بامو برای نمایشگاه فرانکفورت امسال شگفتی بزرگی را تدارک دیده که آن کانسپت X7 iPerformance است. این کانسپت، پیشنمایشی از کراساوور پرچمدار X7 بامو است که به جنگ خودروهایی چون مرسدس بنز GLS، رنجروور و کادیلاک اسکالید خواهد رفت؛ بنابراین با نگاه به این کانسپت میتوان تا حد زیادی به طراحی نسخهٔ تولیدی X7 پی برد.
بامو در کانسپت X7 ویژگیهای طراحی متمایزی را بکار برده که شاید بتوان جلوپنجرهٔ کلیوی شکل کرومی با ابعادی بسیار بزرگتر از همیشه را برجستهترین آنها دانست. این جلوپنجره بهقدری بزرگ است که میتوان آنرا با جلوپنجرهٔ کادیلاک اسکالید قابلمقایسه دانست؛ اما در سایر قسمتهای این کانسپت نیز ویژگیهای جسورانه به چشم میخورد که ازجملهٔ آنها میتوان به چراغهای جلوی باریک، ورودیهای هوای عمودی و کاربرد قابلتوجه تریم فلزی اشاره کرد.
به سمت بخش جانبی X7 کانسپت که حرکت میکنیم، دستگیرهٔ کرومی درها و محل شارژ الکتریکی در روی گلگیر جلو به چشم میخورد. همچنین در این نما رینگهای آلیاژی عظیم و سقف شیشهای پانوراما از موارد قابلتوجه هستند. در عقب نیز همانند جلو، ورودیهای هوای عمودی کار شده است درحالیکه چراغهای باریک و متصلبههم نیز کاملاً جلبتوجه میکنند.
کابین X7 کانسپت اما رویکرد متفاوتی دارد چراکه بسیار لوکستر و ظریفتر از بیرون به نظر میرسد. در داخل این کراساوور لوکس، تودوزی چرمی دورنگ به همراهتریم چوبی قابلمشاهده است. در اینجا همچنین تکنولوژی نیز نقش مهمی را ایفا میکند چراکه سازندهٔ آلمانی برای X7 یک صفحه آمپر تمام دیجیتال، یک صفحهنمایش عریض برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive و غربیلک فرمان متعلق به آینده را در نظر گرفته است.
هنوز جزئیات و مشخصات قطعی کانسپت X7 iPerformance اعلام نشده است اما هرچند پیشازاین شایعاتی ادعا کرده بودند که این کانسپت از قوای محرکهٔ هیدروژنی استفاده میکند، حالا ظاهراً مشخص شده که اینچنین نیست. احتمالاً این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی سدان 740e iPerformance مجهز است که از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطریهای لیتیوم یون ۹.۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده است.
اما نسخهٔ تولیدی X7 حداقل با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد که شامل نمونههای ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئینپاور با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت میشود. در این جمع احتمالاً یک عضو دیزلی هم وجود خواهد داشت که تحت نام X7 40d xDrive عرضه خواهد شد. همانطور که اشاره شد، کانسپت بامو X7 رسماً در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد و جزئیات رسمی آن نیز بهزودی اعلام خواهد شد.
Kamran
۱۶ شهریور ۱۳۹۶سلطان قلبها
peyman
۱۷ شهریور ۱۳۹۶خیلی عشقه ولی با این اوضاع حجمش بالای ۲۰۰۰ سی سی هست که برا ورود به کشور سنگ اندازی میکنن.خودرو فقط با پلاک ملی حال میده??
هادی
۱۷ شهریور ۱۳۹۶بسیار ََطراحی زشتی داره و کاملا داره خودش رو فراموش میکنه و واسه عقب نموندن تو طراحی به سمت طراحی کره ای ها و چینی ها رفته. مخصوصا اون جلو پنجره. کاملا ماشین شبیه توسان شده. به خودم افتخار میکنم که همیشه طرفدار تویوتا و لکسوس بودم. بی ام و هم خز شد. تو آلمان فقط بنز
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۶دل تو خوش
peyman
۱۷ شهریور ۱۳۹۶هادی گفتی به سمت طراحی چینی میره??با اجازه من رفتم سرمو بکوبم به دیوار
کاظم
۱۷ شهریور ۱۳۹۶هادی نوشتت و تصوراتت تو حلقم داری میگی ماشین شبیه ماشین چینی شده !!!!! خخخخ حتما هم شبیه لیفاندx60 خخخخخ
لطفا کسایی که از ماشین سر در نمیارن پست نزارن
mohammad_FM 480
۱۹ شهریور ۱۳۹۶اقا هادی چیزی مصرف کردی؟ (شوخی)
برادر میشه بگی دقیقا کجاش شبیه توسانه؟؟!!
یعنی تو طراحی بی ام و رو با کره و چین مقلیسه میکنی؟
سینا
۱۷ شهریور ۱۳۹۶تو شاسی بلند قطعا بی ام و بهتر از بنز هست.
Ahmadreza 2002
۱۷ شهریور ۱۳۹۶نمدونم من حس میکنم جلوش شبیه به ولوو xc90هست یا اینکه واقعا هست؟؟؟
علي
۱۶ شهریور ۱۳۹۶آخ قبلم . عجب هیولای عظیمیه . خیلی کاربردی به نظر میرسه . متاسفانه این بیاد ایران برچسب مسخره بالای ۶۰۰ میلیون قیمت میخوره که تمام علایق هوادارانشو به چالش میکشونه و در حسرت داشتنش مجبور به خرید suv ژاپنی و کره ایی با قیمت گزاف بالای ۲۵۰ میلیون . ماشینای آلمانی شده ی رویا !!!
با تچکر
mohammad 7
۱۷ شهریور ۱۳۹۶خوب یا بد کار ندارم
با جذاب یا زشت بودنش هم کار ندارم
ولی تنها چیزی که میدونم از لحاظ ظاهر بیرونی اصلا شبیه یه بی ام و نیست
من خودم اگه اینو ببینم از نزدیک، مخصوصا از بغل و پشت ، میرم توجه میکنم ببینم اسمش چیه و ماله کدوم شرکته
نيما
۱۷ شهریور ۱۳۹۶عزیزم ۶۰۰ که قیمت خوبیه اگه بیاد الان سری ۵ تقریبا ۶۰۰ تومنه
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶چقدر این خوب شده
- A M I R -
۱۶ شهریور ۱۳۹۶طراحی خارجیش با این که مدرنه اما کاملا اصالت یه بیمر لوکس رو داره !
البته من چندان به اصالت اهمیت نمیدم اما توی همچین سگمنت لوکسی نسبتا مهم میشه
تنها موردی که توی کانسپتای جدید بیمر دوست ندارم طراحی داخلیشونه که امیدوارم توی نمونه های تولیدی جذاب تر بشن
البته به طور کلی وقعا جذابن اما مثلا خروجی کولر داشبوردش چندان جالب نیس خداییش (حداقل برای من)
Bilbo
۱۶ شهریور ۱۳۹۶یه رندر fan made ازش منتشر شده بود که تو همین حال و هوا بود اما فوق العاده بی تناسب و زشت.
اما این محشر رو مجددا معنا میکنه اگه یکم جلوپنجرش رو اصلاح کنه. داخل ماشین اما واقعا محشره??
بامو با این کانسپت تو رقابت شاسی بلند های هفت نفره، سریعا سهمشو پیدا میکنه
نت
۱۶ شهریور ۱۳۹۶بعد از 50 سال طراحی تکراری بی ام و یه ماشین خوشکل از بی ام و دیدیم.چراغ عقب و جلوش خیلی زیباست .چقدر سقف سانروفش بزرگ و خوشکل هست.لاستیکش خیلی بزرگ و زیبا شده.طراحی داخلی و بیرونی زیبایی داره.تنها ایرادی که ازش میشه گرفت جلو چنجره هست که یه کم ناجوره.مثل ماشینای امریکایی شده و کشیده و زیبا هست
charger
۱۷ شهریور ۱۳۹۶نگفتی از رو گرنجور اسکی رفتن?????????????
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۶به به واقعا زیباست.
SERIAL WINNER
۱۶ شهریور ۱۳۹۶.
خیلی زیباست
کاملا حس یک ماشین فوق لوکس رو القا میکنه
فقط کاش عرض چراغ های جلو یه ذره بیشتر بشه
#ali.m#
۱۷ شهریور ۱۳۹۶فوق لوکس؟
شاهین یزدین
۱۶ شهریور ۱۳۹۶تو چه کردی با ما…
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۶چه رنگی!!! ?
چه رینگی!!! ?
عجب قدی!!! ?
.
گر خوش آواز باشد انجین و اگزوز
بهره برده باشی از بهترین ترمز
چون که تولید تو شود انبوه
قیمتت سر گذارد به قله هر کوه ?
.
فانوس
۱۶ شهریور ۱۳۹۶چقدر شبیه لکسوس lx570 چراغای عقبش
Khan
۱۶ شهریور ۱۳۹۶رو عکس هشتم کیش و مات شدم
TRX
۱۷ شهریور ۱۳۹۶بی ام و رو میشه اسطوره ی بی همتای ساخت کانسپت های به یاد موندنی نامید.
امیدوارم هر چه زودتر نسخه ی اصلیش رو هم ببینیم.
mohammad_FM 480
۱۷ شهریور ۱۳۹۶طرح واقعا خوبی داره مخصوصا اون رینگای بزرگش خیلی بهش میاد .
اما بنظرم اگه جلوپنجره و داشبوردش رو یکم روش بیشتر کار کنند بهتر میشه.
در کل عالیه…
سعید اسماعیلی
۱۸ شهریور ۱۳۹۶رفقای گلم … رقبای این خودرو چه خودرو هایی میشه؟؟ ممنون میشم بگید
mohammad_FM 480
۱۹ شهریور ۱۳۹۶رقبای x7 میتونه جی ال اس،اسکالید و یوکان باشه