بامو M5 خودرویی ایدهآل برای افرادی است که خواهان خودرویی با فضای کافی برای خانواده و پرفورمنسی تحسینبرانگیز برای شرمنده کردن برخی سوپرکارها هستند.
M5 همیشه همینگونه بوده است. برای مثال نسل اول E28 M5 با پیشرانهی ۲۸۲ اسب بخاری خود در آن زمان حرفهای زیادی برای گفتن داشته است. در حقیقت قدرت این خودرو بیشتر از برخی مدلهای پورشه ۹۱۱ در زمان خود بوده است. تیف نیدل مشهور هم میگوید این خودرو زیباترین M5 تاریخ میباشد.
از نظر هیجان و لذت، قطعاً وزن ۱۴۰۰ کیلوگرم M5 به این خودرو کمک کرده است. نسل بعدی M5 که با کد E34 شناخته میشود افزایش وزن قابلتوجهی را تجربه کرد و وزنش به ۱۷۴۵ کیلوگرم رسید.
البته اولین تغییر مهم با تولید E39 رخ داد زیرا این خودرو از پیشرانه حجیم ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری استفاده میکرد. بسیاری از افراد از E39 به عنوان جوهر اصلی M5 نام می برد زیرا علاوه بر پرفورمنس بالا، این خودرو ظاهری ظریف و در عین حال مخوف داشت. همچنین توازن وزنی این خودرو نیز همچون پیشینیان خود در حد اعلا تعریف شده بود.
سپس نوبت به مدل مشهور E60 با پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری ۵۰۰ اسبی خود میرسد. باید گفت تیف نیدل از گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه این خودرو خوشش نیامده و به تعویضهای کند آن انتقاداتی داشته است؛ اما همهی اینها با معرفی M5 F10 محو شد زیرا این خودرو از گیربکس دوکلاچه استفاده میکرد و قدرتش هم حدود ۵۰ اسب بخار بیشتر شده بود.
نهایتاً به نسل فعلی که با کد F90 شناخته میشود میرسیم که پرشتابترین M5 تاریخ لقب گرفته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای دارد. این خودرو به گیربکس ۸ سرعته ZF مجهز بوده و قدرت ۵۹۱ اسب بخاری را به تمامی چرخ ها منتقل میکند.
با تمامی این تفاسیر، شما کدام نسل بامو M5 را بیشتر از همه دوست دارید؟!
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۱۵ بهمن ۱۳۹۸تمام پادشاه ها کنار هم جمع شدن!!!
هرکدوم شاهد فرمانروایی فرزند خلف خودشون هستن!!!!
رامین
۱۵ بهمن ۱۳۹۸بهترین کامنتی که می شد درباره ی این پست نوشت
سعید(تهران)
۱۵ بهمن ۱۳۹۸E60 با اون موتور v10
Farzad
۱۵ بهمن ۱۳۹۸E28 هنوزم دلبری میکنه ?
NAVID۰۰۹۸
۱۵ بهمن ۱۳۹۸تا جایی که میدونم ، فکر کنم E60 بهترین و ماندگارترین سری پنجی باشه که ارائه شده و دستپخت گریس بنگل بزرگه .
یادش بخیر اون زمانها که زیاد هم دور نیست ، آخر هفته یا اول هفته یا ماه ، دم دکه روزنانه فروشی بودم تا مجله های خودرویی را بخرم و مطالبشو ببینم و بخونم ، هر زمانی مطلبی از e60 میبود ، حال میکردم با مقاله و این در صورتیه که اصلاً طرفدار bmw نیستم اما بعضی خودروها بحثشون از برندشون جداست .
راستی دوستان یه کلکسیون از مجلات مختلف ده تا بیست ساله قدیم را دارم و هر چند سال یکبار یه گذری بهشون میندازم و بیشتر از همه عقبگردی را احساس میکنم که ایران دچارش شده و هروز بدتر از دیروز شده ، بخثوص قیمتها را که میبینم ، دوست دارم خودمو بزنم با این کشور داری اَرازل مسئول .
احمدرضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۸حفظ اصالت به روش باواریایی ها
Enzo
۱۵ بهمن ۱۳۹۸M5 E39 بقول اینایی که تو مجازی میگن .لات .جنگی .بامرام .عشقی.باوجود .جزو خوبان ب ام و .دیگه بیشتر از این لاتی بلد نبودم??
M3csl
۱۵ بهمن ۱۳۹۸همشو بدین ???????
مهراد
۱۵ بهمن ۱۳۹۸همشون به معنای واقعی کلمه خفن و عااالی هستن
❤??❤??❤⭐❤⭐❤
وحید
۱۶ بهمن ۱۳۹۸نسل های قدیمش چه ابهتی داشتن
نمی دونم چرا با نسل جدیدش ارتباط برقرار نمی کنم چشم نواز نیست
Sina Barca
۱۷ بهمن ۱۳۹۸M5 جدید سوپرکار ها رو ضربه فنی کرده .چطور میگی بده؟؟
محمدهادی
۱۶ بهمن ۱۳۹۸وااای چه جواهرای تمیزی…
منم ام پنج اول ذهنم نسل ۹۲ میلادیشه،خیلی چراغاش با جلو پنجره گنندش مخوفه
همشونم که خدای اسپرت بازیو دست فرمون