بی ام و

کانسپت جدید ب‌ام‌و i Vision Circular، پیش‌نمایشی از محصولات جدید در سال 2040

اکثر خودروسازان تراز اول جهانی در حال حرکت به سمت خودروهای الکتریکی هستند. این فرایند چندین سال طول خواهد کشید و شاید حتی با تأخیر هم مواجه شود اما هدف نهایی کاهش تولید آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای است. این امر برای ب‌ام‌و چیزی بیشتر از تولید خودروهای الکتریکی است. ژرمن‌ها ایده‌های بزرگی درباره اختراع دوباره خودروها دارند که این موضوع شامل زنجیره تأمین هم می‌شود زنجیره‌ای که پایدار و کاراتر از روند کنونی خواهد بود و در آن از متریال بازیافتی استفاده خواهد شد.

اولین ثمره این پروژه در نمایشگاه مونیخ دیده خواهد شد جایی که ب‌ام‌و از کانسپت i Vision Circular رونمایی خواهد کرد. ب‌ام‌و این خودرو را محصولی رؤیایی می‌نامد، خودرویی که برای هماهنگی با اصول تثبیت شده این خودروساز طراحی شده است. واژه‌های Re:think, Re:duce; Re:use, Re:cycle اصول اصلی ایده این کانسپت را تشکیل می‌دهند. خودروی یاد شده تجسمی از محصولات سال ۲۰۴۰ خواهد بود و درعین‌حال هدف این برند در تبدیل شدن به یکی از پایدارترین لوکس سازان دنیا را به رخ خواهد کشید.

البته در تصویر منتشر شده خبری از خود خودرو نیست بلکه برخی متریال استفاده شده به همراه سایه‌ای از تصویر یک خودرو دیده می‌شود. انتظار می‌رود محصول معرفی شده چیزی شبیه یک هاچبک سه درب و کامپکت باشد. این خودرو دارای نمای جلوی نرم و روان با کاپوتی کشیده به سمت شیشه جلو خواهد بود تا آئرودینامیک بهتری داشته باشد. البته انتظار نمی‌رود کانسپت حاضر در مونیخ نسخه M هم داشته باشد. ب‌ام‌و به دنبال کاهش اتکا به متریال جدید بوده، چیزی که باعث تولید آلاینده‌های بیشتر می‌شود.

این خودروساز مشهور اهداف بزرگی برای خود ترسیم کرده است. ب‌ام‌و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به هدف کاهش ۵۰ درصدی تولید دی‌اکسید کربن جهانی دست یابد و محصولاتش در طول عمر خود تا ۴۰ درصد آلایندگی کمتری داشته باشند. باواریایی ها همچنین به دنبال فروش ۱۰ میلیون خودروی الکتریکی در ۱۰ سال هستند.

ایده اقتصاد دایره‌ای برای خودرو موضوعی برجسته بوده هرچند پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. فرایندهای بازیافت ناکافی می‌تواند کیفیت متریال را پایین آورده و به حدی برساند که در صنعت خودرو قابل استفاده نباشند. خود خودروهای الکتریکی نیز مشکل آلودگی کبالت، نیکل، آلومینیوم و دیگر عناصر موردنیاز برای تولید باتری را دارند. شاید تبدیل اقتصاد دایره‌ای به واقعیتی محسوس ۲۰ سال طول بکشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    برا ۲۰۴۰ برنامه ریزی کردن اونوقت من نمی دونم امروز ناهار چی بخورم😑

  2. کافر مقدس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ماها در ایران هیچ کاری جز نظاره گر بودن پیشرفت غرب نداریم

    همچنان درگیریم که گربه سیاه جن هست یا خیر

    1. Karl Benz

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      بابا گربه سیاه بدبخت کجاش جنه 😂

      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        یعنی این همه مدت سرکار بودم ؟ من بچه بودم ( حدودا ۱۰ ساله ) تو مدرسمون چنتا از بچه ها گفتن گربه سیاه جنه منم باور کردم بعد از ظهرش یه گربه سیاهو بزور گرفتم ( انقد افتادم توی خاکا که انگار با خاک حموم کرده بودم ) بعد نمیدونم با خودم چی فکر میکردم که بردمش تو حیاط خونمون با چوب میزدمش میگفتم شکل واقعیتو نشون بده ، از همینجا از نوه های گربه هه میخوام که حلالم کنن 😕😂

        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          البته خداروشکر وقتی ۱۳ سالم شد و توی مدرسه گفتم گربه سیاه جنه بعد از خنده های هم کلاسیام متوجه شدم که یجای کار میلنگه و از اونجایی که از ناظم نیترسیدم رفتم از آبدارچی حقیقتو پرسیدم 😂

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      برادر نمیزارن وگرنه کی از پیشرفت بدش میاد!؟ طرف با پول خودشم نمیتونه کاری کنه مجوز نمیدن بارها بوده بخاطر ساخت یه کارگاه ساده به اطرافیانم مجوز ندادن بعدش میگی نظاره گر؟؟ کسیم کاری می‌کنه فورا سلطان چی و چی رو بهش میچسبونن از صفحه روزگار محوش میکنن،تو اگه میتونی کاری بکن اگه کردی من حرفی ندارم…

      1. Sina10

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        مثلا درباره خودرو خب حدس بزنین اگه یه شرکتی بتونه ماشینی بسازه که از بناجل سایپا و ایرانخودرو بهتر باشه و ارزونترم باشه اونوقت سود این دو شرکت تموم میشه

        مثلا تو بازار جهانی ، استلانتیس ، فولکس واگن ، GM ، فورد ، دایملر ، تویوتا ، گروه هیوندای و ….
        این همه گروه ، مشخصه که رقابت سنگینی وجود داره و شرکتا دنبال جذب مشتری و ساخت ماشینای پیشرفته تر و بهترن
        اما تو بازارای بسته مثل اینجا ، ماشینا توسط دو شرکت تامین میشن این دو شرکت با هم رقابت ندارن چون هر دوتاشون آشغال میسازن و خب نیازی به ساخت ماشینای خوب ندارن ، با قوانین مسخره و برای حمایت از این شرکت ها و ماشینای ضعیفشون ، واردات که تنها رقیبشون بود و بسیار هم محدود بود رو بستن ، هیچ کسی هم نمیتونه باهاشون رقابت کنه

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          حیف….

  3. پار

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (289 ديدگاه)

    کاملا مشخصه از سایه که قراره زشت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا