بی ام و

پرچم‌دار آینده، معرفی کانسپت ب‌ام‌و X7

ب‌ام‌و برای نمایشگاه فرانکفورت امسال شگفتی بزرگی را تدارک دیده که آن کانسپت X7 iPerformance است. این کانسپت، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور پرچم‌دار X7 ب‌ام‌و است که به جنگ خودروهایی چون مرسدس بنز GLS، رنجروور و کادیلاک اسکالید خواهد رفت؛ بنابراین با نگاه به این کانسپت می‌توان تا حد زیادی به طراحی نسخهٔ تولیدی X7 پی برد.

ب‌ام‌و در کانسپت X7 ویژگی‌های طراحی متمایزی را بکار برده که شاید بتوان جلوپنجرهٔ کلیوی شکل کرومی با ابعادی بسیار بزرگ‌تر از همیشه را برجسته‌ترین آن‌ها دانست. این جلوپنجره به‌قدری بزرگ است که می‌توان آن‌را با جلوپنجرهٔ کادیلاک اسکالید قابل‌مقایسه دانست؛ اما در سایر قسمت‌های این کانسپت نیز ویژگی‌های جسورانه به چشم می‌خورد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک، ورودی‌های هوای عمودی و کاربرد قابل‌توجه تریم فلزی اشاره کرد.

به سمت بخش جانبی X7 کانسپت که حرکت می‌کنیم، دستگیرهٔ کرومی درها و محل شارژ الکتریکی در روی گلگیر جلو به چشم می‌خورد. همچنین در این نما رینگ‌های آلیاژی عظیم و سقف شیشه‌ای پانوراما از موارد قابل‌توجه هستند. در عقب نیز همانند جلو، ورودی‌های هوای عمودی کار شده است درحالی‌که چراغ‌های باریک و متصل‌به‌هم نیز کاملاً جلب‌توجه می‌کنند.

کابین X7 کانسپت اما رویکرد متفاوتی دارد چراکه بسیار لوکس‌تر و ظریف‌تر از بیرون به نظر می‌رسد. در داخل این کراس‌اوور لوکس، تودوزی چرمی دورنگ به همراه‌تریم چوبی قابل‌مشاهده است. در اینجا همچنین تکنولوژی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند چراکه سازندهٔ آلمانی برای X7 یک صفحه آمپر تمام دیجیتال، یک صفحه‌نمایش عریض برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive و غربیلک فرمان متعلق به آینده را در نظر گرفته است.

هنوز جزئیات و مشخصات قطعی کانسپت X7 iPerformance اعلام نشده است اما هرچند پیش‌ازاین شایعاتی ادعا کرده بودند که این کانسپت از قوای محرکهٔ هیدروژنی استفاده می‌کند، حالا ظاهراً مشخص شده که این‌چنین نیست. احتمالاً این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی سدان 740e iPerformance مجهز است که از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری‌های لیتیوم یون ۹.۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده است.

اما نسخهٔ تولیدی X7 حداقل با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد که شامل نمونه‌های ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین‌پاور با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت می‌شود. در این جمع احتمالاً یک عضو دیزلی هم وجود خواهد داشت که تحت نام X7 40d xDrive عرضه خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد، کانسپت ب‌ام‌و X7 رسماً در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد و جزئیات رسمی آن نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    سلطان قلبها

    1. peyman

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      خیلی عشقه ولی با این اوضاع حجمش بالای ۲۰۰۰ سی سی هست که برا ورود به کشور سنگ اندازی میکنن.خودرو فقط با پلاک ملی حال میده??

    2. هادی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      بسیار ََطراحی زشتی داره و کاملا داره خودش رو فراموش میکنه و واسه عقب نموندن تو طراحی به سمت طراحی کره ای ها و چینی ها رفته. مخصوصا اون جلو پنجره. کاملا ماشین شبیه توسان شده. به خودم افتخار میکنم که همیشه طرفدار تویوتا و لکسوس بودم. بی ام و هم خز شد. تو آلمان فقط بنز

      1. محمد

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (116 ديدگاه)

        دل تو خوش

      2. peyman

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2095 ديدگاه)

        هادی گفتی به سمت طراحی چینی میره??با اجازه من رفتم سرمو بکوبم به دیوار

      3. کاظم

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        هادی نوشتت و تصوراتت تو حلقم داری میگی ماشین شبیه ماشین چینی شده !!!!! خخخخ حتما هم شبیه لیفاندx60 خخخخخ
        لطفا کسایی که از ماشین سر در نمیارن پست نزارن

      4. mohammad_FM 480

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        اقا هادی چیزی مصرف کردی؟ (شوخی)
        برادر میشه بگی دقیقا کجاش شبیه توسانه؟؟!!
        یعنی تو طراحی بی ام و رو با کره و چین مقلیسه میکنی؟

    3. سینا

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (48 ديدگاه)

      تو شاسی بلند قطعا بی ام و بهتر از بنز هست.

    4. Ahmadreza 2002

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      نمدونم من حس میکنم جلوش شبیه به ولوو xc90هست یا اینکه واقعا هست؟؟؟

  2. علي

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    آخ قبلم . عجب هیولای عظیمیه . خیلی کاربردی به نظر میرسه . متاسفانه این بیاد ایران برچسب مسخره بالای ۶۰۰ میلیون قیمت میخوره که تمام علایق هوادارانشو به چالش میکشونه و در حسرت داشتنش مجبور به خرید suv ژاپنی و کره ایی با قیمت گزاف بالای ۲۵۰ میلیون . ماشینای آلمانی شده ی رویا !!!
    با تچکر

    1. mohammad 7

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (103 ديدگاه)

      خوب یا بد کار ندارم
      با جذاب یا زشت بودنش هم کار ندارم
      ولی تنها چیزی که میدونم از لحاظ ظاهر بیرونی اصلا شبیه یه بی ام و نیست
      من خودم اگه اینو ببینم از نزدیک، مخصوصا از بغل و پشت ، میرم توجه میکنم ببینم اسمش چیه و ماله کدوم شرکته

    2. نيما

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم ۶۰۰ که قیمت خوبیه اگه بیاد الان سری ۵ تقریبا ۶۰۰ تومنه

  3. علی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چقدر این خوب شده

    1. - A M I R -

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      طراحی خارجیش با این که مدرنه اما کاملا اصالت یه بیمر لوکس رو داره !
      البته من چندان به اصالت اهمیت نمیدم اما توی همچین سگمنت لوکسی نسبتا مهم میشه
      تنها موردی که توی کانسپتای جدید بیمر دوست ندارم طراحی داخلیشونه که امیدوارم توی نمونه های تولیدی جذاب تر بشن
      البته به طور کلی وقعا جذابن اما مثلا خروجی کولر داشبوردش چندان جالب نیس خداییش (حداقل برای من)

  4. Bilbo

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    یه رندر fan made ازش منتشر شده بود که تو همین حال و هوا بود اما فوق العاده بی تناسب و زشت.
    اما این محشر رو مجددا معنا میکنه اگه یکم جلوپنجرش رو اصلاح کنه. داخل ماشین اما واقعا محشره??
    ب‌ام‌و با این کانسپت تو رقابت شاسی بلند های هفت نفره، سریعا سهمشو پیدا میکنه

  5. نت

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    بعد از 50 سال طراحی تکراری بی ام و یه ماشین خوشکل از بی ام و دیدیم.چراغ عقب و جلوش خیلی زیباست .چقدر سقف سانروفش بزرگ و خوشکل هست.لاستیکش خیلی بزرگ و زیبا شده.طراحی داخلی و بیرونی زیبایی داره.تنها ایرادی که ازش میشه گرفت جلو چنجره هست که یه کم ناجوره.مثل ماشینای امریکایی شده و کشیده و زیبا هست

    1. charger

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      نگفتی از رو گرنجور اسکی رفتن?????????????

  6. ارش

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به واقعا زیباست.

  7. SERIAL WINNER

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    خیلی زیباست
    کاملا حس یک ماشین فوق ‌لوکس رو القا می‌کنه
    فقط کاش عرض چراغ های جلو یه ذره بیشتر بشه

    1. #ali.m#

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      فوق لوکس؟

  8. شاهین یزدین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تو چه کردی با ما…

  9. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    چه رنگی!!! ?
    چه رینگی!!! ?
    عجب قدی!!! ?
    .
    گر خوش آواز باشد انجین و اگزوز
    بهره برده باشی از بهترین ترمز
    چون که تولید تو شود انبوه
    قیمتت سر گذارد به قله هر کوه ?
    .

  10. فانوس

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر شبیه لکسوس lx570 چراغای عقبش

  11. Khan

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    رو عکس هشتم کیش و مات شدم

  12. TRX

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (320 ديدگاه)

    بی ام و رو میشه اسطوره ی بی همتای ساخت کانسپت های به یاد موندنی نامید.
    امیدوارم هر چه زودتر نسخه ی اصلیش رو هم ببینیم.

  13. mohammad_FM 480

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طرح واقعا خوبی داره مخصوصا اون رینگای بزرگش خیلی بهش میاد .
    اما بنظرم اگه جلوپنجره و داشبوردش رو یکم روش بیشتر کار کنند بهتر میشه.
    در کل عالیه…

  14. سعید اسماعیلی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    رفقای گلم … رقبای این خودرو چه خودرو هایی میشه؟؟ ممنون میشم بگید

    1. mohammad_FM 480

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      رقبای x7 میتونه جی ال اس،اسکالید و یوکان باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا