دایملر AG و گروه بامو به توافقنامهای مشترک برای همکاری استراتژیک بلندمدت که روی توسعهی مشترک نسل بعدی سیستمهای کمکراننده، خودران و تکنولوژیهای پارک تمرکز دارد دست یافتند.
گفتوگوهای بیشتری برای گسترش همکاری در زمینهی سیستمهای خودران پیشرفتهتر در محیطهای شهری صورت خواهد گرفت. همچنین دیگر شرکتهای تکنولوژی و خودروسازی نیز میتوانند به این توافقنامه بپیوندند.
یکی از کلیدیترین جنبههای این توافق عرضهی جدیدترین تکنولوژیها به بازار در سریعترین زمان ممکن است. انتظار میرود سیستمها و تکنولوژیهای یاد شده از سال ۲۰۲۴ به بعد در خودروهای سواری نصب شوند.
بیش از ۱۲۰۰ متخصص با یکدیگر روی این پروژه کار خواهند کرد و اکثراً در تیمهای مختلف و در مراکزی همچون مرکز سواری خودران گروه بامو در نزدیکی مونیخ، مرکز تکنولوژی مرسدس بنز در زیندل فینگن و مرکز تست و تکنولوژی دایملر در ایمندینگن گردهم خواهند آمد.
دایملر و بامو قبلاً گزارشی تخصصی با عنوان ایمنی برای رانندگی خودکار را منتشر کردند که در آن شرکتهایی همچون آپتیو، آئودی، بایدو، کانتیننتال، فیات-کرایسلر، اینتل و فولکسواگن نیز مشارکت داشتند.
این گزارش جدای از پوشش تمامی متدهای ایمنی مرتبط برای سیستمهای رانندگی خودکار سطح ۳ و ۴ اقدام به معرفی سیستمی کرده بود که میتوانست به ورای هدف اصلی وارد شده و ایمنتر از یک راننده متوسط باشد.
هر دو خودروساز در چند سال اخیر روی سیستمهای خودران سطح ۳ تا ۵ کار کردهاند و بامو به دنبال استفاده از سیستمهای سطح ۳ روی خودروهای خود تا سال ۲۰۲۱ است. دایملر نیز خواهان عرضهی سیستمهای خودران سطح ۳ تا ۵ در اوایل دههی میلادی آینده است.
Ferrari Fxx K Evo
۱۵ تیر ۱۳۹۸همکاری پدر خودروسازی با سلطان باواریا ، چه شود ?