ترمز اضطراری اغلب با خطر برخورد از عقب همراه است زیرا ممکن است راننده وسیله نقلیه پشتسر شما قادر به تجزیهوتحلیل وضعیت و شدت ترمز شما نباشد. این موضوع میتواند خطرآفرین باشد به ویژه برای موتورسواران، به همین خاطر بخش ایمنی بامو در آرسنال، چراغ ترمز پویایی معرفی کرده که به منظور هشدار بهتر به وسایل نقلیه درهنگام ترمز گرفتن، طراحی شده است.
بامو بخش Safety 360 را در سال ۲۰۱۲ به منظور یکپارچهسازی ویژگیها، تحت یک عنصر بازاریابی مشترک تاسیس کرد. بخش ایمنی موتور سیکلت از طریق سه نقطه مجزا خدمت میکند: فنآوری حرکت، تجهیزات راکب و آموزش راکب. اولین نکته درمورد چراغ ترمز پویا این است که حاصل فن آوریهای به دست آمده در بخش خودرو این شرکت میباشد. عمکرد این چراغ ترمز به منظور هشدار در شرایط اضطراری در دو مرحله صورت میگیرد. زمانی که ترمز موتور سیکلت در سرعت بالاتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، اعمال شود، این سیستم فعال میشود و چراغ ترمز با فرکانس ۵ هرتز، یا پنج بار در ثانیه روشن و خاموش میشود. مرحله دوم زمانی وارد بازی میشود که سرعت موتور سیکلت با شتاب منفی به ۱۴ کیلومتر بر ساعت میرسد، آنگاه فلاشر به عنوان چراغ هشدار دهنده خطر به طور خودکار روشن شده و تا زمانی که دوباره به سرعت حداقل ۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد روشن باقی میماند.۱۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
علیرضا
۲۰ تیر ۱۳۹۴دقیقا همین ایده ساده ولی بشدت کاربردی رو چند سال پیش یکی از دوستان ما داشت… فرقش این بود ک دوستمون کارمند بی ام دبلیو نبود
شایان
۲۰ تیر ۱۳۹۴حالا چرا داری اینقدر با حرص مینویسی اولا کارمند بی ام دبیلو نه و بی ام و بعدم اگه فلجه مادرزاد هم اگه قهرمان دویه المپیک نشد مقصر خودشه منطق داشته باش ما ایرانی ها همیشه میخوایم بگیم بهتر از بقیه هستیم و از همه بهتریم ولی در عمل هیچی نیستیم اگه رک دارم میگم دوستان ببخشن اگه نفتمونو ازمون بگیرن یا نداشته باشیم هیچی برای خوردن نداریم این یه واقعیته دوسته شما اگه خیلی هنر داشت باید تا آخرش میجنگید و اگه هم اختراع به درد بخوری داشت به هر نحوی شده باید ثبت میکرد اگه هم زحمتی نکشیده باشه خیلی راحت از کنارش میگذشت شاید الان شما بگی من بی دردم ولی اینو بدون تمومه این پروسه ها رو منم دیدم و طی کردم که الان به این نتیجه رسیدم کافیه برای چند دقیقه آدم فکر کنه همه چی درست میشه
فردین بهادری نژاد
۲۰ تیر ۱۳۹۴فرقش اینه که اینجا ایرانه داداش
ما هنوز تو این موندیم که برا پراید ضبط بزاریم یا نه :|
به این ایده ها و فکرهای خلاق توجهی نمیشه
نوید جهرمی
۲۰ تیر ۱۳۹۴دقیقاً. وقتی یه عده میرن تعمیرگاه و ABS خودروشون رو غیر فعال میکنن تا بهتر ترمزون جواب بده، وقتی هنوزم موتورهای 125 سی چهل سال پیش رو اونم با بیشترین افت کیفیت تولید میکنیم ، وقتی حتی سیستم صوتی آپشن محسوب میشه دیگه چ توقعی میره.
فورد
۲۰ تیر ۱۳۹۴این خارجی ها هم سوسول هستنا اخرش میخوای بری زیر کامیون دیگه تو ایران این همه رفتن زیر تریلی اسمون به زمین اومد که هیچ اب از اب هم تکون نخورد
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۴سمند منم همینطوره D-:
حامد
۲۰ تیر ۱۳۹۴سمند ال ایکس منم همینطوریه!!!!
پویان
۲۰ تیر ۱۳۹۴سمند ال ایکس هم نیمچه چراغ ترمز پویا داره پس:دی وقتی محکم بزنی رو ترمز چراغ خطرش روشن میشه!
ahmad
۲۱ تیر ۱۳۹۴ببین اونا دارن چی تولید میکنن اونوقت هنوز تو مملکت ما داره قطعات چینی موتور های سی جی 125 مونتاژ میشه. (توجه کنید که حتی تولید نمیشه و فقط مونتاژ میشه!)
هنوز توی این مملکت ترددموتور های کاربراتوری با سیستم ترمز (لنت کفشکی! ) آزاد هست و هنوز این موتور های (اگه بشه اسمشونو موتورسیکلت گذاشت!) کاربراتوری بدون ایمنی و پر سر و صدا داره تولید میشه و خیلی راحت شماره گذاری میشه.
سود آقایون به جون مردم ارجعیت داره!
حبیب
۲۰ مهر ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان من طهماسب زاده مخترع چراغ ترمز بیدرنگ هستم سال هشتادو دو پرایدی رو با قیمت هزار تومن مجهز به این سیستم کردم اختراع رو ثبت نمودم وبرای ارایه اون دچار مشکل شدم ودر حالی که میدونستم اختراعم نو هست دریک دایره بسته هشت سال دور خودم چرخیدم تمام این ایده ها مشتقات ایده من هستند با جسارت کامل میگم طرحی که داشتم به دلیل سادگی وبزرگیش وچون ما مرجع نبودیم ومن دسترسی به خارج نداشتم ضایع شد ولی جدیدا طرحم رو به اقایی به اسم رضایی در المان گفتم که ایشون پیگیر این طرحه وبهتون قول میدم این طرح رو اثبات میکنم ودر خود المان این طرح رو تست جاده ای میگیرم به امید حق
habib8
۲۰ مهر ۱۳۹۴باسلام خدمت دوستان من حبیب طهماسب زاده عضو انجمن مخترعین هستم این طرح رو من ده سال پیش به عنوان اختراع ثبت کردم ولی متأسفانه به خاطرسادگی وبزرگیش واین که ما مرجع نیستیم ده سال تو یه دایره بسته دویدم وبه دلیل این که دسترسی به خارج نداشتم نداشتم نتوانستم طرح را مطرح کنم ولی جدیدا طرحم رو از طریق اقایی به نام رضایی تو المان پیگیری میکنم وباجسارت میگم که این طرح ها مشتقات طرح من هستند ومطمئن باشید این طرح رو به زودی در المان تست میکنم به امید حق