اگر با خواندن خبر بازنشسته شدن نسل فعلی بامو X4 در آیندهای نزدیک روبرو شدید نگران نشوید زیرا نسل جدید این خودرو مطابق انتظارات در ماه آینده معرفی خواهد شد. تولید نسل فعلی این خودرو ماه آینده با پایان خود خواهد رسید. این خودروساز آلمانی البته نسل جدید X4 را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی خواهد کرد.
بامو X4 فعلی عمر کوتاهی داشت. خودروی مورد بحث به پشتوانه برادر خود یعنی X3 که پیش از این وارد نیمه دوم عمر خود شده تولید شد. سومین نسل X3 هماکنون خودرویی کاملاً جدید است. پلتفرم این خودرو در نسل جدید X4 نیز بکار میرود. برادر کوپه مانند همچنین دارای کابینی بهروزتر و باکیفیتتر خواهد بود. هر دو خودرو احتمالاً همچنان قلبهای تپنده مشترکی خواهند داشت.
تنها با یک نگاه به کدهای داخلی این دو خودرو میتوان میزان شباهت آنها را درک کرد. X3 در داخل کمپانی با کد G01 شناخته میشود و X4 جدید نیز کد G02 را دارد. X3 کراس اووری مرسومتر از برادر کوپه مانند خود بوده اما X4 ظاهر اسپورت تری دارد.
عکاسان صنعتی قبلاً این خودرو را در خلال تستهای پیش از تولید مشاهده کردهاند. در تصاویر دیده میشود که X4 جدید نشانهای M40i و M40d را دارد. مدل M40i احتمالاً دارای پیشرانه X3 M40i که از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۵۵ اسب بخار میباشد خواهد بود.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶یه سوال
چرا ایکس 4 در ایران محبوب تر بود؟
تو سایت باما تعداد زیادی ایکس4 برای فروش هست!
چرا؟
Peyman
۲۴ بهمن ۱۳۹۶به دلیل اینکه x6 دیگه وارد نمیشه و پسر کوجولوش x4 وارد میشه البته نمیدونم با این تعرفه و محدودیت دولت بازم قرار ایکس چهار وارد بشه یا نه!!؟ولی ایکس پنچ جدید واقعا طوفان هست
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ولی بنظر از ” ایکس یک ” هم اینقدر استقبال نشد که از “ایکس 4” شد!
در حالیکه “ایکس4” بسیار گرانتر هست!
چرا؟
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶حسین جان فکر میکنم به این خاطر هست که شاید بازار قیمت x1 رو بعنوان کوچکترین شاسی بلند بامو زیادی گرون میدونست
.
در حالی که از خودروهای سگمنت بالاتری مثل راوفور و سانتافه هم گرونتر بود حتی این اواخر(تا قبل تعرفههای شاهکار جدید) زیادی گرونتر
هزینههای بیشتر سرویس بامو نسبت به مثلا سانتافه هم که به درست یا غلط عقیدهی بازاره
.
اما x4 خودرویی جایگزین x6 بود که دیگه وارد نمیشد و تبی هم وجود داشت واسه شاسی بلندهای لوکس که عملا تو بازار ما رقیبی براش نبود بجز پورشه ماکان که هر دو هم تعداد زیادی ازشون آگهی فروش میشه و باز هم قیمت x4 از رقیب پورشه ارزانتر بود
.
ضمن اینکه خودروهای لوکس خریداران خاص خودشو داره همیشه همین الان تعداد آگهیهای بامو سری ۷ رو هم نگاه کنید همینطوره که اون واقعا رقیب مستیقم خشک و صفر کیلومتری تو بازار ایران نداره
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶و البته ولوو xc90 که اونم تعداد زیادی ازش آگهی میشه
اما با قیمتهای همین الان بازار هم بامو از هر دو ارزانتره
گرچه که شاید تو بازار کشورهای دیگه لزوما x4 رقیب مستقیم مثلا xc90 نباشه
moein
۲۴ بهمن ۱۳۹۶چون تو جو x6 بودن
رفتن سراغ x4
ولی x6 یه چی دیگه است
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۶مثل چینی ها که پول ندارن رولزرویس بخرن ، کپی شو میخرن ؟؟!!
Hamid.Hellcat
۲۴ بهمن ۱۳۹۶شکل و محل قرار گرفتن مه شکن جلو تو نسل قبلی اصلا خوب نبود. اما تو نسل جدید اصلاح شده و به پورت پایین سپر منتقل شده.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۶تنها تفاوت بارز x3 با x4 در طراحی عقب اونه و اِلا تشخیص این دو از جلو یا داخل خودرو نشته باشی سخته.
دلیل محبوب بودن x4 هم طراحی کوپه مانند و خاص اونه که بنظر من که طرفدار بی ام و نیستم هم بسیار جذاب و دوست داشتنیه . رنگ مشکیشم که واقعا توپه
بنظر من x۴ به همراه برادر سدان خودش سری ۵ بسیار جذابه
morteza
۲۴ بهمن ۱۳۹۶نسل جدیدش قشنگ شده.خصوصا نمای عقبش