شاید پیشرانههای الکتریکی دورنمایی از آیندهی صنعت خودرو باشند اما نمیتوان به یکباره دست از پیشرانههای احتراق داخلی شست.
توسعهی بیشتر قوای محرکهی احتراق داخلی همواره ادامه دارد؛ و یکی از پیشروهای این زمینه شرکت مک لارن است.
این اسپورت ساز بریتانیایی رئیس کنسرسیومی است که هدف بهبود خروجی و آلایندگی و مصرف سوخت پیشرانههای احتراق داخلی را دنبال میکنند. مرکز قوای محرکهی پیشرفتهی دولت بریتانیا حامی این موضوع است. شریک پیشرانهی مک لارن یعنی ریکاردو نیز بخشی از این برنامه بوده و دیگر بازیگران اصلی این برنامه عبارتاند از Grainger & Worral، Lentus Composites، دانشگاه Bath و گروه بامو.
اما حضور بامو در این برنامه توجه ما را به خود جلب کرده است. آخرین باری که مک لارن با بامو همکاری داشت شاهد تولد مک لارن F1 اسطورهای بودیم. این خودرو پیشرانهای ۱۲ سیلندر و ۶.۱ لیتری با قدرت ۶۱۸ اسب بخاری داشت. اخیراً نیز بامو پیشروی توسعهی سیستم تزریق آب جدید برای خنک کردن محفظه احتراق بوده است. این سیستم که در M4 GTS بکار رفته کمک میکند پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی خودروی یاد شده قدرت نزدیک ۵۰۰ اسب بخاری داشته باشد. این میزان خروجی نسبت به قدرت ۴۲۵ اسبی M4 استاندارد افزایش چشمگیری بهحساب میآید.
آیا سیستم تزریق آب میتواند به مک لارن در تولید قدرت بیشتر از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری کمک کند؟ البته که نیازی به گفتن نیست که این تکنولوژی بخش ضروری برنامهی یاد شده است.
مدیر مک لارن مایک فلوویت میگوید:
ما به طراحی و ساخت مستقل پیشرانههای خود ادامه خواهیم داد و مزیتهای این پروژه به ما کمک خواهد کرد تا توسعهی نسل جدید قوای محرکهی خود را سرعت ببخشیم.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۷ بهمن ۱۳۹۵سلام
BMW بهترین و پیشرفته ترین پیشرانه ساز دنیاست.
مکلارن هم یکی از بهترین شاسی سازان دنیا…. در ساخت گیربکس و سیستم های الکترونیکی هم مکلارن جزو 3 اتومبیل ساز برتر دنیاست.
چه کسی هست که خواهان همکاری که با بهترین ها نباشه ؟!
امیدوارم حالا که مکلارن بعد از 25 سال دوباره به BMW برای ساخت یک موتور خوب رجوع کرده، یک موتور قدرتمند 12 سیلندر یا 8 سیلندر از BMW بخواد. برای استفاده در یک هایپرکار رکورد شکن از نسل F1.
حیف موتور BMW هست که مکلارن اون رو در یک سوپراسپرت معمولی استفاده کنه.
امیدوارم موتوری که BMW برای مکلارن میسازه در هایپرکاری هم که قراره رقیب Peojrct 1 و AM-RB-001 استفاده بشه.
رقابت های هیجان انگیزی در پیش رو داریم.
reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۵همونطور که استون مارتین به بنز و رولزرویس به بی ام و نیاز پیدا کرد مک لارنم به بی ام و نیاز پیدا می کنه…هر چقد هم که لوکس ساز باشن یا حتی سوپر اسپرت ساز بازم به شریک المانی برای بهبود کیفیت قطعات و مونتاژشون نیاز دارن…
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵رضا جان دقت کردی از وقتی مرسدس بخش فرمول یکش رو برده تو بریتانیا و از مهندسیه بسیار بسیار قوی اونجا استفاده میکنه.چقدر تو تکنولوژی ها خودروهاش جهش پیدا کرده.
جدی میگم .دوستان تحقیق کنن.اصلا یه جهش عظیم برای مرسدس به وجود اومده.دیگه همه میدونن فرمول 1 حد نهایی تکنولوژی های جهان در سطح خودروسازیه.واقعا این کار مرسدس آفرین داره.
رضای عزیز میدونم شما طرفدر فراری هستین.و یه نکته ای به شما بگم شاید ندونید.البته خیلیا نمیدونن.
شرکت انگلیسیه juddpower که خودش سازنده و طراح و توسعه دهنده انواع انجین ها ست به خصوص v10 و v8.و به خیلی از خودروسازهای معتبر هم کمک میکنه تو توسعه و ساخت و……
یکی از این خودروسازهای معتبر اسمش((فراری)) هستش.
این شرکت از تجربیاتش و همچنین نگهداری و تعمیر و ارتقاءرو در اختیار فراری میزاره برای موتورهای v12 فراری که تو مسابقات لمانز و gt استفاده میشه.
حتی فراری هم میدونه باید از کجا کمک بگیره.
البته به هیچ وجه تعصبی در کار نیست. فقط خواستم اطلاع عمومی بره بالا همین.
البته لازم به ذکر هست که شرکت انگلیسی و با سابقه gkn (با 260 سال سابقه!!!!!!!) که تو تامین قطعات هوافضا و خودرو فعالیت میکنه.
که خیلی از خودروسازهای بزرگ از جمله پورشه و ب ام و و…………شریک های اصلیش محسوب میشن.و جالبه بدونید.این شرکت 40 جایزه معتبر بین المللی هم گرفته از شرکت های معتبری مثل بوش-ایرباس-تویوتا و……………..
یه لیستی از شرکت های تامین قطعات خودروسازی بهتون میدم.خودتون برین مطالعه کنید دربارش.چون من هرچی بگم فایده نداره.
xtrac-gkn-Hewland-wiliams-ricardo plc-judd power .البته این لیست احتمالا ناقص باشه.به مرور خودم میگردم بهتون میگم.
اینم حتما برین مطالعه کنید ببینید اکثر مهندسین تیم های فرمول یک کجایی هستن و تیم های فرمول یک چی گفتن از این که مقر اصلی فرمول یکشون رو در اون کشو رقیب آلمان گذاشتن.
درباره ی فرمول e هم تحقیق کنید ببنید قطعات اصلیش رو کیا تامین میکنن.
البته شاید اینم ندونید که مسابقات Porsche Cup Series شرکت انگلیسیه ریکاردو وظیفه طراحی و ساخت گیربکس های ماشین های این مسابقات رو برعهده داره.
باور کن اینایی که گفتم یکمشه.کلی چیزای دیگه دارم که بگم.
تمام اینایی که گفتم مدارکشم موجوده.اگه خواستین بگید بزارم.
بازم میگم اصلا تعصبی در کار نیست.
دوست عزیز همه به هم احتیاج دارن.پس خواهشا تعصب رو بزارید کنار.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵به این لیست شرکت MAHLE Powertrain Ltd اضافه کنید.
reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۵من نه بحث تعصب دارم و نه می گم بده…بریتانیا هر چه قدر که به لحاظ تکنولوژیکی پیشرفت کنن (همونطور که کلارکسون هم اشاره کرد) به لحاظ مونتاژ و کیفیت قطعات نمی تونن به المان برسن…و همکاری هم به هیچ عنوان بد نیست…ماشین های عالی مثل استون مارتین db9 و الفارومیو کوادروفولیو حاصل همکاری بودن…
real
۱۷ بهمن ۱۳۹۵بی خیال عمو الان انگلیس موتور اسپرتش خوبه البته بازم نه درحد المان ولی خودرو سازی انبوهش که کلا تعطیله
ویلیامز
۱۷ بهمن ۱۳۹۵Real جون واااقعا با این کامنتت منو نابود کردی!…خواهشا اینو جای دیگه نگو …مردم از خنده!…
ویلیامز
۱۷ بهمن ۱۳۹۵رضا جون بر اساس کدوم رده بندی کیفیت قطعات ساخت انگلیس پایینه؟!
امیرحسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵آقا من نمیدونم خود مکلارن که اینگلیسی هستو مرکزش هم تو اینگیلیسه چرا اول نشد؟
از نظر شما مرسدس به خاطر این قهرمان میشه چون مرکزش تو انگلیسه؟؟
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اون سه نفر رو کلا بیخیال رضا جون اصلا فازشون معلوم نیست چیه.یه بار لندروور رنج روور رو جرمی بهترین شاسی بلند دنیا میدونه یه بار از جگوار کلی تعریف میکنه یه بار دیگه میکوبونه.کلا هرسه تاشون فازشون معلوم نیست چیه اونطور که گفتم.
بعدش عزیزم همین مک لارن 12 سال گارانتی برای تمام خودروهاش در نظر گرفته.کدوم سوپر اسپرتی حاضره این کار رو بکنه؟؟؟؟؟؟
میدونی که سوپر اسپرت ها و اسپرت ها به دلیل اینکه رانندهاشون معمولا دوست دارن از ماشینشون جون بکنن زود خراب میشن و کلی هزینه میزان.
حالا شما به من بگو مک لارن وقتی اومده این کار رو کرده.اگه نشانه کیفیت بالای قطعات نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزیزیم مونتاژ که چینی ها هم توش استادن.آخه این چه حرفیه میزنی؟؟!!!?(البته جنس های درجه یکشون)
اون بالا به اندازه کافی گفتم.اگه کیفیت قطعات انگلیسی پایین تره از آلمانه چرا گیربکس بوگاتی شیرون که آلمانیه شرکت انگلیسیه ریکاردو طراحی میکنه و میسازه؟؟؟
اگه کیفیت پایینه چرا گیربکس پاگانی رو شرکت انگلیسیه xtrac میسازه؟؟
اگه کیفیت پایینه چرا مسئولین فرمول e وظیفه ساخت قطعات اصلی ماشین های این مسابقات رو به شرکت های انگلیسی سپردن؟؟
اگه کیفیت پایینه چرا وظیفه ساخت و طراحیه خیلی از قطعات مسابقات اتومبیل رانی (از فرمول یک بگیر تا جی تی و…)رو به عهده شرکت های انگلیسی گذاشتن؟؟؟
اگه کیفیت پایینه چرا BMW M6 GT3 از تکنولوژی مدیریت موتور شرکت انگلیسیه Cosworth استفاده میکنه(البته با ب ام و توسعش دادن) و چرا تو همین مدل از سیستم ترمز شرکت AP Racing و گیربکس ریکاردو که هردوتاشون انگلیسیه استفاده میکنه؟؟
اگه کیفیت پایینه چرا تمام ماشین های پورشه از گیربکس های ریکاردو در مسابقات Porsche Cup Series استفاده میکنن؟؟؟؟
بخوای کلی برات میتونم باز مثال بزنم.
اینم یه لیستی از انواع جوایز موتوراسپرت سال گذشتس.نگاه کن چه تعدادش انگلیسیه.
http://www.automobilsport.com/professional-motorsport-world-expo-awards-shortlist-2016—156988.html
بازم شما حرفه خودتو بزن بگو کیفیت پایینه.
قبول دارم آلمان ها تو انبوه سازی از انگلیسی ها بهترن.ولی تو کیفیت ساخت کاملا برابرن بعضی جاها هم انگلیسی ها بهترن.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵امیرحسین جان هزینه ساخت انجین های فرمول یک بسیار بالاس و از عهده هر شرکتی خارجه.وگرنه اگه اینطور نبود تمام شرکت های این کار رو میکردن.شما داری بودجه مرسدس رو با مک لارن مقایسه میکنی؟؟؟!!!
فقط شرکت هایی با درآمدهای میلیارد دلاری و با تجربه از عهده این کار برمیان.
مرسدس به خاطر سرمایه گذاری زیادی که کرد.به این نتیجه رسید در طولانی مدت.
شما ردبول رو نگاه کن قطعا به خاطر اینکه مرکزش تو انگلیسه به مقام دومی رسیده بالاتر از فراری(البته از نابغه ای چون آدریان نیوی هم نمیشه گذشت)
من به شما پیشنهاد میکنم به طور کامل برید ملیت های مهندسین فرمول یک رو نگاه کنید به طور دقیق.متوجه منظورم خواهید شد.
شما میتونی دلیل اینکه تقریبا تمام تیم های فرمول یک چرا مقر اصلیشون تو بریتانیاس جواب منو بدین؟؟
و اینکه چرا مثلا تیم ها حاضر نیست مقرشون رو به جایه دیگه منتقل کنن؟؟؟
بحث تعصب و اینطور حرفا نیست فقط آدم باید واقعیت ها رو ببینه.
امیرحسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵آقای پهلوان
مک لارن تنها نبود و با هوندا بود
من اصلا با ماشین های انگلیسی مشکل ندارم ولی این که شما میگی قهرمانی های مرسدس بخش زیادیش مربوط به انگلیسه خیلی متعصبانست
بعدشم این که شرکت های تکنولوژیک انگلیسی خیلی سطح بالا هستن اصلا چیز عجیبی نیس ولی فکر نکنم بالا تر از آلمانی ها باشن
امیرحسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵یه نکته دیگه هم هست
این که الان شرکت های بزرگ اکثرا چند ملیتی هستن و کارخونه ها و مراکز تحقیق و توسعه زیادی توی کشور های دیگه دارن که حتی از اون مرکز مبدا ممکنه بزرگ تر هم باشه ولی همه اون برند رو با اون کشور مبدا میشناسن
الان کیا استینگر طراحش کره ای نیست و تحقیق و توسعه اش هم توی کره انجام نشده ولی همه اونو یه ماشینه کره ای میدونن
ارش
۵ آبان ۱۴۰۰سلام دانیال جان. اقا از قرار معلوم شما اطلاعاتت بالا هست یه سری سوال داشتم ازت مثلا یه بنده خدایی داره میگه انجین هایی مثل 2jz یا LC VTEC چون تا مثلا ده هزار اسب تحمل فشار دارن از تمام انجین های فرمول یک زمان خودشون تکنولوژی بالاتری دارن و قوی ترن میخاستم معیار های مقایسه و تحمل فشار این انجین های فرمول یک به چه صورت هست اگه ایدی اینستاگرام داری لطف کنی ممنون میشم یا به ایدی من arash_b_256 یه پیام بدی ممنون میشم
ویلیامز
۱۷ بهمن ۱۳۹۵رضا جان چی میگی عزیز دل؟ این همکاری چ ربطی ب بهبود کیفیت قطعات داره؟!!! حوصله ندارم توضیح زیادی درمورد مکلارن بدم… ب نظرم گارانتی 12ساله مکلارن برا فهمیدن کیفیت مکلارن کافی باشه!
رولزرویس هم بخش مهندسی و طراحی خودشو داره فقط ب خاطر کاهش هزینه از بخشی از قطعات بی ام و استفاده میکنه
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ بهمن ۱۳۹۵((BMW بهترین و پیشرفته ترین پیشرانه ساز دنیاست))
دوستان گل اصلا قصد کل کل ندارم فقط یه منبع معتبر بین المللی بهم معرفی کنید که بگه بی ام و بهترین و پیشرفته ترین پیشرانه ساز دنیاست و همه دنیا هم اون رو قبول داشته باشن نه فقط اروپا
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ بهمن ۱۳۹۵شرکت کامینز یکی از بزرگترین انجین سازان دنیاست که امریکایی هم هست و موتورهای ساخت این شرکت رو خیلی از شرکت ها از ماک و اینترنشنال تا ولوو تراکس شعبه امریکا و حتی شرکتهای مثل ایسوزو و …….. هم استفاده میکنند و تو دنیا موتورهای کامینز بسیار معروف و محبوب هست اما هیچ وقت لقب بهترین پیشرانه ساز دنیا رو بهش ندادن تازه برا خیلی از شرکت ها هم انجین تولید میکنه
شاهین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵سلام
جوایز بهترین پیشرانه سال یکی از محکم ترین دلایل پیشرو بودن ب ام و در بحث پیشرانه هستش.
ارادت
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ بهمن ۱۳۹۵شاهین بزرگوار
داداش من بد منظورم رو گفتم انگاری
من نمیگم بی ام و پیشرانه هاش بد هست
من میگم کدوم منبع گفته که بهترین پیشرانه ساز پیشرفته ترین هست در دنیا چون چند بار این حرف رو در سایت دیدم پس با مدرک این حرف رو دوستان زدند دیگه من اون منبع معتبر رو میخوام
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجید عزیز قرار نیست ب ام و برای مک لارن پیشرانه بسازه.
این فقط یه همکاری بزرگه.و قراره از این همکاری و پیشرفت هایی که به دست میاد.در هر دو خودروساز بزرگ استفاده بشه.
دقت کن.در هر دو خودروساز استفاده میشه.
شاید مطرح ترین قطعه سازی هم که همکاری میکنه با این دوتا شرکت ریکاردو باشه.
شرکتی که بیش از 100 سال سابقه ساخت انواع قطعات رو داره چه خودرو چه نظامی و…
همین که این شرکت وظیفه طراحی و ساخت گیربکس بوگاتی شیرون رو برعهده داشته به نظرم کافی باشه برای بهترین بودن این شرکت.
بازم میگم این همکاری که بین این چند شرکت و یک دانشگاه انجام میشه. و اتفاقا تو بریتانیا هم این روند داره شکل میگیره.پیشرفتش برای این چند شرکته.مخصوصا ب ام و و مک لارن.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اون تیکه هم جالب بود((BMW بهترین و پیشرفته ترین پیشرانه ساز دنیاست.
مکلارن هم یکی از بهترین شاسی سازان دنیا))??
بله مک لارن بهترین شاسی و قطعات الکترونیکی و بیشترین پیشرفت ها در فیبرکربن و ……………………………………….می سازه و توسعه میده.
ولی تو بخش انجین تو رده خودش هم جزء بهترین ها حساب میشه.
من مک لارن رو بهترین (v(8 سازه دنیا میدونم.
بهتره یکم در مورده انجین های 8 سیلندر مک لارن تحقیق بکنید.تا بفهمید چقدر عالی هستن.
((توسعهی بیشتر قوای محرکهی احتراق داخلی همواره ادامه دارد؛ و یکی از پیشروهای این زمینه شرکت* مک لارن* است.))
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا علی جان تنها قصدت کل کل و بحث درست کردن هست.
میدونم از من ناراحتی.
.
مگه تو میگی ماشین های امریکایی بهترین ماشین های دنیا هستند کسی ازت مدرک میخواد ؟؟! هر کسی بر پایه ی اطلاعات و علمش نظر میده.
.
حالا اشکال نداره. مدرک میخوای ؟ اینم مدرک :
BMW برای فکر کنم 63 بار برنده ی جایزه ی طراحی پیشرانه شده و رکورد داره. شرکت دوم در این رده بندی فقط 33 بار برنده ی این جایزه شد. یعنی نصف BMW.
.
.
من میخوام با هم رفیق باشیم. چند وقت دیگه یا من میرم از این سایت یا تو. بعد دلمون میسوزه به حال این دعوا ها و تو سر و کله ی هم زدن ها. نمیخوام با خاطره ی بد از همدیگه از این سایت بریم.
خیلی وقته میخوام بگم من اگر در پست فورد GT چیزی گفتم که از من رنجیدی از ته دل ازت معذرت میخوام. ببخشید.
اصلا باهات خوب حرف نزدم. قبول دارم تقصیر من بود.
.
دلم میخواد دوباره با هم رفیق باشیم مثل گذشته.
.
بهت قول میدم دیگه ناراحتی بین ما پیش نیاد.
دیگه هم اجازه نمیدم بحث مسخره ی دیزل گیت بین ما دشمنی بندازه.
من فکر میکنم خوب تو رو درک نکردم. از این بابت متاسفم.
.
حتی در مورد لامبورگینی ، آئودی ، پورشه ، و … هر چی میخوای بگو. از طرف من مشکلی نیست.
دیگه نمیخوام به خاطر یک شرکت خودروسازی، انسان دیگه ای رو ناراحت کنم. مخصوصا تو که نسبت به علایقت حساسی.
.
حیفه به خدا …
.
موفق باشی رفیق.
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجید چرا عادت به سیاه دیدن مسایل رو داری؟؟؟؟؟
از طرفی میگی من میخوام کلکل کنم و از طرفی میگی بیا دوست باشیم
داداش من به صحبت شما کار ندارم چون بازهم اشخاص دیگری این حرف رو زده بودند
از طرفی من میدونم بی ام و پیشرانه ساز خوبی هست و بارها جوایز هم گرفته
اما….
کی گفته که بهترین در دنیا هست؟؟؟؟
کی گفته پیشرفته ترین هست؟؟؟؟
در ضمن من کی گفتم ماشین امریکایی بهترین در دنیا هست؟؟؟؟
تازه من هر زمان که در مورد ماشین امریکایی صحبت کردم گفتم که منبع من ویکی پدیا و برنامه ی امریکن ماسل کارز هست
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجید تو قسمت فورد gt نه من ناراحت نشدم چون عادت دارم به این صحبت ها و قبلا خسته شده بهم زیاد تیکه مینداخت
موضوع اینکه من اگه به عنوان مثال میگم موتور 350 شورولت از 1954 تا 2003 تولیدش 90/000/000 میلیون عدد هست و جزو 10 موتور قرن 20 نام گرفته منبعش رو میگم تا شما و دوستان فکر نکنید که چون عشق ماشین امریکایی هستم دارم به شما دروغ میگم
من تمام چیزهای رو که در این سایت میگم همش از دانسته های من از منابع مختلف بوده که معتبر هم بودن مثل ویکی پدیا یا سایت شرکت
من هیچ مشکلی با شما مجید نه داشتم نه دارم
یا حق
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵کامنتم رو ویرایش کردم. دوباره بخونی ممنون میشم.
منظور من از کلکل بحث دوستانه بود. اینکه من بگم مثلا موتور 350 شورلت 400 اسب تولید می کرده. بعد تو بگی نه 600 اسب داشته. منم برم سرچ کنم و بفهمم تو راست میگی. هر 2 تا مون یه چیزی یاد بگیریم.
بحث دوستانه منظورم بود.
چندین بار با mehran911 و king918 و کربونادو از این بحث ها کردم و هر بار دوستیمون قوی تر شده.
در ضمن منم عقیده دارم ماشین امریکایی به نسبت پولی که براشون میدی بهترین خودروها هستند. با هیچ کسی هم سرش بحث نمیکنم.
.
غیر از این دیگه حرفی ندارم.
هر چی لازم بود گفتم.
شاد باشی.
.
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ایشالاه همه شاد و خوش باشن و ازاینکه در کنار هم هستن لذت ببرن
یا علی
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵علی یارت ???
نمیدونی چقدر خوشحالم کردی علی جان.
راستی من اصلا مثل خسته شده ، مهران ، سامان ، یا هر شخص دیگه ای نیستم.
اون عزیزان شخصیت خودشون رو دارن و من شخصیت خودم رو.
هر وقت جایی انتقادی به کامنتم داشتی همونجا بگو.
نمیخوام باعث ناراحتی کسی بشم.
ویلیامز
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجیدجان قراره با همکاری هم روی توسعه پیشرانه جدید کار بکنن،قرار نیس مکلارن از بی ام و انجین بگیره ک!!!
یه چیز دیگه… مکلارن هم توی ساخت انجین احتراق داخلی و همچنین الکتریکی مهارت زیادی داره…
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵عزیزم من گفتم BMW برای مکلارن میسازه .
نگفتم که طراحی میکنه.
در کامنتم چند بار به کلمه ی همکاری اشاره کردم
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵بازگشت یک افسانه!
اژدها وارد میشود!
یعنی میشه یک F1 دیگه ، خیلی بهتر از شیرون و ویرون تولید شه؟
F1 is love!
Bavaria
۱۷ بهمن ۱۳۹۵شاید بهتر بود گفته میشد بامو پر افتخارترین پیشرانه ساز دنیاست، و مکلارن از پیشرفته ترین قطعات و نرم افزارهای الکترونیکی استفاده میکنه
.
وگرنه بهترین پیشرانه ساز ، شاسی ساز ، جعبه دنده یا هرچی به طور مطلق وجود نداره
.
جالبه ژرمن ها خیلی با انگلیسی ها ((میپرند))، ولی اینجا هواداراش ((به هم میپرند))
.
یکی از فانتزی هام اینه که بامو ، مکلارن رو بخره?
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵.
ما که به کسی نپریدیم باواریا جان.
بعضی دوستان فکر میکنن چون من طرفدار پورشه و بنز و … هستم و خودشون طرفدار مکلارن، همیشه باید بین ما دعوا باشه و هر حرفی من میزنم حتما پشتش یک منظوری هست.
من نظر خودم رو گفتم. ( بهترین) به معنای ( مطلق) وجود نداره اما ( نسبت به رقبا ) چرا. میشه تعیین کرد.
وقتی شاسی های ماشین های مکلارن 500 کیلو از شاسی های لامبو و فراری سبک ترند، در عین حال محکم و با ثبات من میگم شاسی های مکلارن بهترین اند. وقتی سرپیچ ها عملکردشون بی نظیره و … .
اما در زمینه ی موتور و انجین شرکت های دیگه مثل فراری و BMW افتخارات خودشون رو دارن که از مکلارن خیلی بیشتره.
اصولا مکلارن تو این 20 سال اخیر فقط یک پیشرانه ی V8 توئین توربو 3800cc داشته و فقط اون رو توسعه و ارتقا داده.
بهترین پیشرانه ساز دنیا شرکتی هست که از 3 سیلندر تا 16 سیلندر ، بنزینی و دیزلی ، توربو و تنفس طبیعی ،برای سواری و شاسی بلند، تولید کنه. هر سال هم به خاطرش جایزه بگیره. به نظرت این شرکت میتونه مکلارن باشه ؟
.
خیلی بچگانست که شرکت مورد علاقه ی خودمون رو در همه ی زمینه ها بهترین بدونیم و رقباش رو پشم حساب کنیم.
هر چیزی به جای خودش.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجید وقتی مک لارن پی 1 رو ساخت که قدرتمندترین انجین دارای توربو رو داره.
و از بوگاتی ویرون تو این ضمینه بهتره.واقعا نمیشه اسمش رو گذاشت بهترین انجین ساز تو رده خودش؟؟؟؟؟؟اتفاقا تو پدال هم موجوده خوشبختانه.(البته مطلب کمی قدیمیه)
اگه نخوندی بهتره دقیق بخونی و جایگاه خودروسازها رو ببینی.
http://www.pedal.ir/ویژه/15-اتومبیل-قدرتمند-پیشرانه-توربوشارژر/
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵قدرت انجین برای شما ملاکه نه من.
واسه من همون چیزایی که گفتم ملاکه.
بحثی هم با کسی ندارم.
Bavaria
۱۷ بهمن ۱۳۹۵بازم این نظرات من ثبت نمیشه!!!!!!!!
.
اما شاسی مکلارن:
خود مکلارن گفته که شاسی پیوان کاملا فیبرکربنه و از سبکترین شاسی های تولید شده به حساب میاد
.
شاسی لافراری هم فیبرکربنه، ولی وزن لافراری (((با وجود دوازده سیلندر بودن))) حدود صدو پنجاه کیلو سبکتر از پیوان هست
.
در خط مستقیم اکثر مواقع پیوان سریعتر از لافراری هست و این نشون میده که در مباحث الکترونیکی و کنترل گشتاور از لافراری بهتره
.
ولی در پیست میبینیم که لافراری سریعتر از پیوان هست و این نشون میده که در بحث شاسی لافراری بهتر از پیوان هست
.
حتی لافراری توو پیست از ۹۱۸ دو دیفرانسیل کم نمیاره ( دیگه همه میدونید دو دیفرانسیل خوراکش پیست هست)
.
من بهت قول میدم فراری ۴۸۸ با وجود وزن بیشتر،در پیست از ۶۷۵LT سریعتر هست(یا حداقل برابر)
.
حالا بنظرت باز مکلارن عملکردش سر پیچ ها بی نظیره؟یا بهترین شاسی هارو داره؟
فقط انگلستان
۱۷ بهمن ۱۳۹۵Bavaria گرامی وقتی همینطوری میای و می گی وزن فراری لافراری 150 کیلوگرم از مکلارن P1 سبک تره نباید همه این وزن رو به شاسی ربط بدی چون شاسی مکلارن همیشه جزو سبک ترین ها بوده
باید همه چیزرو حساب کنی
مثلا باتری های لیتیوم – یون فسفات مکلارن پی یک 96 کیلوگرمه و ماله لافراری 60 کیلوگرمه
سیستم افزایش قدرت مکلارن پی یک 175 کیلوگرمه و سیستم افزایش قدرت لافراری 140 کیلوگرمه
و … یعنی اگه همه چیرو حساب کنی لافراری از نظر وزن هیچ گونه برتری نسبت به مکلارن P1 نداره
نکته دوم اینکه داری میگی که ماشین های دو دیفرانسیل تو پیست بهتر هستن که کاملا برعکس گفتی و این ماشین های دیفرانسیل عقب هستن که تو پیست بهترن برای مثال همه ماشین های فرمول یک و نسکار و … دیفرانسیل عقب هستن.
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵Bavaria جان اصلا تو همون زمینه ی شاسی هم که گفتم ، فراری بهترینه نه مکلارن.
فقط موند بحث نرم افزاری.
خواهشا بذار تو این یک زمینه مکلارن بهترین بمونه واسم.
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵باواریا جان.
راستی از کنار 12 سیلندر به راحتی عبور نکن
یک موتور 12 سیلندر خیلی سنگین تر از V8 توئسن توربو هست.
12 سیلندر بودن فراری یک افتخاره.
فقط انگلستان
۱۷ بهمن ۱۳۹۵قیافه من بعد از خوندن کامنتت ?
Bavaria
۱۷ بهمن ۱۳۹۵فقط انگلستان گرامی، خب سیستم افزایش قدرت (که دقیقا نمیدونم چیه) یا باتری بزرگتر باید به نفع مکلارن عمل کنن دیگه
.
نه کسی به فراری تحمیل کرده که دوازده سیلندر سنگین بچسبون به ماشین،نه به مکلارن تحمیل شده که باتری بزرگتر استفاده کنه.دیگه هرچی خودشون بهتر بوده انجام دادن، منم فقط میتونم رو نتیجه کارشون نظر بدم
.
آقا مجید گل، مکلارن از لحاظ نرم افزاری و سیستم های الکترونیکی فوق العادست،این توو همه لانچ ها و تست های شتابش ثابت کرده
.
حتی رنجروور هم بخاطر سیستم های نرم افزاری قویش تونسته توو همه جا رویی برتر باشه. یادمه رنجرور توو شن و ماسه از لحاظ سرعت و شتاب پورشه کاین توربو رو گرفت
فقط انگلستان
۱۷ بهمن ۱۳۹۵Bavaria جان حرف حق و درست رو زدی خودشون می دونن دارن چی کار می کنن هر کدومشون سیاست خودشون رو دارن.
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵البته در شاسی بلند های آفرود قوی من هیچ ماشینی رو هم تراز لندکروزر نمیدونم.
تو شن و ماسه جاهایی بود که رنج روور اووک گیر کرد و لندکروزر مثل آب خوردن رفت.
ولی تو همون شن و ماسه هندلینگ کاین رو هیچ ماشینی نداره.
Daniel
۱۷ بهمن ۱۳۹۵موافقم Bavaria
دقیقا فانتزیه منم همینه. یبار قبلا گفتم این حرفو ولی NGB عزیز خوشش نیومد.
بنظرم خیلی همکاری موفقی میشه.
BMW
۱۷ بهمن ۱۳۹۵از این خبر ناراحت شدم BMW دوباره داره خودشو خراب میکنه مثل مکلارن F1 که تمامه تعرفو تمجیدش باید از BMW میشد اما چون اسمه خجالت آور ماشین مکلارن بود همه چیزها به نامه اون ثبت شدجایه تاسفه!
Monster.alm
۱۸ بهمن ۱۳۹۵وقتی میگم نصف این المانی دوستان فقط اسم برتد شنیدن امثال ایشون هست نه بقیه دوستان که 4 کلمه حرف حساب بلدن…البته خیلی از المانی دوستان هم واقعا افراد پری هستن سو تفاهم نشه…
من سعی میکنم دیگه کامنت نذارم ولی این حرف دوستمون واقعا جوک قرن بود خواستم بهش تبریک بگم.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ بهمن ۱۳۹۵(( اسمه خجالت آور ماشین مکلارن))????
من دیگه حرفی ندارم بزنم.
احمد باقری
۱۷ بهمن ۱۳۹۵این همکاریها، نقش خیلی موثری در کاهش هزینه های هر دو خودوروساز ایفا می کنه.