بی ام وکادیلاکهفته نامه

نبرد سوپر سدان‌ها، رویارویی کادیلاک CTS-V و ب‌ام‌و M5

کوپه‌های اسپرت و قدرتمندی مثل پورشه ۹۱۱، جاگوار F تایپ و یا شورلت کوروت با قدرت و سرعت بالای خود لذت فراوانی را برای راننده به ارمغان می‌آورند؛ اما مشکل این‌گونه خودروها این است که عمدتاً دونفره بوده و یا اگر هم چهارنفره باشند صندلی‌های عقب آن‌ها بسیار تنگ و ناراحت است. حال اگر بخواهید به همراه خانواده و درحالی‌که فرزندانتان در صندلی عقب نشسته‌اند با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید چه‌کار باید کرد؟ راه‌حل سدان‌های اسپرت یا به تعبیری سوپر سدان‌ها هستند. خودروهای چهاردری که بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته و درعین‌حال می‌توانند ۴ نفر را درنهایت راحتی حمل کنند. ما دربارهٔ خودروهایی چون آئودی RS6، مرسدس بنز E63 AMG، ب‌ام‌و M5، پورشه پانامرا توربو S و کادیلاک CTS-V صحبت می‌کنیم؛ بنابراین در اینجا قصد داریم دو نمونه از برترین سدان‌های اسپرت و قدرتمند حال حاضر دنیا را رو درروی یکدیگر قرارداده و آن‌ها را به نبردی جذاب و دیدنی دعوت کنیم. ب‌ام‌و M5 در مقابل کادیلاک CTS-V.

BMW-M5-Cadillac-CTS-V-3

بااینکه زمان زیادی از عرضهٔ نسل فعلی ب‌ام‌و M5 گذشته است و جدیدترین خودروی کلاس خود محسوب نمی‌شود اما در حال حاضر هنوز هم M5 سریع‌ترین خودروی این کلاس است؛ ولی گویا این عنوان باید تغییر کند. حداقل آمریکایی‌ها که این‌طور فکر می‌کنند زیرا کادیلاک عزم خود را جزم کرده تا حضور قدرتمندی در بین برترین خودروهای پریمیوم دنیا داشته باشد و برای همین CTS-V را به میدان فرستاده است. با ابن که نسل قبلی کادیلاک CTS-V از ب‌ام‌و M5 شکست خورد اما کاملاً توانایی رقابت با مرسدس بنز E63 AMG و جاگوار XFR-S را داشت. ولی اوضاع در نسل جدید CTS-V فرق کرده است.

BMW-M5-Cadillac-CTS-V-4

نسل جدید کادیلاک CTS-V که موتور خود را از شورلت کوروت Z06 قرض گرفته است ازنظر عملکرد کاملاً با M5 قابل‌مقایسه است و نه‌تنها قیمت مناسبی دارد بلکه پویایی و عملکرد عالی آن نیز بی‌سابقه است. بله درست خواندید در سینهٔ CTS-V قلب یکی از سریع‌ترین خودروهای اسپرت جاده‌ای در حال تپیدن است. قلبی با قدرت ویرانگر ۶۴۰ اسب بخار؛ اما آیا این قدرت عظیم و قیمتی حدود ۱۰۰ هزار یورو برای پیروزی بر ب‌ام‌و M5 افسانه‌ای کافی است؟ در ادامه خواهیم فهمید.

با فشردن دکمهٔ استارت، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ CTS-V بیدار می‌شود و همان موسیقی آشنای V8 را می‌نوازد. نیروگاه LT4 جنرال موتورز به تکنولوژی‌هایی چون تزریق مستقیم سوخت، سیستم غیرفعال سازی سیلندرها و آخرین نسل از سوپرشارژرهای TVS مجهز شده است که بدین‌وسیله ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بر روی کاغذ M5 به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از CTS-V قرارگرفته و به نظر می‌رسد کاملاً نبرد را به حریف واگذار خواهد کرد. چراکه M5 قلب V8 در سینه دارد که با فقط ۴.۴ لیتر حجم و دو توربوشارژر ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بااینکه نسبت قدرت به وزن هر دو خودرو تقریباً یکسان است اما M5 در ۴.۳ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در اینجا است که CTS-V با صدای بلند شروع به خندیدن می‌کند زیرا او فقط در ۳.۷ ثانیه به این سرعت دست پیدا می‌کند. کادیلاک در بزرگراه آن روی خود را نشان می‌دهد. سوپرشارژر با وزوز عصبانی خود بدون زحمت سرعت خودرو را به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و همچنان ماشین امن و پایدار احساس می‌شود و به همین دلیل بازهم می‌خواهید پدال گاز را بیشتر فشار دهید. سرعت M5 به‌صورت الکترونیکی بر روی ۳۰۵ کیلومتر در ساعت محدودشده است اما خیلی دیرتر از CTS-V به این سرعت می‌رسد درحالی‌که موتور بای توربوی آن نیز پاسخ آنی و سریعی همچون موتور سوپرشارژ کادیلاک از خود نشان نمی‌دهد.

بااینکه قدرت این دو خودرو تا حدودی به هم نزدیک است اما در جاده عملکرد به‌شدت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. کادیلاک از زمانی که برای اولین بار معرفی شد تاکنون بسیار پیشرفت کرده است و ما را کاملاً تحت تأثیر قرار داد. این خودرو واقعی‌تر از گذشته شده و برای استفاده از تک‌تک ۶۴۰ اسب بخار قدرت آن هیچ ترسی وجود ندارد. سیستم تعلیق مغناطیسی آن توانایی تنظیم تعلیق را در نرم‌ترین و سخت‌ترین حالات داشته و فرمان نیز بسیار دقیق عمل می‌کند؛ اما ب‌ام‌و M5 را هم به‌هیچ‌عنوان نباید دست‌کم گرفت. او هنوز هم سدان فوق‌العاده‌ای بوده و لذت رانندگی با آن عالی است. حتی بیشتر از CTS-V. این خودرو همچنان یک شیطان آلمانی است که از هر لحاظ خودرویی ایده آل بشمار می‌رود.

بازگردیم به پرسش نخست. آیا CTS-V توان شکست دادن M5 را دارد و می‌تواند در رأس قلهٔ سدان‌های اسپرت بزرگ قرار گیرد؟ باید گفت کادیلاک CTS-V بسیار به M5 نزدیک شده و تهدیدی فوق‌العاده جدی برای آن محسوب می‌شود. به همین دلیل ازاین‌پس برای رقابت با M5 مجبور به خرید E63 AMG نیستید بلکه می‌توانید سراغ کادیلاک CTS-V بروید که در بسیاری از جهات با M5 برابری کرده و حتی در برخی از جنبه‌ها برتر است. CTS-V به لطف تجهیز به پیشرانهٔ کوروت کاملاً توانایی رقابت با آلمان‌ها را دارد. بعلاوه کادیلاک CTS-V با تجهیزات مشابه، قیمت کمتری از ب‌ام‌و M5 دارد؛ بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت آمریکایی‌ها با قدرت بازگشته‌اند و هم‌اکنون رقیبی جدی و خطرناک برای آلمان‌ها بشمار می‌روند.

BMW-M5-Cadillac-CTS-V-1200x

مشخصات فنی

  ب‌ام‌و M5 کادیلاک CTS-V
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 بای توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
تعداد سوپاپ ۴ عدد در هر سیلندر ۲ عدد در هر سیلندر
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
نسبت قدرت به حجم ۱۳۰ اسب بخار در لیتر ۱۰۳ اسب بخار در لیتر
گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر ۸۵۵ نیوتن متر
محور محرک عقب عقب
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتا صد ۴.۳ ثانیه ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت
تایرهای جلو ۲۶۵ R20 ۲۶۵ R19
تایرهای عقب ۲۹۵ R20 ۲۹۵ R19
ترمزهای جلو/عقب ۴۰۰/۳۹۶ میلی‌متر ۳۹۰/۳۶۵ میلی‌متر
لاستیک‌ها میشلن پایلوت سوپراسپرت میشلن پایلوت سوپراسپرت
طول/عرض/ارتفاع ۴.۹۱/۱.۸۹/۱.۴۶ متر ۵.۰۲/۱.۸۶/۱.۴۵ متر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۹۶ متر ۲.۹۱ متر
وزن خالص ۱۸۷۰ کیلوگرم ۱۸۵۰ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۳.۳ کیلوگرم به اسب بخار ۲.۹ کیلوگرم به اسب بخار
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ۱۳.۸ لیتر
حجم باک ۸۰ لیتر ۷۲ لیتر
قیمت ۱۲۲,۶۹۰ یورو ۱۰۴,۳۵۰ یورو
[polldaddy poll=9462444] منبع: autobild

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (994 ديدگاه)

    کادیلاک لایک داره
    واقعا بازگشتش به دوران اوج عالیه
    CTS جدید که حرفی واسه گفتن نمیزاره

    1. رضا

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      واقعا الان مگه چیزی جز اینه ؟ بی ام و با تمام خوبی هاش به CTS باخت ! مثل ATC و سری سه که چند وقت پیش مطلبش رو پدال گذاشت

    2. Elemento

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      شیر خفته بالاخره دوباره بیدار شد.

  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مشخصاتی که تواین لیست اومده میگه همه جوره کادیلاک بالاتر
    به نظر من بی ام و هم خیلی شاخ

  3. یحیی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    انتخاب من کادیلاک. .طراحیش برای من زیباتره .فنی که به نظرم از بی ام دبلیو بهتره .

  4. فری

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    این همه تعریف از کادیلاک و در آخر….
    اون چیزی ک بی ام و رو ، بی ام و کرده ،روی کاغذ با اعداد قابل گفتن نیست

    1. tv

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      تا به امروز بی ام دبلیو داشتی ؟!هندلیگ تک تکشون حرف نداره ، تو اکثرشون توازنی و تناسبی بی نقص بین موتور و گیربکس وجود داره …
      ولی همه ی المانیا یه مشکل اساسی دارن اونم اینه که برای رسیدن به این سطح از حس رانندگی ماشینو بشدت پیچیده کردن ، وای به اون روزیه که خراب بشه ، باید قید تعمیرشو تو ایران بزنی …

      1. سهیل

        ۱۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (222 ديدگاه)

        برای همینه که سری جدید هارو میبرن مستقیم آلمان برای تعمیرات

        1. tv

          ۱۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (225 ديدگاه)

          دقیقا تو ایران کسی نمیتونه تعمیرشون کنه …

  5. امير علي

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر نسل جدید سری ۵ هستیم

    1. Nima

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      دوستانى که میگین بزارین نسل جدید BMW بیاد!!!!!
      نسل فعلى مال سال 2013 هست! فکر نمیکنم انقددددر قدیمى باشه که نتونه رقابت کنه.

      1. ПР

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (544 ديدگاه)

        عزیز این نسل از سری پنج از2011 تو بازاره

  6. مجید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    مطمعن هستم BMW تو هندلینگ و پیچ ها بهتره ولی برای خط مستقیم هم به زودی جواب دندون شکنی آماده میکنه ولی کادیلاک هم خوب پیشرفت کرده.

    1. Nima

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      مجید جان مقایسه این دو سدان!
      http://fastestlaps.com/comparisons/d63z8jd1g05n
      توى پیست موتور ترند کادیلاک یه ذره سریعتر بوده و روى کاغذ هم بهتر هست و سرعت مستقیم.
      با قیمت کمتر! قبول کنید کادیلاک برگشته به سابق و الان BMW شکست خورد.ایشالا نسل جدید BMW هم بیاد که رقابت بهتر بشه.
      و مقایسه دیگه: زمان نسل فعلى BMW توى نوربرگ رینگ 7:55 هست و زمان کادیلاک CTS نسل قدیم(توجه: نسل قبلى) با توان 590 اسب 7:56 هست. یعنى کادیلاک نمیتونه توى نسل جدید با این همه ارتقا ۱ ثانیه سریعتر بره؟ و مورد دیگه این که سریعترین ماشین خودش توى این کلاس توى این پیست هست.

      1. مجید

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        نیما عزیز!
        من اصلا منظورم شکست یا برد هیچکدوم نبود چون هر دو تا رو دوست دارم هر دو برندقابل احترام هستن من منظورم تفاوت ساختاری بود

        1. ali

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          ممنون از مجید عزیز که با انصاف صحبت میکنه

        2. Nima

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          ببخشید مجید جان سوء تفاهم برام شد. فکر دیگه کردم.
          راستى توجه کنید کادیلاک 6.2 لیتر 13.8 مصرف سوختش هست
          ولى بى ام دبلیو 4.4 لیتر هست و با همین مصرف!
          اینجا برترى سوپرشارژ بر توربو شارژ تو مصرف مشخص میشه و یه مورد برترى دیگه شوپرشارژ این هست که تاخیر نداره. اما در عوض موتو جر هاى توربو از حجم کمتر معمولا توان بیشتر میگیرن. براى مثال کوروت 6.2 لیترى اتمسفریک 460 اسب هست و با سوپرشارژ 640 اسب ولى با تویین توربو 880 اسب!!

  7. دانیال

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ترجیح میدادم بی ام و رو با یه کمپانی در حال ورشکستگی مقایسه نمیکردن ولی کادیلاک لایک داره

    1. بنتلی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      داداش فک کنم شما خیلی پیگیر حرفای یک فرد خاصی هستی،درسته ک کادیلاک جدیدا کاهش فروش داشته ولی این همیشگی نیس!

    2. Elemento

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      بنز و بی ام و و آئودی هم امسال اگه کاهش فروش داشته باشن که خیلی سال ها داشتن شما بهشون میگی در حال ورشکستگی؟ جی ام خودشو جمع و جور کرده دوباره پر و بال گرفته و کادیلاک هم فکر کنم هدف های خیلی بزرگی برای خودش در نظر گرفته که به ورشکستگی فکر هم نمیکنه.
      انتخاب من بین آئودی و بنز و کادیلاک و بی ام و مطمئنا کادیلاک هست. قیمت کمتر… نگهداری کم هزینه تر…. چهره ی زیباتر… قدرت بیشتر

      1. بنتلی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز من کی همچین حرفی زدم؟!اول ب دانیال گفتم حرفت شبیه حرف یک بزرگواری بود ک اصن درست نیس! بعدش گفتم شاااید این حرفو ب خاطر کاهش فروش کادیلاک زده!برا همین گفتم این کاهش فروش همیشگی نیس .در ضمن اگه کاهش فروش شدید و همیشگی باشه موجب برشکستگی میشه!

  8. rrr

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کادیلایک!!

  9. ali

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    ماشالاه کادیلاک همیشه قهرمان بازم پیروزی
    ای جونم این همه اصالت و وقار
    کادیلاک ثابت کرد که داره بر میگرده

  10. رادین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ابهت کادیلاک عالیه ولی عملکرد در واقعیت bmw بدون شک بهتر هست.
    انتخاب من bmw

    1. Nima

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      آقا رادین عملکرد در واقعیت رو برام توضیح میدین؟
      یعنى اینا توى بازى تست شده؟ این ماشینا کامپیوترى هستن؟؟؟؟!!!!’وو

      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اقا نیما ماشالله پیگیری

  11. ali

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    به گشتاور کادیلاک دقت کنید اندازه ی اتوبوسهای ولوو گشتاور داره

  12. خسته شده

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    ام پنج در کلاس خودش جز بهترین هاست

  13. حسين

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    کادیلایک!!!

  14. ali

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    کادیلاک با یه قیمت کم بی ام و رو فرستاد باواریای المان

  15. بنتلی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    درسته ک کادیلاک عملکرد بهتری داره ولی از طرفیبی ام و مدت بیشتری از معرفیش میگذره و کادیلاک با وجود موتور پرحجم تر قدرت تقریبا یکسانی داره و با اینکه احتمالا سنگین تره ولی وزنشون تقریبا یکسانه، کادیلاک ظاهر جذاب تری داره،باید منتظر نسل جدید سری پنج بود،درکل هر دو فوق العاده هستن و تقریبا عملکرد یکسانی دارن ،انتخاب بینشون واقعا سخته و بیشتر ب سلیقه آدم بستگی داره

    1. ali

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      دوست عزیز شما چرا گشتاور کادیلاک رو در نظر نمیگیرید که خخییللیی بالاتره

      1. بنتلی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        بله شما درست میگید،من همون اول گفتم کادیلاک عملکرد بهتری داره! اتفاقا با موتور پرحجم تر مصرف سوخت برابری داره ک جای تحسین داره! و با وجود این ک موتور پرحجم تری داره ک احتمالا سنگین تر از موتور بی ام و هس ولی وزن کلی هردو تقریبا یکیه،من اصلا نگفتم کادیلاک بده دوست عزیز! :-)

  16. ПР

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    حتما در جریانید که نسل جدید ب ام و سری پنج به زودی معرفی خواهد شد

  17. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    واقعا از این کادیلاک خوشم اومده.فوق العادس این ماشین

  18. saeid

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تو ظاهر که کادیلاک اصلا حرفی برای گفتن نمیزاره،
    ب ام و ماشین جذاب و خوشگلیه ولی نمیدونم چرا کنار این مدل کادیلاک اصلا به چشم نمیاد .
    کادیلاک یعنی طراحی خاص و فوق العاده جذاب، موتوری پر قدرت و قیمتی مناسب

  19. كوروش

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    هیچی سلطان باواریا نمی شه شاید یه مدت باشه که کادیلاک امده بالا اما قطعا bmw بخصوص در سری جدید جبران خواهد کرد

    1. Elemento

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      هیچی کادیلاک نمیشه.

  20. Shahriyar_mansory

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    جونم کادیلاک همه رو دیوونه کرده

  21. LFA

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کادیلاک با اینکه موتور بزرگتر با قدرت و گشتاور بیشتری داره ولی مصرف سوختش به اندازه بی ام و هست قابل توجه اونایی که میگن امریکا مهندسی و تکنولوژی نداره
    از نظر قیافه هم که واقعا کادیلاک بهتره ولی کابین بی ام دبلیو رو بیشتر دوس دارم

  22. shahin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    داشتن جفتش رویاس..طراحی بهتر بی ام و در مقابل قدرت بالاتر کادیلاک..کاملا انتخاب سلیقه ایه

  23. احمد باقری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو قابلیتهای خیلی زیادی دارن.

  24. احمد باقری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو عالی و ماندگار.

  25. فقط آمریکایی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    کادیلاک پوزه ی BMW رو به خاک مالید

  26. hamid

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    با توجه به مقایسه این دو خودرو فوق العاده برتری کادیلاک از نظر فنی قابل قبوله ولی این رو هم باید در نظر داشت که سری 5 جدید امسال رونمایی میشه و به طبع اون ام 5 هم خواهد اومد این مقایسه واقعا اشتباهه که یه خودرویی بیش از 6 سال رو خط تولید هست رو با یه خودری 2 یا 3 سال پیش مقایسه میکنن البته این از فوق العاده بودن ام5 نشون میده که بازم حرف های زیادی برا گفتن داره ولی از یه جهت دوستان میانمیگن کادیلاک بهتره که تو اونم شکی نیس حداقل تو فروش به این روز نمیفتاد جالبه بدونید بیشترین فروش ام 5 تو خود امریکا هستش پس یه ماشین باز واقعی ام 5 رو به هیچ یک از رقیباش نمیده ام5 سالهاست تو این سگمنت داره امپراطوری میکنه میتونید این رو (از اجداد ام 5 اللخصوص E60بفهمید) در کل اینو باید بگم تو این رنج از خودروها ام 5 یک معیاری شده برای بقیه ی خودروسازهای لوکس

  27. دانیال

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دوستان بد میگیرن.ورشکستگی جریان و فلان:| چه ربطی به کاهش فروش داره.دقیقا باید بگم منظورم چی بوده؟

  28. مانی.الف

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    در این رده و بین این دو خودرو، کادیلاک جذاب‌تر به‌نظر می‌رسه؛ هم ‏به‌لحاظ طراحی، هم مشخصات فنی. خیلی باابهت و جذابه.‏
    البته در مورد ظاهر، قطعاً رنگ خودرو هم بسیار تأثیرگذاره. شاید برای من، ‏بخشی از این جذابیت بصری ـ که کاملاً سلیقه‌ای است ـ به‌دلیل رنگ ‏سنگین‌تری است که در کادیلاک به‌کار رفته. به‌نظرم رنگی که در این مورد ‏برای بی.ام.دبلیو انتخاب شده، بیشتر برای خودروهای اسپورت کوچک‌تر ‏مناسبه و از ابهت ام.پنج کم کرده. وللّه اعلم.

  29. سعید

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    سلام
    نکته مهمی که باید بهش توجه کرد مسئله افت قیمته که در مورد کادیلاک بعد از دوسال یا حدود پنجاه هزار مایل حتی ۳۰ درصد پول پرداختی رو هم بهت نمیدن در صورتی که برای بی ام دبلیو اینقدر افت ایجاد نمیشه.

  30. ali

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جای خوبش اینکه اکثر المانی ها قدرت سرعت زیاد و مصرف کم ولی امریکایی ها قدرت سرعت مصرف خیلی بالا. در این مدل کادیلاک دیگه واقعا عالی هست قدرت بالا سرعت بالا از m5 و مصرف برابر با m5.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا