زیاد پیش بیاد و اگه ماشین بالای ۱۰۰ کار باشه عمر این قطعات متعدد کم میشه و هی مشکل و نیاز به تعمیر و ادم رو کلافه کنه مثلا فرمان x3 قدیم یک انگل سنسور پیچیده داره وصله به ترنسفر کیس وصله به abs میببنی خراب میشه کل سیستم رو مختل میکنه.
دوم اینه که اصولا به خصوص تو مدلهای قدیمیتر ذات اسپورتی دارن و دور موتور رو بالا نگه میداره مثلا من الان یک x3 مدل ۲۰۱۰ و ۳لیتر دارم تو شهر روانیم کرده تو شیب روبه بالا حتی کم تو دنده های ۱ و ۲ دور موتور رو به ۴۰۰۰ میرسونه بعد دنده عوض میکنه یعنی ذاتا اسپورت هستش و دوست داره گاز بدی به ماشین و بدرد جاده مبخوره تا تو شهر. در نتیجه دایم موتور و گیربکس تحت فشارن. و اگه خوب نرسی پدر موتور گیربکس درمیاد و هی خرج و خرج.
سوم اینکه تعمیرکار خوب تو بی ام و واقعا کمه. اون ۵۲۵ که داشتم وقتی موتور گرم بود بد استارت میخورد صبحها نیش استارت. ماشینم ۱۲۰ تا کار بود. هرکی میگفتن خوبه تو تهران بردم همه هی تشخیص اشتباه تا یک بنده خدایی کارمند سفارت المان بود فردین صلواتی رو معرفی کرد واقعا مخ تو بی ام و و ادم تحصیلکرده و چندین سال تو بی ام و المان دوره و کار کرده ایه. ازون به بعد خیالم راحته. اونم سرش وحشتناک شلوغه ماشین میره دستش یک هفته میخوابه.
خلاصه بی ام و قدیمی خواستین بخرین اول ببینید اون اتاق و مدل بی ام و چه خرجای مخصوص به خودش داره وضعش چیه چه خرجایی مالک قبلی کرده و وضع فعلی چیه.
تو بی ام قدیمیا اتاق ۱ و ۳ کم خرج ترن تو جدیدا x1 با موتور 1.8 واقعا خرجی ندارهدفقط موتورش َضعیفه و تک دفه
صادق
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ب ام و راحت میتونه مثل تویوتا خودروی کم استهلاک تولید کنه ولی تویوتا نمیتونه مثل ب ام و خودروی برتری تولید کنه ملاک برتری دانش مهندسی و تکنولوژیه که ب ام و برتره
حسن
۱۴ فروردین ۱۳۹۹یه قانون نانوشته هست که تو بازارهای جهان عملا تعریف شده و اجرا میشه . برندی که پر خرج و پر استهلاکه و هزینه ی نگهداریه زیادی داره افت قیمت دست دومش بسیار زیاده و ریزش قیمت دست دوم ب ام واقعا وحشتناکه پس اینکه ب ام و خرابی و خرج زیادی داره یه امر پذیرفته شده در دنیاست .با یه نگاه به سایتهای فروش خودرو در سایر کشورها میشه کاملا این موضوع را حتی در ماشینهایی با یک یا دوسال کارکرددید حالا چرا اینجا اینقد تلاش برای انکار موضوع میشه علتش معلوم نیست