گروه بامو، اینتل و Mobileye برای هدفی واحد که یافتن راهحلهایی برای رانندگی خودران کامل تا سال ۲۰۲۱ است با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
هر سه کمپانی با نقاط عطفی موافق هستند که میتواند به تولید خودروهای خودران کامل بر پایهی معماری معمول خودروسازی کمک کند. مدل iNEXT بامو فونداسیون این استراتژی را نشان خواهد داد و پایههایی برای انواع سناریوهای رانندگی خودکار را به منصهی ظهور خواهد رساند.
بامو باور دارد که هر چقدر این تکنولوژی عالی باشد، رانندهها قادر خواهند بود نهتنها دست خود را از روی فرمان بردارند بلکه به مرحلهی موسوم به “سطح چشم بسته” برسند. مرحلهی جلوتر رانندگی خودران که “ذهن خاموش” نامیده میشود مرحلهای است که در آن به منظور رسیدن به مقصد هیچ کاری انجام نمیدهید.
موسس شرکت Mobileye پرفسور Amnon Shashua میگوید:
مدیرعامل اینتل نیز خاطرنشان کرده که:امروز نقطهی عطف مهمی برای صنعت خودرویی با وارد به دنیای جدید حملونقل رقم میخورد. در یک همکاری با اینتل و بامو، شرکت ما در حال توسعهی تکنولوژی آیندهی حملونقل است که رانندگی خودران کامل را در چند سال آینده محقق میسازد.
خودروهای خودران کامل و هر چیزی که به آنها ارتباط دارد نیازمند مغزهای الکترونیکی قدرتمند و قابلاطمینانی هستند تا برای حرکت در ترافیک و دوری از تصادف به حد کافی هوشمند باشند.
این سخن به معنی متکی بودن برنامه بر اساس پردازندههای اتم و زئون است که قدرت پردازش ۱۰۰ ترافلاپ را بدون اجبار به دوباره نوشتن کد دارند.
مفاد کامل این برنامه در اول جولای و در مقر اصلی کارخانهی بامو در مونیخ بیان شده است و تعهد این سه شرکت برای توسعهی پلتفرمی که به سطح سوم رانندگی خودکار دست مییابد را بیان کرده است.
فقط انگلستان
۱۳ تیر ۱۳۹۵آدم خودش رانندگی کنه صفا می ده این مثل این می مونه توی یه ماشین نشستی و یکی دیگه می رونه
یو اس اس اینترپرایز
۱۳ تیر ۱۳۹۵واقعا هدف های بزرگی دارن
برعکس سایپا و ایران خودرو که هیچ هدفی ندارن جز کلاهبرداری
درود بر بی ام و درود بر پیشرفتش
خسته شده
۱۳ تیر ۱۳۹۵دمشون گرم بنز و ب ام و واقعا از بقیه جدا هستن
احمد باقری
۱۳ تیر ۱۳۹۵شرکت اینتل، شرکت بسیار بزرگیه و پردازنده های چند هسته ای این شرکت و همچنین شبکه بر تراشه ساخته شده از این پردازنده ها، می تونه کمک بسیار بزرگی برای این کار باشه.
MR
۱۳ تیر ۱۳۹۵انوقت تو ایران خودرو جلسه واسه تولید نیو پیکان میذارن?