تاریخچهی خودروهای هنری بامو به سال ۱۹۷۵ بازمیگردد یعنی زمانی که یک دستگاه بامو ۳.۰ CSL توسط الکساندر کالدر رنگآمیزی شد. ۴ سال بعد از آن باواریایی ها با اندی ورهال برای معرفی M1 هنری نمادین همکاری کردهاند و این پروژه هماکنون میخواهد ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد.
ورهال که در زمان خود شخص معروفی بوده تنها در عرض نیم ساعت چهارمین نمایش خود در کلکسیون خودروهای هنری بامو را به پایان رسانده است. این هنرمند توانا نمادی از هنر پاپ بوده و گفته است: “من این خودرو را دوست دارم. M1 موفقتر از یک کار هنری بوده است. من تلاش کردهام سرعت را به عنوان تصویری بصری نشان دهم. زمانی که خودرو واقعاً در حال حرکت با سرعت بالاست، تمامی خطوط و رنگها به تیرگی تبدیل میشوند.”
با ۴۰ ساله شدن این خودروی نمادین و هنری، بامو تصاویر جدید و ویژهای را از آن منتشر ساخته است. استفان بائر به عنوان عکاس حرفهای در زمینهی خودروها که جایزهی رسانههای اجتماعی با نام Shootout را نیز برنده شده با همکاری بخش کلاسیک بامو این تصاویر را ثبت کرده است. او شانس نزدیک شدن به اثر هنری ورهال را داشته و بنابراین برای اینکه نتیجهی نهایی به جذابترین شکل ممکن دربیاید کارخانهای قدیمی در کلن آلمان را برای تصویربرداری انتخاب کرده است.
خودروهای موردبحث که نسخهی مسابقهای M1 است قدرت ۴۷۰ اسب بخاری داشته و با توجه به قوانین گروه ۴ مسابقات آن زمان تولید شده است. این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۷۹ و با شمارهی ۷۶ شرکت داشته و برخی از قطعات یدکی رنگآمیزی شده توسط ورهال نیز روی آن دیده شده است.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مرداد ۱۳۹۸نقاشی کوکب خانم ، دو ساله ، از بندر ماهشهر
Mad.z.Max
۱۰ مرداد ۱۳۹۸قدر زر زرگر شناسد
قدر گوهر گوهری
بعضی از خودروها انقد خاص و اصیل و زیبان که حتی اگه کوکب از ماهشهرم نقاشیشون کنه بازم دلبری میکنن..
این Art M1 که البته زیبا هم رنگآمیزی شده
M
۱۰ مرداد ۱۳۹۸نوید جان این حرف از تو که پسر خوبه سایت هستی بعید بود !
واقعا کارش عالی بوده ماشینو خوب درک کرده و خوب کارشو انجام داده
شمام اگه کو;ب خانم دو ساله ای میشناسی که انقدر درک خودروییش خوبه و نقاشیش عالیه فیلمشو واسه فصل2 عصر جدید بفرست!
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مرداد ۱۳۹۸Mعزیز
قبول دارم ، همه دوستش دارند
اما من حال نمیکنم .
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مرداد ۱۳۹۸بیچاره کوکب خانم ، با کیا شده ۸۰ میلیون .
دوست محترم (( جَو دادن و بازی با کلمات قدیمی شده ))
لطفاً (( خاص ، اصیل و زیبا بودن این خودرو را با نقاشی کوکب خانم قاطی نکن بریز تو ماست ها ))
شما سواد داری ، در کامنت من حرفی از اصالت یا زیبایی نیومده و تعنه ای بوده به هنرنمایی یک هنرمند که خیلیها دوست دارند اما من (( نظر شخصی )) دوست ندارم و این ربطی به قابلیتهای این خودرو نداره .
فکر نمیکنم فهموندم مطلب سخت باشه .
جواب کامنت شما را دادم ، چرا که در مقاله ای که دو روز پیش پدال گذاشته بود (( کرایه تانک در خیابانهای انگلستان )) کامنتی گذاشته بودی از نقد من و من هم پاسخ شما را دادم ، اما امروز فهمیدم شما کینه از من داری و هدف شما چیز دیگریست .
لطفاً پدال عزیز ، سانسور نکنید .
Mad.z.Max
۱۱ مرداد ۱۳۹۸نظر جمعی نشون میده که کدوممون منطقی تریم.
منم اون پستی که میگین، دوباره جواب دادم و واقعا هم کمترین حرف بد یا طعنه آمیزی توش نبود ولی گویا منتشر نشده.
درباره کینه هم، نه، واقعا اشتباه میکنی، توی دنیای مجازی واقعا انقدر فاصله های واقعی زیاده که کینه از کسی گرفتن توش اصلا منطقی و در سطح افراد بالغ نیس.
اما و اما…
تا قبل از خوندن این کامنتتون، از نظری که زیر مقاله تانک اجاره ای دربارتون دادم، داشتم احساس پشیمونی و حتی شرمندگی میکردم و با خودم میگفتم انگار زود قضاوت کردم، ولی گویا اینطور نیس. اوج ادب رو در یک لحظه به سطح کوچه و بازار اوردین.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مرداد ۱۳۹۸کاری به احساس پشیمانی یا شادمانی شما ندارم .
اما کوچه و بازار دنیای منه ، که اتفاقاً از تمام کلاسهای آدمهای باکلاس بیشتر باهاش حال میکنم .
هر شخصی اخلاقی داره که اخلاق من هم در نظرم هست که خیلی راحت و صریح بیان احساسات کنم ونه مثل بقیه تعریفی کنم از سر اینکه به شخصی بَر نخوره .
کینه :
فضای مجازی که هیچی ، اون سمت کره مریخ هم باشه ، کینه همیشه در دل میمانه برای انسانهای سیاه دل . ،
اتفاقاً بچه ها پاکترین انسانهای روی زمین هستند که کینه برای یک ساعتشونه و نه بزرگترهایی که اِدعایی از مَعرفت دارند ولی در باطن … .
Mad.z.Max
۱۱ مرداد ۱۳۹۸اصل صحبت منم از همون اولین نظرم زیر نظر شما درباره همین نوع رفتارتون بود. ظاهر سازی ای که خیلی سعی در بافرهنگی یا باکلاسی یا هر اسمی که شما روش میذاری میکنین، ولی اینجور وقتایی دوباره باطن رو نشون میدین.
انسان سیاه دل رو هم خوب گفتی.
درکل صحبت داره سر دراز پیدا میکنه و از حوصله هم خارجه.
امیدوارم هرکدوممون اشتباه میکنیم، درک پذیرفتنش برامون بوجود بیاد.
Mad.z.Max
۱۱ مرداد ۱۳۹۸راستی اینم فراموش شد، اگه کوچه و بازار دنیای شماس پس همون رنگ رو حفظ کنید
که هیچ اشکالی که نداره هیچ، خیلیم عالیه.
نه اینکه بنا به شرایط رنگ و لحن رو تغییر بدین.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مرداد ۱۳۹۸مشکل اینجاست که باکلاسهایی مثل شما حال آدم رو از هرچی باکلاس به هم میزنند .
قبلاً گفتم ، باز هم میگم ، نظر و کامنت من به خودم ربط داره و نه بچه باکلاسهایی چون شما دَدی پرستان .
حالا راستشو بگو از کدوم کامنت من داری میسوزی که مُدَعی دو رویی من شدی .
اینم بگم از بحث با بچه هایی چون شما حال میکنم و تا هر زمانی پاش بیوفته تا تَهِش هستم .
Bilbo
۱۰ مرداد ۱۳۹۸این ام۱ بعد گذشت این همه سال از معرفیش هنوز طراحی قابل توجه و پویایی داره، بامو این روزها با معرفی یک همچین افسانه ای، میتونه دلبری رو ببره به یه سطح جدید. اما خب چیزی مثل ام۱ ساختن، چیزی که ۴۰ سال بعد، زیر این حجم از هنر تجربی وارهول، هنوز زیباییش، پویاییش و ابهتش به چشم میاد، کار به شدت سختی هست.
مهرداد كمال
۱۱ مرداد ۱۳۹۸خود ماشین رو نگاه کنین امکان نداره راحت بشه ازش چشم برداشت واقعا زیباس قابل توجه سری هفت و ایکس هفت که برا زیبایی لازم نی جلو پنجره گنده طراحی شه
حمید فورد
۱۱ مرداد ۱۳۹۸تا حای که میتونسته حسابی گند زده به ماشین.